Saturday, December 10, 2011

အေ၀းကေပးစာတေစာင္
ယာေတာကသာေဗ်ာ



တတိယႃမို႔ေတာ္ရဲ႕ခံစားခ်က္တခ်ိဳ႕

ကိုဟိုဒင္းေရ-

စာမေရးမိတာ ၾကာၿပီဗ်ေနာ္။ ေတာင္းပန္ပါတယ္ဗ်ာ၊ ဗမာျပည္အေရးေတြက အေျပာင္းအလဲ အလွည့္ အစားေတြ မ်ားလြန္းေတာ့ အမွီလိုက္ေအာင္ ဖတ္႐ႈနားေထာင္ ေနရလို႔ပါ။


တေန႔က ၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ တအုပ္ကို ဖတ္ရာမွာ “တတိယႃမို႔ေတာ္သားရဲ႕အလြမ္း” ဆိုတဲ့ ၀တၳဳေလးကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ က်ေနာ္ျဖင့္ ေခါင္းစဥ္ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ရင္ထဲမွာ နင့္ကနဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ေအာ္ ရတနာပံု မႏၱေလး ေနျပည္ေတာ္ႀကီးဟာ နံပတ္သံုးေနရာ ေရာက္သြား ရပါၿပီလားလို႔။

ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္း ေဆာင္ၾကငွန္းနဲ႔ ေနစဥ္တုန္းကေတာ့ မင္းေနျပည္ နံပတ္၀မ္းေပါ့ဗ်ာ။ ေနာက္ အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီဘ၀ ေရာက္ေတာ့ နံပတ္ႏွစ္ ေနရာေရာက္။ အဲဒီကတဆင့္ စစ္အုပ္စု ကုိလိုနီ ဘ၀ေရာက္ေတာ့ နံပတ္သံုးေနရာ ေရာက္သြားရပါ ေလေရာ။ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုတာႀကီးအရ ေနာက္တခါ အာဏာသိမ္းလိုက္ရင္ ဗ႐ုသုကၡနဲ႔ စတုတၳျဖစ္ သြားမလားမသိဘူး။ သခၤါရတရားဆိုတာနဲ႔ပဲ ေျဖသိမ့္ရေတာ့မွာလားဗ်ာ။

ဒီလိုျဖင့္ ေမာ္လႃမိုင္က လက္႐ွိ စတုတၳေပါ့ေနာ္။ က်ေနာ္တို႔ အရင္က အစဥ္အလာ ေျပာေနက် နံပတ္စဥ္အတိုင္း ေျပာမိတာပါ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္က ဒီႏိုင္ငံမွာ ပထမကလြဲရင္ ဒုတိယ၊ တတိယ၊ စတုတၳ ဘယ္တခုမွ လွ်ပ္စစ္မီး မွန္မွန္မရပါဘူး။ လွ်ပ္စစ္မီးလို႔ဆိုလိုက္တိုင္း က်ေနာ္ျဖင့္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ ေက်ာ္ေလာက္တုန္းက နန္းေတာ္ေ႐ွ႕ဆရာတင္ေရးခဲ့တဲ့ ေက်း႐ြာ၀ါဒ သီခ်င္းကိုပဲ အခါခါ ဟစ္ေနမိတယ္။ ဘာတဲ့- “ခုမ်ားျဖင့့္ ႃမို႔ႀကီးလို ဓာတ္မီးေရာင္ထိန္၊ ကုသိုလ္ျဖစ္ေဆး႐ံု၊ ပြဲနဲ႔လမ္းနဲ႔ သာသာယာယာ။” ဆရာတင္ေရးတာက မုဆိုးဖို ႐ြာကေလးတဲ့။ ေ႐ႊဘိုနယ္ထဲကျဖစ္မွာေပါ့။ အခုေနသာ တေယက္ေယာက္ကေန လြန္ခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္ အလယ္ပိုင္း မတိုင္မီေလာက္တုန္းက ေက်း႐ြာေတြမွာ အဲဒီလိုပဲတဲ့လို႔ ေျပာရင္ေတာ့ “ေဟ့လူ လာ႐ႊီးမေနနဲ႔၊ ဒ႑ာရီပံုျပင္ေတြလာမေျပာနဲ႔” လို႔ အေဟာက္ခံရမွာ ေသခ်ာတယ္။

ေနာက္ စဥ္းစားမိတာတခု ေျပာရဦးမယ္။ မႏၱေလးနန္းေတာ္- “ျခဴသံနဲ႔ဘံုပ်ံ၊ နတ္၀ိသုကံဖန္သလိုပင္၊ အ့ံဘြယ္ဘနန္း ေ႐ႊေတာင္နန္းသစ္လြင္” လို႔ ဆရာႃမို႔မၿငိမ္း ေရးခဲ့တဲ့ မႏၱေလးနန္းေတာ္နဲ႔ နန္းတြင္းဟာ ေရေျမ႕အ႐ွင္ဘုရင္မင္းျမတ္ေနတဲ့ ေနရာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သူ႔ကၽြန္ဘ၀ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုရင္မ႐ွိေတာ့ေပမဲ့ ဒီေနရာတခုလံုးကို အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕သမားက ဗမာေတြဟာ နန္းႃမို႔ေဟာင္းေတြကေန ပုန္ကန္ ေထာင္ထားတတ္တယ္ဆိုတဲ့ အေလ့ကို ေၾကာက္လို႔လားမသိဘူး နန္းႃမို႔ထဲမွာ စစ္တပ္ေတြထားၿပီး တခါတည္း အေသခ်ဳပ္ထားခဲ့တယ္။ ဂ်ပန္ကလည္း ဒီလိုပဲ လုပ္ခဲ့တယ္။ ဗမာႏိုင္ငံသားေတြ မွာကေတာ့ အသဲကို အပ္နဲ႔ဆြ ခံရသလို နာက်ည္းလိုက္တဲ့ျဖစ္ျခင္း၊ သူတို႔က အုပ္စိုးသူေတြကိုး။ အဲဒီေနာက္ လြတ္လပ္ေရးရတဲ့ ေနာက္မွာလည္း ဒီ နန္းတြင္းဆိုတာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေနရာျဖစ္မလာပဲ ျပည္သူ လူထုကိုဖိႏွိပ္တဲ့ စစ္တပ္ရဲ႕ ဌာနခ်ဳပ္ တည္ရာပဲျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ နန္းတြင္းထဲမွာပဲ ဗိုလ္အာဠာ၀ကလို ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးမွာ မႏၱေလးႃမို႔က ခ်စ္ၾကတဲ့ အာဇာနည္ကိုသတ္ဖို႔ စစ္တပ္က ႀကိတ္ႀကံဆံုးျဖတ္တာ၊ မႏၱေလး မဟာျမတ္မုနိဘုရားထဲမွာ မနက္ အာ႐ံုတက္ ဘုရား၀တ္ႁပု ေနၾကတဲ့ ရဟန္းေတြကို ဓားနဲ႔ ခုတ္သတ္ဖို႔စီစဥ္တာ၊ ႐ွစ္ေလးလံုး အေရးအခင္း ႃဖိုခြဲေရးအတြက္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးတာေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ တခ်ိန္တုန္းက စၾကာ၀ဠာရဲ႕ဗဟို၊ ျမင့္မိုရ္ ေမယုကို ကိုယ္စားႁပုပါတယ္ဆိုတဲ့ ေ႐ႊနန္းေတာ္တည္႐ွိခဲ့တဲ့ ဒီ နန္းတြင္းဆိုတဲ့ ေနရာဟာ ၂၀-၂၁ ရာစုႏွစ္ရဲ႕ လူထုအေပၚဖိႏွိပ္တဲ့ ပေဒသရာဇ္ အေဆာက္အအံုႀကီးတခု ျဖစ္ၿမဲ ျဖစ္ေနတုန္း ပါပဲလားဗ်ာ။

တကယ္က ဒီတတိယႃမို႔ေတာ္ႀကီးမွာ မူရင္း ႃမို႔ေတာ္သားေတြ ကိုယ္တိုင္လည္း တတိယတန္းစား လူသားေတြျဖစ္ကုန္ ၾကၿပီ မဟုတ္လား။ ႃမို႔မတူရိယာအသင္း၊ ႃမို႔မ႐ုပ္႐ွင္႐ံု၊ ႃမို႔မ ေဘာသင္းစသျဖင့္ ႃမို႔မ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုေတာင္ အင္မတန္ ဂုဏ္ယူတဲ့ မႏၱေလးသားအစစ္ေတြ အခုအခါမွာ ဆင္ေျခဖံုးသားျဖစ္၊ ႃမို႔သစ္သားျဖစ္ဆိုေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက တိုင္ဦးတမ္း ကစားၾကရင္ ေအာ္ေလ့႐ွိတဲ့ “ဧည့္သည္ လာရင္-အိမ္သူဖယ္ေပး” ဆိုတာ ကိုျပန္စဥ္းစားရင္း နာက်ည္းမိတာလည္း ခဏခဏပဲ မိတ္ေဆြႀကီးေရ။

မွန္ပါတယ္။ ဒီေန႔ မႏၱေလးမွာ မင္းတုန္းမင္း မေမွ်ာ္မွန္းဖူးတဲ့ တိုက္အျမင့္ႀကီးေတြ၊ အေကာင္းစား ကားႀကီးေတြ ႐ွိေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ အလားတူပဲ ဒီႃမို႔ႀကီးမွာ မင္းတုန္းမင္း မေမွ်ာ္မွန္းဖူးတဲ့ ႃမို႔လယ္ေခါင္ ေရႀကီးတာ၊ အႏွိပ္ခန္းေတြ ေပါမ်ားတာ၊ ပ၀တၳိသားေတြ မိုးလံုးျပည့္ျဖစ္ေနတာ စတဲ့ အခ်င္းအရာေတြကလည္းအမ်ားႀကီးပဲ။ ဒီမေကာင္းတဲ့ ဘက္ေတြမွာက်ေတာ့ နံပတ္သံုး ႃမို႔ေတာ္ဟာ နံပတ္တစ္ ႃမို႔ေတာ္ထက္ သာေနျပန္ေရာဗ်ား။

အရင္ကေတာ့ မႏၱေလးက တခ်ိဳ႕လူေတြဟာ သူတို႔ဆီက ထူးခၽြန္တဲ့လူေတြ၊ ကိစၥေတြေပၚတိုင္း ရန္ကုန္ကို ႃပိုင္ၾကတယ္။ ေျပာင္ မဟုတ္ေတာင္ စိတ္ထဲက ႀကိတ္ႃပိုင္ၾကတယ္။ ဒါဟာ မူလ မင္းေနျပည္ကေန ဒုတိယအဆင့္ေလွ်ာ္သြားရတာေၾကာင့္ ေပၚလာတဲ့ စဥ္းစားနည္းမ်ိဳးလား မသိပါဘူးဗ်ာ။ ထားေတာ့။ အားကစားမွာဆိုရင္ ၾကက္ေတာင္၊ လက္ေ၀ွ႔၊ ျခင္းလံုးတို႔မွာ တို႔မႏၱေလးက သာသကြဆိုတဲ့ စိတ္မ်ိဳး႐ွိတယ္။ မႏၱေလး႐ုပ္႐ွင္ရဲ႕ ပထမဆံုး ႐ုပ္႐ွင္ကားျဖစ္တဲ့ ဘ၀သံသရာ ဇာတ္ကားကို ႐ံုတင္ေတာ့ “က်ေနာ္က ရန္ကုန္က ဘ၀သံသရာ ပိုစတာႀကီးေတြခ်ိတ္ၿပီး လူေတြ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးေနတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုေတြေ႐ွ႕မွာ ေခါက္တုန္႔ေခါက္ျပန္ ေလွ်ာက္ေန လိုက္တာေပါ့ဗ်” လို႔ ဦးေလး က်ားဘၿငိမ္းက ရယ္႐ႊန္းပတ္႐ႊန္း ေျပာတာမ်ိဳးဟာ ဒီ စဥ္းစားနည္းမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ (ကိုယ့္ဘက္က မသာတာေတြေတာ့ ေျပာေလ့ မ႐ွိၾကဘူး၊ ဟဲ-ဟဲ)၊ ဒါျဖင့္ အခုအခါမွာ မႏၱေလးသားေတြ ရန္ကုန္သားေတြက ၾကပ္ေျပး ေနျပည္ေတာ္နဲ႔ ႃပိုင္တာေတြ မ႐ွိဘူးလားလို႔ ေမးခ်င္တယ္မဟုတ္လား။ ေ၀းပါေသးဗ်ာ။ ရန္ကုန္သားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မႏၱေလးသားပဲျဖစ္ျဖစ္ စစ္အုပ္စု ေနျပည္ေတာ္ကို စာရင္းထဲ မသြင္းၾကပါဘူး။ ဘာ သမိုင္းအစဥ္အလာမွ မ႐ွိ၊ အ႐ွင္ ေမြးေန႔ခ်င္းႀကီးတဲ့ ႃမို႔မ်ိဳးကို ဘယ္ဗမာႏိုင္ငံသားကမွ တန္ဘိုးမထားပါဘူး။ အဲဒီလို ေနရာမ်ိဳးနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ခံရတာကိုပဲ သနတယ္ ထင္ၾကပါတယ္။

ဘယ္သူေတြ ဘာပဲေျပာေျပာ ဗမာျပည္သားေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာေတာ့ ရန္ကုန္ႃမို႔ႀကီးက ဗမာျပည္ရဲ႕ ပထမႃမို႔၊ မႏၱေလးက ဒုတိယႃမို႔ ျဖစ္ၿမဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘယ္သူမွ ေနျပည္ေတာ္ကို သြားမလည္ခ်င္ၾကပါဘူး။ မတတ္သာမွ သာသြားၾကတာပါ။ အလည္ခရီး၊ အေပ်ာ္ခရီးေတာ ့ဘယ္သူမွ မသြားခ်င္ပါဘူး။ ဒင္းတို႔တေတြ ေ႐ႊထီးေ႐ႊနန္းနဲ႔ ေကာင္းစားေနၾကတာကို “အမွ်” ဆိုတဲ့ အသံၾကားလိုက္တာနဲ႔ အလိုလို သာဓုေခၚမိတတ္တဲ့ သာမာန္ ဗမာျပည္သားမ်ားက မုဒိတာ မပြားႏိုင္ပါဘူး။ ေမွာင္မိုက္တဲ့ညမ်ား၊ မိုးထိဘန္း အမိႈက္ပံုနဲ႕ ေခတ္ေနာက္ျပန္ ဆုတ္သြားတဲ့ အေပၚထပ္ အေဆာက္အအံုေတြကို ေတြ႕ရတိုင္း အဲဒီ စစ္တပ္ႃမို႔ေတာ္အတြက္ မိမိတို႔ရဲ႕ အလွေတြ၊ သာယာမႈေတြ၊ ဂုဏ္အစဥ္အလာေတြ စေတးလိုက္ရတာကိုပဲ သတိရေနၾကမွာပါ။


ယာေတာကသာေျဗာ

No comments: