Saturday, February 22, 2014

တိုးတက္မႈနဲ႔ တန္ဖိုး ေရးသူ - လူထုစိန္ဝင္း

တိုးတက္မႈနဲ႔ တန္ဖိုး




' ျမန္မာေတြမွာ အေဖေန႔တို႔၊ အေမေန႔တို႔၊ ဆရာမ်ားေန႔တို႔ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ဘာေၾကာင့္ ရွိမေနတာလဲ။'

ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြက ဒီေမးခြန္းမ်ိဳး မၾကာၾကာ ေမးတတ္ၾက ပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္ ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္ အတြင္းမွာ အေမးမ်ားလာတာပါ။ ဟိုအရင္ေခတ္က သိပ္အေမး မရွိလွပါဘူး။ ဒီလိုေန႔မ်ိဳးေတြ လုပ္ေလ့လုပ္ထ လည္း မရွိခဲ့ပါဘူး။

လူငယ္ေတြက ေမးလာမွ ဒီကိစၥကို ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္မိပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ဓေလ့မွာ ဝါဆိုလျပည့္ ေန႔တို႔၊ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တို႔၊ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔တို႔ စတဲ့ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏွီးႏႊယ္တဲ့ ေန႔မ်ိဳး၊ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ိဳးက လြဲၿပီး တျခားေန႔မ်ိဳးဆိုတာ မရွိပါဘူး။

ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလို မရွိသလဲဆိုေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႔ စရိုက္ကိုက အပရိက ဟန္လုပ္တဲ့ (form) ထက္ အႏွစ္သာရ (content) ကို ပိုၿပီး အေလးထားတတ္တဲ့ သေဘာမ်ိဳး ရွိလို႔လားလို႔ ေတြးၾကည့္မိတယ္။ ၾကည့္ေလ။ ျမန္မာေတြက ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ (Thank you) ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳး၊ ဝမ္းနည္းပါတယ္ (Sorry) ဆိုတဲ့စကားမ်ိဳး ေျပာတဲ့အေလ့မွ မရွိတာ။ ေက်းဇူးတင္ရမယ့္ ကိစၥမ်ိဳးဆိုရင္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ကို သြားၿပီး ရွိခိုးကန္ေတာ့ တတ္ၾကတာမ်ိဳး မဟုတ္လား။ လူတဖက္သားကို မေတာ္တဆ ထိမိတိုက္မိတဲ့ ကိစၥမ်ိဳး ႀကံဳရင္လည္း ပါးစပ္က ေပါ့ေပါ့ေလး 'ေဆာရီး' လို႔ ေျပာလိုက္တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ တကယ္ကို အားတံု႔အားနာ ျဖစ္ရတဲ့ ရိုရိုက်ိဳးက်ိဳး ပံုစံနဲ႔ 'ကန္ေတာ့၊ ကန္ေတာ့' ဆိုၿပီး လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲကို ေတာင္းပန္းတိုးလိွ်ဳး ျပဳေလ့ ရွိတာပါ။

ေနာက္တေၾကာင္းက ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ သားသမီးမ်ား အိမ္ေထာင္မက်မခ်င္း မိဘနဲ႔ အိမ္ခြဲၿပီး ေနေလ့မရွိ ၾကပါဘူး။ နယ္ေတြမွာဆိုရင္ အိမ္ေထာင္က်သြားတာေတာင္ မိဘနဲ႔ မခြဲမခြါ ေနေလ့ ရွိပါေသးတယ္။ အဲလို အတူေနၾကေတာ့ ေန႔စဥ္ထမင္းဝိုင္းေတြမွာ မိဦးဖဦး အရင္ခူးၿပီး စားေလ့ မရွိပါဘူး။ မိဘကို ဦးခ်ၿပီးမွ စားေလ့ရွိပါတယ္။ ေန႔စဥ္ မိဘကို ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳတာ၊ အိပ္ရာဝင္ ရွိခိုးကန္ေတာ့တာ စတာမ်ိဳးေတြလည္း ဝတ္မပ်က္ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အခါႀကီး ရက္ႀကီးမ်ားမွာ မိဘဘိုးဘြားေတြကို ကန္ေတာ့ရံုမွ်မက ဦးႀကီး၊ ဦးေလး၊ ေဒၚႀကီး၊ ေဒၚေလးေတြ၊ ဆရာသမားေတြပါ မက်န္ရေအာင္ ကန္ေတာ့တဲ့ အေလ့လည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီအေလ့ေတြေၾကာင့္ အေဖေန႔၊ အေမေန႔ ဆိုတာမ်ိဳး၊ ဆရာမ်ားေန႔ ဆိုတာမ်ိဳး လုပ္ဖို႔ မလိုအပ္တာမ်ားလား လို႔လည္း အေတြးေရာက္မိပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေစ၊ ေရွးက မရွိခဲ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ အေဖေန႔တို႔၊ အေမေန႔တို႔ ဆိုတာေတြတင္မက ဗလင္တိုင္းေန႔တို႔၊ ဟဲလိုဝင္းေန႔တို႔ ဆိုတာမ်ိဳးေတြပါ ျမန္မာ့လူေဘာင္ထဲ ေရာက္ရွိလာပါၿပီ။ ဒီအေလ့အထေတြဟာ ျမန္မာ့ဓေလ့မဟုတ္ဘူး။ အေနာက္တိုင္းဓေလ့ ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ပိတ္ပင္တားဆီးလို႔လည္း မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ေစ်းကြက္ စီးပြါးေရးစနစ္နဲ႔ ၿမိဳ႔ျပ ယဥ္ေက်းမႈေခတ္ရဲ႔ ဆင့္ပြါးရလဒ္အျဖစ္ သေဘာထားၾကရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီကိစၥေတြ စဥ္းစားရင္းနဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးလက သတင္းစာျဖတ္ပိုင္းတခုကို ျပန္ရွာၿပီး ဖတ္ၾကည့္မိပါတယ္။ ျဖတ္ပိုင္းေလးထဲမွာ ပါတဲ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံက သတင္းေလးတပုဒ္က ဒီလို ဆိုပါတယ္။

'ဗလင္တိုင္းေန႔၊ အေဖေန႔၊ အေမေန႔ဆိုတာေတြဟာ ႏိုင္ငံစံု ကုမၸဏီႀကီးေတြက သူတို႔ ပစၥည္းေတြ ေရာင္းေကာင္းေအာင္ လုပ္ေနၾကတဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္တယ္။ ဗလင္တိုင္းေန႔ဆိုတာ အိႏၵိယလူ႔ေဘာင္ရဲ႔ က်င့္ဝတ္ေတြ၊ ယဥေက်းမႈေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနတယ္'

ဗီေနးတီဝါရီဆိုတဲ့ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံသားတေယာက္ရဲ႔ အေျပာျဖစ္ပါတယ္။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၄ ရက္ ေန႔မွာ က်ေရာက္တဲ့ အေနာက္တိုင္းပြဲေတာ္ေန႔ကို အိႏိၵယႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ဟိႏိၵဴဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ေနၾကတဲ့အတြက္ ေျမာက္ပိုင္းက ဥတၱရာပရာဒက္ရွ္ျပည္နာ္ရဲ႔ ၿမိဳ႔ေတာ္ လပ္ကေနာင္ၿမိဳ႔မွာ ေစ်းဆိုင္ေတြ မဖြင့္ရဲဘဲ ပိတ္ထားၾကပါတယ္။ ဟိႏၵဴဂ်ာဂရမ္မန္႔ခ်္ (ဟိႏၵဴႏိုးၾကားေရးစင္ျမင့္) လို႔ေခၚတဲ့ ဘာသာေရး အဖြဲ႔အစည္းတရပ္က ဗလင္တိုင္းေန႔ဟာ အိႏိၵယရိုးရာယဥ္ေက်းမႈမ်ားနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့အတြက္ အထိမ္းအမွတ္ပြဲေတာ္မ်ား မက်င္းပဖို႔ သတိေပးခဲ့ပါတယ္။

ဗလင္တိုင္းေန႔က်င္းပလိုတဲ့ လူငယ္ေတြနဲ႔ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြၾကား ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္လာမွာ စိုးရိမ္ရတဲ့အတြက္ လပ္ကေနာင္ၿမိဳ႔ ေစ်းႀကီးကို ရဲက ေစာင့္ၾကပ္ေပးထားၾကပါတယ္။

'ဘယ္သူမွ ယဥ္ေက်းမႈပုလိပ္လုပ္လို႔ မရပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႔ ပုဂၢလိက လြတ္လပ္ခြင့္ကို ဝင္ေရာက္ေႏွာက္ယွက္ ဖို႔ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာမွ အခြင့္အေရးမရွိပါဘူး'

လပ္ကေနာင္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားျဖစ္တဲ့ အာလုပ္ဆင္းက ေျပာၾကားခဲတဲ့စကား ျဖစ္ပါတယ္။

လပ္ကေနာင္ၿမိဳ႔ရဲ႔ ေနာက္ေတာင္ဘက္ ကီလိုမီတာ ၆၀ ေလာက္ ေဝးတဲ့ ကန္ပူၿမိဳ႔မွာ ဟိႏၵဴဘာသာေရး အဖြဲ႔အစည္းဝင္မ်ားက ဗလင္တိုင္းကဒ္ေရာင္းတဲ့ဆိုင္ေတြကို ဝင္ေရာက္ဖ်က္ဆီးၾကတဲ့အတြက္ လပ္ကေနာင္ ဆိုင္ရွင္ေတြက ပိတ္ထားခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘံုေဘၿမိဳ႔ႀကီးမွာလည္း လက္ယာအဖြဲ႔အစည္းတရပ္ျဖစ္တဲ့ သွ်ီဝေသနပါတီအႀကီးအကဲ သကၠေရးကိုယ္တိုင္က ဗလင္တိုင္းေန႔ပါတီေတြ ျပဳလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားတဲ့ဆိုင္ေတြ၊ ကလပ္ေတြရဲ႔ေရွ႔မွာ ဆႏၵျပၾကဖို႔ လႈံ႔ေဆာ္ခဲ့ပါတယ္။

ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြက အဲဒီလို လႈ႔ံေဆာင္မႈေတြ ျပဳေနၾကတဲ့အတြက္ ဆိုင္ရွင္ေတြက ဆိုင္ဖ်က္ခံရမွာ စိုးၿပီး ဆိုင္ေတြ ပိတ္ထားခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အိႏိၵယႏိုင္ငံက ဗလင္တိုင္းေန႔ကို ဆန္႔က်င္ၾကတဲ့ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားရဲ႔ လုပ္ရပ္ဟာ အေရွ႔တိုင္းႏိုင္ငံ အားလံုးရဲ႔ ျပယုဂ္ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတြ စီးပြါးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် မီဒီယာေတြနဲ႔ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ တင္သြင္းလာၾကတဲ့ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈေတြ အလံုးအရင္းနဲ႔ ဝင္ေရာက္လာျမဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စီးပြါးေရးသမား ေတြက သူတို႔ကုန္ပစၥည္းေတြ ေရာင္းရဖို႔အတြက္ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရးေန႔မ်ားကို ခုတံုးလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ဗလင္တိုင္းေန႔တို႔၊ ဟဲလိုဝင္းေန႔တို႔ ဆိုတာေတြ အေရွ႔တိုင္းႏိုင္ငံေတြမွာ ေခတ္စားလာခဲ့ပါတယ္။ ပညာတတ္ လူငယ္လူရြယ္၊ ကေလးေတြက အတုျမင္ အတတ္သင္ လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒါကို ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ေရွးေဟာင္းဓေလ့ကို ထိန္းသိမ္းထားလိုတဲ့ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြက မႏွစ္ၿမိဳ႔ႏိုင္ၾကပါဘူး။ အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈေတြက အေရွ႔တိုင္းရဲ႔ ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိမ့္မယ္လို႔ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။

ေရွးရိုးသမားေတြက ဘယ္ေလာက္တားတား၊ ပညာတတ္လူငယ္ေတြကေတာ့ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈကို ႀကိဳဆိုလက္ခံလိုၾကပါတယ္။ ေရွးရိုးသမားေတြနဲ႔ ပညာတတ္ေခတ္လူငယ္ေတြအၾကား ရွိေနတဲ့ ဒီပဋိပကၡဟာ အိႏိၵယႏိုင္ငံ တခုတည္းမွာသာ မဟုတ္ပါဘူး။ စင္ကာပူ၊ တရုတ္၊ ဂ်ပန္ စတဲ့ တျခား အာရွႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ရွိေနပါတယ္။

ဗလင္တိုင္းေန႔ ဆိုတာမ်ိဳးက်ရင္ စီးပြါးေရးသမားေတြက ပို႔စကဒ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္ေရာင္းၿပီး စီးပြါးရွာစျမဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟိုတယ္ေတြ၊ ကလပ္ေတြမွာလည္း ဗလင္တိုင္းေန႔ ပြဲေတာ္အမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္ၿပီး လူဝင္မ်ားေအာင္ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဗလင္တိုင္းေန႔တို႔၊ အေဖေန႔၊ အေမေန႔တို႔ ဆိုတာေတြဟာ စီးပြါးေရးသမားေတြက စီးပြါးရွာဖို႔ တမင္သက္သက္ လႈ႔ံေဆာ္ေနတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ကန္႔ကြက္ေျပာဆိုေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ေျပာဆိုခ်က္ဟာ မွန္သင့္သေလာက္လည္း မွန္ေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံတိုင္း ႏိုင္ငံတိုင္းဟာ တိုးတက္ဖြ႔ံၿဖိဳးခ်င္ ၾကတာခ်ည္းပါ။ တိုးတက္ ဖြ႔ံၿဖိဳးဖို႔ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေပါင္းစံနဲ႔ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ အေနာက္တိုင္း ဓေလ့ထံုးစံ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ပိတ္ပင္တားဆီးလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဘယ္လိုပဲ တားဆီး ပိတ္ပင္ေတြ လုပ္လုပ္ ရရာဝင္ေပါက္ကေန တိုးဝင္လာၾကမွာပါ။ ဒါဟာ ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ ေပးရတဲ့ တန္ဖိုး ျဖစ္ပါတယ္။

အရာရာမွာ ကမၻာျပဳမႈ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြ ႀကီးစိုးေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ ကိုယ့္ဘက္က တန္ဖိုးဘယ္ေလာက္အထိ၊ ဘယ္အတိုင္းအတာထိ ေပးမလဲဆိုတာကို ႏိုင္ငံငယ္ေလးမ်ား ႀကိဳတင္ စဥ္းစား ျပင္ဆင္ထားသင့္ ၾကပါတယ္။ လံုးဝ တန္ဘိုးမေပးႏိုင္ဘူး၊ မေပးခ်င္ဘူးဆိုလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ တိုးတက္မႈကို ယူခ်င္ရင္ တန္ဘိုးေပးၿပီးမွ ယူရပါမယ္။ တန္ဘိုးမေပးခ်င္ရင္ တိုးတက္မႈ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒီႏွစ္ခုစလံုးကို ရယူထားႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ လက္ေတြ႔မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

ႏိုင္ငံငယ္ေလးမ်ားအဖို႔ ဒီအခ်က္ကို ပီပီျပင္ျပင္ သိျမင္သေဘာေပါက္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီလို သိျမင္သေဘာေပါက္ထားပါမွ ကိုယ္ထိန္းသိမ္းထားခ်င္တဲ့ ရိုးရာအစဥ္အလာ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ထားႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

လူထုစိန္ဝင္း

၂၀၊ ၂၊ ၂၀၀၁။

No comments: