Monday, May 3, 2010

ဘာကေလေရာက္ ျမသီတာထံမွျပန္စာ
ေရးသူ-ဒဂုန္တာရာ



ခ်စ္စြာေသာ သူငယ္ခ်င္း ဘက္တီေအာင္ေရ။ နင့္စာလာေတာ့ ငါက ဆန္ဖရန္စစၥကိုမွာ မ႐ွိဘူး။ ဘာကေလၿမိဳ႔က ကာလီဖိုးနီုယားတကၠသိုလ္ ေရာက္ေနတယ္။ ငါက နင့္စာဖတ္ရေတာ့ ျမန္မာျပည္ကို လြမ္းလာတယ္ကြာ။ နတ္ပြဲလည္း ၾကည့္ခ်င္လာတယ္။ နင္တို႔ တေတြကိုလည္း သိပ္ သတိရတာပဲကြာ။
ငါ့စိတ္ေတြက နင္တို႔ဆီ ေရာက္သြားတယ္။ တကယ္ေတာ့ ငါအေမရိကန္ေရာက္မွ ငါတို႔ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လည္ေတြ႔႐ွိလာတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တယ္။ ငါ စကားေတြ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာတယ္လို႔ မေျပာနဲ႔ေနာ္။ ငါ့စိတ္ထဲ ခံစားတာကို ေဖာ္ျပတာပဲ။ နင္ကေျပာမယ္။ နင္တို႔နဲ႔ အတူေနတဲ့ ငါမဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔၊ မဟုတ္ဘူးကြ။ ငါဟာ ငါပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ငါဟာ ႏိုင္ငံျခား တျပည္ တ႐ြာေရာက္မွ ငါဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသား ႐ုပ္ပံုလႊာဟာ ပိုၿပီး ထင္႐ွား ပီသလာတယ္လို႔ ထင္မိတယ္ကြာ။ တိမ္ျမဳပ္ ငုပ္လွ်ိးေနရာက ျပန္ေပၚလာတဲ့ သေဘာမ်ိဳးေပါ့ကြာ။ ဒါေၾကာင့္ ျပန္လည္ေတြ႔ ႐ွိျခင္းလို႔ ငါေျပာလိုက္တာ။ ငါ့ရဲ႔ ခံစားမႈကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ႀကိဳးစားေျပာပါ့မယ္။


နင္သိသားပဲ။ ငါ ရန္ကုန္မွာတုန္းက ဘယ္လိုေနတယ္ ဆိုတာ၊ သိတယ္မဟုတ္လား။ ဘဲလ္၊ ဖလဲ၊ ဂ်င္းတို႔ အျမဲ၀တ္ေနတာေလ။ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္မွ ၀တ္ခ်င္ စားခ်င္တယ္။ ႏိုင္ငံျခားက လာတဲ့ ဖက္႐ွင္ေၾကာ္ျငာ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ၿပီး၊ အဲသည္ စာအုပ္ထဲက ပံုစံအတိုင္း ေနခ်င္တယ္။ ၀တ္ခ်င္တယ္။ စားခ်င္တယ္။ အဲသည္ စာအုပ္ေတြကလည္း ေစ်းႀကီးေပး ၀ယ္ရတာ မဟုတ္လား။ ေမာင္ေထာ္ေလး လမ္းက ကုလားဆိုင္မွာ မွာထားရတယ္။ တို႔တေတြ အဲသည္ မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္ေတြ ဖတ္ၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ ၾကတယ္ေလ။ အခု ေတြးၾကည့္ေတာ့လည္း အ႐ူးထတာ တမ်ိဳးေပါ့ကြာ။ တို႔တေတြက အဲသည္လို အသိုင္းအ၀ိုင္းက မဟုတ္လား။ ႏိုင္ငံျခားက လာတဲ့ စည္သြတ္ဘူးမွ အရသာ႐ွိတယ္ ထင္တာ ႏိုင္ငံျခား ဆို သိပ္ေရာက္ခ်င္တာ။
ဟိုေရာက္သြားၿပီး ေလးငါးေျခာက္လ ေက်ာ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ေတြးစရာ ေပၚလာတယ္။ ေတြးစရာေတြဟာ အေၾကာင္းမဲ့ ေပၚလာၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႔ ႐ိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္လာ တဲ့ ခံစားမႈေတြေၾကာင့္ ေတြးေတာလာ ရပါကလားဆိုတာ ေနာက္ေတာ့ သိလာရတယ္ကြ။ ငါ ဘာလူမ်ိဳးလဲဆိုတဲ့ ပုစၦာကို ေျဖေနရတယ္ေလ။
အဲသည္ေတာ့ နင္က ေမးခ်င္လိမ့္မယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးပဲဟာ ဘာမ်ားျပႆနာ႐ွိမွာလဲလို႔။ ျမန္မာျပည္မွာ ေနလို႔ကေတာ့ ဘာျပႆနာ႐ွိမွာလဲ။ ႏိုင္ငံျခားမွာေတာ့ တမ်ိဳးေပါ့ကြာ။ ငါသည္က သြားေတာ့ ဂ်င္းေဘာင္းဘီေတြ ဘာေတြ ၀တ္သြားတယ္မဟုတ္လား။ ေဘ႐ြတ္ေလဆိပ္မွာ ခဏနား တယ္။ လက္ဘႏြန္ရဲ႔ၿမိဳ႔ေတာ္။ လွပေခတ္ဆန္တဲ့ ၿမိဳ႔ကေလး။ အခုေတာ့ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနပါၿပီ။ အဲသည္ ေဘ႐ြတ္မွာ ဥေရာပတိုက္သားတေယာက္ ငါ့ကို ယိုးဒယားကလား၊ ဖိလစ္ပိုင္ ကလားတဲ့။ ၾကည့္ပါဦး။ ဒါက အ၀တ္အစားနဲ႔ မ်က္ႏွာပံုပန္း ၾကည့္ေမးတာ ျဖစ္မွာေပါ့။ တကယ္လို႔ ထဘီနဲ႔ အကႌ်သာ ၀တ္ထားရင္ ငါက ျမန္မာအ၀တ္အစားဆိုတာ ျပႏိုင္တာေပါ့။ ဒါက ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ အ၀တ္အစားက အေရးမႀကီးပါဘူး။ ဟိုေရာက္ေတာ့ ဘာ၀တ္၀တ္ရပါတယ္။ ဆန္ဖရန္စစၥကိုမွာက လူမ်ိဳးေပါင္းစံု႐ွိေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္လို႔ ငါနည္းနည္း ခံစားမိတာ အမွန္ပဲ။ ထိုင္းလား၊ ဖီလစ္ပိုင္လား ေမးတာကို တယ္မခံခ်င္ဘူး။ အဲသည္က စၿပီး ေတြးမိတယ္ ဆိုၾကပါစို႔။
အေမရိကန္မွာ ေနရတာေတာ့ စား၀တ္ေနေရးက ေျပလည္ပါတယ္။ တအိမ္သားလံုး အလုပ္ လုပ္ၾကတယ္ကြာ။ ငါ့အစ္မ ႏွစ္ေယာက္က၊ တေယာက္က ကြန္ျပဴတာမွာ၊ တေယာက္က ဓါတ္ခြဲခန္းမွာ။ အိမ္မွာေနတဲ့ ေမေမကေတာင္ ဇာပန္းထိုးအလုပ္ေတြ အိမ္မွာ လက္ခံ လုပ္တယ္။ ၀င္ေငြက မဆိုးပါဘူး။ အစ္မႀကီးက အလုပ္တက္ရတာ ေ၀းေတာ့ ကားကိုယ္တိုင္ေမာင္းၿပီး တက္ရတယ္။ သည္မွာက ကားႀကီးႀကီး ကိုယ္ပိုင္႐ွိလို႔လဲ ပိုၿပီး ဂုဏ္မ႐ွိပါဘူး။ ဘတ္စ္ကား စီးလို႔လဲ ဂုဏ္မငယ္သြားဘူး။ ေမာ္ေတာ္ ကားဆိုတာ သြားေရးလာေရး အလုပ္ျဖစ္တဲ့ ကိစၥတခုမွ်သာပဲ။ နင္တို႔ငါတို႔ အသိုင္းအ၀ိုင္းလည္း ဘတ္စ္ကားစီးရမွာ ႐ွက္တဲ့ လူတန္းစားပဲ မဟုတ္လားကြာ။ ကား စိတၱဇေရာဂါအေၾကာင္း။
ငါ ေျပာခ်င္တာက အမ်ိဳးသား ႐ုပ္ပံု။ နင့္ဆီက စာလာေတာ့ စာအိတ္မွာ ဘတ္တီေအာင္လို႔ ေရးထားတာ ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ငါ့သူငယ္ခ်င္း ဘာသာေဗဒ ေက်ာင္းသားတေယာက္က ဘာျဖစ္လို႔ အဂၤလိပ္နဲ႔ နာမည္တပ္ရသလဲ။ ျမန္မာမွာ အကၡရာ မ႐ွိဘူးလားလို႔ ေမးတယ္။
သူက ႐ိုး႐ိုးသားသား ေလ့လာခ်င္လို႔ ေမးတာပါ။ နင့္ အေဖနာမည္ ဘယ္သူလဲလို႔ ေမးတယ္။ ငါက ဦးေအာင္ဆိုေတာ့ ျမန္မာက ဖခင္မ်ိဳး႐ိုးနာမည္ မွည့္သလားလို႔ ေမးတယ္။ ငါ့အေဖနာမည္ေမးလို႔ ဦးျမဆိုေတာ့ သူက အံ့ၾသေနတယ္။ အေဖနာမည္က ေ႐ွ႔က မွည့္တာပါလား။ ဒါက ပ်ဴလူမ်ိဳးတဲ့။ ငါက ပ်ဴလူမ်ိဳး အႏြယ္လားတဲ့ကြာ။ ငါေတာ့ စိတ္ေတာင္ ႐ႈပ္သြားတာပဲ။ တ႐ုတ္ေတြလည္း မ်ိဳး႐ိုး အေဖ နာမည္ကို ေ႐ွ႔ကထား မွည့္တာပဲ ဆိုၿပီး မ်က္ေမွာင္ႀကီး ကုတ္ၿပီး ေလ့လာစူးစမ္းၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့ေလရဲ႔။ ငါလည္း ခုမွ သိတယ္ေလ။ နာမည္မွည့္တာကအစ အမ်ိဳးသား႐ုပ္ပံုဆိုတဲ့ ျပႆနာကို ခံစားလိုက္ တာပဲလို႔ သတိျပဳမိေတာ့တာပဲ။
ႏိုင္ငံျခားမွာ သာမန္အရပ္သားက ငါတို႔ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း သိပ္သိၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ေလ့လာသူ ပညာ႐ွင္ေတြ ေလာက္သာ သိၾကတာ။ ျမန္မာျပည္ကို စိတ္၀င္စားသူေတြ ႐ွိပါတယ္။ ငါတို႔ဆရာ ပါေမာကၡဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ကို ေရာက္ဖူးတယ္။ ျမန္မာျပည္က စိမ္းလန္းၿပီး လွပတယ္။ အစားအေသာက္ေပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ ေဖာ္ေ႐ြပ်ဴငွာ ႐ွိတယ္။ ေနရာတိုင္းမွာ ေစတီပုထိုးနဲ႔၊ ေခါင္းေလာင္းသံ သာယာတယ္တဲ့ကြ။ ငါ့ကို ဖိလဒင္ေဟာေရးတဲ့ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း စာအုပ္ေပး ဖတ္တယ္။
အာ႐ွတိုက္က ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားအေၾကာင္း ေလ့လာေနတဲ့ ပါေမာကၡတေယာက္ကလည္း ငါတို႔ ျပည္အေၾကာင္းေမးတယ္။ စီးပါြးေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ရာဇ၀င္ စသည္ေပါ့ကြာ။ ငါက ေက်ာင္းသူတေယာက္ အေနနဲ႔ သိသေလာက္ ေျပာရတာေပါ့။ သူက ယေန႔ ေခတ္လူငယ္ တေယာက္ရဲ႔ အသိကို စူးစမ္းတာကိုးကြ။ ေနာက္မွ ငါ နားလည္သြားတာ။
ငါလည္း သူ႔ေမးခြန္းေတြ ေျဖရင္းနဲ႔ ငါတို႔ တိုင္းျပည္ကို ေတြ႔႐ွိသြားတယ္လို႔ ဆိုရမလား မသိဘူး။
သူငယ္ခ်င္းေရ။ ကိုယ့္ျပည္နဲ႔ ေ၀းၿပီး ႏိုင္ငံျခားမွာ ႏွစ္ လ ၾကာ႐ွည္လာေလ ငါတို႔ျပည္ကို သတိရတဲ့ ခံစားမႈက ရင့္သန္လာေလပဲ။ သား၊ ငါး၊ အသီးအ႐ြက္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ အျမဲရ တယ္ကြာ။ ရာသီလိုက္ အသီးအႏွံ စားရတယ္ကြာ။ သံပုရာရည္ဆိုရင္ တႏွစ္ပါတ္လံုး လတ္လတ္ ဆတ္ဆတ္ ေသာက္လို႔ရတယ္။ တကယ္ေတာ့ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္က စည္သြတ္ဗူးထက္ အရသာေရာ၊ အာနိသင္ေရာ ပို႐ွိတာေပါ့။ မဟုတ္ဘူးလား။ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာက ေဆာင္းရာသီ ဆိုရင္ ေရခဲေနလို႔ အသီးအ႐ြက္ စိုက္လို႔မရ၊ ငါးမွ်ားလို႔ မရ။ ဒါေၾကာင့္ ေဆာင္းတြင္းမွာ စားႏုိင္ဖို႔ ၾကာ႐ွည္ခံတဲ့ စည္သြတ္ဘူးေတြ လုပ္ရတာ မဟုတ္လား။ ဒါကို "သိုေလွာင္ထားေသာ အစားအစာ" လို႔ ေခၚၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ငါတို႔ ေတာမွာဆိုရင္ သား၊ ငါး၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္က ပိုလတ္လို႔ ပိုအရသာ ႐ွိတယ္ေလ။ အပင္က ခူးၿပီး ခ်က္ခ်င္း ခ်က္တာ မဟုတ္လား။ ငါ တခါ ေမွာ္ဘီဘက္ သြားလည္တာ အမွတ္ရတယ္။ ဧည့္သည္ လာတယ္ဆိုၿပီး အိမ္နီးနားခ်င္းေတြက ဟင္းလာပို႔ၾကတာ။ ႏိုင္ငံျခားမွာ ေနရတာ သူစိမ္းတရံဆံလို ေနရတာကြ။ ကိုယ့္အသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ႔ကိုယ္ မိတ္ဖြဲ႔ေပးတဲ့လူ႐ွိမွ စကားေျပာလို႔ ရတာ။
လူၾကံဳေကာင္းရင္ ငါ့ဆီကို တခု ပို႔ေပးစမ္းပါ။ မႏၱေလးက ႀကိဳးႀကီးခ်ိတ္ထဘီ။ အေနာက္ ဆန္ဆန္အေရာင္ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ႐ိုးရာ အေသြးအဆင္။ ငါတို႔ အဖြားဆီမွာ ျမင္ဘူးတယ္။ အစိမ္းနဲ႔ အနီ အတြဲမ်ိဳး။ အျပာေရာင္ အတြဲေတြေတာင္ သိတ္မပါဘူး ထင္တယ္။ တခါ ငါ ေက်ာင္းကပြဲမွာ ၀င္ကဖူးတယ္။ ထဘီက ျမန္မာမဆန္လို႔ ငါက ျမန္မာဆန္ဆန္ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မႈ ဟန္ပန္နဲ႔ ျမန္မာအက ကၿပီး သူတို႔ကို ျပခ်င္တာေလ။ ဒီေရာက္မွ ငါ ႐ုပ္႐ွင္ေတြလည္း သိပ္မၾကည့္ဘူး။ ၾကည့္လည္း မၾကည့္ခ်င္ လွဘူး။ နင္သိသားပဲ ဟိုမွာတုန္းက အဂၤလိပ္ကားဆို မလြတ္တမ္း။ ခု ေတြးၾကည့္ေတာ့ အဆန္းကြ။ ျမင္ရေအာင္ ၾကည့္တာပဲကြ။
အ၀တ္အစား အဆန္း၊ တိုက္တာေနအိမ္အဆန္း၊ ပစၥည္းပစၥယအဆန္းေတြ ျမင္ရေအာင္၊ မျမင္ဖူးတာ ျမင္ရေအာင္၊ အတုခိုးရေအာင္ ၾကည့္တာပဲကြ။ သည္ေရာက္ေတာ့ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္က သည္ဟာမ်ိဳးေတြ ဆိုေတာ့ ဘာဆန္းတာ မွတ္လို႔။ မၾကည့္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒိန္းဒိုင္းေတြ၊ ကားဥၾသမႈတ္သံ ေတြကို စိတ္ပ်က္လာတယ္။ ဇာတ္လမ္းေကာင္းေကာင္း ဂႏၱ၀င္ေျမာက္ ၀တၳဳေတြ ႐ိုက္တဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ကားပဲ ေ႐ြးၾကည့္ျဖစ္တယ္။ နင္သိသားပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာတုန္းက ငါ ပါတီေတြ ဘာေတြ တက္ခဲ့တာပဲ။ သည္ေရာက္ေတာ့ မသြားပါဘူး။ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံမွ မတူတာ။ ေရာက္စက ပါတီတက္တာ၊ သူစိမ္းတရံဆံ လိုပါပဲကြာ။

xxxx xxxx xxxx xxxx

နင့္ကို တခုေျပာရဦးမယ္။ မရယ္နဲ႔ေနာ္၊ ငါအခု ၀ိပႆနာကို စိတ္၀င္စားေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မရယ္နဲ႔ ေျပာတာ။ ဆန္ဖရန္စစၥကိုမွာ အမႊာညီေနာင္ ေတာင္ကုန္းဆိုတာ ႐ွိတယ္။ အဲသည္ ေတာင္ကုန္းကေလးက ထင္း႐ူးပင္ေတြ၊ ယူကလစ္ပင္ေတြနဲ႔ စိမ္းစိမ္းလန္းလန္း အုပ္အုပ္ေ၀ေ၀နဲ႔ သာယာေအးခ်မ္းတယ္။ ေတာင္ေပၚကေန ၾကည့္လိုက္ရင္ ဆန္ဖရန္စစၥကို ၿမိဳ႔ကို စီးျမင္ရတယ္ေလ။ ပင္လယ္ေကြ႔နဲ႔ ေ႐ႊတံခါးမုခ္ တံတားႀကီးကို လွလွပပ ျမင္ရတယ္။ ေတာင္ကုန္းေပၚမွာ တိဗက္၊ ကိုးရီးယား၊ ဂ်ပန္၊ ယိုးဒယား ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား သီတင္းသံုးတဲ့ ေက်ာင္းသင္ခန္းေတြ ႐ွိတယ္။ ယူကလစ္ပင္ ေအာက္မွာ တရားထိုင္ေနတဲ့ ရဟန္းတပါးကို ျမင္လိုက္ရတာ ငါ့ စိတ္ထဲမွာ ေအးခ်မ္းသြားတယ္။ သူငယ္ခ်င္းတစုနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲစားလာရင္း ေရာက္သြားတာ။ ဆန္ဖရန္စစၥကို ဆိုတာက ၿမိဳ႔ႀကီးျပႀကီး မဟုတ္လား။ ဆူဆူညံညံ၊ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္၊ ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြး၊ လႈပ္လႈပ္႐ြ႐ြ ၿငီးေငြ႔လာတယ္ကြ။
ဆန္ဖရန္စစၥကိုမွာ တဒိတ္ဒိတ္ ရင္ခုန္သံျမန္ၿပီး ပူေလာင္လာရင္ ငါေတာ့ တေယာက္တည္း အမႊာညီေနာင္ ေတာင္ကုန္းေပၚ တက္ၿပီး၊ အမိုးေကာ့ေက်ာင္းသင္ခန္းေဘး၊ ယူကလစ္ပင္ရိပ္ သြားထိုင္ေနလိုက္တာပဲ။ ၀ိပႆနာေတာ့ မလုပ္တတ္ဘူးေပါ့ကြာ။ ေတာင္ေပၚကေန စီးျမင္ရတဲ့ ဆန္ဖရန္စစၥကိုနဲ႔ ယူကလစ္ပင္ရိပ္က ကြာျခားသြားတယ္ေလ။ ဟိုက ပူတယ္။ သည္က ေအးတယ္။ ဟိုက ဆူတယ္။ သည္က ၿငိမ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ ကြာသလဲလို႔။ သည္မွာတင္ ငါ့မွာ အေတြးေတြ ၀င္လာတာပဲ။ ၿငိမ္းေအးတဲ့ တရားကို ႐ွာရမယ္။
ဥေရာပတို႔၊ အေမရိကန္တို႔ ဆိုတဲ့ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြက ဗုဒၶဘာသာကို စိတ္၀င္စား ေလ့လာ ေနၾကၿပီကြ။ အိႏိၵယက လာတဲ့ ဂု႐ုေတြ မနည္းဘူး။ အေနာက္ႏိုင္ငံက စက္မႈကရိယာဘက္၊ သိပၸံပညာဘက္ေတြမွာ တိုးတက္တာ မွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ မရဘူး။ တိုက္တာ၊ ေမာ္ေတာ္ ကား၊ ေလယာဥ္ပ်ံ၊ ဓါတုခ်ည္မွ်င္၊ ေရဒီယို၊ တယ္လီေဗး႐ွင္းေတြမွာ လူတိုင္း အလွမ္းမီေအာင္ လုပ္ထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ေအးၿငိမ္းမႈ မရဘူး။ သည္ေတာ့ စိတ္ေအးၿငိမ္းမႈ ႐ွာရင္းနဲ႔ သမထ၊ ၀ိပႆနာကို ေတြ႔တာပဲကြ။
ငါ့မွာ စိတ္ကူးတခု ႐ွိတယ္။ အဲသည္ အမႊာေတာင္ကုန္းေပၚမွာ ျမန္မာ့ေက်ာင္းသင္ခန္းတခု ေဆာက္ခ်င္တယ္ကြာ။ ရယ္ေတာ့ မရယ္နဲ႔။ တကယ္ေျပာေနတာ။ ယူကလစ္ပင္ေတြ ေဘးမွာ အမိုးဘံု ျပာႆဒ္နဲ႔၊ ျမန္မာဆန္ဆန္ေလး။ အမိုးေကာ့ေတြၾကားမွာ လွလွကေလး။
တကယ္ေတာ့ကြာ။ ငါဟာ အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈမွာ မူးယစ္ၿပီး ကိုယ့္အမ်ိဳးသားဘ၀ကို ေမ့ေနတာပဲ။ တို႔ လူမ်ိဳးဟာ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈေအာက္မွာ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရတာမို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျမတ္ႏိုးတယ္။ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲတယ္။ လူတဖက္သားကို ခ်စ္ခင္ၾကင္နာတတ္တယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေလာက္ ႐ွည္ၾကာတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာ႐ွိတယ္။ ဒါဟာ တို႔တိုင္းျပည္သူျပည္သားေတြရဲ႔ အမ်ိဳးသား ဗီဇ ႐ုပ္ပံုပဲ။ ႏိုင္ငံျခားေရာက္သြားမွ ငါသိလာရတာ။ နီးလ်က္နဲ႔ ေ၀းဆိုတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ျပန္လည္ေတြ႔႐ွိျခင္းလို႔ ေျပာရတာေလ။
လူၾကံဳေကာင္းရင္ ႀကိဳးႀကီးခ်ိတ္ထဘီ အျပင္၊ လယ္တီဆရာေတာ္ရဲ႔ ၀ိပႆနာ ဒီပနီ စာအုပ္၊ ေနာက္ ေစာင္းဦးဘသန္း၊ ဦးဟန္ပတို႔ရဲ႔ ေစာင္းတီးလံုး၊ ဆိုင္းတီးလံုး၊ ေမာင္ကိုကိုရဲ႔ ပန္းၿမိဳင္လယ္ ကက္ဆက္ေခြလည္း ပို႔ေပးပါဦးကြာ။ နင္ႀကိဳက္တဲ့ ေခ်ာ့ကလက္ကေတာ့ လူၾကံဳတိုင္း ပို႔ေပးပါ့မယ္။ စပို႔႐ွပ္ေတာ့ မ၀တ္ပါနဲ႔ဟာ။ တ႐ုတ္ျပည္က ပိုးစပို႔႐ွပ္ ပို႔လိုက္ပါမယ္။ ႏိုင္လြန္တို႔ ဘာတို႔ထက္ ပိုးအစစ္က ေစ်းႀကီးတယ္။ တန္ဖိုး႐ွိပါတယ္။

႐ႈမ၀မဂၢဇင္း။
ဇန္န၀ါရီ၊ ၁၉၈၃။

No comments: