Tuesday, October 7, 2014

သမိုင္းထဲကသီခ်င္း သီခ်င္းထဲကသမိုင္း - ေရးသူ ကိုတင္ေအးၾကဴ

သမိုင္းထဲကသီခ်င္း သီခ်င္းထဲကသမိုင္း


ကၽြန္ေတာ္ အလယ္တန္း ေက်ာင္းသားေလာက္မွာ ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္ဆိုရင္ အေဖ့အမ်ိဳးေတြ ရွိရာ စစ္ကိုင္း အိမ္ေတြကို ပို႔ထားတတ္ပါတယ္။  တေခါက္သား တကၠသိုလ္တက္ေနတဲ့ မမသန္းႏု(ေဒၚသန္းသန္းႏု၊ ေဇာတိကစတိုး) အိမ္ျပန္အလာ ပါလာတဲ့ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ ဓါတ္ပံုအယ္လ္ဘမ္ကို မွတ္မွတ္ရရ စၿပီး ၾကည့္ဖူးခဲ့ ရပါတယ္။  ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ရဲ႔ မိတ္ဆက္ပြဲပါ။

၁၉၆၂ ကၽြန္ေတာ့္ တံတားဦးအိမ္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ မဂၤလာေဆာင္ ရွိပါတယ္။  မႏၱေလးေဆးတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ကိုႀကီးလွသန္း (ေဒါက္တာလွသန္း၊ မေလးရွား) ရဲ႔ မဂၤလာပြဲပါ။  ေက်ာင္းတက္ေနဆဲ မဂၤလာေဆာင္ ေတာ့ မႏၱေလးက ေဆးေက်ာင္းသား၊ ေဆးေက်ာင္းသူေတြ အမ်ားႀကီး တက္တဲ့ပြဲပါ။  မဂၤလာေဆာင္ အသံခ်ဲ႔စက္ က တျခားသီခ်င္း မဖြင့္ဘဲ "ပုဂံၿမိဳ႔ေဟာင္းတေနရာ" ခ်ည္း ဖြင့္ေနေတာ့ သတို႔သမီး အဖြားက မဂၤလာမရွိဘူးဆိုၿပီး ပိတ္ခိုင္းလိုက္၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႔ ဆႏၵအရ သတို႔သားက ျပန္ဖြင့္ခိုင္းလိုက္နဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဓါတ္စက္ဆရာ ေတာ္ေတာ္ ဓါတ္ပ်က္ရမယ္။

ကၽြန္ေတာ္လည္း အရြယ္ရလာမွ သမဂၢဝိညာဥ္ ဝင္လာေတာ့မွ အဲဒီ ကိစၥကို ျပန္စဥ္းစားရင္း သေဘာေပါက္မိ ပါတယ္။  အသံခ်ဲ႔စက္က "ပုဂံၿမိဳ႔ေဟာင္းတေနရာ" ဖြင့္ေနေပမယ့္ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ "ယူနီယံအေဆာက္ အဦတေနရာ" ၾကားေနၾက ေပလိမ့္မယ္။  စိတ္ထဲက ဆိုေနၾက ေပလိမ့္မယ္။  သတ္လို႔ မေသတဲ့ ၿဖိဳလို႔ မၿပိဳတဲ့ ေက်ာင္းသားထုရဲ႔ ရင္ထဲက သမဂၢစိတ္ဓါတ္။

၁၉၆၈၊ ရန္ကုန္ကို အလည္ေရာက္ေတာ့ သစ္ေတာ ေမဂ်ာတက္ေနတဲ့ ဦးေလးေလး ကိုတြတ္(ဥိးမ်ိဳးသိန္း၊ သစ္ေတာၿငိမ္း)က သူေနတဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဝင္းထဲကို လိုက္ျပပါတယ္။  ပဲခူးေဆာင္၊ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမ၊ ဂ်ပ္ဆင္တာဝါ၊ အင္းယားကန္၊ သမဂၢသင္းခ်ိဳင္း။  ဗမာျပည္ရဲ႔ နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ျပည္သူခ်စ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးရာ၊ ဗမာျပည္သမိုင္းနဲ႔ ခြဲျခားမရတဲ့ အေဆာက္အဦဟာ အုတ္က်ိဳးအုတ္ပဲ့ ဘဝနဲ႔ ျမက္ပင္ရိုင္းေတြၾကားမွာ ျပားျပားဝပ္ေနေလရဲ႔။  ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ေက်ာက္တိုင္မွာလည္း ေၾကးသြန္းပန္းပုရုပ္တုမရွိ၊ ငံုးတိ။  ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ အထိမ္းအမွတ္ ေက်ာက္တိုင္လည္း မရွိေတာ့။  အဲဒီ ေက်ာက္တိုင္ကို ဖ်က္ဆီးၿပီး ေက်ာက္တိုင္ေနရာ ေျမက်င္းထဲမွာ ပုလိပ္မင္းႀကီးရံုး(မဆလဌာနခ်ဳပ္ရံုး၊ ကမ္းနားလမ္း) ေရွ႔က ကုကၠိဳပင္ႀကီးကို အျမစ္က အံုလိုက္ႏႈတ္ၿပီး အေရးေပၚ ေရႊ႔စိုက္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ စိုက္ခဲ့ရသူ ဦးေလးရဲျမင့္ (အရာခံဗိုလ္၊ ေလတပ္)က ေျပာျပခဲ့ဖူးပါတယ္။  အခုေတာ့ ဆဲဗင္းဗူလိုင္ ေက်ာက္တိုင္လည္း မရွိေတာ့၊ ကုကၠိဳပင္ႀကီးလည္း မရွိေတာ့။

၆၂ မတ္လ ၂ ရက္ေန႔ည။  ဗိုလ္ေနဝင္း အာဏာသိမ္းေၾကာင္း ေၾကညာၿပီးၿပီးခ်င္းပဲ တကသ ေက်ာင္းသားထုဟာ အဓိပတိလမ္းမတေလွ်ာက္ မီးတုတ္ ကိုယ္စီကိုင္ၿပီး စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို ေဗြေဆာ္ဦး ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပခဲ့ၾက ပါတယ္။  ဗိုလ္ေနဝင္း အံႀကိတ္ မ်က္ေစာင္းခဲၿပီး ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ ၾကံစည္ေပမေပါ့။

၁၉၆၉ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ကို ေရာက္ေတာ့ သမိုင္းေက်ာင္းေဆာင္ဝင္းထဲက စဥ့္ကူးေဆာင္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသားေတြ ေနရတယ္။  တေန႔ေတာ့ အခန္းကပ္လ်က္ မံုရြာသား ကိုေဌးေအာင္က ကဗ်ာစာအုပ္တအုပ္ လာေရာင္းလို႔ ဝယ္လိုက္တယ္။  ေဒါင္းအိုးတေဝေဝ။  ၁၉၇၀ တကၠသိုလ္ ေရႊရတုသဘင္ အႀကိဳအျဖစ္ တျပည္လံုးရွိ တကၠသိုလ္ေပါင္းစံုက ေက်ာင္းသား ကဗ်ာဆရာေတြ စုၿပီးထုတ္တဲ့  စာအုပ္ပါ။  အဖံုးမွာ ခြပ္ေဒါင္းက ဝိုက္ၿပီး ခြပ္ေနတဲ့ ပန္းခ်ီပံုနဲ႔။ ( အဲဒီအခ်ိန္က ခြပ္ေဒါင္းပံုဟာ ဆင္ဆာထိပါတယ္။  ဝိုက္ၿပီးခြပ္ေနေတာ့ ကေန သေယာင္ေယာင္) တင္သန္းနီ၊ ေမာင္စန္းတင္(မန္းတကၠသိုလ္)၊ ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း)၊ . လူစံု။  တကၠသိုလ္စံုပါပဲ။  ေက်ာင္းသားေတြရဲ႔ ရင္ထဲက ခြပ္ေဒါင္းစိတ္ဓါတ္ သမဂၢစိတ္ဓါတ္ ေတြပါ။

၇၀ ျပည့္လြန္ နွစ္မ်ားရဲ႔ ရန္ကုန္စာအုပ္ အေဟာင္းတန္းေတြမွာ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ အထိမ္းအမွတ္ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ ပလူပ်ံေနတာပါပဲ။  ခင္ေမာင္ျမင့္ ျပြန္တန္ဆာ (ေအာင္ျပည့္) လက္ရာ ပန္းခ်ီပံု မ်က္ႏွာဖံုးေတြနဲ႔ ေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ့္ကူးေဆာင္ရဲ႔ ေျမညီထပ္ တျခမ္းမွာေတာ့ တိေမြးကုက နွစ္ႀကီးေက်ာင္းသားေတြ ေနရတယ္။  အဲဒီထဲက စစ္ကိုင္းသား ကိုစိုးဝင္းနဲ႔ သိကၽြမ္းရၿပီး သူ႔ အစ္ကိုရင္းဟာ ဆဲဗင္းဇူလိုင္မွာ က်ဆံုးသြားေၾကာင္း သိခဲ့ရတယ္။  ကိုစိုးဝင္းကို ၆၉ ကၽြန္းဆြယ္ အေရးအခင္းမွာ ခြပ္ေဒါင္းအလံကိုင္ၿပီး အဓိပတိလမ္းတေလွ်ာက္ ဆႏၵျပေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားထုထဲမွာ ေတြ႔ရၿပီး ေနာက္ထပ္ မေတြ႔ရေတာ့ပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းနဲ႔ အေဆာင္ေတြရဲ႔ အုတ္နံရံေပၚမွာ စာသင္ခံုေတြေပၚမွာ ျပတင္းေဘာင္ သစ္သားေတြေပၚမွာ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ကို မေမ့ၾကနဲ႔ ဆိုတဲ့ ထြင္းစာလံုးေတြဟာ ေနရာ အႏွ႔ံပါပဲ။  ဒီလိုနဲ႔ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ ဝိညာဥ္ဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႔ ႏွလံုးသားထဲကို စူးစူးရွရွ ပူးဝင္ကုန္ၾကပါေတာ့တယ္။  ၁၉၇၂ ရန္ကုန္စက္မႈ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား (၆)ေယာက္ စုေပါင္းထုတ္တဲ့ 'အျပာေရာင္မီးေတာက္'  ကဗ်ာစာအုပ္မွာ ကၽြန္ေတာ့ ကဗ်ာေတြထဲက တပုဒ္က -

"ေသြးစကား"

ၾကည့္စမ္း
ၾကည့္စမ္း
ပန္းခင္းလမ္းေျဖာင့္၊ ေလၾကမ္းေႏွာင့္လို႔
ပန္းေညွာက္ဖူးေတြ ေၾကြက်ေနလိုက္တာ။
မပြင့္ပန္းေၾကြ
သည္လမ္းေျမမွာ၊ ျမင္ရပါလွ်င္
ရင္မွာစြဲၿပီး ဖြဲျပာမီးေၾကာင့္
လက္သီးက်စ္က်စ္ ဆုပ္မိတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္ကိုလည္း ဆဲဗင္းဇူလိုင္ ဝိညာဥ္ ထဲထဲဝင္ဝင္ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း ပူးကပ္ခဲ့ၿပီ။  အဲဒီလိုနဲ႔ ၆၉ ကၽြန္းဆြယ္၊ ၇၀ ေရႊရတု၊ လိႈင္ရဲစခန္း၊ ကမာရြတ္ရဲစခန္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီဂိတ္တံခါး၊ ၇၄ - ၇၅ - ၇၆ အေရးအခင္း စတာေတြဟာ ဆဲဗင္းဇူလိုင္ အရိုးတြန္တာပါပဲ။

အဲဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ၇၆ မိႈင္းရာျပည့္မွာ တႀကိမ္၊ ၈၉ ရွစ္ေလးလံုးမွာတႀကိမ္။  ေပါင္း နွစ္ ၂၀ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားအျဖစ္ အင္းစိန္၊ နန္းတြင္း နဲ႔ အိုးဘို မွာ ေနခဲ့ရတယ္။  အထဲမွာ ဖိႏွိပ္မႈကို အံတုေနထိုင္ ၾကရင္း သမိုင္းကို လက္ဆင့္ကမ္းၾက၊ အႏုပညာ ဖလွယ္ၾက။  အေတြးအေခၚ ျမွင့္တင္ၾက။  ဒီလိုနဲ႔ ကိုကိုးကၽြန္းတိုက္ပြဲသီခ်င္းေတြ၊ သမဂၢသီခ်င္းေတြ၊ ဆင္ဆာထိတဲ့ သီခ်င္းေတြ၊ ကဗ်ာေတြ ေရးၾက၊ စပ္ၾက၊ ဆိုၾက၊ ေဝၾက မွ်ၾက။  "ပါေတာ္မူ" "သံုးေရာင္ျခယ္" "ဒို႔ဗမာ" "လယ္ေဝးသူပုန္" မွ "ေခတ္သစ္ကမၻာမေၾက" ထိ။  အဲဒီထဲမွာ မွ ဆဲဗင္းဇူလိုင္သီခ်င္းဟာ အမ်ားဆံုး။ အမ်ားဆံုးဆိုတဲ့ သီခ်င္းေတြထဲကမွ သမိုင္းအခ်က္အလက္ အျပည့္စံုဆံုး အႏုပညာအား အေကာင္းဆံုး စိတ္ဓာတ္ခြန္အား အေပးႏိုင္ဆံုး ရင္ဘတ္ကို အထိဆံုး သီခ်င္းကေတာ့…….

"ဇူလိုင္ (၇) ရက္ ေသြးစက္သမိုင္း"

စိန္ပန္းေတြငို ကံ့ေကာ္ငို.. သစ္ပုတ္ပင္အိုမရဲ႔ ရိႈက္သံကို မၾကားလိုက္ဘူးလား (ရဲေဘာ္ေရ)၄
အဓိပတိလမ္းက .. ကတၱရာလမ္းေတြ .. ခါြၾကည့္စမ္းေတာ့ေလ..
စီးထန္းေသြးေတြ ျမစ္မေရလိုေပ အင္းယားေရ မေျခာက္သမွ်..
မေပ်ာက္ႏိုင္ေတာ့ေပ.. ဇူလိုင္ (၇) ရက္ရဲ႔ ေသြးစက္သမိုင္းေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာင္းေျပာေန.
ရာဇဝင္ အေမွာင္က်တဲ့ မတ္လရဲ႔ (၂) ရက္ေန႔ မေလ.. ဗမာတခြင္ ေခါင္ၾကတဲ့ တပ္မရဲ႔ စစ္ဘီလူး သဘက္ေတြ ..
ရာဇာပလႅင္ ေျဗာင္က်က်နဲ႔ အာဏာလုတက္ေန . ဒီမိုကေရစီဆိုတာဟာေလ မူးလို႔မွ ရွဴစရာ မရွိေပ (တို႔ျပည္သူေတြ)၂  စစ္ဘိနပ္ သံခြါေအာက္ က်ေရာက္ေနၿပီေလ .. ကယ္တင္ၾက၊ ကာကြယ္ၾကစို႔ေလ ဖိႏွိပ္မႈ မွန္သမွ်ေတြ .. ေခါင္းငံု႔လို႔ တို႔ျဖင့္မခံေပ တုန္႔ျပန္ဆန္႔က်င္မႈဟာ တို႔ေက်ာင္းသားထု ေတာ္လွန္သမိုင္း ျဖစ္ေပ.
မုတ္သုန္ဦးရဲ႔ တိမ္ဦးေလေျပ .. ခြပ္ေဒါင္းျမဴးၾကြေန .. ေရႊဘို ပင္းယ ရာမည မႏၱေလးေဆာင္ မီးေတာင္ေတြ ေပါက္ကြဲ တိုက္ပြဲ စခဲ့ေပ။  တဖက္သပ္ အေဆာင္စည္းကမ္းေတြ ရိုက္ခ်ိဳးပစ္ရမေလ။  ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရး .. ကာကြယ္ေရး.. ေပး ေပးရမေလ။  တို႔ေတာင္းဆိုေန ေၾကြးေၾကာ္ေန .. ရဲေဘာ္ေရ .. ေထာင္နဲ႔ မျခားတဲ့ အေဆာင္ရဲ႔ တံခါးေတြ ေၾကြးေၾကာ္သံ ဒီလိႈင္း .. ခုတ္ပိုင္း ခ်ိဳးဖ်က္ေခ် တကၠသိုလ္နယ္ေျမ လူပင္လယ္ႀကီး ဖံုးလႊမ္းေန .. စစ္အုပ္စုရဲ႔ ထိပ္သီးေတြ .. အရွက္ႀကီးရလို႔ .. အမ်က္မီး ထေန မင္းသားေခါင္းေဆာင္း ကၽြတ္က်ပေလ .. ဘီလူး အစြယ္ရုပ္ .. ငုတ္တုတ္ ေပၚလာေပ ..။
ဂ်ီသရီးေမာင္ျပန္ .. ပစ္ခတ္သံေတြ .. စစ္ဖိနပ္သံေတြ ဟိန္းညံ တေက်ာင္းလံုး ယမ္းေငြ႔မီးခိုး ဖံုးလႊမ္းေန      ေအာင္ေက်ာ္ႀကီး ေက်ာက္တိုင္ ေသြးပတ္လည္ အိုင္ေန .. ရင္ျပင္နီ ျမက္ခင္းလမ္းတို႔ နီျမန္းေသြးေပ .. မေသ .. မေသ .. ရဲေဘာ္တို႔ မေသႏိုင္ေပ .. မေၾက .. မေၾက .. ရဲေဘာ္တို႔ မေၾကႏိုင္ေပ။
(ဓါး ဓါးခ်င္း ရွင္းရမည္။ လံွ လွံခ်င္းရွင္းရမည္ .. ဖက္ဆစ္ေနဝင္း ႀကိမ္းဝါးသည္.. ျပည္သူေတြကို စစ္ေၾကညာလိုက္ၿပီ)၂  ယုတ္မာေကာက္က်စ္ .. စစ္အာဏာရူး အရိုင္းတို႔သည္ .. သမိုင္းကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ ၾကံစည္ .. ဇူလိုင္ (၈) ရက္ မနက္ (၅) နာရီ .. ေတာ္လဲသံႀကီး။ ျမည္ ဟီး သိမ့္တုန္ .. သမဂၢအေဆာက္ အအံု .. အုတ္ပံု ျဖစ္ရၿပီ .. သမဂၢ ရဲ႔ အုတ္ျမစ္ကို ကၽြဲရိုင္းစက္နဲ႔ ထိုးဖ်က္ၿဖိဳ .. မၿပိဳ .. မၿပိဳ .. တ က သ မၿပိဳႏိုင္ၿပီ .. မၿဖိဳ .. မၿဖိဳ .. သမဂၢၿဖိဳႏိုင္ၿပီ။
တို႔ အဓိဌာန္ ဆိုမည္ ငါတို႔ေတြ အဓိဌာန္ ဆိုပါမည္ တို႔ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ တူတံစဥ္ အလံေတာ္ေအာက္ဆီ ညီရင္းအကို ေမာင္ႏွမပမာညီ .. တို႔ေခတ္ေရာက္ရမည္ .. စနစ္သစ္ ေဆာက္ရမည္ .. ဒီမိုကေရစီပညာေရး.. တို႔ေသြးေခၽြးကို စေတးမည္ (အေရးေတာ္ပံု)၃ ေအာင္ပါစီ

အေမွာင္ညေတြရဲ႔ ေသာ့အထပ္ထပ္ခတ္ထားတဲ့ တံခါးသံတိုင္ကို ကိုင္ၿပီး သီခ်င္းဆိုရတဲ့အခါ ေအးစက္ေနတဲ့ အုတ္နံရံကိုမွီၿပီး သီခ်င္း ဆိုသံ နားေထခာင္ရတဲ့အခါ မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေယာင္လာေအာင္ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ သီခ်င္းပါ။  သမိုင္းထဲက ရင္ထဲက သမိုင္းရဲ႔ ႏွလံုးသားထဲက ေပါက္ဖြားလာတဲ့ သီခ်င္းမို႔ သမိုင္းကိုလည္း အျပည့္စံုဆံုး လွစ္ျပႏိုင္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးမႈနဲ႔ ေထာင္က်လာတဲ့ သစ္ေတာဝန္ေထာက္တေယာက္က သီခ်င္းကို ႀကိဳက္လြန္းလို႔ ဆိုပါရေစ ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ဆီ သီခ်င္းစာသား လာေတာင္းတယ္။  သူက အဆိုေကာင္းပါ။  သူလည္း (၆၂) ကို သိမီပံု ပါပဲ။  ဒါေပမယ့္ တူတံစဥ္ အလံေတာ္ေအာက္ဆီဆိုတဲ့ စာသားကိုေတာ့ ျပင္ဆိုခ်င္ပါတယ္တဲ့။  အစ္ကိုႀကီးေရ. သမိုင္းဆိုတာ ျပင္လို႔မွ မရေတာ့ဘဲ  သီခ်င္း စာသားက်မွေတာ့ ျပင္ခ်င္မေနပါနဲ႔ဗ်ာ။  သူ႔ အျဖစ္မွန္ အတိုင္း ရွိပါေစ။


ကိုတင္ေအးၾကဴ

၂၈ - ၆ - ၂၀၁၃

No comments: