Wednesday, August 27, 2014

ဒဂုန္တာရာ - ေမ ဝတၳဳ အမွာစာ -ေရးသူ ကိုဗဟိန္း

"ကိုဗဟိန္းမေသ"
သခင္ဗဟိန္းကြယ္လြန္ျခင္း ၆၆ ႏွစ္ေျမာက္ အမွတ္တရ - အျဖစ္ ထုတ္တဲ့
ကိုဗဟိန္း ေရးသားခဲ့ေသာ စာမ်ားကို စုစည္းထုတ္ေဝျခင္းစာအုပ္။
[ပထမအႀကိမ္၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ]


ဒဂုန္တာရာ - ေမ ဝတၳဳ
အမွာစာ
[စာမ်က္နွာ ၂၃ - ၂၅]


ေမ ဝတၳဳကို ဖတ္ရသည္မွာ ရွမ္ပိန္အရက္ကို ေသာက္လိုက္ရသည္နွင့္ တူေလသည္။  အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူ႔အရသာမွာ အျခား အစာအဟာရမ်ားလို  ဒါခ်ည္း ဒါခ်ည္း မဟုတ္ဘဲ ထူးထူးကဲကဲ ရွိန္းကနဲ ဖိန္းကနဲ ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

သူ႔ကို လွ်ာေပၚ တင္လိုက္ ကတည္းက ဆန္းသစ္ေသာ ေဝဒနာကို ေတြ႔ရသည္။  ခါတိုင္း စားေနက် အရာမ်ားထက္ ထူးသည္ကိုေတာ့ သိလိုက္သည္။  ဝမ္းထဲသို႔ ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႔ ဝင္မသြား၊ ပထမေတာ့ ပူတူတူ ရွိန္းတိန္းတိန္း ႏွင့္ပင္ မ်ိဳခ်လိုက္ရသည္။  သူ႔ကို ဖတ္ေနစဥ္ပင္ အသစ္အဆန္း ကေလးမ်ားကို မေတြးဝံ့ဝံ့ ေတြးဝံ့ဝ့ံ ျဖစ္ေနရသည္။  သို႕ ရာတြင္ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ကို ေတြ႔ရ၍ ခံစားရမည့္ ေဝဒနာကို ရင္ဆိုင္ရမည္။  သူ႔ အယုအယကို ခံယူရာ၌ သူ႔ကို အရည္လည္ဖို႔ လိုသည္။  သူ၏ အယုအယမွာ အရည္လည္ေရး ေပၚတြင္ တည္ေလသည္။  အရည္လည္လာေလ ဖတ္၍ အင္မတန္ အရသာရွိေလ ျဖစ္သည္။  သူ႔စိတ္ကူးကို ေဖာ္က်ဴးေသာ အေရးအသားမွာ အႏုစိတ္သည္။  သူ အႏုစိတ္သေလာက္ကို ၾကည့္သူက ျမင္မွ ဟန္က်မည္။  သူ၏ ေရာင္ျခည္မ်ားသည္ ေရွ႔ဝယ္ လွပစြာ ထင္လာေလသည္။  ထိုေရာင္ျခည္မ်ားသည္ ပဥၥလက္နည္းျဖင့္ ေပၚလာေသာ ေရာင္ျခည္ျဖစ္၍ ထိုဟာသာ သူ၏ Art အႏုပညာ ျဖစ္ေလသည္။  ဒီဟာမ်ားသာ အရက္ကို မူးရေသာ အရသာ ျဖစ္ေလသည္။

ေမသည္ မည္သူ႔ အအုပ္အထိန္းကိုမွ မခံရေသာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသူကေလး ျဖစ္ေလသည္။  သူ႔သေဘာအတိုင္း ဘာမဆို လုပ္ႏိုင္သည္။  ေမသည္ ေက်ာင္းက ထြက္လွ်င္ ထြက္ျခင္း လူဂုဏ္တန္ေတြႏွင့္ ေတြ႔ရသည္။  ပထမေတာ့ လူဂုဏ္တန္ကို နားမလည္၊ လူဂုဏ္တန္ကို အကဲမခတ္တတ္။  ေနာက္ဆံုး ေမသည္ လူဂုဏ္တန္ကို နားလည္ေလသည္။  နားလည္လွ်င္ လူဂုဏ္တန္ေၾကာင့္ပင္ သူတို႔ကို စြန္႔ခြါ၍ သြားရေလသည္။  ဒီအခန္းအထိ ဝတၳဳေရးဆရာက လူဂုဏ္တန္ေတြကို ေျပာင္ေလွာင္ေလသည္။  ဝတၳဳေရးဆရာသည္ ေမ ဘက္ကေန၍ လူဂုဏ္တန္ကို သေရာ္သည္။  ႏႈတ္ခမ္းမဲ့သည္။ က်န္ အခန္းမ်ားတြင္ ဝတၳဳေရးဆရာသည္ ေမ့ဘက္ကလည္း မေန၊ ဘယ္ဘက္ကမွ မေနေပ။  ေမ့ဘဝကိုသာ ဝတၳဳေရးဆရာသည္ ပန္းခ်ီဆရာလို ပံုတူ ေရးျပသည္။  ေမ့ပံုကားကို ေရးရာ၌ တလံုးတပါဒမွ် မကြန္႔၊ ေဆးေရာင္ႏွင့္လည္း မမႈန္းေသး၊ ေမ့ကို စကၡဳျဖင့္ ျမင္ရသည့္အတိုင္းသာ ေရးဆြဲေလသည္။  တခုေတာ့ ရွိသည္။  ပံုကားကို ဆြဲရာတြင္ ေဆးသား အင္မတန္ ညီသည္။  အခ်ယ္အလွယ္ လွပသည္။  လက္ရာ ယဥ္ေက်းသည္။  ပံုကားၿပီးလွ်င္ ဝတၳဳေရးဆရာက မညႊန္ျပ၊ ၾကည့္သူကသာ အလင္းႏွင့္ အေမွာင္ကို ခြဲျခားရမည္ ျဖစ္ေလသည္။  ခြဲျခား၍ စိတ္ကူးဥာဏ္ ထုတ္ရျခင္းမွာ အရသာ တမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။

=======================================

ေမဝတၳဳကို ေရးေသာ ကိုေဌးၿမိဳင္သည္(ဒဂုန္တာရာ) မွာ ေက်ာင္းသား ျဖစ္ေလသည္။  သူသည္ တကၠသိုလ္ သမဂၢအသင္းတြင္ အမႈေဆာင္တဦး ျဖစ္၍၊ သူသည္ မႏွစ္က ဝါဒျပန္႔ပြါးေရးမွဴး ျဖစ္ေလသည္။  ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမွ ထုတ္ေဝေသာ မ်ိဳးညြန႔္ မဂၢဇင္းနွင့္ တကၠသိုလ္သမဂၢမွ ထုတ္ေဝေသာ အိုးေဝမဂၢဇင္းတို႔တြင္ အယ္ဒီတာ ျဖစ္ခဲ့သည္။  သူသည္ သမဂၢအစည္းအရံုး စင္ျမင့္မွ လာေသာ စာေရးဆရာ ျဖစ္ေလသည္။  သူေရးေသာ ဝတၳဳတို၊ ေဆာင္းပါး၊ ကဗ်ာမ်ားကို ဒဂုန္မဂၢဇင္း၊ ဂႏၱေလာက၊ ယူနီဘာစီတီ ေကာလိပ္မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ဖတ္ရသည္။  သူသည္ စာေပကို ေရးစက ကဗ်ာမ်ားကို ေရးသည္။  ယခုမူ သူသည္ ဝတၳဳေရးဆရာ ျဖစ္ေလၿပီ။  သူ႔တြင္ ကဗ်ာ စိတ္ကူး ရွိသည္။  ထို႔ေၾကာင့္ သူေရးသားရာ၌ စာလံုးကေလးမ်ားမွာ ကဗ်ာဆန္သည္။  အင္မတန္ လွပသည္။  သူသည္ ဝတၳဳကို ေရးသားရာ၌ စာလံုးေလးမ်ားကို ပန္းသီသလို သီသည္။  ေနာက္တခုမွာ သူသည္ စကားလံုးထုဆရာ ျဖစ္သည္။  သူသည္ စကားလံုး အသစ္ကေလးမ်ား ကို ထုလုပ္သည္။ အသစ္အဆန္းမ်ား ေပါင္းဖြဲ႔၍ သူ႔အေရးအသား ျဖစ္လာရသည္။  သူသည္ သီကံုး ေရးသားရာ၌ Rhythmic ညီညြတ္၍ ေျပျပစ္သည္။

သူသည္ ေတာ္လွန္ေရးသမားလည္း ျဖစ္ေလသည္။  ေရးေနက် စိတ္ကူးေနက်မ်ားကို ေတာ္လွန္၍ အသစ္ထြင္သည္။  ေလေျပေလညွင္းဟု မသံုး။ ေလႏုေအးဟု ေရးသည္။ ကစားသည္ ဟုမေရး။  ေနာ့သည္ဟု ေရးသည္။  ဒီလို သူသည္ ဘယ္သူႏွင့္မွ မတူ။  ဘယ္ဟာနွင့္မွ မတူေသာ အရသာ ရွန္ပိန္အရက္ကို ေသာက္၍ မူးေနေသာ အရသာ ျဖစ္ေလသည္။  ေမ၏ ပံုကားသည္ ေရွ႔တြင္ အခိုးအေငြ႔မ်ားသဖြယ္ လိပ္၍ လိပ္၍ သ႑ာန္ဝတၳဳတခု ျဖစ္ေပၚေနလိမ့္မည္။  ထိုပံုသ႑ာန္သည္ ေမဝတၳဳ ျဖစ္၍ အရက္ကို မူး၍ လာရန္မွာ အမွာကို ေက်ာ္၍ ေရွ႔ဆက္ ဝတၳဳကို ဖတ္ဖို႔ပင္ ျဖစ္ေလသည္။

သခင္ဗဟိန္း
တကၠသိုလ္သမဂၢႏွင့္ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ
ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢအသင္း ဥကၠဌေဟာင္း။
၈-၈-၄၁။ ရန္ကုန္။

[ဒဂုန္တာရာ "ေမ" တတိယအႀကိမ္၊ မႏၱေလး၊ မိုးဦးပန္း စာေပတိုက္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉၆၃]

No comments: