Tuesday, May 31, 2011

ဘ၀ကဗ်ာကိုသင္ယူျခင္း
ေရးသူ - ခက္မာ





[ '၆၀' စာအုပ္အတြက္ 'ခက္မာ'(Khet Mar - Pennsylvania) ေပးတဲ့ လက္ေဆာင္ကို ကိုသန္းေဌးေမာင္(Than Htay Maung-Pennsylvania)ေပးတဲ့ လက္ေဆာင္ သရုပ္ေဖာ္ပံုနဲ႔ မာယာက ဂုဏ္ယူစြာ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္]


က်မ မွတ္မိေနတာေတာ့ က်မ ကဗ်ာစေရးတာ ၇ တန္းေက်ာင္းသူဘ၀။ ေက်းလက္ တြဲဖက္ ေက်ာင္းကေလး၏ နံရံကပ္စာေစာင္အတြက္ ျဖစ္သည္။ ရြာ၏ မူလတန္းေက်ာင္းပိုင္ က်ယ္၀န္းေသာ ေျမနိမ့္ကြင္းျပင္ အလယ္မွာ ေဆာက္ထားသည့္ ေျမစိုက္ ဓနိမိုး ထရံကာ ေက်ာင္းကေလးမွာ နံရံကပ္စာေစာင္ လုပ္မည္ဆိုေတာ့ အေပ်ာ္ဆံုးသူက က်မ ျဖစ္ခဲ့မည္ ထင္သည္။ နံရံကပ္စာေစာင္ လုပ္မည္ဟု ေၾကျငာၿပီး ပူးေပါင္းပါ၀င္မည့္ သူေတြကို ဖိတ္ေခၚကတည္းက စာ၊ ကဗ်ာ တခုခု ေရးဖို႔ က်မက ေသခ်ာၿပီးသားမို႔ စာေရးသူေနရာက ပူးေပါင္းပါ၀င္ဖို႔ စာရင္းေပးလိုက္သည္။ ေရြးခ်ယ္ခံရမည့္ စာမူမ်ားကို နံရံတြင္ ကပ္မည့္ စာရြက္ႀကီးမ်ားတြင္ ကူးၿပီး ေရးခ်ဖို႔ လက္ေရးလွသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚရာတြင္ေတာ့ လက္ေရးည့ံသူက်မ မပါ၀င္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ေရြးခ်ယ္ခံစာမူမ်ား အတြက္ သရုပ္ေဖာ္ပံု ေရးဆြဲေပးမည့္ သူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚရာတြင္ေတာ့ က်မ လက္ေထာင္မိျပန္သည္။


ထိုအခ်ိန္တုန္းက က်မ ကဗ်ာတပုဒ္နွင့္ ထိုကာလက စာညြန္႔ ဟုေခၚေသာ အက္ေဆးဆန္ဆန္ စာေလးတပုဒ္ ေရးခဲ့သည္။ ထိုအရာေတြ မေရးမီ အိမ္မွာ ရွိေနေသာ က်မအေဒၚ၏ တကၠသိုလ္ စာေပးစာယူ သင္တန္း မဂၢဇင္းေတြကို ဖတ္သည္။ က်မ မွတ္မိသမွ်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အရြယ္မတိုင္မီ ခ်စ္သူရည္းစား ထားျခင္းမွ ေရွာင္ရွားၾကရန္ ပညာေပးဆန္ဆန္ အေရးအသားေတြ။ က်မ ကဗ်ာေတြ၊ စာေတြကလည္း အဲသည္လို ဆန္ဆန္မ်ိဳးေတြ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သည္ေတာ့ က်မ စာေတြက နံရံကပ္စာေစာင္မွာ ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္ ပါခဲ့သည္ေပါ့။ သို႔ေသာ္ လူတရာ၀န္းက်င္ ေက်းလက္ အလယ္တန္းေက်ာင္းကေလး၏ သမီးရည္းစားအတြဲ အေရအတြက္ ကေတာ့ ေလ်ာ့မသြားခဲ့ပါ။

က်မႏွင့္ အတူေနေသာ အဘြားက စာ ကဗ်ာေတြ ေရးတာ အားေပးေပမယ့္ နံရံကပ္စာေစာင္အတြက္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ၀င္ကူရတာေတာ့ သိပ္ႀကိဳက္ပံု မရပါ။ ေက်ာင္းနံရံကပ္စာေစာင္အတြက္ ၀ိုင္း၀န္း ကူညီသူ အမ်ားစုက ေယာက်္ားေလးေတြမို႔ အေနနီးစပ္ၿပီး ေတာင္ေတာင္အီအီ စိတ္ေတြ ၀င္မည္ စိုးသတဲ့ေလ။ ထိုအခ်ိန္ေတြမွာ အေမက တျခားရြာမွာ ေက်ာင္းဆရာမအျဖစ္ တာ၀န္က်ေနသည္။ အကယ္၍ အေမႏွင့္ ေနရမည္ ဆိုလ်င္ေတာ့ နံရံကပ္စာေစာင္မွာ စာ၀င္ေရးခြင့္ ရဖို႔ပင္ မေသခ်ာပါ။ အေမက စာေပ ၀ါသနာ မပါသူ။ က်မ စာေပလမ္းေပၚေလွ်ာက္မိေတာ့ အဘြားက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဂုဏ္ယူေပမယ့္ စကားမေ၀ျဖာေသာ အေမကေတာ့ ခပ္မဆိတ္ပင္။ က်မ ၀တၳဳအသစ္ပါေသာ မဂၢဇင္းရလာလွ်င္ေတာ့ ဖတ္ပါသည္။ ၿပီးလွ်င္ ဘာေတြ ေရးထားတာလဲဟု က်မကို ေမးတတ္သည္။ ဒါေတာင္ က်မေရးေသာ စာေတြက နားလည္ရခက္သည့္ စာမ်ိဳးထဲမွာ ပါတာ မဟုတ္ပါ။

က်မမွာ သားႏွစ္ေယာက္ရလာေတာ့ သားေတြကို အႏုပညာ ၀ါသနာ ပါေစခ်င္သည္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး မဟုတ္ေတာင္ တေယာက္ကိုေတာ့ ဂီတသမား ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ သားေတြငယ္ငယ္က ပန္းခ်ီဆြဲေတာ့လည္း က်မ ေပ်ာ္ရသည္။ သားႀကီးက ေတာ္ေတာ္ အတန္းရသည္အထိ ပန္းခ်ီကို စိတ္၀င္စားသည္။ သားႀကီး ငါးတန္းမွာလား ေျခာက္တန္းမွာလားမသိ သူတို႔ ေက်ာင္းမွာ ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲ လုပ္မည္ ဆိုသျဖင့္ သားက တက္ႂကြေနခဲ့ေလသည္။ ဟိုပံုဆြဲမယ္ သည္ပံုဆြဲမယ္ႏွင့္ သားစိတ္ကူးယဥ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတာကို ၾကည့္ၿပီး က်မတို႔လည္း ေပ်ာ္မိသည္။ ဒီလိုနွင့္ ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲ၀င္မည့္သူေတြ စာရင္းေပးရမည့္ေန႔ ေရာက္လာသည္။ အဲဒိေန႔တြင္ သားက ေက်ာင္းမွ ရယ္က်ဲက်ဲနွင့္ ျပန္လာသည္။ က်မက ဘာလို႔ ရယ္က်ဲက်ဲ ျဖစ္ေနရတာလဲ ေမးေတာ့ ျပန္ေျဖေသာ သားအေျဖေၾကာင့္ က်မ အ့ံၾသခဲ့ရသည္။

"သားက ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲမွာ ၀င္ၿပိဳင္ဖို႔ စာရင္းသြားေပးေတာ့ စာရင္းလက္ခံတဲ့ ဆရာမက ေမးတယ္။ မင္းက ဘာပံုဆြဲမွာလဲတဲ့။ သားက ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီ ဆြဲမယ္လို႔ ေျဖလိုက္ေတာ့ ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီဆြဲမယ္ဆို မၿပိဳင္ရဘူးလို႔ ေျပာတယ္"

သားက ရယ္က်ဲက်ဲ ေျပာေနေပမယ့္ သားအသံေလးေတြက စိတ္လႈပ္ရွားၿပီး တုန္ေနသလိုပင္။ ပန္းခ်ီဆရာႏွင့္ စာေရးဆရာ မိဘႏွစ္ပါး တေယာက္မ်ာက္ႏွာ တေယာက္ၾကည့္မိၾကသည္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ကတည္းက သားႀကီးတေယာက္ ပန္းခ်ီကို ဟုတ္တိပတ္တိ မေရးေတာ့တာ ျဖစ္သည္။

က်မတို႔ အေမရိကားေရာက္ေတာ့ သားႀကီးက ၆ တန္း။ သားငယ္က ၃ တန္း တက္ရသည္။ ေက်ာင္းမွာ Art Class က အခ်ိန္စာရင္းႏွင့္ သြားရသည္။ Art Room မွာ ကေလးမ်ားအတြက္ ေဆး၊ စကၠဴ၊ သစ္သားတံုးေတြ၊ ပန္းပုထုဖို႔ ဓါတုရႊ႔ံေစးေတြနွင့္ အျခား အႏုပညာဖန္တီးရာတြင္ အေထာက္အကူ ျပဳသည့္ ပစၥည္းေတြက အလွ်ံပယ္ပင္။ သားတို႔ ေပ်ာ္ၾကသည္။ ပန္းခ်ီျပန္ဆြဲၾကသည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၿမိဳ႔နယ္လံုးကၽြတ္ ေက်ာင္းေပါင္းစံု ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲမွာ တင္ျပဖို႔ သူတို႔ပန္းခ်ီကားေတြ ေရြးခ်ယ္ခံရသည္။ ပန္းခ်ီကားေတြ မတင္မီ သူတို႔ အေမးခံရေသာ ေမးခြန္းကေတာ့ ေျပာင္းသြားသည္။ ဒီပံုကို ဆြဲဖို႔ ဘယ္လို စိတ္ကူး ရတာလဲတဲ့။

၂၀၁၀ -၂၀၁၁ မွာေတာ့ စာသင္ႏွစ္ စစခ်င္း သိတ္မၾကာခင္မွာပဲ သားငယ္က ဒရမ္ဆက္ႀကီးတခု ေက်ာင္းက ယူလာသည္။ ေက်ာင္းသားတိုင္း တူရိယာတခု တီးရသည္။ ဒါေၾကာင့္ သားငယ္က မႏွစ္က တေယာတီးၿပီး ဒီႏွစ္ေတာ့ ဒရမ္ စမ္းတီးခ်င္သတဲ့။ ဒရမ္သံ ဆူဆူညံညံႀကီးကို နားမခံႏိုင္တာေရာ တူရိယာပစၥည္းတခုထဲကို တစိုက္မတ္မတ္ တီးေစခ်င္တာေရာေၾကာင့္ သားငယ္၏ ေရြးခ်ယ္မႈကို ကန္႔ကြက္ဖို႔ ျပင္မိေပမယ့္ အရာရာကို စမ္းသပ္ေနေသာ အရြယ္ေပမို႔ ေလာေလာဆယ္ လႊတ္ထားလိုက္သည္။ သူ၏ စိတ္၀င္စားမႈ အမွန္ရွိေသာ ေနရာကို သူသိသြားခ်ိန္တြင္ သူ႔ဘာသာ ေရြးခ်ယ္လိမ့္မည္။

ကေလးေတြက ေက်ာင္းမွာ ပံုမွန္ အားကစားခန္းမ Gym သြားရခ်ိန္အျပင္ အားကစားတခုခု ကစားရ ေသးသတဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ သားႀကီးက ဘတ္စကက္ေဘာ ကစားသည္။ သားငယ္ကေတာ့ American Football ကစားမည္တဲ့ေလ။ ေက်ာင္းေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို ကိုယ္ခႏၶာ က်န္းမာသန္စြမ္းဖို႔ေရာ ဂီတႏွင့္ ယဥ္ပါးကာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ႏုညံ့ယဥ္ေက်းဖို႔ပါ ေလ့က်င့္ေပးေနၾကတာပဲ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ တၿမိဳ႔ထဲေနသည့္ မိတ္ေဆြတဦးက သူ႔သား အထက္တန္းေက်ာင္းသားအေၾကာင္း ေျပာလာသည္။

"က်ေနာ့္သားက ေက်ာင္းမွာ တူရိယာပစၥည္းတခုခု တီးရမယ္ဆိုလို႔ ဂစ္တာတီးမလို႔တဲ့။ က်ေနာ္က အဲဒီလို အပိုအလုပ္ေတြ အေဖမႀကိဳက္ဘူး။ ဂစ္တာမတီးရဘူး ေျပာလိုက္တယ္။ က်ေနာ့္ သားနွစ္ေယာက္ ရွိတာမွာ တေယာက္က ဆရာ၀န္ ျဖစ္ရမယ္။ တေယာက္က ေရွ႔ေန ျဖစ္ရမယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔ စာကိုပဲ ႀကိဳးစားဖို႔ လိုတယ္။ အဲဒီ အျပင္ဗာဟီရေတြကို အခ်ိန္မေပးေစခ်င္ဘူး"

မိတ္ေဆြကို တရားခ်ဖို႔ က်မ အသက္ကို အရင္ ၀ေအာင္ရွဴရသည္။ သားေတြ ဂီတႏွင့္ မနီးစပ္ေစဖို႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာေနေသာ ဖခင္တဦး နား၀င္ေစဖို႔ စကားလံုးေတြ စဥ္းစားရသည္။

"က်မ သားေတြ ေမြးလာကတည္းက သားေတြကို ဂီတပညာတခုခု ၀ါသနာ ပါပါေစလို႔ ဆုေတာင္းခဲ့တာ။ အႏုပညာ ဂီတဆိုတာ လူရဲ႔ စိတ္ကို ႏူးည့ံယဥ္ေက်းသြားေစတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာလဲ အဲဒီ ဂီတရဲ႔ စြမ္းအားက ဖန္တီးသူ ကိုယ္တိုင္ကိုေရာ ခံစားရသူေတြကိုပါ အင္အားေတြ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို ရေစတယ္ေလ"

က်မသားႀကီး ၂ ႏွစ္ ၃ ႏွစ္ ေလာက္မွာ က်မတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွင့္ သား၏ အဘိုးအဘြားမ်ား ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး သားကို ဘာတူရိယာ သင္ေပးမလဲ တိုင္ပင္ၾကသည္။ က်မက သားကို စႏၵယား တီးေစခ်င္သည္။ သားအေဖက ဆက္ဆိုဖံုး မႈတ္သံက အားရွိတာကြလို႔ ေျပာသည္။ သားအဖိုးကေတာ့ မိဘေတြလည္း ေျခႏိုင္လက္ႏိုင္ ၀ယ္ေပးႏိုင္ေအာင္ တေယာပဲ သင္ခိုင္းတာ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္တဲ့။ စႏၵယားဆို ေစ်းႀကီးတယ္ေလ။ သားအဘြားကေတာ့ သူ အေသအခ်ာ ေအာ္ဒါမွာၿပီး လုပ္ထားတဲ့ ပတၱလား ရွိေနတာပဲ။ အဲဒါကို တီးပေစေပါ့တဲ့။ ဒါနဲ႔ က်မက တီဗီြမွာ ေတးသံစံုတီး၀ိုင္း ေဖ်ာ္ေျဖေနတန္း တီး၀ိုင္းထဲမွာ ပါတဲ့ ဂီတ တူရိယာ ပစၥည္းေတြ ျပၿပီးေတာ့ သားႀကီးလာရင္ အဲဒီအထဲက ဘာတူရိယာကို တီးမလဲလို႔ ေမးေတာ့ သားက စဥ္းေတာင္ မစဥ္းစားပဲ ျပန္ေျဖသည္။ ၀ါးလက္ခုပ္ တီးမယ္တဲ့။ က်မတို႔ တေယာက္မ်က္ႏွာ တေယာက္ၾကည့္ၿပီး ရယ္မိၾကေပမယ့္ သိပ္ေတာ့ အားမရွိလွပါ။ ဘာမွ မတီးဘူး ေဘာက္ဆင္ထိုးမယ္ မေျပာတာ ေတာ္ေသးတာေပါ့ဟု က်မက စိတ္ေျဖခဲ့ရသည္။ က်မ တတ္သမွ် မွတ္သမွ် ဥပမာ ဥပေမယ်ႏွင့္ ေျပာေသာ စကားေတြကို အထက္ေက်ာင္းသားအေဖ သေဘာေပါက္သလားေတာ့ မသိပါ။ က်မေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေမာသြားသည္။

ေဆာင္းဦး၀င္စ တရက္မွာ သားႀကီး ကဗ်ာေတြ ေရးေနတာ ေတြ႔ရသည္။ က်မက ေပ်ာ္ရႊင္စြာျဖင့္ 'သား ကဗ်ာေတြ ဘာေတြ ေရးလို႔ပါလား' ဟုေျပာေတာ့ ေက်ာင္းက poetry Class အတြက္ဟု ေျပာသည္။ ေက်ာင္းမွာ ကဗ်ာေရးရတဲ့အခ်ိန္ ရွိသတဲ့လား။ က်မက စိတ္၀င္တစား ျဖစ္ခဲ့ရျပန္သည္။ သားကဗ်ာေတြကို ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ အင္မတန္ လြတ္လပ္ေသာ အေတြးကို ေတြ႔ရသည္။ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာထက္ လူအမ်ားက စာေရးဆရာဟ ုသတ္မွတ္ျခင္းကို ခံရေသာ က်မ မေတြးမိေသာနည္းျဖင့္ စဥ္းစားပံုေတြကို ေတြ႔ရသျဖင့္ ေက်ာင္း Poetry Class အတြက္မို႔ အဂၤလိပ္လို ေရးထားေသာ သားကဗ်ာတခ်ိဳ႔ကို ဘာသာ ျပန္ၾကည့္မိသည္။ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ သားငယ္က သူ႔ Language Art Class အတြက္ ေရးေသာ ကဗ်ာတခ်ိဳ႔ကို ၾကည့္ေပးဖို႔ ေျပာလာျပန္သည္။ Grade 4 သာ ရွိေသးေသာ သားငယ္ကဗ်ာေလးေတြက ကေလးဆန္ေပမယ့္ သားငယ္ ကဗ်ာေရးရသည္ဆိုတာကပင္ က်မကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစၿပီ။ ေဟာသည္ ကဗ်ာေလးကိုေတာ့ က်မ သေဘာက်မိသည္။

Colors

Where ever I go
colors follow me.

White in winter
Green in Summer
Gold in fall

I can not run away from all.

အေရာင္မ်ား

က်ေနာ္ဘယ္သြားသြား
အေရာင္မ်ားကလိုက္ပါ။

ေဆာင္းမွာအျဖဴ
ေႏြမွာအစိမ္း
ရြက္ေႂကြရာသီမွာေတာ့ ေ႐ႊေရာင္။

ေ႐ွာင္လို႔မလြတ္ႏိုင္။

လူတိုင္း အေရာင္ေတြနဲ႔ မလြတ္ႏိုင္တာ သိေနေပမယ့္ အဲဒီအေတြးေလးကို ခ်ေရးဖို႔ က်မ စိတ္မကူးမိခဲ့ ေပ။ ရိုးစင္းေသာ အေတြးေလး တစကလည္း အႏုပညာေျမာက္ႏိုင္ေၾကာင္း သတိတရ ျဖစ္ေစသည့္အတြက္ (ျမန္မာမိသားစု၀င္တဦးေပမို႔) ပါးစပ္က ထုတ္မေျပာမိေပမယ့္ သားကို က်မေက်းဇူးတင္မိသည္။

ေဖေဖာ္၀ါရီ ဒုတိယပါတ္ထဲမွာ သားတို႔ေက်ာင္းက ဖိတ္စာတေစာင္ရသည္။ 7 Grade ေက်ာင္းသားေတြ၏ ကဗ်ာရြတ္ပြဲကို တက္ေရာက္ရန္။ သားႀကီးက 7 Grade မို႔ သားကဗ်ာ ရြတ္မွာလား ေမးမိသည္။ ပထမပိုင္းမွာ သားက စိတ္၀င္စားပံု မျပပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ က်မက သူ႔ကို ကဗ်ာရြတ္ေစခ်င္မွန္း သိသျဖင့္ ရြတ္မည္ဟု ေျပာသည္။ က်မက သားထက္ ပိုစိတ္လႈပ္ရွားကာ ကဗ်ာရြတ္ ေလ့က်င့္ဖို႔ အလယ္တန္း ထိသာရွိေသာ ေက်ာင္းတြင္း ကဗ်ာရြတ္ပြဲေလးမို႔ မိသားစု ဆန္သည္။ ကဗ်ာရြတ္ပြဲလာသည့္ ေက်ာင္းသားမိဘေတြက ကိုယ္ႏိုင္ရာ အစားအစာေလးေတြ ယူလာခဲ့ၾကသည္။ က်မလည္း အခြင့္အေရးရတုန္း ျမန္မာေကာက္ညင္းျပန္ေပါင္းကို အုန္းသီးႏိုင္ႏိုင္နွင့္ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို မိတ္ဆက္ေပးလိုက္သည္။ သူတို႔ ႀကိဳက္ၾကပံု ရပါသည္။ က်မ ေကာက္ညင္းေပါင္းက အရင္ဆံုး ကုန္သြားခဲ့သည္။

ကဗ်ာရြတ္ပြဲကို အခမ္းအနား အစီအစဥ္ အတိအက်ႀကီးျဖင့္ က်င္းပျခင္း မဟုတ္ပါ။ 7 Grade Poetry Class ကို ႀကီးၾကပ္ေသာ ဆရာနွစ္ဦးက ကဗ်ာရြတ္ပြဲေလး လုပ္ရျခင္းအေၾကာင္း အနည္းငယ္ မိတ္ဆက္စကား ေျပာၾကားၿပီး မည္သူမဆို ကိုယ့္ကဗ်ာကို အဆင္ေျပရာအခ်ိန္တြင္ ၀င္၍ ရြတ္ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စိတ္ပါလက္ပါ ၀င္ရြတ္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ ရြတ္ခ်င္စိတ္ ႐ွိၾကေသာ္လည္း ရွက္ေနၾက၏။ ထိုအခါ မိသားစု၀င္ေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြက သက္ဆိုင္ရာ ကေလးနာမည္ကို သံၿပိဳင္ေခၚ၍ အားေပးသည္။ ကိုယ့္နံမည္ကို သံၿပိဳင္ေခၚေနေလေတာ့ ကေလးက မေနသာေတာ့ပဲ ကဗ်ာထြက္ရြတ္ေတာ့သည္။

ပြဲအစပိုင္းမွာသာ ကေလးေတြက တုန္႔ဆိုင္းေနေပမယ့္ တျဖည္းျဖည္း အရွိန္ရလာေတာ့ သူတို႔ စိတ္ပါလာၾကသည္။ ရြတ္လက္စ လူေတြက အေခါက္ေခါက္ တက္ရြတ္ၾကသည္။ စိတ္မပါဘူး ဆိုေသာ က်မသားႀကီးေတာင္ သံုးပုဒ္ ရြတ္သြားခဲ့သည္။ ကဗ်ာရြတ္ဖို႔ အစီအစဥ္မရွိေသာ သားႀကီး၏ သူငယ္ခ်င္း ကိုးရီးယန္းေလးက သားႀကီး ကဗ်ာတပုဒ္ တက္ရြတ္သြားသည္။ ထိုကေလးလိုပင္ ေနာက္ပိုင္း အစီအစဥ္မရွိသူ ေတြလည္း ေနာက္ပိုင္း စိတ္ပါကာ ၀င္႐ြတ္ၾကသည္။ တခ်ိဳေသာ ဆရာေတြ၊ ေက်ာင္းသားမိဘေတြက ကဗ်ာရြတ္ပြဲကို မလာႏိုင္ေသာ ကေလးမ်ား၏ ကဗ်ာေတြကို ရြတ္ေပးၾကသည္။ အလြန္ရင္းႏွီး ေႏြးေထြး၍ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ ပြဲေလး ျဖစ္သည္။ က်မမွာေတာ့ လက္ခုပ္တီးရတာ လက္ေတြေတာင္ နာလို႔။ ကေလးေတြ၊ မိဘေတြ၊ ဆရာေတြကလည္း ေပ်ာ္လို႔။

တကယ္ေတာ့ ကေလးေတြကို ကဗ်ာရြတ္တာ အပါအ၀င္ လူေရွ႔မွာ စကားေျပာ တင္ဆက္နည္းေတြကို ဖိအားမေပးေသာ နည္းျဖင့္ မသိမသာ ေလ့က်င့္ေပးေနျခင္းပင္။ သားသူငယ္ခ်င္း ၀ီလ်ံဆိုေသာ ကေလးဆို ကဗ်ာ ၅ ပုဒ္ ရြတ္သြားသည္။ သူ႔ကဗ်ာတခ်ိဳ႔က အရွည္ႀကီးေတြ။ အေတာ္လည္း ေကာင္းသည္။ လူေကာင္ေသးေသာ ၇ တန္းေက်ာင္းသားေလးက ကဗ်ာရြတ္ရာမွာေတာ့ တကယ့္ ၀ါရင့္ ကဗ်ာဆရာႀကီး တဦးအလားပင္။ အဖိ အေဖာ့ အဆြဲအငင္ေတြႏွင့္။ ဟန္ပန္က တည္ၿငိမ္သလို အမွားအယြင္း တလံုးတေလေတာင္ မပါဘူး။ က်မက သူ႔ကဗ်ာအခ်ိဳ႔ကို ေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္သျဖင့္ ဘာသာျပန္ဖို႔ ေတာင္းယူခ်င္ေပမယ့္ ေက်ာင္းစည္းကမ္းေၾကာင့္ အခြင့္မသာခဲ့ပါ။ ထိုသို႔ေသာ ပြဲေလးမ်ားမွ တဆင့္ ထင္ရွားေသာ ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ား၊ အႏုပညာသမားမ်ား၊ ထင္ရွားေသာ အစီအစဥ္တင္ဆက္သူေပါင္း မ်ားစြာ ျဖစ္လာၾကသည္။

သူတို႔၏ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ၊ ေကာ္ပီရိုက္ဥပေဒေတြေၾကာင့္ တျခားကေလးမ်ား၏ ကဗ်ာေတြကို ေလာေလာဆယ္ဆယ္ ဘာသာျပန္မိတ္ဆက္ေပးလို႔ မရေလေတာ့ က်မသားႀကီး၏ ကဗ်ာေလးတပုဒ္ကိုပဲ မိတ္ဆက္ေပးရပါေတာ့မည္။

သစ္ရြက္

က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္
ေရစီးနဲ႔ေမ်ာပါေနတဲ့
သစ္ရြက္ေလးတရြက္လို႔ျမင္တယ္။

ေရွ႔တူရူကဦးတည္ရာဆီ
မေရာက္ေသးတာကလြဲလို႔
က်ေနာ္ကေနရာတိုင္းမွာ။

တခါတေလ အျမင့္ကျပဳတ္က်..
တခါတေလ တခုခုနဲ႔တြယ္ၿငိ..
တခါတေလ...
အေပါင္းအပါေတြနဲ႔ အတူေမ်ာပါစီးဆင္းရင္း
ေက်ာက္ေဆာင္ေတြနဲ႔ တိုက္မိ။

က်ေနာ္ျမင္ေနရတယ္
တခ်ိဳ႔ေနာက္မွာက်န္ခဲ့
အရြက္သစ္ေတြကလည္း
ေႂကြဆဲ...

စီးေမ်ာဖို႔
နစ္ျမဳတ္ဖို႔ကလြဲရင္
ျပန္လမ္းမရွိတဲ့ခရီးမွာ။

၇ တန္းေက်ာင္းသား တေယာက္၏ ကဗ်ာက သံေ၀ဂသံေတြ ကဲေနသလို က်မ ခံစားရသည္။ က်မ အဲဒီ အရြယ္မွာ အဲဒီလို ကဗ်ာမ်ိဳး မေရးခဲ့တာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ ငါ့အသက္အရြယ္နဲ႔ ဒီလို ကဗ်ာမ်ိဳး မေရးသင့္ဘူးဟု က်မ စဥ္းစားခဲ့သလားမသိ။ သူမ်ားေတြက ႀကီးက်ယ္ရန္ေကာဟု ေ၀ဖန္ခံရမွာ စိုးရိမ္တာလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ သားတို႔မ်ိဳးဆက္ေတြက ေထြလီကာလီ အေတြးေတြ ေတြး၍ သူတို႔က အႏုပညာဟု သတ္မွတ္သည့္အရာကို အထိခိုက္ မခံၾကေတာ့ျခင္းပင္။

ခက္မာ။

1 comment:

သိဂၤါေက်ာ္ said...

၇ တန္းေက်ာင္းသား ရဲ႕ ကဗ်ာဆိုေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းတယ္..။ အေတြးအေခၚေလး ပါတယ္ ေနာ္..။