ေမ
႐ုပ္ပံုလႊာ
ဒဂုန္တာရာ၏ဒဂုန္တာရာ
သာမန္လူတေယာက္အတြက္ဆိုလွ်င္ ဤသံုးအုပ္ထဲမွ တအုပ္ေလာက္ ေရးမိလ်င္ပင္ တသက္ လံုး ဂုဏ္ယူမဆံုး ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာဒဂုန္တာရာေရးခဲ့သည္က တအုပ္ထဲမဟုတ္။ သံုးအုပ္။ သံုးအုပ္ထဲမဟုတ္-လူအေျမာက္အျမားအေနျဖင့္ ေခတ္သစ္ကဗ်ာမ်ားအတြက္ စံျပဳၾကရသည့္ 'မတ္လေတာ္လွန္ေရး'၊ 'ပိေတာက္ပန္း'၊ 'တဟီတီသြားရေအာင္' စသည့္ ကဗ်ာမ်ား။ ေနာက္ၿပီး ကိုးကားၿပီးရင္း ကိုးကားေနၾကရသည့္ ဗညားသီဟ၏ စာေပသေဘာတရား ေဆာင္းပါးမ်ား။ ေနာက္ၿပီး တာရာ မဂၢဇင္း။ သမိုင္းတေခတ္ ထူသည့္ တာရာ၊ သမိုင္းတြင္သည့္တာရာ။
ဒဂုန္တာရာ၏ဒဂုန္တာရာကို ဖတ္ရေသာအခါ၊ တနည္း ဒဂုန္တာရာ ကိုယ္တိုင္ ၀န္ခံထားေသာ သူ႔ ပင္ကိုယ္စ႐ိုက္မ်ားကို ဖတ္ၾကည့္ေသာအခါတြင္ သူသည္ စာေပ အႏုပညာတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔လိုေသာ၊ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္မႈကို လိုလားေသာ၊ အမွန္တရားကို လိုလားေသာ၊ သာမန္လူတဦးမွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရေပသည္။ သို႔ေသာ္ ထူးျခားသည္က သူ လူျဖစ္လာေသာ ကာလ၊ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ သူမိတ္ေဆြဖြဲ႔ ရသူမ်ား ျဖစ္သည္။
သူသည္ ဗမာျပည္ သူ႔ကၽြန္ဘ၀တြင္ လူျဖစ္လာရသည္။ ထို႔ျပင္ ဗမာျပည္တြင္ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ စနစ္ကို တြန္းလွန္မႈေတြ အ႐ွိန္ရလာေသာ ကာလတြင္ တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္႐ွိလာသည္။ ထိုတကၠသိုလ္သည္ ထိုအခါက ထိုတိုက္ပြဲ၏ ဗဟိုခ်က္မလိုလဲ ျဖစ္ေနျပန္သည္။ သို႔ျဖင့္ သူသည္ ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုဗဟိန္း၊ ကိုႏု စသည့္ ထိုပုဂၢိဳလ္ကေလးမ်ားႏွင့္လည္း အေပါင္းအသင္း ျဖစ္သြား ခဲ့သည္။
တဖန္ သူ႔အသိဥာဏ္ ရင့္က်က္လာခ်ိန္ႏွင့္ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္ပြါးသည္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ ေနျပန္သည္။ ထိုအခါ အထက္တြင္ ေျပာခဲ့ေသာ သူ႔အေပါင္းအသင္းမ်ားသည္ အဂၤလိပ္အခက္-တို႔အခ်က္ဆိုၿပီး လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လံုးပမ္းၾကသည္။ သူ႔အပါး၊ သူ႔မ်က္စိေအာက္မွာပင္ ထိုသူမ်ား အလုပ္မ်ား၊ အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကသည္။ တခါတြင္ သူ႔အား သခင္ဗဟိန္းက တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ရန္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းသို႔ ခရီးထြက္ရာတြင္ အေဖာ္အျဖစ္ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့သည္။ သူသည္ ႐ွမ္းျပည္၏အလွကို ေငးေမာရင္း လိုက္ပါသြားခဲ့သည္။ ထိုအေခါက္တြင္ သူတို႔သည္ တ႐ုတ္ ကြန္ျမဴနစ္မ်ားကိုေတာ့ မေတြ႔ခဲ့ရ။ ႐ွမ္းပေဒသရာဇ္တို႔၏ မတရားမႈကိုသာ ေတြ႔ခဲ့ရေလသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္ ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း သူ႔ကို သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္သန္းထြန္းစသူတို႔က ဂိုလ္ဒင္ဗယ္လီ-ေ႐ႊေတာင္ၾကားလမ္းတြင္ သူ႔အား စႏၵယားတီးေစသလို ႏိုင္ငံေရးတာ၀န္လည္း ေပးခဲ့ၾက ျပန္သည္။ သူမျငင္းသာ။ သို႔ေသာ္ လက္နက္ကိုင္ၿပီး ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ျခင္းကို သူမလုပ္တတ္။ သူ႔အလုပ္ မဟုတ္။ သူႏွင့္လက္နက္မွာ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ဘီး ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ ေျမေအာက္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ေလသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးၿပီး၍ ဗမာႏိုင္ငံသားေတြ လံုး၀လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကေသာ အခါတြင္ ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ မာက္စ္၀ါဒကို အေတာ္ေလ့လာမိၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ျပင္ ထိုစဥ္က မာက္စ္၀ါဒီမ်ားႏွင့္လည္း လည္ပင္းဖက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖင့္ သူသည္ သူသန္ရာ စာေပနယ္တြင္ တေခတ္ထူေတာ့သည္။ စာေပသစ္ေခတ္။ သူ၏ တာရာမဂၢဇင္းသည္ ေနာင္ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆက္လက္ထြန္းေတာက္ အလင္းေရာင္ေပးေနခဲ့သည္။ ထုတ္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၃-၄ ဆယ္ေက်ာ္ ေသာအခါ စာေပ၀ါသနာပါသူမ်ားက တာရာမဂၢဇင္း အေဟာင္းမ်ားကို ေစ်းႀကီးေပးကာ တခုတ္တရ ၀ယ္ယူစုေဆာင္းေနၾကသည္။
သို႔ေသာ္ သူ၏စာေပခရီးသည္ ပန္းခင္းေသာလမ္း မဟုတ္ေခ်။ စကတည္းက ဘက္စံုမွ တိုက္ခိုက္ျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ အစိုးရအားကိုးျဖင့္ တိုက္သူ၊ အဖြဲ႔အစည္းအားကိုးျဖင့္ တိုက္သူ၊ သံ႐ံုးအားကိုးျဖင့္ တိုက္သူ၊ တိုက္သူေတြက တကယ့္ကို စံုမွစံု ျဖစ္သည္။ တေလာက နီကိုရဲက ဆရာ့ကို တိုက္သည္ကို ျမင္ရေသာအခါ ရယ္ခ်င္မိသည္။ ဆရာ့အဖို႔ တိုက္ခိုက္ခံရျခင္းဆိုသည္မွာ အဆန္း မဟုတ္။ ေနာက္ၿပီး ဆရာ့ကို တခ်ိန္က တိုက္ခိုက္ခဲ့သူမ်ားမွာ နီကိုရဲလို သာမေညာင္ည ကေလာင္႐ွင္မ်ား မဟုတ္။ ထိုစဥ္က ဗမာျပည္ စာေပေလာက၌ ထိပ္တန္းေရာက္ေနသူမ်ား ပါ၀င္သည္။ (နာမည္ေတြမေဖာ္ေတာ့ပါ) သို႔ေသာ္ ဆရာက ထိုသူမ်ားႏွင့္ အေျခအတင္ ျငင္းခုန္ေနမႈတြင္ အခ်ိန္ျဖဳန္း တီးတာ မလုပ္။ သူလုပ္စရာ ႐ွိသည္ကိုသာ လုပ္သည္။
ထို႔ျပင္ ဆရာသည္ "စာေပႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးမေရာယွက္သင့္" ဟူေသာ ေျပာဆိုတိုက္ခိုက္မႈ အၾကားကပင္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္႐ွားမႈမ်ားတြင္ တက္ႂကြစြာ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းအပါးမွာ မားမားရပ္ခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာ၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ေဒါက္တာဆင္ဖိုး၊ ၀တ္လံုဦးထြန္းတင္ စသူတို႔ႏွင့္အတူ ေဗာဓိပင္႐ုပ္ပံုပါ အလံေအာက္တြင္ လႈပ္႐ွား တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ေခတ္စားခဲ့ေသာ ကိုျမတ္ေလး၏ သီခ်င္းတပုဒ္ထဲကလိုပင္ သူသည္ 'ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ေအးလ်က္မေနသာၿပီ' ျဖစ္ခဲ့သည္။
စာေရးဆရာအသင္း၊ စာေပသမဂၢ စတာေတြမွာလည္း သူဟာ သူယံုၾကည္ရာ အမွန္တရားဖက္ က မတုန္မလႈပ္ရပ္တည္သူ ဟူ၍ နာမည္ရခဲ့သည္။ သူ႔ကို စာေပသေဘာတရားအရ၊ ႏိုင္ငံေရးအရ တိုက္ခိုက္လို႔ မႏိုင္ၾကေသာအခါ လူပုဂၢိဳလ္အရ တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ားပင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ဆံပင္ျဖဴျဖဴ၊ မ်က္ေစ့မႈံမႈံႏွင့္ လူႀကီးကေတာ့ ၂၁ ရာစုအတြင္းသို႔ ပန္းပန္လ်က္ ခ်ီတက္ခဲ့သည္။ ႏွစ္စဥ္ သူ႔ေမြးေန႔ ေရာက္တိုင္း စာေပအႏုပညာသည္မ်ားက သူ႔ကိုသြားၿပီး ဂါရ၀ျပဳေနၾကသည္။
အနီတေစၦ အျမဲေျခာက္ခံေနရေသာ ဖဆပလအစိုးရႏွင့္ မဆလအစိုးရတို႔သည္ ဒုတိယကမၻာ စစ္၏ေနာက္ပိုင္း အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ မကၠသီ၀ါဒျဖင့္ ကြန္ျမဴနစ္ႏွိမ္နင္းေရး လုပ္ခဲ့သလို၊ ဗမာျပည္ တြင္လည္း ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးကို အေရးတႀကီး လုပ္ငန္းႀကီးတရပ္အျဖစ္ လုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ထို အာဏာ႐ွိသူမ်ားက သူ႔ကို 'အနီ' ဟုသတ္မွတ္ကာ မ်က္ေစ့ေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ေနခဲ့သည္။ ၀န္ႀကီးက ေလွာင္၊ သံ႐ံုးကေျပာင္ျခင္းမ်ား ခံခဲ့ရသည္။ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ပ်က္ေသာအခါ သူ႔ကို အင္းစိန္ေထာင္ထဲ ထည့္လိုက္ၾကေလသည္။ သူကေတာ့ ဆိတ္ဖလူးနံ႔ကိုသာ အာ႐ံုျပဳေနခဲ့ သည္ဟု ဆိုသည္။
ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ဘ၀ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဗမာျပည္လိုႏိုင္ငံမွာ ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္ ႐ွက္တတ္သူတေယာက္၊ ဘယ္လိုဘယ္ပံုနဲ႔ လက္၀ဲစာေရးဆရာဟု အသတ္မွတ္ခံလာရသည္၊ လူထု တိုက္ပြဲေတြထဲ ပါလာသည္၊ ေထာင္ထဲေရာက္ရသည္ ဆိုတာေတြကို ေတြ႔ရပါမည္။ တ႐ုတ္စကားပံုမ်ား တြင္ 'သူရဲေကာင္းဆိုတာ တြန္းပို႔ျခင္းခံရသူ' ဟူ၍ ႐ွိပါသည္။ ဆရာသည္လည္း ကဗ်ာေလးေရး၊ ပန္းခ်ီေလးဆြဲ၊ စႏၵယားေလး တီးေနခ်င္ေသာ္လည္း ေထာင္ႏွစ္႐ွည္က်သည္အထိ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လာ သည့္ ဘ၀ကို ေရာက္လာပံု ေတြ႔ရပါမည္။ ထို႔ျပင္ သူ၏ ႏိုင္ငံေရးတြင္ပါ၀င္မႈမွာလည္း ဒုတိယကမၻာစစ္ အစပိုင္းမွစလို႔ ေထာင္ထဲေရာက္တဲ့အထိ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ျမင့္တက္လာသည္။ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ႏွင့္ အေ၀းကေန အနီးသို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ အျပင္ကေန အတြင္းသို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။
ဤစာကိုေရးရင္း က်ေနာ့္ဖာသာ အခ်က္တခ်က္ စဥ္းစားေနမိသည္။ စာဖတ္သူလည္း စဥ္းစား ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။
အကယ္၍သာ ဒဂုန္တာရာဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးသည္ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ဗဟိန္း၊ သခင္သန္းထြန္း စသူတို႔ႏွင့္ မေပါင္းမိခဲ့လ်င္-
အကယ္၍သာ ဒဂုန္တာရာသည္ တာရာမဂၢဇင္းကို မထုတ္ေ၀ခဲ့လ်င္-
အကယ္၍သာ ဒဂုန္တာရာသည္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္႐ွားမႈမ်ားတြင္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းေနာက္က မလိုက္ခဲ့ဘူးဆိုလ်င္-
အကယ္၍သာ ဒဂုန္တာရာသည္ ဆိတ္ဖလူးန႔ံသင္းေသာ ေနရာသို႔ ေရာက္မသြားခဲ့လ်င္-
တာရာလင္းယုန္။
၂၀၀၈၊ မတ္လ။
႐ုပ္ပံုလႊာ
ဒဂုန္တာရာ၏ဒဂုန္တာရာ
သာမန္လူတေယာက္အတြက္ဆိုလွ်င္ ဤသံုးအုပ္ထဲမွ တအုပ္ေလာက္ ေရးမိလ်င္ပင္ တသက္ လံုး ဂုဏ္ယူမဆံုး ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာဒဂုန္တာရာေရးခဲ့သည္က တအုပ္ထဲမဟုတ္။ သံုးအုပ္။ သံုးအုပ္ထဲမဟုတ္-လူအေျမာက္အျမားအေနျဖင့္ ေခတ္သစ္ကဗ်ာမ်ားအတြက္ စံျပဳၾကရသည့္ 'မတ္လေတာ္လွန္ေရး'၊ 'ပိေတာက္ပန္း'၊ 'တဟီတီသြားရေအာင္' စသည့္ ကဗ်ာမ်ား။ ေနာက္ၿပီး ကိုးကားၿပီးရင္း ကိုးကားေနၾကရသည့္ ဗညားသီဟ၏ စာေပသေဘာတရား ေဆာင္းပါးမ်ား။ ေနာက္ၿပီး တာရာ မဂၢဇင္း။ သမိုင္းတေခတ္ ထူသည့္ တာရာ၊ သမိုင္းတြင္သည့္တာရာ။
ဒဂုန္တာရာ၏ဒဂုန္တာရာကို ဖတ္ရေသာအခါ၊ တနည္း ဒဂုန္တာရာ ကိုယ္တိုင္ ၀န္ခံထားေသာ သူ႔ ပင္ကိုယ္စ႐ိုက္မ်ားကို ဖတ္ၾကည့္ေသာအခါတြင္ သူသည္ စာေပ အႏုပညာတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔လိုေသာ၊ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္မႈကို လိုလားေသာ၊ အမွန္တရားကို လိုလားေသာ၊ သာမန္လူတဦးမွ်သာျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရေပသည္။ သို႔ေသာ္ ထူးျခားသည္က သူ လူျဖစ္လာေသာ ကာလ၊ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ သူမိတ္ေဆြဖြဲ႔ ရသူမ်ား ျဖစ္သည္။
သူသည္ ဗမာျပည္ သူ႔ကၽြန္ဘ၀တြင္ လူျဖစ္လာရသည္။ ထို႔ျပင္ ဗမာျပည္တြင္ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ စနစ္ကို တြန္းလွန္မႈေတြ အ႐ွိန္ရလာေသာ ကာလတြင္ တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္႐ွိလာသည္။ ထိုတကၠသိုလ္သည္ ထိုအခါက ထိုတိုက္ပြဲ၏ ဗဟိုခ်က္မလိုလဲ ျဖစ္ေနျပန္သည္။ သို႔ျဖင့္ သူသည္ ကိုေအာင္ဆန္း၊ ကိုဗဟိန္း၊ ကိုႏု စသည့္ ထိုပုဂၢိဳလ္ကေလးမ်ားႏွင့္လည္း အေပါင္းအသင္း ျဖစ္သြား ခဲ့သည္။
တဖန္ သူ႔အသိဥာဏ္ ရင့္က်က္လာခ်ိန္ႏွင့္ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္ပြါးသည္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ ေနျပန္သည္။ ထိုအခါ အထက္တြင္ ေျပာခဲ့ေသာ သူ႔အေပါင္းအသင္းမ်ားသည္ အဂၤလိပ္အခက္-တို႔အခ်က္ဆိုၿပီး လြတ္လပ္ေရးအတြက္ လံုးပမ္းၾကသည္။ သူ႔အပါး၊ သူ႔မ်က္စိေအာက္မွာပင္ ထိုသူမ်ား အလုပ္မ်ား၊ အလုပ္႐ႈပ္ေနၾကသည္။ တခါတြင္ သူ႔အား သခင္ဗဟိန္းက တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ရန္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းသို႔ ခရီးထြက္ရာတြင္ အေဖာ္အျဖစ္ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့သည္။ သူသည္ ႐ွမ္းျပည္၏အလွကို ေငးေမာရင္း လိုက္ပါသြားခဲ့သည္။ ထိုအေခါက္တြင္ သူတို႔သည္ တ႐ုတ္ ကြန္ျမဴနစ္မ်ားကိုေတာ့ မေတြ႔ခဲ့ရ။ ႐ွမ္းပေဒသရာဇ္တို႔၏ မတရားမႈကိုသာ ေတြ႔ခဲ့ရေလသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္ ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း သူ႔ကို သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္သန္းထြန္းစသူတို႔က ဂိုလ္ဒင္ဗယ္လီ-ေ႐ႊေတာင္ၾကားလမ္းတြင္ သူ႔အား စႏၵယားတီးေစသလို ႏိုင္ငံေရးတာ၀န္လည္း ေပးခဲ့ၾက ျပန္သည္။ သူမျငင္းသာ။ သို႔ေသာ္ လက္နက္ကိုင္ၿပီး ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ျခင္းကို သူမလုပ္တတ္။ သူ႔အလုပ္ မဟုတ္။ သူႏွင့္လက္နက္မွာ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ဘီး ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ ေျမေအာက္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ေလသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးၿပီး၍ ဗမာႏိုင္ငံသားေတြ လံုး၀လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကေသာ အခါတြင္ ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ မာက္စ္၀ါဒကို အေတာ္ေလ့လာမိၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ျပင္ ထိုစဥ္က မာက္စ္၀ါဒီမ်ားႏွင့္လည္း လည္ပင္းဖက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖင့္ သူသည္ သူသန္ရာ စာေပနယ္တြင္ တေခတ္ထူေတာ့သည္။ စာေပသစ္ေခတ္။ သူ၏ တာရာမဂၢဇင္းသည္ ေနာင္ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆက္လက္ထြန္းေတာက္ အလင္းေရာင္ေပးေနခဲ့သည္။ ထုတ္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၃-၄ ဆယ္ေက်ာ္ ေသာအခါ စာေပ၀ါသနာပါသူမ်ားက တာရာမဂၢဇင္း အေဟာင္းမ်ားကို ေစ်းႀကီးေပးကာ တခုတ္တရ ၀ယ္ယူစုေဆာင္းေနၾကသည္။
သို႔ေသာ္ သူ၏စာေပခရီးသည္ ပန္းခင္းေသာလမ္း မဟုတ္ေခ်။ စကတည္းက ဘက္စံုမွ တိုက္ခိုက္ျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ အစိုးရအားကိုးျဖင့္ တိုက္သူ၊ အဖြဲ႔အစည္းအားကိုးျဖင့္ တိုက္သူ၊ သံ႐ံုးအားကိုးျဖင့္ တိုက္သူ၊ တိုက္သူေတြက တကယ့္ကို စံုမွစံု ျဖစ္သည္။ တေလာက နီကိုရဲက ဆရာ့ကို တိုက္သည္ကို ျမင္ရေသာအခါ ရယ္ခ်င္မိသည္။ ဆရာ့အဖို႔ တိုက္ခိုက္ခံရျခင္းဆိုသည္မွာ အဆန္း မဟုတ္။ ေနာက္ၿပီး ဆရာ့ကို တခ်ိန္က တိုက္ခိုက္ခဲ့သူမ်ားမွာ နီကိုရဲလို သာမေညာင္ည ကေလာင္႐ွင္မ်ား မဟုတ္။ ထိုစဥ္က ဗမာျပည္ စာေပေလာက၌ ထိပ္တန္းေရာက္ေနသူမ်ား ပါ၀င္သည္။ (နာမည္ေတြမေဖာ္ေတာ့ပါ) သို႔ေသာ္ ဆရာက ထိုသူမ်ားႏွင့္ အေျခအတင္ ျငင္းခုန္ေနမႈတြင္ အခ်ိန္ျဖဳန္း တီးတာ မလုပ္။ သူလုပ္စရာ ႐ွိသည္ကိုသာ လုပ္သည္။
ထို႔ျပင္ ဆရာသည္ "စာေပႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးမေရာယွက္သင့္" ဟူေသာ ေျပာဆိုတိုက္ခိုက္မႈ အၾကားကပင္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္႐ွားမႈမ်ားတြင္ တက္ႂကြစြာ ပါ၀င္ခဲ့သည္။ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းအပါးမွာ မားမားရပ္ခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္ေဇာ၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ေဒါက္တာဆင္ဖိုး၊ ၀တ္လံုဦးထြန္းတင္ စသူတို႔ႏွင့္အတူ ေဗာဓိပင္႐ုပ္ပံုပါ အလံေအာက္တြင္ လႈပ္႐ွား တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ေခတ္စားခဲ့ေသာ ကိုျမတ္ေလး၏ သီခ်င္းတပုဒ္ထဲကလိုပင္ သူသည္ 'ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ေအးလ်က္မေနသာၿပီ' ျဖစ္ခဲ့သည္။
စာေရးဆရာအသင္း၊ စာေပသမဂၢ စတာေတြမွာလည္း သူဟာ သူယံုၾကည္ရာ အမွန္တရားဖက္ က မတုန္မလႈပ္ရပ္တည္သူ ဟူ၍ နာမည္ရခဲ့သည္။ သူ႔ကို စာေပသေဘာတရားအရ၊ ႏိုင္ငံေရးအရ တိုက္ခိုက္လို႔ မႏိုင္ၾကေသာအခါ လူပုဂၢိဳလ္အရ တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ားပင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ဆံပင္ျဖဴျဖဴ၊ မ်က္ေစ့မႈံမႈံႏွင့္ လူႀကီးကေတာ့ ၂၁ ရာစုအတြင္းသို႔ ပန္းပန္လ်က္ ခ်ီတက္ခဲ့သည္။ ႏွစ္စဥ္ သူ႔ေမြးေန႔ ေရာက္တိုင္း စာေပအႏုပညာသည္မ်ားက သူ႔ကိုသြားၿပီး ဂါရ၀ျပဳေနၾကသည္။
အနီတေစၦ အျမဲေျခာက္ခံေနရေသာ ဖဆပလအစိုးရႏွင့္ မဆလအစိုးရတို႔သည္ ဒုတိယကမၻာ စစ္၏ေနာက္ပိုင္း အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ မကၠသီ၀ါဒျဖင့္ ကြန္ျမဴနစ္ႏွိမ္နင္းေရး လုပ္ခဲ့သလို၊ ဗမာျပည္ တြင္လည္း ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးကို အေရးတႀကီး လုပ္ငန္းႀကီးတရပ္အျဖစ္ လုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ထို အာဏာ႐ွိသူမ်ားက သူ႔ကို 'အနီ' ဟုသတ္မွတ္ကာ မ်က္ေစ့ေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ေနခဲ့သည္။ ၀န္ႀကီးက ေလွာင္၊ သံ႐ံုးကေျပာင္ျခင္းမ်ား ခံခဲ့ရသည္။ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ပ်က္ေသာအခါ သူ႔ကို အင္းစိန္ေထာင္ထဲ ထည့္လိုက္ၾကေလသည္။ သူကေတာ့ ဆိတ္ဖလူးနံ႔ကိုသာ အာ႐ံုျပဳေနခဲ့ သည္ဟု ဆိုသည္။
ဆရာ ဒဂုန္တာရာ ဘ၀ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဗမာျပည္လိုႏိုင္ငံမွာ ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္ ႐ွက္တတ္သူတေယာက္၊ ဘယ္လိုဘယ္ပံုနဲ႔ လက္၀ဲစာေရးဆရာဟု အသတ္မွတ္ခံလာရသည္၊ လူထု တိုက္ပြဲေတြထဲ ပါလာသည္၊ ေထာင္ထဲေရာက္ရသည္ ဆိုတာေတြကို ေတြ႔ရပါမည္။ တ႐ုတ္စကားပံုမ်ား တြင္ 'သူရဲေကာင္းဆိုတာ တြန္းပို႔ျခင္းခံရသူ' ဟူ၍ ႐ွိပါသည္။ ဆရာသည္လည္း ကဗ်ာေလးေရး၊ ပန္းခ်ီေလးဆြဲ၊ စႏၵယားေလး တီးေနခ်င္ေသာ္လည္း ေထာင္ႏွစ္႐ွည္က်သည္အထိ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လာ သည့္ ဘ၀ကို ေရာက္လာပံု ေတြ႔ရပါမည္။ ထို႔ျပင္ သူ၏ ႏိုင္ငံေရးတြင္ပါ၀င္မႈမွာလည္း ဒုတိယကမၻာစစ္ အစပိုင္းမွစလို႔ ေထာင္ထဲေရာက္တဲ့အထိ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ျမင့္တက္လာသည္။ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ႏွင့္ အေ၀းကေန အနီးသို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ အျပင္ကေန အတြင္းသို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။
ဤစာကိုေရးရင္း က်ေနာ့္ဖာသာ အခ်က္တခ်က္ စဥ္းစားေနမိသည္။ စာဖတ္သူလည္း စဥ္းစား ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။
အကယ္၍သာ ဒဂုန္တာရာဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးသည္ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ဗဟိန္း၊ သခင္သန္းထြန္း စသူတို႔ႏွင့္ မေပါင္းမိခဲ့လ်င္-
အကယ္၍သာ ဒဂုန္တာရာသည္ တာရာမဂၢဇင္းကို မထုတ္ေ၀ခဲ့လ်င္-
အကယ္၍သာ ဒဂုန္တာရာသည္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္႐ွားမႈမ်ားတြင္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းေနာက္က မလိုက္ခဲ့ဘူးဆိုလ်င္-
အကယ္၍သာ ဒဂုန္တာရာသည္ ဆိတ္ဖလူးန႔ံသင္းေသာ ေနရာသို႔ ေရာက္မသြားခဲ့လ်င္-
တာရာလင္းယုန္။
၂၀၀၈၊ မတ္လ။
No comments:
Post a Comment