Thursday, June 11, 2009

ခုမ႐ွိေတာ့ၿပီျဖစ္တဲ့ လူတန္းစားတရပ္
ေရးသူ- လူထုေဒၚအမာ

ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး မျဖစ္ခင္တုန္းက ကၽြန္မတို႔ မႏၱေလးမွာ လူ႔အလႊာတလႊာ ႐ွိခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔က ျမန္မာဘုရင္မ်ားရဲ႔ အႏြယ္ေတာ္ မင္းေဆြစိုးမ်ိဳးေတြနဲ႔ မင္းမႈထမ္း ၀န္ႀကီး၊ မႉးႀကီး၊ မတ္ႀကီးမ်ားရဲ႔ အဆက္အႏြယ္ မ်ားပါ။ ဟိုတုန္းကေတာ့ သူတို႔က တျခားသူမ်ားနဲ႔ သိပ္ေရာေရာေႏွာေႏွာ မ႐ွိလွဘူး။ မ႐ွိပံုက ဒီလိုပါ။
ကၽြန္မက ၁၂၇၇- ခု တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ (၈) ရက္မွာ ေမြးသူဆိုပါေတာ့။ ပါေတာ္မူၿပီး ႏွစ္ေပါင္း (၃၀) တိတိအၾကာမွာ ေမြးတဲ့ ဆင္းရဲသား သားသမီးပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ႀကီးျပင္းတဲ့ ေခတ္မွာေတာ့ ဘုရင္နဲ႔၊ နန္းေတာ္အိမ္ေတာ္နဲ႔၊ မႉးႀကီးမတ္ရာဆိုသူေတြရဲ႔ ေျမး၊ တတိယမ်ိဳးဆက္ေလာက္နဲ႔က ကၽြန္မနဲ႔ ကစားဖက္၊ ေက်ာင္းေနဖက္ အ႐ြယ္ေတြေပါ့။ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ကိုေတာ့ ကၽြန္မက လူႀကီးေတြအျဖစ္နဲ႔ ေတြ႔ျမင္သိမွီခဲ့သူေပါ့။
ဒီလူေတြက တတိယမ်ိဳးဆက္ေလာက္အထိ ကၽြန္မတို႔နဲ႔ တစပ္တည္း တက်ဳံ႔တည္း မျဖစ္ပံုက ဒီလိုပါ။ သူတို႔က စကားေျပာရင္ ညင္ညင္သာသာနဲ႔ ခပ္တိုးတိုးပဲ ေျပာတတ္ပါတယ္။ ေအာ္လား ဟစ္လား မ႐ွိဘူး။ နင္ပဲငဆ မေျပာဘူး။ ဆဲေရးတိုင္းထြာ မလုပ္ဘူး။ သူတို႔နဲ႔ ကၽြန္မတို႔နဲ႔ စကားေျပာရင္ ကၽြန္ေတာ္၊ ကၽြန္မ မသံုးဘူး။ သူတို႔နာမည္ပဲ ထည့္ေျပာတယ္။ ကၽြန္မတို႔က 'အေမသြားရင္ ကၽြန္မတို႔လည္း အျမဲလိုက္တာေပါ့' ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးကို သူတို႔က ေျပာရင္ 'မဘုရား ေနာက္က ထိပ္တင္တို႔ ပါျမဲေပါ့' ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာတတ္တယ္။ 'မယ္မယ္က ဘယ့္ႏွယ္၊ ေခါင္ေခါင္က ဘယ္သို႔' ဆိုတာမ်ိဳးဟာ သူတို႔ အသံုးအႏႈန္းပါ။


သူတို႔ကို အဂၤလိပ္အစိုးရက ေတာ္ေတာ္ရင္းခ်ာေသးတဲ့ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္ဆိုရင္၊ ပင္စင္ဆိုတဲ့ ရိကၡာ၊ လစာေပးပါတယ္။ ကၽြန္မသိသေလာက္ အိမ္ေ႐ွ႔ကိုယ္ေတာ္ႀကီး (ကေနာင္မင္းသား)ရဲ႔ သားေတာ္ ထန္းတပင္ မင္းသား၊ ထန္းတပင္မင္းသားရဲ႔ ေျမးေတာ္ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း ထိပ္တင္မ်ိဳးတို႔၊ ထိပ္တင္တိုးတို႔ ညီအမ ပင္စင္လစာ တလ ၁၅ိ/- ရပါတယ္။ ဒီ ၁၅ိ/- က ေက်ာင္းထားေတာ့ ေက်ာင္းလခႏႈတ္တဲ့အခါ (၉ိ/-) ပဲ က်န္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ ထမင္းဖိုးမွ အႏိုင္ႏိုင္ပါ။ အ၀တ္အစားဖိုး မက်န္ပါဘူး။ အဓိပၸါယ္က မေသ႐ံုေတာ့ ေကၽြးထားတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီ မင္းမ်ိဳး စိုးမ်ိဳးေတြက ၀င္ေငြနည္းလွပါသေကာလို႔ တျခားအလုပ္လည္း ဘာအလုပ္မွ လုပ္မစားၾကပါဘူး။ (၁၀ိ/-) နဲ႔ ၀ယ္ၿပီး (၁၀ိ/-၈ဲ) နဲ႔ ေရာင္းတယ္။ (၁၁ိ/-၈ဲ) နဲ႔ ေရာင္းတယ္။ (၁၀ိ/-) ရင္းေတာ့ ငါးမူးျမတ္တယ္၊ တက်ပ္ျမတ္တယ္ ဆိုတဲ့ အေရာင္းအ၀ယ္မ်ိဳးလည္း သူတို႔ လုပ္မစားတတ္ဘူး။ သူမ်ားဆီမွာ လခစားဆိုတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးကိုလည္း သူတို႔က ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူး။ မစားေလာက္ရင္ ႐ွိတာေလးေတြ ေရာင္းခ်၊ ေပါင္ႏွံၿပီး ၿခိဳးၿခိဳးျခံျခံ ေခၽြေခၽြတာတာ သံုးစြဲစားေသာက္ၿပီး အသက္႐ွင္ၾကတာပဲ။ သူတို႔ သူမ်ားဆီမွာ မ်က္ႏွာေအာက္က်ခံၿပီး ေခ်းပါ၊ ငွားပါ၊ ေပးပါ၊ ကယ္ပါ လို႔လည္း လွ်ာျမက္ေပါက္ပါေစ၊ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ပိန္လိန္ၿပီး ေနၾကတာပါ။
သူတို႔အေပၚ တကယ္သစၥာ႐ွိတဲ့၊ တကယ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ သူတို႔ ေက်းေတာ္မ်ိဳး၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတခ်ိဳ႔က သူတို႔ နန္းေတာ္ အိမ္ေတာ္ထဲမွာ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ပစၥည္းပစၥယေလးမ်ိဳးမ်ားကို လက္နဲ႔လုပ္ကိုင္ေရာင္းခ်ၿပီး လုပ္ေကၽြးပါ တယ္။ ဒါကလည္း ဘယ္ေလာက္ရေအာင္ ႐ွာႏိုင္မွာလဲ။ ဥပမာ ကၽြန္မသိသေလာက္ ေရးျပပါမယ္။ ေဖာ့ကို ေရစိမ္ၿပီးေတာ့ ဓားနဲ႔လွီး၊ အဖတ္ကေလးေတြ ေဆးဆိုးၿပီး ေဖာ့ပန္းကေလးေတြ လုပ္ေရာင္းတယ္။ မႏၱေလးက မ်က္ႏွာႀကီး အလႉမဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ ဖလားစံုကြမ္းအစ္မ်ား တည္တဲ့အခါ ကြမ္းအစ္ထဲ အလွထည့္တဲ့ ေလးညႇင္းပြင့္ နာနတ္သီး လုပ္ေရာင္းပါတယ္။ လုပ္ပံုက ေဖာ့ကေလးကို နာနတ္သီးပံုလွီးၿပီး အသီးရဲ႔ မ်က္ကြင္းအေနနဲ႔ ေလးညႇင္းပြင့္ကေလးေတြ ထိုးထည့္ထားတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ေရာင္ျပားကေလးနဲ႔ နာနတ္သီးအ႐ြက္နဲ႔ အ႐ိုးကို အထက္ေအာက္မွာ စိုက္ေပးပါတယ္။
ေဆးကပ္လုပ္ေရာင္းပါတယ္။ ကြမ္း၀ါးေဆး၊ ေဆး႐ြက္ႀကီးကို အေခါက္ေခါက္ထပ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ အထပ္ကို ေရာင္ျပားစကၠဴနဲ႔ ကပ္ညႇပ္ၿပီး အပ္နဲ႔ခ်ဳပ္ေႏွာင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဆးထပ္ကို ၀ိုင္းသြားေအာင္ ကိုက္ၿပီး အထက္မွာ ေရာင္ျပားလိပ္ျပာကေလး၊ ေငြခ်ည္ႏႈတ္ခမ္းေမြးကေလးနဲ႔တေကာင္ ေဆးထပ္ေပၚနားေနဟန္ လုပ္ထားပါတယ္။ ကြမ္းတအစ္ကို တခု ထည့္ဖို႔ပါ။ အဲဒါမ်ိဳး အလႉမဂၤလာေတြက မွာၾကားရင္ (၁၀၀၊ ၂၀၀) လုပ္ေရာင္းပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္က အလႉႀကီးေတြ လိုက္ရရင္ ကြမ္းအစ္ထဲက ေလညႇင္းပြင့္ နာနတ္သီးတို႔၊ ေဆး လိပ္ျပာကပ္တို႔ကို ႏိႈက္ယူလာခဲ့ၾကတာပါ။
အလႉ၊ မဂၤလာ လက္ဖက္ပြဲမွာ ထည့္ဖို႔ ၾကက္သြန္ျဖဴေၾကာ္မ်ား ေၾကာ္ေပးပါတယ္။ သူတို႔ ၾကက္သြန္ျဖဴေၾကာ္က ဥတလံုး ေဒါင္းသိုး ၾကက္သြန္ျဖဴ အျမစ္႐ွည္႐ွည္ကေလးကို ပိုးတီလွီးထားၿပီး ပိုးတီကို ဆန္႔ေၾကာ္ပါတယ္။ ဥက အၿမိတ္ကေလးက ပိုးတီရဲ႔ ေခါင္းေလးလို ေနတာမို႔ ေခါင္းပိုင္မွာ မ်က္စိႏွစ္ေပါက္ ေဆးနက္ကေလးနဲ႔ ထည့္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၾကက္သြန္ပိုးတီေၾကာ္က ပိုးေကာင္ကေလးနဲ႔ တူေနၿပီး လွလည္းလွ ဆန္းလည္းဆန္းၾကယ္ပါတယ္။ အဲဒီၾကက္သြန္ေၾကာ္ (၁၀၀၊ ၂၀၀) စသျဖင့္ ရာနဲ႔ခ်ီမွာၿပီး ၀ယ္ရ ပါတယ္။
ဒီလိုဟာေတြက ေ႐ွးကေတာ့ နန္းေတာ္အိမ္ေတာ္ထဲမွာ အားေနတဲ့ ေႁခြရံသင္းပင္းက စိတ္ကူးရတာကို အဆန္းအျပား အလွအပ လုပ္ၿပီး၊ ဆက္သတာမ်ား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္မတို႔ သိမီတဲ့ေခတ္မွာ သူတို႔ အ႐ွင္သခင္မ်ား ခရမ္းသီးပိန္၊ ဓားတံုးဘ၀မွာ မ၀ေရစာ ပင္စင္နဲ႔ မတ္တတ္ေျခာက္ေနေတာ့ မၾကည့္ရက္လို႔ တပည့္တပန္းမ်ားက တတ္တဲ့ပညာနဲ႔ ႐ွာေဖြေကၽြးတဲ့ ပံုစံပါ။ ဒီပံုစံက ဘယ္ေလာက္မ်ား ၀လင္ႏိုင္ပါ့မလဲ။
မႏၱေလးၿမိဳ႔မွာ ပုရစ္ေပၚတဲ့ အခါမွာေတာ့ အဲဒီအိမ္ေတာ္ေတြမွာ ဥေျပာင္းေၾကာ္ ဆိုတာမ်ိဳး စားၾကပါသတဲ့။ ဥေျပာင္းေၾကာ္ဆိုတာက ပုရစ္တို႔ထံုးစံ အမက ဥတြဲေတြနဲ႔မို႔ ဆိမ့္တယ္။ အဖိုက ဥမပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခ်ိဳတယ္။ အဲဒါ ခ်ိဳတဲ့ ပုရစ္အဖိုရဲ႔ ကိုယ္ထဲကို ဆိမ့္လွတဲ့ ပုရစ္အမက ဥေတြကို ေဖာက္ညႇစ္ထည့္ရပါတယ္။ ထည့္တာက ဖင္က ထည့္တာပါ။ ၿပီးရင္ ဒီဥေတြ ျပန္ထြက္မက်ေအာင္ ၾကက္သြန္ျဖဴဥကေလးနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ၀က္သားတံုး ေသးေသးေလးနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ပိတ္ဆို႔ေပးရပါတယ္။ ၿပီးမွ ဥေျပာင္းပုရစ္ကို ေၾကာ္တာပါ။ ခ်ိဳၿပီး ဆိမ့္ေနမွာေပါ့။ ကၽြန္မတို႔က ၾကားသာ ၾကားဖူးပါတယ္။ မစားဖူးပါဘူး။ လုပ္လည္း မလုပ္အားၾကပါဘူး။ အိမ္မွာ ပုရစ္ေၾကာ္တယ္ဆိုရင္ ေခ်းမွ အႏိုင္ႏိုင္ထုတ္ၿပီး ေၾကာ္ႏိုင္တာပါ။
ကၽြန္မတို႔က သူတို႔လက္ရာကေလးေတြကို ၀ယ္ယူသံုးစြဲ စားေသာက္ရတယ္ဆိုရင္ ရင္ထုမနာ ႐ွိပါတယ္။ သူတို႔ကို သနားတာကိုး။ သူတို႔က အ႐ွင္သခင္မ႐ွိေတာ့တဲ့ေခတ္မွာ သူတို႔ အဲဒီလိုပဲ အသက္႐ွင္ေနတာကို ကၽြန္မတို႔က ၀မ္းနည္းၿပီး သနားေနၾကတာပါ။
အလႉမဂၤလာပြဲ ပြဲေနပြဲထိုင္႐ွိလို႔ ကၽြန္မတို႔က သူတို႔ကို ဖိတ္တယ္၊ ၾကားတယ္ဆိုရင္လည္း လာပါတယ္။ လာတဲ့အခါ သူတို႔ ဖီးလိမ္း၀တ္စားလာပံုက ဆံပင္ကို ဆီလိမ္းၿပီး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ႏွစ္ပတ္ရစ္ထံုးေႏွာင္ပါတယ္။ ေ႐ွ႔မွာ လိပ္ခြံဘီးအ၀ိုင္းကို စိုက္ထားပါတယ္။
တ႐ုတ္အက်ႌရင္ဖံုးနဲ႔ ကြင္းထဘီကို ခပ္႐ွည္႐ွည္ ဒရင့္တိုက္နီးပါး ၀တ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ငါးေတာင္ပု၀ါကို စံုခ်ၿပီး ေဒ၀ီျခံဳျဖန္႔ ျခံဳထားပါတယ္။ ဘာေတြ ၀တ္ခဲ့ ၀တ္ခဲ့ သူတို႔ အ၀တ္အစားကေတာ့ သစ္လြင္ေတာက္ေျပာင္မႈ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။
ပရိသတ္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ေတာ့လည္း ေဖာ္ေ႐ြစြာ ျပံဳး႐ႊင္မႈျပေပမယ့္ ပရိသတ္ထဲမွာ ေဖာင္ေလာက္ေအာင္ စကားေျပာေနတဲ့ လူရယ္လို႔ မ႐ွိသေလာက္ပါ။ ကၽြန္မတို႔ ေဘးလူက သူတို႔ကိုၾကည့္ၿပီး ရင္ထဲ ခံစားရပံုကေတာ့ သူတို႔ဘ၀ဟာ ေမွးမွိန္လိုက္တာလို႔ပဲ ခံစားရပါတယ္။
ဒီလူမ်ိဳးေတြ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ ပင္စင္ဆိုတာလည္း ၿဗိတိသွ်အစိုးရမွ မ႐ွိေတာ့ဘဲ။ ေပးတဲ့လူ မ႐ွိေတာ့ဘူးေပါ့။ ၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႔က အိုမင္းရင့္ေရာ္လို႔ ေသဆံုးကုန္ၾကတယ္။ ငယ္႐ြယ္သူေတြကလည္း သာမန္ ဆင္းရဲသားမ်ားနဲ႔ ေရာေႏွာကုန္ ၾကတယ္ ထင္ပါရဲ႔။ မင္းေဆြ မင္းမ်ိဳးဆိုလို႔ အလြန္ကို နည္းပါးသြားပါေတာ့တယ္။
ကၽြန္မတို႔ အခုေတြ႔ေနရေသးတဲ့ စတုတၳသမီးေတာ္ရဲ႔ သားသမီးေတြ ဆိုတာကလည္း ကၽြန္မတို႔ သိတဲ့ ေတာ္ဘုရားကေလးတို႔ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ထဲ ေရာက္လာၿပီး လူဆင္းရဲေတြနဲ႔ တသားတည္းျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုေနပါတယ္ ဆိုဆို သူတို႔ကို ၿဗိတိသွ်ေတြက ျပည္သူနဲ႔ ေရာေႏွာမႈမ႐ွိေအာင္ ဘိုေက်ာင္းေတြမွာ ထားၿပီး ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ပညာသင္ေစခဲ့တာမို႔ ထမင္းစားရင္ လက္နဲ႔ မစားတတ္ဘူး။ ဇြန္းခက္ရင္းနဲ႔ စားခ်င္တယ္။ ျမန္မာစကားကို ေရေရလည္လည္ မေျပာတတ္ေပမယ့္ အဂၤလိပ္လို ေျပာရမယ္ဆိုရင္၊ က်က်နန ေျပာဆို ေရးသားတတ္တယ္။ သူတို႔ ခမ်ာ ျမန္မာျဖစ္ေအာင္မနည္းႀကိဳးစား သင္ၾကားေနၾကရပါတယ္။
ခုဆိုရင္ ဘုရင္မ႐ွိေတာ့တာ ႏွစ္ေပါင္း (၁၁၆) ႏွစ္ ႐ွိၿပီ မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့လည္း လူမ်ိဳးဆက္ (၄-၅) ဆက္ ၾကာေလၿပီမို႔ အဲဒီလူစားေတြ ေရာေႏွာေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကၿပီဆိုရင္ မဆန္းေတာ့ဘူးေပါ့။

လူထုေဒၚအမာ
[ေ႐ႊအျမဳေတ႐ုပ္စံုမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၁၄၆၊ ဇန္န၀ါရီ ၂၀၀၂]
{မႏၱေလးအႏွစ္၁၅၀ျပည့္ မဂၢဇင္း၊ ၂၀၀၉ ေမလ၊ ပထမအႀကိမ္ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။}

1 comment:

ကိုလူေထြး said...

ဟိုတေန႕က "ကိုဗဟိန္းသို႕ စာေၾကြး" ကိုဖတ္သြားတယ္...

ဒီကေန႕ နန္းဆက္ေတြအေၾကာင္း စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာသြားပါတယ္...

မခ်ိဳသင္းရဲ႕စာေတာ့ အမရဲ႕ဘေလာ့မွာ ဖတ္ခဲ့ျပီးပါျပီ...

္စာေကာင္းေပမြန္မ်ားအတြက္ ကိုေအးဝင္းကို ေက်းဇူးတင္လွ်က္ပါ...

ကိုလူေထြး