Thursday, August 6, 2009
မင္းမင္းလတ္ေရ..... မင္းနဲ႔ငါ့
ေရးသူ- ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူ
[ၾသဂုတ္လ၊ ၂၂၊ ၁၉၉၇ မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့တဲ့ ကိုမင္းမင္းလတ္အား အမွတ္တရအျဖစ္ အလၤကာဂီတဂ်ာနယ္ အတြဲ (၃)၊ အမွတ္(၇)မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။]
ျမတ္ခိုင္ရဲ႔ ရင္ခုန္သံမဂၢဇင္းမွာ မင္းမင္းလတ္သမိုင္း အပိုင္းအစမ်ားဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတေစာင္ လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးေလးႏွစ္ေလာက္က ေရးၿပီး ပံုႏွိပ္စာလံုးနဲ႔ ေဖာ္ျပၿပီးၿပီ။
အဲဒီတုန္းက အပိုင္းသံုးပိုင္းလား၊ ႏွစ္ပိုင္းလား၊ ႏွစ္လဆက္လား၊ သံုးလဆက္လား ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိပါဘူး။ အဲဒီတုန္းကတည္းက မင္းနဲ႔ငါ ပတ္သက္သမွ် ငါ သြန္ခ် ေရးၿပီးခဲ့ၿပီ ေအာက္ေမ့တာ။
ခုေတာ့ ငါ ေရးရျပန္ၿပီ၊ မေရးမျဖစ္ ေရးရျပန္ၿပီ။
ခ်စ္ေသာ မင္းမင္းလတ္ေရ.....။
မင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတးဂီတရာဇ၀င္နဲ႔ ဘ၀ဇာတ္လမ္းကို မင္းကိုယ္တိုင္ ေရးခဲ့တဲ့ "မင္းမင္းလတ္နဲ႔ မင္းမင္းလတ္" စာအုပ္မွာ ပါခဲ့ၿပီးၿပီမို႔ ငါဘာမွ ေျပာဖို႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။
အခု ငါေရးမွာက မင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ားမသိေသးတဲ့ ငါခံစားရတာေတြ၊ မင္းနဲ႔ငါနဲ႔ အတူတကြ ေပါင္းသင္းခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကာလ တခ်ိဳ႔အေၾကာင္းေလးေတြကို ေရးမွာ ျဖစ္တယ္။
မင္းဘ၀ရဲ႔ ပထမအစေတြကို ထားေတာ့၊ မင္းနဲ႔ငါ ေပါင္းသင္းခဲ့ၾကတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္အတြင္းမွာ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးခဲ့ၾကတယ္။ တခါမွ ရန္မျဖစ္ခဲ့ၾကဘူးေနာ္။ အရက္တူတူေသာက္ရင္လဲ အယူအဆ ေဆြးေႏြးမႈေတြ မကြဲျပားခဲ့ၾကဘူး မဟုတ္လား။ ျမန္မာပိုင္း ေရဒီယိုသီခ်င္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မင္းဘာမွ ငါ့ကို မေဆြးေႏြးတတ္ခဲ့ သလို မင္းရဲ႔ မင္းကၽြမ္းက်င္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသီခ်င္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ငါ ၀င္မေျပာတတ္တာမို႔၊ မင္းနဲ႔ငါဟာ ကိုယ့္စည္း ကိုယ္ျခားၿပီး ေနခဲ့ၾကလို႔ မင္းနဲ႔ငါဟာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဘာျပႆနာမွ မ႐ွိခဲ့ၾကဘူး။
ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းမိၾကတဲ့ အစႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္ကာလ ေ႐ွးဦးပိုင္းမွာ မင္းနဲ႔ငါ ႏွစ္ေယာက္ တသက္ခြဲလို႔မရမယ့္ ျဖစ္စဥ္တခုက တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႔ ဘ၀ထဲကို ေရာက္လာတယ္။ အဲဒါကေတာ့ စတီရီယို ေတးသီခ်င္းဆိုတာပဲ။
မင္းက မင္းရဲ႔ ငယ္သူငယ္ခ်င္း မ်ိဳးညြန္႔(စာေပေလာက)ကို ပူဆာတယ္။ သီခ်င္းေရးတတ္တဲ့ လူတေယာက္႐ွာေပးစမ္းပါတဲ့။
မ်ိဳးညြန္႔က မင္းကို ငါ့ဆီေခၚလာတယ္။ မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔က မ်ိဳးညြန္႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစကတည္းက ေတြ႔႐ွိသိေနၿပီး ျဖစ္ေပမယ့္ သီခ်င္းနဲ႔ ပတ္သက္စရာ အေၾကာင္းမ႐ွိဘူး။
သူက သီခ်င္းဆိုခ်င္လို႔တဲ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ား သီခ်င္းေရးေပးလိုက္ပါ။ မ်ိဳးညြန္႔နဲ႔ မင္းနဲ႔ စကားေတြၾကားမွာ ငါမြန္းနစ္သြားတယ္။ ဒါဟာ မင္းနဲ႔ ငါရဲ႔ စတီရီယိုသီခ်င္းသမိုင္းရဲ႔ အစပဲ။ ငါ့ကို ေခၚသြားတယ္။
မိုးမိုး(အင္းလ်ား) မျဖစ္ေသးတဲ့ ေဒၚစန္းစန္းနဲ႔ မ်ိဳးညြန္႔တို႔ရဲ႔ ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ စမ္းေခ်ာင္း ဟသၤာတလမ္း ေနအိမ္မွာ၊ အဲဒီမွာပဲ....။ အဲဒီေနအိမ္မွာပဲ တို႔ စတီရီယိုေတးသီခ်င္း သမိုင္းအေၾကာင္းေျပာရင္ မပါမျဖစ္တဲ့ 'အေပၚထပ္နဲ႔ေအာက္ထပ္' ဆိုတဲ့ သီခ်င္း အစျပဳ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ တို႔ေတြ 'အေပၚထပ္နဲ႔ ေအာက္ထပ္ဇာတ္လမ္း' စီးရီးေရးေနတုန္းအခ်ိန္က အခု အလကၤာေတးဂီတဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာလုပ္ေနတဲ့ ေနမ်ိဳးညြန္းက ေလးဖက္တြားသြား ကေလးေလးအ႐ြယ္၊ တို႔ သီခ်င္းေရးေနတဲ့ ဂစ္တာကို ေနမ်ိဳးညြန္႔က လာတီးၾကည့္ၿပီး ကစားေနခဲ့တယ္။ ဒီတုန္းက သီခ်င္းေရးရတာ ကက္ဆက္မ႐ွိေသးဘူးေလ။
ဂီတာတီးျပ၊ ပါးစပ္က ဆိုျပတာကို စာသားထည့္ရတာေလ။ သီခ်င္းတရက္ေရးၿပီး ေနာက္ေန႔ ဆက္ေရးဖို႔က်ေတာ့ မင္းနဲ႔အတူ ပီးယားပြန္႔ေမာ္ဂန္ဆိုတဲ့ ကျပားတေယာက္ ပါလာတယ္။
ကျပားႀကီးက တို႔ ျမန္မာစာနဲ႔စကား ေကာင္းေကာင္းမတတ္ဘူး။ ဟိုေကာင့္ မ်က္လံုးက ငါ့ကိုၾကည့္တာ ယိုင္ေနတယ္။ ႏွာေခါင္းေပၚမွာ ယင္ေကာင္တေကာင္ လာထိုင္ေနတယ္။ ဒီလိုပဲ ျမန္မာလို နားလည္သူတေယာက္နဲ႔ မင္းနဲ႔ငါ သီခ်င္းေတြ ဆက္ေရးလိုက္ၾကတာ အေပၚထပ္နဲ႔ေအာက္ထပ္ ပထမစီးရီး ၿပီးသြားခဲ့တယ္။
မင္းက ဘာလုပ္လုပ္ သိပ္ျမန္ခ်င္တဲ့ေကာင္။
စီးရီးကို ျမန္ျမန္ေရး၊ ျမန္ျမန္သြင္း၊ ျမန္ျမန္လုပ္ခ်င္တယ္။ ငါ့မွာက စိမ္းေ႐ႊေ႐ႊအနံ႔အသက္နဲ႔ အကၽြမ္းမ၀င္တဲ့ သံစဥ္ေတြ၊ ငါက ျမန္မာသံစဥ္လိုင္းက လာတဲ့ေကာင္၊ ဘာမွ အဆင္မေျပဘူး ဆိုေပမယ့္ အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္လိုက္လို႔ ဒီစီရီးဟာ ဘာပဲေျပာေျပာ မင္းသမိုင္းမွာေရာ၊ ငါ့ရာဇ၀င္မွာပါ တို႔ႏွစ္ေယာက္ေပါင္း အဆင္ေျပသြားခဲ့တဲ့ စီးရီးလို႔ ဆိုရမယ္။ တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႔ အစဟာ မင္းကလဲ ေယာင္၀ါး၀ါး၊ ငါကလဲ ဦးေဏွာက္ေတြစားနဲ႔ မင္းဘ၀ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့သလို ငါလဲ လမ္းဆက္ေလွ်ာက္လို႔ ရခဲ့တယ္။
အခု မင္းအသက္ ၄၉ ႏွစ္၊ ငါ့အသက္ ၅၅ ႏွစ္၊ မင္း ၄၉ ႏွစ္မွာ လူ႔ေလာကကို စြန္႔ခြါသြားခဲ့ၿပီ။ ေလာကကို စြန္႔ခြါသြားရေပမယ့္ မင္းက ဘ၀ဆိုတာတို႔၊ ေလာကဆိုတာတို႔ကို ဘာမွ အေလးအနက္ထား သတိမျပဳသြားဘူး ဆိုတာကို မင္းမိန္းမ ကုလားမသိသလို ငါလဲသိတယ္။
ေလကႀကီးမွာ အသစ္အဆန္း၊ ထူးျခားဆန္းျပားတာေတြနဲ႔ အစားအေသာက္ေတြကို ေတြ႔႐ွိေအာင္ ႐ွာေဖြစားေသာက္ေနထိုင္ၿပီး၊ လြန္မင္းစြာ မပူမပင္ လွလွပပေနထိုင္လို႔ ေလာကႀကီးကို စြန္႔ခါြသြားရတာဟာ မင္းအတြက္ေတာ့ ေလာကႀကီး တန္ပါလိမ့္မယ္ေနာ္။
မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ မသိခင္ အကၽြမ္းမ၀င္ခင္အပိုင္းေတြငါမသိဘူး။ ငါနဲ႔ သိၿပီးအပိုင္းေတြကစၿပီး ေလ့လာမိ သေလာက္ အားႀကီး အစားအေသာက္မက္တဲ့ အေကာင္ပဲကြ။ ကိုယ္အေကာင္း ႀကိဳက္တတ္သလို သူမ်ားကိုလဲ အေကာင္းပဲ စားေစခ်င္တယ္။ အစားအေသာက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူမ်ားကို ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာၿပီး ကိုယ့္လိုပဲ စားေသာက္ေစခ်င္တဲ့စိတ္ဟာ မင္းရဲ႔ ပင္ကိုယ္ ဓေလ့စ႐ိုက္ပဲ ထင္ပါတယ္။
မင္းအစားအေသာက္ ပက္စက္ပံုကို ဘယ္မွာ စၿပီး သတိထားမိလဲဆိုေတာ့ တို႔ႏွစ္ေယာက္ ပထမစီရီး စေရးၿပီး ေနာက္ေန႔ ကတည္းကပဲ။ မနက္ပိုင္း သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးၿပီးေတာ့ ငါနဲ႔ ကျပားႀကီးကို စမ္းေခ်ာင္းကရင္သၤခ်ိဳင္းအေဟာင္းေ႐ွ႔က ျမ ထမင္းဆိုင္ကို ေခၚသြားတယ္။ ၿပီး မင္း အားရပါးရ ဟင္းေတြမွာၿပီး တို႔ႏွစ္ေယာက္ကိုလဲ စားေစတယ္။ မင္းလဲ စားတယ္။
စီးရီးလိုက္ေရာင္းေနရင္း ရသမွ်ပိုက္ဆံကို တီး၀ိုင္းတီးတဲ့လူေတြကို၊ သီခ်င္းေရးတဲ့ငါ့ကို ပိုက္ဆံေပးဖို႔ မစဥ္းစားဖူး။ စားဖို႔ပဲ စဥ္းစားတယ္။ ငါတို႔က မိသားစုနဲ႔ သားသမီးေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ စားဖို႔ထက္၊ ပိုက္ဆံရဖို႔ပဲ စဥ္းစားတယ္။ မင္းစားသလို သူမ်ားကိုလဲ စားေစခ်င္တဲ့ စိတ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားသလဲဆိုရင္ မင္းဟာ အစားအေသာက္နဲ႔ ေသသြားတဲ့ အေကာင္မို႔လို႔ မင္းနဲ႔အစား တြဲၿပီး ဒီေလာက္ေျပာေနရတာ။
၁၉၇၈ ခုႏွစ္ေလာက္က စိုင္းခမ္းလိတ္နဲ႔ စိုင္းထီးဆိုင္တို႔ရဲ႔ ျခေသၤ့လည္ျပန္ စီးရီးထြက္တယ္။ ဒီစီးရီးကို သီခ်င္းစာအုပ္ ႐ိုက္ဖို႔ကိစၥနဲ႔ အဲဒီတုန္းက သုခမိန္လိႈင္မျဖစ္ေသးတဲ့ သိဒၶတၳလိႈင္ကို မႏၱေလးကို လႊတ္တယ္။ ဟိုေကာင္ မႏၱေလးရထားေပၚမွာ စားသြားဖို႔ဆိုၿပီး ဘဲကင္တေကာင္နဲ႔ လိေမၼာ္ရည္ပုလင္းေတြ ၀ယ္ေပးလိုက္တယ္။
ငါ မင္းနဲ႔ ကုလားမရဲ႔ 'သိပၸံ၏႐ုပ္ႂကြင္း' စီးရီးေရးေတာ့လည္း လမ္းသံုးဆယ္ ေ႐ႊဒံေပါက္နဲ႔ ႏို႔မလိုင္ခြက္ ေတြ၊ အေအးပုလင္းေတြ တန္းစီၿပီး ခ်ထားေပးတယ္။ မင္းဟာ သူမ်ားကိုလည္း စားေစခ်င္တယ္။ မင္းကိုယ္တိုင္ လည္း စားတယ္။ အဲဒီအစားကပဲ မင္းကို သတ္သြားတာ။
အဂၤလိပ္ငါးပိ(ခ်ိစ္) အခဲနဲ႔ အမႈန္႔ေတြကို ထမင္းစားစပြဲေပၚမွာထားၿပီး မက္မက္ေမာေမာ စားသြားတဲ့မင္း။
မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ စေပါင္းကတည္းက မ်ိဳးညြန္႔နဲ႔ ငါနဲ႔ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ၿပီး လက္ဘက္ရည္ ေသာက္ၾကရင္ မင္း ဘယ္ေတာ့မွ မေသာက္ဘူး။ အေအးပဲ ေသာက္တယ္။
လက္ဘက္ရည္တခြက္ တမတ္၊ ျပားသံုးဆယ္ေခတ္မွာ မင္းက လိေမၼာ္ရည္ တပုလင္း ငါးမူး၊ ျပားေျခာက္ဆယ္နဲ႔ ေသာက္ေနေတာ့ မင္းကိုငါ သိပ္မၾကည္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ မင္းနဲ႔ငါ ေပါင္းသင္းလာတာ ၾကာေတာ့လဲ မင္းစ႐ိုက္ကို နားလည္ၿပီး မင္းကို ခြင့္လႊတ္လာႏိုင္ခဲ့တယ္။
မႏွစ္က မိုးဦးက် ရာသီ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္၊ သရက္သီးေတြ ေပၚေရာ၊ မင္းသရက္သီးေတြ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု စားရတာ အားမရဘူး။ ဒီရန္ကုန္ၿမိဳ႔ထဲက ေစ်းေတြမွာ ၀ယ္စားရတာ အားမရလို႔ဆိုၿပီး သီရိမဂၤလာေစ်းမွာ အမ်ားႀကီး သြား၀ယ္ၿပီး စားတယ္။
တရက္ မင္းအိမ္ငါေရာက္သြားေတာ့ ကုလားမက ငါ့ကို ေျပာတယ္။ ကိုလတ္ အလာ့ဂ်စ္ျဖစ္ေနတယ္တဲ့။ ငါက ဒီေကာင္ေလာက္ သန္႔႐ွင္းသန္႔ျပန္႔ ေနတတ္တဲ့လူ မ႐ွိဘူး။ ဘာလဲ၊ ေဆးမွားလို႔လား၊ ေနပါဦး ဒီေကာင္ လာပါေစဦး၊ ငါၾကည့္လိုက္ပါဦးမယ္၊ ဒါနဲ႔ ေစာင့္ေနလိုက္တယ္။
ဟာကြာ မင္းေပါင္ေတြ ေျခသလံုးေတြမွာ အနီဖုေတြ အမဲစက္ေတြနဲ႔၊ ဒါဆို ငါသိၿပီ၊ ဒီရာသီမွာ အေစးအပူေလာင္တတ္တဲ့ အစားအစာ သရက္သီးပဲ ႐ွိတယ္။ သရက္သီးအပူေလာင္တဲ့ အမဲစက္ေတြဟာ မင္း ေသရာပါ ဒဏ္ရာအျဖစ္ ပါသြားခဲ့တယ္။
ဒါဘာလဲ၊ မင္းအစားအေသာက္ မက္လို႔။
မင္းနဲ႔ငါနဲ႔ေတြ႔ရင္ အခုေနာက္ပိုင္း ဆယ္ႏွစ္ကာလေလာက္မွာ အရင္ဆံုးေမးတာက ကိုစိမ္းသူ ဘာစားၿပီးၿပီလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ လိုက္ခဲ့၊ ေစ်း၀ယ္ရင္း စားမယ္။ ငါကလဲ အခုေနာက္ပိုင္း ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ အတြင္းမွာ မင္းအိမ္ကို အေစာႀကီး ေရာက္တတ္တာကိုး။ အထူးသျဖင့္ မင္းအိုးသူႀကီး မုန္႔လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့ ကာလေတြေပါ့။ ငါကလဲ အခ်ိဳအဆိမ့္ ႀကိဳက္တတ္တဲ့အေကာင္ဆိုေတာ့ မင္းအိမ္က လုပ္တဲ့ မုန္႔ေတြ ေထာပတ္ေတြကို သတိနဲ႔ ေ႐ွာင္တိမ္းစားရတယ္။
မင္းနဲ႔ငါ ေနာက္ဆံုးေတြ႔ၾကတာ ဇြန္လ ၂၈ ရက္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္၊ အဲဒီေန႔ အိပ္ရာကထလာတဲ့ မင္းကို ကုလားမက ေျပာတယ္။ ဒါလင္ေရ ဒီေန႔ အုန္းထမင္းနဲ႔ ဆိတ္သားခ်က္မယ္တဲ့၊ မင္းေပ်ာ္သြားတယ္။ ကိုစိမ္းသူ ေရာက္ေနလား၊ ေကာ္ဖီေသာက္မယ္ မဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ေကာ္ဖီေသာက္မယ္ဆိုၿပီး နက္စ္ေကာ္ဖီႏွစ္ထုပ္ ယူခိုင္းလိုက္တယ္။ ငါနဲ႔ အတူတူပါလာတဲ့ ေအာင္ခက္ကို ေမးေတာ့ မေသာက္ဘူးတဲ့။ ေနာက္မင္းက ေအာင္ခက္ကို ေျပာလိုက္ေသးတယ္။ ခင္ဗ်ား ကိုစိမ္းသူနဲ႔ သိပ္မတြဲနဲ႔။ သူ႔နားသိပ္မကပ္နဲ႔။ သူက ေသြးစုပ္ဖုတ္ေကာင္၊ သူနဲ႔ တြဲတဲ့လူ ေသကုန္ၾကတာခ်ည္းပဲ။
တသက္လံုး လက္ဘက္ရည္ ေကာ္ဖီမႀကိဳက္ခဲ့တဲ့ မင္းက ဘာေရာဂါတက္တာလဲ မသိဘူး။ ေသခါနီး ေလးငါး ေျခာက္လေလာက္မွာ ေကာ္ဖီေတြ ႀကိဳက္လာ ေသာက္လာတယ္။ မေသခင္ တပတ္ေလာက္အတြင္း ေထာပတ္ထမင္းေတြ ရက္ဆက္စား၊ ဘဲကင္ေကာင္လံုးစား၊ ဒူးရင္းသီး အလံုးလိုက္စားနဲ႔ မင္းငါ့ကို စြန္႔ခြါသြားပါၿပီး။
အစားအေသာက္ဆိုတာ လူ႔ဘ၀ အသက္႐ွင္ ေနထိုင္ဖို႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳပစၥည္းဆိုတာ မွန္ကန္ေပမယ့္ လူ႔ဘ၀ ေသလမ္းအတြက္ အေကာင္းဆံုး အဆိပ္အေတာက္ ဆိုတာကိုလဲ မင္း ျပခဲ့ပါၿပီ မင္းမင္းလတ္ေရ။
ပုသိမ္ေမာင္စိမ္းသူ
(၂၃၊ ၈၊ ၁၉၉၇)
[အလၤကာဂီတဂ်ာနယ္၊ ၁၉၉၇ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။]
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
ကြန္ျပဴတာပ်က္လို႔ ျပင္ေနရတာရယ္ အလုပ္ခ်ိန္မနက္ပိုင္းေျပာင္းသြားတာရယ္ေၾကာင့္ စာေတြလာမဖတ္ျဖစ္တာ ၾကာသြားတယ္။ စာဖတ္စရာ ေတြအမ်ားႀကီးျဖစ္ေနၿပီ။ ေနာက္မွ ေအးေအးေဆးေဆး အားလံုးလာဖတ္ပါမယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ စီေဘာက္မေတြ႔လို႔ ကြန္မန္႔မွာ ဝင္ႏႈတ္ဆက္လိုက္ရတာပါ။ မိသားစုအားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာၾကပါေစရွင္..
Post a Comment