Monday, April 7, 2008

ျမမဥၨဴ ႐ုပ္ပံု
ေရးသူ-ဒဂုန္တာရာ


[၁၃၆၂ ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလ၊ ၂၀၀၀ ႏို၀င္ဘာလ မာယာမဂၢဇင္းမွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပ ပါတယ္။]

ကၽြန္ေတာ္ သူမကို ျမမဥၨဴ အျဖစ္ စတင္သိ႐ွိျခင္းမဟုတ္။ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသူ မအမာ အျဖစ္သာ စတင္ျမင္ဖူးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ၁၉၃၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္တြင္ နယ္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပထမဆံုး ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ညီလာခံသို႔ တက္ေရာက္စဥ္က သူမကို စတင္ျမင္ဖူးသည္။ ဂ်ဴဗလီေဟာတြင္ က်င္းပသည္။
ယင္းညီလာခံႀကီးမွ ပထမဦးဆံုးေသာ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားသမဂၢကို ေမြးဖြားေပး လိုက္သည္။ ယင္းညီလာခံတြင္ အဆိုတင္သြင္းေသာ အင္းလ်ားေဆာင္သူ မအမာကို ေတြ႔ရသည္။ စကားေျပာေကာင္းသည္ဟု ခံစားလိုက္သည္။




ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္႐ွိသြားစဥ္ 'ေဒါသ' ဟူေသာ ၀တၳဳတို ကေလးကို တကၠသိုလ္ေက်ာင္းတိုက္ မဂၢဇင္းတြင္လားမသိ ဖတ္လိုက္မိသည္။ ေရးသူက ျမမဥၨဴ၊ ဂ်ာမန္၀တၳဳ၊ ၀တၳဳေရးဆရာ ဟာမိ၏ Fury ၀တၳဳကို ဘာသာျပန္ထားေသာ ၀တၳဳ။ ကၽြန္ေတာ္ 'ေဒါသ' ကို ႀကိဳက္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ျမမဥၨဴ ၀တၳဳမ်ားကို မဖတ္မိ။ ကၽြန္ေတာ္ပဲ မဖတ္မိသလား၊ ျမမဥၨဴပဲ ဆက္မေရးသလား မသိေတာ့။
ထို႔ေနာက္ စစ္မျဖစ္မီကာလက ႀကီးပြါးေရးစာအုပ္တိုက္မွ 'ေမာရစ္ေကာလစ္' ၏ 'အမႈအခင္း မ်ား' စာအုပ္ဘာသာျပန္ကို ဖတ္ရသည္။ ထို႔ေနာက္ စစ္ၿပီးစတြင္ '၀ါဆီလုစကား' ၏ 'သက္တန္႔ေရာင္' ၀တၳဳဘာသာျပန္ကို ဖတ္ရသည္။ ယင္း သက္တန္႔ေရာင္ ၀တၳဳအမွာေရးသူက 'သခင္သန္းထြန္း' ။ သူကလည္း စာအေရးေကာင္း၊ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ေကာင္း။
၁၉၅၀ ဒီဇင္ဘာလက မႏၱေလးသို႔ ေရာက္သြားသည္။ စာေရးဆရာ မိတ္ဆက္ပြဲ ျဖစ္သည္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ သခင္ႏုက အထက္ျမန္မာျပည္ စာေရးဆရာႏွင့္ ေအာက္ျမန္မာျပည္ စာေရးဆရာ မိတ္ဆက္ပြဲ လုပ္ေပးသည္။ ထိုအခါက ေဒၚအမာကို ေတြ႔ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္က အသက္ ၃၀ အ႐ြယ္၊ ေဒၚအမာက ကၽြန္ေတာ္ထက္ ၄ ႏွစ္ခန္႔ ႀကီးသည္။ မိတ္ဆက္ပြဲ ျဖစ္သျဖင့္ ဟိုဧည့္ခံပြဲသြားရ၊ သည္ဧည့္ခံပြဲသြားရသျဖင့္၊ ေဒၚအမာႏွင့္ ေကာင္းစြာပင္ စကား မေျပာျဖစ္။
၁၉၃၉ ကၽြန္ေတာ္ မႏၱေလးေရာက္စဥ္ ကိုဗဟိန္းက ေဒၚအမာဆီ ေခၚမသြား။ မေတြ႔လိုက္။ ေ႐ႊျပည္ဦးဘတင္ထံသို႔ ကိုဗဟိန္းက ေခၚသြားသည္။ ေ႐ႊျပည္ဦးဘတင္ႏွင့္အတူ ဦးထင္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေနာက္မွ ဦးထင္သည္ ေဒၚအမာ၏ ဖခင္မွန္း သိရသည္။ ေ႐ႊျပည္ဦးဘတင္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႐ွမ္းျပည္သြားမည္ဆို၍ ႐ွမ္းျပည္တြင္ ေရကို အထူးဂ႐ုစိုက္ေသာက္ရန္ မွာၾကားေနသည္။ ဦးဘတင္မွာ ယခု ရသဒါ႐ိုက္တာ ကို၀င္းေဖ၏ ဖခင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေနာက္မွ သိရသည္။ ေနာက္ေတာ့ မႏၱေလးေရာက္ လွ်င္ ဦးလွအိမ္မွာ တည္းခိုသည္။ သတင္းစာဖက္တြင္ ေရာက္ေနၿပီ။ ထိုအခါ ေဒၚအမာသည္ လူထုေဒၚအမာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။

(ခ)
စာေပဘ၀ ဆိုသည္က ေျပာရအခက္သား။ အကဲျဖတ္ရခက္သည္။ မိမိတို႔၏ ပုဂၢလိကဘ၀ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္။ ကိုလွႏွင့္ အေၾကာင္းပါေသာအခါ သတင္းစာဆရာမ ျဖစ္သြားဟန္တူသည္။ ကိုလွႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ခင္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသားဘ၀ ကတည္းက သိကၽြမ္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္ထက္ အေတာ္လည္းႀကီးသည္။ စစ္ျဖစ္ခါနီးက ကိုလွ တာ၀န္ယူ ထုတ္ေနေသာ ႀကီးပြါးေရးမဂၢဇင္းတိုက္သို႔ ၀တၳဳတိုကေလးတပုဒ္ ေရးေပးခဲ့သည္။ ထိုအခါက ကၽြန္ေတာ္ က်ိဳက္လတ္ သို႔ ေရာက္ေနသည္။
၀တၳဳေရးဆရာ ေမာပါဆြန္း၏ 'မြန္းလိုက္' အမည္႐ွိ ၀တၳဳတိုကေလးကို မွီးကာေရးလိုက္သည္။ 'အလွဂုဏ္' ဟု အမည္တပ္သည္။ ႀကီးပြါးေရးမဂၢဇင္းမွာ ထို၀တၳဳပါလာသည္။ ကိုလွက ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ရန္ စာအုပ္မ်ားစြာ ပို႔လိုက္သည္။ ၁၉၄၆ က ကၽြန္ေတာ္ တာရာထုတ္ေ၀ေသာအခါ ေဒၚအမာထံက စာေရာက္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ တာရာမဂၢဇင္းအတြက္ ကိုယ္စားလွယ္ လုပ္ရန္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က လူထုတိုက္အတြက္ ကိုယ္စားလွယ္မေပးျဖစ္ပဲ အျခားတိုက္သို႔ ေပးျဖစ္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အားနာေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္က လုပ္ငန္းေကာင္းစြာ မလုပ္တတ္၍ အရင္လာ၍ ေျပာသူကို ေပးလိုက္ဟန္တူသည္။ ကၽြန္ေတာ္က မႏၱေလး အေရာက္ နည္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒၚအမာႏွင့္ အထိအေတြ႔ နည္းသည္။ မႏၱေလးေရာက္လွ်င္လည္း လူထုတိုက္တြင္ ကိုလွႏွင့္သာ စကားေျပာျဖစ္သည္။ ကိုလွႏွင့္ စကားေကာင္းေနစဥ္ ေဒၚအမာက ၀င္ေျပာတတ္သည္။
ေဒၚအမာေရးေသာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၊ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္ စာအုပ္မ်ား ထြက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ထံ ပို႔တတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ရသည္။ ေဒၚအမာက အစုအေဆာင္းေကာင္း။ မႏၱေလးမွ အႏုပညာ႐ွင္ ဇာတ္ဆရာမ်ားအေၾကာင္း၊ ေစ့ေစ့ငွငွေရးသည္ကို ဖတ္ၾကည့္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဇာတ္သဘင္ ၀ါသနာပါသျဖင့္ ဖတ္ျဖစ္သည္။ ေဒၚအမာသည္ ဇာတ္သဘင္ေလာက၊ ဂီတေလာကႏွင့္ အကၽြမ္း၀င္ နားလည္သည္။
သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းစာအုပ္ဆိုလွ်င္ အထူႀကီး။ က်က်နနေလ့လာကာ အတၳဳပၸတၱိကို ေရးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ရသစာေပကို ေဒၚအမာထံမွ ေမွ်ာ္လင့္သည္။ ျမမဥၨဴ၏ စာေပအေရးအသား အဖြဲ႔အႏြဲ႔ကို သိေနသျဖင့္ ျမမဥၨဴကဲ့သို႔ ၀တၳဳမ်ားကို ဘာသာျပန္ေစခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ျပန္သည္ကို မေတြ႔ရ။ ျမမဥၨဴက ျပန္လည္႐ွင္သန္ ထေျမာက္ျခင္း မ႐ွိ။ လူထုေဒၚအမာဟူေသာ သတင္းစာဆရာ၊ အတၳဳပၸတၱိ ဆရာ သေဘာမ်ိဳးကိုသာ ေတြ႔ေနရသည္။ စိတ္ထဲက သိတ္မေက်နပ္။

(ဂ)
သတင္းစာဆရာႏွင့္ စာေရးဆရာ (၀ါ)ရသစာေရးဆရာ ကေတာ့ သိပ္မတူ။ သတင္းစာဆရာ ဆိုသည္ကေတာ့ သတင္းကို အေျချပဳ၍ ေရးဖြဲ႔ရသည္။ သတင္းဆိုသည္ကေတာ့ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ ေနသည့္ အရာတို႔ကို မွတ္တမ္းတင္ရသည္။ ရသ စာေရးဆရာ ကေတာ့ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ကို အေျချပဳကာ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္တို႔ျဖင့္ ျခယ္သရသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ျမမဥၨဴ ျဖစ္ေစလိုသည္။ သူမ၏ အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ဆိုလွ်င္ သူမျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ၊ သူမ ျဖတ္သန္းေနေသာ သမိုင္းအေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ဆိုလွ်င္၊ ျမမဥၨဴအဖြဲ႔အႏြဲ႔ႏွင့္ဆိုလွ်င္ ၀တၳဳ႐ွည္ေရးဖြဲ႔ႏိုင္ မည္ဟု ထင္ထားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သတင္းစာဆရာ အခန္းကလည္း သူ႔အခန္းႏွင့္သူ ႐ွိသည္ကို ကၽြန္ ေတာ္ နားလည္သည္။ ယခုလည္း မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ သူမ၏ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို အေျခခံကာ ေ၀ဖန္အ ကဲျဖတ္ေသာ စာမ်ားကိုလည္း ဖတ္ေနရ၍ ျမမဥၨဴကို မေတြ႔ရေသာ္လည္း လူထုေဒၚအမာအျဖစ္ ေတြ႔ေနရ၍ တမ်ိဳး ေက်နပ္ေနရသည္။
မႏွစ္က အမရပူရ ဂႏၶာ႐ံုေက်ာင္းတိုက္အနီး ေတာင္ေလးလံုးေက်ာင္းတိုက္အသြား မႏၱေလး ဘူတာမွ ဆင္းလ်င္ ေဒၚအမာ့အိမ္သို႔ ၀င္ရသည္။ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ ဆီေဆး ကားခ်ပ္ႀကီး ေ႐ွ႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဧည့္ခံသည္။ ခဏတျဖဳတ္ေတာ့ စကားေျပာသည္။ မႏၱေလးက ကဗ်ာဆရာႏွင့္ စာေရးဆရာမ်ားလည္း ေခၚထား၍ စံုစံုလင္လင္။ ျမမဥၨဴအေၾကာင္း ေျပာရင္း ျမမဥၨဴနာမည္ႏွင့္ ေရးေသာ ၀တၳဳမ်ား စုထုတ္မည္ဟု ၾကားရ၍ ၀မ္းသာမိသည္။ စကားေျပာၾကရင္း တာရာနာမည္ႏွင့္ စပ္ထားေသာ အဆိုေတာ္ စာေရးဆရာအေၾကာင္း ေရာက္သြားသည္။ 'မိန္းကေလးလား၊ ေယာက်္ားေလးလား မသိဘူး' ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္ရာ ေဒၚအမာက ျပံဳး၍ '႐ွင္က မိန္းကေလးျဖစ္ေစခ်င္တာလား' ဟု ကၽြန္ေတာ့္ကို စလိုက္သည္။

(ဃ)
ျမမဥၨဴ၏ ၀တၳဳ၊ ဘာသာျပန္စေသာ စာမ်ားကို မဖတ္ရေသာ္လည္း ယေန႔ ထြက္ေနေသာ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ေဒၚအမာ၏ ေဆာင္ပါးမ်ားကို ဖတ္ေနရသည္။ ပထမမ်ိဳးဆက္၊ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္မ်ားကို ျဖတ္သန္းသြားၿပီး တတိယမ်ိဳးဆက္ ကိုျဖတ္သန္းေနဆဲ။ ယေန႔ ေခတ္ေပၚ အေျခအေနကို သူမ ခံစားသည့္အတိုင္း ေရးသားထားသည္။ စစ္မျဖစ္မီေခတ္ႏွင့္ ယေန႔ေခတ္ကို ႏိႈင္းယွဥ္၍ ေဖာ္ျပထားသျဖင့္ အသိတိုးရသည္။ အသိဆိုသည္မွာ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္မ်ားျဖင့္သာ မွန္ကန္ေသာ အသိကို ေတြ႔ႏိုင္သည္။
ခ်ိဳသည္ဟု အရသာကိုခံလွ်င္ သာမန္ထက္ မခ်ိဳေသာရသခံစားခ်က္ မ်ားသာျဖစ္သည္။ သာမန္ထက္ခ်ိဳလွ်င္ ယခုအခ်ိဳသည္ ေပါ့သြားေပမည္။ သူမ၏ အယူအဆမ်ား၊ သူမ၏ ခံစားခ်က္မ်ားကို ယေန႔ တတိယမ်ိဳးဆက္မ်ား ပို၍ ဖတ္သင့္သည္။ သို႔မွသာလွ်င္ သူတို႔၏အျမင္ သူတို႔၏လႈပ္႐ွားမႈ မည္သည့္ေနရာ ေရာက္႐ွိေနၿပီကို ပို၍ သိႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္က အမ်ိဳးသားေန႔ မ်ိဳးဆက္ျဖစ္ျခင္းျဖစ္၍ သူမ၏အယူအဆ၊ သူမ၏ ခံစားခ်က္ကို ဖတ္ခ်င္ေနမိသည္။
၁၉၃၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္မွ စတင္ေတြ႔ထိခဲ့ရေသာ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသူ မအမာကို ယေန႔ ေစ်းကြက္စီးပြါးေရးစနစ္ ဟုေခၚေသာ ေခတ္တေခတ္တြင္လည္း စူး႐ွထက္ျမက္စြာ၊ ႐ႊင္လန္းစြာ၊ ေ၀ဖန္စြာ ျဖတ္သန္းေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရေပသည္။

ဒဂုန္တာရာ
၁၉၉၅ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၀။
စာေပဂ်ာနယ္ အတြဲ (၃)၊ အမွတ္၃၊ ၁၉၉၅ ႏို၀င္ဘာလထုတ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

No comments: