(တစ္)
လူ႔ဘ၀၏ ေနာက္ဆံုးခရီးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ လိုပ္ပါပို႔ေဆာင္ခဲ့ဖူးပါသည္။ သည္တခါခရီးကေတာ့ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္႐ံု သက္သက္မဟုတ္ပဲ ၀ိုင္း၀န္းစီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ရသူ လည္း ျဖစ္ေနပါသည္။ ဘ၀၏ ေနာက္ဆံုးခရီးကို ႏွင္သြားသူမွာ ကၽြန္ေတာ္၏မိတ္ေဆြ၊ ရင္ခုန္သံ တူသူ၊ အိပ္မက္ေသြးသားဟုလည္း ေျပာႏိုင္ပါသည္။
သူ၏ ႐ုပ္အေလာင္းကို ေရေ၀း၏ မီးသၿဂႋဳဟ္စက္ အတြင္းခန္းသို႔ သယ္ေဆာင္သြား ေသာအခါ မိသားစု၀င္ႏွစ္ဦး လိုက္လို႔ရတယ္ဟု တာ၀န္႐ွိသူ တဦးက ေျပာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သန္းလြင္ဦးတို႔ မတိုင္ပင္ပဲ ၀င္သြားခဲ့ၾကသည္။ ၀ိညာဥ္မဲ့ေနေသာ သူ၏ ႐ုပ္ခႏၶာအား မီးသၿဂႋဳဟ္စက္၏ မီးေတာက္မ်ားထဲသို႔ ထိုးထည့္လိုက္ၾကသည္။ တျဖည္းျဖည္း ေလာင္ကၽြမ္းေနေသာ မီးေတာက္မ်ားၾကားမွ သူ႔ကို ေနာက္ဆံုး ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ ဂါရ၀ျပဳ မိရင္း ဂ်ိမ္းခနဲ ပိတ္လိုက္ေသာ မီးသၿဂႋဳဟ္စက္သံတံခါးႀကီးကို အဓိပၸါယ္မဲ့ ေငးၾကည့္ေန မိခဲ့သည္။ သူ၏ ကဗ်ာအပိုင္းအစတခုက ကၽြန္ေတာ္ရဲ႔ အနားမွာ တစံုတေယာက္က တိုးတိုးေလး လာ႐ြတ္ေနသလို ၾကားေနရသည္။
ခက္ထန္တဲ့ အိပ္မက္ေတြထဲမွာ
မနက္ျဖန္ေတြ၊ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေႂကြေနတာကို
ခင္ဗ်ားတို႔ မသိခဲ့ရင္ေတာင္
မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ခဲ့ရတဲ့ ခရီးစဥ္တခု အေပၚ
လိုလိုလားလား စာနာသင့္တယ္။
သူ႔ရဲ႔ ေနာက္ဆံုးခရီးကို ပို႔ၿပီးကာမွ သူႏွင့္ေတြ႔ခဲ့ရေသာ အစမ်ား၏ ခရီးတာအခ်ိဳ႔ကို အမွတ္ရေနမိပါေတာ့သည္။
သူငယ္ခ်င္းေရ....... ခင္ဗ်ားရဲ႔ ကဗ်ာထဲကလို အိပ္မက္ေတြ ခက္ထန္ခဲ့လို႔ မနက္ျဖန္ေတြ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ေႂကြေနခဲ့တာလား။ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ခဲ့ရတဲ့ ခရီးအေပၚမွာ သူတို႔ စာနာမိၾကဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကဘူးေလ။ အလြမ္းေတြ တဘ၀စာနဲ႔ ခါကာဘိုရာဇီ သားတေယာက္ရဲ႔ အေ႐ွ႔ေျမာက္ပင္လယ္သို႔ တမ္းခ်င္းေတြ သီဆိုၾကရေအာင္။ ေတာင္ယာမီးခိုး ေငြ႔ေတြနဲ႔ ေလွကားထစ္ စိုက္ကြင္းေတြက ခင္ဗ်ားကို လြမ္းလွေရာေပါ့.......။
(ႏွစ္)
သူက ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးသည္။ သမိုင္းအံ၀ွက္ထဲမွ အလွတရားမ်ားကို သေဘာတရားႏွင့္ ဆြဲထုတ္ျပသည္။ သူ၏ ျဖတ္သန္းပံုက ေကသရာဇာတို႔ ၏ ဥယ်ာဥ္ေတာ္တြင္ အလံမလွဲစတမ္း စိတ္ဓါတ္ႏွင့္ ရင္ေကာ့ႏိုင္ခဲ့သည္။
၉၉ ႏို၀င္ဘာတြင္ ေတာင္ငူမွ သူျပန္သြားခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္ က်န္ရစ္သည္။ သူ စာေတြ ေရးေနသည္ဟု ၾကားရသည္။ ကိုသီဟလတ္၊ မေမႊးတို႔ စီစဥ္ေသာ စံပယ္ျဖဴမဂၢဇင္းတြင္ သူ႔စာမ်ားကို ဖတ္ရသည္။ သိပ္မၾကာလိုက္ပါ။ သူ႔ေျခေထာက္ ေသြးေၾကာပိတ္ၿပီး ေျခတဖက္ ျဖတ္ရေၾကာင္း ၾကားရသည္။ သူက အေျခအေနကို ရန႔ံသစ္မဂၢဇင္းတြင္ "အမာ႐ြတ္ ေတြကို ခ်ဳပ္၀တ္ေနရသူ" အက္ေဆးတြင္ ဤသို႔ ေရးသည္။
"ေက်ာက္စိုင္ေက်ာက္သားနဲ႔ အသက္႐ွဴေနတဲ့ အေသြးအသား မွားယြင္းၿပီး ထုဆစ္ ဖန္ဆင္းရာကေန လူအျဖစ္ ရလာခဲ့တဲ့ ေက်ာက္သားတျဖစ္လဲ ဒီလူသားကို အပြင့္ မေျပာရက္ၾကဘူး။ ဖိဖိဖံုးဖံုး စု႐ံုးစု႐ံုးနဲ႔ က်ိတ္ၿပီး ပူေဆြးေနၾကတယ္။ မန္က်ည္းကိုင္းေျခာက္ ႀကီးလို မည္းေျခာက္ၿပီး ကိုင္လို႔ကိုင္မွန္းမသိတဲ့ အေျခအေန၊ ေျခသလံုးက ႏွစ္ဆေလာက္ ေဖာင္းႂကြလာၿပီး ေလတိုးရင္ေတာင္ နာလြန္းလို႔ လွ်ာျပဳတ္က်လုနီးပါး ေအာ္ေနရတဲ့ ေန႔ေတြ၊ ညေတြ၊ သံခုတင္ေတြေတာင္ ေသြးပ်က္ကုန္ၾကေရာေပါ့။ နံရံ၊ မ်က္ႏွာၾကက္ေတြလည္း ေအာ္ညည္းသံႀကီးကို သူ႔ဆီပုတ္ထုတ္လိုက္၊ ကိုယ့္ဆီပုတ္ထုတ္လိုက္နဲ႔ ေျပးကြက္ကို ႐ွာေနၾကပံုပဲ။ တခ်ိန္တုန္းက ေက်ာက္သားဆိုတဲ့ ဘ၀ေဟာင္း ႐ွိခဲ့ဖူးတာပဲ မဟုတ္လား။ ရင္သာဆိုင္လိုက္ေပေတာ့ ကိုယ့္လူေရ။ ဒါနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ကို ေခၚလိုက္တယ္။ "ငါ့ကို မညာၾကနဲ႔ေတာ့၊ မရေတာ့တာ ငါသိတယ္ ငါသိတယ္၊ ျဖတ္လိုက္ေတာ့" လို႔ အေ၀းႀကီးဆီကို တမ္းတမ္းေဆြးေဆြးနဲ႔ မွန္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း ေျပာခ်လိုက္ရေတာ့တယ္။"
ခ်ိဳင္းေထာက္တဖက္ႏွင့္ ဒုကၡိတဘ၀တြင္ ေလာကဓံရဲ႔ က်ီဆယ္မႈကို သူက ျပန္ဆန္းစစ္သည္။ "ေခၽြးထြက္လည္း မ်ားခဲ့တာပါပဲ ဘာလို႔ ေသြးထြက္က မ်ားမ်ားေနရတာလဲ။ ေအးေလ၊ သြားေလရာကို မိုးက ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္ၿပီး၊ ႐ြာေနမွေတာ့ ခႏၶာဖြဲ႔စည္းမႈနဲ႔ ဘ၀တည္ေဆာက္ပံုမွာအလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္ ျဖစ္ေနတာေတြ ႐ွိေကာင္း႐ွိႏိုင္တယ္ " ဆိုၿပီး ေရးသည္။
(သံုး)
ေသခ်ာပါတယ္။
ႏွင္းေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္းေတာ့ ေနစိမ့္သူႀကီးရယ္လို႔
စကားနာထိုးၾကမွာ၊ ၿပီးရင္ စာနာမႈနဲ႔ ေပြ႔ဖက္ၾကမွာ တကယ္ပါ။
တသက္မွာ စကၠန္႔အနည္းငယ္ေလးပဲ ကံေကာင္းခြင့္ၾကံဳရ ၾကံဳရ
အိမ္ျပန္ခ်င္တယ္ဗ်ာ။
တကယ္လို႔
ကၽြန္ေတာ္ သက္႐ွိထင္႐ွား႐ွိေနေသးရင္ေပါ့ေလ။
သူ႔ရဲ႔ "တခါျပန္ခြင့္ႀကံဳရႏိုး" ဆိုတဲ့ အက္ေဆးကို ႐ြက္ႏုေ၀မဂၢဇင္းမွာ ကိုေျမနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ အယ္ဒီတာအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့စဥ္က ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည္။ ထိုစဥ္က သူသည္ သူ႔မိဘမ်ားႏွင့္ အတူ အင္းစိန္က အိမ္မွာေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စာမူသြားယူတိုင္း သူ႔ကို အင္းစိန္ပန္းျခံနားက ဆိုင္မွာ အျမဲေတြ႔သည္။ ဆံုတိုင္း၊ စာေပအေၾကာင္း၊ လူေတြအေၾကာင္း။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ အဘိဓမၼာမ်ား၊ ေခတ္ေဟာင္းေပတံမ်ားႏွင့္ စံႏႈန္းအသစ္မ်ားအေၾကာင္း၊ ဗီြအက္စ္ႏိုင္ေပါလ္ မွသည္ ဗာဂ်ီးနီးယား၀ုဖ္အထိ ေျပာဆိုေနတတ္သည္။
သူက စာေတြ မနားတမ္း ဖတ္သည္။ မျပတ္စာေရးသည္။ ေရးၿပီးသား စာမူမ်ားကို နီးစပ္ရာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္တိုက္မ်ားသို႔ ပို႔ေပးသည္။ ေဖာ္ျပခံရေသာ စာမူမ်ားအတြက္ စာမူခႏွင့္ စာအုပ္စာေစာင္မ်ား ထုတ္ယူၿပီး သြားပို႔ေပးၾကသည္။ တခါတခါ အင္းစိန္မွ ၿမိဳ႔ထဲသို႔ ခ်ိဳင္းေထာက္တဖက္ႏွင့္ လာရသည္။ ဒုကၡိတျဖစ္ေနေသာ သူ႔ဘ၀ကို စာေပႏွင့္ ကုစားသည္။ ခံစားခ်က္ေတြကိုေတာ့ ယစ္ေ႐ႊရည္မွာ စိမ္တတ္သည္။ သည့္အတြက္ အေပါင္းအသင္းမ်ားက မၾကခဏသတိေပးမႈကို သူက အေငၚတူးသည္။
"ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္လုပ္ေနတာပဲဗ်ာ၊ ဘယ္သူ႔ကို ထိခိုက္ေအာင္ လုပ္ေနလို႔လဲ။ စာဖတ္မယ္၊ စာသင္မယ္၊ စာေရးမယ္ ဒီေလာက္ပဲ လုပ္ႏိုင္မယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္က ဒုကၡိတပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔ေရာ ဘာေတြလုပ္ႏိုင္ၾကလို႔လဲ" သူေျပာသမွ်ကို ကၽြန္ေတာ္ စာနာႏိုင္ပါသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ေစတနာအရ ေျပာစရာ႐ွိတာ ေျပာၾကသည္ကိုေတာ့ အေလးထားသင့္ ေၾကာင္း ေျပာရသည္။ သူက စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ၿပီး ပါးစပ္မွ မေျပာေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႔ တြင္ ထိန္းသည့္အခါ ထိန္းသြားပါသည္။ သို႔ေသာ္ မၾကာပါ။ ယမကာသံသရာတြင္ လည္ျပန္သည္။
သူ၏ လက္႐ွိဘ၀မွာ ထက္ျမက္သန္စြမ္းေသာ စိတ္ဓါတ္မ်ားကို သူ၏ခ်ိဳ႔ငဲ့ေသာ ခႏၶာအိမ္အတြင္းတြင္ အတင္းသြတ္သြင္း ထည့္ခံထားရသလို အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သူ႔ကို အျခားသူမ်ားက မေျပာခင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သံုးသပ္ထားေသာ စာမ်ိဳးေတြလည္း ေရးတတ္ေသးသည္။
"အံုမိႈင္းတစ္ဆို႔ေနတဲ့ ၀တ္႐ံုႀကီး ေအာက္မွာပဲ ပတ္၀န္းက်င္အသစ္ကို ခ်ဳပ္၀တ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ရေတာ့တယ္။ ေနေတာင္ ထြက္ဖို႔ ပ်င္းရိရိ႐ွိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘ၀တကာ ယစ္မူး ရီေ၀ေ၀နဲ႔၊ ေတြေနတဲ့ၾကားမွာ ကိုယ့္အာသီသေတြကို ခဏခဏ ထားခဲ့ရတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ အမွားအယြင္းေတြနဲ႔ ယစ္မူးေနၾကတာလဲလို႔ သူတို႔ကို ေမးျမန္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူတို႔အေျဖ စကားအေပၚ မဲ့ျပံဳးေလးတခ်က္နဲ႔ပဲ ကိုယ့္အဆံုးအ႐ႈံးေတြကို ျပန္ယက္ယူခဲ့ရတယ္"
၀တ္႐ံုသစ္ (Fashion Image) မွ
(ေလး)
"လူသားတဦးဟာ သူဖန္တီထားတဲ့ အႏုပညာ လက္ရာထဲကို သူ႔ႏွလံုသားကို ထည့္သြင္းေပးနိုင္ခဲ့တယ္ ဆိုရင္ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ၿပီး၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ ျဖစ္လာမယ္။ အေကာင္းဆံုး အႏုပညာေတြကို ဖန္တီးလာႏိုင္မယ္လို႔ Ralph Waldo Emerson က ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ စိတ္ႏွလံုးသား ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္မႈကလြဲလို႔ ဘယ္အရာကမွ မျမင့္ျမတ္ဘူးလို႔ ဆိုခဲ့ပါတယ္"
သူက အေမရိကန္ စာေပေဆာင္းပါးတပုဒ္ကို ေရးရင္းက ေရာဘတ္ဖေရာ့စ္ရဲ႔ အႏုပညာအေပၚ အယူအဆတခုကို ႐ြတ္ျပသည္။ သူ၏ ထူးျခားမႈမွာ ေလ့လာမႈ ျပဳလုပ္ရာတြင္ အတြင္းသေဘာကို ႏႈိက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ စုစည္းႏိုင္မႈႏွင့္ သုေတသနအျမင္႐ွိမႈ ျဖစ္သည္။ သူျမႇဳပ္ႏွံထားေသာ စာေပဘ၀တြင္ သူ၏ ခြန္အားတို႔ကို ပံုေအာအသံုးခ်ခဲ့သည္။ တံု႔ျပန္ေသာ အက်ိဳးအားျဖင့္ သူ႔ဘ၀တြင္ ခြန္အား ျဖစ္မျဖစ္ဆိုသည္မွာ ေရရာမႈ မ႐ွိခဲ့ပါ။ သို႔အတြက္ သူ၏ အနီးစပ္ဆံုး အ၀န္းအ၀ိုင္းမွ နားလည္မႈ မ်ားမ်ားစားစား မ႐ွိခဲ့ပါ။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား စီစဥ္ေပးေသာ ေနရာမ်ားတြင္ လွည့္ပတ္ေန၍ စာေရးသည္။ ေမွာ္ဘီမွာ က်ဴ႐ွင္သင္ေနသတဲ့ဟု ၾကားရသည္။ ထို႔ေနာက္ ေျမာက္ဒဂံုမွာ ကိုခင္ေမာင္ေဇာ္တို႔နဲ႔ ေနတယ္ဟု သိရသည္။ ၀ီလ်ံေဖာ့ကနာ အက္ေဆးေတြနဲ႔ ဗီြအက္စ္ႏိုင္ေပါလ္ရဲ႔ မီဂြယ္စထရိ၀တၳဳ လံုခ်င္းကို ဘာသာျပန္ေနေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ေျပာျပၾကသည္။
တရက္က သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီေရာက္လာၿပီး အေဆာင္ေနခ်င္တယ္ဗ်ာ။ အေဆာင္ငွားဖို႔ စီစဥ္ေပးစမ္းပါဟု ဆိုလာသည္။ သို႔ျဖင့္ ဆင္ေရတြင္းနားက အေဆာင္တခုတြင္ ငွား၍ရသည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ ႐ုပ္႐ွင္သစၥာမဂၢဇင္းအတြက္ ကဗ်ာ၊ အက္ေဆးႏွင့္ ဘာသာျပန္ စာမူမ်ား ေရးေပးသည္။ သူ႔ကို အျမဲအႏြံအတာခံေသာ ကိုသီဟလတ္ ယူလာေပးေသာ စာမူမ်ားကို ဘာသာျပန္ေပးသည္။ သူက အစားနည္း၍ အေသာက္မ်ားလာသည္။ အစာမစားေတာ့ လူက ခ်ံဳးက်သြားသည္။ ၿပိဳလုလုယိုင္နဲ႔ေနေသာ အေဆာင္၏ ႐ႈပ္ပြေနေသာ အခန္းက်ဥ္းေလးထဲတြင္ လွဲရေနရေသာ သူ႔အေျခအေနကို သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္တိုင္ပင္၍ ေဆး႐ံုတင္လိုက္ရသည္။
ေဆး႐ံုတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မိတ္ေဆြရင္း တဦးျဖစ္ေသာ ကိုနီက မိသားစုလိုက္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေပးသည္။ အေပါင္းအသင္းမ်ားက ၀ိုင္း၀န္းေထာက္ပံ့ၾကသည္။ သူ မဆံုးခင္ညက သူ႔ခုတင္ေဘး၀ယ္ လူမမာေမးရင္း ကိုအုန္းေက်ာ္၊ ကိုနီ၊ ကိုေဌးသိန္း၊ ကိုေဌးလြင္တို႔နဲ႔ စကား၀ိုင္းဖြဲ႔ ျဖစ္ၾကေသးသည္။ ေနာက္တေန႔ မနက္ ၆နာရီေလာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္အိမ္သို႔ ကိုခင္ေမာင္စန္းေရာက္လာၿပီး မနက္ ၄နာရီ ၄၅မိနစ္ေလာက္က သူဆံုးသြားတယ္လို႔ ကိုမိုး ဖုန္းဆက္ေၾကာင္းေျပာသည္။ ထိုေန႔မွာ ၂၀၀၄ ဇူလိုင္ ၇ ရက္ ျဖစ္သည္။ သို႔ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းေဆး႐ံုသို႔ အေျပးသြားသည္။ ေဆး႐ံုေ႐ွ႔ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တြင္ ကိုမိုး၀င္း၊ ကိုနီ၊ ကိုေဌးသိန္း၊ ကိုေဌးလြင္၊ ကိုလင္း၊ ကိုအုန္းေက်ာ္ တို႔ကို ေတြ႔ရသည္။ သူတို႔က စီစဥ္စရာ႐ွိသည္မ်ားကို စီစဥ္ထားၾကသည္။ နာေရးအသင္းကို အကူအညီ ေတာင္းထား ေၾကာင္း၊ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီ ေရေ၀းတြင္ သျဂႋဳဟ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူ႔မိသားစုမွ မင္းတို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ အစီအစဥ္နဲ႔ ေဆာင္႐ြက္ေစလိုေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ၾကားရသည္။ သို႔ျဖင့္ စ်ာပနကိစၥအတြက္ နာေရးကူညီမႈအသင္းမွ အမႀကီး မသန္းျမင့္ေအာင္၏ ကူညီပံုမွာ ထိေရာက္မႈ ႐ွိလွပါသည္။
ေရေ၀းတြင္ မီးသၿဂႋဳဟ္ခါနီး အသုဘ႐ွင္ရဲ႔ လက္မွတ္ထိုးေပးပါလို႔ လာေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းတသိုက္ ေၾကာင္ေနၾကသည္။ မသန္းျမင့္ေအာင္က "ေပး-ေပး ကၽြန္မလက္မွတ္ထိုးေပးမယ္၊ သူက ကၽြန္မ ေမာင္ေလးေလ" ဟုဆိုၿပီး ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ လက္မွတ္ထိုးေပးလိုက္သည္။ ေၾသာ္- ေမာင္ေလးတဲ့လားအစ္မရယ္၊ အစ္မႀကီး မသန္းျမင့္ေအာင္၏ "ကၽြန္မေမာင္ေလး" ဆိုေသာ စကားလံုး၏ အနက္မ်ားစြာထဲတြင္ နက္႐ိႈင္းေသာ ေလာကအျမင္ကို ကၽြန္ေတာ္ ထိေတြ႔မိခဲ့ပါသည္။
(ငါး)
ထိုေန႔က ဇူလိုင္၏ မိုးေရစက္တို႔ ခန္းေျခာက္ေနခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မ်က္ရည္မ်ား သာ ရင္ထဲ၌ စိုစြတ္ေနခဲ့ပါသည္။ မအူကုန္းထိပ္သို႔ စက္႐ံုလမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လာရင္း ႐ွင္အာဒိစၥ၀ံသ ေက်ာင္းတိုက္တြင္းသို႔ ေကြ႔၀င္လိုက္သည္။ သာသန၀ိဇယုတၱရသိမ္ေတာ္ႀကီး ေ႐ွ႔တြင္ သစ္သားဘုတ္ ခပ္မဲမဲေပၚတြင္ ေျမျဖဴျဖင့္ ေရးထားေသာ သူ၏အမည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ဦးမ်ိဳးသန္း(ခ)ဂ်ပ္ႀကီး(ခ)ခြန္းခ (၁၉၅၉-၂၀၀၄)
၏ ရက္လည္ဆြမ္းသြတ္တရားနာ။
သူငယ္ခ်င္းတသိုက္စုစည္းၿပီး သူ႔အတြက္ ကုသိုလ္ျပဳ အမွ်ေ၀ၾကသည္။ ေရာ့-ေရာ့ ကိုထြန္း၀င္းၿငိမ္းေရ၊ ကိုဂ်ပ္ႀကီးအတြက္ ဘုန္းႀကီးတတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီတာဟု ေနာက္ထဲ ေခၚၿပီး အသာကပ္၍ ပိုက္ဆံေပးသည္။ ဆရာေတာ္၏ သံေယာဇဥ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ တဦးႏွင့္တဦး မေျပာဘဲသိေသာ ဘာသာေဗဒတခုအလား စီးဆင္းခဲ့ပါသည္။
ထို႔အတူ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မေျပာဘဲသိေသာ ဘာသာေဗဒျဖင့္ ခရီးႏွင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ခရီး႐ွည္သည္ မ်က္ရည္ႏွင့္ အိပ္မက္အၾကားမွ တံတားတခုလည္း မည္ပါသည္။ လူတိုင္းလိုလိုတြင္ ခရီးမ်ားစြာ ႐ွိခဲ့ဖူးပါလိမ့္မည္။ ထိုခရီးမ်ားထဲတြင္ ဘ၀ခရီးသည္ အ႐ွည္လ်ားဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ခရီးမွာ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ၏ အိပ္မက္႐ွည္ႀကီးတခုပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
သူသည္ ထိုခရီးႏွင့္အတူ သြားခဲ့သည္။ ထိုခရီး၌ သူ႔ဘ၀ကို အဆံုးသတ္ခဲ့သည္။ သူ၏ ကေလာင္အမည္ကို "ခြန္းခ" ဟု ယူခဲ့ျခင္းက ထိုခရီးကို လွစ္ျပသူ ျဖစ္ခ်င္သည္။ စကားတခြန္း၊ ႏွစ္ခြန္း စေသာ "ခြန္း" ႏွင့္ သူ႔ဇာတိေျမ ခါကာဘိုရာဇီအရပ္မွ ျမစ္ကိုေခၚေသာစကား "ခ" ကို ယူ၍ "ခြန္းခ" သို႔မဟုတ္ ျမစ္ရဲ႔စကားဟု အဓိပၸါယ္ရေစသည္။
ျမစ္တို႔သည္ စီးဆင္းျမဲ စီးဆင္းေနၾက၏။
ထိုျမစ္၏ စကားမွာလည္း ျမစ္၏ရာဇ၀င္ကို သိရာ၏။
စီးဆင္းမႈကို နားလည္ရာ၏။
ေျပာင္းလဲျခင္းကို ေမြ႔ေလ်ာ္တတ္ရာ၏။
ေရာဘတ္ဖေရာ့စ္ေျပာသလိုပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ "မအိပ္ခင္ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ သြားရဦးမည္" မဟုတ္ပါေလာ။
ထြန္း၀င္းၿငိမ္း။
(၇-၇-၂၀၀၆)
{ပိေတာက္ပြင့္သစ္မဂၢဇင္း၊ အမွတ္(၇)၊ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၆ က ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။ မာယာမဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္တဲ့ ေမာင္ေအး၀င္း ရဲ႔ "မပို႔လိုက္ရအသုဘ (၂)။ မ်ိဳးသန္း သို႔မဟုတ္ ဂ်ပ္ႀကီး (၁၉၅၉-၂၀၀၄)" ေဆာင္းပါးနဲ႔ ဆက္စပ္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါေၾကာင္း။}
လူ႔ဘ၀၏ ေနာက္ဆံုးခရီးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ လိုပ္ပါပို႔ေဆာင္ခဲ့ဖူးပါသည္။ သည္တခါခရီးကေတာ့ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္႐ံု သက္သက္မဟုတ္ပဲ ၀ိုင္း၀န္းစီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ရသူ လည္း ျဖစ္ေနပါသည္။ ဘ၀၏ ေနာက္ဆံုးခရီးကို ႏွင္သြားသူမွာ ကၽြန္ေတာ္၏မိတ္ေဆြ၊ ရင္ခုန္သံ တူသူ၊ အိပ္မက္ေသြးသားဟုလည္း ေျပာႏိုင္ပါသည္။
သူ၏ ႐ုပ္အေလာင္းကို ေရေ၀း၏ မီးသၿဂႋဳဟ္စက္ အတြင္းခန္းသို႔ သယ္ေဆာင္သြား ေသာအခါ မိသားစု၀င္ႏွစ္ဦး လိုက္လို႔ရတယ္ဟု တာ၀န္႐ွိသူ တဦးက ေျပာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သန္းလြင္ဦးတို႔ မတိုင္ပင္ပဲ ၀င္သြားခဲ့ၾကသည္။ ၀ိညာဥ္မဲ့ေနေသာ သူ၏ ႐ုပ္ခႏၶာအား မီးသၿဂႋဳဟ္စက္၏ မီးေတာက္မ်ားထဲသို႔ ထိုးထည့္လိုက္ၾကသည္။ တျဖည္းျဖည္း ေလာင္ကၽြမ္းေနေသာ မီးေတာက္မ်ားၾကားမွ သူ႔ကို ေနာက္ဆံုး ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ ဂါရ၀ျပဳ မိရင္း ဂ်ိမ္းခနဲ ပိတ္လိုက္ေသာ မီးသၿဂႋဳဟ္စက္သံတံခါးႀကီးကို အဓိပၸါယ္မဲ့ ေငးၾကည့္ေန မိခဲ့သည္။ သူ၏ ကဗ်ာအပိုင္းအစတခုက ကၽြန္ေတာ္ရဲ႔ အနားမွာ တစံုတေယာက္က တိုးတိုးေလး လာ႐ြတ္ေနသလို ၾကားေနရသည္။
ခက္ထန္တဲ့ အိပ္မက္ေတြထဲမွာ
မနက္ျဖန္ေတြ၊ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေႂကြေနတာကို
ခင္ဗ်ားတို႔ မသိခဲ့ရင္ေတာင္
မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ခဲ့ရတဲ့ ခရီးစဥ္တခု အေပၚ
လိုလိုလားလား စာနာသင့္တယ္။
သူ႔ရဲ႔ ေနာက္ဆံုးခရီးကို ပို႔ၿပီးကာမွ သူႏွင့္ေတြ႔ခဲ့ရေသာ အစမ်ား၏ ခရီးတာအခ်ိဳ႔ကို အမွတ္ရေနမိပါေတာ့သည္။
သူငယ္ခ်င္းေရ....... ခင္ဗ်ားရဲ႔ ကဗ်ာထဲကလို အိပ္မက္ေတြ ခက္ထန္ခဲ့လို႔ မနက္ျဖန္ေတြ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ေႂကြေနခဲ့တာလား။ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ခဲ့ရတဲ့ ခရီးအေပၚမွာ သူတို႔ စာနာမိၾကဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကဘူးေလ။ အလြမ္းေတြ တဘ၀စာနဲ႔ ခါကာဘိုရာဇီ သားတေယာက္ရဲ႔ အေ႐ွ႔ေျမာက္ပင္လယ္သို႔ တမ္းခ်င္းေတြ သီဆိုၾကရေအာင္။ ေတာင္ယာမီးခိုး ေငြ႔ေတြနဲ႔ ေလွကားထစ္ စိုက္ကြင္းေတြက ခင္ဗ်ားကို လြမ္းလွေရာေပါ့.......။
(ႏွစ္)
သူက ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးသည္။ သမိုင္းအံ၀ွက္ထဲမွ အလွတရားမ်ားကို သေဘာတရားႏွင့္ ဆြဲထုတ္ျပသည္။ သူ၏ ျဖတ္သန္းပံုက ေကသရာဇာတို႔ ၏ ဥယ်ာဥ္ေတာ္တြင္ အလံမလွဲစတမ္း စိတ္ဓါတ္ႏွင့္ ရင္ေကာ့ႏိုင္ခဲ့သည္။
၉၉ ႏို၀င္ဘာတြင္ ေတာင္ငူမွ သူျပန္သြားခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္ က်န္ရစ္သည္။ သူ စာေတြ ေရးေနသည္ဟု ၾကားရသည္။ ကိုသီဟလတ္၊ မေမႊးတို႔ စီစဥ္ေသာ စံပယ္ျဖဴမဂၢဇင္းတြင္ သူ႔စာမ်ားကို ဖတ္ရသည္။ သိပ္မၾကာလိုက္ပါ။ သူ႔ေျခေထာက္ ေသြးေၾကာပိတ္ၿပီး ေျခတဖက္ ျဖတ္ရေၾကာင္း ၾကားရသည္။ သူက အေျခအေနကို ရန႔ံသစ္မဂၢဇင္းတြင္ "အမာ႐ြတ္ ေတြကို ခ်ဳပ္၀တ္ေနရသူ" အက္ေဆးတြင္ ဤသို႔ ေရးသည္။
"ေက်ာက္စိုင္ေက်ာက္သားနဲ႔ အသက္႐ွဴေနတဲ့ အေသြးအသား မွားယြင္းၿပီး ထုဆစ္ ဖန္ဆင္းရာကေန လူအျဖစ္ ရလာခဲ့တဲ့ ေက်ာက္သားတျဖစ္လဲ ဒီလူသားကို အပြင့္ မေျပာရက္ၾကဘူး။ ဖိဖိဖံုးဖံုး စု႐ံုးစု႐ံုးနဲ႔ က်ိတ္ၿပီး ပူေဆြးေနၾကတယ္။ မန္က်ည္းကိုင္းေျခာက္ ႀကီးလို မည္းေျခာက္ၿပီး ကိုင္လို႔ကိုင္မွန္းမသိတဲ့ အေျခအေန၊ ေျခသလံုးက ႏွစ္ဆေလာက္ ေဖာင္းႂကြလာၿပီး ေလတိုးရင္ေတာင္ နာလြန္းလို႔ လွ်ာျပဳတ္က်လုနီးပါး ေအာ္ေနရတဲ့ ေန႔ေတြ၊ ညေတြ၊ သံခုတင္ေတြေတာင္ ေသြးပ်က္ကုန္ၾကေရာေပါ့။ နံရံ၊ မ်က္ႏွာၾကက္ေတြလည္း ေအာ္ညည္းသံႀကီးကို သူ႔ဆီပုတ္ထုတ္လိုက္၊ ကိုယ့္ဆီပုတ္ထုတ္လိုက္နဲ႔ ေျပးကြက္ကို ႐ွာေနၾကပံုပဲ။ တခ်ိန္တုန္းက ေက်ာက္သားဆိုတဲ့ ဘ၀ေဟာင္း ႐ွိခဲ့ဖူးတာပဲ မဟုတ္လား။ ရင္သာဆိုင္လိုက္ေပေတာ့ ကိုယ့္လူေရ။ ဒါနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ကို ေခၚလိုက္တယ္။ "ငါ့ကို မညာၾကနဲ႔ေတာ့၊ မရေတာ့တာ ငါသိတယ္ ငါသိတယ္၊ ျဖတ္လိုက္ေတာ့" လို႔ အေ၀းႀကီးဆီကို တမ္းတမ္းေဆြးေဆြးနဲ႔ မွန္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း ေျပာခ်လိုက္ရေတာ့တယ္။"
ခ်ိဳင္းေထာက္တဖက္ႏွင့္ ဒုကၡိတဘ၀တြင္ ေလာကဓံရဲ႔ က်ီဆယ္မႈကို သူက ျပန္ဆန္းစစ္သည္။ "ေခၽြးထြက္လည္း မ်ားခဲ့တာပါပဲ ဘာလို႔ ေသြးထြက္က မ်ားမ်ားေနရတာလဲ။ ေအးေလ၊ သြားေလရာကို မိုးက ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္ၿပီး၊ ႐ြာေနမွေတာ့ ခႏၶာဖြဲ႔စည္းမႈနဲ႔ ဘ၀တည္ေဆာက္ပံုမွာအလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္ ျဖစ္ေနတာေတြ ႐ွိေကာင္း႐ွိႏိုင္တယ္ " ဆိုၿပီး ေရးသည္။
(သံုး)
ေသခ်ာပါတယ္။
ႏွင္းေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္းေတာ့ ေနစိမ့္သူႀကီးရယ္လို႔
စကားနာထိုးၾကမွာ၊ ၿပီးရင္ စာနာမႈနဲ႔ ေပြ႔ဖက္ၾကမွာ တကယ္ပါ။
တသက္မွာ စကၠန္႔အနည္းငယ္ေလးပဲ ကံေကာင္းခြင့္ၾကံဳရ ၾကံဳရ
အိမ္ျပန္ခ်င္တယ္ဗ်ာ။
တကယ္လို႔
ကၽြန္ေတာ္ သက္႐ွိထင္႐ွား႐ွိေနေသးရင္ေပါ့ေလ။
သူ႔ရဲ႔ "တခါျပန္ခြင့္ႀကံဳရႏိုး" ဆိုတဲ့ အက္ေဆးကို ႐ြက္ႏုေ၀မဂၢဇင္းမွာ ကိုေျမနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ အယ္ဒီတာအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့စဥ္က ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည္။ ထိုစဥ္က သူသည္ သူ႔မိဘမ်ားႏွင့္ အတူ အင္းစိန္က အိမ္မွာေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စာမူသြားယူတိုင္း သူ႔ကို အင္းစိန္ပန္းျခံနားက ဆိုင္မွာ အျမဲေတြ႔သည္။ ဆံုတိုင္း၊ စာေပအေၾကာင္း၊ လူေတြအေၾကာင္း။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ အဘိဓမၼာမ်ား၊ ေခတ္ေဟာင္းေပတံမ်ားႏွင့္ စံႏႈန္းအသစ္မ်ားအေၾကာင္း၊ ဗီြအက္စ္ႏိုင္ေပါလ္ မွသည္ ဗာဂ်ီးနီးယား၀ုဖ္အထိ ေျပာဆိုေနတတ္သည္။
သူက စာေတြ မနားတမ္း ဖတ္သည္။ မျပတ္စာေရးသည္။ ေရးၿပီးသား စာမူမ်ားကို နီးစပ္ရာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္တိုက္မ်ားသို႔ ပို႔ေပးသည္။ ေဖာ္ျပခံရေသာ စာမူမ်ားအတြက္ စာမူခႏွင့္ စာအုပ္စာေစာင္မ်ား ထုတ္ယူၿပီး သြားပို႔ေပးၾကသည္။ တခါတခါ အင္းစိန္မွ ၿမိဳ႔ထဲသို႔ ခ်ိဳင္းေထာက္တဖက္ႏွင့္ လာရသည္။ ဒုကၡိတျဖစ္ေနေသာ သူ႔ဘ၀ကို စာေပႏွင့္ ကုစားသည္။ ခံစားခ်က္ေတြကိုေတာ့ ယစ္ေ႐ႊရည္မွာ စိမ္တတ္သည္။ သည့္အတြက္ အေပါင္းအသင္းမ်ားက မၾကခဏသတိေပးမႈကို သူက အေငၚတူးသည္။
"ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္လုပ္ေနတာပဲဗ်ာ၊ ဘယ္သူ႔ကို ထိခိုက္ေအာင္ လုပ္ေနလို႔လဲ။ စာဖတ္မယ္၊ စာသင္မယ္၊ စာေရးမယ္ ဒီေလာက္ပဲ လုပ္ႏိုင္မယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္က ဒုကၡိတပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔ေရာ ဘာေတြလုပ္ႏိုင္ၾကလို႔လဲ" သူေျပာသမွ်ကို ကၽြန္ေတာ္ စာနာႏိုင္ပါသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ေစတနာအရ ေျပာစရာ႐ွိတာ ေျပာၾကသည္ကိုေတာ့ အေလးထားသင့္ ေၾကာင္း ေျပာရသည္။ သူက စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ၿပီး ပါးစပ္မွ မေျပာေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႔ တြင္ ထိန္းသည့္အခါ ထိန္းသြားပါသည္။ သို႔ေသာ္ မၾကာပါ။ ယမကာသံသရာတြင္ လည္ျပန္သည္။
သူ၏ လက္႐ွိဘ၀မွာ ထက္ျမက္သန္စြမ္းေသာ စိတ္ဓါတ္မ်ားကို သူ၏ခ်ိဳ႔ငဲ့ေသာ ခႏၶာအိမ္အတြင္းတြင္ အတင္းသြတ္သြင္း ထည့္ခံထားရသလို အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သူ႔ကို အျခားသူမ်ားက မေျပာခင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သံုးသပ္ထားေသာ စာမ်ိဳးေတြလည္း ေရးတတ္ေသးသည္။
"အံုမိႈင္းတစ္ဆို႔ေနတဲ့ ၀တ္႐ံုႀကီး ေအာက္မွာပဲ ပတ္၀န္းက်င္အသစ္ကို ခ်ဳပ္၀တ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ရေတာ့တယ္။ ေနေတာင္ ထြက္ဖို႔ ပ်င္းရိရိ႐ွိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘ၀တကာ ယစ္မူး ရီေ၀ေ၀နဲ႔၊ ေတြေနတဲ့ၾကားမွာ ကိုယ့္အာသီသေတြကို ခဏခဏ ထားခဲ့ရတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ အမွားအယြင္းေတြနဲ႔ ယစ္မူးေနၾကတာလဲလို႔ သူတို႔ကို ေမးျမန္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူတို႔အေျဖ စကားအေပၚ မဲ့ျပံဳးေလးတခ်က္နဲ႔ပဲ ကိုယ့္အဆံုးအ႐ႈံးေတြကို ျပန္ယက္ယူခဲ့ရတယ္"
၀တ္႐ံုသစ္ (Fashion Image) မွ
(ေလး)
"လူသားတဦးဟာ သူဖန္တီထားတဲ့ အႏုပညာ လက္ရာထဲကို သူ႔ႏွလံုသားကို ထည့္သြင္းေပးနိုင္ခဲ့တယ္ ဆိုရင္ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ၿပီး၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ ျဖစ္လာမယ္။ အေကာင္းဆံုး အႏုပညာေတြကို ဖန္တီးလာႏိုင္မယ္လို႔ Ralph Waldo Emerson က ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ စိတ္ႏွလံုးသား ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္မႈကလြဲလို႔ ဘယ္အရာကမွ မျမင့္ျမတ္ဘူးလို႔ ဆိုခဲ့ပါတယ္"
သူက အေမရိကန္ စာေပေဆာင္းပါးတပုဒ္ကို ေရးရင္းက ေရာဘတ္ဖေရာ့စ္ရဲ႔ အႏုပညာအေပၚ အယူအဆတခုကို ႐ြတ္ျပသည္။ သူ၏ ထူးျခားမႈမွာ ေလ့လာမႈ ျပဳလုပ္ရာတြင္ အတြင္းသေဘာကို ႏႈိက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ စုစည္းႏိုင္မႈႏွင့္ သုေတသနအျမင္႐ွိမႈ ျဖစ္သည္။ သူျမႇဳပ္ႏွံထားေသာ စာေပဘ၀တြင္ သူ၏ ခြန္အားတို႔ကို ပံုေအာအသံုးခ်ခဲ့သည္။ တံု႔ျပန္ေသာ အက်ိဳးအားျဖင့္ သူ႔ဘ၀တြင္ ခြန္အား ျဖစ္မျဖစ္ဆိုသည္မွာ ေရရာမႈ မ႐ွိခဲ့ပါ။ သို႔အတြက္ သူ၏ အနီးစပ္ဆံုး အ၀န္းအ၀ိုင္းမွ နားလည္မႈ မ်ားမ်ားစားစား မ႐ွိခဲ့ပါ။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား စီစဥ္ေပးေသာ ေနရာမ်ားတြင္ လွည့္ပတ္ေန၍ စာေရးသည္။ ေမွာ္ဘီမွာ က်ဴ႐ွင္သင္ေနသတဲ့ဟု ၾကားရသည္။ ထို႔ေနာက္ ေျမာက္ဒဂံုမွာ ကိုခင္ေမာင္ေဇာ္တို႔နဲ႔ ေနတယ္ဟု သိရသည္။ ၀ီလ်ံေဖာ့ကနာ အက္ေဆးေတြနဲ႔ ဗီြအက္စ္ႏိုင္ေပါလ္ရဲ႔ မီဂြယ္စထရိ၀တၳဳ လံုခ်င္းကို ဘာသာျပန္ေနေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ေျပာျပၾကသည္။
တရက္က သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီေရာက္လာၿပီး အေဆာင္ေနခ်င္တယ္ဗ်ာ။ အေဆာင္ငွားဖို႔ စီစဥ္ေပးစမ္းပါဟု ဆိုလာသည္။ သို႔ျဖင့္ ဆင္ေရတြင္းနားက အေဆာင္တခုတြင္ ငွား၍ရသည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ေဆာင္႐ြက္ေနေသာ ႐ုပ္႐ွင္သစၥာမဂၢဇင္းအတြက္ ကဗ်ာ၊ အက္ေဆးႏွင့္ ဘာသာျပန္ စာမူမ်ား ေရးေပးသည္။ သူ႔ကို အျမဲအႏြံအတာခံေသာ ကိုသီဟလတ္ ယူလာေပးေသာ စာမူမ်ားကို ဘာသာျပန္ေပးသည္။ သူက အစားနည္း၍ အေသာက္မ်ားလာသည္။ အစာမစားေတာ့ လူက ခ်ံဳးက်သြားသည္။ ၿပိဳလုလုယိုင္နဲ႔ေနေသာ အေဆာင္၏ ႐ႈပ္ပြေနေသာ အခန္းက်ဥ္းေလးထဲတြင္ လွဲရေနရေသာ သူ႔အေျခအေနကို သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္တိုင္ပင္၍ ေဆး႐ံုတင္လိုက္ရသည္။
ေဆး႐ံုတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မိတ္ေဆြရင္း တဦးျဖစ္ေသာ ကိုနီက မိသားစုလိုက္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေပးသည္။ အေပါင္းအသင္းမ်ားက ၀ိုင္း၀န္းေထာက္ပံ့ၾကသည္။ သူ မဆံုးခင္ညက သူ႔ခုတင္ေဘး၀ယ္ လူမမာေမးရင္း ကိုအုန္းေက်ာ္၊ ကိုနီ၊ ကိုေဌးသိန္း၊ ကိုေဌးလြင္တို႔နဲ႔ စကား၀ိုင္းဖြဲ႔ ျဖစ္ၾကေသးသည္။ ေနာက္တေန႔ မနက္ ၆နာရီေလာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္အိမ္သို႔ ကိုခင္ေမာင္စန္းေရာက္လာၿပီး မနက္ ၄နာရီ ၄၅မိနစ္ေလာက္က သူဆံုးသြားတယ္လို႔ ကိုမိုး ဖုန္းဆက္ေၾကာင္းေျပာသည္။ ထိုေန႔မွာ ၂၀၀၄ ဇူလိုင္ ၇ ရက္ ျဖစ္သည္။ သို႔ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းေဆး႐ံုသို႔ အေျပးသြားသည္။ ေဆး႐ံုေ႐ွ႔ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္တြင္ ကိုမိုး၀င္း၊ ကိုနီ၊ ကိုေဌးသိန္း၊ ကိုေဌးလြင္၊ ကိုလင္း၊ ကိုအုန္းေက်ာ္ တို႔ကို ေတြ႔ရသည္။ သူတို႔က စီစဥ္စရာ႐ွိသည္မ်ားကို စီစဥ္ထားၾကသည္။ နာေရးအသင္းကို အကူအညီ ေတာင္းထား ေၾကာင္း၊ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီ ေရေ၀းတြင္ သျဂႋဳဟ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူ႔မိသားစုမွ မင္းတို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ အစီအစဥ္နဲ႔ ေဆာင္႐ြက္ေစလိုေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ၾကားရသည္။ သို႔ျဖင့္ စ်ာပနကိစၥအတြက္ နာေရးကူညီမႈအသင္းမွ အမႀကီး မသန္းျမင့္ေအာင္၏ ကူညီပံုမွာ ထိေရာက္မႈ ႐ွိလွပါသည္။
ေရေ၀းတြင္ မီးသၿဂႋဳဟ္ခါနီး အသုဘ႐ွင္ရဲ႔ လက္မွတ္ထိုးေပးပါလို႔ လာေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းတသိုက္ ေၾကာင္ေနၾကသည္။ မသန္းျမင့္ေအာင္က "ေပး-ေပး ကၽြန္မလက္မွတ္ထိုးေပးမယ္၊ သူက ကၽြန္မ ေမာင္ေလးေလ" ဟုဆိုၿပီး ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ လက္မွတ္ထိုးေပးလိုက္သည္။ ေၾသာ္- ေမာင္ေလးတဲ့လားအစ္မရယ္၊ အစ္မႀကီး မသန္းျမင့္ေအာင္၏ "ကၽြန္မေမာင္ေလး" ဆိုေသာ စကားလံုး၏ အနက္မ်ားစြာထဲတြင္ နက္႐ိႈင္းေသာ ေလာကအျမင္ကို ကၽြန္ေတာ္ ထိေတြ႔မိခဲ့ပါသည္။
(ငါး)
ထိုေန႔က ဇူလိုင္၏ မိုးေရစက္တို႔ ခန္းေျခာက္ေနခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မ်က္ရည္မ်ား သာ ရင္ထဲ၌ စိုစြတ္ေနခဲ့ပါသည္။ မအူကုန္းထိပ္သို႔ စက္႐ံုလမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လာရင္း ႐ွင္အာဒိစၥ၀ံသ ေက်ာင္းတိုက္တြင္းသို႔ ေကြ႔၀င္လိုက္သည္။ သာသန၀ိဇယုတၱရသိမ္ေတာ္ႀကီး ေ႐ွ႔တြင္ သစ္သားဘုတ္ ခပ္မဲမဲေပၚတြင္ ေျမျဖဴျဖင့္ ေရးထားေသာ သူ၏အမည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ဦးမ်ိဳးသန္း(ခ)ဂ်ပ္ႀကီး(ခ)ခြန္းခ (၁၉၅၉-၂၀၀၄)
၏ ရက္လည္ဆြမ္းသြတ္တရားနာ။
သူငယ္ခ်င္းတသိုက္စုစည္းၿပီး သူ႔အတြက္ ကုသိုလ္ျပဳ အမွ်ေ၀ၾကသည္။ ေရာ့-ေရာ့ ကိုထြန္း၀င္းၿငိမ္းေရ၊ ကိုဂ်ပ္ႀကီးအတြက္ ဘုန္းႀကီးတတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီတာဟု ေနာက္ထဲ ေခၚၿပီး အသာကပ္၍ ပိုက္ဆံေပးသည္။ ဆရာေတာ္၏ သံေယာဇဥ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ တဦးႏွင့္တဦး မေျပာဘဲသိေသာ ဘာသာေဗဒတခုအလား စီးဆင္းခဲ့ပါသည္။
ထို႔အတူ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မေျပာဘဲသိေသာ ဘာသာေဗဒျဖင့္ ခရီးႏွင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ခရီး႐ွည္သည္ မ်က္ရည္ႏွင့္ အိပ္မက္အၾကားမွ တံတားတခုလည္း မည္ပါသည္။ လူတိုင္းလိုလိုတြင္ ခရီးမ်ားစြာ ႐ွိခဲ့ဖူးပါလိမ့္မည္။ ထိုခရီးမ်ားထဲတြင္ ဘ၀ခရီးသည္ အ႐ွည္လ်ားဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ခရီးမွာ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ၏ အိပ္မက္႐ွည္ႀကီးတခုပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
သူသည္ ထိုခရီးႏွင့္အတူ သြားခဲ့သည္။ ထိုခရီး၌ သူ႔ဘ၀ကို အဆံုးသတ္ခဲ့သည္။ သူ၏ ကေလာင္အမည္ကို "ခြန္းခ" ဟု ယူခဲ့ျခင္းက ထိုခရီးကို လွစ္ျပသူ ျဖစ္ခ်င္သည္။ စကားတခြန္း၊ ႏွစ္ခြန္း စေသာ "ခြန္း" ႏွင့္ သူ႔ဇာတိေျမ ခါကာဘိုရာဇီအရပ္မွ ျမစ္ကိုေခၚေသာစကား "ခ" ကို ယူ၍ "ခြန္းခ" သို႔မဟုတ္ ျမစ္ရဲ႔စကားဟု အဓိပၸါယ္ရေစသည္။
ျမစ္တို႔သည္ စီးဆင္းျမဲ စီးဆင္းေနၾက၏။
ထိုျမစ္၏ စကားမွာလည္း ျမစ္၏ရာဇ၀င္ကို သိရာ၏။
စီးဆင္းမႈကို နားလည္ရာ၏။
ေျပာင္းလဲျခင္းကို ေမြ႔ေလ်ာ္တတ္ရာ၏။
ေရာဘတ္ဖေရာ့စ္ေျပာသလိုပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ "မအိပ္ခင္ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ သြားရဦးမည္" မဟုတ္ပါေလာ။
ထြန္း၀င္းၿငိမ္း။
(၇-၇-၂၀၀၆)
{ပိေတာက္ပြင့္သစ္မဂၢဇင္း၊ အမွတ္(၇)၊ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၆ က ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။ မာယာမဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္တဲ့ ေမာင္ေအး၀င္း ရဲ႔ "မပို႔လိုက္ရအသုဘ (၂)။ မ်ိဳးသန္း သို႔မဟုတ္ ဂ်ပ္ႀကီး (၁၉၅၉-၂၀၀၄)" ေဆာင္းပါးနဲ႔ ဆက္စပ္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါေၾကာင္း။}
No comments:
Post a Comment