Wednesday, May 23, 2018

က်ေနာ့္ရဲ့ ဖိုးေသာၾကာမ်ား - ေဌးဝင္း (ဂ်ာမဏီ)

က်ေနာ့္ရဲ့ ဖိုးေသာၾကာမ်ား


ဗမာျပည္မွာ က်ေနာ္အလုပ္လုပ္ခဲ့တုန္းက လုပ္ေဖၚကိုင္ဘက္မ်ား ေျပာေလ့ရွိတဲ့ စကားတခုကို က်ေနာ္ မွတ္မိေနေသးတယ္။ စေန၊ တနဂၤေႏြက ႐ုံးပိတ္ရက္ဆိုေတာ့ ေသာၾကာေန႔မွာ သူတို႔ ေသာက္ေလ့ရွိၾကတယ္။ ပီးေတာ့ ေသာၾကာေန႔မွာ သူတို႔ အၿမဲေျပာတဲ့စကားကေတာ့ ေသာက္ရင္ ၾကာတဲ့ေန႔မို႔လို႔ ေသာၾကာေန႔လို႔ အမည္တြင္တာတဲ့။ ဖိုးေသာၾကာတို႔ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္တခုေပါ့။ က်ေနာ့္မွာလဲ က်ေနာ့္ရဲ့ အရင္းႏွီးဆံုး ခ်စ္ေသာ ဖိုးေသာၾကာ ၃ ေယာက္ ရွိပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ ၆၆ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ရွင္ ရဲေဘာ္ႀကီး ကိုေအးဝင္းလဲ အပါအဝင္ေပါ့။ သူတို႔ ၃ ဦးလံုးကလဲ က်ေနာ္တို႔စက္မႈတကၠသိုလ္က၊ က်ေနာ့္ထက္အသက္နဲနဲ ႀကီးသူေတြ၊ စက္မႈ တကၠသိုလ္ကို အရင္ေရာက္သူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ပထမဆံုးကေတာ့ အရင္းႏွီးဆံုး ေဘာ္ဒါႀကီးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ပိသုကာ ကိုဆန္းညြန္႔ပါ။ ကဗ်ာေတြေရးတဲ့ သူ႔ရဲ့ ကေလာင္နာမည္က ေမာင္ဆန္းညြန္႔ (ေရေက်ာ္) သို႔မဟုတ္ ေမာင္ညိဳငယ္ တဲ့။ သူက သိပ္ကို ေစာစီးစြာဘဲ ဆံုးပါးသြားရွာပီ။ သူတပါးအေပၚ အလြန္စာနာေထာက္ထားတတ္တဲ့၊ အလြန္ ေအးေဆးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ပါ။ ပိသုကာဘာသာရပ္ကို က်ေနာ္နဲ႔ တတန္းထဲ တက္ခဲ့သူပါ။ သူက ပိသုကာျဖစ္သြားပီး က်ေနာ္ကေတာ့ စတုတၳႏွစ္မွာ ဘဝတကၠသိုလ္ကို ေရာက္သြားခဲ့ ပါတယ္။ ၁၉၇၈ ေလာက္ကေန ၁၉၈၃ ေလာက္ဆီထိ သူနဲ႔ က်ေနာ္ ပိသုကာအလုပ္ေလးေတြ အတူတကြ လက္တဲြ အလုပ္လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီကာလက ညေနဘက္ဆို သူေပ်ာက္ေပ်ာက္ သြားတတ္တယ္။ ဖိုးေသာၾကာတေယာက္ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတာ ဘယ္ေရာက္သြားလဲဆိုတာ ေမးစရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။

ေနာက္တေယာက္က က်ေနာ္ေလးစားတဲ့ ခ်စ္စြာေသာ ရဲေဘာ္ႀကီး ကိုတင္ေအးၾကဴပါ။ သူ႔ရဲ့ ကေလာင္နာမည္ ေမာင္မိႈင္းလြင္(အင္းဝ) ဆိုတာ အထူးေျပာစရာ လိုမယ္မထင္ေတာ့ပါ။ ၁၉၇၂ က်ေနာ္ စက္မႈတကၠသိုလ္ကို ေရာက္ပီးေနာက္ ေက်ာင္းထဲမွာ သူ႔ကို ေတြ႕ဘူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဆံရွည္ကိုယ္ေတာ္ေတြေပါ့။ ကိုတင္ေအးၾကဴ သို႔မဟုတ္ ေမာင္မိႈင္းလြင္(အင္းဝ) နာမည္နဲ႔ သူ႔ရဲ့ ကဗ်ာေတြလဲ ဖတ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။ ေနာက္ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၃ ရက္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ရာျပည့္ ေက်ာင္းသားအေရးေတာ္ပံုေန႔မွာေတာ့ ဆရာႀကီးမိႈင္းရဲ့ အုတ္ဂူေရွ႕မွာ သူကတရားေဟာ၊ ေမာင္ေလးေအာင္ရဲ့ “ဒီဇင္ဘာတမ္းခ်င္း” ကဗ်ာရြတ္၊ ဆရာႀကီးမိႈင္းရဲ့ ေလးခ်ဳိးႀကီးေတြရြတ္တဲ့ အခ်ိန္ကစပီး သူ႔ကို ေလးစားခဲ့တာပါ။ ေနာက္ မႈိင္းရာျပည့္ အေရးေတာ္ပံုေၾကာင့္ သူေရာ က်ေနာ္ေရာ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရပီး အင္းစိန္ေထာင္၊ တိုက္ ၄၊ အခန္း ၄ မွာ သူနဲ႔က်ေနာ္ စီရင္ခ်က္ မက်ခင္အထိ အတူေနခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ သူ႔ရဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေတြ၊ ေလ့လာအား၊ သူ႔ရဲ့ အႏုပညာ ေတြကို ေလ့လာသိရွိခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ဘဝတကၠသိုလ္ရဲ့ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ အဖိုးတန္ ရတနာေတြပါ။ ေနာက္ ၁၉၈၈-၈၉ သူနဲ႔က်ေနာ္ အလံေတာ္တလက္ထဲေအာက္မွာ အတူလႈပ္ရွားခဲ့ စဥ္က တအူတံုဆင္း ညီအကိုရင္းပမာ ထိစပ္လႈပ္ရွားခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ သူက ၁၉၈၉ ကေန ၂၀၀၅ ခုႏွစ္အထိ ၁၆ ႏွစ္ၾကာ ရန္သူ႔လက္တြင္း က်ေရာက္ခဲ့ရပီး က်ေနာ္ကေတာ့ ရန္သူ႔လက္က ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ ႐ုန္းကန္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပိုင္းေတြတုန္းကေတာ့ သူလဲ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတတ္တဲ့ ဖိုးေသာၾကာတေယာက္လို႔ ၾကားခဲ့ရပါတယ္။ ဟိုတေလာေလးက ေဆး႐ုံတက္ရပီး ခုေတာ့ျပန္လည္ က်န္းမာလို႔။ မႏွစ္က သူနဲ႔က်ေနာ္လူခ်င္းေတြ႕ေတာ့ သူ႔ရဲ့ အားမန္အျပည့္နဲ႔ ၾကံဳးဝါးသံက “ငါမေသေသးဘူး” တဲ့။ ၾကားရတာ အားရတယ္၊ ေတာင့္ထားေပဦး ေတာ့ ရဲေဘာ္ႀကီးေရ။

ေနာက္တေယာက္က က်ေနာ့္ရဲ့ ခ်စ္လွစြာေသာ ရဲေဘာ္ႀကီး ကိုေအးဝင္း၊ ၁၉၈၉ မွာ က်ေနာ့္လိုဘဲ ရန္သူ႔လက္က ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ခဲ့ပီး မဲေဆာက္မွာ က်ေနာ္နဲ႔ ဘြားကနဲ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ခဲ့ ၾကတာပါ။ ဒီအေၾကာင္းေတြ က်ေနာ့္စာထဲမွာေရာ၊ သူ႔စာထဲမွာပါ ေရးခဲ့ၾကပီးပါပီ။ အဲဒီေနာက္ ကိုဖိုးၾကဴး ကိုသြားေခၚပီး က်ေနာ္တို႔ ရဲသံုးေဘာ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီညေနဘဲ ဒီႏွစ္ေယာက္က ေပ်ာက္သြားပါ ေလေရာ။ ဖိုးေသာၾကာသြားလုပ္ၾကတာေပါ့။ က်ေနာ္က အဲဒီတုန္းက မေသာက္ တတ္ေတာ့ က်ေနာ့္ကိုေတာ့ မေခၚသြားဘူး။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ရန္ကုန္မွာကတဲက ရန္ကုန္ ကေန ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတတ္တဲ့ ေသာက္ေဖၚေသာက္ဖက္၊ ကြမ္းျခံကုန္းဘက္မွာ ညအိပ္ညေန သြားေသာက္ၾကတာတဲ့။ မဲေဆာက္ကေန က်ေနာ္တို႔ ရဲသံုးေဘာ္ ဘန္ေကာက္သြားၾကတယ္။ ၁၉၈၉ စက္တင္ဘာကေန ၁၉၉၁ ဧၿပီလ ကိုေအးဝင္း အေမရိက သြားသည္အထိ ဘန္ေကာက္မွာ ဒုကၡသည္အျဖစ္ အတူတကြ ရိွခဲ့ၾကတယ္။ ဘန္ေကာက္ေရာက္ပီးစမွာ ရဲေဘာ္ႀကီးက ေန႔လယ္ပိုင္း ေလာက္ဆို ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားပီး ညေမွာင္ရီပ်ဳိးစမွ ျပန္လာတတ္တယ္။ သူေျပာျပတာကေတာ့ ကိုစိုးပိုင္တို႔အိမ္သြား၊ ညေနျပန္လာရင္ လမ္းထိပ္က ဆိုင္ေလးေတြမွာ ဖိုးေသာၾကာေပါ့။

က်ေနာ္တို႔ ဒုကၡသည္ေလွ်ာက္ထားတုန္းအခ်ိန္ တညေနမွာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္နဲ႔အတူ က်ေနာ္ပါ ပါသြားတယ္၊ ကိုယ့္ဆရာႏွစ္ေယာက္က ဖိုးေသာၾကာလုပ္ပီး ရစ္ၾကပါေလေရာ။ ရဲေဘာ္ ရဲႀကီးရဲ့ စာမွာ ကိုေအးဝင္းတို႔ ရန္ကုန္မွာကတဲက အရစ္ရွည္ တိုင္ပတ္ခဲ့ၾကတဲ့အေၾကာင္း ေရးထားလို႔ က်ေနာ္လဲ ခုမွ ဒီအေၾကာင္းေရးျဖစ္တာပါ။ ကိုေအးဝင္းနဲ႔ ကိုဖိုးၾကဴးက Tuk Tuk ငွါး၊ ဘယ္သြား မယ္ေျပာ၊ ဒါေပမဲ့ Tuk Tuk ဆရာက နားမလည္။ ဘယ္ေတြေလွ်ာက္ေမာင္းလို႔ ဘယ္ေတြေရာက္ခဲ့ မွန္းကို မသိခဲ့ပါဘူး။ က်ေနာ္လဲ ကိုယ့္ဆရာႏွစ္ေယာက္ကို ထိမ္းဘို႔ ႀကိဳးစားေပမဲ့ ဘယ္လိုမွ ထိမ္းမႏိုင္ဘူး။ က်ေနာ္ အဲဒီတုန္းက စိုးရိမ္ခဲ့တာက ဒုကၡသည္ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ဘာစာရြက္စာတန္း၊ အေထာက္အထား၊ လက္မွတ္ တစံုတရာ မရွိခဲ့ဘူး။ ရဲအဖမ္းခံ ထိလို႔ကေတာ့ သြားပီ။ ဒါေပမဲ့ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ က်ေနာ္တို႔ေနတဲ့ အခန္းကိုေတာ့ ျပန္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေန႔မနက္ၾကေတာ့ ကိုယ့္ဆရာေတြက ဘာမွမမွတ္မိေတာ့ဘူး။

က်ေနာ္တို႔ အတူေနခဲ့စဥ္ ကာလတေလွ်ာက္မွာလဲ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ယမကာ လုလင္ကေလး မ်ားလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သမုတ္ပီး ဖိုးေသာၾကာ လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရဲေဘာ္ႀကီး ဖိုးေသာၾကာ လုပ္လို႔ ကံေကာင္းလွတဲ့ အျဖစ္ကေတာ့ ၁၉၈၉ ဇူလိုင္ ၁၁ ရက္ သူ႔ကိုလာဖမ္းတဲ့ အခ်ိန္တုန္းက သူက အိမ္ကေနေပ်ာက္ပီး ဖိုးေသာၾကာ အလုပ္ေကာင္းလို႔ လာဖမ္းတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးက “အားလံုးရွိတယ္၊ ဟိုတေယာက္ပဲ အိမ္မွာမရွိဘူး” လို႔ ေျပာယူရတဲ့ အထိပါဘဲ။ သူက အိမ္မွာ ဘယ္ရွိပါမလဲ၊ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတတ္တာကို၊ ဒါကို ေထာက္လွမ္းေရးက မသိရွာဘူး။ သူ ဖိုးေသာၾကာ အလုပ္ေကာင္းလို႔ သူ႔ရဲ့ ဝရမ္းေျပးဘဝကို စႏိုင္ခဲ့တာဘဲ။ ကံေကာင္းေလစြ ရဲေဘာ္ႀကီးေရ။

ကဲ … ရဲေဘာ္ႀကီး ကိုေအးဝင္းေရ၊ ခင္ဗ်ားလဲ ၆၆ ႏွစ္ ျပည့္ပီ၊ က်ေနာ္လဲ ၆၄ ျပည့္ေတာ့မယ္။ ခင္ဗ်ားမေသခင္ သို႔မဟုတ္ က်ေနာ္မေသခင္ က်ေနာ္တို႔ ျပန္ေတြ႕ၾကဦးမွ ျဖစ္မယ္ဗ်ဳိ႕။ အဲဒီ အခ်ိန္ထိ ေတာင့္ထား ရဲေဘာ္ႀကီးေရ။

က်န္တဲ့ က်ေနာ့္ရဲ့ ဖိုးေသာၾကာ ၂ ေယာက္ “သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ ရွည္ေစေသာဝ္”။ ။

ေဌးဝင္း (ဂ်ာမဏီ)

No comments: