Friday, November 12, 2010

က်ေနာ္မေရးႏိုင္ခဲ့တဲ့ကိစၥတရပ္
ေရးသူ- ဖိုးသံ(လူထု)




ဒီကိစၥကို က်ေနာ္ အခုေတာ့ ေရးလို႔ရပါၿပီ။
၁၉၇၈ ခုႏွစ္မွာ က်ေနာ့္အေဖ၊ အေမနဲ႔ညီ၊ သံုးေယာက္စလံုး အဖမ္းခံရတုန္းက အေဖနဲ႔ ဘိုၫိုကို အရင္လႊတ္ၿပီး အေမ့ကို ေနာက္ဆံုးမွ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ခ်န္ၿပီးလႊတ္တယ္။ အဲဒါ ဘာလို႔လဲလို႔ က်ေနာ့္ကိုေမးတာ မၾကာခဏႀကဳံရပါတယ္။ ေဆြရင္း မိတ္ရင္းေတြထဲက ေမးၾကတာေတာင္ ႐ွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ့္မွာ ေထာက္ထားစရာေတြ ႐ွိေနလို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေျပာမျပခဲ့ပါဘူး။ အခုေတာ့ အေမကြယ္လြန္သြားၿပီမို႔ က်ေနာ္ေရးႏိုင္ သြားပါၿပီ။




၁၉၇၆ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၃ဝရက္ေန၊ က်ေနာ့္ကိုလာဖမ္းတဲ့ေန႔မွာပါ။ မွတ္မိသေလာက္ ဆိုရင္ အဲဒါ တနဂၤေႏြေန႔ႀကီးပါ။ မႏၱေလး ဗထူးအားကစားကြင္းမွာ ၿမဳိ႔မအသင္းနဲ႔ ရဲအသင္း တို႔ ကစားမယ့္ေန႔ပါ။ ပြဲကလည္း ပြဲေကာင္းျဖစ္လို႔တေၾကာင္း၊ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ၿမဳိ႔မ ေဘာ့လံုးအသင္းသားေဟာင္း ျဖစ္႐ံုမက ၿမဳိ႔မအသင္းကို ကမကထ ျပဳသူ၊ ဦးစီးသူေတြ အားလံုးဟာ က်ေနာ့္မိဘမ်ားနဲ႔ မကင္းသူေတြ ျဖစ္ေနလို႔ကတေၾကာင္း က်ေနာ္က အဲဒီ ေဘာ့လံုးပြဲကို သြားၾကည့္ဖို႔ အားခဲထားပါတယ္။ သူမ်ားေတြနဲ႔ အေဖာ္ေတာင္ ညိႇထား ပါေသးတယ္။

ေန႔လည္ ၂နာရီ၊ ၃နာရီ ေလာက္ထင္ပါရဲ႔ က်ေနာ္အိမ္သာတက္ေနတုန္းမွာ က်ေနာ္တို႔အိမ္မွာ ကားေမာင္းတဲ့ ကိုေအးက က်ေနာ့္ကို အျပင္ကေန တံခါးပုတ္ၿပီး ေခၚပါတယ္။ က်ေနာ္ထြက္လာေတာ့ "ခင္ဗ်ားကို ခင္ဗ်ားအေမက ေခၚေနတယ္၊ ေအာက္ကို ဆင္းလာခဲ့ပါတဲ့" လို႔ဆိုတာနဲ႔ ခ်က္ျခင္း သူ႔ေနာက္က လိုက္သြားပါတယ္။ ေအာက္ေရာက္ေတာ့ ဧည့္ခန္းထဲမွာ အေဖရယ္-အေမရယ္၊ ရပ္ကြက္ထဲကလူႀကီး ၃-၄ေယာက္ရယ္၊ တခါမွမေတြ႔ဖူးတဲ့ မ်က္ႏွာထားတင္းတင္းနဲ႔ လူတခ်ိဳ႔ရယ္ ထိုင္ေန ၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အေဖနဲ႔အေမကလည္း မ်က္ႏွာမသာၾကပါဘူး။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္လည္း အေျခအေနကို ခ်က္ျခင္းရိပ္မိလိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ့္အေဖက က်ေနာ့္ကို- "ငါ့သားအခန္းကို နည္းနည္း႐ွာခ်င္လို႔တဲ့" လို႔ေျပာပါတယ္။

အေဖေျပာၿပီးတာနဲ႔ပဲ အဲဒီလူေတြ အားလံုး မတ္တပ္ထရပ္ လိုက္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္က ေနာက္ျပန္လွည့္လိုက္တာနဲ႔ အားလံုးအေပၚတက္တဲ့ ေလွကားဆီ ထြက္လာၾကပါတယ္။ အိမ္သားေတြပါေပါင္းရင္ ၁ဝ ေယက္ေလာက္ လူအုပ္ႀကီးပါ။ ေလွကားေပၚတက္ရင္း တေယာက္က က်ေနာ့္ကို "ၿပီးရင္ေမးခ်င္ျမန္းခ်င္တာေလးေတရွိလို႔ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ လိုက္ရေအာင္ အိပ္ရာလိပ္နဲ႔ အဝတ္အစားလည္း ျပင္ပါ" လို႔ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ အေမက အတူတူ တက္လာတာမို႔ အေမ့ကို ေျပာတဲ့သေဘာလည္း ေဆာင္ေနပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ေတာ့ သူတို႔ က်ေနာ့္အခန္းထဲမွာ ႐ွာၾကေတာ့တာပါပဲ။ ႏို႔ေပမဲ့အလြန္ႀကီး ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ႐ွာတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကည့္ရတာ တခုခုကို အတိအက် သတင္းရထားလို႔ ႐ွာတာ ဟုတ္ဟန္မတူပါဘူး။ က်ေနာ္နဲ႔အေမက အခန္းအျပင္ တံခါးဝနားမွာ ရပ္ေနပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ့္ညီ ဘိုၫိုအိမ္မွာ မ႐ွိပါဘူး။ ခရီးသြားေနပါတယ္။ က်ေနာ့္အမနဲ႔ ႏွမတို႔ ႐ွိၾကပါတယ္။ သူတို႔လည္းပဲ က်ေနာ့္အနားမွာ ႐ွိၾကပါတယ္။ က်ေနာ့္အေဖကေတာ့ ေအာက္ကဧည့္ခန္းထဲမွာ လာဖမ္းတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရး ဗိုလ္မႉးကို ဧည့္ခံစကားေျပာေနခဲ့တယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ က်ေနာ့္ အပါးမွာ ရပ္ေနတဲ့ ေနာက္တေယာက္ကေတာ့ လာဖမ္းတဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးကလူပါ။ အသက္ ၂ဝ နဲ႔ ၃ဝၾကား ေလာက္႐ွိပါမယ္။ သ႔ူခါးက ပုဆိုးထဲမွာ ေသနတ္အတိုတလက္ကို ထိုးထားပါတယ္။ သူတို႔ လွန္ေလွာ႐ွာေနတာကို ၾကည့္ရင္းက်ေနာ္က မင္မပ်က္ ေမာင္းမပ်က္ အေမ့နားကိုကပ္ၿပီး "က်ေနာ္ေျပးမွျဖစ္မယ္" (I must flee) လို႔ အဂၤလိပ္လို ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အနားက ေထာက္လွမ္းေရးငနဲဟာ ဘာမွ ဂ႐ုမထားတဲ့ ဟန္နဲ႔ ႐ွာေဖြေနတဲ့ လူေတြဆီကိုပဲ ၾကည့္ေနပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေျပာတာကို သူနားမလည္တာ အမွန္ပါပဲ။ ဒီေတာ့အေမက "သူတို႔မွာေသနတ္ေတြပါတယ္" (They have guns) လို႔ျပန္ေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့က်ေနာ္က "က်ေနာ္သိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္ေတာ့ ေျပးမွျဖစ္မယ္" (Yes, I know, But Imust flee at all cost) လို႔ ထပ္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ သားအမိခ်င္းေျပာတာဆိုေတာ့ ဒါေလာက္ဆို လံုေလာက္ပါၿပီ။ ေျပာလို႔သာ ေျပာတယ္ က်ေနာ္နဂိုက စဥ္းစားထားတဲ့ ထြက္ေျပးတဲ့နည္းလမ္းေတြက ပိတ္ေနသေလာက္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ က်ေနာ္ျပင္ထားတာက ၁၉၆၆ ခုႏွစ္တုန္းက က်ေနာ့္ကို ဖမ္းသလို ညမွာ ဖမ္းလာခဲ့ရင္၊ က်ေနာ္က လက္ဦးခဲ့ရင္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြပါ။ အခုေတာ့ အိမ္သာထဲေရာက္ ေနတဲ့လူဟာ ဘယ္လိုမွ လက္မဦးႏိုင္ပါဘူး။

အဲဒီေနာက္မွာ က်ေနာ့္အခန္းထဲက သိမ္းယူတဲ့ စာအုပ္ေတြနဲ႔အတူ က်ေနာ့္ကို ေအာက္ထပ္ကို ေခၚသြားပါတယ္။ ခုနက ဧည့္ခန္းဆီ ျပန္ေခၚသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆင္းမွာ က်ေနာ္က အေမ့နားကပ္ၿပီး က်ေနာ္တို႔တိုက္ရဲ႔ ေတာင္ဘက္က တံခါးေပါက္ကို ဖြင့္ထားေပးဖို႔ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အိမ္က ဂ၄လမ္းနဲ႔ ၃၃လမ္းေထာင့္မွာဆိုေတာ့ ႏွစ္မ်က္ႏွာ႐ွိတဲ့ အေဆာက္အဦလိုျဖစ္ ေနပါတယ္။ အေနာက္ဖက္မ်က္ႏွာမွာ အဓိက တံခါးေပါက္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ေတာင္ဖက္မ်က္ႏွာစာမွာေတာ့ တံခါးေပါက္ ေသးေသးတခုနဲ႔ ကားဂိုေဒါင္ ႐ွိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က အဲဒီတခါးေပါက္ဟာ အဝင္အထြက္ မ႐ွိသေလာက္ နီးပါးမို႔ ဘာဂ်ာတံခါးကို အၿမဲလိုလို ေၾကးဝါေသာ့ခေလာက္ႀကီးတလံုးနဲ႔ ခတ္ထားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီေသာ့ဟာ အေမ့ဆီမွာပဲ ႐ွိပါတယ္။
ေအာက္ျပန္ေရာက္ေတာ့ သူတို႔က နဂိုေနရာေတြမွာ ျပန္ဝင္ထိုင္ၾကၿပီး က်ေနာ့္ကို ဧည့္ခန္းအဝင္ တံခါးေပါက္မွာ ထိုင္ေစပါတယ္။ ခုနက ေထာက္လွမ္းေရးက လူက က်ေနာ့္ေဘးမွာ ကပ္လ်က္ထိုင္ပါတယ္။ အခန္းလယ္မွာေတာ့ ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြဟာ က်ေနာ့္ အခန္းထဲက သိမ္းလာတဲ့ပစၥည္းေတြ (အမ်ားအားျဖင့္စာအုပ္ေတြ) ကို စာရင္းျပဳ ေနပါတယ္။ က်န္တဲ့လူေတြကေတာ့ ထိုင္ၾကည့္ေန ၾကပါတယ္။ စာအုပ္ေတြထဲမွာ ေမာ္စီတုန္း လက္ေ႐ြးစင္က်မ္းေတြ ပါပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အခန္းဖြဲ႔စည္းပံုကို နည္းနည္းေျပာဖို႔လိုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အိမ္အေပၚကို တက္တဲ့ ေလွကားဟာ အေဖ့အလုပ္ခန္းထဲမွာ ႐ွိပါတယ္။ အေဖ့အလုပ္ခန္းနဲ႔ ဧည့္ခန္းက ကပ္လ်က္၊ ဆက္လ်က္ပါ။ အၾကားမွာ နံရံတခုနဲ႔ တံခါးေပါက္တခု ႐ွိပါတယ္။ အေဖ့ အလုပ္ခန္းရဲ႔ တဖက္မွာက အခန္းငယ္တခု႐ွိၿပီး ေနာက္ေဖးေပါက္က အဲဒီအခန္းကေန ထြက္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အေဖ အလုပ္လုပ္တဲ့ စာပြဲပတ္လည္မွာ စာအုပ္ေတြ ထည့္ထားတဲ့ လူတရပ္ေက်ာ္ျမင့္ မွန္ဘီဒိုႀကီးေတြ ႐ွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္နဲ႔ အဲဒီ ေထာက္လွမ္းေရးကလူ ထိုင္ေနတဲ့ ေနရာကေနၾကည့္ရင္ အေဖ့အလုပ္စာပြဲကိုလည္း မျမင္ရ၊ တဖက္ခန္းကို ကူးတဲ့တံခါးကိုလည္း မျမင္ရပါဘူး။ အဲဒီတဖက္ခန္းမွာ အျပင္ထြက္ဖို႔ တံခါးဖြင့္ထားတယ္ ဆိုတာကေတာ့ ပိုမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
အေပၚက ဆင္းလာၾကေတာ့ အေမက ေနာက္ကနည္းနည္းခ်န္ လိုက္လာပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးမွ စာအုပ္ဘီဒိုႀကီးေတြေနာက္ ဝင္လိုက္ၿပီး ဘာဂ်ာတံခါးေသာ့ကို သြားဖြင့္ လိုက္တာပါ။ အဲဒီေနာက္မွာ သူက ဧည့္ခန္းဆီကို ျပန္လာၿပီး က်ေနာ့္ကို ေခါင္းတခ်က္ ၿငိတ္ျပ လိုက္ပါတယ္။ ဖြင့္ၿပီးၿပီဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါ။ ၿပီးမွ သူဟာ ဧည့္ခန္းထဲက သူ႔နဂို ေနရာမွာ ဝင္ထိုင္ေနပါတယ္။
က်ေနာ္က က်ေနာ့္ႏွမကို အစာအိမ္ေဆးေသာက္ဖို႔ ေဆးနဲ႔ေရတခြက္ သြားယူခိုင္း လိုက္ပါတယ္။ ဒါကို အားလံုးကျမင္သိၾက ပါတယ္။ သူက အေပၚထပ္ကိုတက္သြားပါတယ္။ ခဏၾကာလို႔ က်ေနာ့္ႏွမက မလာေတာ့ က်ေနာ္က "ဒီေကာင္မေလးကလည္း ၾကာ လိုက္တာ" လုိ႔ အားလံုးၾကားေအာင္ ညည္းၿပီး သူ႔ေနာက္လိုက္ဖို႔ ဟန္ျပဳလိုက္ပါတယ္။ ေဘးက ေထာက္လွမ္းေရးဟာ ေဝးေဝးသြားမယ္ မထင္လို႔ထင္ပါရဲ႔ သူ႔ေနရာကပဲ ထိုင္ၾကည့္ေနပါတယ္။ က်ေနာ္ မွန္ဘီဒိုႀကီးေတြ ေနာက္ေကြ႔ဝင္လိုက္တာဟာ ဘာျဖစ္ႏိုင္ တယ္ ဆိုတာ သူဘယ္လိုမွ တြက္မိဟန္မတူပါဘူး။ က်ေနာ္က အဲဒီ ေနာက္ေဖးေပါက္ကေန တစြတ္ထဲ ထြက္ေျပးသြားတာက က်ေနာ့္ဘဝတခုလံုး အေျပာင္းလဲႀကီး ေျပာင္းလဲသြား ေတာ့တာပါပဲ။

က်ေနာ္ အေ႐ွ႔ေျမာက္ အေျခခံေဒသကိုေရာက္ေတာ့ မႏၱေလးေျမေအာက္လုပ္ငန္းက လာတဲ့ လူနဲ႔ေတြ႔ပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ လုပ္ေဖာ္လုပ္ဖက္ေဟာင္း၊ သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းပါ။ သူ႔ကို ပါတီဗဟိုကေန တခ်ိဳ႔လုပ္ငန္းေတြ မွာလိုက္ရာမွာ က်ေနာ္ကတဆင့္ မွာခိုင္းပါတယ္။ ဒီအခါမွာ သူကလည္း မႏၱေလးမွာက်န္ခဲ့၊ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာေတြေျပာျပရင္း က်ေနာ့္အတြက္ အင္မတန္စိုးရိမ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း က်ေနာ္ဘယ္လိုလြတ္ထြက္ လာတယ္ဆိုတာေတြ သူ႔ကိုေျပာျပပါတယ္။ လူရင္းေတြမို႔ပါ။ အေမ့ေၾကာင့္ လြတ္လာပံုကို လည္း ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ မႏၱေလးယူဂ်ီတခုလံုးနီးပါး အဖမ္းခံ ရေတာ့ ဒီလူလည္း ပါသြားပါတယ္။ သူကအကုန္ေဖာ္၊ အကုန္ေဖာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စစ္အစိုးရဟာ က်ေနာ့္အေမပါဝင္တဲ့အခန္းကို သိသြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အေမ့ကို စစ္အစိုးရက ၫႇိဳးစရာ ကိစၥတခုတိုးသြားတာပါပဲ။

ဒီျဖစ္စဥ္တခုလံုးမွာ က်ေနာ္၊ က်ေနာ့္မိဖ၊ က်ေနာ့္အမနဲ႔ႏွမ၊ လာဖမ္းတဲ့လူေတြ- ေထာက္လွမ္းေရး၊ အက္စ္ဘီနဲ႔ ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြ၊ တဦးစီ-တဦးစီမွာ ဘယ္လို ခံစားခ်က္ေတြ ျဖစ္ေပၚေနၾကမယ္ဆိုတာ ျပန္စဥ္းစားလိုက္ရင္ အင္မတန္မွ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းမွာပါ။ စာဖြဲ႔ရင္ စာတအုပ္မ်ား ရမလားပါ။ က်ေနာ္အတိအက် သိတာကေတာ့ က်ေနာ္တဦးတည္း ရင္ထဲကခံစားခ်က္ကို သာပါပဲ။ ေျပာရရင္ အဲဒီအခ်ိန္က က်ေနာ့္ ေခါင္းထဲမွာ အလုပ္သေဘာ စဥ္းစားနည္းက လႊမ္းမိုးေနပါတယ္။ ဆိုလိုတာ ဘယ္လို လြတ္ေအာင္ထြက္ရမလဲ၊ ဘယ္သူ႔ဆီက ဘာသတင္းေပါက္သလဲ၊ သူတို႔ ဘာေတြသိထား သလဲ စတာေတြပါပဲ။ တျခားဘာမွ ေတြးမေနႏိုင္ပါဘူး။

ညမွာ မႏၱေလးၿမဳိ႔က ခြာၿပီဆိုေတာ့မွပဲ ကိုယ့္ခံစားခ်က္ဖက္ အာ႐ံုလွည့္မိပါတယ္။ ပထမဆံုး ေခါင္းထဲမွာ ေပၚလာတာက မာတာပီတု ဂုေႏၱာအနေႏၱာ ဆိုတာပါပဲ။
ဖိုးသံ(လူထု)

No comments: