ဆရာႀကီးေနခဲ့တဲ့ အိမ္ကေလးကို ကန္ထ႐ိုက္တိုက္ ေဆာက္လိုက္တယ္လို႔ ၾကားလို႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး မာယာမွာ ေဖာ္ျပဖူးတဲ့ ကိုအုန္းျမင့္လိႈင္ ေဆာင္းပါးကို ျပန္တင္လိုက္ပါတယ္။
[၁၃၆၂ ခု၊ တေပါင္းလကြယ္ေန႔၊ ၂၀၀၁ မတ္လ ၂၃ မာယာ မဂၢဇင္း]
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၃၀) က၊ မိမိေနထိုင္ခဲ့ေသာ ေနရာ(အိမ္)ကို တိုက္ဆိုင္ခိုက္ ၾကည့္ေငး မိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနထိုင္ခဲ့ေသာ သံုးခန္းတြဲအိမ္ကေလး မ႐ွိေတာ့။ ယင္းေနရာတြင္ တိုက္ႀကီးကို ထည္၀ါစြာ ေတြ႔ရသည္။ စမ္းေခ်ာင္း၊ ခ်မ္းသာလမ္း၊ အမွတ္ ၈။
ကၽြန္ေတာ့္အား အိမ္လိပ္စာ ေမးသူ႐ွိလွ်င္ သို႔မဟုတ္ စကားစပ္မိလွ်င္၊ ' အမွတ္(၈)၊ ခ်မ္းသာ လမ္း၊ စမ္းေခ်ာင္း၊ ဘႀကီးမိႈင္းအိမ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္' ဟု ေျဖတတ္၊ ေျပာတတ္သည္။ ဘႀကီးမိႈင္းအိမ္ က အမွတ္(၅)။
အမွန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ဟု ဆိုရေသာ္လည္း၊ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ တည့္တည့္ ကား မဟုတ္ေခ်။ မ်က္ေစာင္းခပ္႐ြဲ႔႐ြဲ႔ကေလး ထိုးသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ မ်က္ေစာင္းထိုးဟု မေျပာလို၊ မေျပာ။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဟုသာ ေျပာသည္။ ဘႀကီးမိႈင္းအိမ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ပဲ ျဖစ္ခ်င္ သည္။
အႏွစ္ (၃၀) ၾကာၿပီ။
အမွတ္ (၅)၊ ခ်မ္းသာလမ္း၊ စမ္းေခ်ာင္းအိမ္ေပၚသို႔ တေခါက္ေရာက္ရသည္။ ကဗ်ာဆရာ ၫြန္႔သစ္က 'ကိုတင္ေအာင္ဆီ သြားရေအာင္' ဟု စကားစပ္သျဖင့္ ေရာက္ရျခင္းပင္။ ဘႀကီးမိႈင္းအိမ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေက်ာင္းသား ဘ၀က 'ဘႀကီးမိႈင္း' ဟုေခၚသည္။ ေခၚၾကသည္။ ယခု လူငယ္မ်ားက 'သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း' ဟု ေခၚေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႔လိုပင္ လိုက္ေခၚရင္း ႏႈတ္က်ိဳးလာၿပီ။
ကိုတင္ေအာင္ အိပ္ရာက မထေသး။ အားနာစြာနႈိးရသည္။ သူက လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ။ သူႏွင့္ မေတြ႔ရသည္မွာလည္း အႏွစ္ (၃၀)ဟု ႏွစ္မ်ားကို အားနာမိသည္။
ျငိမ္းခ်မ္း ရသ။
'ဘႀကီးမိႈင္း၏အိမ္ကေလး' မွာ ေ႐ွးကလိုပင္ မည္းမည္းၾကဳပ္ၾကဳပ္ ကုပ္ကုပ္႐ိုး႐ိုးကေလးပင္။
'ခ်မ္းသာလမ္းဆိုေပမယ့္ ပဲျပဳတ္သည္နဲ႔ဆိုက္ကားသမား ခ်ည္းပါကြာ'
ၫြန္႔သစ္က ဘႀကီးမိႈင္းေျပာဖူးသည္ကို ၫႊန္းသည္။
'ခုေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးဗ် ေနာ၊ တိုက္ေတြ အိမ္ေကာင္းေတြ'
ကၽြန္ေတာ့္စကား အဆံုးမသတ္။ ၫြန္႔သစ္က ဆက္သည္။
'ဒီအိမ္ပဲ..ေ႐ွးမူမပ်က္..'
'ဟုတ္တယ္..ဒါေတာင္ပ်က္ေနၿပီဗ်' ကိုတင္ေအာင္က ၾကားျဖတ္သည္။
'ဟိုဖက္ျခမ္း ဖဲ့ေရာင္းလိုက္ရတယ္'
သူ႔အသံက ညိဳ႔ဆိုင္းဆိုင္း။
ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးသား ကၽြံက်သြားသည္။
မိုးသည္းထန္းသည္။
ပူေဖာင္းကေလးမ်ား
ေမ်ာပါသြားၾက
တခဏမွာ ေပါက္ကြဲကုန္ၾက
အသံကားမထြက္။
xxxx xxxx xxxx
"ကိုတင္ေအာင္မွာ ညီမေလး ႐ွိပါတယ္"
"အင္း..ဟုတ္တယ္..ျမေအးေရ၊ ေဟ့ ျမေအး"
သူက အိမ္တြင္းသို႔ အသံပို႔သည္။
မျမေအး အေျပးထြက္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ႐ုတ္တရက္ မမွတ္မိ။
ကၽြန္ေတာ္သိေသာ ဘႀကီးမိႈင္း၏ေျမး၊ အိမ္နီးခ်င္း။
ထိုစဥ္က သူမအသက္ ၂၀ ခန္႔၊ ကၽြန္ေတာ္က ျမင္ေနက်၊ ေတြ႔ေနက်၊ မရင္းႏွီး၊ အကၽြမ္းတ၀င္ မ႐ွိ။ ကိုတင္ေအာင္ႏွင့္ကလည္း မတြဲျဖစ္။ သူ႔အေပါင္းအသင္း စမ္းေခ်ာင္းကဗ်ာအုပ္စု ႏွင့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေပါင္းျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ႏွလံုးသားခ်င္း တံတားခင္းၾကသည္။
xxxx xxxx xxxx
"ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္ဦးမယ္ေနာ္" ဟုေျပာကာ ဘႀကီးမိႈင္းလဲေလ်ာင္း ေနတတ္သည့္ အိမ္ဦးခန္း ကေလးကို ၾကည့္သည္။
နံရံတြင္ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ သူ႔ပံုတူမ်ား၊ ဓါတ္ပံုမ်ားကို ၾကည့္သည္။
ငယ္စဥ္ ဆယ္ႏွစ္၊ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္အ႐ြယ္က မႏၱေလးၿမိဳ႔ နန္းဦးေဇယ်ာ မဂၤလာရာမတိုက္၊ ရန္မ်ိဳးလံု ဇရပ္တြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ဦးေစာေမာင္၏ ေ၀ႆႏၱရာ ဇာတ္ေတာ္ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ၾကည့္ခဲ့ဖူးသည္။ ၾကံဳတိုင္း ၾကည့္မ၀ခဲ့။ ရသဆယ္ပါး ခံစားရသည္။
ယခု ရသဆယ္ပါးမွ ကပါေလစ။
ေရာင္စဥ္မ်ား၊ ရန႔ံမ်ား၊ သံစံု သမိုင္းေတးသြား။
"ဟိုအလယ္ပံုက ျပင္သစ္က ဆရာမႀကီးတေယာက္ ဆြဲတာ၊ အေနာက္တိုင္းနည္းမွာ ျမန္မာ ေကာက္ေၾကာင္းသေဘာ ထည့္ဆြဲထားတယ္"
ကိုတင္ေအာင္က ႐ွင္းျပသျဖင့္ ယင္းပံုကို ထပ္မံအကဲခတ္ရသည္။
ဒူးတဖက္ေထာင္က ခပ္ေျပေျပ ေစာင္းထိုင္ေနသည္။ ညာေျခဦးဖက္တြင္ ကြမ္းအစ္။ လက္ရာက တမူေတာ့ ကြဲသည္။
ကြမ္းအစ္တလံုး
ေသွ်ာင္တထံုးႏွင့္
ေနာက္ ပန္းခ်ီေမာင္ေငြထြန္း၏ နာမည္ေက်ာ္ ေကာက္ေၾကာင္း ပံုတူ။ ထိုကာလက ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္တြင္ ဘႀကီးမိႈင္း၏ ပံုတူပို႔စကဒ္ကေလးမ်ား အခါအားေလွ်ာ္စြာ ထြက္သည္။ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး လက္ေဆာင္ေပးၾကသည္။ အထက္အညာမွ ေပၚဦးသက္၏ ဘႀကီးမိႈင္းပံုတူ ပိုစ့္ကဒ္မ်ား။
"အာ႐ွေန၀န္း" ကဗ်ာစာအုပ္ မ်က္ႏွာဖံုး ေပၚဦးသက္၏ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ပံုတူမွာ ေကာက္ ေၾကာင္းဆြဲ၊ ၾကမ္းၾကမ္းႏွင့္ အားပါလွသည္။
မျမေအးက ေကာ္ဖီႏွင့္မုန္႔ တည္ခင္းသျဖင့္ ကုလားထိုင္မွာ ျပန္ထိုင္ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က ေအးပံုေအးလက္ မျမေအးသည္ ယခုသြက္လက္ၿပီး အာ၀ဇၨာန္း ႐ႊင္သည့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး ျဖစ္ေနသည္။ သူ႔မွာ ေျပာစရာေတြ မ်ားျပားဟန္တူသည္။ အႏွစ္ ၃၀ ကို ျပန္လည္တူးေဖာ္ ႐ႊင္ျပေနသည္။
" ဘႀကီးမိႈင္း စာအုပ္ေတြေကာဗ် ကိုတင္ေအာင္"
"စာၾကည့္တိုက္ကို လွဴထားတယ္၊ အိမ္မွာေတာ့ အမွတ္တရ နည္းနည္းပဲ ထားတယ္"
" ဒါနဲ႔ စကား မစပ္ ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္ေကာ ဘာေကာ မလာၾကဘူးလား"
" မလာဘူးဗ်- အဲ ဂ်ပန္လူငယ္တေယာက္ေတာ့ လာဖူးတယ္၊ သူ႔ အဖိုးက မင္း ဗမာျပည္ ေရာက္ရင္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းအိမ္ ေရာက္ေအာင္ ၀င္ခဲ့လို႔ မွာသတဲ့။ မနည္းေမးျမန္း လာခဲ့ရဆိုပဲ၊ ဒီေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို မဟုတ္ပဲ ခု ခင္ဗ်ားတို႔ ျမင္တဲ့အတိုင္းပါပဲေလ"
႐ွိတ္စပီးယား၊ ပုသွ်ကင္၊ လီနင္။
သူတို႔၏ အိမ္မ်ား၊ ျပတိုက္မ်ား။
အေမာတေကာ ေျပးလႊား ျမင္ေယာင္၀ိုး၀ါး။
ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္မ်ား ႐ွိပါေသးက
"ေၾသာ္ ေဒါက္တာသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းကေလးရယ္" ဟု
ညီးတြား လိမ့္ေလမလား။
မိမိကိုယ္ကို ငံု႔ၾကည့္မိသည္။
ကိုတင္ေအာင္တို႔ ေမာင္ႏွမကို ၾကည့္မိသည္။
သူတို႔ မ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ဆရာေဇယ်ကို ႐ွာေဖြေတြ႔ ႐ွိႏိုင္သည္။
ကိုတင္ေအာင္က က်န္းမာပံု သိပ္မရ။ ဂ႐ုစိုက္ေနရသည္ဟု ဆို၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ယခုမွ တတိယအ႐ြယ္သို႔ လွမ္း၀င္စ ႐ွိေသးေသာ္လည္း အစစ ၿပိဳခ်င္၊ ယိုင္ခ်င္ေနၾကၿပီ။
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းသည္ အသက္ ၈၈ အ႐ြယ္(Octogenarian) ထိ၊ မေမာမပန္း အသက္ထက္ဆံုး နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
"အိုမင္းမစြမ္း" ဆိုတဲ့အတိုင္း တခါတရံ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္မပါေလ ေသာအခါ အားမလိုအားမရ ေျပာတတ္၊ ေရးစပ္တတ္သည္။
"႐ွက္ႀကီး႐ွက္ဖြယ္
ခက္လဲ ခက္တယ္ႏွင့္
သက္ႀကီးအ႐ြယ္ ႐ြံစဘြယ္နဲ႔
အလြန္မငယ္တဲ့ (၇၇) အတြင္းတြင္မွ
ကၽြန္နယ္ ေခတ္စာရင္းတဖန္
ျပန္ကာ ေရာက္ခ်ည္မလားရယ္လို႔
ေနာက္တီးေနာက္ခ်ာ၊ မခံ့စြာစိတ္ကယ္ႏွင့္
ေၾကာက္လည္း ေၾကာက္ကာ
လန္႔ကာ ထိတ္မိတဲ့အျပင္
ေၾသာ္ အိုႀကီးအိုမွ ဟိုသမယကဲ့သို႔
ကိုယ္က ဆရာ မစြမ္းမူ၍
အင္း မသာ ကမဌာန္းႏွင့္၊ မရဏ ျမန္းရေတာ့မည္
ဇရာ တန္းေပမို႔ေႏွာ
သာခန္း သမတ ကိန္းေတြႏွင့္
ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႀကီး အစစ္အမွန္
ဧကန္ ျဖစ္ေစေၾကာင္းရယ္ႏွင့္
ကုသလဓမၼာ ကုသလဓမၼာ
ဆုပတၱနာလို႔ ေတာင္းလိုက္ပါရဲ႔
အမယ္မင္း ေသာင္းျမန္မာ့ အေ႐ွ႔ပရေမ ထီးတြင္ျဖင့္
ၾသ အေလာင္းဘုရား ျပကေတ့ႏွင့္
တေကာင္းအစ ပဌမကဲ့သို႔
အို ေက်ာင္းအမရဲ႔
ေဒါင္းက၍ တြန္ေစသတည္း"
xxxx xxxx xxxx
"ဟိုေန႔က် လာခဲ့ၾကဦးေနာ္"
မျမျမေအး စကားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်က္ခ်င္း သေဘာမေပါက္။
ၫြန္႔သစ္က "ဘႀကီးမိႈင္း ေန႔ေလ၊ ဇူလိုင္ ၂၃၊ သဘက္ခါ" ဟု ေျပာသည္။
အုန္းျမင့္လိႈင္
၁၉၉၆ ခု၊ စာေပဂ်နယ္၊ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၊ အႏွစ္ ၁၂၀ ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္၊ စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment