Tuesday, March 16, 2010

ေနာင္႐ိုးတင္၀င္း (၂)
ေရးသူ- ေမာင္ေအး၀င္း



သာလယံဇရပ္ျဖစ္လာျခင္း

က်ေနာ္တို႔ ေရာက္စမွာ တိုက္ေတြ (၄ - ၅ - ၆ တိုက္) ဟာ ေျခာက္ျခားစရာေကာင္းေအာင္ ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိပ္ လြန္းတယ္။ တံခါးဖြင့္သံ၊ တံခါးပိတ္သံ၊ ေသာ့သံကလြဲလို႔ အေထြအထူး ဘာမွ မၾကားရဘူး။ ညဘက္ဆို ၀ါဒါ၀င္လာရင္ ကိုင္လာတဲ့ ေသာ့သံဟာ ခပ္ေ၀းေ၀း ကတည္းက ၾကားရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ၅ တိုက္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တိုက္က ၄ တိုက္။
အိပ္ေပ်ာ္ေနတုန္းလဲ ေသာ့သံေလးခၽြင္ခၽြင္ဆို သဲ့သဲ့အသံလဲ လန္႔ႏိုးတာပဲ။ နားစြင့္လိုက္၊ ၆ တိုက္က လား။ ၄ တိုက္ဖက္ကလား၊ ကိုယ့္တိုက္ကလား။ ပိုၿပီး က်ယ္လာရင္ ကိုယ့္ဘက္ကို လာေနၿပီ။ တံခါးသံၾကားရင္ တခန္းခန္းကို ဖြင့္ေနၿပီ။ ေဟာ... ပိတ္သြားၿပီ။ ေသာ့သံေ၀းသြားၿပီ။ ျပန္ထြက္သြားၿပီ။ ေသာ့သံဟာ ရင္ကို ခုန္ေစတယ္။ ငါ့ကိုမ်ား ေခၚထုတ္ဦးမွာလား။ ထုတ္႐ိုက္ခံရဦးမွာလား။


မိႈင္းရာျပည့္ အေရးအခင္း ေက်ာင္းသားေတြ သြင္းလာတယ္။ မီးေမာင္းစာေစာင္ ထုတ္ေ၀ / ျဖန္႔ခ်ိသူ ေတြ သြင္းလာတယ္။ စစ္ေၾကာေရးထုတ္တယ္။ ျပန္သြင္းတယ္။
အသစ္ေတြ ထပ္ထပ္ တိုးတိုးလာေလ ႐ွိၿပီးသားေတြကို ဟိုက ဒီေ႐ႊ႔၊ ဒီက ဟိုေ႐ႊ႔႔နဲ႔ အေျပာင္းအေ႐ႊ႔ေတြ မ်ားေလပဲ။ လူေတြကို တခန္း တခန္းမွာ ေလးေယာက္၊ ငါးေယာက္ထည့္တာ။ ကိုတင္၀င္းကိုပဲ တေယာက္ထဲ ထားတယ္။
ကိုတင္၀င္းက (၃) ေဆာင္ ဧၿပီ ႐ိုက္ပြဲမွာ ၆ တိုက္ ေရာက္သြားၿပီး၊ ၆ တိုက္မွာ ရက္ေစ့ေတာ့ ၅ တိုက္ကို ေရာက္လာတယ္။ ဇြန္လကုန္ေလာက္မွာ ၅ တိုက္မွာ လူစံုတက္စံုနဲ႔ စည္ကားလာတယ္။
က်ေနာ္တို႔က နံပါတ္ ၂၁ အစြန္ဆံုးအခန္း။ ကိုတင္၀င္းက ၂၀။ အခန္း ၁၉ ကစၿပီး ၁၈..၁၇ ေတြမွာ၊ မီးေမာင္းစာေစာင္က လူေတြ၊ တြဲဘက္ေထာင္ ႐ိုက္ပြဲကေန ၆တိုက္ ေရာက္ၿပီး၊ ၆တိုက္က ျပန္ထြက္လာ သူေတြ။
က်ေနာ္တို႔ မိႈင္းရာျပည့္ေတြနဲ႔ မီးေမာင္းေတြက ေရာက္ခါစဆိုေတာ့ ဧည့္သည္ေတြလို ျဖစ္ၿပီး တိုက္ကို နဲနဲစိမ္းေနတယ္။ ကိုတင္၀င္းကေတာ့ ေရာက္ကတည္းက လႈပ္လႈပ္႐ွား႐ွားျဖစ္ေနတာ၊ တြဲဘက္က လူေတြလဲ ေရာက္လာေရာ ၀က္၀က္ကြဲၿပီး ၅ တိုက္ဟာ သာလယံဇရပ္ ျဖစ္ေတာ့တာပဲ။
တခန္းနဲ႔တခန္း စၾက ေျပာင္ၾက၊ ေျပာၾကဆိုၾကနဲ႔။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ တြဲဘက္က လာတဲ့ ေက်ာင္းသား ေတြ။ သူတို႔က ၁၂ ေယာက္၊ ၁၃ ေယာက္ေလာက္႐ွိမယ္။ ၂ ခန္းလား၊ ၃ ခန္းလား မေျပာတတ္ဘူး။ ဘိုးေတာ္ခင္၀င္း၊ ခိုင္ေအာင္(ၿမိဳ႔ေဟာင္း)(စက္မႈတကၠသိုလ္)၊ ေျမ၀ါ(တန္႔ဆည္) (စက္မႈတကၠသိုလ္)၊ ဟန္႐ွင္၀င္း တို႔ အုပ္စုေတြ။
သူတို႔က ေထာင္၀င္စာလဲ ေတြ႔ေနရေတာ့ တနင္းဂေႏြ ေထာင္၀င္စာ လာတဲ့ေန႔ဆို ပိုဆူတယ္။ မနက္ပိုင္း သူတို႔ကို ေရခ်ိဳးခ်တယ္။ ေရခ်ိဳးရၿပီဆိုရင္လည္း ဒင္းတို႔က ႂကြက္ႂကြက္ညံလို႔။ ေပ်ာ္ၾကတာေလ။
ေထာင္၀င္စာထြက္ရင္ တခန္းနဲ႔ တခန္း ႏႈတ္ဆက္ၾကတယ္။ ေယာက္ဖေရသြားၿပီ၊ မင္းညီမကို ဘာမွာအုန္းမလဲ... စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ ျပန္လာရင္လဲ ဘယ္သူ႔ညီမက ဘယ္လို၊ အစ္မက ဘယ္လို စသျဖင့္ တခန္းနဲ႔တခန္း စၾက ေျပာင္ၾက၊ ေဖာက္သည္ခ်ၾက။ အျပင္သတင္းေတြ ျပန္ေျပာၾက။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ နားေထာင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ ေနရသလိုပဲ ပီတိေတြ ျဖစ္ၾက။ သူတို႔ ရလာတဲ့ ေထာင္၀င္စာေတြကို ေထာင္၀င္စာ မေတြ႔ရတဲ့ က်ေနာ္တို႔အတြက္ ေ၀မွ်တာ စားၾက ေသာက္ၾက။

ဂီတဆည္းဆာ

ညေန ထမင္းစားၿပီးလို႔ ေမွာင္စပ်ိဳးခ်ိန္မွာ ကိုတင္၀င္းက ဦးေဆာင္ၿပီး ဂီတဆည္းဆာ လုပ္တယ္။ အခန္းတိုင္းက အနည္းဆံုး တေယာက္ေတာ့ သီခ်င္းတပုဒ္ ဆိုရတယ္။ ကိုတင္၀င္းက ဦးေဆာင္ၿပီး သူ႔အခန္းကေန အစီအစဥ္ ေက်ညာေပးေနေတာ့ ၀ါဒါေတြကလည္း မဆူရင္ ၿပီးတာပဲဆိုၿပီး ျပႆနာ မ႐ွာေတာ့ဘူး။ တခါတေလ အသံက်ယ္လာမွ၊ လက္ခုပ္ေတြ တီးၾကတာဆိုရင္ေတာ့ တိုးတိုးလုပ္ၾကဆိုၿပီး လာဟန္႔တယ္။
ေနာက္ပိုင္း တြဲဘက္က ေျပာင္းလာတဲ့ ေက်ာင္းသားအုပ္စုထဲက ၁၀တန္း ေက်ာင္းသားေလး ခင္ေမာင္လြင္က ဂ်ိဳကာပဲ။ သူလဲ အစီအစဥ္ ၀ိုင္းေက်ညာေပးတယ္။ သခ်ၤာရည္ခၽြန္ဆုရ ဟန္႐ွင္၀င္းက အူတူတူ။
ဂီတဆည္းဆာရယ္လို႔ ျဖစ္မလာခင္ရက္ေတြ ေစာေစာပိုင္းက က်ေနာ္တို႔ကို ကိုတင္၀င္းက သူတို႔ ျပည္ခ်စ္ပါတီ စစ္ခ်ီသီခ်င္းတို႔၊ သူ႔ အသည္းစြဲ ဦးအံ့ႀကီးရဲ႔ 'စစ္ကိုင္းေတာင္' တို႔၊ က်ေနာ္ေတာင္းဆိုတဲ့ ကိုသန္းလိႈင္ရဲ႔ 'ဥႆာလိႈင္ထိပ္ထား' သီခ်င္းတို႔ကို ဆို ၿပတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အခန္းထဲမွာကလဲ ေလးေယာက္႐ွိတဲ့ အနက္ သူနဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔က ပိုၿပီး စကားေျပာျဖစ္ၾကတယ္။ သူ႔အေၾကာင္းေတြကို အမ်ားႀကီး ေျပာျပတယ္။
ဂီတဆည္းဆာမွာ သီခ်င္းဆိုၾကလို႔ ကိုတင္၀င္း အလွည့္ေရာက္ရင္ သူက ကိုသန္းလိႈင္ရဲ႔ 'ဥႆာလိႈင္ထိပ္ထား' သီခ်င္းပဲ ဆိုတာမ်ားတယ္။ အစီအစဥ္ ေက်ညာရင္ သူက ၂၁ က က်ေနာ့္ ညီမ်ားနဲ႔ 'ဥႆာလိႈင္ထိပ္ထား' သီခ်င္းကို ဆိုပါမယ္လို႔ ေက်ညာတာ။ သံၿပိဳင္အပိုဒ္မွာ က်ေနာ္တို႔က သူနဲ႔ အတူ 'လိႈင္ထိပ္ထား.. ထိပ္ထားပ်ိဳစင္...' လိုက္ဆိုေပးရတယ္။
ဂီတဆည္းဆာမွာ အားလံုးက ဗမာသီခ်င္းေတြပဲ ဆိုတယ္။ ကိုတင္၀င္းနဲ႔ ကပ္လ်က္အခန္း၊ မီးေမာင္း စာေစာင္အမႈက ေရတပ္ထြက္ ေဇာ္ႀကီး ေခၚ ေဖသိန္း တေယာက္ပဲ ပရက္စေလ ရဲ႔ အဂၤလိပ္သီခ်င္းေတြ ဆိုတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဘယ္သူက ဘာသီခ်င္းပဲဆိုဆို ဘယ္သူ႔ကို ဘယ္သူမွ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုျခင္း မ႐ွိၾကဘူး။ တိုက္မွာေနၾက တာ အားလံုး ညီညီညြတ္ညြတ္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ပဲ။

ေထာင္၀င္စာပိတ္ထားခံရသူ

ကိုတင္၀င္းဟာ ၃ ေဆာင္က ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အာဏာပိုင္ေတြ ႐ိုက္ပြဲမွာ တိုက္ပိတ္ခံထားရသူ ျဖစ္တယ္။ အာဏာပိုင္ေတြဟာ ၃ ေဆာင္ကို မၾကာခဏ ေသြးတိုးစမ္းတယ္။ အထူးေဆာင္၊ အထူးအခြင့္အေရး ဆိုတာကို မေပးခ်င္ဘူး။ အဲဒီ အားစမ္းပြဲမ်ိဳး ၁၉၇၆ ဧၿပီလထဲမွာ တခါျဖစ္တယ္။ ၃ ေဆာင္က ေက်ာင္းသားခန္းလို႔ ေခၚတဲ့ (၇) ခန္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အာဏာပိုင္ေတြ ႏွစ္ဖက္ အေသအေၾက ရရာလက္နက္ေတြနဲ႔ အျပန္အလွန္ ႐ိုက္ၾကတာ။
လူအင္အား၊ လက္နက္အင္အား မမွ်ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ႐ႈံးသြားတယ္။ အခန္းထဲ႐ွိသမွ် ေက်ာင္းသားအားလံုးကို ေသြးသံရဲရဲနဲ႔ ေခြးေသေကာင္ ဒ႐ြတ္ဆြဲသလို ဆြဲသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုတင္၀င္းက သူ႔အခန္းထဲကေန ေ႐ွ႔ကျဖတ္ဆြဲသြားတဲ့ ၀ါဒါကို ငံျပာရည္ အျပည့္႐ွိေနတဲ့ ပုလင္းနဲ႔ ဘာယာတန္းက လက္ထုတ္ၿပီး တအား႐ိုက္ခ်လိုက္တယ္။ ထိတဲ့ ၀ါဒါလည္း ေနရာမွာ ပံုလဲသြားတယ္။ သူ႔ကိုလည္း သူ႔အခန္းကဆြဲထုတ္၊ ၀ိုင္း႐ိုက္ၿပီး (၆) တိုက္ထဲ ထည့္လိုက္တာ။ က်ေနာ္တို႔ဆီကို သူေရာက္လာတာ သူ႔ကို (၆) တိုက္က ထုတ္လာတာ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔ကို ေခၚလာေတာ့ ေစာင္အုပ္ၿပီး တေယာက္ကို ေလး ငါးေယာက္ ၀ိုင္းခ်ဳပ္ေခၚလာတာ ျဖစ္တယ္။
သာမန္အားျဖင့္ ကိုတင္၀င္း ေထာင္၀င္စာဆိုတာ သူ႔ရဲ႔ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြက စစ္ကိုင္းကေန မလာႏိုင္ၾကပါဘူး။ ထိုင္းနယ္စပ္ေတာထဲ၊ ျပည္ခ်စ္ပါတီမွာ ေနတုန္းက သူအိမ္ေထာင္က်ခဲ့တဲ့ မမာလာရဲ႔ အိမ္က ေထာင္၀င္စာ လာတာပါ။ မမာလာ အစ္မက ရန္ကုန္ ဂြတ္တလစ္ေစ်းမွာ ငါးေရာင္းတယ္။ ေထာင္က်ေနတဲ့ ညီမျဖစ္သူကို ခ်ိဳ႔ခ်ိဳ႔တဲ့တဲ့နဲ႔ ေထာင္၀င္စာ ေတြ႔ရတာ။ ကိုတင္၀င္းက မိန္းမေထာင္၀င္စာထုတ္က မွ်စားရတာ ျဖစ္တယ္။
မမာလာအိမ္က ေထာင္၀င္စာမလာႏိုင္ရင္ေတာင္ သူတို႔လင္မယား အတြင္းေထာင္၀င္စာ (ေထာင္က်ေန သူ အခ်င္းခ်င္း ေထာင္ထဲမွာေတြ႔ရတာ) ေတြ႔ရတယ္။ ခုေတာ့ ၃ ေဆာင္ ႐ိုက္ပြဲ ျပႆနာနဲ႔ သူ႔ခမ်ာ အတြင္းေရာ၊ အျပင္ေရာ ဘာေထာင္၀င္စာ မွ မေတြ႔ရဘူး။ အပိတ္ခံထားရတယ္။

ပါဆယ္

တေန႔ေတာ့ ကိုတင္၀င္းက သူ႔အခန္းဘက္ကေန က်ေနာ္တို႔ အခန္းကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ လွမ္းၿပီး ေဆြးေႏြးတယ္။ က်ေနာ္တို႔က စစ္ေၾကာေရးၿပီးေပမယ့္ စီရင္ခ်က္ အခ်မခံရေသးေတာ့ အိမ္နဲ႔ေထာင္၀င္စာ မေတြ႔ရေသးဘူး။ ကိုတင္၀င္းဆီမွာ သူနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ တျခားတိုက္က စိတ္ခ်ရတဲ့ ၀ါဒါ႐ွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အိမ္ကို ဆက္သြယ္ၿပီး လိုခ်င္တာမွာ၊ သူ႔ ခယ္မအိမ္မမွာသြားေပးၿပီး သူ႔ ပါဆယ္နဲ႔ ထည့္ေပးဖို႔။
အဲဒီလို ကိုတင္၀င္းေကာင္းမႈနဲ႔ မာလာ့အစ္မကေန ေဆးလိပ္ေတြ စားစရာေတြ ေထာင္၀င္စာ မရခင္မွာ အိမ္ကပို႔တာ စားၾကရတယ္။ ပါဆယ္ထုပ္လာရင္ ကိုတင္၀င္း အခန္းမွာပဲထားၿပီး သူကပဲ အခန္းေတြ အားလံုးကို ခြဲေ၀ေပးတယ္။

ဘဲဥတလံုးေပ်ာက္မႈ

က်ေနာ့္ အိမ္ကို ဘာပစၥည္းမွာတယ္၊ အေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္ဆိုတာ ကိုတင္၀င္းက သိေနေတာ့ တေန႔မွာ ပါဆယ္ထုတ္မွာ ဘဲဥဆားနယ္ တလံုးေလ်ာ့ေနတယ္။ ကိုတင္၀င္းက ေထာင္၀င္စာ မေတြ႔ရသူဆိုေတာ့ လံုခ်ည္ျပာက ေထာင္၀င္စာခန္းကေန ပါဆယ္ထုတ္ကို သယ္လာေပးရတယ္။ ကိုတင္၀င္းက ပစၥည္းကို စစ္ေဆးၿပီး၊ လက္မွတ္ထိုးယူ ရတယ္။
ဘဲဥတလံုးေလ်ာ့ေနတဲ့ကိစၥ ကိုတင္၀င္း ျပႆနာ ႐ွာပါေလေရာ။ ပါဆယ္ထုတ္ကို လက္မခံဘူး၊ လက္မွတ္မထိုးဘူး လုပ္တယ္။ လံုခ်ည္ျပာက တိုက္၀ါဒါ ဦးေသာင္းကို သြားေခၚလာ တယ္။ ဦးေသာင္းက ေတာင္းပန္႐ွာတယ္။ တင္၀င္းရယ္ ျပႆနာမ႐ွာပါနဲ႔ေပါ့။ ကိုတင္၀င္းကေတာ့ အေလွ်ာ့ေပးလိုက္ရင္ ေနာက္လည္း ဒီလိုပဲ ခိုးေနမွာပဲ ဆိုၿပီး လက္မွတ္မထိုးဘူး တင္းခံထားတယ္။ ေနာက္ဆံုး ၀ါဒါေတြ ေစ်းကသြား၀ယ္ၿပီး ျဖည့္ေပးလိုက္ရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သိရတာ ေထာင္၀င္စာခန္းက ဘဲဥတလံုးကို ႏိႈက္ယူထားလိုက္တာ။ ၀ါဒါအဘေသာင္းက ၿဗစ္ေတာက္ၿဗစ္ေတာက္နဲ႔ လာေျပာတယ္။ ေထာင္၀င္စာခန္းကေကာင္ေတြ မီးခဲကိုမွ သြားကိုင္တာ ငါတို႔က အေခ်ာင္ ဒုကၡေရာက္ရေတာ့မလို႔တဲ့။

ငပိေၾကာ္အထုတ္ေသးမႈ

က်ေနာ့္အိမ္က ငပိေၾကာ္ကို အျမဲတမ္း အစိတ္သားႏွစ္ထုတ္ ထည့္ေပးေနက်။ ဒီတခါက်ျပန္ေတာ့ ပါဆယ္ထုတ္မွာ အိမ္ကေၾကာ္သလိုမ်ိဳး ပုစြန္ေျခာက္မ်ားမ်ား၊ င႐ုတ္သီး အေရာင္ရဲရဲ၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ ဥတလံုးႀကီးႀကီးကို အကြင္းလိုက္လွီး ထည့္ထားတာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ၊ အထုတ္က ကေလးလက္သီးဆုပ္ေလာက္ ေသးေသး၊ ဆိုင္ေတြက ေရာင္းတန္း ေၾကာ္ထားတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္။
အဘေသာင္းတို႔ ေခါင္းစားျပန္ေရာ။ အဘေသာင္းကလည္း မမာလာ ေထာင္၀င္စာထုတ္ထဲ မွားပါသြားသလားဆိုၿပီး မိန္းမေဆာင္ကို သြားၿပီး မမာလာ အထုတ္မွာ သြား႐ွာတယ္။ မာလာကလည္း မွားစရာမ႐ွိဘူး။ သူ႔ဆီမွာ ငပိေၾကာ္ မပါဘူးတဲ့။ ကိုတင္၀င္း ယမ္းပံုမီးက် ျဖစ္ျပန္ေရာ။ ၀ါဒါေတြ လဲယူထားလိုက္တယ္ေပါ့။ အဘေသာင္းကေတာ့ တင္၀င္းရာ ငါေသေသခ်ာခ်ာ ယူလာတာပါ။ ဘယ္သူမွ မလဲပါဘူး။ ငါ့ကိုလဲ သနားပါ ဆိုတာနဲ႔ ကိုတင္၀င္း ေခါင္းညိတ္ၿပီး လက္ခံ လက္မွတ္ထိုးလိုက္တယ္။
ေနာက္ပိုင္း အိမ္နဲ႔ေတြ႔ရေတာ့မွ သိရတာ အဲဒီအေခါက္က ငပိေၾကာ္ မေၾကာ္အားလို႔ သိမ္ႀကီးေစ်းက အေျပးအလႊား အထုတ္တထုပ္ ၀ယ္ထည့္ေပးလိုက္တာတဲ့။

ထမင္းထဲ သဲထည့္ျခင္း

ကိုတင္၀င္းဟာ တိုက္စရာ႐ွိရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္ဆုတ္တဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြဘက္၊ က်ေနာ္တို႔ဘက္က မွား မွား မွန္ မွန္ ရပ္တည္ခဲ့တယ္။ တေန႔ေတာ့ လံုခ်ည္ျပာ ေက်ာ္ေအးက ထမင္းေ၀တယ္။ ျပႆနာက ဘိုးေတာ္ခင္၀င္းတို႔ အခန္းက စတာ။ အဲဒီဘက္ခန္းေတြ ထမင္းေ၀ၿပီး လာတာ ေနာက္ဆံုးခန္းျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ အခန္းေ႐ွ႔ ေရာက္ေနၿပီ။ လံုခ်ည္ျပာ ထြက္သြားၿပီ ထင္ၿပီး ဘိုးေတာ္တို႔ အခန္းဘက္ကေန အခန္းေတြကို လွမ္းေမးတယ္။ ထမင္းက သဲ႐ွပ္ေနတယ္။ တျခား အခန္းေတြေကာ ဘယ္လိုလဲတဲ့။
လံုခ်ည္ျပာ ေက်ာ္ေအးက က်ေနာ္တို႔ အခန္းထမင္းေ၀ေနရင္း ဘိုးေတာ္တို႔ အခန္းဘက္က လွမ္းေျပာတာကို ၾကားသြားတယ္။ ေက်ာ္ေအးထြက္သြားတာကို ကိုတင္၀င္းက ျမင္လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တံခါးကြယ္ၿပီး အျပင္ကေန ဘာေတြ ေျပာၾကလဲ ဆိုတာ ဆက္နားေထာင္ေနတာ ကိုတင္၀င္း မသိဘူး။ က်ေနာ္တို႔က သစ္သား တံခါး ပ်ဥ္ခ်ပ္ကြဲေနတဲ့ေနရာက အျပင္ အလင္းေရာင္နဲ႔ လံုခ်ည္ျပာအစကို ေတြ႔ေနရ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုတင္၀င္းကို လွမ္းတားဖို႔ မမီလိုက္ေတာ့ဘူး။
တကယ္ေတာ့ ဘိုးေတာ္တို႔ အခန္းကပဲ ထမင္း သဲ႐ွပ္ေနတာ။ ဒါလဲ ပန္းကန္စင္ေအာင္ မေဆးလို႔ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မွာ။ တျခားခန္းေတြက ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ ဒါကို ကိုတင္၀င္းက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ ေဟ့ေကာင္ေတြ ကိစၥမ႐ွိဘူး၊ ငါ့ဆီမွာေတာ့ သဲမ႐ွပ္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ငါ သံတိုင္ၾကားက သဲနည္းနည္း ၾကံဳးထည့္လိုက္ၿပီ။ ျပန္လဲခိုင္းမယ္။ ဘာမွ မပူနဲ႔တဲ့။
ကိုတင္၀င္းက တာ၀န္က်ရဲေဘာ္ဆိုၿပီး ၀ါဒါေခၚတယ္။ သူေခၚတာဆိုေတာ့ သူ႔အခန္းကို တန္းလာတာ။ ဘာျဖစ္လဲေပါ့။ လံုခ်ည္ျပာေက်ာ္ေအး ၀ါဒါေနာက္က ကပ္ပါလာတယ္။ ၀ါဒါကို ေက်ာ္ေအးက ေျပာခဲ့ၿပီးပံုရတယ္။
ကိုတင္၀င္းက ထမင္းမွာ သဲပါတယ္။ ေကာင္းတာနဲ႔ လဲေပးပါတဲ့။ တျခားအခန္းေတြက ကိုတင္၀င္းေနာက္ သံေယာင္လိုက္ၿပီး က်ီးကန္းေတြလို ၀ိုင္းအာၾကတယ္။
၀ါဒါ့ခမ်ာ အားလံုးက သဲပါတယ္ ေျပာေနေတာ့ ေရခ်ိဳးခန္းေ႐ွ႔ ၁၃ ခန္းကေလာက္စၿပီး က်ေနာ္တို႔ ၂၁ အထိ ထမင္းေတြကို ျပန္သိမ္းသြားၿပီး ျပႆနာ႐ွာမွန္း သိသိႀကီးနဲ႔ အသစ္ျပန္လဲ ေပးလိုက္ရတယ္။ လံုခ်ည္ျပာေတြကေတာ့ ဖိုႀကီးမွာ ထမင္းသြားျပန္ထမ္းရေတာ့ ေမာတာေပါ့။

သရဲတုေျခာက္ျခင္း

ျပည္ခ်စ္ပါတီက ကိုတင္ေမာင္ဦးကို ႀကိဳးေပးလိုက္တာ ႀကိဳးစင္နဲ႔ အနီးကပ္ဆံုးအခန္းေတြျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ အခန္းေတြက ေကာင္းေကာင္းႀကီး ၾကားလိုက္ သိလိုက္တယ္။ ကိုတင္၀င္း ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို စိတ္ထိခိုက္သြားတယ္။ ဥပုသ္ေတြ ဘာေတြ ေစာင့္ၿပီး အမွ်ေတြ ဘာေတြ ေ၀လိုက္ေသးတယ္။ အာဏာပိုင္ေတြဟာ ႀကိဳးေပးၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုဂယက္ေတြ ျဖစ္လာမယ္ဆိုတာကို ရက္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ဂ႐ုစိုက္ နားစြင့္တယ္။
ညဘက္ ညဘက္ တိုက္ေတြမွာ ဘာေတြေျပာၾကလဲ၊ အထူးသျဖင့္ ကိုတင္၀င္းဆီကေကာ ဘာမ်ားၾကား ရမလဲဆိုၿပီး ေခ်ာင္းၿပီး နားေထာင္တယ္။ ဒင္းတို႔ ဥာဏ္မ႐ွိတာက အုတ္တံတိုင္းနားလာရပ္ၿပီး ကပ္နားေထာင္တာ ေဆးလိပ္က တဖြာဖြာနဲ႔။ အျပင္ေလက ေလွာင္ေနတဲ့အခန္းေတြထဲကို ေဆးလိပ္န႔ံသယ္လာတယ္။ စီးကရက္နံ႔ဆိုေတာ့ ပိုသိသာတယ္။ အျပင္ဘက္နံရံမွာ တေယာက္ေယာက္ေတာ့ ႐ွိေနၿပီ။
ကိုတင္၀င္းက အၾကံရတယ္။ ဒီေကာင္ေတြ ညဘက္ ဒီနားမလာရဲေအာင္ သရဲနဲ႔ ေျခာက္လႊတ္မယ္တဲ့။ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ေထာင္မႉးေထာင္ပိုင္ေတြကအစ အၾကပ္ ၀ါဒါေတြအထိ ကိုးကြယ္မႈ အယူသည္းၾကတယ္။ ဂိုဏ္းေတြ၊ နတ္ေတြ ကိုးကြယ္တယ္။ အမ်ားစုက ေ႐ႊရင္ေက်ာ္ဂိုဏ္းတဲ့။ အထူးတိုက္ေတြ၊ အထူးေဆာင္ေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးက ဆာဂ်င္လွေ႐ႊ၊ ဆာဂ်င္သိန္းၿမိဳင္ဆိုတာ ေ႐ႊရင္ေက်ာ္ ဂိုဏ္းသားေတြ။
ဒီေတာ့့ ကိုတင္၀င္းနဲ႔ သူ႔ ဘယ္ဘက္ခန္းက မီးေမာင္းေတြနဲ႔ ၾကံၾကတယ္။ အသားဟင္းစားရတဲ့ တနင္းလာေန႔မွာ စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္တယ္။ ညဘက္ အိပ္ခ်ိန္ေအာ္ၿပီး ခဏေနေတာ့ စမယ္ စမယ္ တဲ့။ က်ေနာ္တို႔ကိုလဲ ေျပာလိုက္ေသးတယ္။ မင္းတို႔ မ်က္ႏွာေတြက စပ္ျဖဲျဖဲေတြ လုပ္မေနနဲ႔တဲ့။ ရီခ်င္ရင္ အတြင္းနံရံဘက္ကို မ်က္ႏွာလွည့္ထားတဲ့။
ကိုတင္၀င္းက အသံနက္၊ အသံဆိုးႀကီးနဲ႔ ရင္ေခါင္းထဲကအသံနဲ႔ အသကုန္ ညႇစ္ၿပီး "ေအာင္မယ္ေလး" လို႔ ေအာ္တာ။ တေထာင္လံုး ၾကားေလာက္တယ္။
ဆာဂ်င္သိန္းၿမိဳင္တို႔၊ ေထာင္မႉးတို႔ ၀ါဒါေတြ အုပ္စုလိုက္ႀကီး အေျပးအလႊား ေရာက္ခ်လာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အခန္းေ႐ွ႔ အျပင္တံခါးကို ဖြင့္ၿပီး ေရာက္ခ်လာတာ။ မိန္းေဂ်းက ေထာင္မႉးေတြလည္း ပါတယ္။ ကိုတင္၀င္းဆီ တန္းသြားတာပဲ။ တခ်ိဳ ၀ါဒါေတြက က်ေနာ္တို႔ အခန္းေ႐ွ႔မွာ ရပ္ေနၾကတယ္။
ကိုတင္၀င္းကို ေမးေတာ့ ကိုတင္၀င္းက ဟိုဘက္က ေအာ္တာဆိုၿပီး တဖက္ခန္းကို ၫႊန္တယ္။ တဖက္ခန္း မီးေမာင္းကိုေက်ာ္မိုးက ဇာတ္လမ္းခင္းတယ္။ တကယ္ေတာ့ အသံျပဲႀကီးနဲ႔ ေအာ္တာက ကိုတင္၀င္း။
မီးေမာင္းက ကိုေက်ာ္မိုးဆိုတဲ့ ရဲေဘာ္က ေျပာတယ္။ ညေနက သူရတဲ့ ၀က္သားပံုစံတံုးကို မကိုက္ႏိုင္လို႔ ေဟာဒီသံတံခါးေပၚ တင္ထားတာ အိပ္ေပ်ာ္ခါနီး ေမွးကနဲအျဖစ္မွာ အေမႊးေတြနဲ႔ လက္မဲမဲႀကီး လာႏိႈက္လို႔ ႏိုးသြားတာတဲ့။ ဆာဂ်င္သိန္းၿမိဳင္တို႔ ေတာ္ေတာ္ ျဖဳန္သြားတယ္။ ေထာင္းမႉးက ေၾကာက္ခ်င္ဟန္ေဆာင္ေနတဲ့ ကိုေက်ာ္မိုးကို ေျဖာင့္ဖ် ႏွစ္သိမ့္တယ္။ ေသြးေလ ေျခာက္ခ်ားလို႔၊ စိတ္ထင္လို႔ ဘာလို႔ေပါ့။
ဒီလို အေၾကာက္တရားနဲ႔ ေျဖာင့္ဖ်သူေတြကို ကိုတင္၀င္းက ထပ္ေခ်ာက္တယ္။ မနက္ေစာေစာတိုင္ သူႏိုးတဲ့အခါ တခါတေလ ေဟာဒီ သြပ္မိုးေပၚမွာ ကရင္သင္တိုင္းလို အက်ႌ႐ွည္႐ွည္ႀကီးနဲ႔ ေလွ်ာက္ေနတာ။ ၾကည့္ရတာ ေခါင္းမပါဘူး။ ခႏၶာကိုယ္ခ်ည္းပဲလို႔ ေျပာတယ္။ သူေျပာမွ ပိုဆိုးသြားၿပီ။ ကိုတင္၀င္းက ကိုတင္ေမာင္ဦး လိုလို ဘာလိုလို မသိသလိုလိုနဲ႔ ေျပာလိုက္တာ။ သင္တိုင္းလိုလို ဘာလိုလို ဆိုတာကလည္း ႀကိဳးေပးရင္၀တ္တဲ့ အက်ႌမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ဇာတ္လမ္းဆင္တာ။
က်ေနာ္တို႔ အခန္းေ႐ွ႔က ၀ါဒါတေယာက္ဆို ပါးစပ္က ပြစိ ပြစိနဲ႔ မန္းမႈတ္ေနၿပီး ေျမႀကီးကို စစ္ဖနပ္စီး ထားတဲ့ ဖေနာက္နဲ႔ ေပါက္ေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔အခန္းက ေက်ာ္၀င္းကလည္း သူတရားထိုင္ေနရင္လည္း ျမင္တယ္တဲ့။ အဆင္းမွာ ဘီး၀င္တပ္တယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ရီခ်င္လြန္းလို႔ အသံမထြက္ေအာင္ မ်က္ႏွာကို ေခါင္းအံုးနဲ႔ အုပ္ၿပီး အတြင္းဆံုးနံရံဘက္ကို လွည့္အိပ္ေနရတယ္။
ဘုရား႐ွိခိုးအိပ္ၾက၊ တရားမွတ္ၿပီး အိပ္ၾကနဲ႔၊ ဆာဂ်င္သိန္းၿမိဳင္က ေျပာၿပီး အာဏာပိုင္ေတြ တပ္ေခါက္သြားတယ္။ အဲဒီညက စၿပီး ညဘက္ဆို ေဆးလိပ္နံ႔လည္း မရေတာ့ဘူး။ အျပင္က လာေခ်ာင္းနား မေထာင္ၾကေတာ့ဘူး။ လြတ္ေျမာက္တဲ့ နယ္ေျမျဖစ္သြားတယ္။

ဆက္ေရးပါအုန္းမယ္။


1 comment:

Nyo Htet Nyo said...

ဆရာေရ အပိုင္း၂ ဖတ္သြားပါတယ္။ ဆရာလဲ ေတာ္ေတာ္ အမွတ္အသားေကာင္းတာပဲ။ အပိုင္း၃ ေမွ်ာ္ေနလ်က္ပါခင္ဗ်ာ။