Tuesday, May 24, 2011

မၿပီးေသးေသာပန္းခ်ီကား
ေရးသူ- ရင္ေမာင္



ပန္းခ်ီသည္ ထင္တာထက္ ခက္လွသည္။

ပန္းခ်ီသင္ေနသည္မွာ ႏွစ္၀က္ခန္႔ေတာ့ရွိၿပီ။

ငယ္ငယ္က လံုး၀ ပန္းခ်ီႏွင့္ အေစးမကပ္ခဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၌ ကေလးမ်ားကို ပန္းခ်ီပညာ သင္မေပးပါ။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က တက္ခဲ့သည့္ အစိုးရ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းစာကလြဲ၍အားကစား၊ ပန္းခ်ီ၊ အိမ္တြင္းမႈ စသည့္ ပညာမ်ား ဘာဆိုဘာမွ် မသင္ခဲ့ရပါ။


ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္မူ တိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံပီပီ မူလတန္း၊ အလယ္တန္းတို႔တြင္ ပန္းခ်ီပညာကို သင္ေပး၏။ အတီးအမႈတ္၊ ဂီတ၊ အားကစားတို႔ကိုလည္း ပညာရပ္တခုစီအေနျဖင့္ သင္ၾကရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးတိုင္း အနည္းႏွင့္အမ်ား ပန္းခ်ီတတ္ၾက၏။ ရုပ္စြအဆံုး ကာတြန္းဆန္ဆန္၊ သရုပ္ေဖာ္ ေကာက္ေၾကာင္းဆန္ဆန္ ေလာက္ေတာ့ ကေလး လူႀကီး က်ားက်ား မမ ဆြဲတတ္ၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ေနသည့္ၿမိဳ႔တြင္ ၿမိဳ႔မ်ဴနီစပါယ္က စီစဥ္ေပးေသာ သင္တန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိသည္။ သင္တန္းခ မေပးရ။ ၿမိဳ႔ေနလူထုအတြက္ အခမဲ့ သင္တန္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ဟိုက္ကုကဗ်ာ၊ ကိုးရီးယားဘာသာ အေျခခံ၊ ကြန္ျပဴတာအေျခခံ၊ တင္းနစ္အေျခခံ၊ ပန္းအလွျပင္.... စသည္ စသည္ျဖင့္ ရာသီအလိုက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖြင့္လွစ္ေပးသည္။ ရပ္ကြက္တိုင္းလိုလိုတြင္ ရွိေသာ ရပ္ကြက္လူထုပိုင္ စုေ၀းခန္းမမ်ားတြင္ ဖြင့္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ရပ္ကြက္ အႀကီးအေသးကို လိုက္၍ စုေ၀းခန္းမမ်ားသည္လည္း အႀကီးအေသး အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ ရပ္ကြက္ဓမၼာရံု ဆန္ဆန္ ျဖစ္သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးႏွင့္ ၀န္ထမ္းမ်ားလည္း ႐ွိသည္။ အားကစားရံု၊ စာၾကည့္တိုက္ပါ တြဲဖြင့္ထားေသာ အေဆာက္အအံု မ်ားလည္း ရွိသည္။ အခ်က္အျပဳတ္ သင္တန္းဖြင္ႏိုင္ေအာင္ ေရ မီး ဓါတ္ေငြ႔ စသည့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုလည္း အကုန္ျပင္ဆင္ေပးသည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ငယ္ငယ္က ပန္းခ်ီဝါသနာ မပါလွေသာ္လည္း ႀကီးလာေတာ့၊ အထူးသျဖင့္ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ သို႔ ေရာက္ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ တျဖည္းျဖည္း ပန္းခ်ီကား ၾကည့္ရတာ အရသာ ေတြ႔လာသည္။ သည္မွာက ၿမိဳ႔တိုင္းလိုလို ပန္းခ်ီပန္းပု ျပတိုက္ႀကီးမ်ား ရွိတတ္သည္။ အသစ္ အသစ္ ဝင္လာေသာ သို႔မဟုတ္ အျခား ျပတိုက္ႀကီးမ်ားမွ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ျဖင့္ ငွားရမ္းေသာ လက္ရာမ်ားကိုလည္း အထူးျပပြဲအျဖစ္ ျပသေနၾကသည္။ တီဗြီလိုင္း မ်ားကလည္း ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီျပတိုက္ႀကီးမ်ား အေၾကာင္း၊ ကမၻာေက်ာ္ ပန္ခ်ီကားႀကီးမ်ားအေၾကာင္းကို တဖြဲ႔တႏြဲ႔ ရိုက္ျပၾကသည္။ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးမ်ား၏ အတၳဳပၸတၱိမ်ား ဆိုလွ်င္ ကေလးကအစ သိေနၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ ပန္းခ်ီဆရာဆို၍ ျမန္မာထဲက ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ေလာက္ကိုသာ မွတ္မွတ္ရရသိ၍၊ ႏိုင္ငံျခားမွ ဆိုလွ်င္ လက္ရာက အဓိပၸါယ္နားလည္၍ မရေအာင္ ခက္ေသာ ပီကာဆိုေလာက္သာ ၾကားဖူးနား၀ ျဖစ္ ရွိ၏။ ဂ်ပန္ေရာက္မွ ဗန္းဂိုးတို႔ မိုးေနးတို႔ ေရႏြားတို႔စသျဖင့္ သိလာရသည္။ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ေတြ႔လွ်င္ ဘယ္သူ႔ လက္ရာဘဲဟု ေျပာႏိုင္လာသည္။

၀တၳဳေတြ ဖတ္ဖန္မ်ားေတာ့ ၀တၳဳေရးခ်င္လာ၏။

ပန္းခ်ီေတြ ၾကည့္ဖန္မ်ားေတာ့လည္း ပန္းခ်ီ ေရးခ်င္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလုပ္တဖက္နွင့္ မအားသည့္ၾကားမွ အေျခခံ ေရေဆးပန္းခ်ီသင္တန္းကို စာရင္းေပးၿပီး စတက္ျဖစ္သည္။

စင္စစ္ ကံထူး၍ တက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။

သင္တန္းတခုတြင္ လူဦးေရက ၂၀ မွ ၃၀ အတြင္းေလာက္ ေျခႏိုင္လက္ႏိုင္ ကန္႔သတ္ထားရာ ရာသီတခု တခုတြင္ ေလွ်ာက္ထားသူမ်ား ၃ - ၄ ဆ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ မဲႏိႈက္ၿပီး ေပါက္သည့္လူသာ တက္ရ၏။ အခ်ိဳ႔မွာ အႀကိမ္ ၾကိမ္ေလွ်ာက္ေသာ္လည္း မေပါက္ၾကဟု ဆိုသည္။

ကၽြန္ေတာ္ကား တႀကိမ္ေလွ်ာက္၊ တႀကိမ္ေပါက္ၿပီး ကံထူးလွသည္။

ကံသာထူးေသာ္လည္း ဥာဏ္နွင့္ ၀ိရိယက ႏံုခ်ာလွ၏။ ပန္းခ်ီဥာဏ္ လံုး၀ မရွိပါ။

ပိုဆိုးသည္က သင္တန္းတြင္ ၂ နာ၇ီ ေလ့က်င့္လွ်င္ အိမ္က် ထို႔ထက္ ၃ - ၄ ဆ ပိုေလ့က်င့္ရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အခ်ိန္မေပးႏိုင္ ဟူေသာ မိမိဘာသာေပးေသာ ဆင္ေျချဖင့္ ၁ နာရီပင္ မေလ့က်င့္ျဖစ္။ အတူတက္ၾကေသာ ဂ်ပန္မ်ားမွာ ငယ္ငယ္ကေလး ကတည္းကလည္း ေက်ာင္းမွာ သင္ခဲ့ဖူး၊ ထို႔ေနာက္လည္း အေလ့အက်င့္ ရွိသူမ်ား ျဖစ္၍ လက္ရာေျမာက္ၾကသည္။

ဆရာကလည္း အရိပ္အႁမြက္ေလာက္သာေျပာၿပီး ဆြဲခ်င္သလိုဆြဲၾကဟုလႊတ္ထားေသာ ဆရာျဖစ္သည္။

အေျခခံ ခဲေၾကာင္းခ်သည့္ သင္တန္း၊ ပန္းသီးကို အေရာင္ျခယ္ေသာ သင္တန္း ၿပီးသည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊားကာ ရႈခင္းမ်ားကို ေဆးျခယ္ခိုင္းေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တဆင့္တက္၍ ပန္းေရာင္စံုစိုက္ ထားေသာ ပန္းအိုး၊ ဆရာ့ပါးစပ္ကပင္ အဆြဲရခက္လွသည္ဆိုေသာ ေရတ၀က္ပါသည့္ ဖန္ခြက္.....။ ထို႔ေနာက္တဖန္ ခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊားၿပီး အျပင္ထြက္ၿပီး တကယ့္ ရႈခင္းကို ဆြဲခိုင္းေတာ့သည္။

ကၽြမ္းသူမ်ားကေတာ့ သင္တန္းခ်ိန္ႏွစ္ နာရီအတြင္း အၿပီးဆြဲၾကသည္။ အႏုစိပ္လိုသူမ်ားကေတာ့ အိမ္စာအျဖစ္ ျပန္ယူသြားကာ အိမ္မွာ အၿပီးသပ္ၾကသည္။

ကၽြန္ေတာ္ကား သင္တန္းခ်ိန္အတြင္းလည္း မၿပီး။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့လည္း ပစ္ထားလိုက္သည္က မ်ား၍ မၿပီး။ ဤသို႔ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္တြင္ မၿပီးေသးေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ား မ်ားမ်ား လာသည္။

ႏွစ္ပါတ္မွ တခါျဖစ္ေသာ သင္တန္းျဖစ္ေသာ္လည္း ေျခာက္လေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိလာေသာအခါ နည္းနည္းေတာ့ ရိပ္စားမိလာသည္။

ဆရာကား ဆရာပီပီ ဆရာစားခ်န္သည္ဟုပင္ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ဘာကိုမွ ေတ့ေတ့ဆိုင္ဆိုင္ သင္မေပးဟု ဆရာ့အေပၚ စိတ္လုပ္မိေသာ္လည္း တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ဆရာ့ထံ မွ ပညာ ယူတတ္လာသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆြဲထားသည္မ်ားကို ျပင္ခိုင္းလွ်င္ ဆရာက စိတ္လိုလက္ရ ျပင္ေပး၏။ ထိုအခါ ဆရာ့စုတ္ခ်က္ကို ၾကည့္၍ ပညာရသည္။

ပန္းသီးက အနီေရာင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပထမ ဆုံးေအာက္ခံအေရာင္အျဖစ္ အစိမ္းႏုကို ျခယ္ပံု။

အစိမ္းႏုေရာင္ ျခယ္ထားေသာ ေတာအုပ္ကို ေအာက္ေျခ၌ အျပာစပ္ေသာ အစိမ္းပုတ္ေ၇ာင္ ျခယ္လိုက္ေသာအခါ ေတာအုပ္သည္ နက္ရိႈင္းလာပံု။

ပန္းႏုေရာင္ ခ်ယ္ရီမ်ား ေ၀ေနေအာင္ ပြင့္ေနပံုတြင္ အဖ်ားတြင္ အျဖဴေရာင္မ်ား အုပ္ေပးျခင္ျဖင့္ ေနျခည္ ျဖာေနသလို ၀င္းလာပံု။

တခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေတာင္မႀကီးတခု၏ ေတာင္ေစာင္းမ်ားကို ပံုေဖာ္လိုသျဖင့္ မီးခိုးရင့္ေရာင္ ေတာင္မႀကီးကို ျခယ္ၿပီး ေတာင္ေစာင္းမ်ားကို အနက္ေရာင္ျဖင့္ ေစာင္းေပးလိုက္သည္။ သို့ေသာ္ မီးခိုးရင့္ေရာင္တျခား၊ အနက္ေရာင္ အစင္းႀကီးမ်ား တျခားျဖစ္ကာ ရယ္စရာႀကီး ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ထိုအနက္မွာ နက္ေမွာင္လွသျဖင့္ ဘယ္လိုျပန္ေျဖေျဖ မေျပေအာင္ ျဖစ္သြားသည္။

သို႔ေသာ္ ေတာင္ထိပ္ေပၚတြင္ လက္လြန္ၿပီး က်သြားေသာ အနက္စက္ကိုေတာ့ဆရာက က်က်နန ျပင္ေပးသည္။ အနက္ကို အျဖဴျဖင့္ ေရာလိုက္ၿပီး အစက္ကိုလည္း အစိုင္အခဲျဖစ္ေအာင္ ခ်ဲ႔၍ ဆြဲလိုက္ေသာအခါ မိုးတိမ္ထုႀကီးလို ျဖစ္သြားသည္။ အမွားက အမွားေကာင္း ျဖစ္ၿပီးပို၍ အသက္၀င္လာသည္။

ေတာင္၏ ေရွ႔ွ႔မွာက ေတာအုပ္။ ထိုေတာအုပ္ႏွင့္ ေတာင္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ ပန္းခ်ီကားတြင္ တသားတည္း ျဖစ္ၿပီး ျပားခ်ပ္ေန၏။ ေတာအုပ္က ေတာင္၏အေရွ႔တြင္ ႂကြမေနပါ။ ဆရာ့ကို ျပေတာ့ ေတာင္နွင့္ ေတာ၏အၾကားတြင္ လိေမၼာ္ေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ဆြဲထည့္လိုက္သည္။ တကယ့္ရႈခင္းတြင္ ေတာအုပ္၌ လိေမၼာ္ေရာင္ မရွိပါ။ ထင္းရႉး ေတာအုပ္ ျဖစ္သျဖင့္ ထင္းရႉးခက္မ်ားသာ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ ထြက္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ထိုအတိုင္း ပံုတူကူးခ်ၿပီး လိုက္ဆြဲထားသည္။ ထင္းရႉးရြက္ကိုမွတရြက္စ၊ီ တရြက္စီ…….။ ဆူးခၽြန္ကေလးမ်ားကိုပင္ အႏုစိပ္လိုက္ေသးသည္။ ထို စုပ္ခ်က္မ်ားကိုလည္း ဆရာက အစိမ္းႏုေရာင္ျဖင့္ ခပ္ေသာ့ေသာ့ ဖံုးျပစ္လိုက္သည္။

ပန္းခ်ီမွာ ေဆးစိုေနခ်ိန္တြင္ ပံုက မေပၚေသး။ ေဆးေျခာက္ေတာ့မွ ပံုက ေပၚလာ၏။ ဆရာ ျပင္ေပး လိုက္ေတာ့မွ ေတာအုပ္သည္ ေတာင္၏ေရွ႔တြင္ ႂကြလာ၏။ မူလက ထင္းရႉးခက္မ်ား ၾကားတြင္ ဟာလာဟင္းလင္း ျဖစ္ ေနေသာ္လည္းဆရာအုပ္ေပးလိုက္ေသာ အစိမ္းေရာင္ျဖင့္ ထင္းရႉးပင္၏ ေနာက္တြင္လည္း အျခားအပင္မ်ား ရွိေသးသေရာင္ ေတာအုပ္၏ ထုကို ခံစားရလာသည္။

ကၽြန္ေတာ္ အညံ့ဆံုးကား အလင္းအေမွာင္ ထည့္ျခင္း ျဖစ္၏။

ထိုေတာအုပ္၏ေရွ႔တြင္ ေက်ာက္ဆစ္ကုံးတံတားႀကီး ရွိ၏။ ထိုကုံးတံတားေအာက္တြင္ ေရတသြင္သြင္ စီးေနသည္။ ေရထဲတြင္ ကံုးတံတား တကံုးစီ တကံုးစီ၏ အရိပ္က ထင္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ အရိပ္သည္ ေရေရာင္၊ ေနေရာင္၊ လိႈင္းေရာင္တို႔ ျဖင့္မပီ၀ိုးတ၀ါး။

စာပန္းခ်ီ ျခယ္တတ္ေသာ္လည္းတကယ့္ပန္းခ်ီကိုေတာ့ဘယ္လိုျခယ္လို႔မွမရ။ ကံုးတံတားက ႂကြရြမလာ။ ေရကလည္း စီးမေန။ လိႈင္းေတြကလည္း မထ။ ေရထဲတြင္လည္း တံတားရိပ္မေပၚ။ ကေလးတေယာက္က ထင္ရာျခစ္ထားသလို ပန္းခ်ီကားသည္ ေရာင္စံု ပန္းခ်ီကားမဟုတ္ဘဲ ေရာင္စံုပန္းခ်ီျပားႀကီးသာ ျဖစ္ေန၏။ အားလံုး ျပားခ်ပ္ေန၏။

ဆရာ့ကို ျပင္ခိုင္းေတာ့ ဆရာက ရယ္၏။

သူ႔လက္သံုးစကားကိုလည္း ထပ္ေျပာျပန္သည္။

"ပန္းခ်ီဆိုတာ ဓါတ္ပံုမဟုတ္ဘူး။ အေသးစိပ္ေတြ အကုန္ျပစရာ မလိုဘူး။ မပီ၀ိုး၀ါး ျခယ္ရတယ္။ ၾကည့္တဲ့လူက ျဖည့္ၾကည့္လိမ့္မယ္"

ထို႔ေနာက္ ဆက္ျပန္သည္။

"အေရးႀကီးတာက အလင္းအေမွာင္ ထည့္တတ္ဖို႔ပဲ။ ခဲပံုၾကမ္းကို ဘယ္ေတာ့မွ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ထက္ပိုမဆြဲနွင့္။ ၿပီးရင္ အေရာင္ႏုက စ ထည့္။ ေနာက္ အေရာင္ရင့္ကို လိုက္။ လိုတဲ့ေနရာမွာ အေမွာင္ထည့္။ အျဖဴကို အလင္းအျဖစ္ သံုးလိုက္ရင္ ပံုဟာ သံုးဘက္ျမင္ ႂကြလာလိမ့္မယ္။"

ေျပာေျပာဆိုဆို ဆရာက တံတား၏ အရိပ္ေတြကို ေရထဲတြင္ လိုက္ထည့္သည္။ ေဆးႂကြင္းေဆးက်န္ ျဖင့္ တံတားတိုင္ႏွင့္ လက္ရမ္းေတြကိုလည္း တျခမ္းစီတျခမ္းစီ အေမွာင္လိုက္ထည့္သည္။ ဟုတ္ပါရဲ႔။ တံတားတိုင္ကပင္ တံတားမွန္းသိေသာ္လည္း ျပားခ်ပ္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္ မဟုတ္လား။ အေမွာင္ထည့္ၿပီးေတာ့ "ေဟာသည္ ဘယ္ဘက္က ေနေရာင္ထိုးေနတာ" ဟု ေျပာေျပာဆိုဆိုနွင့္ ဘယ္ဘက္ျခမ္းမ်ားကို အျဖဴေရာင္ျဖင့္ လိုက္တို႔ လိုက္ေတာ့ ေနေရာင္တြင္ ႂကြလာေသာ ကံုးတံတားႀကီးကို ျမင္ရသည္။

ေရထဲတြင္လည္း ေရျပာေပၚတြင္ အျဖဴစင္းမ်ား ဟိုဟိုသည္သည္ လိုက္တို႔လိုက္ေတာ့ ေနျခည္ေအာက္မွ လိႈင္းၾကက္ခြပ္ေလးမ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။

"အိမ္ေရာက္ရင္ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြ ထပ္လိုက္ဦး။ ပန္းခ်ီဆိုတာ ဒီလိုပဲ ဟိုနား လိုေနတယ္ ထင္ရင္ ထပ္ျဖည့္လိုက္၊ ဒီနား ပိုေနတယ္ ထင္ရင္ ေျဖေပးလိုက္နဲ႔ ၿပီးတယ္ မရွိဘူး"

ဟုတ္ပါရဲ႔။ ခုေတာ့ ပန္းခ်ီပညာကို ေရးေရး သေဘာေပါက္လာသျဖင့္ မူလက ပစ္ထားခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီမ်ား၊ ခဲေၾကာင္းသာခ်ထားခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီမ်ားကို အခ်ိန္ရတိုင္း အေရာင္ ထပ္ျဖည့္ေနမိသည္္။ တျဖည္းျဖည္း ရုပ္လံုးေပၚ လာေသာ ကိုယ္႔ပန္းခ်ီကိုလည္း ကိုယ္ ေက်နပ္ေနမိသည္။

ပန္းခ်ီတတ္သည္ မတတ္သည္ အပထား။

ပညာေတာ့ အမ်ားႀကီး ရလိုက္၏။

တကယ္ေတာ့ ပန္းခ်ီဆိုသည္မွာ ဘ၀လိုပါဘဲလား။

ပန္းခ်ီမွာ အေျခခံ အေရာင္ျခယ္ရသလို ဘ၀မွာလည္း ဘဝအေျခခံက အေရးႀကီးပါလား။

ပန္းခ်ီဆိုတာ အနီး, အနီး မို႔ အေ၀း, အေ၀း မို႔ ၊ ၀ိုးတ၀ါးႏိုင္လွသလို ဘ၀ဆိုတာကလည္း ၿပီးခဲ့သည့္ အတိတ္က အတိတ္မို႔ ဝိုးတိုးဝါးတား။ မေရာက္ေသးသည့္ အနာဂါတ္က အနာဂါတ္မို႔ မပီ ၀ိုးတ၀ါး။ ဘာမွ ေရေရရာရာ မရွိ။ ဒါေပမယ့္ ဘ၀ ေတာ့ ဘ၀ ပင္။

အခု ပိုင္တာကေတာ့ အခုျခယ္ေနသည့္ အေရာင္။ ဘ၀၏ ပစၥဳပၸန္။

ၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီမွာ ျပင္မရ သည့္အမွား မ်ား ရွိသလို ဘ၀မွာေရာ အမွားေတြ ဘယ္ေလာက္ ရွိခဲ့ပါလိမ့္။

ၾကည့္ပါဦး။ တခါတေလမွာေတာ့ အမွားေကာင္း ျဖစ္ၿပီး မွားက်ေသာ ေဆးစက္က တိမ္တိုက္ႀကီး ျဖစ္သြားသလို..... ဘ၀မွာေရာ..... တေကြ႔ တဆစ္ခ်ိဳးမွာ အေကာင္းဘက္ ေရာက္သြားတာေတြ ၇ွိခဲ့သည္ မဟုတ္လား။

အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ အလင္းႏွင့္ အေမွာင္။

အေမွာင္ထည့္လိုက္မွ သံုးဘက္ျမင္ ႂကြလာေသာ ပန္းခ်ီ။

ဘ၀မွာလည္း တခါတေလ အေမွာင္ကို မေၾကာက္တတ္မွ။

အေမွာင္ရွိမွ အလင္းက ပိုလင္းလာသည္ မဟုတ္လား။

ပန္းခ်ီတြင္ လိုတိုး ပိုေလွ်ာ့ျဖင့္ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္တိုင္းမက်ႏိုင္၊ ဘယ္ေတာ့မွ မၿပီးႏိုင္သကဲ့သို႔ ဘ၀သည္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီးျပည့္စံုမည္မဟုတ္ ။

ဘ၀သည္ပင္လွ်င္ မၿပီးေသးေသာ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္……။

ဤသို့ ဆိုလွ်င္ သင့္ဘ၀တြင္ ယခု ဘာအေရာင္ ျခယ္ေနပါလိမ့္။

ရင္ေမာင္
ဧၿပီ ၁၉- ၂၀၁၁


ေတာင္းပန္လႊာ။
ဤအက္ေဆး၏ ေခါင္းစဥ္မွာ ကၽြန္ေတာ္၏ မူရင္းမဟုတ္ပါ။ ဆရာၿမိဳ႔မၿငိမ္း၏ သီခ်င္းေခါင္းစဥ္ဟု အမွတ္အသား ရွိေသာ္လည္း ဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာေရးသည့္ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား စာအုပ္တြင္ ဤ သီခ်င္းေခါင္းစဥ္နွင့္ သီခ်င္းကို ရွာ၍ မရပါ။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ရုပ္ရွင္မင္းသား ၀င္းဦး ေရးသား ပါ၀င္ ရိုက္ကူးေသာ ေဆာင္းအိမ္မက္ ဇာတ္ကားတြင္ ဇာတ္၀င္ ဇာတ္ပို႔ သီခ်င္းအျဖစ္ သံုးသြားေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ဤ သီခ်င္း ေရးစပ္သူ၊ မူလသီဆိုသူကို သိ မွီ သူမ်ား ရွိပါက ေထာက္ျပၫႊန္ၾကားေပးရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ မူလ ပညာရွင္ မ်ား၏ ခြင္ျပဳခ်က္ကို မယူဘဲ (ယူရန္ခြင့္မသာဘဲ) သံုးစြဲမိသည္ကိုလည္း အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။

No comments: