Friday, September 30, 2011

ေ႐ႊကိုင္းသားဆရာေတာ္အႏွစ္၁၀၀ျပည့္
ေရးသူ- ဖိုးသံ(လူထု)





{ေကာင္းကင္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာက ဒီေဆာင္းပါးကို ႀကိဳက္လြန္းလို႔ မာယာမွာ တင္ခြင့္ျပဳပါရန္ သက္ဆိုင္သူမ်ားထံခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းၿပီး၊ မာယာက ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်းဇူးအထူးတင္ ပါတယ္၊ ေကာင္းကင္ နဲ႔ ဖိုးသံ(လူထု) ေရ။}

က်ေနာ္ ေတြ႔ႄကံုဖူးေသာ သံဃာေတာ္မ်ားထဲမွာ သံဃာနဲ႔ အတူဆံုး ဘုန္းႀကီးတပါးကို ေျပာပါလို႔ဆိုရင္ က်ေနာ္ ပထမဆံုး မဆိုင္းမတြ ေျပာလိုက္မိမွာဟာ ဆရာေတာ္ဦးေသာဘိတ ေခၚ ေ႐ႊကိုင္းသားဆရာေတာ္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼတာပဲ က်ေနာ့္ဘ၀မွာ သံဃာေတာ္ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ထိေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ၾကည္ၫိုစရာ သံဃာေတြ အမ်ားႀကီးကို ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။ စံကင္း ဆရာေတာ္ႀကီး၊ ဆရာေတာ္ဦးဇနကဘိ၀ံသ စသျဖင့္ ေလးစားၾကည္ၫိုဖြယ္ရာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို လူကိုယ္တိုင္ ဖူးေျမာ္ ကန္ေတာ့ဖူးေပမဲ့ နီးနီးကပ္ကပ္ မေနရေတာ့ သူတို႔အေၾကာင္း ထူးထူးျခားျခား ေျပာစရာ မ႐ွိသလိုလို ျဖစ္ေနပါတယ္။


ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ဦးေသာဘိတ ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မိဘမ်ားနဲ႔ က်ေနာ္ မေမြးခင္၊ သူ လူ၀တ္ဘ၀ ကတည္းက သိကၽြမ္းခဲ့ၿပီး- အသြားအလာ မျပတ္႐ွိေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးမို႔ သူ႔အေၾကာင္းကို ႏိႈင္းစာျခင္းအားျဖင့္ အမ်ားႀကီး သိတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ လူထုသတင္းစာတိုက္ ကာလတုန္းကလည္း လူထုတိုက္ ကထိန္ဆိုရင္ စစ္ကိုင္းေတာင္ေပၚမွာ႐ွိတဲ့ ဆရာေတာ္ သီတင္းသံုးရာ အႏု႐ုဒၶာေခ်ာင္ ယြန္းေက်ာင္းနဲ႕ က်ေနာ္နာမည္ ေမ့ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ၀ါးခ်က္က ေခ်ာင္တို႔ကို သြားၿပီး ခင္းပါတယ္။ တကယ္က ဆရာေတာ္ သံဃာ့ေဘာင္မ၀င္မီ လူ၀တ္ဘ၀ ကတည္းက ႀကီးပြားေရးမဂၢဇင္းထုတ္ေနတဲ့ က်ေနာ့္အေဖနဲ႔ ရင္းႏွီးပါတယ္။ ဆရာေတာ္က သူ႔အသက္ ၂၂ႏွစ္၊ ၁၉၄၄ခုႏွစ္ က်မွ ဘုန္းႀကီး၀တ္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ သူလူ၀တ္နဲ႔ ႐ွိစဥ္တုန္းက က်ေနာ့္အေဖတို႔နဲ႕ အတူ မင္းကြန္းမွာ တြဲၿပီး႐ိုက္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုကို က်ေနာ္တို႔အိမ္မွာ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက သူဟာ မႏၱေလးျမိဳ႕ ကမၺည္းေက်ာက္စာရံုး (ေနာင္မွာ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနမွာ) အလုပ္လုပ္ေနပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဟာ အင္မတန္ အိႁႏၵႀကီးၿပီး စကားက်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေျပာတာလို႔ တခါမွ မေတြ႔ဖူး၊ မၾကားဖူးပါ။ ရယ္တာေတာင္မွ တကယ့္ကို ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႔ ရယ္တာပါ။ ဆရာေတာ္ စိတ္ဆိုး ေဒါသျဖစ္တယ္ ဆိုတာလည္း တခါမွ မေတြ႔ခဲ့ဖူးပါဘူး။ သူဟာ ဘယ္သူ႔အေၾကာင္းကိုမွ ျပင္းျပင္းထန္ထန္၊ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းလည္း မေျပာတတ္တဲ့ သူေတာ္စင္ပါ။ စကားေျပာ ျငင္သာလိုက္တာကလည္း မေျပာနဲ႔၊ အိမ္က ဧည့္ခန္းထဲမွာသူနဲ႕ က်ေနာ့္အေဖနဲ႔ ေဘးခ်င္းကပ္ထိုင္ၿပီး ေျပာေနတာေတြကို အေဖ့ေဘးမွာထိုင္ေနတဲ့ က်ေနာ္က လံုးေစ့ပတ္ေစ့ မၾကားရပါဘူး။ မသိတဲ့ လူကဆိုရင္ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ ေဆြးေႏြးေနသလားလို႔ေတာင္ ေအာက္ေမ့ရမွာပါ။

ေနာက္ ဆရာေတာ္သီတင္းသံုးတဲ့ ေက်ာင္းဟာ ဘယ္ေတာ့မဆို အင္မတန္ လူသူေ၀းၿပီး ေခ်ာင္က်၊ လူျပတ္တဲ့ ေက်ာင္းေတြခ်ည့္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက သူ႔ေက်ာင္းမွာ လူတ႐ုန္း႐ုန္း စည္ကားေနတာကို မႏွစ္သက္ပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္အထိ ေခ်ာင္က်သလဲဆိုရင္ တခါမွာ မႏၱေလးထံုးစံ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ စစ္ကိုင္းဘက္ကို ကထိန္ခင္းသြားၾကေတာ့ သူနဲ႔ အတူေနတဲ့ သူတူ ကိုရင္ စစ္ကိုင္းလွျမင့္ (ေနာင္က်ေတာ့ လူထြက္ၿပီး လူထုသတင္းေထာက္ လုပ္တယ္)က မေန႔ညက အဲဒီျမင္ေနရတဲ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က သစ္ပင္ေပၚမွာ က်ားသစ္ႏွစ္ေကာင္ ကိုက္ေနလိုက္တာ တ၀ုန္း၀ုန္းပဲလို႔ ေျပာျပပါတယ္။ လွမ္းၾကည့္ လိုက္ေတာ့ အဲဒီသစ္ပင္ဟာ ကိုက္၅၀ ေလာက္ေ၀းတာပါ။ ၾကားမွာ ေခ်ာက္ႀကီးျခားေနလို႔သာေပါ့။

ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ထူးျခားခ်က္တခုက အားနာတတ္တာပါ။ သူ က်ေနာ္တို႔အိမ္ကို ႂကြၿမဲအတိုင္းႂကြ လာတယ္ဆိုရင္ က်ေနာ့္ အေဖရယ္ အေမရယ္က ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ႁပုၿပီး စကားေျပာ ၾကပါတယ္။ ဆြမ္းခ်ိန္တန္ ဆြမ္းကပ္၊ ဘိလပ္ရည္ ခ်ိန္တန္ ဘိလပ္ရည္ကပ္ၿပီး မဆံုးႏိုင္မၿပီးႏိုင္ စကားေတြေျပာၾကတာပါ။ အေဖတို႔ အေမတို႔ ထမင္းစားခ်ိန္ေရာက္ရင္လည္း ဆရာေတာ္ကို ဖတ္စရာတခုခု ေပးခဲ့ၿပီး ထမင္းစားၿပီး ေနာက္စကား ဆက္ရေအာင္ ေစာင့္ေစတာပါပဲ။ မႏၱေလးမွာ က်ေနာ္တို႔ အိမ္နဲ႔ ကိုက္၁၅၀ ေလာက္ေ၀းတဲ့ ေနရာမွာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ညီအရင္း လူထုသတင္းစာ သတင္းေထာက္ေဟာင္း ဦးဘကြန္း ႐ွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ ဦးဘကြန္းအိမ္မွာ အခ်ိန္ေပးတာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာပိုၿပီး လူထုတိုက္မွာ ထိုင္ေလ့႐ွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ စစ္ကိုင္းက လာတာလို႔ ဆိုေပမဲ့ သူ႔ခမ်ာ သူေနတဲ့ ေခ်ာင္ကေန ကားဆိပ္အထိ တစ္နာရီ ေက်ာ္ေလာက္ အတက္အဆင္း လမ္းေလွ်ာက္ၿပီးမွ လာရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဆြမ္းကို မနက္အေစာႀကီး ဘုဥ္းေပးၿပီး ထြက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ တခါမွာေတာ့ တေန႔မွာ အေဖတို႔အေမတို႔နဲ႔ စကားေကာင္းေနလိုက္တာ အေမတို႔ဟာ သူ႔ကို ဆြမ္းကပ္ဖို႔ ေမ့သြားၿပီး မြန္းလြဲ သြားပါေလေရာ။ ဒါကို ဆရာေတာ္က ဆြမ္းကပ္ခ်ိန္ေရာက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း တခြန္းမဟ၊ တစြန္းတစေလးမွ မေျပာပါဘူး။ ေနာင္မွာ အေမက ဆရာေတာ္ အေၾကာင္းေျပာတိုင္း ဒီကိစၥကို ေနာင္တႀကီးစြာနဲ႔ တျဖစ္ေတာက္ေတာက္ ေျပာေလ့႐ွိပါတယ္။

ေနာက္ အေမေျပာေလ့႐ွိတာ တခုက ဆရာေတာ္ကို လူထြက္ၿပီး သူလုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ေစခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပါ။ ဒီအေၾကာင္းကို ေျပာရင္ အေမက “ငါ့စိတ္ထဲမွာ ဦးဇင္း (ဆရာေတာ္ဦးေသာဘိတကို အေမတို႔ ေခၚေလ့႐ွိတဲ့ အသံုးအႏႈန္း) ကို လူထြက္ေစခ်င္ ကို- - ကိုေတာ့ သကၤန္းျပန္၀တ္ေစခ်င္တယ္” လို႔ေျပာေလ့႐ွိပါတယ္။ ကို- - ဆိုတာက ပါဠိ-သကၠတ ဘာသာဆိုင္ရာေတြကို ေရးေနတဲ့ ပညာ႐ွိတေယာက္ပါ။ ဆရာေတာ္ဦးေသာဘိတရဲ႕ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသန အလုပ္က အခ်ိန္မမွန္၊ အစားမမွန္ရတဲ့အထဲ သူကလည္း သဲသဲမဲမဲ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ လုပ္ေလ့႐ွိတာဆိုေတာ့ နဂိုကမွ ပါးလွပ္လွပ္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ေလးဟာ ဒီဒဏ္ေတြကို ခံစားရ႐ွာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔လုပ္ရပ္ေတြဟာ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူသားေတြအတြက္ အက်ိဳး႐ွိလွတာမို႔ အေမတို႕ကို သူ႔ကိုဒါေတြ ဆက္မလုပ္ပဲ က်န္းမာေရး ဂ႐ုစိုက္ေစတာထက္ က်န္းမာေရးမထိခိုက္ပဲ ဒီလုပ္ငန္းေတြကို ဆက္လုပ္ႏိုင္ေအာင္ လူထြက္ေစခ်င္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကို လူထြက္ပါလို႔ေတာ့ ဘယ္ေလွ်ာက္လို႔ေကာင္း ပါ့မလဲ။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမန္မာမႈအတြက္ ဆရာေတာ္ အက်ိဳးႁပုသြားတာေတြက မ်ားလွပါတယ္။ က်ေနာ္ အကုန္မသိပါဘူး။ ဆရာေတာ္ဟာ အဂၤလိပ္ လက္ထက္ကတည္းက ေက်ာက္စာလုပ္ငန္း၊ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနလုပ္ငန္း လုပ္လာလိုက္တာ သူ သကၤန္းဆည္းလို႔ အစိုးရလုပ္ငန္းက ထြက္တဲ့ေနာက္မွာေတာင္မွ ကိုယ့္ဆြမ္းကိုယ္ ဘုဥ္းေပးၿပီး ထက္ထက္သန္သန္ အားတက္သေရာ လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ေျပာစကားေတြကို မၾကာမၾကာ ၾကားဖူးသူတေယာက္ အေနနဲ႔ဆိုရင္ သူဟာ အမ်ိဳးသားေရး တာ၀န္တရပ္လို သေဘာထား လုပ္ေနမွန္းသိသာပါ။ သူ႔ရဲ႕ လူသိမ်ားတဲ့ က်မ္းေတြ၊ စာအုပ္ေတြဟာ သူအဲဒီလို ရဟန္းဘ၀ ေရာက္ၿပီးမွ ေရးတဲ့စာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

သူေရးတဲ့စာအုပ္ ျဖစ္လာတာေတြထဲမွာ မႏၱေလး(၁၉၄၆ခုႏွစ္၊ ႀကီးပြားေရးစာအုပ္တိုက္က ထုတ္တဲ့ ခပ္ပါးပါးစာအုပ္)၊ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႕မႈ၊နဲ႔ အႏွစ္(၁၀၀)ျပည့္ မႏၱေလးတို႔ဟာ နာမည္အႀကီးဆံုးလို႔ ဆိုရမလားပါပဲ။ တျခားလည္း ၀က္မစြပ္ျမိဳ႕စား ဒုတိယန၀ေဒး၊ ပုညရွင္ဘုရားသမိုင္း၊ ပတၱျမားေစတီဘုရားသမိုင္း၊ ရတနာေစတီ ဆင္မ်ားရွင္ဘုရားသမိုင္း၊ အႏွစ္ ၆၀၀ ျပည့္အင္း၀ စတာေတြဟာ နာမည္ႀကီးပါတယ္။ အသက္၂၀ က စၿပီး စာေရးခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္က ေ႐ႊကိုင္းသားဆိုတဲ့ ကေလာင္ အမည္အျပင္ ရတနာပံု လိွဳင္ခင္ေအး၊ ရတနာပံု ဖိုးမွတ္စု၊ မွတ္စုေမာင္၊ မႏၱေလးလွိဳင္၊ စစ္ကိုင္းဘိုးရာဇာ၊ မႏၱေလးသား၊ ဦး ေသာဘိတ စတဲ့ နာမည္ေတြနဲ႔လည္း ေရးပါတယ္။

ဆရာေတာ္က လူ႔ေဘာင္မွာ၂၂ႏွစ္ေလာက္သာ ေနလိုက္ရေပမဲ့ ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္း၊ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ ပညာေတြကိုလည္း ပညာသည္တေယာက္လို တတ္ကၽြမ္းပါတယ္။ သူေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြမွာ သာမန္သမိုင္းကိစၥေတြ သာမဟုတ္ပဲ ဓာတ္ပံု ဘာသာရပ္အေၾကာင္း၊ နကၡတ္တာရာအေၾကာင္း တို႔အျပင္ ရာသီအလိုက္ ေပၚတဲ့ ငွက္ေတြ အေၾကာင္းေတာင္ ပါပါတယ္။

၁၉၅၉ခုႏွစ္မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ မႏၱေလး ႏွစ္တရာျပည့္ပြဲေတာ္ဟာ အဲဒီ အခ်ိန္အထိ ဗမာျပည္သမုိင္းမွာ တခါမွ မ႐ွိခဲ့ဖူးတဲ့ အထိမ္းအမွတ္ပြဲေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္သမုိင္းရဲ႕ တျခားသမိုင္း၀င္ ႃမို႔ႀကီးေတြ ျဖစ္တဲ့ ပုဂံ၊ အင္း၀၊ ေတာင္ငူစတာေတြဟာလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကတည္းက တည္႐ွိခဲ့တဲ့ ႃမို႔ႀကီးေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီဘ၀မွာ ဗမာ့သမိုင္းကို ဂုဏ္ေရာင္တင္တဲ့ ရာျပည့္ပြဲေတြ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ မႏၱေလး အႏွစ္တရာျပည့္အထိမ္းအမွတ္မွသာ က်င္းပႏိုင္ပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ က်ေနာ္တို႔ အိမ္ကို ဆရာေတာ္ဦးေသာဘိတ ႂကြာလာတဲ့ တမနက္မွာ ဆရာေတာ္က အေဖနဲ႔အေမကို မႏၱေလးႃမို႔ႀကီး တည္ေထာင္တာ အႏွစ္၁၀၀ တင္းတင္းျပည့္ေတာ့မယ္၊ ဒီအတြက္ ဂုဏ္ႁပုၾကသင့္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္လည္း မိဘမ်ား အနားမွာ ႐ွိေနပါတယ္။ ဒီအခါမွာ အေဖေရာအေမေရာ သိပ္၀မ္းေျမာက္ အားတက္သြားၿပီး ဂုဏ္ႁပုရမွာေပါ့၊ က်င္းပရမွာေပါ့ဆိုၿပီး စတင္လႈပ္႐ွားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခား ဘယ္သမိုင္းဆရာမွ သတိမႁပုမိတာကို ဆရာေတာ္သတိႁပု လံႈ႕ေဆာ္လိုက္လို႔ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ အထိမ္းအမွတ္ ပြဲေတာ္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြထဲက တခုဟာ စုေဆာင္းတာ အင္မတန္၀ါသနာပါတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔မွာက ေငြေၾကးတျပားတခ်ပ္မွ ႐ွိတာမဟုတ္ေတာ့ စုေဆာင္းထားတာဟာ မ်ားလွတယ္၊ စံုလွတယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ အဖို႕ကေတာ့ သူ႕ေက်ာင္းကို ေရာက္သြားတယ္ဆိုရင္ ၾကည့္မ၀ အားမရႏိုင္တဲ့ နာရီေဟာင္းေတြ၊ ေငြအေႂကြေစ့ မ်ိဳးစံုနဲ႔ အဲဒီတုန္းက (က်ေနာ့္အထင္) ဗမာျပည္မွာ အစံုလင္ဆံုး႐ွိတဲ့ ဗမာျပည္ တံဆိပ္ေခါင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ သူကိုယ္တိုင္ ေ႐ွးေဟာင္း သုေတသနလုပ္ငန္းကို လုပ္ေနေပမဲ့ သမိုင္းဆိုင္ရာ ေ႐ွးေဟာင္းပစၥည္းေတြကို စုတာေတာ့ မလုပ္ပါဘူး။ သမုိင္းဌာနကို ပို႔တန္တာပို႔၊ ျပတိုက္ကို ပို႔တန္တာပို႔ လုပ္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္မွာ အဂၤလိပ္စာကို ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မသင္ခဲ့ရတဲ့ အားနည္းခ်က္႐ွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ မႏၱေလးကိုႂကြလာတိုင္း က်ေနာ့္ မိဘမ်ားကိုေမးစရာ သူဖတ္႐ႈေလ့လာရင္း ႁကံုေတြ႔ရတဲ့ အဂၤလိပ္စာလံုးေလးေတြ ယူလာတတ္ပါတယ္။ တခါတေလလည္း က်ေနာ္တို႔ကို ေမးတတ္ပါတယ္။ သူက အၿမဲပညာလိုေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပါ။

၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းတာက ဒီလို အင္မတန္ ၾကည္ၫိုဖြယ္ရာေကာင္းတဲ့ ရဟန္းေတာ္ခမ်ာလည္း လူသာမာန္ေတြ နည္းတူ စနစ္ရဲ႕ဒဏ္ကို ခံသြားရ႐ွာပါတယ္။ က်ေနာ္ ေသခ်ာသိတာ ႏွစ္ႀကိမ္ပါ။ တခါက က်ေနာ့္ကို လိုက္ဖမ္းတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္က အဖမ္းမခံပဲ ထြက္ေျပးတဲ့အတြက္ စစ္အစုိးရ ေထာက္လွမ္းေရးက ေဒါပြၿပီး အႀကီးအက်ယ္ ေတာနင္း႐ွာေတာ့ ေတာထဲ ေတာင္ထဲက ေ၀းသီေခါင္လြန္းလွတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးေသာဘိတ ေက်ာင္းကိုလည္း သြား႐ွာေဖြ စစ္ေဆးတာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႕ ဘယ္တုန္းကမွ၊ ဘယ္လိုမွ မပတ္သက္ဖူးခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ခမ်ာ အေတာ္ေလးလန္႔သြားမွာပဲလို႔ ေအာက္ေမ့မိပါတယ္။ ေနာက္တခါကေတာ့ က်ေနာ္အိမ္က ထြက္လာၿပီးတ ဲ့ေနာက္မွာပါ။ ဆရာေတာ့္ဆီမွာ တန္ဘိုး႐ွိတဲ့ ေ႐ွးေဟာင္ပစၥည္းေတြ စုေဆာင္း သိမ္းဆည္းထားတာေတြ ႐ွိတယ္ဆိုၿပီး ဓားျပတိုက္ခံရတာပါ။ ယုတ္မာ႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ ဓားျပေတြဟာ ဆရာေတာ္ကို ပစၥည္းေတာင္းေတာ့ ႐ိုက္တာႏွက္ တာလည္း လုပ္တယ္လို ႔ၾကားရပါတယ္။

၁၉၁၂ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ၅ရက္၊ ေသာၾကာေန႕တုန္းက စစ္ကုိင္းျမိဳ႕ တေကာင္းရပ္ ေမြးခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဟာ ၁၉၈၇ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၂၉ရက္ေန႔မွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူပါတယ္။

မႏၱေလး ႏွစ္တရာျပည့္၊ အင္း၀ႏွစ္ ၆၀၀ျပည့္တို႔ကို တျပည္လံုးကို အသိေပးႏိႈးေဆာ္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဦးေသာဘိတ ေမြးဖြားခဲ့တာ လာမယ့္ႏွစ္မွာ အႏွစ္တရာျပည့္ပါၿပီ။ မင္းသမီးနဲ႔ ေမာ္ဒယ္ေတြရဲ႕ ေမြးေန႔တိုင္းကို ဂုဏ္ႁပုေနတဲ့ ဒီေန႔ မီဒီယာ (အမ်ားစု)ေတြမွာ ဆရာေတာ့္ေမြးေန႔ အႏွစ္၁၀၀ျပည့္ကို ဘယ္လို ဂုဏ္ႁပုမယ္လို႔ေရးတာ မေတြ႕ရေသးပါဘူး။

ဖိုးသံ(လူထု)

No comments: