ကၽြန္ပ္သည္ ျမန္မာစာေပတို႔ကို ၀ါသနာထံုသည့္အေလ်ာက္၊ ကဗ်ာလၤကာမႈတို႔ကို ၀ါစုကၠဌျပဳခဲ့ရာ၊ မစၥတာေမာင္မိႈင္း အမည္ျဖင့္ သူရိယသတင္းစာတြင္ ေရးသားေသာ ေဆာင္းပါးအျဖာျဖာ၊ မွာေတာ္ပံုက်မ္း၊ ဗိုလ္ဋီကာေဆာင္းပါးစေသာ စာေပတို႔သည္၊ ကၽြန္ေတာ္ ၏ ကဗ်ာမႈတြင္ ဆရာသဘြယ္ျဖစ္၍၊ မစၥတာေမာင္မိႈင္းဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို မျမင္ဘူး မေတြ႔ဘူးေသာ္လည္း၊ ထိုအမည္ကိုပင္ ထာ၀စဥ္ၾကည္ညိဳကာ၊ ေရးထားသမွ် စာေပကို အေလးဂ႐ု အထူးျပဳခဲ့ပါသည္။ ဆရာလြန္း ေရးသားစီရင္ေသာ ကဗ်ာသာရတၳသၿဂိဳဟ္က်မ္း သည္ ကၽြန္ပ္အား ကဗ်ာပညာ၏ ဘဏ္တိုက္ႀကီးကို ဖြင့္လွစ္ေပးေသာစာအုပ္ႀကီး ျဖစ္ေပ ေတာ့၏။ ထိုစဥ္အခါ ကၽြန္ပ္မွာ ဟသၤတၿမိဳ႔တြင္ ေနထိုင္ခိုက္ ျဖစ္၏။
တေန႔ေသာအခါ သူရိယသတင္းစာတြင္ ပါ႐ွိေသာ မစၥတာေမာင္မိႈင္း၏ ေဆာင္းပါး တေစာင္တြင္ မဟာကဗ်ာေလးခ်ိဳးတပုဒ္မွာ အအုပ္အခံ ကာရံခၽြတ္ေခ်ာ္တိမ္းပါးေနရာ၊ ထိုခၽြတ္ေခ်ာ္မႈကို ညႊန္ျပေသာ ေဆာင္းပါးတေစာင္ တပည့္မေကသာ၀တီ ေကလာသ ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ သူရိယသို႔ ေရးသားေပးပို႔လိုက္၏။
မၾကာမီ ပမာဒ ေလချဖစ္၍ ထိုကဗ်ာ၌ ကာရန္တိမ္းပါးသြားျခင္းကို ၀န္ခံၿပီးေနာက္ ဤသို႔ညႊန္ျပျခင္းအတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းကို ေလးခ်ိဳးတပုဒ္ေရးသား၍၊ ကာရန္ ျပင္ဆင္ခ်က္ႏွင့္တကြ၊ သူရိယမစၥတာေမာင္မိႈင္း ေဆာင္းပါးခဏ္းတြင္ ေျဖၾကားထားသည္ကို ေတြ႔႐ွိရေသာ ကၽြန္ပ္မွာ မိမိမျမင္ဘူးေသာ ဆရာ၏အေပၚ၌ ၾကည္ညိဳရင္းထက္ ဆထက္ ထမ္းပိုးတိုး၍ ၾကည္ညိဳလာေလသည္။
ေ႐ွးေခတ္ကို အေလးဂ႐ုျပဳျခင္း
ျမန္မာျပည္၌ ပထမသပိတ္ေမွာက္ကိစၥႀကီး ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီးေနာက္၊ ေန႐ွင္နယ္ေကာလိပ္ ေက်ာင္းႀကီးကို တည္ေထာင္ၾကေသာအခါ ကၽြန္ပ္သည္ အစိုးရအမႈထမ္းမွ ထြက္ခဲ့၍ အဆိုပါ ေန႐ွင္နယ္ေကာလိပ္ႀကီးတြင္ ျမန္မာစာပို႔ဆရာအျဖစ္ အမႈထမ္းရန္ ေရာက္႐ွိလာေသာအခါ ဆရာလြန္းကို ပထမအႀကိမ္ ျမင္ဘူးရေလသည္။ ဆရာလြန္းမွာ ျမန္မာဘာသာ "ပေရာ္ဖက္ဆာ" ရာထူးျဖင့္ ထိုအခါ ထမ္း႐ြက္လ်က္ ႐ွိေလသည္။ ကၽြန္ပ္ေရာက္႐ွိေသာအခါ ျမန္မာစာေပႏွင့္ ကဗ်ာကို၊ ကၽြန္ပ္အား လံုး၀တာ၀န္လႊဲေပးလ်က္၊ ဆရာလြန္းမွာကား ျမန္မာရာဇ၀င္ကို အထူးတလည္ ပိုင္ႏိုင္စြာ တပည့္တို႔အား သင္ၾကား ျပသေလသည္။ ဆရာလြန္းသည္ ေ႐ွးအခါက စာသင္ေက်ာင္းတြင္ ဆရာလုပ္ခဲ့ဘူးသူလည္း မဟုတ္။ ဆရာျဖစ္ စာေမးပြဲမ်ားကို ၀င္ေရာက္ေျဖဆို ေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူးသူလည္း မဟုတ္ပါလ်က္၊ ရာဇ၀င္ကို သင္ၾကားျပသရာ၌ တပည့္တို႔ ဥဏ္အျမင္က်ယ္ေစရန္၊ မွန္နန္းရာဇ၀င္ကို၊ ဦးကုလားရာဇ၀င္၊ တြင္းသင္းရာဇ၀င္၊ မံုေ႐ြးရာဇ၀င္၊ သစ္ဆိမ့္ရာဇ၀င္ အစ႐ွိေသာ ရာဇ၀င္ အေစာင္ေစာင္တို႔ျဖင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ျပေသာအခါ၊ ၀ိနိစၦယခ်မွတ္ပံု၊ ရာဇ၀င္ပါ စကားတလံုး၊ အတၳဳပၸတၱိတခု၏ အေျခအျမစ္တို႔ကို၊ ေက်ာက္စာမ်ား၊ သံပိုင္းသမိုင္း ဧခ်င္း ေမာ္ကြန္း၊ ရာဇ၀င္ သံေပါက္ သာခ်င္းတို႔ျဖင့္ ညိႇႏိႈင္း႐ွာေဖြ၍ ျပသပံု အစ႐ွိသည္တို႔ကို ေတြ႔ျမင္ရေသာ ကၽြန္ပ္မွာ အဘယ္မွာ မအံ့ၾသ မခ်ီးမြမ္းဘဲ ေနႏိုင္ေတာ့မည္နည္း။
ဤသို႔ ျပသရာ၌၊ အဂၤလိပ္ရာဇ၀င္ဆရာတို႔ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ ျမန္မာရာဇ၀င္မွ်ေလာက္ကိုသာ သင္ခဲ့ဘူးေသာ တပည့္အခ်ိဳ႔တို႔သည္၊ တေန႔ေသာအခါ ဆရာလြန္းအား "ဆရာက ေ႐ွးေခတ္အေၾကာင္း အလြန္ခ်ီးက်ဴးၿပီး၊ ေ႐ွးမင္းမ်ား၊ ေ႐ွးမွဴးမတ္မ်ား ေကာင္းေၾကာင္း လိမၼာေၾကာင္းေလာက္ကိုသာ ေျပာသည္။ ေ႐ွးေခတ္ေဟာင္း ကို ေအာက္ေမ့ဘြယ္ႀကီးတရပ္ျဖစ္ေအာင္ ဆရာအျမဲ ေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ထဲကျဖင့္ ျမန္မာဘုရင္ေတြ မယားဒါေလာက္မ်ားမ်ား ယူတာကိုဘဲ၊ မႏွစ္ၿမိဳ႔ႏိုင္၊ မယားေတြႏွင့္ အေပ်ာ္အပါး အားႀကီးေနတာႏွင့္ဘဲ တိုင္းျပည္ ပ်က္စီးကုန္တာဘဲလို႔ ထင္မိတယ္....." ဟု ေစာဒက တက္ၾကပါသည္။
ထိုအခါ ဆရာလြန္းက "ေ႐ွးက ျမန္မာဘုရင္တို႔ မယားမ်ားမ်ားယူတာက ခုကာလ မင္းတို႔ လက္ထက္ ၀တ္လံုေကာင္း၊ ဘုရားလူႀကီး လူေကာင္း အစ႐ွိတဲ့ ဂုဏ္သေရ႐ွိလို႔ အေခၚခံတဲ့ကာလ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ား ေတာ္သလင္းေခြးလို အေ႐ြလိုက္တဲ့သေဘာနဲ႔၊ မယားမ်ားမ်ား ယူထားတာ မဟုတ္ဘူးကြဲ႔။ ဟိုေ႐ွးေခတ္အခါက၊ ဒို႔ဗမာျပည္မွာ ဧရာ၀တီ ျမစ္ေၾကာင္း ကလြဲလို႔ လမ္းပမ္းမ႐ွိ၊ စာတိုက္တို႔ ေၾကးနန္းတို႔ မ႐ွိေသး။ အဲသလို ေခတ္အခါမွာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ရတာ မလြယ္ဘူးကြဲ႔။ ဘုရင္ခံတဦးဦး နယ္စားပယ္စားတဦးက ပုန္ကန္တယ္ ဆိုပါေတာ့၊ ခုကာလလိုျဖင့္ ခ်က္ခ်င္း သံႀကိဳးနဲ႔ သတင္းရ၊ ေမာ္ေတာ္ကား၊ မီးရထားနဲ႔ စစ္တပ္လႊတ္ၿပီး ႏွိမ္နင္းႏိုင္မယ္ မဟုတ္လား။ ေ႐ွးကေတာ့ ပုန္ကန္တဲ့သတင္းကို ေျခလ်င္ေတာ္လႊတ္ၿပီး၊ လမ္းမ႐ွိတဲ့ ကုန္းေၾကာင္းခရီးနဲ႔ သတင္းပို႔ရမယ္။ ဒီေတာ့ (၁၀) ရက္လဲၾကာမယ္၊ တလလဲ ၾကာခ်င္ၾကာမယ္။ အဲသလို ၾကာေနေတာ့ မီးေလာင္စကို မၿငိမ္းသတ္ႏိုင္ဘဲ၊ မီးအားေကာင္းမွ ၿငိမ္းသတ္ရမယ္ဆိုေတာ့ မခက္ပါလား။ အဲဒါေၾကာင့္ မီးကို မေလာင္ခင္က တားရေအာင္ မယားမ်ားမ်ားယူရသကြဲ႔။ ဥပမာအားျဖင့္ ယိုးဒယားသြားတိုက္လို႔ ႏိုင္ပါၿပီဆိုပါေတာ့၊ ယိုးဒယားျပည္ ဘုရင္ခံ ခန္႔အပ္ၿပီး ျပန္လာခဲ့ပါလွ်င္ ေတာအထပ္ထပ္ ေတာင္အထပ္ထပ္ ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး၊ တလ ႏွစ္လ သြားရတဲ့ ခရီးျဖစ္ေတာ့ တပ္မေတာ္ႀကီး ေနျပည္ေတာ္ကို ျပန္မဆိုက္ခင္၊ ယိုးဒယားမွာ ပုန္ကန္ၿပီး ျမန္မာဘုရင္ခံႏွင့္ ျမန္မာတပ္သား တစု သတ္ပစ္လိုက္မွာေပါ့ကြ။ ဒီသတင္းကိုလဲ တလ ႏွစ္လၾကာမွ ၾကားရမယ္မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ယိုးဒယားျပည္ကို အလိုေတာ္ျပည့္လ်င္ ဘုရင့္သမီးေတာ္ကို ဆက္ေစေတာ့၊ သမီး႐ွင္ကလည္း ငါ့သမီး ဘုရင္ကေတာ္ေပလို႔ ေၾကနပ္စရာ႐ွိတယ္၊ ေက်းဇူးသစၥာေတာ္ကို ေဖာက္ဖ်က္မယ္ဆိုလွ်င္လည္း သမီးေတာ္ကို သတ္ပစ္မွာ စိုးရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပုန္မကန္၀ံ့ဘူး...။ အဲဒါေတြအျပင္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ထဲမွာပင္ တန္ခိုးႀကီးတဲ့ ရမည္းသင္းစား သီလ၀တို႔လို ဘုရင္ခံမ်ိဳးက်ေတာ့ ႐ွင္ဘုရင္ကေတာ္ ႏွမေပးၿပီး၊ ေခ်ာ့ထားေသးသကြဲ႔။ တခ်ိဳ႔ ေစာ္ဘြားမ်ားကိုလဲ အၿမိတ္အစြန္းမ်ားနဲ႔ လက္ထပ္ေပးထားရသကြဲ႔၊ အသြားအလာ အင္မတန္ ခဲယဥ္းတဲ့ ေ႐ွးေခတ္မွာ ႐ွင္ဘုရင္က သူမ်ားႏွမ၊ သူမ်ားသမီးကို ယူလဲယူရသကြဲ႔၊ သူက ျပန္ၿပီးလဲ ေပးရသကြဲ႔။ အဲဒါေတြဟာ ယူခ်င္လို႔ ယူရတာ မမွတ္နဲ႔၊ မယူမျဖစ္လို႔ ယူရတာ၊ ရာဇပရိယာယ္မ်ားလို႔ မွတ္ရမယ္၊ ဒါမွ တိုင္းျပည္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားတယ္။ ခုကာလမွာေတာင္ ဥေရာပတိုက္မွာ ႐ွင္ဘုရင္ေတြ ၾကည့္စမ္း၊ လူမ်ိဳးခ်င္းမတူဘဲ အဂၤလိပ္၀ိတိုရိယ ဘုရင္မႀကီးက ဂ်ာမန္မင္းသားကို ယူတယ္၊ သူ႔သားေတာ္ ဧဒြပ္က ဒိန္းမတ္မင္းသမီး ယူတယ္။ အမ်ိဳးမတူပဲ သူ႔ႏွမငါယူ၊ ငါ့ႏွမသူ႔ေပး လုပ္ေနၾကတာ၊ မင္းတို႔က ႀကိဳက္လို႔မ်ား ယူၾကတယ္ ထင္ၾကသလား။ ႐ွင္ဘုရင္တို႔ မင္းညီမင္းသား မင္းသမီးတို႔ ျဖစ္လာရင္ မယားယူေရး လင္ယူေရးမွာ မင္းတို႔ေလာက္မွ ေနရာမက်ဘူးကြ။ တိုင္းေရးျပည္ေရးၾကည့္ၿပီး မဟာမိတ္ဖြဲ႔ဘို႔ ယူၾကရတာ၊ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူ ေတာ္ေအာင္ ၾကည့္လုပ္ရတာကြ... " ဟု ဆရာလြန္းက ျပန္၍ ေျဖၾကားေလရာ၊ တပည့္တို႔မွ တစံုတရာ ေစာဒက မတက္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘဲ ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ၀န္ခံၾကရလ်က္၊ ေ႐ွးျမန္မာမင္းတို႔အေပၚ၌ အထင္အျမင္ေသးခဲ့ေသာ စိတ္ထားမ်ားကို ပယ္႐ွားရေလေတာ့ သည္။
ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ
{သိန္းေဖျမင့္ေရး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း-ဦးလြန္းအတၳဳပၸတၱိ တတိယႏွိပ္ျခင္း၊ ၁၉၆၄ ခု၊ စက္တင္ဘာ၊ စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။}
No comments:
Post a Comment