Sunday, March 29, 2009

လမင္းတရာသာလိမ့္မည္
ေရးသူ- လူထုေဒၚအမာ


{ဤစာသည္ 'ၾကည္ေအာင္၏ လမင္းတရာကဗ်ာမ်ား' ပဌမႏွိပ္ျခင္း၊ ၁၉၆၃ ခု၊ ႏို၀င္ဘာ၊ တြင္၊ ေဖာ္ျပေသာ လူထုေဒၚအမာ၏ အမွာစာ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၉ မတ္လ၊ ၂၇ တြင္ ကြယ္လြန္သြား႐ွာေသာ ကဗ်ာဆရာၾကည္ေအာင္ (ဦးၾကည္လင္) အတြက္၊ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္း ျခင္း ႏွင့္အတူ ဆရာၾကည္ေအာင္ကို ေလးစားဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ အေမမာ၏ 'လမင္းတရာ သာလိမ့္မည္' ကို မာယာမွာ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။}

ကဗ်ာစာအုပ္ကေလးေတြ လံုးခ်င္းအျဖစ္ႏွင့္ ေဟာ.....တအုပ္၊ ေဟာ......တအုပ္ ထြက္လာသည္မွာ စစ္ၿပီးေခတ္ျမန္မာစာေပ၏ ကဗ်ာက႑မွ တိုးတက္မႈတရပ္ ျဖစ္ေပသည္။



ကဗ်ာစာအုပ္ကေလးမ်ားသည္ အခ်ိဳ႔လည္း ႏွစ္လိုဘြယ္ေကာင္းသည္။ အခ်ိဳ႔လည္း ႐ြက္ၾကမ္းေရႀကိဳမွ် ႐ွိသည္။ အခ်ိဳ႔လည္း အဆင့္အတန္း မျမင့္လွ။ သို႔ေသာ္ အဆင့္ျမင့္သည့္ ကဗ်ာစာအုပ္သည္ က်န္ရစ္မည္ျဖစ္ၿပီး၊ အဆင့္မျမင့္သည့္ ကဗ်ာမ်ားသည္ ကာလၾကာသည့္ အခါ တိမ္ျမဳပ္သြားေပလိမ့္မည္။ ဤသည္မွာ ဓမၼတာျဖစ္သည္။ အဆင့္ျမင့္သည့္ ကဗ်ာမ်ားမူ ဤကဗ်ာမ်ားကိုပင္ အသစ္ကို လက္ခံသည့္ ငယ္႐ြယ္သူတို႔က ႐ြတ္ဖတ္ၾကလိမ့္မည္။ က်က္မွတ္ၾကလိမ့္မည္။ ဤကဗ်ာတို႔ကို အေျချပဳ၍ ဤကဗ်ာတို႔ထက္ ေကာင္းႏိုးရာရာ အသစ္ေသာ ကဗ်ာတို႔ကို အနာဂတ္တြင္ ေရးစပ္ၾကေပလိမ့္မည္။
သကၠရာဇ္ ၁၉၃၀ ႏွင့္ ၄၀ အၾကားတြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ျမန္မာစာေပ ဥယ်ာဥ္ႀကီး အတြင္းမွ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသု၀ဏ္၊ ေမာင္သန္႔စင္၊ ေမာင္သုတ၊ ကုသ၊ သိပၸံေမာင္၀ စေသာ ေခတ္စမ္းစာေပ၊ ေခတ္စမ္းကဗ်ာဆရာမ်ား ပြင့္ဖူးခဲ့သည္။ ထိုအပြင့္အဖူးတို႔က က်သည့္မ်ိဳးျဖင့္ လူ႔တဆက္အကြာ ၁၉၅၀ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္အၾကားတြင္ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ ျမန္မာစာေပ ဥယ်ာဥ္အတြင္းမွလည္း တင္မိုး၊ ၾကည္ေအာင္၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ေမာင္သိဂၤါ စေသာ ေခတ္စမ္း ကဗ်ာသမားကေလးမ်ား ပြင့္ဖူးလာၾကသည္။
ဤလူငယ္ကေလးမ်ားသည္ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသု၀ဏ္တို႔က ေပးသည့္ ဖြဲ႔ဟန္ကို ကိုင္စြဲလာ ၾကေသာ္လည္း ေဇာ္ဂ်ီတို႔ မင္းသု၀ဏ္တို႔ထက္ သူတို႔ကပို၍ ေတြးရဲလာၾကသည္။ သူတို႔ အေတြးအေခၚႏွင့္ သူတို႔ အဘိဓမၼာသည္ သူတို႔ဆရာမ်ားထက္ တိုးတက္လာၾကေလသည္။
ဤသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ေခတ္၏ ျခားနားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေခတ္စမ္းကဗ်ာေပၚစေခတ္ က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ နဂါးနီစာအုပ္တိုက္မေပၚေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ကို ေလးစားျမတ္ႏို္း၍ ဆရာႀကီး၏ ႏိုင္ငံေရးၾသဇာေညာင္းေသာ ေဇာ္ဂ်ီႏွင့္ မင္းသု၀ဏ္တို႔က "အို... ျမန္မာတို႔" ဟူေသာ ကဗ်ာမ်ိဳး၊ "သေျပညိဳ" ကဗ်ာမ်ိဳးကိုသာ ေရးၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ စတင္တည္ေထာင္သည္မွာ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္ကမွ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေခတ္စမ္းကဗ်ာေခတ္တြင္ တိုးတက္ေသာ အေတြးအေခၚသစ္မ်ားက ျမန္မာလူငယ္ ပညာတတ္တို႔ ဦးေခါင္းတြင္းသို႔ ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္မႈက နည္းပါးေပေသးသည္။ ေဇာ္ဂ်ီ၏ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္က အိုးေ၀မဂၢဇင္းပါ ကဗ်ာတပုဒ္မွာ.....

'အိုျမန္မာတို႔' အမည္ျဖင့္.....

"ထေလာ့ျမန္မာ၊ အိုျမန္မာတို႔
တို႔႐ြာတို႔ေျပ၊ တို႔႐ြာေျပကား
ေစတီဘုရား၊ မ်ားလည္းမ်ား၏။
မ်ားပါေလလဲ.....
တမြဲမြဲႏွင့္၊ ဆင္းရဲစိတ္မွာ
ကာလၾကာလွ်င္....
ယာစကာမ်ိဳး၊ တညိႇဳးညိႇဳးႏွင့္
ပုထိုးျမင့္ေမာင္း၊ ေက်ာင္းႀကိဳေက်ာင္းၾကား
လွည့္လည္သြားလ်က္....
မစားေလရ၊ ၀မ္းမ၀၍
ဆြမ္းမွ်မတင္ႏိုင္႐ွိလိမ့္တကား။

ထေလာ့ျမန္မာ၊ အိုျမန္မာတို႔
တို႔႐ြာတို႔ေျပ၊ တို႔႐ြာေျပကား
ေရခ်ိဳးေသာက္ရန္၊ ျမစ္ႀကီးကန္ႏွင့္
သီးႏွံစပါး၊ မ်ားလည္းမ်ား၏
မ်ားပါေလလဲ
တမြဲမြဲႏွင့္၊ ဆင္းရဲစိတ္မွာ
ကာလၾကာလ်င္
ျမင္သာျမင္ရ၊ မစားရ၍
ေတာကၿပိတၱာ ျဖစ္လိမ့္တကား။

ထေလာ့ျမန္မာ၊ ျမန္မာထေလာ့
အားမေျပာ့ႏွင့္
မေလွ်ာ့လံု႔လ၊ ဥာဏ္ေရာင္ျပ၍
၀၀စားရန္၊ ဆြမ္းတင္ရန္ဟု
ၾကံပါကုန္ၾက၊ ၾကံကုန္ၾကေလာ့
သူကအစ၊ ငါကအားလံုး
လက္႐ံုးမ်ားေျမာင္၊ ဥာဏ္မ်ားေျမာင္ႏွင့္
စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေစ၊ စြမ္းၾကေစေလာ့
ဤေျပဤ႐ြာ၊ ဘယ္သူ႔႐ြာလဲ
ဤစာစကား၊ ဘယ္သူ႔စကားလဲ
ထားေလာ့တာ၀န္၊ ႁပြန္ေလာ့လုပ္ငန္း
ဥာဏ္႐ႊင္လန္း၍
တ၀မ္းတစိတ္ညီေစတကား"။
ဟူ၍ ေရးစပ္ခဲ့သည္။

မင္းသု၀ဏ္က ၁၉၃၈ ခုႏွစ္၌ သေျပညိဳ အမည္ျဖင့္

"သူ႔ေခါင္းမွာတဲ့သေျပညိဳ
ငါ့ေခါင္းမွာတဲ့သေျပညိဳ
တို႔ေျပမွာတို႔ေမကမ္းပါတဲ့
သေျပညိဳေ႐ႊဘိုပန္းဟာက
လန္းလ်က္ပါကို။

ဘာမေလွ်ာ့ေလနဲ႔
လာေတာ့မကြဲ႔ ေ႐ႊပဟိုရ္
ေလခ်ိဳကအေသြး။

လင္းၾကက္အေဆာ္
ကြင္းထက္မွာ တူေပ်ာ္ေပ်ာ္နဲ႔
စည္ေတာ္ကို ရည္ေမွ်ာ္မွန္းကာပ
ေရာင္နီမွာ ေအာင္စည္႐ြမ္းရေအာင္
သေျပညိဳ ေ႐ႊဘိုပန္းရယ္နဲ႔
လွမ္းၾကစို႔ေလး။"
ဟူ၍ ေရးစပ္ထားေပသည္။

ထိုကာလမွ အႏွစ္ ၂၀ ၾကာ၍ လူ႔တဆက္သို႔အကူး စစ္ၿပီးေခတ္တြင္ကား လြတ္လပ္ ေရးမွ်ႏွင့္ ျပည္သူက မတင္းတိမ္ေတာ့၊ ဆို႐ွယ္လစ္ဗမာႏိုင္ငံ ထူေထာင္ေရးအထိ ေတာင္းဆိုလာသည္။ နယ္ခ်ဲ႔ပေဒသရာဇ္ ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ိဳးသားလြတ္လပ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လိႈင္းတံပိုးႀကီးက ဗမာျပည္တနံတလ်ားလံုး ႀကီးမားစြာ ႐ိုက္ခတ္၍ ေနသည္။ ဤလိႈင္းတံပိုး ၾကားတြင္ လူျဖစ္လာသည့္ လူငယ္မ်ားအနက္ မႏၱေလးတကၠသိုလ္မွ ဖူးပြင့္လာသည့္ တင္မိုး၊ ၾကည္ေအာင္၊ ေမာင္စြမ္းရည္ ဟူေသာ ကဗ်ာဆရာလူငယ္ ၃ ဦးသည္၊ သူမ်ားထက္ ရဲရဲေတြးၿပီး ရဲရဲေရးလာၾကသည္။
ကဗ်ာတပုဒ္ဟူ၍ ျဖစ္ေပၚလာရာ၌ (၁) စာဆိုသူ ျဖတ္သန္း ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရသည့္ ဘ၀ခရီးတာ၊ (၂) စာဆိုသူ ခံယူသည့္ ဘ၀အဘိဓမၼာႏွင့္ ဦးတည္ ရည္မွန္းခ်က္၊ သို႔မဟုတ္ ဘ၀ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္၊ (၃) စာဆိုသူ လက္လွမ္းမွီသည့္ အသိအျမင္ ဗဟုသုတႏွင့္ ေ၀ါဟာရတို႔ အေပၚတြင္ အေျခခံလ်က္ ကဗ်ာသည္ ေပါက္ဖြားသည့္ သေဘာ ႐ွိပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း တဆရာတည္းသင္ၾက၊ တေက်ာင္းတည္း ထြက္လင့္ကစား တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ မတူညီေသာ ကဗ်ာမ်ားကို သီကံုးႏိုင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ေမာင္ၾကည္ေအာင္သည္ တိုးတက္ေသာ အဘိဓမၼာကို လက္ခံပံုရ၍ တေန႔ေသာအခါ လူႏွင့္လူခ်င္း ေသြးစုတ္မႈကင္းေသာ ေလာကသို႔ ဦးတည္ရည္မွန္းဟန္ ႐ွိသည္။ ထို႔ျပင္ သူ႔အေနႏွင့္ သူျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ဘ၀ခရီးသည္ ပန္းခင္းလမ္းခ်ည္း ဟုတ္ဟန္မတူ။ ေႁမြတံတား၊ က်ားခလုတ္၊ သစ္ငုတ္သင္ျဖဴး၊ ဆူးေမြ႔ရာခ်ည့္ မဟုတ္လင့္ကစား အမ်ားစုေသာ ပညာတတ္ လူတန္းစားတို႔ ျဖတ္သန္းႀကီးျပင္းခဲ့ရသလို သာေတာင့္သာယာမ်ားက မ်ားလွဟန္ မ႐ွိ။ ဤခံယူခ်က္၊ ဤအေတြ႔အႀကံဳမ်ားျဖင့္ သူသည္ ဤကဗ်ာကေလးမ်ားကို ေရးစပ္ထားပံုရ သည္။ ေဖာ္ျပပါ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္တို႔ကို ေထာက္ျခင္းအားျဖင့္ သူ႔ကဗ်ာ သက္တမ္းသည္ ဘာမွ်လည္း မၾကာလွေသး၊ ၇ ႏွစ္မွ်သာ ႐ွိေပေသးသည္။
ေမာင္ၾကည္ေအာင္က အႏုပညာသည္ အႏုပညာအတြက္ သက္သက္ဆိုသည္ကို လက္မခံ၊ အလွသည္ အလွသက္သက္ပင္ျဖစ္သည္ ဆိုလွ်င္ ထိုအလွ၌ ဘာတန္းဘိုး႐ွိသနည္း ဟု သူက ေအာက္ေမ့ပံု ရသည္။ အလွသည္ အက်ိဳး႐ွိေသာ အလွ၊ လူကို အက်ိဳးျပဳေသာ၊ ေက်းဇူးျပဳေသာ အလွျဖစ္ရမည္ဟုလည္း ကိုင္ဆြဲထားဟန္ ႐ွိသည္။ သူက သူ႔ကဗ်ာကို လွ႐ံုအတြက္၊ သို႔မဟုတ္ ကာရန္ေျပ႐ံုအတြက္ နား၀င္ပီယံ သက္သက္ျဖင့္ မဖြဲ႔။ သူ႔ကဗ်ာသည္ တိုလိုက တိုေပမည္၊ ႐ွည္လိုက ႐ွည္ေပမည္။ သို႔ေသာ္ ထို အတိုအ႐ွည္တို႔၌ သူယံုၾကည္ခ်က္ တကြက္ပါေလသည္ခ်ည္း ေတြ႔ရသည္။ သူသည္ အေၾကာင္းအရာမ႐ွိဘဲ စာစီကံုးသူမ်ိဳး မဟုတ္။ သူ႔တြင္ တစံုတခုေသာ ေျပာစရာ၊ တစံုတခုေသာ ခံစားခ်က္၊ တစံုတခုေသာ အျမင္ ႐ွိေလသည္။ ထိုအရာကို သူက ကာရန္႐ွာ၍ ကဗ်ာဖြဲ႔ထားသည္။
စာေရးသည္ျဖစ္ေစ၊ ကဗ်ာဖြဲ႔သည္ျဖစ္ေစ၊ ေတးစပ္သည္ျဖစ္ေစ မိမိတြင္ ေျပာစရာ႐ွိမွ ေရးဖြဲ႔စပ္သင့္ပါသည္။ ဘာဟူ၍ မည္မည္ရရ ေျပာရန္မ႐ွိ၊ မိမိက ဘာယံုၾကည္သည္၊ ဘာကိုဦးတည္သည္ဟူ၍ မိမိကိုယ္ႏိႈက္က မျပတ္သားဘဲ စာေရးျခင္း၊ ကဗ်ာဖြဲ႔ျခင္း၊ ေတးသီျခင္း ျပဳလ်င္ ေျပာင္ေျမာက္ေသာ စာ ကဗ်ာ ေတးမ်ား ထြက္ႏိုင္ဘို႔ မ႐ွိပါ။ ႏွင္အား ေမာင္းအားမပါေသာ စာငုတ္တုတ္မ်ားသာ ထြက္ပါလိမ့္မည္။
ေမာင္ၾကည္ေအာင္သည္ သူ႔ရင္ထဲ၌ သူေျပာခ်င္သည္ကေလးမ်ား၊ သူခံစားရခ်က္ ကေလးမ်ား ခိုလိုးခုလု ႐ွိပံုရသည္။ ယင္း ခိုးလိုးခုလုကေလးမ်ား ရင္တြင္း၌ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္အခါ သူက ကဗ်ာဖြဲ႔သည္။ ကာရန္ ႐ွာသည္။ ဥပမာ သူ႔ ကဗ်ာတပုဒ္ျဖစ္ေသာ မုဆိုးႀကီး၊ သူေတာ္စင္၊ ႏြားေက်ာင္းသူ ကဗ်ာ၌ သူေတြးမိသည့္ အခ်က္တခ်က္ကို ကဗ်ာဖတ္ သူသို႔ သူက လက္ဆင့္ကမ္းေလသည္။
လက္တြင္ ေႁမြေဆးႏွင့္မိန္းမပ်ိဳကို ၿမိဳ႔သူ အဆင္အျပင္ႏွင့္ ျမင္ေတြ႔လာေသာအခါ ေတာမွ ၿမိဳ႔တက္၍ ပ်က္ရသူ လံုမငယ္ကို သူက သနားသည္။ လူ႔ဒုကၡိတ ပိုးတံုးလံုးမကို ပြဲျပ၍ စားရသည့္ ဤေလာကကိုလည္း ရက္စက္ပါေပ့ဟု သူက ရင္နာသည္။ အ႐ူးမ သားပိုက္ေကာင္ ဘ၀ ေရာက္ေအာင္ ပို႔ရက္ၾကသည္တကားဟုလည္း သူက စက္ဆုပ္သည္။ ထီလက္မွတ္ သံုးေစာင္မွ အတိတ္ကို ဖတ္ယင္း ယေန႔ လူေနမႈ စနစ္ကား ဘ၀လံုျခံဳမႈဟူ၍ ဘာကမွ မ႐ွိပါတကားဟုလည္း သူက လူမႈေရး စီးပါြးေရး သံေ၀ဂျဖစ္သည္။ သူသည္ ဘုရားပြဲကို လည္မည္၊ ဆြမ္းေတာ္တင္ပြဲေတြကို ျမင္မည္၊ သစ္သီးစင္မွ စားခ်င္စဖြယ္တို႔ကို စားခ်င္႐ွာသူ မ၀မလွေသာ လူတန္းစားကို ၾကည့္၍သနားေလသည္။ သူေဌးႀကီးအိမ္က ေခြးသမင္ႏွင့္ သူေဌးႀကီး၏ ထမင္းခ်က္တို႔ကိုလည္း သူက ျဖစ္ရေလျခင္းဟု ေအာက္ေမ့တတ္ေလသည္။ အရင္း႐ွင္လူ႔ေဘာင္၏ အပ္ခ်စရာမ႐ွိ ျပည့္ေနေသာ ထိုအနာအဆာမ်ားကို ၾကည္ေအာင္က ကာရန္ကေလးမ်ား ႐ွာၿပီး ကဗ်ာတို ကဗ်ာ႐ွည္ကေလးမ်ားႏွင့္ ေဖာ္လွစ္သည္။
ၾကည္ေအာင္သည္ တဖက္က အရင္း႐ွင္လူေနမႈစနစ္ေၾကာင့္ ကေမာက္ကမ လူ႔ေလာက ျဖစ္ေနပံုမ်ားကို သတိထားမိသည္ႏွင့္အတူ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ခ်စ္စဖြယ္ဓေလ့ကေလး မ်ားကိုလည္း အငး၀သားတဦးအေနႏွင့္ ဖက္ေပြ႔၍ထားေလသည္။
ၾကည္ေအာင္၏ လာလာေလလိုက္ခဲ့ေတာ့ ကဗ်ာကို ဖတ္ရသည္မွာ သူႏွင့္အတူ ေတာအပ်ိဳကို မိန္းမခိုးလိုက္ရသကဲ့သို႔ ခံစားရသျဖင့္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွသည္။ ၾကည္ေအာင္၏ နိဗၺာန္ေစ်းမွာကား လင္မရႏိုင္သည့္ အပ်ိဳႀကီးမကို သူ႔ဇာတ္လိုက္ႏွင့္အတူ ေရာလ်က္ မ်က္ေစာင္းထိုးမိလိမ့္မည္။
ထို႔အျပင္ စေလဆရာႀကီး ဦးပုည၊ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၊ ၿမိဳ႔မၿငိမ္းတို႔ကို ျမတ္ႏိုးႏွစ္ၿခိဳက္ေသာအားျဖင့္ ၾကည္ေအာင္က ဤပုဂၢိဳလ္မ်ားအေပၚ သူ႔ေလးစားမႈကို ကဗ်ာႏွင့္ ဂုဏ္ျပဳ ေဖာ္ထုတ္ထားေလသည္။
ၾကည္ေအာင္၏ ကဗ်ာမ်ားတြင္ စစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ညဴကလီးယားလက္နက္ ပိတ္ပင္ေရး ႏွင့္ ျပည္တြင္းစစ္၏ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္သည့္ ကဗ်ာအပုဒ္ေပါင္း အေတာ္မ်ားမ်ား ပါသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး၏ မီးလွ်ံတြင္း၀ယ္၊ ႐ူးသြပ္သြားေသာ အေမရိကန္ေလသူရဲ၊ မေမြးခဲ့ေသာ ကေလးငယ္၊ မၿပီးေသးေသာစစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသို႔ စသည့္ ကဗ်ာမ်ားသည္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တမ္းတ စပ္ဆိုသည့္ ကဗ်ာေတြ ျဖစ္သည္။
စင္စစ္ သူ႔ကဗ်ာစာအုပ္ငယ္သည္၊ နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး၊ ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ိဳးသားလြတ္လပ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဖခင္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ ကေလာင္ ကဲ့သို႔ သူ႔ကေလာင္ကို ႏွင္ႏိုင္ပါေစေၾကာင္းအတြက္ ကေလာင္ေသြးသည့္ စာအုပ္ငယ္ ျဖစ္သည္ဟုပင္ ဆိုခ်င္သည္။
သူက ဤကမၻာ၌ နယ္ခ်ဲ႔စနစ္၊ လူႏွင့္လူခ်င္း ေခါင္းပံုျဖတ္စနစ္ မ႐ွိမွ စစ္ေဘးစစ္ ရန္ကင္း၍ ဤကမၻာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမည္၊ ကမၻာၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမွ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအိုင္ အသီးသီး၌ လမင္းတရာသာႏိုင္မည္၊ လမင္းတရာ သာႏိုင္ပါမွ ကဗ်ာဆရာတို႔ ခ်မ္းေျမ့႐ႊင္လန္းစြာ ကဗ်ာသီကုံးႏိုင္ေပလိမ့္မည္ဟု ဆိုလိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ကဗ်ာစုကို လည္း လမင္းတရာသာေစေၾကာင္းအတြက္ နယ္ခ်ဲ႔ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ိဳးသား လြတ္လပ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းဆီသို႔ ဦးတည္ၿပီး သူခံယူေသာ အဘိဓမၼာ၊ သူေပြ႔ပိုက္ေသာ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားကို သူျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ ခရီးၾကမ္းတို႔မွ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားႏွင့္ အင္း၀အညာသား၏ ေ၀ါဟာရဘဏ္မွ ကာရန္႐ွာလ်က္ ဤကဗ်ာစုကို ေမြးထုတ္ျခင္း ျဖစ္တန္ရာသည္။
ၾကည္ေအာင္ ေမွ်ာ္မွန္းသည့္ လမင္းတရာ သာသည့္ေခတ္ကား ေ၀းကြားလွေတာ့မည္ မဟုတ္။
ၾကည္ေအာင္ဖြဲ႔ဆိုသည့္ ဗီယက္နမ္ျပည္သူမ်ား ကဗ်ာတြင္ ပါသကဲ့သို႔ တရားေသာစစ္ ႏွင့္ မတရားေသာစစ္ကို ခြဲျခားလ်က္ တရားေသာ စစ္ပြဲမ်ား ဆင္ႏႊဲၾကသူေတြမွာ အာ႐ွတြင္သာမက အာဖရိကႏွင့္ လက္တင္အေမရိက တိုက္ႀကီးတြင္လည္း အမ်ားအျပားပင္ ႐ွိေနေလၿပီ။ ႏိုင္ငံတကာ႐ွိ ဤ ျပည္သူတကာ၏ မရပ္မနား လႈပ္႐ွား႐ုန္းကန္မႈ၊ ဗမာျပည္သူ၏မရပ္မနား လႈပ္႐ွား႐ုန္းကန္မႈ မ်ားေၾကာင့္ မေ၀းကြာလွေတာ့သည့္ အနာဂတ္ ကာလ၌ လမင္းတရာသာႏိုင္ေတာ့မည္ ဧကန္ျဖစ္ပါ သတည္း။

အမာ။

No comments: