Wednesday, March 4, 2009

ဦးခ်စ္ေမာင္
ေရးသူ- သခင္သန္းၿမိဳင္ (ျပည္သူ႔အာဏာ-အယ္ဒီတာ)




(၁)
စကားစပ္မိ၍၊ သတင္းစာ-ဂ်ာနယ္ဆရာမ်ားအေၾကာင္း ေျပာမိၾကလွ်င္ ဦးခ်စ္ေမာင္ သည္ ပရိႆတ္အလယ္သို႔ ၀င္လာတတ္ေပသည္။
လက္ဦးဆံုး တကယ္တန္း ဦးခ်စ္ေမာင္ကို သိေအာင္ ေထာင္ထဲတြင္ မိတ္ဆက္ေပး ခဲ့သူ မွာ သခင္တင္ေဖျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ၇- ႏွစ္ခန္႔က ျဖစ္ေလသည္။
အျပင္လူ႔ေလာကႏွင့္ အဆက္ျပတ္ေနေသာ အခ်ိန္ေပတည္း။
က်ဥ္းေျမာင္းလွေသာ ေထာင္နံရံအတြင္း၌ သခင္တင္ေဖႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စကားလက္ဆံု က်တိုင္းလိုပင္၊ သခင္တင္ေဖသည္ သူသိေသာ ဦးခ်စ္ေမာင္အေၾကာင္းကို ေျပာျပတတ္ေလသည္။
သခင္တင္ေဖက ပံုစံေဆးလိပ္ကို ဖြာေနရာမွ ၿပံဳးၿပီး ဦးခ်စ္ေမာင္ႏွင့္ စာေရးဆရာမ်ား အခန္းတခုတြင္စုၿပီး ေနခဲ့ပံုကို ခေလးမ်ားအား ပံု၀တၳဳေျပာျပသကဲ့သို႔ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ ေလ့႐ွိေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ပံုစံေဆးလိပ္ လိပ္ရန္၊ ေဆးျပင္းလိပ္တလိပ္ကို မုတ္ဆိပ္ရိတ္သည့္ဓါးျဖင့္ ပါးပါး ပါးပါးလွီးေနရာမွ နားေထာင္ေနေလသည္။


(၂)
အဲဒီတုန္းက- သိပ္ေပ်ာ္ဒါဘဲဗ်ာ၊ အကုန္စာေရးဆရာေတြခ်ည့္ စုေနၾကတာကိုး။
တခါဟာ- နယ္ကဧည့္သည္တေယာက္ လာၿပီးတည္းသြားတယ္။ ဧည့္သည္က သူျပန္တဲ့အခါမွာ က်န္ေနတဲ့လူေတြ ေသာက္ခ်င္ရင္ ေသာက္ရေအာင္ဆိုၿပီး၊ ၀မ္းႏႈတ္ေဆး ပုလင္းတလံုး ထားပစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီပုလင္းမွာလဲ စကၠဴကပ္ၿပီး ၀မ္းႏႈတ္ေဆးဆိုၿပီး စာေရးထား တယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူ လက္ကျမင္းတယ္ မေျပာတတ္ဘူး၊ ေနာက္တေန႔က်ေတာ့၊ "၀မ္းႏႈတ္ေဆးမဟုတ္" ဆိုၿပီး ျဖစ္ေနပါေရာ။
ဒါတြင္မကေသးဘူး၊ တေယာက္က "အဆိပ္" လို႔ ထပ္ၿပီး ေရးပစ္ခဲ့ျပန္ေရာ။ စာေရးဆရာေတြခ်ည္း စုေနေတာ့ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ လက္စြမ္းျပၾကဒါေပါ့။
ေနာက္တခါ အဆိပ္ေနာက္ကဆက္ၿပီး "ဟူ၍မဆိုလို" လို႔ တေယာက္က ေရးသြားတာ ေပါ့။
အဲဒီေတာ့ "၀မ္းႏႈတ္ေဆးမဟုတ္၊ အဆိပ္ဟူ၍မဆိုလို" ဆိုၿပီး စာက႐ႈပ္လာေရာ။
ဒါနဲ႔- မရပ္ေသးဘူး၊ ေနာက္တေယာက္က ၀င္ျဖည့္လိုက္ေသးတယ္။
"သို႔ေသာ္" တဲ့။
တခါ ေနာက္တေယာက္က ဆက္လိုက္ေသးတယ္။
"မေသာက္ရ"
အဲဒါေတာင္မဆံုးေသးဘူး။
ေနာက္ဆံုးမွာ "ဟုမမွတ္သင့္ေပ" လို႔ ဆက္လိုက္ေသးတယ္။
"၀မ္းႏႈတ္ေဆးမဟုတ္၊ အဆိပ္ ဟူ၍မဆိုလို၊ သို႔ေသာ္၊ မေသာက္ရ ဟုမမွတ္သင့္ေပ"
အဲဒါနဲ႔ဘဲ ၀မ္းႏႈတ္ေဆးပုလင္းကို ဘယ္သူမွ မေသာက္၀ံ့ေတာ့ဘဲ၊ တခါတည္း လႊင့္ပစ္လိုက္ရတယ္။
ကိုခ်စ္ေမာင္နဲ႔ စာေရးဆရာေတြ စုေနၾကတုန္းကေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္က ၿပံဳးလိုက္ေလသည္။

(၃)
တခါဟာ- ကိုခ်စ္ေမာင္ ဘူတာ႐ံုကို သြားၿပီး လူႀကိဳတာကိုး။ ရထားဆိုက္လာတဲ့အခါ၊ ရပ္ၿပီး ဟိုၾကည့္သည့္ၾကည့္ ၾကည့္ေနတုန္း၊ အမ်ိဳးသမီးတဦးက၊ ရထားျပတင္းေပါက္က ေခါင္းျပဴထြက္တဲ့ၿပီး၊ ကူလီ- ကူလီ လို႔ ေခၚေနတာကိုး။
ကိုခ်စ္ေမာင္ကလဲ- လံုခ်ည္တိုတို ခံုဖိနပ္နဲ႔ စြပ္ျပဲအက်ႌကို ၀တ္လို႔။
ကူလီ- ကူလီလို႔ ေခၚသံၾကားေတာ့- ကိုခ်စ္ေမာင္က ေဘးပတ္လည္ကို ၾကည့္သတဲ့။
ကူလီလဲ တေယာက္မွ မေတြ႔ဘူး။
ေနာက္ေတာ့မွ ကူလီေခၚသူကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့၊ သူ႔ကို ေခၚေနေၾကာင္း သိရတယ္တဲ့။
ကိုခ်စ္ေမာင္ကလဲ ေခၚတဲ့ဆီကို ေလွ်ာက္သြားတာေပါ့။
ကူလီေခၚတဲ့ အမ်ိဳးသမီးက ကိုခ်စ္ေမာင္လဲ အနားကိုေရာက္လာေရာ၊ ၀မ္းသာအားရနဲ႔ "ဒီလို ဒို႔ဗမာ အမ်ိဳးသားေတြ အခုလို ကူလီအလုပ္ကို ၀င္လုပ္လာတာ ေတြ႔ရေတာ့ ၀မ္းသာစရာဘဲ၊ က်မက ဗမာအမ်ိဳးသား အခ်င္းခ်င္းမွ ငွားခ်င္တာ" လို႔ ေျပာေျပာဆိုဆိုဘဲ သားေရေသတၱာတလံုးကို လွမ္းေပးလိုက္တယ္တဲ့။
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဗမာျပည္မွာ အမ်ိဳးသားစိတ္ေတြ တက္ႂကြေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ အမ်ိဳးသမီးမွာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေတြ တက္ႂကြေနတာကို မဖ်က္ဆီးခ်င္တာနဲ႔ဘဲ၊ ကိုခ်စ္ေမာင္က ေသတၱာႀကီးကို ယူၿပီ ထမ္းလိုက္ေရာတဲ့။
ေသတၱာကိုထမ္းၿပီး အမ်ိဳးသမီးေနာက္က လိုက္သြားတဲ့အခါမယ္၊ အမ်ိဳးသမီးက သူ႔ကို ၾကည့္ၿပီး ေျပာေသးသတဲ့။
အမယ္ေလး- ဒို႔ဗမာေတြကေတာ့၊ ကူလီလုပ္ေနတာေတာင္မွ၊ မ်က္မွန္ႀကီး တပ္လို႔။
အဲဒီေတာ့ ကိုခ်စ္ေမာင္က၊ ကၽြန္ေတာ္ ေမြးကတည္းက မ်က္စိမြဲလို႔ တပ္တာပါ၊ ဟန္ထုတ္ခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္တဲ့။
ဒါနဲ႔ သေရေသတၱာကို ထမ္းၿပီးလိုက္ပို႔လိုက္တာ၊ အမ်ိဳးသမီးေနတဲ့တိုက္ေရာက္သြားလို႔၊ ေပးတဲ့ ကူလီခကို ယူၿပီး ျပန္ဆင္းလာတဲ့အခါ၊ ခံုဖိနပ္ႀကီးနဲ႔ဆိုေတာ့ ေခ်ာ္ပီး ဒလိမ့္ေကာက္ ေကြး က်သြားပါေလေရာ။
အဲဒီဒင္- ကူလီအျဖစ္ ငွားလာတဲ့ အမ်ိဳးသမီးက၊ ကဗ်ာကရာ ဆင္းၿပီးလာသတဲ့။
ကိုခ်စ္ေမာင္ မ်က္မွန္လဲ ကြဲသြားတာေပါ့။
အမယ္ေလး- ဆင္းရဲရတဲ့အထဲ ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလ၊ မ်က္မွန္က ဘယ္ေလာက္တန္ သလဲလို႔ အမိ်ဳးသမီးက ဂ႐ုဏာနဲ႔ ေမးသတဲ့။
အစိပ္ေလာက္တန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ဒါနဲ႔ သူ႔ကို မ်က္မွန္ဘိုး ထုတ္ေပးလိုက္တယ္တဲ့။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဦးခ်စ္ေမာင္၏ စိတ္သေဘာထားကို ေတြးၾကည့္ေနမိသည္။

(၄)
သို႔ႏွင့္ပင္- မျမင္ဘူး မေတြ႔ဘူးဘဲ ဦးခ်စ္ေမာင္ကို စြဲလန္းလ်က္ ႐ွိသည္။
ကၽြန္ေတာ္ အင္းစိန္ေထာင္မွ လြတ္ေသာအခါ- ရန္ကုန္ ေရေက်ာ္မွ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ အလုပ္တိုက္သို႔ ၀င္မိေတာ့သည္။ သိေဟာင္းကၽြမ္းေဟာင္းတေယာက္ အိမ္တြင္ ၀င္ရဘိ သကဲ့သို႔ပင္ စိတ္ထဲ၌ ျဖစ္ေနသည္။
ဦးခ်စ္ေမာင္ကို မေတြ႔၊ ဘယ္သြားေနသည္ မသိ။ သို႔ႏွင့္ပင္ တေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းႏွင့္ ႐ိုက္ေနေသာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ပံုႏွိပ္စက္ႀကီးကိုသာ ေငးၾကည့္ၿပီး ထြက္ခဲ့ရသည္။
ထိုမွ နဂါးနီ အလုပ္တိုက္သို႔ သြားၿပီး နဂါးနီအယ္ဒီတာ ဦးထြန္းေ႐ႊႏွင့္သာ ေတြ႔ရေတာ့သည္။ ေထာင္တြင္းမွ သခင္စိုး၏ မွာၾကားခ်က္အရ သြားရျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ သခင္စိုး ေရးေသာ "လူ႔ေလာကျဖစ္စဥ္" ဆိုေသာ စာအုပ္ႀကီးကို ႐ိုက္ႏွိပ္ေရးကိစၥပင္ ျဖစ္သည္။
အဲဒီစာအုပ္ဘဲဗ်ဟု ဦးထြန္းေ႐ႊက "လူ႔ေလာကျဖစ္စဥ္" စာတြဲႀကီးကို လွမ္း၍ ေပးလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ယူ၍ ၾကည့္သည္။ အလြန္ပင္ ႀကီးက်ယ္သည့္ က်မ္းႀကီး တေစာင္ပင္ ျဖစ္သည္။
အဲဒါကို ပိုက္ဆံမ႐ွိတာနဲ႔ မ႐ိုက္ႏိုင္ေသးဘူးဗ်ာဟု ဦးထြန္းေ႐ႊက ညည္းေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွ်ျပန္မေျပာ၊ ပံုမႏွိပ္ရေသးေသာ စာအုပ္ကို အားပါးတရ သုတ္ေျခတင္ၿပီး ဒုန္းစိုင္း၍ ဖတ္ေနမိသည္။ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ပံုမႏွိပ္ရေသးသည့္ စာမူကို ဘတ္ရသည့္ ကုသိုလ္ကံသည္ ႏွယ္ႏွယ္ရရမဟုတ္။ ဧရာမ ကုသိုလ္ကံပင္ ျဖစ္ေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ႀကီးကို ဖတ္၍ ၿပီးေသာအခါ၊ ဦးထြန္းေ႐ႊကို မေတြ႔ရေတာ့။ ဘယ္အခ်ိန္က ဘယ္ကို ထြက္သြားသည္မသိ။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ေနာက္ကိုလည္း ဘယ္နံေရာ အခါမွ် မေတြ႔ရေတာ့။
ဦးခ်စ္ေမာင္ကိုမူကား ဂ်ပန္ေခတ္ေရာက္ေတာ့မွ ေတြ႔ရသည္။ ဤေခတ္မတိုင္မီအတြင္း မေတြ႔ျခင္းသည္ ခ်က္ခ်င္းလိုပင္ ျပန္၍ ေထာင္နန္းစံရေသာေၾကာင့္တည္း။

(၅)
ဂ်ပန္ပန္ေခတ္တြင္၊ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္သို႔ လာေရာက္ေနထိုင္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဦးခ်စ္ေမာင္ႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးသူတေယာက္ ျဖစ္လာသည္။
ဦးခ်စ္ေမာင္ႏွင့္ စကားလက္ဆံုက်တိုင္း ကၽြန္ေတာ္မသိမွီခဲ့ေသာ ႐ွည္ေ၀းလွသည့္ အတိတ္ကာလမွ အျဖစ္အပ်က္ကေလးမ်ားကိုေဖာက္သည္ခ်ေလ့႐ွိသည္။ ႏိုင္ငံတြင္ စတင္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားအေၾကာင္းကို အထူးသျဖင့္ ေျပာသည္။
ေဇယ်ႀကီးက စာေရးရာမွာ အေတာ္ေကာင္းတာကိုး- ဆရာလြန္းႀကီး (သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း)က သေဘာက်တာနဲ႔ သူ႔သမီးနဲ႔ ေပးစားလိုက္ေရာ ဟူသည္ကအစ ပီမိုးနင္းႀကီးကို စက္ဘီးတိုက္သည္အထိ အားလံုးေျပာေနတတ္သည္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဦးခ်စ္ေမာင္သည္ ဆိုက္ကားစီး၍ လည္ပတ္တတ္ၾက သည္။ ဦးခ်စ္ေမာင္က ေ႐ွ႔မွ ထိုင္၍ ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္မွ ထိုင္တတ္သည္။ထို႔ေနာက္ ဗဟန္းမွ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္မ်ားတြင္ က်က္စားၾကေလသည္။
အသိမ်ားႏွင့္ေတြ႔တိုင္း၊ ဦးခ်စ္ေမာင္က အတင္းေခၚၿပီး လက္ဘက္ရည္တိုက္သည္။ သူေရာ ကၽြန္ေတာ္ပါ လက္ဘက္ရည္ကို ေသာက္ၿပီးေသာ္လည္း၊ အသိႏွင့္အတူ ထပ္ေသာက္ၾကသည္။ သည္လိုႏွင့္ အသိႏွင့္ေတြ႔တိုင္း- မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ လက္ဘက္ရည္ ေသာက္ၾကသည္။ ဦးခ်စ္ေမာင္မွာ အေတာ္ပင္ လက္ဘက္ရည္ေသာက္ႏိုင္ပါေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေခသူမဟုတ္၊ လက္ဘက္ရည္ဆိုသည္မွာ ေရပင္ျဖစ္သည္။ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဘယ္ႏွစ္ခြက္ပင္ ေသာက္ရေစကာမူ ေသာက္ႏိုင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အင္မတိ အင္မတန္ ဘက္ညီပါေပသည္။ ဤသို႔ လက္ဘက္ရည္ေသာက္လိုက္ မုန္႔စားလိုက္ႏွင့္ နံနက္စာ မစားရသည္က မ်ားေလသည္။
အခ်ိန္ကုန္ေတာ့မွပင္ အိမ္သို႔ ျပန္ၾကေလသည္။
မွတ္မွတ္ရရ တခါက ဆိုက္ကားျဖင့္ အိမ္သို႔ ျပန္ၾကရာ၊ ဘာစိတ္ကူးႏွင့္မသိ၊ ဦးခ်စ္ေမာင္က "ဗမာျပည္မွာ သိၾကားမင္းဆိုရင္ ရီစရာလို႔ဘဲ ေအာက္ေမ့ေအာင္ ေျပာင္ေလွာင္ေရးတာ ဘယ္သူလဲ" ကၽြန္ေတာ္အား ေမးသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဇ၀နေပါ့ဟု ျပန္ၿပီးေျပာလိုက္သည္။
ဦးခ်စ္ေမာင္က ဘာမွ မေျပာေတာ့၊ ဘာေၾကာင့္ ေမးသည္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္မသိ။

(၆)
တခါက- ဗမာစာေတာ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမးသည္။
ဗမာစာေတာ္ခ်င္ရင္- မဃေဒ၀ကို ဘတ္၊ မဃေဒ၀ ဟာ ဗမာစာေပမွာ အႂကြယ္၀ဆံုးဘဲ၊ ဟု သူက ျပန္ေျပာေလသည္။
သို႔ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မဃေဒ၀ကို ၿပီးဆံုးေအာင္ ဘတ္ဘူးေတာ့သည္။ ဘတ္႐ံုသာ ဘတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဦးခ်စ္ေမာင္လိုေတာ့ ေသခ်ာစြာ မွတ္ျခင္းမ်ား မ႐ွိခဲ့။ ဦးခ်စ္ေမာင္မွာ မဃေဒ၀အတြင္းမွ စာညြန္႔ကေလးမ်ားကို အာဂံုေဆာင္ထား၍ တခါတခါတြင္ အလ်ဥ္းသင့္ လွ်င္ ႐ြတ္၍ ျပတတ္သည္။
ဤမွ် ဦးခ်စ္ေမာင္ထံသို႔ ကၽြန္ေတာ္ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းရင္း တခုမွာ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္လုပ္ငန္းကို ၀ါသနာပါေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေလသည္။
သတင္းစာ ဂ်ာနယ္ဆရာလုပ္တယ္ဆိုရင္- ကဗ်ာကိုလဲ ေခါက္မိရတယ္- ဟု ဦးခ်စ္ေမာင္က ေျပာသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ကို - သတင္းစာဆရာတဦး ျဖစ္လာေစခ်င္သူမွာ ဦးခ်စ္ေမာင္ပင္ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ့္အား ကဗ်ာစပ္နည္းမ်ားကို သင္ၾကားေပးသည္။ ဦးပုည ျပဇာတ္မ်ားလည္း အဘတ္ခိုင္းသည္။ ဦးတိုးေရးသည့္ ရာမရကန္ကို သူအေတာ္ႏွစ္သက္သည္။
ဤသို႔ စာေပႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ဦးခ်စ္ေမာင္ထံမွ ဗဟုႆုတ ဆီးပူးျခင္း ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း၊ ႏိုင္ငံေရး ယူဆခ်က္မ်ားႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ဘာမွ်မေမးပါ။ ေမးလည္း မေမးခ်င္၊ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ပါတ္သက္၍မူကား ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သေဘာခ်င္း တိုက္ဆိုင္ခ်င္မွ တိုက္ဆိုင္မည္။ ဤသို႔ျဖစ္၍ စာေပႏွင့္ ပါတ္သက္၍သာလွ်င္ ေမးျမန္းျခင္း၊ ေဆြးေႏြးျခင္း ျပဳခဲ့သည္။

(၇)
ဂ်ပန္ေတြ ၀င္လာလို႔ ေတာကို ေျပာင္းၿပီးေနတာ တႏွစ္ေလာက္ၾကာတယ္။ အဲဒီ တႏွစ္အတြင္းမွာ စာအုပ္ေပါင္းတေထာင္ေက်ာ္ ဘတ္ၿပီးခဲ့တယ္ဟု ဦးခ်စ္ေမာင္က ကၽြန္ေတာ့အား ေျပာျပခဲ့ေလသည္။ ဦးခ်စ္ေမာင္ စာဘတ္မ်ားေၾကာင္းကိုမူ ကၽြန္ေတာ္ သိပါသည္။ သို႔ေသာ္ တႏွစ္အတြင္း စာအုပ္ေပါင္း တေထာင္ေက်ာ္ ဘတ္ၿပီးသည္ ဆိုျခင္းကိုမူ မယံုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရေပသည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ- ဦးခ်စ္ေမာင္သည္ ဗဟုသုတ ဟင္းေလးအိုးႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူ႔စာကို ဘတ္ဘူးသူတိုင္း၊ သူ႔ကို ေတြ႔ဘူး သိဘူးသူတိုင္း ၀န္ခံရေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္ဆရာတို႔၏ အေၾကာင္းကို ေျပာၾကတိုင္း၊ စကား လက္ဆံုက်တိုင္း၊ ဦးခ်စ္ေမာင္သည္ ပရိသတ္လည္သို႔ ၀င္၍ ၀င္၍ လာတတ္ေပသည္။

သန္းၿမိဳင္
{တာရာမဂၢဇင္း၊ အတြဲ၁၊ အမွတ္၅ (၁၉၄၆?) မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။}

No comments: