Tuesday, October 21, 2008

ရန္ကုန္ကြက္သစ္
ေရးသူ- ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္

(၁)

အက်ဥ္းေထာင္မွ လြတ္လာခဲ့ၿပီးေနာက္၊ ေလးငါးရက္ခန္႔အၾကာတြင္ ရန္ကုန္ ကြက္သစ္တခု၌ ေနထုိင္လ်က္ရွိေသာ ကြၽန္ေတာ္၏မိတ္ေဆြ အလုပ္သမား ဦးဘမုိးႏွင့္ ၎၏ ဇနီးေဒၚၿငိမ္းမယ္တို႔က ၎တို႔၏ ေနအိမ္သို႔ လာေရာက္ ထမင္းစားေသာက္ရန္ ဖိတ္ၾကားသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ၎တို႔ကြက္သစ္ဘက္သို႔ ဆိုက္ကားျဖင့္ ထြက္လာခဲ့သည္။ ဆိုက္ကားထက္မွ ဆင္း၍ ကြက္သစ္၏ လမ္းထိပ္သို႔ဝင္မိလွ်င္ပင္ "ဟဲ့ မေအ.... ေသနာ ေကာင္ကေလး၊ နင္ဒါ ေလာက္ေတာင္ ငတ္ရသလားဟဲ့၊ ေသခ်င္းဆိုး မလွတမကေလး" ဟူေသာ တဲငယ္တခု အတြင္းမွ မိန္းမတဦး၏ အသံကို စူးစူးဝါးဝါးႏွင့္ နားမသက္သာ ဖြယ္ရာ ၾကားလိုက္ရၿပီးေနာက္၊ အဝတ္အစားဆို၍ နံငယ္ပိုင္းကေလးတခုသာ ပတ္ထားေသာ အသက္ဆယ္ႏွစ္သာသာခန္႔ ကေလးတေယာက္သည္ တဲအတြင္းမွ ကြက္သစ္လမ္းမေပၚသို႔ ကတိုက္က႐ိုက္ ေျပးထြက္ လာသည္။


ကြၽန္ေတာ္၏ ေျခလွမ္းမ်ားသည္ ရပ္တန္႔၍သြားၾကၿပီးလွ်င္၊ ကြၽန္ေတာ္၏ မ်က္လံုးမ်ား သည္လည္း တဲအတြင္းဘက္သို႔ ေရာက္ရွိသြားေလသည္။ အခ်ိန္ မွာ ညေန (၆) နာရီသာသာ ခန္႔ျဖစ္၍ ေမွာင္စပ်ဳိးေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း တဲအတြင္း၌ မီးထြန္းၫွိျခင္းမရွိေသးေပ၊ ေမွာင္ေန သည္။
ေမွာင္ေနေသာတဲအတြင္းမွ အသက္သံုးဆယ္သာသာခန္႔ မိန္းမတေယာက္သည္ ေဒါသႀကီးစြာျဖင့္ တုတ္တေခ်ာင္းကို ကိုင္ဆြဲ၍ ထြက္လာသည္။ ထိုမိန္းမသည္ အသက္ အရြယ္ႏွင့္ မမွ်ေအာင္ မ်ားစြာ ပိန္ခ်ဳံးအိုမင္းကာ ညစ္ပတ္ေပေရလ်က္ရွိသည္။ မီးယပ္ေရာဂါ သည္တဦးပင္ ျဖစ္မည္ေလာ၊ အဟာရလံုလံုေလာက္ေလာက္ မရရွိ၍ ပိန္ခ်ဳံးေနျခင္းေလာ၊ အမွန္ကို ကြၽန္ေတာ္သည္ မသိရွိရေသးေပ။ ကြၽန္ေတာ္ ႐ုတ္တရက္သိထားေသာ အခ်က္မွာ ထိုမိန္းမသည္ အလြန္တရာပိန္ခ်ဳံးလ်က္၊ ထိုပိန္ခ်ဳံးေနေသာမိန္းမသည္ အလြန္တရာ ေဒါသ ထြက္ေနေသာ ကိစၥပင္ျဖစ္သည္။
"ဟဲ့ ေသနာေကာင္ေလး၊ ဒါ နင္ဘယ္ကိုေျပးအုံးမလို႔လဲဟင္ လာခဲ့စမ္း" ပိန္ခ်ဳံး ေနေသာ မိန္းမသည္ တဲအတြင္းမွ လမ္းမေပၚသို႔ ေျပးထြက္လာေသာ သူငယ္အား မွီေအာင္ လိုက္ႏိုင္ဟန္မရွိ၍ တုတ္ကိုေျမႇာက္၍ျပရင္း သူ႔ထံသို႔ ျပန္လွည့္လာရန္ လွမ္းေခၚ ေနသည္။
လမ္းမေပၚသို႔ ေျပးထြက္လာေသာ သူငယ္ကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္သည္လွမ္း၍ ၾကည့္လုိက္မိသည္။ ထိုသူငယ္သည္လည္း အလြန္တရာပိန္ခ်ဳံး ေပေရလ်က္၊ လူသတၱဝါ ကေလးတေကာင္ႏွင့္ မတူဘဲ ပံုျပင္မ်ားထဲမွ တေစၦမွင္စာကေလးႏွင့္ တူေနသည္။ ၎၏ အ႐ုိးမ်ားသည္ ေငါထြက္လ်က္ ဝမ္းဗိုက္သည္လည္း အဆမတန္ ပူထြက္လ်က္ရွိသည္။
သူငယ္အား ေအာ္ဟစ္ေခၚေနရာမွ သူငယ္က ၎၏ၾသဇာကို နာခံျခင္းမရွိေသာအခါ၊ တဲတံခါးဝ၌ ေမာဟုိက္စြာရပ္ေနေသာ မိန္းမသည္ လမ္းမေပၚသို႔ ထြက္လိုက္လာျပန္သည္။
"ဟဲ့ ေခြးပု၊ ဒါ နင္ဘယ္ေျပးအံုးမလို႔လဲဟင္... ၊ ငါေခၚတုန္းလာရင္လာ၊ ငါလိုက္လို႔ မိရင္ေတာ့ နင့္ကို အေသသတ္မိလိမ့္မယ္" ဟု ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ေျပာဆိုလိုက္ၿပီးေနာက္ လမ္းမေပၚတြင္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ရပ္ေနေသာ သူငယ္ရွိရာသို႔ အေျပးကေလး ထြက္လိုက္ လာေလသည္။
၎ရွိရာသို႔ တုတ္တေခ်ာင္းကိုင္၍ မိန္းမတေယာက္ လုိက္လာသည္ကို ေတြ႔ျမင္လုိက္ သည္ႏွင့္ တၿပဳိင္နက္ သူငယ္သည္ ကြၽန္ေတာ္ေၾကာင္၍ ရပ္ၾကည့္ေနေသာဘက္သို႔ ေျပးထြက္ လာၿပီးလွ်င္ ကြၽန္ေတာ့္အား ေတြ႔ျမင္လိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ကြၽန္ေတာ္၏ ေျခသလံုးကို အတင္းဝင္ေရာက္ ဖက္ထားလိုက္ ၿပီးလွ်င္ "ဦးေလးရယ္... က်ေနာ့္ကို ကယ္ႏုိင္ရင္ ကယ္ပါဦးခင္ဗ်ာ၊ အေမက က်ေနာ့္ကို သတ္ေတာ့မလို႔ထင္ပါရဲ႔" ဟု ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေျပာဆိုလိုက္ေလသည္။ ထိုသူငယ္က ဤသို႔ေျပာဆိုေတာ့မွပင္ တုတ္တေခ်ာင္းႏွင့္ ေျပးလုိက္ လာေသာ မိန္းမသည္ ၎သူငယ္ႏွင့္ သားအမိေတာ္စပ္မွန္း ကြၽန္ေတာ္သည္ သိရွိရေပသည္။
"ဟဲ့ ေခြးပု၊ ဒါ နင္လမ္းက ဧည့္သည္ကို ဘာလို႔ ေႏွာက္ယွက္ေနတာလဲ ဟင္" ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို ထိုတုတ္တေခ်ာင္းႏွင့္ မိန္းမသည္ သူငယ္အား အတင္းဆြဲေခၚျခင္း ျပဳေလ သည္။ သူငယ္သည္ ၎၏မိခင္အား အတင္း႐ုန္းကန္လ်က္ရွိရာမွ "အေမက သတ္ေတာ့မွာကို ဒီလိုပဲ ၾကည့္ေနေတာ့မလား ဦးေလးရဲ႕။ က်ေနာ့္ကို ကယ္ႏုိင္ရင္ ကယ္ပါဦး" ဟု ငိုယိုေျပာဆို လ်က္ရွိေပသည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ထိုသားအမိႏွစ္ဦး ျဖစ္ေထြကို အဘယ္သို႔မွ် မလုပ္တတ္ မကိုင္တတ္ ေသးဘဲ၊ အေငးသားၾကည့္႐ႈေနမိစဥ္ အလြန္တရာ ေဒါသထြက္ေန ဟန္ရွိေသာ တုတ္တ ေခ်ာင္းႏွင့္ မိန္းမသည္ ၎၏ တုတ္ကို သားငယ္ျဖစ္သူ၏ ေက်ာျပင္ေပၚသို႔ အသံုးျပဳ လုိက္ေလ ေတာ့သနည္း။ ထိုမိန္းမသည္ တခ်က္ႏွင့္ အားမရေသး၍ ေနာက္တခ်က္ ထပ္ခ်ဦး မည္အလုပ္တြင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ သတိရလာကာ ထိုမိန္းမ၏ လက္မွ တုတ္ကို ဖမ္းဆြဲထား လုိက္မိသည္။
"ကိုယ့္သားသမီးပဲ အစ္မႀကီးရာ၊ ဒါေလာက္ ကြၽဲ႐ုိက္ႏြား႐ိုက္ ႐ိုက္ဖို႔ မသင့္ေတာ္ ပါဘူးဗ်ာ......" ဟုလည္း ကြၽန္ေတာ္သည္ ေတာင္းပန္လိုက္မိသည္။
ေက်ာျပင္ကို ခပ္နာနာကေလး အခ်ခံလုိက္ရေသာ သူငယ္သည္ နာက်င္လွ ဟန္ရွိ ေသာေၾကာင့္ "အမယ္ေလးဗ်၊ အမယ္ေလးဗ်" ဟု စူးစူးဝါးဝါး ေအာ္ဟစ္ ငိုယိုလ်က္ရွိေပသည္။ ဤသို႔ လမ္းမေပၚ၌ အေမက သားအား႐ုိက္၍ သားက ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ငိုယိုေနျခင္းကား ဘာမွ်မျဖစ္ေလာက္ေသာ အမႈအခင္းတရပ္ကဲ့သို႔ အနီးအနားတဝိုက္၌ တဲမ်ားမွ တစံု တေယာက္သည္မွ် ထြက္၍ မၾကည့္ၾကေပ။ ၎တို႔၏ ပတ္ဝန္းက်င္၌ ဤအျဖစ္မ်ဳိးသည္ ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ဟန္ရွိေပသည္။
သားျဖစ္သူသည္ ေျမႀကီးေပၚ၌သာ နာက်င္စြာ လူးလိမ့္ငိုယို ေနသည္ကို ေတြ႔ရျပန္ ေသာအခါ ေစာေစာက ေဒါသတႀကီးႏွင့္ ႐ိုက္ႏွက္လိုက္ေသာ မိခင္သည္ ၎၏ လက္တြင္းမွ တုတ္ကို ႐ုတ္တရက္ လႊင့္ပစ္လုိက္ၿပီးေနာက္ သူ႔ဘာသာသူလည္း ငိုယုိလုိက္ျပန္ေလသည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ထိုသားအမိႏွစ္ဦး၏ ျဖစ္အင္ကို အဘယ္သို႔ ႏွစ္သိမ့္သက္သာ ေစႏုိင္မည့္ နည္းလမ္းကို ရွာေဖြစဥ္းစားၾကည့္မိသည္။ ႐ုတ္တရက္ေသာ္မူကား ဘာမွစဥ္းစား၍ မရေပ။
မိခင္သည္ ေဒါသထြက္ေလာက္စရာ အေၾကာင္းတခုခုေၾကာင့္ သားလုပ္သူအား ေဒါသအေလ်ာက္ ႐ုိက္ႏွက္လိုက္ၿပီးေနာက္၊ သားငယ္၏ နာက်င္ငိုယိုရျခင္းကို မ်က္စိေအာက္ ၌ ေတြ႔ျမင္ေနရေသာ အခါတြင္ သားကို ဤမွ်နာက်င္ေအာင္ ႐ုိက္ႏွက္မိသည့္အတြက္ ဝမ္းနည္း ငိုယိုျခင္းျဖစ္လိမ့္မည္ထင္ရေပသည္။
အတန္ၾကာမွ "ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ အစ္မႀကီးရယ္" ဟု ကြၽန္ေတာ္သည္ ေမးလုိက္ႏုိင္ ေပသည္။ ဤသို႔ေမးလိုက္ေသာအခါ သူငယ္၏မိခင္သည္ ပို၍ ဝမ္းနည္းလာဘိသကဲ့သို႔ ႐ႈိက္၍ ႐ႈိက္၍ ငိုေနလိုက္ၿပီးမွ "မေျပာပါရေစနဲ႔ေတာ့ရွင္၊ က်မသားကို က်မခုလို႐ုိက္မိတဲ့အတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္လြန္းလို႔ပါ" ဟုသာ ျပန္ေျပာေလသည္။
ကြၽန္ေတာ္၏ ေမးခြန္းကို ျပန္မေျပာပါရေစႏွင့္ဟု ဆိုလာေသာ သူငယ္၏ မိခင္အား ေနာက္ထပ္၍ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဘာမွ်ေမးေနရန္ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္သည္ ထိုအရပ္ေဒသမွ ထြက္လာေတာ့မည္အျပဳ ေစာေစာက ေျမႀကီးေပၚ၌ လူးလိမ့္ငိုယုိေသာ သူငယ္သည္ ႐ုတ္တရက္ ကြၽန္ေတာ္၏ ေျခသလံုးမ်ားကို လွမ္း၍ ဖက္ထားလိုက္ျပန္ၿပီးလွ်င္ "ဦးေလးရယ္... က်ေနာ့္ကို အေမနဲ႔ ထားမပစ္ခဲ့ပါနဲ႔ဗ်ာ၊ ဦးေလးနဲ႔သာ ေခၚသြားပါ၊ မဟုတ္ရင္ အေမက က်ေနာ့္ကို သတ္လိမ့္မယ္ထင္ပါရဲ႕" ဟု ငို႐ႈိက္ရင္း ေတာင္းပန္ေနျပန္သည္။
သားကို ေဒါသအေလ်ာက္ နာနာက်င္က်င္႐ိုက္ႏွက္မိကာ ဝမ္းနည္းငိုယို လ်က္ရွိေသာ မိခင္ႏွင့္ မိခင္လုပ္သူ၏ ဝမ္းနည္းငိုယိုရျခင္းကို နားမလည္ဘဲ ၎အား ေနာက္ထပ္၍ ႐ိုက္ႏွက္ ဦးမည္ကို လြန္စြာေၾကာက္ရြံ႕လ်က္ရွိေနေသာ သားငယ္အား လမ္းမေပၚ၌ ပစ္ထားခဲ့ၿပီးလွ်င္ အဘယ္သို႔ ကြၽန္ေတာ္သည္ မိမိ၏ လမ္းခရီးကို ဆက္လက္သြားႏုိင္ပါ့မည္နည္း။
"ကိုယ့္သားသမီးကို ဘယ္မိဘက ႐ုိက္ခ်င္ ႏွက္ခ်င္ပါ့မလဲရွင္၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔အေဖ အလုပ္သြားကာနီး ေကြၽးလိုက္ႏုိင္ဖို႔ သူမ်ားဆီက ေတာင္းထားရတဲ့ ကစြန္းရြက္ျပဳတ္ကို ခိုးစားေတာ့ က်မလဲ စိတ္တိုၿပီးခုလို ႐ုိက္မိတာပါပဲ"
သူငယ္၏မိခင္သည္ အားယူကာ ၎ဘာသာ ၎၏ဇာတ္ေၾကာင္းကို ေျပာဆိုလာ သည္။
"ကန္စြန္းရြက္ျပဳတ္ခိုးစားတာနဲ႔ ဒါေလာက္ေတာင္ ႐ုိက္ဖို႔ကေတာ့ မေတာ္ပါဘူးဗ်ာ" ဟု ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ကစြန္းရြက္ျပဳတ္ခိုးစားသည့္ သားလုပ္သူအား ကြၽဲ႐ုိက္ႏြား႐ုိက္၊ ႐ိုက္ႏွက္ ေသာ မိခင္ကို ျပန္ေျပာလုိက္မိသည္။
"မေန႔ကေရာ၊ ဒီေန႔တေန႔လံုးေရာ က်ေနာ္ဘာမွ မစားရလို႔ သိပ္ဆာတာနဲ႔ ခိုးစားတာပါ ဦးေလးရဲ႕" ဟု သူငယ္ကလည္း ၎မိခင္၏ စြဲခ်က္ကို ျပန္လည္ေခ်ပေလသည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ေနာက္ထပ္ ဘာမ်ားေျပာၾကားလိမ့္ဦးမည္မသိရေသးေသာ သူငယ္၏ မိခင္လုပ္သူအား လွမ္း၍ ၾကည့္လိုက္မိသည္။
"သူ႔အေဖ ေနထိုင္မေကာင္းလို႔ အလုပ္မဆင္းႏိုင္တာ သံုးရက္ရွိပါၿပီ။ ကေန႔ ညေနမွ နဲနဲေနေကာင္းလာလို႔ အလုပ္ဆင္းကာနီး ထမင္းကေလး ေကြၽးလိုက္ႏုိင္ေအာင္ က်မ ဟိုက လိုက္ေတာင္း၊ ဒီကလုိက္ေတာင္းလို႔ရလာတဲ့ ကစြန္းရြက္ျပဳတ္နဲ႔ ငပိဖုတ္ကို ထမင္းၾကမ္း ကေလးနဲနဲနဲ႔ ေကြၽးလုိက္မယ္လုပ္တုန္း ေခြးပုက သူ႔အေဖထမင္းနဲ႔ စားရမယ့္ ကစြန္းရြက္ ျပဳတ္ေတြကို ခိုးစားသြားေတာ့ သူ႔အေဖက က်မကို ဆဲဆိုၿပီးထြက္သြားပါတယ္။ ထမင္းလဲ စားမသြားဘူး။ အဲဒီေတာ့ စိတ္ကလဲ မေကာင္း၊ ေဒါသကလဲထြက္လာလို႔ က်မ ခုလို လိုက္႐ုိက္ မိတာပါပဲရွင္"
ေခြးပု၏မိခင္သည္ ၎တို႔သားအမိ၊ သားအဖသံုးဦး၊ ဇာတ္ေၾကာင္းကို ျပန္လွန္ျပ လ်က္ရွိသည္။
ရန္ကုန္ကြက္သစ္တခု၏ အဝင္ဝ၌ ဤသားအမိ၊ သားအဖသံုးဦး၏ ရင္နင့္စရာေကာင္း လွေသာဇာတ္ထုပ္ကို ေတြ႔ႀကံဳၾကားနာခဲ့ရၿပီးေနာက္ ကြၽန္ေတာ္ သြားရဦးမည္ျဖစ္ေသာ ဦးဘမိုး တို႔အိမ္ဘက္ဆီသို႔ ဆက္လက္၍ ေလွ်ာက္လာခဲ့ရေပသည္။ ေနာက္ကြယ္၌ကား ေခြးပုတို႔ သားအမိသည္ အဘယ္သို႔ က်န္ရစ္ခဲ့ၾကသည္ကို ကြၽန္ေတာ္မသိေပ။ ကြၽန္ေတာ္၏ ရင္ထဲ၌ကား ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို နာက်င္လ်က္ရွိေပသည္။

(၂)

ဦးဘမိုးတို႔အိမ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ အဘိုးႀကီးအဘြားႀကီး လင္မယား ႏွစ္ဦးစလံုးကို မေတြ႔ရေပ။ သို႔ရာတြင္ အိမ္တံခါးမ်ားကိုကား ဖြင့္ထားေပသည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ အိမ္ေပၚသို႔တက္လာခဲ့ၿပီးေနာက္ အိမ္ဦးခန္းဘက္တြင္ ဝင္၍ထုိင္ကာ သတင္းစာအေဟာင္းတေစာင္ကို ေကာက္ယူဖတ္႐ႈရင္း ဧည့္သည္တေယာက္ကို ထမင္းစား ဖိတ္ၾကားၿပီးေနာက္ တေယာက္မွ အိမ္၌မရွိၾကေသာ အဘိုးႀကီးအဘြားႀကီးမ်ား အေၾကာင္းကို စဥ္းစားေနမိသည္။ မည္ကဲ့သို႔ေသာ အေရးတႀကီးကိစၥေပၚ၍မ်ား အိမ္ကို ဟာလာဟင္းလင္း ဖြင့္ကာ ထြက္ၾကသနည္း။
ဤသို႔တေယာက္တည္းထိုင္၍ နာရီဝက္နီးပါးခန္႔မွ် ထုိင္ေစာင့္ေနရစဥ္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ကြက္သစ္အဝင္အဝ၌ ေတြ႔ႀကံဳၾကားသိခဲ့ရေသာ ေခြးပုတို႔ သားအမိ သားအဖ သံုးဦး၏ ဇာတ္ေၾကာင္းကို ျပန္လွန္စဥ္းစားေနမိသည္။
သို႔ရာတြင္ ထိုဇာတ္ေၾကာင္းကို ကြၽန္ေတာ္သည္ ေနာက္ထပ္၍ ခပ္ၾကာၾကာကေလး မစဥ္းစားႏုိင္ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ႐ုတ္တရက္ ထြက္ေပၚလာသည္။ ထိုသို႔ ထြက္ေပၚလာေသာ အေၾကာင္းအရာမွာ တျခားေတာ့ မဟုတ္ေပ။ ဦးဘမိုးတို႔အိမ္ႏွင့္ ေဘးခ်င္း ကပ္တဲကေလးတခုအတြင္းမွ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ထ၍ ရန္ျဖစ္လိုက္ၾကေသာ အေၾကာင္း ပင္ျဖစ္ေလသည္။
"ဟဲ့ ငါမ....."
"ဟဲ့ မေအ....."
ဤသို႔ တဦးႏွင့္တဦး နားမၾကားဝံ့ေလာက္ေအာင္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဆဲဆိုၾကေသာ အသံဗလံမ်ားႏွင့္ အိုးခြက္ ပန္းကန္မ်ားကြဲသံ၊ ႐ိုက္သံႏွက္သံမ်ားသည္ ကာလပ်က္ေတာ့ မေလာက္ ဆူညံ၍ သြားေလသည္။ ဤသို႔ တဲအတြင္း၌ ဝုန္းဝုန္းဒိုင္းဒုိင္းႏွင့္ ဆူဆူညံညံ ျဖစ္ေနရာမွ "အံမယ္ေလးေတာ့၊ ကိုဘိုးေအာင္ က်ဳပ္ကို သတ္ေနပါၿပီ။ အရပ္ကတို႔ ဝိုင္းၾကည့္ ေနေတာ့မလား" ဟူေသာ မိန္းမလုပ္သူ၏ အသံကိုၾကားလိုက္ရေသာအခါ၊ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဦးဘမိုးတို႔အိမ္ေပၚ ၌ ၿငိမ္သက္စြာထိုင္ေန၍ မျဖစ္ေတာ့သည့္အေလ်ာက္ ကမန္းကတန္းႏွင့္ ထ လာခဲ့ရၿပီးလွ်င္ လင္မယားရန္ျဖစ္ ႐ုိက္ႏွက္ေနၾကေသာ တဲကေလး အတြင္းသို႔ ဝင္သြားမိ ေပသည္။
တဲကေလး အတြင္း၌ မီးေရာင္မရွိေပ။ သို႔ရာတြင္ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ လံုးေထြး ေနေသာ အသံဗလံကိုကား ၾကားေနရသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ တဲအတြင္းသို႔ တုိက္႐ုိက္ဝင္၍ မသြားဝံ့ေသးဘဲ တဲတံခါးဝတြင္ ရပ္ကာအကဲခတ္ေနမိသည္။
"ဟဲ့ မေအ....."
"ဟဲ့ ငါ....."
လင္မယားႏွစ္ေယာက္ လံုးေထြးေနရာမွ တဦးကိုတဦးက ဆဲဆိုလ်က္ရွိေသာ အသံမ်ား ကိုကား မတိုးမက်ယ္ၾကားရသည္။
အတြင္းသို႔ မဝင္သြားျဖစ္ေသးဘဲ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေနာက္သို႔ျပန္လွည့္၍ ၾကည့္မိသည္။ သို႔ရာတြင္ ဤလင္မယား ရန္ျဖစ္ေနၾကေသာ ကိစၥကို ေဘးပတ္ဝန္းက်င္က လူမ်ားသည္ ဘာမွ် အေလးထားေလာက္စရာ မဟုတ္သည့္အလား ထြက္၍ၾကည့္ေဖာ္မရၾကေပ။ ဤသို႔လင္မယား ရန္ျဖစ္ သတ္ျဖတ္ၾကေသာကိစၥသည္ ဤအရပ္ေဒသ၌ ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္ကိစၥတရပ္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေန ေရာ့သလားလည္း မေျပာတတ္ေပ။
အတန္ၾကာေသာအခါ တဲအတြင္း၌ ၿငိမ္သက္သြားၿပီးလွ်င္ အသက္သံုးဆယ္သာသာ ခန္႔ ေယာက်္ားတေယာက္သည္ တဲအျပင္သို႔ထြက္လာသည္။ ထိုသူသည္ လူစိမ္းတေယာက္ ျဖစ္ေသာ ကြၽန္ေတာ့္အား တခ်က္မွ်လွမ္း၍ ၾကည့္႐ႈလိုက္ၿပီးေနာက္ "အလုပ္အကိုင္ အႀကံအစည္ အေပါက္အလမ္း မတဲ့ရတဲ့အထဲ အိမ္ျပန္လာတုိင္း ဆူဆူပူပူလုပ္လြန္းလို႔ဗ်ာ" ဟု ၎၏ ဇာတ္ေၾကာင္းကို ျပန္ေလသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ဘာမွမေမးမျမန္းရဘဲ သူ႔ဇာတ္ထုတ္ကို သူ႔ဘာသာသူ ေျပာဆိုလ်က္ရွိေသာ ထိုသူအား ကြၽန္ေတာ္သည္ ေငးေမာၾကည့္႐ႈေနမိသည္။
"အိမ္က မိန္းမ ဆူဆူပူပူလုပ္တုိင္း ေယာက်္ားလုပ္တဲ့လူဟာ ဘာမွ ႀကံလို႔စည္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဗ်" ဟု ထိုသူသည္ ၎၏ အယူအဆတရပ္ကိုလည္း သူ႔အား ဘာမွ် မေမးျမန္းေသာ ကြၽန္ေတာ့္အား ရွင္းလင္းေျပာၾကားလ်က္ ရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဖူးေရာင္ လ်က္ရွိေသာ ထိုသူ၏ နဖူးကို လွမ္း၍ ၾကည့္႐ႈရင္း ၿငိမ္သက္စြာနားေထာင္ေနမိသည္။
"ပိုက္ဆံကေလး ေပးႏိုင္ရင္ေတာ့ တရႊင္ရႊင္တၿပံဳးၿပံဳးပဲဗ်။ အလုပ္အကိုင္ အေပါက္ အလမ္းမတည့္လို႔ မေပးႏုိင္တဲ့ တေန႔က်ရင္ ဆူဖို႔ပူဖို႔ေလာက္ပဲ တတ္တယ္"
ထိုသူသည္ သူ၏ လူ႔ေလာက အေတြ႔အႀကံဳကို ထပ္မံတင္ျပလ်က္ရွိတုန္း ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ မိမိ၏ ထင္ျမင္ခ်က္ကုိကား ကြၽန္ေတာ္သည္ မေျပာလုိက္ေသးေပ။
ထိုအခိုက္ ဆံပင္မ်ား ဖိုးယို႔ဖားယားႏွင့္ အသက္သံုးဆယ္ခန္႔ မိန္းမတေယာက္သည္ တဲအတြင္းမွ ထြက္လာသည္။ ၎၏မ်က္ႏွာသည္ ၫိုမဲ၍ ဖူးေယာင္လ်က္ရွိသည္။
"လင္ယူတာဆိုတာ အားကိုးရမလား၊ စားေသာက္ရမလားဆိုၿပီးယူတာ၊ ခုေတာ့ စားဖို႔ ေသာက္ရဖို႔ ေနေနသာသာ အ႐ုိက္အႏွက္မ်ားေတာင္ ခံေနလိုက္ရေတာ့ ဒီလိုလင္မ်ဳိး ဘာမ်ား လုပ္ရအံုးမလဲ"
မယားလုပ္ေသာသူကလည္း ၎၏အဘိဓမၼာျဖင့္ ေလာကတခုကို ထူေထာင္ဦးမည့္ စကားကို ေျပာဆိုလ်က္ရွိသည္။
လက္႐ံုးအားကိုးတုိက္ပြဲကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ နားလည္မႈျဖင့္ ရပ္စဲလုိက္ၾကၿပီးေနာက္ ႏွလံုးရည္တိုက္ပြဲကို ဆက္လက္ဆင္ႏႊဲရန္ ဟန္ျပင္လ်က္ရွိေသာ လင္မယားႏွစ္ဦးတို႔၏ အၾကား တြင္ ၾကာရွည္ေန၍ မျဖစ္ေသးသည့္အေလ်ာက္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ထိုလင္မယားႏွစ္ဦးတို႔ စစ္ခင္းလ်က္ရွိေသာတဲမွ ဣေျႏၵရရ ထြက္ခြာလာခဲ့သည္။

(၃)

ဦးဘမိုးတို႔အိမ္ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ၊ ၎၏ဇနီး ေဒၚၿငိမ္းမယ္ကို အခန္႔သင့္ေတြ႔ရ ေလသည္။
"ဟဲ့ ေမာင္တင္ေအာင္၊ မင္းေရာက္ေနတာ ၾကာပလား" ဟု ေဒၚၿငိမ္းမယ္က ဆီး၍ ေမးသည္။
"ခုတင္ကပါပဲ ေဒၚေလး၊ အိမ္မွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေတြ႔တာနဲ႔ ထုိင္ေစာင့္ေနတုန္း ဟိုဘက္တဲက လင္မယားႏွေယာက္ ရန္ျဖစ္သံၾကားတာနဲ႔ သြားၾကည့္ မိတာပါ"
"ေအးစိန္တို႔ ဘလင္းတို႔လင္မယားလား၊ သူတို႔လင္မယား ရန္ျဖစ္တာကေတာ့ ဘလင္း အလုပ္မရွိတဲ့ေန႔ကစၿပီး ေန႔တုိင္းျဖစ္ေနတာပါပဲကြယ္"
"လင္မယား ေန႔တိုင္း ရန္ျဖစ္သတဲ့လား ေဒၚေလးရဲ႕"
"ဟာ ဒီလင္မယား အေၾကာင္းေတာ့ ေျပာမေနပါနဲ႔ေတာ့ကြယ္။ ဒါနဲ႔ မယ္ဥနဲ႔ ကေလးေတြေကာ ေနလို႔ထုိင္လို႔မ်ား ေကာင္းၾကရဲ႕လား။ ငါလဲ မယ္ဥတို႔ဆီ မေရာက္တာ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားၿပီ"
"ေကာင္းပါတယ္၊ ေမာင္ဗဟိန္းေတာင္ ေက်ာင္းပို႔ထားရၿပီ ေဒၚေလးရဲ႕"
"အံမယ္၊ ငါ့ေျမးက ေက်ာင္းေတြ ဘာေတြေတာင္ သြားေဖာ္ရပါပေကာ၊ ဒါထက္ မင့္အေမ မေစာၿမိဳင္ေကာ မင္းတို႔နဲ႔အတူတူပဲလား"
"ဟုတ္ကဲ့၊ အေမကေတာ့ သူ႔ေျမးေတြနဲ႔ ဒီလိုပါပဲ"
"ငါလဲ ကိုဘမိုး ရပ္ရြာကိစၥတခုအတြက္နဲ႔ ဖဆပလလူႀကီးအိမ္ဘက္ ထြက္သြားလို႔ မင္းကို ေစာင့္ေနရတုန္း ကိစၥတခုေပၚလာတာနဲ႔ ထသြားေနရတယ္ကြဲ႔"
"ကိစၥေတြကလဲ မ်ားလွခ်ည္လား ေဒၚေလးရဲ႕"
"မ်ားဆို မေျပာပါနဲ႔ေတာ့ကြယ္၊ ငါျဖင့္ ရန္ကုန္မွာေနရတာကို ၾကာေလ စိတ္ပ်က္မိ ေလပဲ"
"ဒါျဖင့္ ေတာျပန္ၾကဖို႔မ်ား စိတ္ကူးေနၾကပလား"
"တိုင္းျပည္ႀကီး ဒီကေန႔ေအးရင္၊ မနက္ျဖန္ေတာင္ ေစာင့္မေနဘဲ၊ ညတြင္းခ်င္း ငါေတာ့ျပန္မွာပဲ။ မင္းဦးေလး ကိုဘမိုးမလိုက္ရင္လဲ သူတေယာက္ထဲ ေနရစ္ခ်င္ ေနရစ္ခဲ့ပါ ေစေတာ့"
"ဟုတ္တယ္ ေဒၚေလး၊ တုိင္းျပည္ႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ အေရးဟာ လူတိုင္းလူတုိင္း အတြက္ ေသေရးရွင္ေရးလိုျဖစ္ေနၿပီ၊ အဲဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရမခ်င္း ဘယ္သူမွ ဘာမွ လုပ္လို႔ ကိုင္လို႔ ရမွာေတာ့မဟုတ္ဘူး"
"တို႔ ကြက္သစ္ထဲမွာ လူတရာမွာ ကိုးဆယ့္ငါးဦးေလာက္ကေတာ့ ေတာက လူေတြ ခ်ည္းပဲကြဲ႔။ ေတာဘက္မွာ မေအးခ်မ္းလို႔ ရန္ကုန္ကို ေျပးလာၾကၿပီး ျဖစ္သလို လုပ္ကိုင္ ေနထုိင္ စားေသာက္ၾကရတာ၊ ကေန႔ တိုင္းျပည္ႀကီး ေအးခ်မ္းသြားရင္ မနက္ျဖန္ ဒီကြက္သစ္ထဲ လူတရာမွာ ကိုးဆယ္ေလာက္ေတာ့ ေတာကို ျပန္ၾကမွာပဲ"
"ဟုတ္ပါတယ္ ေဒၚေလး၊ ဒါေပမယ့္ တုိင္းျပည္ႀကီးကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရေသးဘူး။ သူပုန္ေတြကလဲ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၿပီးမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရပါေစလို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရမင္းမ်ားကလဲ မေတြ႔ဆံုႏိုင္ဘူး၊ လက္နက္ခ်ခဲ့ၾကလို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ ဒီအတိုင္းသာ ဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကေလး ခက္ေနလိမ့္ဦးမယ္ထင္တာပဲ"
"ေၾသာ္ ဒါထက္ တေလာက မင္းတို႔ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ကိုယ္တုိင္ တုိင္းျပည္ႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္ လုပ္ေနတဲ့ကိစၥကေကာ ဘယ္လိုမ်ားလဲကြဲ႔၊ ကိုဘမိုး ေျပာသံၾကားတယ္"
"အဘုိးႀကီး ချမာလဲ အသက္အရြယ္ အိုမင္းမစြမ္းရွိကာမွ ကိုယ္ေမြးထားတဲ့ သူရဲေတြ၊ ကိုယ္မႏုိင္တဲ့ ေမွာ္ဆရာရဲ႕ ဥပမာမ်ဳိးလို ျဖစ္ေနရတယ္ ေဒၚေလးရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ အဘိုးႀကီး လုပ္ေနတဲ့ကိစၥကိုေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြ အားလံုးကေရာ၊ တတိုင္းတျပည္လံုးကေရာ ေထာက္ခံလာၾကပါၿပီ"
"ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ တုိင္းျပည္ႀကီးေအးခ်မ္းသြားဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္စရာေတာ့ ရွိေသးတယ္ေပါ့ ဟုတ္လားကြဲ႔ ေမာင္တင္ေအာင္"
"အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္"
"ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ အားထားစရာရွိေသးတယ္လို႔ ဆိုရဦးမွာေပါ့ကြယ္"
"အခုေခတ္ဟာ လူထုေခတ္ပဲ ေဒၚေလးရဲ႕၊ လူတစုေလာက္က သူတို႔လုပ္ခ်င္တာ ေလွ်ာက္လုပ္လို႔ရတဲ့ ေခတ္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး၊ လူထုက ညီညီၫြတ္ၫြတ္နဲ႔ အံုႂကြလာၿပီး ဆႏၵျပေတာင္းဆိုတဲ့ တေန႔မွာ ရာဇပလႅင္ေပၚက ရွင္ဘုရင္ေတာင္ သရဖူအပ္ၿပီး ဆင္းေပးရ ေသးတာပဲ ေဒၚေလးရဲ႕"
"ငါကေတာ့ တုိင္းျပည္ႀကီး ျမန္ျမန္ေအးခ်မ္းဖို႔နဲ႔ တုိင္းျပည္ႀကီး ေအးသြားတဲ့ တေန႔က် ရင္ ေတာကိုျပန္ၿပီး ငါ့ၿခံကေလးနဲ႔ငါ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ဖို႔ေလာက္ပဲ ေန႔ရွိသ၍ ဘုရားမွာ ဆုေတာင္းေနတာပါပဲကြယ္"
ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေဒၚၿငိမ္းမယ္တို႔ တုိင္းေရးျပည္ေရးကိစၥကို ေျပာဆိုေနၾကသည့္အခိုက္ ဦးဘမိုးသည္ မ်က္စိပ်က္ မ်က္ႏွာပ်က္ႏွင့္ အိမ္ေပၚသို႔တက္လာသည္။
"ေရာက္လာတာ ၾကာပလားကြဲ႔ ေမာင္တင္ေအာင္" ဟု ဝတၱရားအတိုင္း ေမးျမန္းၿပီး ေနာက္ အတန္ၾကာမွ် ထုိင္၍ ငိုင္ေနသည္။

(၄)

ညစာစားေသာက္၍ ၿပီးစီးၾကေသာအခါ ခပ္ငိုင္ငိုင္ျဖစ္ေနေသာ ဦးဘမိုးအား ေဒၚၿငိမ္းမယ္က ေမးေင့ါ၍ျပရင္း "ေတာ့္ကိစၥက ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္လာျပန္ပလဲ ကိုဘမိုးရဲ႕" ဟု ေမးလိုက္သည္။
ဦးဘမိုးသည္ ေဆးေပါ့လိပ္တိုတတိုကို မီးတိုင္တြင္ မီးကူးရင္း
"ငါေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔မွာ လူလုပ္ရမွာကို ေၾကာက္ေၾကာက္လာပါၿပီကြာ" ဟု ညည္းတြား ေျပာဆိုလိုက္သည္။
"ေတာ့္ကိစၥက ဘယ္လိုျဖစ္လာရတယ္ဆိုတာလဲ နားလည္ေအာင္ ေျပာျပစမ္းပါဦး"
"ေျပာေနလို႔လဲ ထူးမွ မထူးေတာ့တာဟာကြာ၊ ေလကုန္ခံၿပီး ေျပာမေန ပါရေစနဲ႔ေတာ့"
ၾကားမွ ၿငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေနခဲ့ရေသာ ကြၽန္္ေတာ္သည္လည္း မေနသာေတာ့ သည့္အေလွ်ာက္
"ဘယ္လိုကိစၥနဲ႔ ဘာေတြမ်ား အခက္အခဲေတြ ေတြ႔ေနၾကလို႔တုန္း ဦးဘမိုးရဲ႔" ဟု ဝင္၍ ေမးျမန္းလုိက္မိသည္။
ဦးဘမိုးသည္ ကြၽန္ေတာ့္ေမးခြန္းကို ႐ုတ္ခ်င္းျပန္၍ အေျဖျပန္မေပးေသးဘဲ၊ ေဆးေပါ့လိပ္ကို မီးခိုးမ်ား တအူအူထြက္ေလာက္ေအာင္ သံုးေလးငါးဖြာမွ် အားရပါးရဖြာ ေနသည္။ ေဆးလိပ္ကို အားရေလာက္ေအာင္ ေသာက္၍ ၿပီးစီးေတာ့မွ "တို႔ကြက္သစ္ကို ဖ်က္ေပးရမယ့္ကိစၥအတြက္ပဲ ေမာင္တင္ေအာင္ရဲ႕" ဟု တိုတို တုတ္တုတ္ျပန္ေျပာသည္။
"ကြက္သစ္ကို အဖ်က္ခိုင္းတာေတာ့ ထားပါဦးေလ၊ ဒီကြက္သစ္က လူေတြကို ဘယ္လိုေနရာခ်ေပးမတဲ့လဲဗ်"
"ေလးေထာင့္ကန္ဘက္မွာတဲ့ေလ"
"ေလးေထာင့္ကန္ကို ပို႔မယ့္အစား ေထာင္ထဲပို႔ထားတာက ပိုေကာင္းဦးမယ္၊ ေထာင္ထဲ မွာဆိုရင္ ေနဖို႔ထုိင္ဖို႔ေရာ၊ စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ေရာ ဘာမွမပူမပင္ရေတာ့ဘူး မဟုတ္လား၊ ေလးေထာင့္ကန္ဘက္မွာဆိုေတာ့ ဘာလုပ္ကိုင္ စားေသာက္ႏုိင္မလဲ။ ရန္ကုန္မွာ က်ပန္း လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနၾကရတဲ့ ဆင္းရဲသားေတြ ေလးေထာင့္ကန္ဘက္ကို ပို႔လုိက္ရင္ ငတ္ေသရင္လဲေသ၊ မေသခ်င္ရင္လဲ ဓားျပတုိက္စား႐ံုပဲရွိေတာ့မယ္။ အရင္ေလးေထာင့္ကန္ကို လုိက္ေနၾကရတဲ့ မင္းမႏိုင္နဲ႔ က်ားကူးကြက္သစ္က မိန္းကေလးေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ဖာျဖစ္ကုန္သတဲ့ေလ" ဟု ေဒၚၿငိမ္းမယ္က ဝင္ေရာက္ေျပာဆိုလိုက္သည္။
ဦးဘမိုးသည္ ခပ္ေစာေစာက ခ်ထားလိုက္ေသာ ေဆးေပါ့လိပ္တိုကို ျပန္ေကာက္ယူ ကာ မီးခိုးမ်ားတလူလူထြက္ေအာင္ ဖြာေနျပန္သည္။ သူ႔ကိုၾကည့္ရသည္မွာ အေတာ္ စိတ္ေသာကေရာက္ေနရမွန္း သိသာေပသည္။ သားေထာက္သမီးခံဆုိ၍ တဦးတေယာက္ တေလမွ် မရွိေသာ ဦးဘမိုးႏွင့္ ေဒၚၿငိမ္းမယ္တို႔သည္ အသက္အရြယ္အိုမင္းလ်က္ရွိၿပီ ျဖစ္ေသာအခ်ိန္ကာလမွာပင္ မိမိတို႔ဘာသာ မိမိတို႔လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ေနၾကရေသာ အဘိုးႀကီးအဘြားႀကီး လင္မယားျဖစ္သည္။ ဤသို႔ ရန္ကုန္ကြက္သစ္တခု၌ မီွခိုကပ္ရပ္ ေနထိုင္လ်က္ ရရာက်ပန္း အလုပ္ကေလးမ်ားကို ရွာေဖြလုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနၾကေသာ အဘိုးႀကီးအဘြားႀကီး လင္မလားႏွစ္ေယာက္ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္အား မဟာရန္ကုန္ ၿမိဳ႔ေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းအတြက္ႏွင့္ ၿမိဳ႔ျပင္သို႔ ပို႔လိုက္မည္ဆိုလွ်င္ ၎တို႔၏ အေျခအေန သည္ ပိုမိုဆိုးဝါးစရာ ရွိေပသည္။ က်ားကူးႏွင့္မင္းမႏုိင္ကြက္သစ္မွ မိန္းကေလးမ်ား အသက္အ႐ြယ္ၾကေသးသည့္အေလ်ာက္ မိမိတို႔ကာမကို ေရာင္းခ်၍ အသက္ေမြးျမဴႏုိင္ၾက ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ ဤအဘုိးႀကီးအဘြားႀကီးလင္မယားႏွစ္ေယာက္သည္ ၿမိဳ႔ျပင္အရပ္၌ အဘယ္ အရင္းအႏီွးျဖင့္ အသက္ေမြးျမဴၾကရမည္နည္း။
ဤ အဘိုးႀကီးအဘြားႀကီး လင္မယားႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္း စဥ္းစားရင္း ကြက္သစ္သို႔ ဝင္လာကာစက ကြၽန္ေတာ္ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရေသာ ေခြးပုတို႔သားအမိ သားအဖတေတြ၏ ကံၾကမၼာကို လည္းေကာင္း၊ ေန႔ရွိသေရြ႕ ရန္ျဖစ္ေနၾကသည္ဆိုေသာ ကိုဘလင္းႏွင့္မေအးစိန္တို႔ လင္မယားႏွစ္ေယာက္၏ ကံၾကမၼာကိုလည္းေကာင္း၊ ေဒၚၿငိမ္းမယ္ ေျပာဆိုသြားခဲ့ေသာ ဤ ကြက္သစ္၌ ေတာအရပ္မွ ေျပးလႊားခိုလႈံလ်က္ရွိၾကေသာ စစ္ေဘးဒုကၡိတ ကိုးဆယ့္ငါး ရာခိုင္ႏႈန္း၏ ကံ ၾကမၼာကိုလည္းေကာင္း၊ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆက္စပ္ေတြးေတာေနမိသည္။
"တို႔ကြက္သစ္ထဲက ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကေတာ့ ဒီကြက္သစ္ကို မဖ်က္ေပး ရေအာင္ သူတို႔အထက္က ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို သြားေျပာၾကဦးမယ္လို႔ေတာ့ ဆိုတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ မင္းမႏိုင္တို႔ က်ားကူးတို႔ရဲ႕အျဖစ္ကို ျမင္ခဲ့ၾကားခဲ့ရလို႔ ငါျဖင့္ မထင္ေပါင္ကြာ.... သူတို႔က အတင္းအၾကပ္ မဖ်က္ခင္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ေနရာရွာဖို႔သာ စဥ္းစားရမွာပါပဲေလ"
ဦးဘမိုးသည္ သူ၏ လြတ္ေျမာက္ရာ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း လမ္းစကို စဥ္းစားပူပန္ လ်က္ရွိပံုရသည္။ ကြၽန္ေတာ္မူကား ဦးဘမိုးကဲ့သို႔ မင္းမႏုိင္ႏွင့္က်ားကူးကြက္သစ္တို႔၏ ကံၾကမၼာကို မသိေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ က်ားကူးႏွင့္မင္းမႏုိင္ကြက္သစ္မ်ား ရွင္းလင္းစဥ္က ကြၽန္ေတာ္သည္ ရန္ကုန္ေထာင္ႀကီး အတြင္း၌ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ စရိတ္ျဖင့္ စာအုပ္မ်ား ေရးသားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။

(၅)

ဦးဘမိုးတို႔ကြက္သစ္မွ အိမ္သို႔ ျပန္ေရာက္လာေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဦးဘမိုးတို႔၏ ကြက္သစ္ႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ရန္ကုန္ကြက္သစ္မ်ားအေၾကာင္းကို တသီတတန္းႀကီး ေလွ်ာက္၍ စဥ္းစားေနမိသည္။ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္၏ ၾကက္သေရမဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္ႀကီး၌ ၾကက္သေရမဂၤလာႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ ေသာ ကြက္သစ္မ်ားသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေနရသနည္း။
ၿမိဳ႔ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး အတတ္ပညာရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အိုးအိမ္ေဆာက္လုပ္ေရး အတတ္ပညာရပ္မ်ားႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဘာမွ်တတ္သိေသာ သူတဦးမဟုတ္သည့္ အေၾကာင္းကိုကား ဝန္ခံလိုသည္။ သို႔ရာတြင္ လမ္းေပၚမွ လူတေယာက္အေနႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ေလ့လာသိျမင္ထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ား ကား ရွိေပသည္။
ရန္ကုန္ကြက္သစ္မ်ားသည္ သူ႔အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚလာၾကသည္ မဟုတ္ေပ။ ဤသို႔ ကြက္သစ္မ်ား အ႐ုပ္ဆိုးေလာက္ေအာင္ ေပၚေပါက္လာရေသာ အေျခခံအေၾကာင္းရင္း သည္ အျခားမဟုတ္၊ စစ္မက္၏ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ စစ္မက္၏ ရလဒ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အေမြအႏွစ္ဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚေဝၚႏုိင္လိမ့္မည္ ထင္သည္။ စစ္မက္ဟု ဆိုရာ၌ ၿပီးစီးခဲ့ ေသာ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးႏွင့္ လြတ္လပ္ေရးရရွိၿပီးေနာက္ ကိုးႏွစ္ေက်ာ္မွ် ျဖစ္ ပြားလ်က္ရွိေသာ ျပည္တြင္းစစ္မက္ ႏွစ္ခုစလံုးကို ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္။ ဤစစ္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ အိုးအိမ္ၿမိဳ႔ရြာ ေျမာက္ျမားစြာပ်က္စီးခဲ့၊ ပ်က္စီးရဆဲျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ကား ျပည္တြင္း စစ္မက္ေၾကာင့္ ေတာဘက္အရပ္ေဒသမ်ား၌ လံုၿခံဳမႈမရွိသျဖင့္ ေတာမွ လူေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ တို႔သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္သို႔ ေျပးလႊားခိုဝင္လာၾကသည္။ အိုးအိမ္ပ်က္စီး၍ မလံုမေလာက္ ျဖစ္ေနရသည့္အခ်ိန္တြင္ ေနာက္ထပ္၍ ေတာမွ လူအမ်ားအျပား ခိုလႈံဝင္ေရာက္လာၾကျပန္ ေသာအခါ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္သည္ ထိုျပည္ေထာင္စုသားမ်ားအား အဘယ္နည္း အဘယ္ပံု ေနရာခ်ေပးႏုိင္ပါ့မည္နည္း။ ျပည္တြင္းစစ္မက္ကို တုိက္ခိုက္ေနရေသာ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရမင္း မ်ားသည္လည္း လက္နက္ခဲယမ္း မီးေက်ာက္မ်ားကိုသာလွ်င္ ဝယ္ၿပီးရင္း ဝယ္ေနရသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ စစ္မက္တိုက္ခိုက္ေရးအတြက္ အာ႐ံုစူးစုိက္ေနရသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စစ္ေျပး ဒုကၡိတ ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားအေရးကို ဂ႐ုမျပဳႏုိင္အားေပ။ ထိုကာလ၌ စစ္ေျပးဒုကိၡတ မ်ားသည္ မိမိတို႔ဘာသာ မိမိတို႔ ေတြ႔ကရာ ေျမကြက္လပ္မ်ား၌ အိုးအိမ္ေဆာက္လုပ္ေန ထိုင္ၾကေတာ့သည္။ ဤအေျခခံအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္၌ ၿမိဳ႔ေတာ္၏ ၾကက္သေရမဂၤလာကို ပ်က္စီးေစေသာ ကြက္သစ္မ်ားသည္ မလႊဲသာမေရွာင္သာ ေပၚေပါက္ လာရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ က်န္းမာေရးႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ လူ႔အစုအေဝးမ်ား၊ အေဆာက္အအံု မ်ား ေပၚေပါက္လာရျခင္းသည္လည္း ျဖစ္ေလသည္။
ယခုအခါတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရမင္းမ်ားသည္ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေသာ တုိင္းျပည္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မတည္ေဆာက္ႏုိင္မီ၊ ေတာမွစစ္ေျပးဒုကၡိတ ျပည္ေထာင္စု သားမ်ားကို ေနရာမခ်ထားေပးႏုိင္မီ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္အား မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္ႀကီးအျဖစ္ တည္ေဆာက္ရန္ အမႈိက္သ႐ုိက္မ်ားကို ရွင္းလင္းေနေပသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္အား သာလြန္၍ ေကာင္းမြန္ေသာ မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ေသာအလုပ္မွာ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ခရီးဦးႀကိဳရမည့္အလုပ္လည္း ျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္ ေရာဂါ၏အျဖစ္ကို မရွင္းလင္း မဖယ္ရွားႏိုင္ဘဲ မည္သည့္ေရာဂါကို မည္သည့္သမားေကာင္း၊ သမားလိမၼာသည္ ကုစား၍ ရႏုိင္ပါ့မည္နည္း။

(၆)

ညနာရီျပန္ (၂) ခ်က္တီးသာသာခန္႔ေလာက္တြင္ ခင္ဦးက ကြၽန္ေတာ့္အား အိပ္ရာမွ အတင္းႏိုးသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္လည္း အိပ္ခ်င္မူးတူးႏွင့္ လန္႔၍ ႏိုးသည္။
"မီး...မီး.....မီး....." ဟူေသာ အသံဗလံမ်ားသည္လည္း ဆူညံလ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ အိပ္ရာမွ အလူးအလဲထလိုက္ရသည္။
"ဘယ္ကမီးလဲဟင္ ခင္ဦး" ဟုလည္း အလန္႔တၾကားေမးျမန္းလိုက္မိသည္။
"ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ေဝးပါတယ္။ ၾကည့္ရတာ ဦးဘမိုးတို႔ကြက္သစ္မ်ား ျဖစ္ေနမလား မေျပာတတ္ဘူး" ဟု ခင္ဦးက ျပန္ေျပာဆိုေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္သည္ မ်ားစြာစိုးရိမ္ပူပန္ သြားမိေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာသစ္၍ အဝတ္အစားမ်ား ကတိုက္က႐ုိက္ လဲလွယ္ ၿပီးေနာက္၊ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းလာခဲ့မိသည္။ လမ္းမေပၚ၌ အခန္႔သင့္ေတြ႔ရေသာ ဆိုက္ကားတစီး ကို ငွားရမ္း၍ ဦးဘမိုးတို႔ေနထုိင္ေသာ ကြက္သစ္သို႔ ဆိုက္ကားဆရာအား အျမန္ဆံုးပို႔ေပးရန္ ေျပာဆိုရသည္။
ဦးဘမုိးတို႔ ကြက္သစ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ၊ ႀကီးမားလွေသာ မီးေတာက္မ်ား ေအာက္၌ လူးလြန္႔ေနေသာ ကြက္သစ္ကေလးကို မခ်ိမဆံ့ေတြ႔ျမင္ရသည္။ မီးေတာက္မ်ား ပတ္ပတ္ လည္၌ ကယ္ပါ ယူပါ တစာစာအသံမ်ားကို နားမခ်မ္း ေျမ႔ဖြယ္ရာလည္း ၾကားေနရေပသည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ဦးဘမိုးတို႔လင္မယားကို လုိက္လံရွာေဖြၾကည့္သည္။ သို႔ရာတြင္ ရွာေဖြ၍ကားမေတြ႔။ အဘယ္သို႔မ်ား ေျပးလႊားေလၿပီနည္း။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေခြးပုတို႔သားအမိ သားအဖကိုလည္း ရွာေဖြၾကည့္မိေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ မည္သူတဦးတေယာက္ကိုမွ် မေတြ႔ရေပ။ ဘယ္အရပ္သို႔မ်ား ေျပးကုန္ ၾကၿပီနည္း။
နံနက္မိုးလင္းေသာအခါ မီးလည္း တစထက္တစၿငိမ္းစျပဳလာသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ မီးၿငိမ္း၍ ျပာပံုမ်ားျဖစ္သည့္အထိ ထိုကြက္သစ္ကေလးကို သံေယာဇဥ္ၿငိတြယ္ကာ တဝဲလည္ လည္ျဖစ္ေနမိသည္။ မီးမ်ား လံုးဝၿငိမ္းေအးသြားေသာ အခ်ိန္က်မွ ကြၽန္ေတာ္သည္ အိမ္သို႔ျပန္ရန္ သတိရလာသည္။ အိမ္သို႔ျပန္မည္ အျပဳတြင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ မီးေလာင္ျပင္ ျဖစ္သြားေသာ ဦးဘမိုးတို႔၏ ကြက္သစ္ကေလးကို တခ်က္မွ် ျပန္လွည့္၍ ၾကည့္မိေသးသည္။
ဤမီးေလာင္ျပင္မွ မဟာရန္ကုန္ၿမိဳ႔ေတာ္ႀကီးကို တည္ေဆာက္ၾကမည့္သူမ်ားသည္ အဘယ္ပံုအဘယ္နည္းမ်ား တည္ေဆာက္ၾကမည္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ မသိပါခင္ဗ်ား။

ဗန္းေမာင္တင္ေအာင္
(႐ႈမဝမဂၢဇင္း)

1 comment:

ေဆာင္းယြန္းလ said...

ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲ့ဝတၳဳထဲမွာေတာ့မဟာရန္ကုန္
ၿမီဳ႕ၾကီးကမီးေလာင္ၿပင္တေနရာ..လက္ရွိအေၿခအေနမွာ
ကေတာ့ၿမန္မာတႏူိင္ငံလံုးကမီးေလာင္ၿပင္ၾကီးတခုလို
ၿဖစ္ေနရတယ္ဗ်ာ..ၿပည္သူၿပည္သားေတြရဲ့ရင္ထဲကအပူ
မီးေတြေပါ့...