အေျပာင္းအလဲ
ေရးသူ - သီဟလတ္
[ဒီဝတၳဳဟာ
၂၀၁၂ ခု၊ ဇူလိုင္လထုတ္၊ လိႈင္းသစ္မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ သက္ရွိထင္ရွား
စက္မႈတကၠသိုလ္ ကဗ်ာသမား၊ စာေပအႏုပညာသမားေတြ၊ ၄၈၂၈ ေဒသပါတီ ေကာ္မတီအမႈတြဲေတြ
ပါဝင္ခဲ့တာမို႔ လမင္းတရာက ေလးစားစြာ မွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ယူျပဳ ေဖာ္လိုက္ပါတယ္။
စာေရးသူ သီဟလတ္နဲ႔ လိႈင္းသစ္မဂၢဇင္းကို အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း။]
ေက်ာင္းမ်က္ႏွာစာ
ကားပတ္လမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လာရင္း လူငယ္စားေသာက္ဆိုင္တန္း ဘက္ကို လွမ္းၾကည့္မိသည္။
ကုကၠိဳပင္ေတြ အုပ္ဆိုင္းဆိုင္းနဲ႔ တျခမ္းကို လူငယ္ခန္းမ ဖြဲ႔ထားကာ တျခမ္းကို
စားေသာက္ဆိုင္တန္း လုပ္ထားသည့္ တထပ္ သစ္သားေဆာင္ ရွည္ေမ်ာေမ်ာမွာ ပကာသနကင္းစြာ
ေအးခ်မ္းလွသည္။ သူ႔ရဲ႔ ဟိုမွာ ဘက္ဆီမွာေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာကုန္ထုတ္ သမဝါယမအသင္း
အေဆာက္အအံုေတြ အစီအရီ ရွိေနသည္။
ပင္မေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးကို
ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးေနသူ ပီသစြာ ဟိတ္ဟန္ေကာင္းလွသည္။
ဒီစာသင္ႏွစ္ ကုန္လွ်င္ေတာ့ ဒီအရပ္ ဒီဝန္းက်င္ကို ခြဲခြါရေတာ့မည္ ထင္သည္။ တကယ္လည္း
ေက်ာင္းအရိပ္က ခြဲခြါသြားဖို႔ သင့္ၿပီ။ စတုတၳႏွစ္ကေန အခုေနာက္ဆံုးႏွစ္အထိ တႏွစ္မွ
ႏွစ္ခ်င္းေပါက္ မေအာင္ခဲ့။ တတန္း ႏွစ္နွစ္ ေနခဲ့သည္ခ်ည္း။ အခုလည္း ေနာက္ဆံုးႏွစ္မွာ
တနွစ္ထိုင္ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ဒီႏွစ္ေတာ့ စာေမးပြဲ ေအာင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္။ ဓါသနာကို
ေလွ်ာ့ရမည္။ ေက်ာင္းၿပီးေတာ့မွ ကိုယ္ ဝါသနာပါကို လုပ္ရင္ ရတာပဲဟု ေတြးသည္။
ကားလမ္းမေပၚကေန လူငယ္စားေသာက္ဆိုင္တန္းဘက္ ခ်ိဳးေကြ႔လိုက္ေတာ့
ဆိုင္ခန္းအျပင္ခံုမွာ ညီလင္းညိဳတေယာက္တည္း ထိုင္ေနတာ ေတြ႔ရသည္။
"တေယာက္တည္းလား"
"ေအး၊
ေရာ့၊ မင္းအတြက္"
ညီလင္းညိဳက
သူ႔အေမးကို ျပန္ေျဖရင္း စာအုပ္တအုပ္ လွမ္းေပးသည္။ မ်က္နွာဖံုးကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပန္းခ်ီကိုမုတ္သုန္
လက္ရာနဲ႔ သူတို႔တေတြရဲ႔ တတိယေျမာက္ ကဗ်ာစာအုပ္။ "ခရီးရွည္ မိုးစက္ပြင့္"
။ ေက်ာဖံုးမွာေတာ့ ကဗ်ာေရးသူေတြရဲ႔ ကေလာင္အမည္ေတြကို လက္ေရးနဲ႔
ဒီဇိုင္းလုပ္ထားသည္။
ဒတၳ၊
ကိုမိုးညိဳ-ပ်ဥ္းမနား၊ ေျမ(စက္မႈ တကၠသိုလ္)၊ စုစု(စက္မႈတကၠသိုလ္)၊
ေအာင္စိုးဦး(ျမင္းျခံ)၊ ေမာင္ႏိုင္လတ္(ေပ်ာ္ဘြယ္)၊ ေနဝင္းသာ၊ ရည္ဦး၊ ပိုင္ရဲသစ္၊
သဲနီဝင္း၊ ဥသွ်ာ၊ မြန္းခိုင္၊ ညီလင္းညိဳ၊ ကိုကို(စက္မႈတကၠသိုလ္)၊ စသည့္
စက္မႈတကၠသိုလ္ကေလာင္ရွင္ အင္ျပည့္ အားျပည့္ ပါသည္ဟု ဆိုရေပမည္။
"မင္းေရာ
ပံုေရးျဖစ္ေသးလား"
"ေပါ့ထရိတ္တပံု
ေရးေနတာေတာ့ ရွိတယ္၊ အခု ဖတ္စ္တမ္းပိတ္မွပဲ လက္စသပ္ႏိုင္မယ္"
"ညီမေလးပံုလား"
ညီလင္းညိဳ၏
အျပံဳးနွင့္ေမးခြန္းကို သူရဲက်ဲက်ဲႏွင့္ ဝန္ခံရသည္။
"ငါ
ဒီႏွစ္ ေက်ာင္ၿပီးမွ ျဖစ္မွာ၊ ေက်ာင္းၿပီးရင္ ဘယ္ေရာက္လို႔ ဘယ္ေပါက္ဦးမလဲ မသိဘူး၊
သူ႔ကို အမွတ္တရေပးစရာ ဒါပဲ ရွိတာကြ"
"ငါလည္း
မင္းနဲ႔ အတူတူပါပဲကြာ၊ ဒီႏွစ္ ေက်ာင္းၿပီးမွ ျဖစ္မွာ၊ ေက်ာင္းၿပီးရင္ ဘာလုပ္ရမလဲ
မသိဘူး။ ရတဲ့အလုပ္ လုပ္ရမွာပဲ"
သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုး
မိဘေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ ေတာင့္တင္းသူမ်ား မဟုတ္ၾက။ ႏွစ္ေယာက္သား ႏႈတ္ဆိတ္သြားၾကၿပီး
မတ္လ၏ ေနေရာင္ေအာက္က လမ္းမႀကီးကို ေငးၾကည့္ေနမိၾကသည္။
"ဟိုမွာ
ဆရာကေလးေလးနဲ႔ ေက်ာင္းသား အဘိုးႀကီး လာေနၿပီ"
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က
စားပြဲထိုးေခါင္း ဝင္းရီက ခပ္ေနာက္ေနာက္ေလးေျပာလို႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဆရာေလးနဲ႔
ဦးကိုႀကီး၊ အေဆာင္နွစ္ဘက္မွ ဆင္းလာတာကို ေတြ႔ရသည္။ သူေျပာလည္း ေျပာစရာ။ ဆရာေလးက
သူတို႔နဲ႔ ရြယ္တူတန္းတူ။ နွစ္စဥ္ အတန္း မွန္မွန္ေအာင္သြားၿပီး ဌာနမွာ
ဆရာျပန္လုပ္ေနသူ။ ဦးကိုႀကီးကေတာ့ သူတို႔ထက္ ၁၀ နွစ္ႀကီးသူ၊ စက္မႈတကၠသိုလ္ကို
ႏွစ္ေက်ာ့ျပန္ဝင္ၿပီး ေက်ာင္းေဆြး လူေဆြးေန ေနသည့္ ေက်ာင္းသားႀကီး။
သူတို႔
ဝိုင္းမွာ ဝင္ထိုင္ရင္း ဦးကိုႀကီး ကဗ်ာစာအုပ္ကို ေကာက္ကိုင္ကာ ညီလင္းညိဳကို
ေမးသည္။
"ငါ့အတြက္
စာအုပ္ေတြေရာ"
"ေအာင္စိုးဆီမွာ
ေပးထားတယ္"
ဦးကိုႀကီးက
သဲနီဝင္း ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ကဗ်ာေရးတာကို သတိရမိသည္။
"ဦးကိုႀကီး
တီဗြီက စြယ္ေတာ္ရိပ္ အၿငိမ့္လႊင့္ရင္ လူရႊင္ေတာ္ တိုင္ကီဆိုၿပီး ခင္ဗ်ားပါတယ္၊
မဂၢဇင္းေတြ စာေစာင္ေတြ ထြက္ရင္ သဲနီဝင္းဆိုၿပီး ခင္ဗ်ားပါတယ္"
"စာေမးပြဲေအာင္စာရင္းတခုပဲ
ခင္ဗ်ားမပါတာ ေျပာမလို႔ မဟုတ္လား"
ဦးကိုႀကီးက
လူရႊင္ေတာ္ ပီသစြာ သူ႔အေျပာကို မခံ၊ ကိုယ့္ေပါင္ ကိုယ္ပဲ လွန္ေထာင္းသည္။
"ကိုသစ္၊
ဆရာႀကီးဦးလြန္းၾကြယ္က သင္တန္းဆင္းရင္ ျပပြဲလုပ္ဖို႔ ေျပာေနတယ္။
ဇြန္လေလာက္ျဖစ္မယ္၊ ေက်ာင္းပိတ္ရင္ ပံုေရးထားဦး"
"စိတ္ခ်ဆရာေလး၊
ဒီေကာင္ ေပါ့ထရိတ္ တပံုေတာ့ ေသခ်ာၿပီးမွာ"
ညီလင္းညိဳက အစ
ေထာင္ေပးသည္။
"ဟုတ္လား၊
ဒါဆို ငါလည္း မင္းကို ပံုတူ အပ္ဦးမွထင္တယ္"
ဦးကုိႀကီးက
ဝင္ၾကပ္သည္။
ခဏၾကာမွာေတာ့
ဗိုလ္ေဝ၊ မင္းဦး၊ ဗိုလ္စိုး၊ ေအာင္စိုး၊ သိန္းေဇာ္၊ ကိုႏိုင္၊ ရဲမင္း၊
တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ေရာက္လာၾကသည္။ စကားဝိုင္းလည္း ပိုစိုေျပ လာသည္။
---------------------------------------------------------------------------------
ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္က
ၿငီးေငြ႔စြာ ကုန္လြန္သြားသည္။ ပံုတူပန္းခ်ီကားတကားနဲ႔ ေစ်းပံု ပန္းခ်ီကားတကားသာ
ေရးျဖစ္သည္။ ဒုတိယ ႏွစ္ဝက္ျပန္ဖြင့္ေတာ့ သူ အတန္းမွန္မွန္ တက္ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းနွစ္လည္မဂၢဇင္း ထြက္လာသည္။ အရင္ကဆို သူတို႔ တေပ်ာ္တပါး လိုက္ေရာင္းေနက်။
အခုေတာ့ သူမလိုက္ျဖစ္ေတာ့။ မဂၢဇင္းေကာ္မတီမွာလည္း အတန္းငယ္က ေက်ာင္းသား
ေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ အင္အားေတာင့္ေနၿပီ။ တေန႔ ေက်ာင္းအေရာက္မွာ ကာတြန္းေဘာက္စ္မွာ
ဟာလာဟင္းလင္း ျဖစ္ေန၍ သူ အ့ံၾသသြားသည္။ အျမဲတမ္းဆို ပံုသစ္ မလဲေသးရင္ေတာင္
ပံုေဟာင္းေတြကို ထားထားေနက်။ တခုခုေတာ့ ထူးေနၿပီဟု ေတြးမိသည္။
ေႏြးေအးေရာက္ေတာ့
ဗိုလ္ယိမ္းနဲ႔ ဗိုလ္ေဝ ထိုင္ေနတာကို ေတြ႔ရသည္။ သတင္းထူးတခုခု ရွိၿပီဆိုလွ်င္
ဗိုယိမ္း ေႏြးေအးမွာထိုင္ကာ လာသမွ်လူကို သတင္းေပးတတ္သည္။
"ဗိုလ္ယိမ္း
ဘာထူလဲ"
သူဝင္ထိုင္ရင္း
ေမးလိုက္သည္။
"မင္းမသိေသးဘူးလား၊
မင္းတို႔ ဆရာေလးကို ဆရာသက္ ေခၚဆူတာ"
"ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
"ဒီတပါတ္
ကာတြန္းေဘာက္စ္ ကာတြန္းေတြက အႏုပညာအသင္းနဲ႔ မဂၢဇင္းကို ေဆာ္ထားတာေတြ
မ်ားလို႔တဲ့"
"ဒါကေတာ့ဗ်ာ
မဂၢဇင္းကလည္းထြက္၊ တီဗီြကလည္း စြယ္ေတာ္ရိပ္ အၿငိမ့္လႊင့္ ဆိုေတာ့ ရာသီစာလို
ေရးကြက္ရသြားတာကိုး"
"မဂၢဇင္းထဲမွာ
ဂ်ိဳကာကလည္း ေရးထားတာကို၊ ေနာင္ျပစ္မွားမယ့္ အျပစ္ေတြကိုပါ ႀကိဳတင္ခြင့္လႊင့္ပါ
ဆရာႀကီးဆိုေတာ့ ဒီေကာင္ေတြ အၾကံအစည္ ရွိၿပီးသားလို႔ ေတြးစရာ ျဖစ္သြားတာေပါ့"
ဗိုလ္ေဝက
ဝင္ေထာက္ျပသည္။ ဗိုလ္ယိမ္းက သူသိထားတာကို ဆက္ေျပာသည္။
"အခု
ကာတြန္းကပ္မယ္ဆိုရင္ အဆင့္ဆင့္ ျဖတိရမယ္တဲ့။ ပထမ မင္းတို႔ ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္းအသင္း
ဥကၠဌ ဆရာဦးဝင္းျမင့္ရဲ႔ ခြင့္ျပဳလက္မွတ္၊ ၿပီးရင္ အႏုပညာအသင္းက
ဆရာဦးခင္ေမာင္တင့္ ခြင့္ျပဳလက္မွတ္၊ ၿပီးရင္ ပီအက္စ္ဌာနက ဆရာဦးသာဒင္
ခြင့္ျပဳလက္မွတ္၊ အဲဒါေတြ စံုရင္ ေက်ာင္းရံုးကိုျပ၊ အဲဒီေတာ့မွ ေက်ာင္းရံုးက
တံဆိပ္တံုး ႏွိပ္ေပးၿပီး ကာတြန္းေဘာက္စ္ ေသာ့ထုတ္ေပးမွာ"
"ဟင္..
ကာတြန္းေဘာက္စ္ေသာ့ကို ေက်ာင္းရံုးက ယူထားလား"
သူက အံ့ၾသစြာ
ေမးလိုက္မိသည္။
"ဟုတ္တယ္။
ကာတြန္းေဘာက္စ္ေသာ့ကိုပါ သိမ္းသြားတာတဲ့"
"ဒါဆို
ဘာလို႔ ဆရာေလးကို ေခၚဆူရတာလဲ၊ အတြင္းေရးမွဴးက ေဖေမာင္သိန္းပဲဟာ"
"မင္းဆရာေလး
လက္ရာေၾကာင့္ ေနမွာေပါ့။ ဟိုမဂၢဇင္းေရာင္းေနတဲ့ပံုမွာ ေရးထားတာ မေတြ႔ဘူးလား၊ ပြင့္ျဖဴလြင္နဲ႔
ဝင္းမာညြန္႔ကေတာင္ ေျပာေနတယ္၊ ဆရာေလးကို ေခ်ာင္းၿပီး ခဲနဲ႔ ထုမယ္တဲ့"
"ဗိုလ္ေဝရာ။
ခင္ဗ်ားတို႔ မဂၢဇင္းေကာ္မတီက ဟိုမိန္းကေလးေတြက တယ္အားကိုးရပါလား၊ က်ေနာ္ထင္တာေတာ့
မင္းတို႔ ကာတြန္းေတြက ရယ္လည္းမရယ္ရဘူးလို႔ ဆရာက ေျပာတာကို ကာတြန္းသမားက ဟုတ္ပါတယ္၊
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကာတြန္းေတြက ဆရာ့ကဗ်ာေလာက္ မရယ္ရပါဘူးလို႔ ျပန္ေျပာတဲ့ ကာတြန္းက
ပိုထိသြားတာ ထင္တယ္"
"ဒါေပါ့ကြ၊
မင္းတို႔က ေခါင္မွ သြားေဆာ္တာကိုး"
သူ႔အျမင္ကို
ဗိုလ္ေဝက ေထာက္ခံလိုက္သည္။
"အင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔
ျပပြဲလည္း ဘယ္လို လာဦးမလဲ မသိဘူး"
"သင္တန္းဆင္းျပပြဲပဲဟာ
အဆင္ေျပမွာပါ"
ဆိုင္အျပင္ဘက္ကို
လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ မိုးေတြညိဳ႔ေနတာကို ေတြ႔ရသည္။
-------------------------------------------------------------
"ေဒါက္…..
ေဒါက္"
အခန္းတံခါး
ေခါက္သံနဲ႔အတူ တံခါးပြင့္သြားၿပီး မင္းခင္ေမာင္ရင္နဲ႔ ေဇာ္ေဇာ္ ဝင္လာသည္။
"မဂၢဇင္းအတြင္းေရးမွဴး
အသစ္ေလးပါလား၊ ဘာေကၽြးမလို႔လဲ"
"ကိုသစ္ကလဲဗ်ာ၊
မေနာက္ပါနဲ႔"
"ေပါက္စ၊
ငါတကယ္ေျပာတာပါ၊ မင္း အတြင္းေရးမွဴးျဖစ္တာကို ငါဝမ္းသာတယ္၊ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့
စာေပေဟာေျပာပြဲအတြက္ေပါ့။ လိုင္းေၾကာင္ေတြဆို သူတို႔ စိတ္ကူးတည့္ရာ ဖိတ္မွာ၊
ငါတို႔ ေက်ာင္းရဲ႔ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြကလည္း အစဥ္အလာနဲ႔ မဟုတ္လား"
မင္းခင္ေမာင္ရင္ကို
သူေခၚေနက်အတိုင္း ေပါက္စလို႔ ေခၚကာ ေျပာလိုက္သည္။
"စိတ္ခ်ပါ
ကိုသစ္ရာ၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း စာေပေဟာေျပာပြဲ လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကိုေဝတို႔
ကိုသစ္တို႔ကို တိုင္ပင္ဦးမွာပါ"
ေဇာ္ေဇာ္က
သူနဲ႔ မင္းခင္ေမာင္ရင္တို႔ စကားေျပာေနတဲ့ဆီမွာ အာရံုမရွိ၊ သူ႔အခန္းနံရံမွာ ခ်ိတ္
ထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားကိုသာ စိတ္ဝင္တစား
ၾကည့္ေနသည္။
"ဒါနဲ႔
မင္းတို႔ လာတာ ကိစၥရွိလို႔လား"
"ကၽြန္ေတာ့္
ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး ကိုသစ္ရာ၊ ေဇာ္ေဇာ္က ကိုသစ္ကို အလုပ္အပ္ခ်င္လို႔တဲ့၊ ေဇာ္ေဇာ္
ေျပာလိုက္ေလကြာ"
"ကိုသစ္၊
ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း ပံုတူ ဆါဲေပးပါလား။ ျပပြဲတုန္းက ကိုသစ္ဆြဲတဲ့ မိန္းကေလးပံုက
လက္ရာအရမ္းေကာင္းတာပဲ"
"အင္း၊
ငါ စာေမးပြဲ ေျဖမၿပီးမခ်င္း ေက်ာင္းစာကလြဲၿပီး ဘာမွ မလုပ္ေတာ့ဘူးလို႔ စဥ္းစားထားတာ"
"ကိုသစ္ကလည္းဗ်ာ
အဲသလို မလုပ္ပါနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ့္ပံုတပံုေတာ့ ဆြဲလိုက္ပါ၊ ေက်ာင္းၿပီးလို႔ ကၽြန္ေတာ့္
စာအုပ္ထုတ္ရင္ မ်က္နွာဖံုး သံုးခ်င္လို႔ပါ၊ အဲဒီက် ကိုသစ္ကို ဘယ္ရွာမွန္းမသိ ျဖစ္မွာ စိုးလို႔ အခုကတည္းက အပ္ထားတာ။
ကၽြန္ေတာ္က ကိုသစ္လက္ရာမ်က္နွာဖံုးနဲ႔ ထုတ္ခ်င္လို႔ပါ"
ေဇာ္ေဇာ္က
ေဆးဗူးေတြ ထုတ္ေပးၿပီး ဓါတ္ပံုတပံုလည္း ျပသည္။
"ကၽြန္ေတာ္
ဖီးလ္ ဆင္းတုန္းက ရိုက္ထားတာ၊ အလင္းအေမွာင္ေရာ မ်က္ႏွာအေနအထားေရာ ေကာင္းလို႔ ပံုတူ
ဆြဲထားခ်င္တာ။ တခုပဲ ရွိတယ္။ ဓါတ္ပံုထဲမွာက ညာဘက္လွည့္ေနတဲ့ ပံု ျဖစ္တယ္။ အဲဒါကို
ဘယ္ဘက္ လွည့္တဲ့ပံု ျပင္ဆြဲေပးလို႔ ရတယ္ မဟုတ္လား"
ေဇာ္ေဇာ္က
တက္တက္ၾကြၾကြ ေျပာေနေတာ့ သူ မျငင္းသာေတာ့။ ဒီတပံုေတာ့ ဆြဲလိုက္ပါမယ္ေလလို႔ ေတြးလိုက္မိသည္။
"အင္း
ဘယ္ဘက္ လွည့္ေပးလို႔ ရပါတယ္"
"ကဲပါ၊
ငါအေကာင္းဆံုး ဆြဲမယ္၊ ဟုတ္လား၊ စာအုပ္ထြက္ရင္ေတာ့ ငါ့ကို လက္ေဆာင္ေပးဖို႔ မေမ့နဲ႔"
"ပို႔ေပးမွာေပါ့
ကိုသစ္ရာ၊ ေက်းဇူး၊ ေက်းဇူး"
ၿပီးေတာ့
သူတို႔ သံုးေယာက္ အဝိုင္းဆိုင္မွာ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရင္း စကားေျပာျဖစ္ၾကသည္။
ပန္းခ်ီအေၾကာင္း၊ စာေပအေၾကာင္း။
"ကၽြန္ေတာ္
ေက်ာင္းၿပီးရင္ စာေရးမယ္၊ စာအုပ္ထုတ္မယ္၊ ဒါေပမယ္ စာေပနဲ႔
စာအုပ္လုပ္စားတာမ်ိဳးေတာ့ မလုပ္ဘူးဗ်ာ"
ေဇာ္ေဇာ္က သူ႔
စိတ္ကူးကို သူေျပာသည္။
"အင္း
စာေပအႏုပညာ မစစ္ မျဖစ္ဖို႔ရယ္၊ လုပ္စားကိုင္စား အၾကံအဖန္ေတြ မျဖစ္ဖို႔ရယ္
အေရးႀကီးတာ"
"ဟုတ္တယ္
ကိုသစ္၊ အခု ရွဲဒိုးေတြ ေတာ္ေတာ္ေခတ္စားေနတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အဲဒါမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ
မလုပ္ဘူး"
ေက်ာင္းသားဘဝ
တက္ၾကြမႈေတြျဖင့္ အားတက္သေရာ ေျပာျဖစ္ၾကသည္။ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြါးေတြ အေၾကာင္း တခုမွ
မပါ။ ေလတခ်က္အေဝွ႔မွာ မိုးစက္ကေလးမ်ား ပါလာသည္။ မိုး၇ြာေတာ့မည္။ သူတို႔
စကားဝိုင္းေလးကို သိမ္းလိုက္ၾကသည္။
---------------------------------------------------------------
ေက်ာင္းၿပီးကတည္းက
ေက်ာင္းကို သူ ျပန္မေရာက္ျဖစ္ေတာ့ေပမယ့္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ကေတာ့ သိပ္မေျပာင္းလဲေသး။
စီေဆာင္ေရွ႔ အေပါက္ကေန အေဆာင္ထဲသို႔ ဝင္လိုက္သည္။ ေက်ာင္းပိတ္ထားတာ ၾကာၿပီမို႔
အခန္းေတြက ဖုန္ေတြ ပင့္ကူအိမ္ေတြနဲ႔ ျဖစ္ေနသည္။ ေအ ေဆာင္အလယ္ထပ္ ဆရာေလးခန္းကို
လွမ္းၾကည့္ေတာ့ အခန္းတံခါး ဖြင့္ထားတာ ေတြ႔ရသည္။ ဆရာေလး အခန္းမွာ ရွိေနသည္။
"ဆရာေလး"
"ဟာ
ကိုသစ္၊ ဘယ္တုန္းက ေရာက္တာလဲ"
"ဒီမနက္ပဲ"
သူ
ခ၇ီးေဆာင္အိပ္ကို ခ်ရင္း ခံုမွာ ဝင္ထိုင္လိုက္သည္။
"ငါအလုပ္က
ျပဳတ္လာတာ"
သူမ်ားေတြ
ေခၚသလို ဆရာေလးလိုက္ေခၚေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္းဆိုေတာ့ မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ ေျပာတာ
အက်င့္ျဖစ္ေနသည္။
"ငါထင္သားပဲ၊
ေကာင္းပါတယ္။ ဒီအလုပ္ေတြကလည္း မင္းစိတ္နဲ႔ မကိုက္ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ အဲဒီအလုပ္မွာ
ဘယ္ေလာက္ၾကာသြားလဲ"
အခု ၈၉
ဇြန္ဆိုေတာ့ ၂ နွစ္ေက်ာ္ေလာက္ေတာ့ ၾကာသြားတာေပါ့၊ မင္းေ၇ာ ေအးေဆးပဲလား"
"ေအးေဆးလို႔ပဲ
ေျပာရမွာပဲ၊ အခု မင္းဘာလုပ္မလဲ"
"ေလာေလာဆယ္ေတာ့
မဆံုးျဖတ္ရေသးဘူး၊ အေဖတို႔ အေမတို႔ဆီ ခဏျပန္ေနရင္း ေအးေအးေဆးေဆး စဥ္းစားမယ္"
"ေအး၊
အဲဒါေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ေတာ့ျပန္မယ္ စိတ္ကူးလဲ"
"ဒီညေန
ရထားနဲ႔ေလ"
"မင္းကလည္း
ျမန္လိုက္တာ ေနဦး၊ မင္းေရာ ထမင္းမစားရေသးဘူး မဟုတ္လား၊ ေရသြားခ်ိဳးၿပီး
ထမင္းသြားစားရေအာင္"
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္
ထမင္းအတူစားရင္း ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြ ေျပာျဖစ္ၾကသလို၊ လက္ရွိအေျခအေနေတြ
ေပၚမွာလည္း ေဝဖန္သံုးသပ္ျဖစ္ၾကသည္။
ဆရာေလးထံမွ
သတင္းေတာ္ေတာ္စံုစံုကို သိရသည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အသိုင္းအဝိုင္းမွာ အလုပ္လုပ္ေနသူ
ျဖစ္၍ ေတာ္ေတာ္ သိေနတာ ျဖစ္မည္ဟု ထင္သည္။ တယ္ေတာ့ သူထင္တာ မွားေနေၾကာင္း ေနာက္မွ
သိရသည္။
သူအိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီး
တလေလာက္အၾကာ ဆရာေလး၊ ညီလင္းညိဳ၊ ေပါက္စ တို႔ တဖြဲ႔ႀကီး နရသိန္ေရာက္သြားတာကို
ၾကားရသည္။ သူစိတ္မေကာင္း။
---------------------------------------------------------------
လြန္ခဲ့ေသာ
အႏွစ္နွစ္ဆယ္ကာလကို သူတို႔ေတြ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည္။
သူအိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီး
သံုးေလးလအၾကာမွာ ရန္ကုန္ ျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ ပထမေတာ့ သူ႔ဆရာတေယာက္ရဲ႔ လုပ္ငန္းမွာ အလုပ္ဝင္လုပ္သည္။
၂ နွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ဒီအလုပ္နဲ႔ သူ႔ဘဝ မကိုက္မွန္း သိလာသည္။ ဆရာ့ကို
ခြင့္ေတာင္းၿပီး အလုပ္က ထြက္လိုက္သည္။ စာအုပ္ မ်က္နွာဖံုးေတြ၊ ပန္းခ်ီကားေတြ
ေရးသည္။ တျဖည္းျဖည္း အသိအမွတ္ ျပဳခံလာရသည္။ ညီမေလးလို႔ သူတို႔ ေခၚၾကတဲ့
ဝင္းဝင္းနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး သမီးေလးတေယာက္ ရသည္။
ဆရာေလးနဲ႔
ေပါက္စကေတာ့ ၇ ႏွစ္ေက်ာ္ ရွစ္နွစ္ေလာက္အၾကာမွာ ျပန္ေရာက္ၾကသည္။ သူတို႔လည္း သူတို႔
ဝါသနာပါရာ ပံုႏွိပ္မီဒီယာအလုပ္ လုပ္ၾကသည္။ သူနဲ႔ အလုပ္ခ်င္း ဆက္စပ္ေနေတာ့ မၾကာခဏ
ေတြ႔ျဖစ္သည္။ တခါတရံ သူ႔ကို ဆရာေလးက အလုပ္အပ္သည္။ ပံုႏွိပ္မီဒီယာမွာ ေပါက္စ
သိတ္မၾကာလိုက္။ NGO တခုရဲ႔ ပေရာဂ်က္မန္ေနဂ်ာ ျဖစ္သြားသည္။
ညီလင္းညိဳကေတာ့
နရသိန္မွ ေနာက္ဆံုး ျပန္ေရာက္သူ၊ (၁၆) ႏွစ္ခန္႔ ၾကာသြားသည္။ က်န္းက်န္းမာမာႏွင့္
ျပန္ေရာက္လာ၍ အားလံုးစိတ္ခ်မ္းသာရသည္။ သူလည္း အခုေတာ့ NGO တခုမွာ အလုပ္လုပ္ေနသည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
သူတို႔တေတြ ေက်ာင္းတုန္းကေလို ရိုင္းရိုင္းပင္းပင္း ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေနၾကျမဲ။
သူတို႔လိုပဲ
ပံုႏွိပ္မီဒီယာေလာကကို ေရာက္ေနသူတဦး ရွိေသးသည္။ သူကေတာ့
ေဇာ္ေဇာ္(စက္မႈတကၠသိုလ္)ပဲ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားဘဝက ေျပာခဲ့သည့္အတိုင္း စာေတြလည္း
ေရးသည္။ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔အတူ အခမ္းအနားေတြ၊ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ၊ သတင္းဓါတ္ပံုေတြမွာ
သူ႔ပံုကို မၾကာခဏ ေတြ႔ရသည္။ သူတို႔နဲ႔ သိပ္မဆံုျဖစ္။ တခါတခါေတာ့ ဖံုးဆက္သည္။
ဒီေန႔
သူတို႔ေတြ ေက်ာင္းႀကီးကို ခြဲခြါခဲ့တာ နွစ္ ႏွစ္ဆယ္ျပည့္အျဖစ္ အမွတ္တရ ေတြ႔ဆံု
ၾကသည္။ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ့္အကိုင္နဲ႔ အဆင္ေျပေနၾကၿပီမို႔ ေက်ာင္းသားတုန္းကလို
အရွည္ႀကီးဆိုင္တို႔၊ စိန္ဝွာမင္းတို႔ မဟုတ္ေတာ့။ အစားအေသာက္လည္း အဆင္ေျပ၊ စကားလည္း
ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာလို႔ ရတဲ့ ေအာင္ ဝႈိက္ရိုက္စ္ စားေသာက္ဆိုင္ကို ေနရာ ေရြးၾကသည္။
သူငယ္ခ်င္းေတြ
အကုန္ စံုေအာင္ စီစဥ္ေပမယ့္ တခ်ိဳ႔က မေရာက္လာႏိုင္။ ငဘိုက သေဘၤာေပၚမွာ။ ေနာက္လမွ
ျပန္ဆင္းမည္။ ကိုေအာ္ပီက်ယ္ကေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲ ရွိလို႔ နယ္ေရာက္ေနသည္။
"အႏွစ္
နွစ္ဆယ္ဆိုတာ ဘာမွ မၾကာသလိုပဲေနာ္"
ေပါက္စက တကယ့္
ေတြးေတြးဆဆပံုစံျဖင့္ ေျပာသည္။
"မင္းဘၾကီး
မၾကာရမွာလားကြ၊ ၁၆ ႏွစ္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ၾကာတာ"
ညီလင္းညိဳက
ျပန္ေျပာေတာ့ ေပါက္စကို အားလံုးက ဝိုင္းရယ္ၾကသည္။
"ကိုေျမေရာ
ေခၚထားတယ္ မဟုတ္လား"
ဗိုလ္ျမင့္က
ေျမ(စက္မႈ)ကို သတိတရ ေမးသည္။
"ေခၚထားတယ္၊
ဒါေပမယ့္ လာမွာ မဟုတ္ဘူးထင္တယ္"
"ေအးကြာ၊
ေျမႀကီးက ငါတို႔ကို ေတာ္ေတာ္ စိမ္းသြားတာပဲ"
ကိုႏိုင္က
စိတ္မေကာင္းစြာ ဝင္ေျပာသည္။
"မင္းဦးနဲ႔
ဗိုလ္စိုးက လာေနၿပီတဲ့၊ ေရာက္ခါနီးၿပီလို႔ ဖံုးဆက္တယ္"
သူေျပေတာ့မွ
ဆရာေလးက တစံုတခုကို သတိရဟန္ျဖင့္ ေျပာသည္။
"ငါေမ့ေနလို႔၊
ေဇာ္ေဇာ္က ကိုသစ္အတြက္ စာအုပ္ေပးလိုက္တယ္။ သူကေတာ့ မလာႏိုင္ဘူးတဲ့။
အခမ္းအနားတခုမွာ စကားေျပာဖို႔ ဖိတ္ထားလို႔တဲ့"
ဆရာေလးက
စာအုပ္တအုပ္ ထုတ္ေပးသည္။
"ဟာ၊
မ်က္ႏွာဖံုးက ကိုသစ္ ေဇာ္ေဇာ့္ကို ေက်ာင္းတုန္းက ဆြဲေပးတဲ့ ပံုတူပဲ"
ေပါက္စက သူနဲ႔
အတူ လာခဲ့တဲ့ ကိစၥမို႔လို႔ သတိတရနဲ႔ ေျပာသည္။ သူ စာအုပ္ မ်က္ႏွာဖံုးကို ၾကည့္ၿပီး
အံ့ၾသသြားသည္။ ၿပီးေတာ့ ေပါက္စကို ေမးလိုက္သည္။
"ေပါက္စ
ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္စမ္း၊ ဘာထူးျခားလဲ"
ေပါက္စက
မ်က္ႏွာဖံုးကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ရင္း သတိရသြားသည္။
"ကိုသစ္ဆြဲေပးထားပံုက
ဘယ္ဘက္လွည့္ေနတဲ့ပံုပဲ၊ အခု ညာဘက္လွည့္ေနတယ္၊ ဖိုတိုေရွာ့ပ္ထဲမွာ ဖလစ္လိုက္တာ
ထင္တယ္"
ေပါက္စက
ဖိုတိုေရွာ့ပ္ နဲ႔ ဒီဇိုင္းလုပ္ဖူးသူဆိုေတာ့ သိေနသည္။
"သူပဲ
ပံုဆြဲခိုင္းတုန္းက ညာဘက္လွည့္ေနတဲ့ ဓါတ္ပံုေပးၿပီး ဘယ္ဘက္လွည့္ေနတဲ့ ပံု
ေျပာင္းဆြဲေပးပါဆိုလို႔ ေျပာင္းဆါဲေပးထားတာ။ အခုေတာ့ ဘာလို႔
ညာျပန္လွည့္ရတာလဲ"
ေပါက္စက
မေက်မနပ္ျဖင့္ ဆက္ေျပာသည္။
"ဘာျဖစ္လို႔လဲ၊
ငါတို႔ကိုလည္း ရွင္းျပပါဦး"
ကိုႏိုင္က
သူ႔ထံုးစံအတိုင္း ခပ္ေလးေလးနဲ႔ ဝင္ေမးသည္။ သူက ေဇာ္ေဇာ္နဲ႔ ေပါက္စ ပံုလာအပ္စဥ္က
အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ ရွင္းျပရသည္။ အားလံုးက ၿငိမ္ၿပီး စိတ္ဝင္တစား
နားေထာင္ေနၾကသည္။ ဗိုလ္ျမင့္က မွတ္ခ်က္ ေပးသည္။
"အေျပာင္းအလဲေတြ
မ်ားတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ ဘာမဆို ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တာပဲ။ အရင္က ဘယ္ဘက္လွည့္ခဲ့တဲ့
အရာေတြ ညာဘက္လွည့္သြားတာလည္း အေျပာင္းအလဲတခုလို႔ ျမင္တဲ့သူက ျမင္ႏိုင္တာပဲေလ"
သူ ကိုႏိုင္
မႈတ္ထုတ္လိုက္တဲ့ စီးကရက္ ေငြ႔ေတြ ေလထဲမွာ ေဝ့ဝဲ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာကို
ေငးၾကည့္ေနမိသည္။
သီဟလတ္
၂၉ - ၅ - ၂၀၁၂
(မွတ္ခ်က္။ ။ ကာတြန္းေဘာက္စ္ဆိုတာ တယ္လီဖုန္းရံုေဟာင္းတခုရဲ႔
တံခါမဟုတ္တဲ့ က်န္သံုးဘက္ မွန္ေတြကို အတြင္းကေန ကာတြန္းေတြ ကပ္ၿပီး နံရံကပ္
ကာတြန္းေတြ ကပ္တဲ့ ရံုကေလး လုပ္ထားတာ ျဖစ္တယ္)
No comments:
Post a Comment