ကၽြန္ေတာ္
တခါက စာအုပ္တအုပ္အတြက္ အမွာစာတခု ေရးရာမွာ ဗမာျပည္သားေတြဟာ ေထာင္ထဲပဲေရာက္ေရာက္၊
ျပည္ပပဲ ေရာက္ေရာက္၊ ကဗ်ာေရးတယ္၊ ဝတၳဳေရးတယ္။ ေနာက္ၿပီး စာအုပ္ထုတ္ေဝတာ၊ စာေပ
ဝက္ဘ္ဆိုက္ တင္တာတို႔ လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ ဒါဟာ ဗမာျပည္သားေတြရဲ႔ ဂုဏ္ယူစရာ ဓေလ့တခု
ျဖစ္တယ္။
အဲဒီလို
လူအမ်ားစုဟာ သူတို႔ကို ဘယ္သူကမွ ခိုင္းလို႔လုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဝါသနာအေလ်ာက္
ကိုယ္အိတ္ထဲက ပိုက္ဆံထုတ္၊ ကိုယ့္လုပ္အား ကိုယ္စိုက္ၿပီး ကိုယ့္ဟာကိုယ္
(တခ်ို႔လူေတြရဲ႔) အၿငိဳျငင္ကို ခံၿပီး ဖတ္သင့္တယ္ ထင္တာေတြကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး
စင္တင္ၾကတာပါ။ စာေပတာဝန္၊ အမ်ိဳးသားတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ၾကတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။
စစ္အာဏာရွင္
ဒီမိုကေရစီနဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ စီးပြါးေရးစနစ္တို႔ေၾကာင့္ ျပည္ပကို ေရာက္ရွိခဲ့ၾက တဲ့
ဗမာျပည္သားအေရအတြက္ဟာ မၾကံဳစဖူး၊ မေမွ်ာ္မွန္းဖူးတဲ့ ကိန္းဂဏန္းမ်ိဳးကို ေရာက္ခဲ့
ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ အဲဒီ ဗမာျပည္သားေတြဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႔ ဂယက္ရိုက္မႈ၊ ေရာင္ျပန္ဟပ္မႈ
အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ၾကရပါတယ္။
စာနာမႈ၊
အထင္ေသးမႈ၊ ေပလယ်ကံ ျပဳမႈ၊ ေနရာေပးမႈ၊ ကိုယ့္ကို အသံုးခ်လိုမႈ၊ ေခါင္းပံုျဖတ္
အႏိုင္က်င့္လိုမႈ စတဲ့ သေဘာထားအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ၾကရပါတယ္။ ေလဆိပ္၊
သေဘၤာဆိပ္မွာ ဗမာပတ္စ္ပို႔ ဆိုရင္ ႏွေခါင္းရႈ႔ံခံရတာ ေတြ႔ၾကံဳရသလို၊ သူမ်ားေတြက
မရွိခိုးႏိုး၊ မလွစုန္းရိုး အၾကည့္ခံရတာေတြလည္း ရွိေနတယ္။
အဲဒီလို
အေနအထားေတြ အၾကားမွာ "ဗမာစာသည္တို႔စာ၊ ဗမာစကားသည္ တို႔စကား" လို႔
ထေၾကြးေၾကာ္သူေတြကို ေတြ႔ရေတာ့ အလြန္ၾကည္ႏူးမိ၊ ဂုဏ္ယူမိတာ အမွန္ပါပဲ။ ကိုယ္နဲ႔
ခံစားမႈခ်င္း တူေလစြဆိုၿပီး လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ခ်င္မိပါတယ္။
သူတို႔တေတြ
ဒီလို လုပ္ၾကတာဟာ ကိုယ့္ျပည္ကိုယ့္ရြာကို လြမ္းလို႔ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ ျပည္တြင္းတုန္းက ေရးခြင့္ ထုတ္ခြင့္ မရတာေတြကို ျပည္ပေရာက္မွ အတိုးခ်
ထုတ္ေနၾကတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ စာေပကို ဝါသနာပါလို႔၊
ကိုယ့္အမ်ိဳးသားရဲ႔ စာေပကို တန္ဖိုးထား ျမတ္ႏိုးလို႔ လံုးပမ္းၾကတာလည္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ဆိုရင္ တေခတ္က ရွားရွားပါးပါး စာအုပ္ေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြကို
ကုတ္ကုတ္ကတ္ကတ္ လံုးပမ္းရွာေဖြၿပီး ျပန္ထုတ္ၾက၊ ေဖာ္ျပၾကတာပါ။ အဲဒီလို ျပည္ပ
စာေပလုပ္ငန္းလုပ္သူေတြထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ျပည္တြင္းတုန္းက
ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခဲ့တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ဟန္အတိုင္း ကိုယ့္စရိတ္၊
ကိုယ့္လုပ္အားစိုက္ၿပီး၊ အားသြန္ခြန္စိုက္ လုပ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (ဟိုအေထာက္အပံ့၊
ဒီအေထာက္အပံ့ရလို႔ လုပ္သူတခ်ိဳ႔လည္း မရွိဘူး မဟုတ္ဘူး ရွိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ
အနည္းငယ္ပဲလို႔ ထင္ပါတယ္)။
သူတို႔နဲ႔
ပါတ္သက္ၿပီး သတိထားမိတဲ့ အခ်က္ေတြထဲမွာ အေရးႀကီးတာ တခုက သူတို႔ဟာ သူတို႔
ေရးတာေတြကို ထုတ္ေဖာ္ခ်င္တာထက္ လူအမ်ား ဖတ္သင့္တယ္လို႔ သူတို႔ ထင္တဲ့ စာေတြကို
စာဖတ္သူေတြဆီကို ပို႔ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တခုကေတာ့
သူတို႔မွာ ဘာမွ ဖံုးကြယ္မထားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ မူေတြ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိပါတယ္။
အထူးသျဖင့္
ႏိုင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိၾကပါတယ္။ အဲဒါက "ဗမာစာသည္တို႔စာ၊ ဗမာစကားသည္
တို႔စကား" ဆိုတဲ့ ျပည္ခ်စ္စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ျပည္သူ႔ဖက္က ရပ္တည္တဲ့ မူ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီမူက သူတို႔ကို စာေပလုပ္ငန္း လုပ္ခ်င္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္ၿပီး၊ သူတို႔က သူတို႔ရဲ႔
သူတို႔ရဲ႔ စာေပလုပ္ငန္းနဲ႔ ဒီမူေတြ လႈ႔ံေဆာ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ကဆိုရင္ ေသနတ္နဲ႔
မပစ္ႏိုင္လို႔ ကေလာင္နဲ႔ ပစ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔
လုပ္ၾကကိုင္ၾကတာကို ၾကည့္ၿပီး ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးအတြင္းတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္မိဘမ်ား
မႏၱေလးၿမိဳ႔ရဲ႔ ေျမာက္ဖက္ မိုင္ ၂၀ ေလာက္ (ထင္တာ)မွာ ရွိတဲ့ ကပိုင္ဆိုတဲ့
ရြာေလးကို ေျပးၾကေတာ့ စာပံုႏွိပ္စက္နဲ႔ ခဲစာလံုးေတြကို မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ သယ္သြားတာ၊
စကၠဴမရွိလို႔ မီးျခစ္ဘူးထုပ္တဲ့ စကၠဴေတြနဲ႔ စာအုပ္ထုတ္တာ စတာေတြကို သတိရမိပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး လုပ္ၾကလို႔ ကိုယ့္ေနရာေလး ခိုင္ခိုင္မာမာ ရွိလာၿပီဆိုရင္
ပံုႏွိပ္စက္ရွာၾက၊ ခဲစာလံုး ရွာၾက၊ ရရင္ လွည္းနဲ႔ တိုက္ၾကတယ္ဆိုတဲ့
အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြ ၾကားဖူးတာကိုလည္း သတိရေနပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔
ျပည္ပေရာက္ ျပည္ခ်စ္ စာေပဝါသနာအိုးေတြ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အင္တာနက္ေပၚနဲ႔
စာမ်က္နွာေတြေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ဖတ္ခ်င္တာ၊ ကၽြန္ေတာ္က ဖတ္ေစခ်င္တာေတြကို ေတြ႔ရေတာ့
ဝမ္းသာလိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ ႏို႔ေပမယ့္ တဖက္က ျပန္စဥ္းစားေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔
လူပုဂၢိဳလ္အရ၊ စာေပအေရးအသားအရ အထင္ႀကီးေလးစားတဲ့ လူေတြရဲ႔ စာေတြ၊ ျပည္တြင္းမွာ
မထုတ္ၾကရ၊ ျပည္ပမွာပဲ လသာေနတာကို ေတြးမိၿပီး။ ဒီကေန တဆင့္တက္ေတာ့ ဒီျပည္ပ စာေပေလာက
က ကၽြန္ေတာ့္ကို စာေရးဖို႔ တိုက္တြန္းတာ၊ စာမူေတာင္းတာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။
ဝမ္းသာတာပါပဲ။
ျပည္မမွာတုန္းက
စာေရးသားခြင့္ နည္းနည္းပါးပါးသာ ၾကံဳခဲ့တဲ့ စာရူးေပရူး တေယာက္ဟာ ဒီလိုနဲ႔
နယ္စပ္ေရာက္၊ ျပည္ပေရာက္ေတာ့မွ ကေလာင္ရွင္တဦး ျဖစ္ခဲ့ရတာကိုး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို
အဲဒီလို ေခ်ာင္ထဲက ဆြဲထုတ္ (ပြဲထုတ္တယ္လို႔ မဆိုလိုပါ) တဲ့ လူေတြထဲမွာ ကိုေအးဝင္း
တေယာက္လည္း ထိပ္ဆံုးက ပါပါတယ္။
လူခ်င္း
ႏိုင္ငံေရး ပဌာန္းဆက္က ပါၾကၿပီးသားမို႔ ဘယ္သူမွ အထူးမိတ္ဆက္ေပးဖို႔ မလိုပဲ
အင္တာနက္ေပၚမွာပဲ သိကၽြမ္း-ရင္ႏွီးၿပီး ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ ျဖစ္လာၾကပါတယ္။ ေနာက္က်ေတာ့
ကိုေအးဝင္းက စာမူလို႔ ေတာင္းလိုက္တာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က မိုက္ခရိုေဆာ့ဖ္ဝဒ္
ဖြင့္ၿပီးသား ျဖစ္သားပါတယ္။
အခုလည္း
သူ႔ေမြးေန႔တဲ့။
ကၽြန္ေတာ့္ညီနဲ႔မွ
ရြယ္တူေလာက္ရွိတဲ့ သူ႔အသက္ဟာ ၆၄ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္အသက္ဟာ - အမယ္မင္း ေတြးေတာင္
မေတြးခ်င္ဘူး။
ဘာေရးရမလဲ။
ေရွးေဟာင္းေနွာင္ျဖစ္ေတြ
ေရးရေအာင္ကလည္း ေမ့ကုန္ၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေတြ ေရးမယ္ဆိုေတာ့လည္း
ဟိုဟာေထာက္ထားရ၊ ဒီဟာခ်င့္ခ်ိန္ရ၊ အရင္ကလို ကေလာင္မသြက္ႏိုင္။
ကိုယ့္
ဘဝကလည္း တရုတ္ျပည္ထဲမွာေနတဲ့ သက္တမ္းကိုက သံုးပံုတပံု မကေတာ့။
ဒီမွာေနရတဲ့
စာေရးခ်င္ေလာက္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေတြ ၾကံဳေတြံရတာက အနည္းသား။ မွတ္မိေသးတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ နွစ္ေက်ာ္ေလာက္တုန္းက အေမရိကန္ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ က ေရႊလီမွာ
ကၽြန္ေတာ့္ကို လာၿပီး အင္တာဗ်ဴးတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ့္ျဖတ္သန္းမႈေတြ ေျပျပပါလို႔
ေတာင္းဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မွတ္မိသေလာက္ ေျပာျပရရင္း တရုတ္ျပည္ထဲကို ေျပာင္းေနရတဲ့
ေနရာေရာက္ေတာ့ "က်န္တာေတြ သမိုင္းမဟုတ္ဘူး (The rest is non-history)"
လို႔ ေျပာလိုက္မိတယ္။
အခု အဲဒီ
သမိုင္း မတင္ခ်င္တဲ့ ကာလတခုကို ျဖတ္သန္းေနတာကိုကပဲ ဒီ ၂၆ နွစ္အတြင္း
ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တာေတြထဲက တိတိက်က် ေျပာႏိုင္တာကေတာ့ စာေရးတာပဲလို႔ ေျပာရေတာ့မယ္။
အဲဒီထဲမွာ
မာယာမွာ ကိုေအးဝင္းအတြက္ ေရးခဲ့တာေတြလည္း ပါတာေပါ့။
ဖိုးသံ(လူထု)
No comments:
Post a Comment