Sunday, September 21, 2008

လြမ္းရစ္ေတာ့သက္လွယ္ရယ္ (၁၉၄၉ ခု၊ ဒီဇင္ဘာလ)


{ျပည္သူ႔လြတ္ေျမာက္ေရး ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ႏွင့္၊
ဖက္ဆစ္ အဓမၼ စနစ္ဆိုးႀကီးအား
ခုခံကာကြယ္တိုက္ခိုက္ရင္း
က်ဆံုးခဲ့ရ႐ွာေသာ
ျပည္သူ႔လြတ္ေျမာက္ေရး စစ္သည္ေတာ္မ်ားအား
အစဥ္အမွတ္ရစိမ့္ေသာငွာ
ဤစာအုပ္ကိုေရးသည္။}


တင္ေအာင္။
၁၉၄၉ ခု၊ ဒီဇင္ဘာလအတြင္း၊ ႐ႈမ၀စာအုပ္တိုက္မွ၊ ပထမအႀကိမ္၊ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀သည္။




စာေရးသူ၏၀န္ခံခ်က္

(၁)
မုတ္သုန္ဦး..... ၁၉၄၈။
ပဲခူး႐ိုးမ၏ မုတ္သုန္ေတာႏွင့္ေတာင္သည္ စိမ္းစိုညိဳ႔မိႈင္းေနသည္။ ေခ်ာင္းဖ်ားတြင္ မိုး႐ြာေနသျဖင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ န၀င္းေခ်ာင္းေရ တေ၀ါေ၀ါစီးေနသံကို ၾကားရေပသည္။ သင္းသတ္ထားေသာ ကၽြန္းပင္ရင္း၀ယ္ သစ္ခုတ္သမားမ်ားႏွင့္ ရပ္ေနမိသည္။ ရင္ေခါင္းလံုး ပတ္ ႐ွစ္ေပခန္႔႐ွိမည္။ အျမင့္ေပ ငါးဆယ္ထက္ ေလ်ာ့နည္းမည္မွာ မဟုတ္ဟု ခန္႔မွန္းရေပ သည္။
ကၽြန္းပင္ႀကီးကို လွဲ-ျဖတ္ပိုင္းေပး- ျဖတ္ၿပီးေတာ့ န၀င္းေခ်ာင္းမႀကီးထဲသို႔ ဆင္ႏွင့္ဆြဲခ်။ ဧရာ၀တီျမစ္ေရာက္၊ ေဖာင္ဖြဲ႔၊ ရန္ကုန္ပို႔။ သစ္စက္တြင္ခြဲ-အိႏၵိယကိုျဖစ္ေစ- အဂၤလန္ကိုျဖစ္ေစ ေရာင္းလိုက္ရရင္ေတာ့.. စိတ္ကူးယဥ္မိသည္။ ဗမာ့ကၽြန္းသစ္ကို တကမၻာလံုးမွ ေအာ္၍ေအာ္၍ ေတာင္းေနၾကသည္။
ခုႏွစ္ရာ-႐ွစ္ရာ-ကိုးရာ-တေထာင္- တတန္ကို ေပးပါမည္-တဲ့။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဟန္က်လိုက္သလဲ- ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးေလ....။
ထိုစဥ္ အဆက္မျပတ္ ပစ္ခတ္လိုက္ေသာ ေသနတ္သံမ်ားကို နားကြဲလုမတတ္ ၾကားလိုက္ရေပသည္။
တေတာလံုး တေတာင္လံုး ဟိန္းသြားသည္။
"ဘုရား....ဘုရား..."
ပဲ့တင္သံက ျပန္၍ ထပ္လာေလသည္။
"အလို.... ဘာသံမ်ားပါလိမ့္.." ကၽြန္းပင္ရင္းမွ ၿငိမ္သက္စြာ နားစြင့္လိုက္မိေပသည္။
"ျပည္သူ႔ဒီမိုကေရစီ.."
"ဒီမိုကေရစီသစ္..."
"ၿပီးေတာ့... ဘ၀သစ္ေတာ္လွန္ေရးပါ.... တဲ့....."
ေသနတ္ေျပာင္း၀ ယမ္းေငြ႔မ်ားအၾကားမွ သည္အသံမ်ားကို ၾကားလိုက္ရေပသည္။ သူတို႔ သည္လဲ "ျပည္သူ႔ဒီမိုကေရစီ သို႔မဟုတ္ ဒီမိုကေရစီသစ္" အတြက္ ဘ၀သစ္ ေတာ္လွန္ေရးကို ျပဳလုပ္လာၾကသည္။ သူတို႔သည္ သူတို႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္ကို သ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္ ရန္ ေတာႀကီး ေတာင္ႀကီးထဲမွာ ခိုေအာင္းလာၾကသည္။
ကၽြန္းပင္ေအာက္မွ ထြက္လာခဲ့ရေပၿပီ။
"ခုမွပင္ ဘ၀သစ္၏ေတာ္လွန္ေရးသည္ စခဲ့ေပၿပီတကား...."

(၂)
တရားေဟာစင္ျမင့္ေပၚမွာ လူတေယာက္က စကားေျပာလ်က္ ႐ွိေပသည္။ စကားေျပာ ေကာင္းပံုလည္း ရေပသည္။ ထိုသူသည္- သည္လိုကြင္းျပင္ထဲက စင္ျမင့္ေပၚမွာ စကားေျပာ ေနမည့္အစား ေဒးကာနယ္ဂ်ီတို႔လို တရားေဟာဆရာႀကီး လုပ္စားမည္ဆိုလွ်င္ သူ႔အဖို႔ေရာ၊ တျခားသူမ်ားအတြက္ေရာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေကာင္းမလဲဘဲ.....။
သို႔ရာတြင္ သူ႔ေ႐ွ႔တည့္တည့္မွ လူထုႀကီးသည္ သူေျပာသမွ်ကို ပ်င္းရိပင္ပန္းစြာ နားေထာင္ေနၾကပံုပင္ ထင္ရေပသည္။ မိန္းမႀကီးႏွစ္ေယာက္သည္ ႏို႔ဆီသၾကား႐ွားသည္မွ အစ ၾကက္သားတပိႆာ ၁၀ိ ျဖစ္ေနၾကသည့္အေၾကာင္းကို ညည္းညဴေနၾကသည္။
"သၾကၤန္အေျမာက္ႀကီးပါကြာ....." ဟု ေနာက္ပိုင္းမွ လူ႐ြယ္သံုးေလးေယာက္သည္ အျခင္းျခင္း တီးတိုးေျပာဆိုရင္း ခပ္အုပ္အုပ္ကေလး ရီေမာေနၾကသည္။
သို႔ရာတြင္ သူတို႔အားလံုးသည္ စင္ျမင့္ေပၚကလူကို စိတ္ပ်က္သည္မွအပ ဘာမွ်ေတာ့ မေျပာ။
လူထုႀကီးထဲ တိုး၀င္လိုက္သည္။ ၿငိမ္သက္စြာ နားစြင့္မိလိုက္သည္။
"ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ရ႐ွိခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရးကို ထိမ္းသိမ္းၾကပါ...."
"ဒီမိုကေရစီရဲ႔ စည္း၀ိုင္းအတြင္းကို ၀င္ၾကပါ..."
စင္ျမင့္ေပၚမွလူက ခရားမွေရလႊတ္သလို အဆက္မျပတ္ ေျပာဆိုသြားေပသည္။ သူစကားေျပာပံုမွာ အရည္႐ႊမ္း၍ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ ေကာင္းပါသည္။
"ကဲ... ကဲ.. ဒါေလာက္ေတာင္ ေခၚေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီ စည္း၀ိုင္ႀကီးထဲ ၀င္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္စမ္းၾကရေအာင္ဗ်ာ.."
"ဟင္.... ေထာင္ေတြ ႐ွိ႐ွိသမွ်မွာလဲ လူေတြ ျပည့္ၾကပ္ေနပါပေကာလား... ရာဇ၀တ္မႈ ေတြက ဒါေလာက္ေတာင္ မ်ားသလားဗ်ာ.. ဘာဗ်..... ၾသ ပုဒ္မ ငါးတဲ့လား...."
"ေအာ္..သတင္းစာတိုက္ေတြကို အာမခံေတာင္းသတဲ့လား ဟင္.... စက္ေတြလဲ သိမ္းၿပီး အယ္ဒီတာေတြလဲ ဘမ္းထားေသးတယ္... ဘုရားေရ... ဒါနဲ႔မၿပီးေသးဘဲ.. သတင္းစာတိုက္ေတြကို လူမိုက္ေတြငွားၿပီး၊ ပုဆိန္ေတြနဲ႔ ၀င္႐ိုက္ခ်ိဳးၾကသတဲ့လား... ဘုရားဘုရား- ဒီမိုကေရစီကို ဘုရားကယ္ပါ...."
"ပီးေတာ့.. ျပည္သူလူထုရဲ႔ ေငြေတြကိုလဲ အရမ္းဘံုးေနၾကသတဲ့လား..ခင္ဗ်ာ.."
"အို ဒါေတြတင္မကေသးဘူးလားဗ်ာ...."
"ဥပေဒႏွစ္မ်ိဳးတဲ့လားဗ်ာ.. ေၾသာ္ သူတို႔အထဲက လူေတြအတြက္က တမ်ိဳးတဲ့လား...."
"ႏို႔ ဘယ္မွာလဲဗ် ဒီမိုကေရစီဆိုတာ.. စင္ျမင့္ေပၚက စကားေျပာေကာင္းသူရယ္.."
"ဒီမိုကေရစီ........" ပါတဲ့.....
စင္ျမင့္ေပၚမွ လူကေတာ့ ဒီမိုကေရစီ စည္း၀ိုင္းအတြင္းကိုသာ ဘိတ္ေခၚလ်က္ ႐ွိေပ သည္။

(၃)
စာေရးသူ၌ ႐ိုးသားေသာ ယံုၾကည္မႈတခု ႐ွိေပသည္။ ထိုယံုၾကည္မႈကို ၀န္ခံလိုေပ သည္။
လူသည္ အသက္႐ွင္ေနဘို႔ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ လူသည္အသက္႐ွင္ေနႏိုင္ဘို႔ သူ၏ ၀မ္းမီးအတြက္ အလုပ္လုပ္ရေပလိမ့္မည္။ အလုပ္မလုပ္ဘဲ တျခားသူအမ်ားဘဲ ျဖစ္ေစ၊ တေယာက္ဘဲျဖစ္ေစ၏ လုပ္အားအေပၚတြင္ အသက္႐ွင္သူသည္ အေပါင္းအသင္း မလုပ္အပ္ဘဲ ၀ိုင္းပယ္ထားသင့္ေသာ လူညစ္ပတ္တေယာက္သာ ျဖစ္သင့္ေပသည္။ (အိုမင္းေသာသူ၊ နာမက်န္းသူ၊ သုေတသီ၊ အ႐ြယ္မေရာက္ေသးေသာ ခေလးစသည္တို႔ကို ခၽြင္းခ်က္ထားသည္) စာေရးသူ၌ ထိုယံုၾကည္မႈ ႐ွိခဲ့ေပသည္။
အလုပ္သမား လယ္သမားသည္ စက္႐ံုႏွင့္ လယ္ကြင္းျပင္မ်ားမွာသူတို႔အလုပ္ကို လုပ္၍ စစ္သားသည္ ေသနတ္ကိုကိုင္ကာ ျပည္သူ႔ကာကြယ္မႈတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ရမည္။
ပညာတတ္သုေတသီက သဘာ၀၏လိွ်႔၀ွက္ေသာ့ကို ႐ွာေဖြေနစဥ္၊ သတင္းစာဆရာ သည္ မွန္ကန္ေသာသတင္းမ်ားကို ျပည္သူလူထုဆီသို႔ ရဲ၀ံ့စြာ ပို႔ေဆာင္ရေပမည္။
ၾသ.... က်န္ေသးသည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားသည္ ႏိုင္ငေရးကို လုပ္ရေပဦးမည္။
သို႔ရာတြင္ တခုေတာ့႐ွိသည္။
လူသည္ မိမိအလုပ္၌ ႐ိုးေျဖာင့္ေသာ ယံုၾကည္မႈ ႐ွိရေပလိမ့္မည္။ မိမိအလုပ္ကို သစၥာ႐ွိရေပလိမ့္မည္။ သို႔မွသာ လူသည္ အလုပ္လုပ္၍ အသက္႐ွင္ခြင့္ကို ရေပမည္။
ေတာထဲ ေတာင္ၾကားမ်ားမွာ သစ္လုပ္ငန္းကို မလုပ္ကိုင္ႏိုင္ေသာအခါ အသက္႐ွင္ ေနႏိုင္ဘို႔အတြက္ အလုပ္တခုခုကို ႐ွာရေပသည္။
မိမိျမတ္ႏိုးေသာ စာေရးဆရာအလုပ္ကို ေတာင္းခံဘို႔ စဥ္းစားမိလာသည္။ စာေရး ၀ါသနာပါခဲ့ေသာ လူငယ္တေယာက္အေနျဖင့္ "ဘုန္းေမာင္တေယာက္ထဲရယ္" ၀တၳဳကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ေလာက္က ေရးစမ္းခဲ့ဘူးသျဖင့္ မိမိကိုယ္ကိုေတာ့ စာေရးဆရာတေယာက္ ျဖစ္လာႏိုင္ ေကာင္းရဲ႔ဟု ယံုၾကည္မႈ႐ွိခဲ့ေပသည္။ ၿပီးေတာ့ စာေရးဆရာ သတင္းစာဆရာ ဘ၀မ်ားကိုလဲ ျမတ္ႏိုးမိခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ အင္မတန္ ဆင္းရဲေၾကာင္းကိုလဲ သိ႐ွိထားပါသည္။
စာေရးသူ၏ ပထမေရးေသာ "ဘုန္းေမာင္တေယာက္ထဲရယ္" မွာ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္မွ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္အထိ ဗမာျပည္၏ (Struggle) လူးလြန္႔႐ုန္းကန္မႈကို သ႐ုပ္ေဆာင္ထားေသာ ၀တၳဳတပုဒ္ ျဖစ္ေပသည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားပံုမွာလည္း အၾကမ္းပ်င္းႏိုင္လွေပသည္။ ပထမအႀကိမ္ က်ိဳးပမ္းမႈ......။
ဤ- ဒုတိယေရးေသာ "လြမ္းရစ္ေတာ့သက္လွယ္ရယ္" မွာ ဗမာျပည္၏ လူးလြန္႔ ႐ုန္းကန္မႈ၏ အျမင့္ဆံုးေတာင္ထိပ္ေပၚတြင္ မွားလိုက္ခဲ့ၾကေသာ အမွားႀကီးတခုကို သ႐ုပ္ေဖာ္ ထားေသာ ၀တၳဳတပုဒ္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအမွား၏ ေပးအပ္ေသာဒဏ္ကို ဗမာျပည္ယေန႔ ခံစားေနရ ပါၿပီ။
"ေႏွင္းေသာ ေနာင္တရျခင္းသည္ လမ္းမွန္ကို ျပန္ေရာက္ခဲ့ေသာ္လဲ လမ္းမွန္ေသာ ေနာင္တရျခင္းသည္ေတာ့ မေႏွာင္းလွေသးပါ" ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ကို ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤ "လြမ္းရစ္ေတာ့သက္လွယ္ရယ္" ၀တၳဳအား ဘတ္႐ႈ၍ အသီးသီးေသာ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကို ေပးခဲ့ၾကေသာ ဒဂုန္တာရာ၊ ေမာင္စည္သူ၊ သန္းေဆြ၊ ေငြဥေဒါင္းႏွင္ ေပါက္ေခါင္းမွ ေဒါက္တာသိမ္းေမာင္တို႔အား ေက်းဇူးဥပကာရ တင္႐ွိေၾကာင္းကို အခြင့္အေရး ယူ ေဘာ္ျပအပ္သည္ဟုလဲ ထင္ျမင္မိေပသည္။

တင္ေအာင္။
ရန္ကုန္။
၃၀-၁၀-၁၉၄၈။

No comments: