Thursday, September 25, 2008

လြမ္းစရာရႇိမႇလြမ္းပါတယ္
ေရးသူ- လူထုစိန္၀င္း

စာအုပ္ထုတ္ေ၀ေရး လုပ္ေနတဲ့ လူငယ္ထုတ္ေ၀သူတဦး ေရာက္လာၿပီး၊ ကြယ္လြန္သူ တိုင္းသိျပည္သိ ပုဂိၢဳလ္တေယာက္အေၾကာင္း အမႇတ္တရ စာအုပ္ထုတ္ဖို့အတြက္ ေဆာင္းပါး ေရးေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ကြယ္လြန္တာေတာင္ ေတာ္ေတာ္ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ အဲဒီ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးဟာ သူ့ေခတ္သူ့အခါက ထင္႐ႇားတ့ဲစာေရးဆရာ တဦးျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မႇာလည္း လူသိမ်ားပါတယ္။ ေရးစရာမ႐ႇိတ့ဲလူ ထုတ္ေ၀သူလူငယ္ကို သြယ္၀ိုက္ေျပာမေနေတာ့ဘဲ ဒဲ့ဒုိး ပဲ ခ်က္ခ်င္းအေျဖေပးလိုက္ပါတယ္။ ကြယ္လြန္သူဟာ အသက္အရြယ္ခ်င္း ကြာျခားမႈေၾကာင့္ ရင္းႏႇီးကြၽမ္း၀င္မႈ ရႇိခဲ့သူမဟုတ္ပါဘူး။

သာမန္ျမင္ ေတြ႔ဖူး႐ုံေလာက္ ရႇိတာပါ။ အဲဒီေတာ့ သူ႔အေၾကာင္းကို ဆရာ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ '႐ုပ္ပံုလႊာ' လို စာမ်ိဳးလည္း ေရးႏုိင္စြမ္းမ႐ႇိပါဘူး။ ဖတ္ဖူးတဲ့ သူ႔စာေတြအေၾကာင္း၊ သူ႔ႏုိင္ငံ ေရးအေၾကာင္း ေရးဖို႔ၾကေတာ့လည္း ခက္တာက နယ္ပယ္ႏႇစ္ခုစလုံးမႇာ ကိုယ္ႏႇစ္သက္တာ တခုမႇမ႐ႇိပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘာသြားေရးရမႇာလဲ။ ျမင္တဲ့သိတဲ့အတိုင္း ေရးဖုိ႔ဆုိတာကလည္း ကြယ္လြန္သူ တေယာက္ရဲ႕ အျပစ္အနာအဆာေတြ ေဖာ္ထုတ္ေရးသားတယ္ဆိုတာ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈအရ မလုပ္အပ္တဲ့အရာမဟုတ္လား။ ပါတီမႇန္သမွ်၀င္ခဲ့သူ သူေရးတဲ့စာေတြဟာ သူ႕ေခတ္ သူ႔အခါကေရာင္းအေကာင္းဆံုး စာရင္း၀င္ေတြ ျဖစ္ခဲ့တာမႇန္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အမ်ားစုက ၿမီးေကာင္ေပါက္ အရြယ္ႀကိဳက္ အခ်စ္ေၾကာင့္အသည္းကြဲတာ၊ မ်က္ရည္ေခ်ာင္းစီးရတာမ်ိဳးေတြမ်ားပါတယ္။ ကေလးႀကိဳက္ ကဗ်ာဆန္ဆန္ စကားလံုး လွလွေလးေတြနဲ႔ ၿမီးေကာင္ေပါက္အႀကိဳက္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ဘ၀ဒႆနစကားလုံးေတြ 'မံ'သထားၿပီး ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ အရက္နာက် သြားရတာခ်ည့္ပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးဖက္ က်ေတာ့လည္း ေျပာစရာဆိုလို႔ ျမန္မာျပည္မႇာ ရွိရွိသမွ် ႏုိင္ငံေရးပါတီ တခုမွမရွိဘူးဆိုတဲ့ မွတ္ေလာက္သားေလာက္လုပ္ရပ္ေတြပဲ ရႇိပါတယ္။ သခင္ေခတ္မႇာ သခင္စျဖစ္ခဲ့ၿပီး၊ အဂၤလိပ္အစိုးရကို ကေလာ္တုတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဂ်ပန္ေခတ္ေရာက္ေတာ့ အာရႇလူငယ္ျဖစ္ လိုက္၊ ေနာက္ေတာ့ အလံနီျဖစ္လိုက္ ဗကပျဖစ္လိုက္နဲ႔ ေထာင္ေတြဘာေတြလည္း လူအထင္ႀကီး ခံရ႐ုံေလာက္က်ဖူးပါတယ္။ ဖဆပလအစိုးရ ေခတ္က်ေတာ့လည္း တိုက္ခန္း ေတြ ဘာေတြရလိုက္ပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုး မကြယ္လြန္ခင္မွာေတာ့ ေခတ္ေျပာင္း ေတာ္လွန္ေရးဆိုတာေတြ ဘာေတြ ေႂကြးေၾကာ္ေအာ္ဟစ္ သြားပါေသးတယ္။ အဲဒီလို သမိုင္းေၾကာင္း႐ွိခဲ့သူ တေယာက္အေၾကာင္း ဘာေတြမ်ားစာဖဲြ႔ရမွာလဲ။ လြမ္းစရာရွိမွ လြမ္းပါတယ္ လြမ္းေလာက္စရာ ဘာတခုမွ မက်န္ရစ္တဲ့ သူတေယာက္အေၾကာင္းကို ''နာမည္ေက်ာ္လို႕'' ဆိုၿပီး စာအုပ္ ထုတ္လို႔ေရာ သူသမုိင္းကေျပာင္းသြား၊ ေကာင္းသြားမႇာလား။ ႏိုင္ငံေရးမႇာ ပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဆိုတာနဲ႔ပဲ ၾကည္ညိဳရမွာလား။ စာေရးဆရာျဖစ္တယ္ ဆိုတာနဲ႕ပဲ ေလးစားဦး ထားရမႇာလား။ သူပါ၀င္ပတ္သက္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးကေရာ ဘယ္လို ဟာမ်ဳိးလဲ။ သူေရးခဲ့တာ ဘယ္လို စာမ်ဳိးလဲဆိုတာေတြနဲ႔ပဲသူ႔ကို အကဲျဖတ္ရလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မေရးခ်င္ဘူးေျပာလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ အယူအဆခ်င္း မတူလို႔ မေလးစားတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အယူအဆခ်င္းမတူေပမယ့္လို့ ရင္းႏႇီးကြၽမ္း၀င္ခဲ့သူေတြ၊ ေလးစား႐ုိေသခဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးရႇိပါတယ္။ လူခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာမႇာ အယူအဆတို႔ ယံုၾကည္မူတို႔ သိပ္အေရးမႀကီးပါဘူး။ လူတကိုယ္ စိတ္တမ်ိဳး ဆိုတဲ့အတိုင္း၊ လူတိုင္း လူတိုင္း ကိုယ္ႏွစ္သက္စံုမက္ရာကို ယံုၾကည္ၾကမႇာပဲျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္လြတ္လပ္ခြင့္ကို တန္ဖုိးထားသလုိ သူ႕လြတ္လပ္ခြင့္ကိုလည္း တန္ဖုိးထားေလးစားရ ေကာင္းမႇန္းသိတဲ့ 'စိတ္ယဥ္ေက်းမႈ' အထက္တန္းက်သူေတြၾကားမႇာ အယူအဆ မတူကြဲျပားမႈေတြဟာ ဘာမႇ အေႏႇာင့္အယႇက္ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အထက္တန္းက်တဲ့ စိတ္ယဥ္ေက်းမူ အယူအဆခ်င္းမတူလို႔ ယံုၾကည္ ခ်က္ျခင္းမတူလုိ႔ဆိုၿပီး 'ငါနဲ႔မတူငါ့ရန္သူ' လို႔ သေဘာထားျခင္းဟာ၊ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈနိမ့္က်မူ ကိုေဖာ္ျပရာ ေရာက္ပါတယ္။ လူမႈဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္မႇာ အေရးႀကီးတာက အယူအဆေတြ၊ ယံုၾကည္မႈေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အထက္တန္းက်တဲ့စိတ္ယဥ္ေက်းမူ (moral integrity) ရႇိဖို႔သာ ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ လူ႔က်င့္၀တ္၊ လူ႔သိကၡာကုိ တန္ဖုိးထားေလးစားရ ေကာင္းမႇန္းသိ တဲ့လူစားမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို လူစားမ်ိဳးဟာ 'သိကၡာကိုရိကၡာနဲ႔မလဲဘူး' ဆိုတဲ့စကားအတိုင္း ေငြ၊ ရာထူး၊ အာဏာဆိုတဲ့ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားအတြက္ ကိုယ့္သိကၡာကို ေရာင္းစားတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးဘယ္ေတာ့မႇမလုပ္ဘူး။ ဒီလိုလူမ်ိဳးဆိုရင္ ဘာ၀ါဒကိုပဲ ကိုင္စြဲကိုင္စြဲ ဘယ္ဘာသာကုိပဲ ကုိးကြယ္ကုိးကြယ္ ေလးစားၾကည္ညိဳအပ္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ မာသာထရီဇာ ဆိုတာ အဲဒီလို ပုဂိၢဳလ္မ်ိဳးပါ။ ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံသား နယ္လ္ဆင္မင္ဒဲလားလည္း အလားတူပါပဲ။ သူ႔လူမ်ိဳးနဲ႔ သူ႔ႏုိင္ငံအတြက္ လူမ်ိဳးဆက္ တဆက္လံုးလုံး အက်ဥ္းေထာင္ထဲမႇာ ေနခဲ့ရၿပီး၊ ေထာင္ကလြတ္လို႔ ႏုိင္ငံအႀကီးအကဲ သမၼတရာထူးရခဲ့ေပမဲ့ ေနာက္ဆံုးမႇာ ရာထူးက အၿငိမ္းစားယူၿပီး သာမန္လူသား တေယာက္အေနနဲ႔ပဲ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ႐ုိး႐ုိးကုပ္ကုပ္ေနခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေခတ္လို ကာလပ်က္ႀကီးထဲမႇာ မင္ဒဲလားလိုလူမ်ဳိး ဘယ္မွာ႐ွာ ေတြ႔ႏုိင္ပါ့မလဲ။ မင္ဒဲလားတို့၊ မာသာထရီဇာတို႔ဆိုတာ တကယ့္ကို သူေတာ္စင္ေတြျဖစ္ၾကတယ္။ သူတို့လို လူေတြကိုလူမ်ဳိးမတူ၊ ဘာသာကြဲျပားေပမဲ့ ရႇိခိုးဦးခိုက္ျပဳထိုက္ ပါေပတယ္။ ကိုယ္ေကာင္း စားေရးသာလုပ္ စာအုပ္ထုတ္ဖို႔လာေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ မာသာထရီဇာလုိလူမ်ဳိး မဟုတ္သလုိ၊ မင္ဒဲလားလုိ ပုဂၢိဳလ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ဘ၀ တစ္ေလ်ာက္လုံးမႇာ လူအထင္ႀကီးေစမဲ့ စကားႀကီးစကားက်ယ္ေတြ ေျပာေနေပမဲ့ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သူ႔တကုိယ္ ေကာင္းစားေရးကလြဲၿပီး ဘာမႇလုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ခုိင္ခုိင္မာမာ ကုိင္စြဲထား တဲ့မူတခု၊ ယုံၾကည္မႈတခုလည္း မရႇိခဲ့ဖူးပါဘူး။ ေရစုံမႇာ အလုိက္သင့္ကေလး စီးေမ်ာၿပီး တက္သမွ် အစုိးရနဲ႔ တည့္ေအာင္ေပါင္း အခြင့္အေရးယူဖုိ႔ ေလာက္သာ တသက္လုံးလုပ္ခဲ့တာ ပါ။ ျမန္မာျပည္မႇာ ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးသမွ် ႏုိင္ငံေရးပါတီဟူသမွ်မွာ မပါခဲ့ဖူးတာမရႇိတဲ့ လူစားမ်ဳိးကုိ ဘယ္လုိလုပ္ ေလးစားရမႇာလဲ။ ေလးစားမႈဆုိတာ ေငြနဲ႔လည္းမဆိုင္ပါဘူး။ ရာထူးအာဏာနဲ႔ လည္းမဆုိင္ပါဘူး။ 'သိကၡာ'နဲ႔ သာဆုိင္ပါတယ္။ (moral integrity) ဆုိတဲ့ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈ အထက္တန္းက်ၿပီး တည္ၾကည္ခုိင္ျမဲတဲ့ သိကၡာရႇိသူမႇန္ရင္ လူတကာေလးစားၾကမႇာ ပါပဲ။ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးေတြဆိုရင္ေတာ့ 'အာကာကုိလႊာပံုျပဳၿပီး ေမယုကုိစုတ္တံခ်ီ' လို႔ေတာင္ ေရးလို့ ကုန္ႏုိင္ ဖြယ္မရႇိေတာ့ပါဘူးလို႔ပဲ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါေတာ့တယ္။

လူထုစိန္၀င္း
{Weekly Eleven Journal}

No comments: