ယေန႔လူငယ္ေတြ ၀တ္စား ဆင္ျပင္ပံု၊ ေျပာဆိုေနထိုင္ပံု၊ လူငယ္ေတြ ေတြးေတာ ၾကံဆပံု စသျဖင့္ လူငယ္မ်ားရဲ႔ အျပဳအမူ၊ အေနအထိုင္ေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြ ေနခဲ့ထိုင္ခဲ့၊ ျပဳခဲ့ မူခဲ့ တာေတြနဲ႔ မတူကြာဟမႈေတြက ႀကီးလိုက္တာလို႔ မေအာင့္အီးႏိုင္တဲ့အခါ အေမက ေျပာဆို ညည္းညဴမိတယ္။ ဒီလို ေျပာမိတဲ့အခါ ဒါအဆန္းမဟုတ္ပါဘူး အေမရယ္၊ ေခတ္ခ်င္း ကြာဟမႈ ႐ွိေနတာကိုး။ ေခတ္လူငယ္ေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြနဲ႔ဟာ ကြာဟရမွာေပါ့။ အေမ အဲဒါေတြကို အျပစ္ေျပာလို႔လည္း မရဘူး။ ျပဳျပင္ခ်င္လို႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ ဒါ သူတို႔ေခတ္ အေမရဲ႔လို႔ အေမ့ကို လူငယ္တေယာက္က ေျပာပါတယ္။
အေမဟာ ေခတ္ေရစီေၾကာင္းကို ဘ၀င္မက်ျဖစ္ေနတဲ့ အဘြားႀကီးတေယာက္ဆိုၿပီး အဲဒီလူငယ္က အေမ့ကို သနားေနသလားေတာ့ မသိဘူး။
ဟုတ္ပါတယ္။ အေမတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း လူႀကီးေတြက အေမတို႔ အေနအထိုင္ေတြ အေပၚမွာ ဒီလိုပဲ ဘ၀င္မက်တာေတြ မႀကိဳက္မႏွစ္သက္တာေတြ ႐ွိခဲ့တာပါပဲ။ ႐ွိခဲ့လို႔လည္း အေမတို႔ကို ေ၀ဖန္လို႔တမ်ိဳး၊ အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ႐ွင္းျပလို႔တမ်ိဳး လုပ္ၾကတာကို အေမတို႔ ခံခဲ့ၾကရတာပါပဲ။ ဒါဟာ ေခတ္ကာလရဲ႔ ကြာဟမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရတယ္လို႔ အေမလက္ခံပါတယ္။
ႏို႔ေပမယ့္-
အေမတို႔ ေခတ္တုန္းက လူႀကီးနဲ႔လူငယ္၊ မိဘနဲ႔သားသမီး၊ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုနဲ႔ ပ်ိဳ႐ြယ္သူေတြရဲ႔ ဆက္ဆံေရးဟာ အခုထက္ပိုၿပီး နီးကပ္သလား၊ ထိစပ္မႈ မ်ားသလား၊ ပိုမိုေႏြးေထြးမႈ ႐ွိသလား၊ တဘက္က တဘက္ကို ေလးစားမႈ ပိုႀကီးသလားလို႔ ေအာက္ေမ့ ေတြးေတာမိတယ္။
ဟိုတုန္းက အိမ္ေထာင္တခုအတြက္ အိမ္သားတေယာက္ ႏွစ္ေယာက္က ႐ွာေဖြေကၽြး ေမြးရင္ လံုေလာက္ေတာ့ အိမ္သားေတြ အခ်င္းခ်င္း အတူေနၾက၊ ေတြ႔ဆံုၾကရတဲ့ အခ်ိန္ေတြက အမ်ားႀကီး ႐ွိခဲ့တယ္။ ခုေခတ္မွာေတာ့ စား၀တ္ေနေရးက က်ပ္တည္းေတာ့ အိမ္ေထာင္တခုမွာ အိမ္သား႐ွိသမွ် (ရႏိုင္ရင္) အားလံုးထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကရတယ္။ လုပ္ရတဲ့ အလုပ္က ေန႔အလုပ္၊ ညအလုပ္၊ သန္းေခါင္တိုင္တဲ့အလုပ္ စသျဖင့္ ရရာကို လုပ္ၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိမ္သားခ်င္း ေတြ႔ဆံုၾကရတဲ့ အခ်ိန္က အလြန္ကို နည္းလာတယ္။ အကန္႔အသတ္နဲ႔သာ ႐ွိလာတယ္။
အေမတို႔ဆိုရင္ အေမနဲ႔ သမီးေတြနဲ႔ အတူေန၊ အတူအိပ္၊ အတူစားပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔မွာ သူတို႔အလုပ္ေတြက မ်ားေလေတာ့ အေမက သူတို႔ကို စကားေျပာခ်င္လို႔လည္း ေျပာခ်ိန္မရ၊ ရျပန္ေတာ့လည္း ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာက စိတ္ထဲမ႐ွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္၊ ဒါေၾကာင့္ တေယာက္ကိုတေယာက္ ျမင္ေတာ့ျမင္ရပါရဲ႔၊ စကားစျမည္ ေျပာေနၾကရ၊ ေအးေအးေဆးေဆး မိသားစုေတြ အတူေနၾကရတဲ့အခ်ိန္က မ႐ွိေတာ့သေလာက္ပဲ။ တအိမ္တည္း ေနရေပမယ့္ စိမ္းေနလိုက္ၾကတာ။ မအားၾကလို႔ေလ။
အဲဒီလို မိသားစုေတာင္မွ ေအးေအးေဆးေဆး ပြန္းပြန္းတီးတီး ေနခ်ိန္ေတြ မ႐ွိေတာ့သေလာက္ ျဖစ္လာတဲ့အခါ မိဘနဲ႔ သားသမီးရဲ႔ ဆက္ဆံေရးမွာလည္း ေ႐ွးကလို ရင္းႏွီးပြန္းတီးမႈေၾကာင့္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ လက္ဆင့္ကမ္းတဲ့ သေဘာေတြ နည္ပါး ဆုတ္ယုတ္လာတယ္လို႔ အေမထင္တယ္ေလ။
လူငယ္ေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြရဲ႔ မ်ိဳးဆက္ တဆက္ကတဆက္ကို အဲဒီလို ယဥ္ေက်းမႈ လက္ဆင့္ကမ္းမႈ၊ စီးဆင္းလာမႈ၊ တဘက္က ေလ်ာ့ပါးဆုတ္ယုတ္လာတနဲ႔အမွ် လူငယ္ေတြက တဘက္ကလည္း မ်ိဳးျခားတိုင္းတပါး ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ဗြီဒီယို၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေတြ၊ ေတးသီခ်င္းေတြ၊ ႐ုပ္႐ွင္ေတြနဲ႔ တျခားမီဒီယာေတြကေနၿပီး အတိုင္းမသိ ထိေတြ႔ ယဥ္ပါးၾက ျပန္တယ္။ အတုခိုးၾကျပန္တယ္။ လူငယ္ေတြက အဲဒါကို သူတို႔ေခတ္လို႔ဆိုၿပီး လက္ခံေန ၾကျပန္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ လူႀကီးေတြနဲ႔ အလွမ္းေ၀းေနတဲ့ အျပဳအမူေတြ၊ အက်င့္အၾကံေတြဟာ လူငယ္ေတြရဲ႔ အၾကားအျမင္ အေတြ႔အၾကံဳေတြထဲမွာ ေရာက္ခ်င္တိုင္း ေရာက္ေနၾကေတာ့ တာေပါ့။
ဥပမာဆိုပါေတာ့ အေမတို႔ လူႀကီးေတြရဲ႔ စိတ္ထဲမွာ သာယာၾကည္ႏူး ခ်မ္းေျမ့ၿပီး ေပ်ာ္႐ႊင္လာတဲ့အခါ သာယာတဲ့စိတ္က ေစ့ေဆာ္လို႔ ေတးသီခ်င္းမ်ား သီၾကည့္မိတယ္လို႔ ေအာက္ေမ့ခဲ့တယ္။ ခုေတာ့ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ေငါက္ငမ္း ခုန္ေပါက္ၿပီး ဆူဆူပူပူ ေဒါနဲ႔ေမာနဲ႔ သီဆိုတာဟာ ေတးသံပဲလို႔ လူငယ္ေတြက သေဘာက်ေနၾကတယ္။
ေယာက်္ားေလးေတြက သနပ္ခါး လိမ္းၾကတယ္။ ဆံပင္အ႐ွည္ထားၾကတယ္။ နားဆြဲ၊ လက္ေကာက္၊ ဘယက္တန္ဆာ ဆင္ယင္ၾကတယ္။ မိန္းကေလးေတြကဆံပင္ကိုျဖတ္၊ ေဘာင္းဘီကို၀တ္၊ အေဖ့႐ွပ္အက်ႌႀကီးမ်ိဳးကို ၀တ္ၿပီး အလွဆင္ေနၾကတယ္။ အဲဒါေတြက ဘာျဖစ္လို႔ ေျပာင္းတိေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ကုန္ရတာလဲလို႔ ေတြးတဲ့အခါ အေမတို႔ေခတ္တုန္းက လူငယ္ေတြ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ပံုနဲ႔ ခုေခတ္လူငယ္ေတြ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ပံုခ်င္း ျခားနားလို႔ပဲ ျဖစ္မယ္ထင္တာပဲ။
ဘ၀ဒႆနလို႔ ေခၚၾကတဲ့ လူဘ၀ကို ျမင္ပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေမတို႔ ငယ္ငယ္ကေတာ့ ႏိုင္ငံက သူ႔ကၽြန္ဘ၀မွာ ဟုတ္လား၊ အဲဒီေတာ့ တို႔တမ်ိဳးသားလံုးရဲ႔ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္က သူ႔ကၽြန္အျဖစ္က လြတ္ၾကေရးပဲဆိုတာ စာနယ္ဇင္းေတြကလဲ တဖြဖြေရးေနၾကတာ၊ အသင္းအဖြဲ႔ေတြကလည္း တယယ ေျပာေနၾကတာ၊ ေန႐ွင္နယ္ေက်ာင္းလို ေက်ာင္းေတြက လည္း ေက်ာင္းသားေတြကို ေန႔တိုင္းေဟာေျပာေနတာ ျဖစ္တဲ့အခါ လူငယ္၊ မိန္းကေလးေတြ စိတ္ထဲမွာလဲ တိုင္းျပည္အတြက္ သားေကာင္းသမီးေကာင္း ျဖစ္ခ်င္တဲ့စိတ္က သိတ္ေပၚတယ္။ အလိုေတာ္ရိတို႔၊ ငို႔ဘသမားတို႔၊ အေခ်ာင္သမားတို႔၊ စားဖားတို႔ ဆိုတာ လူငယ္ေတြ ႐ြံမုန္းစက္ဆုပ္တဲ့ အသံေတြေပါ့။
အဲဒီလို တိုင္းျပည္အတြက္ အဖိုးတန္တဲ့ သားေကာင္းသမီးေကာင္းေလးေတြ ျဖစ္ၾကရေအာင္ ပထမ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ႐ွိရမယ္။ ဒုတိယ ပညာ႐ွာရမယ္။ တတိယ ကိုယ္လက္ၾကံ့ခိုင္ရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြလည္း တဘက္က ေရးသားေဟာေျပာ လႈ႔ံေဆာ္ေနၿပီး၊ အေလးမအသင္းေတြ၊ ေျခလ်င္အသင္းေတြ စတဲ့ ေယာက်္ားေကာင္း၊ မိန္းမေကာင္း တေယာက္ ျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ အလုပ္စခန္းေတြကလည္း ႐ွိေနတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေယာက်္ားေလးဆိုရင္ က်ားက်ားလ်ားလ်ားနဲ႔ သန္မာထြားက်ိဳင္းမွ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးက အားကိုးရမယ့္ သားေကာင္းတေယာက္ ျဖစ္လာဖို႔ လူငယ္တိုင္းက ေမွ်ာ္မွန္းသလို လံုမငယ္တိုင္းကလည္း ျဖစ္ေစခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေယာက်္ားေလးက သနပ္ခါးလိမ္းတယ္ဆိုရင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက လက္မခံႏိုင္ဘူး။ ၀ိုင္းၿပီးသေရာ္မွာ ႐ႈတ္ခ်မွာပဲ။ လူဆိုတာ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ေနရတာ မဟုတ္လား။ ပတ္၀န္းက်င္က လက္မခံတာကို မလုပ္၀ံ့ပါဘူး။
ခုေခတ္မွာေတာ့ လူငယ္ေတြရဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္က မင္းပိုက္ဆံရေအာင္ ဘယ္နည္းနဲ႔ျဖစ္ ျဖစ္ ႐ွာ၊ မ႐ွာႏိုင္ရင္ ဖြတ္ပဲလို႔ ႐ႈတ္ခ်တယ္။ ရတယ္ဆိုရင္ သံုးပါ၊ ျဖဳန္းပါ၊ အရက္ေသာက္၊ ဘိန္း႐ွဴ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ပါ။ ႐ွာႏိုင္ရင္ အားလံုးတင့္တယ္ တယ္လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ၾက၊ ေအာက္ေမ့ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ အခ်င္းခ်င္းမွာ ငါက ဘယ္သူ၊ ငါက ဘယ္၀ါလို႔ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလာေအာင္ အမ်ိဳးစံု သူမ်ားထက္ထူးေအာင္ ၀တ္စားဆင္ျပင္တာ၊ ကင္းၿမီးေကာက္ေထာင္ျပတာမ်ိဳး၊ အုန္းပင္စိုက္ေနတာမ်ိဳး၊ တစံုတရာ သူမ်ားနဲ႔ မတူတာမ်ိဳး လုပ္ျပၿပီး ငါဆိုတဲ့ အတၱကို ေ႐ွ႔ေရာက္ေအာင္ ဆြဲေခၚဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတယ္။
လူငယ္ေလးေတြ ၀တ္စားဆင္ျပင္မႈေတြမွာ ေတာလုပ္ေတာင္လုပ္ လုပ္ေနၾကတာ အဲဒီလို ငါလို႔ ထင္ေပၚခ်င္မႈနဲ႔ လုပ္ျပေနၾကတာပဲ။ သူတို႔မွာ မွန္ကန္ မြန္ျမတ္တဲ့ ဘ၀ဒႆန မ႐ွိဘူး။ ႐ွိေအာင္လည္း ဘယ္ရပ္ကြက္ကမွ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္မေပးႏိုင္ဘူးလို႔ အေမထင္တယ္။
ေခတ္ပဲ အေမရဲ႔ ေခတ္ပဲဆိုၿပီး ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းႀကီး စီးခ်င္ရာ စီးေနတဲ့အထဲ လူငယ္ေတြ ေမ်ာခ်င္ရာ ေမ်ာပါေနတာကို အေမတို႔ လူႀကီးမိဘ ဆရာသမားေတြက ၾကည့္မေနသင့္ဘူး။ ေခတ္ေရစီးကို စီးသင့္တဲ့ဘက္ စီးလာဆင္းလာေအာင္ ေရလမ္းသြယ္ ေဖာက္ ေပးသင့္တယ္။ ဒါမွ ကိုယ္လိုရာ ဒီေခတ္ေရစီးႀကီး စီးလာမွာေပါ့လို႔ အေမက ေျပာခ်င္တယ္။
အေမနဲ႔ သေဘာတူၾကလား။
[ကလ်ာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၁၃၂၊ ၁၉၉၆ ေဖေဖာ္၀ါရီ]
{၁၉၉၇ ၾသဂုတ္၊ လူထုတိုက္ထုတ္ လူထုေဒၚအမာရဲ႔ အေမ့ေ႐ွးစကား စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။}
No comments:
Post a Comment