ဘျမင့္သည္ လက္တြင္ကိုင္ထားေသာ စုတ္တံကေလးကို ဆြဲလက္စ ပန္းခ်ီကား ကေလးေပၚမွ ေနာက္သို႔ ႐ုပ္လိုက္ကာ နံေဘးစာပြဲ႐ွိ ေရဖလ္ခြက္တြင္ ႏွစ္လိုက္ေလ၏။
တေပပတ္လည္ခန္႔႐ွိေသာ ပန္းခ်ီကားကေလးေပၚတြင္ အခ်ိန္အတန္ၾကာ စူးစိုက္ထားရ ေသာ မ်က္လံုးမ်ားမွာ ထိုင္းမိႈင္း ေညာင္းညာလာသကဲ့သို႔ ႐ုတ္တရက္ ျပာေ၀၍သြားသျဖင့္ ဘျမင့္သည္ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ ခံုကေလးေပၚတြင္ ထိုင္ခ်ေသာ မိမိကိုယ္ကို ဆြဲဆန္႔ လိုက္ေလ၏။ သူ၏ မ်က္လံုးမ်ားမွာလည္း ပန္းခ်ီကားေပၚမွ ေက်ာ္ျဖတ္ကာ ခပ္လွမ္းလွမ္း႐ွိ ေလတဟူးဟူးတိုက္၀င္ေနေသာ ေနာက္ေဖးျပဴတင္းေပါက္ဆီသို႔ ေရာက္သြားေလ၏။
၎ေနာက္ ေလတိုးသျဖင့္ ငွက္အေတာင္ပံ ခတ္သကဲ့သို႔ နံရံတြင္ တျဖတ္ျဖတ္ လူးလြန္႔လႈပ္႐ွားေနေသာ ျပကၡဒိန္ကို လွမ္းၾကည့္မိရာမွ အိမ္ေ႐ွ႔ခန္းၾကမ္းျပင္တြင္ ျပဴတင္းေပါက္ကို ေခါင္းျပဳကာ တေစာင္းကေလး အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ သူငယ္ခ်င္းသိန္းလြင္ကို သမင္လည္ျပန္ ၾကည့္မိေလ၏။
ျပဴတင္းေပါက္မွ လြင့္က်ေနေသာ ျပာႏွမ္းႏွမ္းအလင္းေရာင္တြင္ သိန္းလြင္၏ အထက္ပိုင္း မ်က္ႏွာတျခမ္းမွာ ေပၚလြင္ေနေလ၏။ ကာလအတန္ၾကာကစ၍ ေန႔ဆက္ရက္ ဆက္ ကိုယ္စိတ္ႏြမ္းနယ္ လာခဲ့ရသျဖင့္ နဂို႐ုပ္အနည္းပ်က္ကာ အသားမွာ ၀ါစပ္စပ္ ျဖစ္ေနေလ၏။ ညိဳမဲ၍ အနည္းငယ္ခြက္ေနသည္ ထင္ရေသာ မ်က္လံုးအိမ္မ်ားေပၚတြင္ ႐ွည္လ်ားေျခာက္ေသြ႔ေနေသာ ေ႐ွ႔ဆံစကေလးမ်ား ၀ဲေနၾကေလ၏။
ဘျမင့္မွာ သိန္းလြင္ဘက္ကို ေငးေမာစူးစိုက္မိယင္းက မိမိသူငယ္ခ်င္းအတြက္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္လာမိသည့္အတြက္ ပန္းခ်ီကားဘက္သို႔ ျပန္လွည့္လိုက္ကာ အလုပ္ဆက္လုပ္ရန္ ဖလ္ခြက္တြင္ တပိုင္းနစ္ေနေသာစုတ္တံကို ျပန္ကိုင္လိုက္ေလ၏။
သို႔ရာတြင္ အိပ္ရာဘက္ဆီမွ သိန္းလြင္၏ လူးလြန္႔လႈပ္႐ွားသံမ်ားကို ၾကားရသျဖင့္ စုတ္တံကို အသာခ်ထားယင္း ၾကည့္လိုက္ရာ အိပ္ရာေပၚတြင္ ေျခဆင္းထိုင္ယင္း လံုခ်ည္ကို ျပင္၀တ္ေနေသာ သိန္းလြင္ကို ေတြ႔ရေလ၏။
"ႏိုးပလား...." ဟု ဘျမင့္သည္ သိန္းလြင္အား ခပ္ျပံဳးျပံဳးၾကည့္ယင္း ႏႈတ္ဆက္လိုက္ ေလ၏။
သိန္းလြင္သည္ မ်က္လံုးႏွစ္လံုးကို လက္ဖမိုးႏွစ္ဘက္ႏွင့္ ပြတ္သပ္ေနရာမွ ဘျမင့္ကို ေမာ့၍ၾကည့္လိုက္ေလ၏။
"ေနလို႔ေကာင္းရဲ႔ မဟုတ္လား" ဟု ဘျမင့္က ဆက္လက္ေမးလိုက္သျဖင့္ သိန္းလြင္ သည္ လက္ႏွစ္ဘက္ ယွက္ထားသည္ကို ေျမႇာက္လိုက္ကာ ကိုယ္ကိုဆန္႔လိုက္ယင္းက "ေနေကာင္းပါတယ္ကြာ၊ အပံုႀကီး သက္သာလာတယ္၊ မေန႔ကနဲ႔ေတာင္မတူဘူး၊ အားအေတာ္ ျပည့္လာတယ္" ဟု ျပန္ေျဖလိုက္ေလ၏။
ဘျမင့္မွာ မိမိသူငယ္ခ်င္း ေနေကာင္းထိုင္သာ ႐ွိသည္ကို စိတ္တြင္ အေတာ္အားရ မိေလ၏။
"ေအးကြာ- နက္ဖန္မနက္ဆို ႐ွင္း႐ွင္းေပ်ာက္ေရာေပါ့၊ တခုခက္တာက မင္းက သိတ္အားငယ္တတ္တာကိုးကြ၊ အခုမင္းေနမေကာင္းရတာလဲ ဘာမွမဟုတ္ဘူး၊ စိတ္မေကင္း တာက စတာဘဲ၊ စိတ္ေထာင္းေတာ့ ကိုယ္ေက် ဆိုတာလိုေပါ့၊ စိတ္ညစ္စရာေတြကို ေမ့ၿပီး ေပ်ာ္သလိုေနေပါ့၊ အလုပ္ျပဳတ္တယ္ဆိုတဲ့ ဒဏ္ဟာလဲ မင္းတေယာက္ထဲမွ ကြက္ခံရတာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ ဒီအလုပ္ျပဳယင္- ဟိုအလုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ထားမွေပါ့၊ မေသသေ႐ြ႔ ေနရမဲ့ရက္ေတြမွာ အျမဲစိတ္ညစ္ေရမယ္လို႔လဲ ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ဘူး၊ အကြက္ေကာင္းနင္းမိ ရင္ တခ်က္ေပါ့ကြ၊ မဟုတ္လား၊ ေနာက္ၿပီး ငါလဲတဖြဖြ ေျပာခဲံတယ္၊ ငါ့ကို အားမနာနဲ႔၊ ငါ႐ွိရင္ မင္း႐ွိတာဘဲလို႔၊ မင္းဒုကၡေရာက္ေနတဲ့အခါ ငါေစာင့္ေ႐ွာက္ဘို႔ အခြင့္ရတာကိုဘဲ ၀မ္းသာလို႔ မဆံုးဘူး၊ ႐ွိလို႔လဲ ႐ွိသမွ်ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ကေလးသံုး၊ မ႐ွိေတာ့လဲ မ႐ွိတဲ့အလိုက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ကေလး ငတ္ၾကေပါ့ကြ ဟုတ္လား" ဟု ဘျမင့္က ျပံဳးရင္းရယ္ရင္း ေလ႐ွည္ႀကီး တသီတတန္း ေျပာေနသည့္အတြက္ သိန္းလြင္မွာ စိတ္ထဲတြင္ သက္သာသလို ႐ွိရင္းက ျပံဳး၍ လာရေလ၏။
ထိုေနာက္ ေမ့၍ မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခံလာခဲ့ရေသာ မိမိ၏ ေနာက္အျဖစ္အပ်က္ မ်ားကို ကြက္ခနဲ ျပန္လည္သတိရမိရာတြင္ မ်က္ႏွာမွာ မသိမသာ ညိႇဳးက်သြားေလ၏။
"သူငယ္ခ်င္းရာ- ငါလဲ ေယာက္က်္ားရင့္မႀကီးဆိုၿပီး စိတ္ကိုေတာ့ အေတာ္တင္း တာဘဲ၊ ဒါေပမယ့္ တသက္လံုးအတြက္ တခုထဲ အားခဲထားတဲ့ အလုပ္ကေလးကလဲ ျပဳတ္ျပန္၊ အလုပ္ျပဳတ္လို႔မွ မၾကာေသးခင္ ေတာမွာ တေကာင္ႂကြက္ျဖစ္ေနတဲ့ အေမအိုႀကီး ဆံုးတယ္လို႔ သတင္းၾကားရျပန္ဆိုေတာ့ ငါႀကိဳးစားၿပီး တင္းခဲ့သမွ် စိတ္ေတြဟာ ေရျဖစ္ကုန္ေတာ့တာဘဲ၊ ကိုယ့္အေမတေယာက္လံုး ဆံုးေတာ့မွ သြားၿပီးသၿဂႋဳစရာ စရိတ္မွ မ႐ွိလို႔၊ အရပ္က ၀ိုင္းၿပီး သၿဂႋဳလ္လိုက္ရတယ္ဆိုေတာ့ ငါ့တသက္မွာ ေမ့ေပ်ာက္ႏိုင္ပါ့အုန္းမလား သူငယ္ခ်င္းရာ" ဟု သိန္းလြင္သည္ ေနာက္ေဘးျပတင္းေပါက္ဘက္ဆီသို႔ ခပ္ေငးေငးၾကည့္ကာ ေျပာရင္းက လည္းေခ်ာင္းတြင္ တစ္ဆို႔ဆို႔ႀကီး ျဖစ္လာၿပီးလွ်င္ မ်က္လံုးအိမ္မ်ားတြင္လည္း မ်က္ရည္ျဖင့္ ရည္ေ၀့၍ လာ၏။
"ေဟာ.... ေျပာရင္း ဆိုရင္း လုပ္ျပန္ၿပီကြာ.... စိတ္တင္းပါဆိုမွ....." ဘျမင့္မွာ သိန္းလြင္အတြက္ မိမိပါ ေရာ၍ စိတ္မေကာင္းမိေတာ့သျဖင့္ ညည္းညည္းညဴညဴ ေျပာလိုက္မွ သိန္းလြင္မွာ သတိျပန္ထားၿပီး မ်က္ႏွာကို ျပံဳး႐ႊင္လာေအာင္ ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းပစ္လိုက္ကာ......
"ကဲပါကြာ... သတိလစ္သြားလို႔ပါ၊ ေနာက္ကို ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္ညစ္စရာေတြကို မေတြးေတာ့ပါဘူး...." ဟု မိမိ သူငယ္ခ်င္း စိတ္ၾကည္လာေအာင္ ဟန္လုပ္ေျပာယင္းက စကားကို အဆက္ျပတ္သြားေအာင္ လွီးလႊဲလိုသျဖင့္ "ဒါထက္ မေန႔က ၀တၳဳမ်က္ႏွာဖံုးကား အတြက္ ဆြဲၿပီးပလား...." ဟု ဘျမင့္အား လွမ္းေမးလိုက္၏။
"ေငြရေပါက္အတြက္ကေတာ့ ဘာလက္မေႏွးမလဲကြ၊ ၿပီးလို႔ အခုသြားပို႔မလို႔ဟာ မင္းႏိုးေအာင္ ေစာင့္ေနရလို႔၊ အနည္းဆံုး တဆယ္ေလာက္ေတာ့ ပြမယ္....." ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို မတ္တပ္ ထလိုက္ကာ နံရံတြင္ခ်ိတ္ထားေသာ အေပၚအက်ႌကို လွမ္းျဖဳတ္ေနသျဖင့္....
"ေဟ့... သြားလို႔ ျဖစ္ပါ့မလား... မေန႔ကဘဲ သိမ္ႀကီးေစ်းမွာ ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ စစ္ပုလိပ္ေတြ ႐ိုက္ၾကသတဲ့... ကေန႔လဲ ကုလား ဗမာ ႐ိုက္ပြဲ ျဖစ္မလိုလို သတင္းေျပးေနတယ္၊ ၾကည့္လုပ္ပါေမာင္ရာ....." ဟု သိန္းလြင္က သတိေပးသလို ေျပာလိုက္သျဖင့္...
"အံမာကြာ.. ဒါေလာက္ေတာ့ အေပ်ာ့ေပါ့၊ ပိုက္ဆံရဘို႔ဆိုရင္ ကုလား႐ိုက္မွာမေျပာနဲ႔၊ ေသမင္းေျပ လိုက္ရေတာင္ မေၾကာက္ေတာ့ဘူး" ဟုေျပာရင္း ဘျမင့္သည္ အေပၚအက်ႌကို ၀တ္ျမဲ ၀တ္ေနေလ၏။
ထို႔ေနာက္ သိန္းလြင္ဘက္သို႔ လွည့္လိုက္ကာ "ဒါထက္ မင္း တမနက္လံုး ဘာမွ မစားရေသးဘူး၊ ဆာေနမွာဘဲ တခုခု စားလိုက္ပါအုန္းလား"
"ေနပါေစကြာ ငါမဆာပါဘူး၊ ရင္ခံေနတယ္။ မင္းျပန္လာမွ စားတာေပါ့"
"ေအး ဒါျဖင့္ ငါ ေငြရရခ်င္း ျပန္ခဲ့မယ္ ဟုတ္လား" ဟုေျပာေျပာဆိုဆို ေလွခါးမွ ဆင္းသြားေလ၏။
သိန္းလြင္မွာ တမနက္လံုး ဘာမွ မစားရေသးသျဖင့္ ဆာေလာင္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယမန္ေန႔ည ညစာစားၿပီးကတည္းက ဘျမင့္တြင္ ျခဴးတျပားမွ် မက်န္ေတာ့သည္ကို သိၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ ဘျမင့္အား စိတ္မေကာင္း မျဖစ္ေစလိုသျဖင့္ မုသားသံုးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေလ၏။
xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx
သိန္းလြင္သည္ ေနာက္ေဘးသို႔ ထြက္ခဲ့ကာ ေရတိုင္ကီတြင္ မ်က္ႏွာသစ္ေလ၏။ ထိုေနာက္ အ၀တ္တန္းမွ မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါကို လွမ္းယူ၍ မ်က္ႏွာကို ပြတ္တိုက္ေနစဥ္မွာပင္ "မင္းတမနက္လံုး ဘာမွ်မစားရေသးပါကလား" ဟူေသာ ဘျမင့္၏ စကားမ်ားမွာ နားတြင္းသို႔ ျပန္လည္၍ ေ၀့တက္လာၾကၿပီးလွ်င္ မိမိဘာမွ မစားရေသးဟူေသာ အသိဥာဏ္ကို ဦးေဏွာက္တြင္းသို႔ သြင္းလိုက္ေလ၏။ ထိုအသိဥာဏ္ေၾကာင့္ပင္ အလိုက္ကန္းဆိုး မသိေသာ ဘိုက္မွာ ဆာသလိုလို ျဖစ္လာရာ ထိုဆာသလိုလို ျဖစ္ေသာဘိုက္ေၾကာင့္ပင္ ဘာမွ်မစားရေသးဟူေသာ အသိဥာဏ္မွာ ပိုမိုစူး႐ွစြာ ဦးေဏွာက္ကို အလုပ္ေပးေနေလ၏။
လူမမာ နလံထတို႔ ဓေလ့အတိုင္း တခါဆာမိလွ်င္ ဘိုက္ထဲသို႔ အစာမေရာက္ေသးသမွ် ငတ္ႀကီးက်မတတ္ အေတာမသတ္ႏိုင္ေအာင္ ဆာတတ္ေလ့႐ွိရာ သိန္းလြင္အတြက္မွာလည္း ဘိုက္ထဲသို႔ အစာတခုခု မသြတ္ရသမွ် ဖင္အၿငိမ္ေနႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္သည္ကို သိသည့္အတိုင္း အိမ္တြင္း အႀကိဳးအၾကားမက်န္ စားစရာ အစအနကို ႐ွာေဖြရေလေတာ့၏။
သို႔ရာတြင္ ဘျမင့္ႏွင့္ သိန္းလြင္တို႔မွာ တကိုယ္ေရတကာယ ေယာက်္ားေတြခ်ည္း ျဖစ္ၾကသည့္အေလွ်ာက္ အိမ္မွာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ရသည့္ တာ၀န္ ဒုကၡမ်ားကို မ႐ွာၾကဘဲ အလ်ဥ္းသင့္သလို ေတြ႔ရာ လမ္းေဘး ထမင္းဆိုင္ကေလးမ်ားတြင္ နံနက္ညစာတို႔အတြက္ ကိစၥၿငိမ္း စားေသာက္ေလ့႐ွိၾကရာ ထမင္းခ်ိဳးဟင္းက်န္ သြား႐ွာဘို႔ အတြက္ ထမင္းအိုး၊ စေလာင္း၊ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ပင္ တခ်ပ္တေလမွ် မ႐ွိေပ။
ေလွခါး ဆယ့္ငါးထစ္ခန္႔ ဆင္းလိုက္လွ်င္ အစားအေသာက္ေတြ တၿဗံဳတေခါင္းႀကီး ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ေအာက္ထပ္႐ွိ ကုလားေဟာ္တယ္ဆိုင္သို႔ ေရာက္သြားႏိုင္ေသာ္လည္း ပိုက္ဆံဆိုက မူး၍႐ွဴစရာ မ႐ွိေသာ သိန္းလြင္အတြက္ ကုလားဆိုင္႐ွိ ပလာတာ၊ ဒန္ေပါက္၊ ေပါင္မုန္႔စေသာ အဆီ အအိမ့္ ၿမိန္စရာအစာတို႔မွာ နီးလ်က္ႏွင့္ ေ၀း၍ ေနၾကေလ၏။
စားစရာ အစအနမ႐ွိမွန္း သိလ်က္ႏွင့္ မိမိကို ဒုကၡေပးေနေသာ ဘိုက္ကို တပတ္႐ိုက္သလို ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကားမက်န္ ႐ွာေဖြခဲ့ရေသာ သိန္းလြင္မွာ ဤနည္းႏွင့္ မကိုက္ေတာ့သည္ကို သိလာသည့္အတိုင္း ပိုက္ဆံမလိုေသာ အျခားနည္းလမ္းမ်ားကို ႐ွာေဖြရေလေတာ့၏။
ထိုေၾကာင့္ ပဌမဦးဆံုး ေရအိုးစင္သို႔ သြားကာ ေရကို အားပါးတရ ေသာက္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ဆာသည္ဟူေသာ အသိဥာဏ္ကို ဦးေဏွာက္တြင္းမွ ႏွင္ထုတ္ကာ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ စိတ္ကို အလုပ္ေပးထားမည္ဟု ေတြးမိကာ အိမ္ေ႐ွ႔သို႔ ထြက္ခဲ့ၿပီးလွ်င္ ဘျမင့္ထိုင္သြားေသာ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ ခံုကေလးေပၚတြင္ ထိုင္ခ်လိုက္ယင္းက ဘျမင့္ တပိုင္းတစ ဆြဲထားေသာ ပန္းခ်ီကားကေလးကို ၾကည့္ေနေလ၏။
ပန္းခ်ီကားကေလးကို ၾကည့္ယင္းက သူ၏စိတ္တို႔သည္ အခန္းထဲတြင္ ေ၀ွ႔ယမ္း ေျပးလႊားေနၾကေသာ ေလညႇင္းကေလးမ်ားႏွင့္အတူ လြင့္ပါးသြားၾကၿပီးလွ်င္ ထူထပ္ေသာ ႏွစ္အပိုင္းအျခား တိမ္တိုက္တို႔ကို ေဖာက္ထြင္းကာ အျဖစ္အပ်က္ေဟာင္းမ်ားဆီသို႔ ေျပးလႊားသြားေလၾက၏။
မိမိ လုပ္ကိုင္ေနေသာ ကုန္တိုက္ႀကီး အလုပ္ ေလ်ာ့ပါးေရး လက္နက္ေၾကာင့္ မိမိတသက္လံုး ေမွ်ာ္လင့္အားထားေနေသာ ထမင္းအိုး ကြဲခဲ့ပံု၊ ေလာကႀကီးအလယ္တြင္ အေမသားဆိုစေလာက္ ႏွစ္ဦးတည္း အားအကိုးဆံုး ႐ွိရာမွ မိမိ ဒုကၡတြင္း က်ေနစဥ္ မိခင္က ေသမင္းေနာက္သို႔ လိုက္သြားပံု၊ ၎ေနာက္ အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းဘျမင့္က ကယ္ဆယ္ထားပံု တို႔မွာ သိန္းလြင္၏မေနာဓာတ္တြင္ ပုလဲ ပုတီးေစ့မ်ားကဲ့သို႔ တသီတတန္းႀကီး ေပၚေပါက္ထင္ျမင္ လာေလ၏။
ေသာင္မျမင္ ကမ္းမျမင္ ပင္လယ္အတြင္း၌ ေမ်ာပါေနစဥ္ ကတၱဴေလွငယ္တစင္းက ကယ္ယူျခင္းခံရသျဖင့္ အတိုင္းမသိေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္မိေသာ္လည္း ထိုကတၱဴေလွငယ္ပင္လွ်င္ ပင္လယ္လိႈင္းတံပိုးတို႔ေအာက္ မေရာက္ေအာင္ အေတာ္ႀကီး ႀကိဳးစားေနရသည္ကို ေတြ႔ရေသာအခါ ဒုကၡအတြင္းမွ ႐ွင္း႐ွင္းလြတ္ေျမာက္ျခင္း မ႐ွိေသးသျဖင့္ စိတ္ကို ဒံုးဒံုးခ် ၀မ္းမေျမာက္ႏိုင္ေသးသကဲ့သို႔ မိမိကိုယ္ကို ကယ္ဆယ္လိုက္ေသာ ဘျမင့္ပင္လွ်င္ ေန႔ဘို႔ညစာ အလ်င္မီေအာင္ မနည္းႀကီး ႀကိ္ဳးစားေနရသည္ကို ေတြ႔ရေသာအခါ စိတ္ေအးရသင့္သေလာက္ မေအးရႏိုင္ သည့္အျပင္မိမိေၾကာင့္ အပိုတက္လာရေသာ ဘျမင့္ အတြက္ သနားအားနာ ျဖစ္၍ေနေလ၏။
ထိုအတြင္း ေစာေစာက ေပ်ာက္သလို႐ွိေနေသာ ဆာသည့္အသိဥာဏ္မွာ ႐ုတ္ခ်ည္းဆို သလို ဦးေဏွာက္အတြင္းသို႔ ျပန္လည္ ခုန္၀င္လာသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ တမနက္လံုး အစာမစားရေသးသျဖင့္ အစာလိုသည္ဟု ႏို႔တစ္ေပးလိုက္သကဲ့သို႔ ရင္တြင္းမွလည္း အူတၾကဳတ္ၾကဳတ္ ျဖစ္လာၿပီး လည္ေခ်ာင္းတြင္ ပူလာသျဖင့္ မိမိအေတြးတို႔ကို ျဖတ္လိုက္ရကာ ေရအိုးစင္ ႐ွီရာသို႔ တဖန္သုတ္ေျခတင္ခဲ့ ရျပန္ေလ၏။
ေရတက်ိဳက္က်ိဳက္ အားရပါးရ ေသာက္ေနစဥ္မွာပင္ လမ္းထိပ္ဘက္ဆီမွ ဆူညံေျပးလႊားသံ၊ ကုလားမ်ား၏ ဟစ္ေအာ္သံမ်ားကို မပီမသ သဲကနဲ သဲကနဲ ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ အေၾကာင္းကို သိလိုေဇာျဖင့္ အိမ္ေ႐ွ႔ျပဴတင္းေပါက္ဆီသို႔ အေျပးအလႊား လာေနစဥ္ပင္ ကေလးမ်ား၏ ငယ္သံပါေအာင္ ေအာ္လိုက္ၾကေသာ အသံမ်ား အၾကားတြင္ ေသနတ္ သံုးေလးခ်က္မွ် စဥ္တိုက္ ပစ္ခတ္သံတို႔ကို အတိုင္းသား ၾကားရေလ၏။
ျပဴတင္းေပါက္မွ ၾကည့္လိုက္သည့္အခါတြင္ကား လမ္းထိပ္ဘက္တြင္ ကမၻာပ်က္ သကဲ့သို႔ လူေတြ ေျပးလႊားေနၾကပံု၊ တုတ္ဓါးမ်ားကို ကိုင္ထားၾကေသာ ကုလားျမန္မာမ်ား ႐ိုက္ႏွက္ထိုးခုတ္ေနၾကပံုတို႔မွာ စစ္ပြဲကေလးက်င္းပေနသကဲ့သို႔ မွတ္ထင္ရေလ၏။
သိန္းလြင္သည္ လမ္းဘက္သို႔ ၾကည့္ေနရင္းက ဘျမင့္ကို သတိရမိေသာအခါ ငယ္ထိပ္ေသြးေရာက္သြားသလို မ်က္စိမ်ား ျပာသြားေလ၏။
"ဘျမင့္... ဘျမင့္.... ဘယ့္ႏွယ္မ်ား ျဖစ္မလဲ" ဟု ပါးစပ္က တျဖစ္ေတာက္ေတာက္ ေရ႐ြတ္ရင္း၊ အၿငိမ္မေနႏိုင္သကဲ့သို႔ အိမ္ထဲသို႔ ၀င္လိုက္ ျပဴတင္းေပါက္သို႔ ထြက္လိုက္ႏွင့္ စိတ္ဒုကၡေရာက္၍ ေနေလ၏။
ထိုအတြင္း အိမ္ေအာက္ထပ္မွ ထိခိုက္ကြဲ႐ွသံမ်ား၊ ႐ိုက္ႏွက္သံမ်ား၊ ကုလားမ်ား၏ ေအာ္ဟစ္သံမ်ားကို ၾကားရသျဖင့္ ျပဴတင္းေပါက္မွေန၍ ငံု႔ၾကည့္လိုက္ရာ ဗမာလူ႐ြယ္ ၂၀ ခန္႔ ကုလားေဟာ္တယ္ကို ႐ိုက္ႏွက္ဖ်က္ဆီးေနၾကသည္ကို ျမင္ရသျဖင့္ ပဌမေသာ္ အံ့အားသင့္သြားေလ၏။
၎ေနာက္ ဘာစိတ္ဘာလက္ ေပါက္လာသည္မသိ၊ လံုခ်ည္ကို ခါးေတာင္းက်ိဳက္ လိုက္ၿပီးလွ်င္ ေလွကားမွ တဒံုးဒံုး အေျပးဆင္းသြားေလ။
ခဏမွ်ၾကာလွ်င္ သိန္းလြင္သည္ အ၀တ္ႏွင့္ ထုပ္ထားေသာ ေပါင္မံု႔ထုပ္ႀကီးကို ထမ္းကာ ဆိုင္ေပါက္၀မွ အထြက္ ကုလားစစ္ပုလိပ္မ်ားကို တင္ေဆာင္လာေသာ အာအီးတီကားႀကီး ဆိုင္ေရွ႔တြင္ ထိုရပ္လိုက္သည္ကို ျမင္လိုက္ရေလ၏။ ႐ုတ္တရက္ဆိုေသာ္ မ်က္စိမ်ားမွာ ျပာကနဲ ျဖစ္သြားကာ သတိလစ္သလို ရပ္ေနမိၿပီးမွ ခ်က္ခ်င္း ျပန္သတိရသကဲ့သို႔ ေလွကားသို႔ ေလးထစ္မွ် မနင္းလိုက္ရေသးမီ စူး႐ွေသာ ေသနတ္သံကို ၾကားလိုက္ရသည့္ အဆံုးတြင္ ေလွကားရင္း၌ ေခြေခြကေလး လဲက်ေနေသာ သိန္းလြင္ကို ေတြ႔ရေလ၏။
xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx
လူေသမ်ားကို ထားရာ ခန္းမႀကီး ျဖစ္ေလ၏။ မာေက်ာေတာက္ေျပာင္ေသာ ေက်ာက္ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ လူႏွစ္ေယာက္ေလွ်ာက္လာၾကေသာ ေျခသံမ်ားမွာ ေၾကာက္မက္ ဘြယ္ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ဆိတ္ၿငိမ္ေနေသာ ခန္းမႀကီးတြင္ အတိုင္းသား ၾကားရေလ၏။
ထိုေျခသံႏွစ္ခုသည္ အခန္းမႀကီးကို အလည္မွ ျဖတ္လာၾကၿပီး အေနာက္ေတာင္ ေထာင့္႐ွိ ခုတင္တခုအနီးသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ရပ္တန္႔သြားၾကေလ၏။
ဆရာမသည္ ခုတင္ေခါင္းရင္းဘက္သို႔ ေလွ်ာက္သြားကာ လူေသဖံုးထားေသာ အ၀တ္ကို လွပ္လိုက္ၿပီး ေျခရင္းတြင္ရပ္ေနေသာ ဘျမင့္ကို ၾကည့္လိုက္၏။ ဘျမင့္က ေခါင္းၿငိမ့္ျပ လိုက္ေသာအခါ ဆရာမသည္ အနီး႐ွိ တံခါးတခုမွ လွည့္ထြက္သြားေလ၏။
ဘျမင့္သည္ အသက္မ႐ွိသကဲ့သို႔ မလႈပ္မယွက္ ရပ္ကာ သိန္းလြင္၏ အေလာင္းကို မ်က္ေတာင္မခတ္ေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ေငးၾကည့္ေနေလ၏။
အ၀တ္မ်ားျဖင့္ ရစ္ပတ္ထားေသာ သိန္းလြင္မွာ မည္သည့္အခါကမွ် ဒုကၡအေပါင္းႏွင့္ မဆက္ဆံခဲ့ရဘူးသကဲ့သို႔ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ မ်က္ႏွာႏွင့္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေန သည္ဟု ထင္ရေလ၏။
"ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ သိန္းလြင္ရာ....." ဟူေသာ စကားမ်ားမွာ ထိခိုက္ေၾကကြဲလွေသာ ဘျမင့္၏ အသဲႏွလံုးၾကားမွ လြန္႔တက္လာၾကကာ ပါးစပ္မွ ညင္သာ ေျဖးေလးစြာ ထြက္သြားၾကေလ၏။
ဘျမင့္မ်က္လံုးအိမ္မွ ပူေႏြးေသာ မ်က္ရည္မ်ားမွာလည္း ပါးျပင္ေပၚမွ လိမ့္စီးက်လာ ၾကကာ အ၀တ္ျဖဴဖံုးထားေသာ သိန္းလြင္၏ ေျခေထာက္မ်ားေပၚသို႔ က်ဆင္း၍ ေနၾကေလ၏။
ထိုအတြင္း လံုခ်ည္ပန္းေရာင္ကို ဆင္တူ၀တ္ထားၾကေသာ ဆရာမကေလး ေလးေယာက္ ေပၚေပါက္လာကာ သိန္းလြင္၏ မ်က္ႏွာကို ျပန္ဖံုးလိုက္ၿပီး ခုတင္ကေလးကို တြန္းယူသြားၾကေလ၏။
ဘျမင့္သည္ မ်က္ရည္ျပည့္လဖမ္းေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ဆရာမကေလးမ်ား တြန္းသြားၾကေသာ ခုတင္ကေလး ေထာင္ခ်ိဳးတခုတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ကို ေနာက္ဆံုး ၾကည့္ျခင္းမ်ိဳးျဖင့္ ေမွ်ာ၍ ၾကည့္ေနလိုက္ေလသတည္း။
ဘဟိန္း
{၁၉၃၈- ခု ဒီဇင္ဘာလထုတ္ ဒဂုန္မဂၢဇင္း}
စာေပေမြ႔သူ ဘဟိန္း
အထက္ပါ 'ဘ၀ခရီး' ၀တၳဳတိုကေလးမွာ ကြယ္လြန္သူ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီေခါင္းေဆာင္ ကိုဘဟိန္း ေရးခဲ့ေသာ စာေပမ်ားအနက္ တခု ျဖစ္ေပသည္။
ကိုဘဟိန္း၏အမည္ကို ၁၉၃၆ ခု၊ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကတည္းက ၾကားဘူးၾကေပ လိမ့္မည္။ သူသည္ အထက္ျမန္မာျပည္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ပဌမဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢႀကီး စတင္တည္ေထာင္သူ တဦးလည္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္လာေသာအခါ တကၠသိုလ္သမဂၢ၊ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢတို႔တြင္ အတြင္းေရးမွဴး၊ ဥကၠဌ စသည္ျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ ဗမာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ၏ ေႂကြးေၾကာ္သံျဖစ္ေသာ မ်ိဳးညြန္႔မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္လည္း လုပ္ခဲ့သည္။
သူသည္ 'ဓန႐ွင္ေလာက' စေသာ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒအေျခခံ စာအုပ္မ်ားအျပင္ ရံဖန္ရံခါလည္း ၀တၳဳတိုမ်ား ေရးသားေလ့႐ွိသည္။
အယ္ဒီတာ
တာရာမဂၢဇင္း။
[တာရာမဂၢဇင္း အတြဲ၃၊ အမွတ္၂၀ မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။]
1 comment:
ဘဟိန္းဆိုလို ့ကြ်န္ေတာ္တို ့သိတဲ့ ကိုဘဟိန္းလားလို ့ ထင္ျပီး ဆက္ဖတ္လိုက္တာ ေအာက္ဆံုးမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ သူ ့အေၾကာင္းက အတည္ျပဳလိုက္ပါတယ္။
သူက အေရးအသာ အေတာ္ ညက္တာပဲ..
ကြ်န္ေတာ့္မွာ ဖတ္ရင္းနဲ ့အသက္ရႈေတြေတာင္ ျမန္လာတယ္။
ကိုသိန္းလြင္ကို ကံဆိုးသူေပးလုပ္ထားတာလဲ ပီျပင္တယ္...
မွ်ေဝေပးတာ ေက်းဇူးပါ.. ကိုေအးဝင္းေရ
Post a Comment