Saturday, February 23, 2008

ဓားေတာင္၊ မီးပင္လယ္ႏွင့္ ျမသန္းတင့္(ပထမပိုင္း)
ေရးသူ-ထက္ျမက္

[ထက္ျမက္ရဲ႔ သူတို႔ ကိုးေယာက္ စာအုပ္၊ ၂၀၀၅ စက္တင္ဘာလ၊ ပထမအႀကိမ္ပံုႏွိပ္ျခင္း၊ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္]
၉၈ ခုႏွစ္၊ ေမလထုတ္ ကလ်ာမဂၢဇင္းတြင္ ဆရာမဂ်ဴး၏ "ဆရာ့ကိုလြမ္းတဲ့စာ" ဟူေသာ ေဆာင္းပါး ကို ဖတ္လိုက္ရသည္။ ဆရာျမသန္းတင့္ႏွင့္ ရင္းႏွီးခဲ့ပံု၊ ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ ေကာင္းပံုတို႔ကို ေရးထားၿပီး သူမ ငယ္စဥ္က ဆရာျမ ဘာသာျပန္သည့္ "ဘ၀တကၠသိုလ္" ကို ဖတ္ၿပီး စိတ္ဓါတ္ခြန္အား ေကာင္းလာပံု၊ ယခုလည္း စာမွန္မွန္ ေရးဖို႔၊ စိတ္ဓါတ္မက်ဖို႔ အားေပးပံုတို႔ကို ေရးထားသည္။ ဆရာျမ၏ စာအုပ္မ်ားကို ငွားဖတ္ၿပီး ျပန္မေပးရေသး၍ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရသည္ကိုလည္း ေရးသည္။


ထိုမဂၢဇင္း၌ ပင္ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ညိဳကလည္း ဘာသာျပန္ က၀ိဆိုၿပီး ဆရာျမကို အမွတ္တရ ေရးသည္။ ဧၿပီလထုတ္ မဂၢဇင္းမ်ားမွစၿပီး ဆရာျမသန္းတင့္အတြက္ အလြမ္းစာမ်ားကို ေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။ စာေရးဆရာမ်ားက ေရးသျဖင့္ သူ႔အေၾကာင္း လြမ္းစရာ၊ အမွတ္ရစရာမ်ားမွာ စာေပအေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ စာေပပညာ႐ွင္တဦး၊ ဘာသာျပန္က၀ိတဆူ အစ႐ွိသျဖင့္ ႏွေျမာစရာ အလြန္ေကာင္းေသာ စာေရးဆရာႀကီးအျဖစ္ ေထာမနာ ျပဳၾကသည္။ ယခု ဆရာမဂ်ဴး၏ စာတြင္လည္း-
'လူ႔ဘ၀မွာ ေသျခင္းတရား (Mortality) နဲ႔ အတူ မေသျခင္းတရား (Immortality) ဆိုတာလည္း အမ်ိဳးအစားတခု အျဖစ္ ႐ွိေနတယ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပဲ ေသျခင္းတရားကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ မေသျခင္းတရားကို အရင္ဆုပ္ကိုင္ ပိုင္ဆိုင္မိေအာင္ အသည္းအသန္ ႀကိဳးစားၾကရတယ္။
တခ်ိဳ႔မွာေတာ့ အားလံုးက ေမ့ေလ်ာ့ စြန္႔ပယ္ထားခံရမႈေၾကာင့္ လူ႔ကိုယ္ခႏၶာႀကီး တကယ္မေသဆံုး ခင္မွာပဲ ေသေနခဲ့ၿပီ။ အဲဒီလိုပဲ လူကိုယ္ခႏၶာ ေသခဲ့ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ရာေပါင္းမ်ားစြာ အသက္႐ွင္က်န္ရစ္ ေနတဲ့ လူအမ်ိဳးအစားေတြလည္း သမိုင္းမွာ အမ်ားႀကီး ႐ွိေနပါတယ္။ သူတို႔ဟာ မေသျခင္းတရား (Immortaltity) ကို ရ႐ွိသြားသူေတြလို႔ ကၽြန္မတို႔ အားၾကရတယ္။
"ျမသန္းတင့္" ဆိုတဲ့ နာမည္ဟာ မေသျခင္းတရား (Immortality) ပဲ ျဖစ္ပါတယ္'
ဟု ေရးထား၏။ လန္ဒန္၌ Time လို သတင္းစာႀကီးကလည္း ဆရာျမ ကြယ္လြန္ျခင္းကို ဓာတ္ပံုႏွင့္ တကြ ေဖာ္ျပသည္။ ေအအက္ဖ္ပီ သတင္းဌာနကလည္း သူ႔အေၾကာင္း အက်ဥ္းေရးၿပီး တကမၻာလံုးကို သတင္းေပးပို႔သည္။ စာေရးဆရာ၊ ဘာသာျပန္ဆရာ၊ ကြန္ျမဴနစ္အယူအဆ႐ွိ၍ ေထာင္ထဲတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားေနရသူ၊ အိႏိၵယသမုဒၵရာတြင္း႐ွိ ကိုကိုးကၽြန္းသို႔ ပို႔ခံရသူ၊ အမ်ိဳးသားစာေပဆုကို ငါးႀကိမ္ တိုင္တိုင္ ရ႐ွိခဲ့သူ စသျဖင့္ သတင္းစာထဲတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ဆရာျမသန္းတင့္အေၾကာင္းေရးသမွ် စာမ်ားတြင္ သူ ျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံေရး၊ နယ္ခ်ဲ႔ ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္႐ွားမႈမ်ားအေၾကာင္း မည္သူကမွ် အထူးျပဳ မေရးၾက။ ထိုအ ေၾကာင္းမ်ားကို သူႏွင့္အတူ ျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားက ေရးမွ သိ႐ွိၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ သူ ေရာက္ခဲ့သည့္ ကိုကိုးကၽြန္းဘ၀အေၾကာင္း၊ သူေရာက္႐ွိခဲ့သည့္ ဘ၀တကၠသိုလ္ အေၾကာင္းမ်ားကို လည္း သူနဲ႔အတူ ေက်ာ္လႊားခဲ့သူမ်ားက ေရးမွ ပိုမိုျပည့္စံုေပလိမ့္မည္။ ကလ်ာမဂၢဇင္း၌ပင္ ဆရာ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ညိဳက ဘာသာျပန္ က၀ိ သို႔မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္သိေသာ ဆရာျမသန္းတင့္ဟု ေရးထားေသာ အလြမ္းစာထဲတြင္-
"စာေပႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အစဥ္အလာႀကီးသူ"
စင္စစ္ ဆရာျမသန္းတင့္သည္ အသက္ငယ္ငယ္ႏွင့္ စာေပႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အစဥ္အလာႀကီးသူ ျဖစ္သည္။ ၁၉၄၄ ခုႏွစ္တြင္ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး၌ ပါ၀င္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ၁၉၄၅-၄၇ ခုႏွစ္တြင္ မႏၱေလးခ႐ိုင္ ဖဆပလ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႏွင့္ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီတို႔တြင္ အခိ်န္ျပည့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ စစ္ၿပီး၍ ၁၉၄၈ခု၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါတြင္လည္း တကၠသိုလ္သမဂၢ ႏွင့္ တကၠသိုလ္မဂၢဇင္း ေကာ္မတီတို႔တြင္ ပါ၀င္လႈပ္႐ွားခဲ့သူ ျဖစ္၏။ ဆရာျမသန္းတင့္သည္ ေနာက္ပိုင္း တြင္ တကၠသိုလ္မွ ထြက္၍ ျပင္ပႏိုင္ငံေရးေလာက၊ စာေပေလာက၌ ဦးေဆာင္မႈအခန္းက ပါ၀င္ လႈပ္႐ွားခဲ့၏။ စာေပသစ္လႈပ္႐ွားမႈ၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္႐ွားမႈ၊ ျပည္ေတာ္သစ္ဂ်ာနယ္၊ တိုးတက္ေရး သတင္းစာ၊ ျပည္သူ႔တိုးတက္ေရးပါတီ စသည္ျဖင့္။ သို႔ျဖင့္ ထိုစဥ္က အေ႐ွ႔ဥေရာပ ဆို႐ွယ္လစ္ႏိုင္ငံမ်ား ႏွင့္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္ေရာက္ခဲ့၏။ ကိုကိုး ကၽြန္းသို႔ ႏွစ္ႀကိမ္ အပို႔ခံခဲ့ရသည္။ (၁၉၅၈ခုႏွစ္ႏွင့္ ၁၉၆၃) ဟု ေရးသားထားေလသည္။ ဆရာျမ ဘ၀သည္ တိုက္ပြဲျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႔အတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သည္။ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္မ်ား၊ အဂၤလိပ္ နယ္ခ်ဲ႔သမား အားလံုးကို တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သည္။ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္၊ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္၊ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္၊ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္.....။
ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဆရာျမသန္းတင့္သည္ ဘ၀တကၠသိုလ္၌ သိကၽြမ္းရင္းႏွီးခဲ့ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က မူလတန္း၊ သူက ဘြဲ႔လြန္။ ယခင္က လံုး၀မသိကၽြမ္းခဲ့ေသာ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ႏွင့္ ဆရာျမကို တခ်ိန္တည္းတြင္ တၿပိဳင္တည္းရင္းႏွီးခဲ့ရသည္။ စစ္ႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အမွတ္ (၉)အထိသာ ဖတ္ခဲ့ရ ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က က်န္အခန္းမ်ားႏွင့္ ဇာတ္သိမ္းပိုင္းကို သူ႔ထံမွ ညစဥ္ နားေထာင္ခဲ့ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဆရာျမေရးခဲ့ေသာ အေမွာင္ရိပ္၀ယ္ႏွင့္ ဆယ္ႀကိမ္ေျမာက္ အလည္ေရာက္ျခင္းတို႔ အေၾကာင္း ေမးၾကသည္။ သူက စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ ေျဖျပသည္။ မနက္ဘက္ မ်က္ႏွာသစ္၊ လမ္း ေလွ်ာက္ၿပီးခ်ိန္တြင္၊ Learner အဘိဓာန္ကို အစကေန တ႐ြက္ခ်င္း ဆရာျမ ဖတ္ေလ့႐ွိသည္။ မ်က္မွန္ထူႀကီးႏွင့္ မ်က္လံုးနား ကပ္ဖတ္သည္။ စာအုပ္ကလည္း ႐ွားပါးသျဖင့္ ထိုအဘိဓာန္မွာ အဖိုးတန္လွေသာ ရတနာတပါး ျဖစ္ေနေလသည္။ တညေနတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထံသို႔ စာအုပ္ (၃) အုပ္ ေရာက္လာပါသည္။ စာအုပ္႐ွားပါးလွသည့္ေနရာ၊ စာအုပ္ငတ္မြတ္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ မည္သို႔မည္ပံု မ်က္စိလည္၊ မ်က္စိလွ်မ္းၿပီး ေရာက္လာသည္မသိ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သူအရင္ဖတ္မည္၊ ငါ အရင္ဖတ္ မည္ဟု အလုအယက္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ ဦးတင္ေအာင္ႏွင့္ ဦးျမသန္းကေတာ့ ၀မ္းသာအားရ ျပံဳးၿပီး ၾကည့္ေနၾကသည္။ ဦးတင္ေအာင္က ကၽြန္ေတာ့္ ပုခံုးကို ဖက္ၿပီး 'တယ္ထူးဆန္းတာပဲဗ်' ဟုေျပာသည္။ ဦးျမသန္းကေတာ့ 'ခင္ဗ်ားကေတာ့ အေတာ္ကုသိုလ္ကံေကာင္းတဲ့လူပဲဗ်' ဟုေျပာေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္မ်ားက ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကို ဦးတင္ေအာင္ဟုေခၚၿပီး ဆရာျမသန္းတင့္ကို ဦးျမသန္းဟု ေခၚခဲ့ၾကသည္မွာ ယခုထိ ႏႈတ္က်ိဳးေနေလၿပီ။ ကိုခင္ေမာင္ေဇာ္ (ေဇာ္၀င္းကို)တို႔လို ခ်ာတိတ္မ်ားကမူ 'ဦးေလး' ဟု ေခၚၾကပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ရေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ အဂၤလိပ္လိုေရးထားေသာ စာအုပ္ (၃) အုပ္ျဖစ္သည္။ ဘုရားပံုႏွင့္ Buddha ဆိုေသာစာအုပ္၊ ခ်ားလ္စ္ဒစ္ကင္း၏ Great Expectation၊ ဆြန္းမားဆက္ေမာ္န္၏ Narrow Corner တို႔ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္က စာေရးဆရာ ေကတီဦးေက်ာ္တင့္မွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ အတူ ႐ွိေနသည္။ ဦးေက်ာ္တင့္လည္း ဆမ္းမားဆက္ေမာန္ကို အသည္းစြဲ ျဖစ္သည္။ စာငတ္ေနသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္၍ ထိုစာအုပ္မ်ားမွာ အဂၤလိပ္စာကၽြမ္းက်င္ေသာ သူတို႔အဖို႔ အလြန္တပ္မက္စရာမ်ား ျဖစ္ေနသည္။ အထူးသျဖင့္ ေမာ္န္၏ စာအုပ္ကို သူတို႔သံုးဦးလံုး ဖတ္ခ်င္ေနပံုရသည္။ တေယာက္လက္ တေယာက္ ယူ၍သာ ၾကည့္သည္။ ဦးတင္ေအာင္ႏွင့္ ဦးျမသန္းက ဘာမွမေျပာ။ ဦးေက်ာ္တင့္ကမူ 'ေဟ့လူ...ခင္ဗ်ားၾကည့္ၿပီးရင္ က်ဳပ္ဖတ္မယ္ေနာ္' ဟု ကၽြန္ေတာ့္ ပခုန္းကို ဖက္ၿပီး ေျပာလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဦးျမသန္းတို႔ႏွစ္ဦးကို အားနာပါးနာျဖင့္ လွမ္းၾကည့္လိုက္ရာ ဦးျမသန္းက 'Narrow Corner ကို ကိုေက်ာ္တင့္ကို ေပးဖတ္လိုက္ပါဗ်ာ၊ သူကေမာ္န္ဆိုရင္ သိပ္ႀကိဳက္တဲ့လူ' ဟု ေျပာလိုက္ သည္။ ဦးတင္ေအာင္ကလည္း ေခါင္းညိတ္၍ ေထာက္ခံသည္။ ထိုေန႔က Great Expectation ကို ဦးတင္ေအာင္ကဖတ္၊ Buddha ကို ဦးျမသန္းကဖတ္ၿပီး၊ Narrow Corner ကို ဦးေက်ာ္တင့္က ဖတ္ၾကသည္။ ညဘက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိုင္ေနက် စကား၀ိုင္းမွာ ေနရာေျပာင္းလိုက္ရသည္။ ဦးတင္ေအာင္ႏွင့္ ဦးျမသန္းတို႔ ခုတင္မ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္မထိုင္ျဖစ္ေတာ့ပါ။ ေန႔လည္းအတူ တူ၊ ညလည္းအတူ တူ၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အတူေနလာခဲ့ရသူမ်ားသည္ သာမန္ ရင္းႏီွးသူမ်ားထက္ ပိုမိုပါသည္။ ထိုသို႔ေနရာမွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုး ႐ုတ္တရက္ ေ႐ႊ႔ေျပာင္းခဲ့ၾကရသည္။
၁၉၆၉ခု၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ အတြင္းတြင္ အိႏၵိယသမုဒၵရာအလယ္၊ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ အတြင္း႐ွိ ကိုကိုးကၽြန္းၿမိဳ႔နယ္မွ ဘ၀တကၠသိုလ္သို႔ တဆင့္တက္ သင္ၾကားခဲ့ရေလသည္။ ေနသားက်လာေသာ အခါ၊ ဦးေက်ာ္တင့္က အဂၤလိပ္သတၳဳစာအုပ္မ်ား ရ႐ွိခဲ့၏။ သားျဖစ္သူက ပို႔ေပးသည္။ အထူးသျဖင့္ ဆြန္းမားဆက္ေမာ္န္ ၀တၳဳမ်ားျဖစ္သည္။ ၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္မ်ား အတြဲလိုက္ Summing up, The Moon and the Six Pence, Human Bondage စေသာ စာအုပ္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖတ္ၾကရသည္။ ဦးေက်ာ္တင့္က သူ စာအုပ္မ်ားရတိုင္း ဦးတင္ေအာင္၊ ဦးျမသန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ငွား၏။ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ ဖူးသမွ်တြင္ ေမာန္ကို သေဘာအက်ဆံုး၊ ေမာန္၏ စာေပအေရးအသားကို အႏွစ္သက္ဆံုးမွာ ဦးေက်ာ္တင့္ ျဖစ္ပါသည္။ Narrow Corner တအုပ္တည္းကို (၂၃)ေခါက္တိတိ ဖတ္ခဲ့သည္။ အခ်ိဳ႔စာပိုဒ္မ်ားကို အလြတ္ ႐ြတ္ျပ၏။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္ၿပီး လူငယ္ဆန္သည့္ ဦးေက်ာ္တင့္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ေပါင္းမိသည္။ ဦးေက်ာ္တင့္ႏွင့္ဦးျမသန္းမွာ အခင္ဆံုး ျဖစ္ေလသည္။
ဦးျမသန္းသည္ စိတ္႐ွည္သည္။ မိမိကခ်ည္း ေျပာသည္ထက္ သူတပါးေျပာသည္ကို ေလးေလး စားစား နားေထာင္သည္။ ႐ွင္းျပစရာ ႐ွိသည္ကိုလည္း သေဘာေပါက္ေအာင္ ႐ွင္းျပတတ္သည္။ လူက ေအးေအးေပ်ာ့ေပ်ာ့ဟု ထင္ရေသာ္လည္း အလုပ္ၾကမ္းမွန္သမွ်ကို သူလုပ္ႏိုင္သည္။ အသားမာေသာ သစ္နီပင္ႀကီးမ်ားကို ထင္းဆိုက္ရန္လွဲလ်င္လည္း ငါးမန္းစြယ္ကို ေကာင္းေကာင္းဆြဲႏိုင္သည္။ ေရလည္းထမ္းႏိုင္သည္။ စမ္းၾကည့္မည္ဆိုၿပီး ဦးေက်ာ္တင့္ႏွင့္အတူ ဆန္အိတ္ထမ္းၾကည့္ရာ ႏွစ္ဦး စလံုးထမ္းႏိုင္သည္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေရလံုး၀ မကူးတတ္ေသာ ဦးျမသန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ မိုင္၂၆၀ လွမ္းေသာ ပင္လယ္ထဲေရာက္မွ ေရကူးတတ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သေဘာေလာက္သာ ကူးတတ္ခဲ့ၿပီး ဦးျမသန္းက ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ကူးတတ္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆရာမ်ားမွာ ကိုေဖေအာင္ႏွင့္ ကိုၿငိမ္းေမာင္ျဖစ္သည္။ ဦးျမသန္းသည္ ေရကူးအေျခခံ တတ္ကၽြမ္းသြားသည္ႏွင့္ ၾကာၾကာမွန္မွန္ ေလ့က်င့္ေတာ့သည္။ သူက Crawling ေခၚ ေရထဲတြင္ အသက္႐ွဴဖို႔ ေခါင္းေပၚ႐ံုေလးေနၿပီး အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ကူးျခင္းကို သေဘာက်သည္။ အနည္းဆံုး တနာရီ ေရကူး၏။ တခါတရံ ႏွစ္နာရီေက်ာ္ေအာင္ ကူးတတ္သည္။ အလုပ္တခုကို ဇြဲႀကီးႀကီးႏွင့္ စိုက္လိုက္မတ္တတ္ လုပ္တတ္ေသာ အက်င့္႐ွိသည္။ ကိုကိုးကၽြန္းေရာက္ၿပီး အျပင္သို႔ လြတ္လပ္စြာ ထြက္ခြင့္ရသည္ႏွင့္ ဦးျမသန္းလမ္းမွန္မွန္ ေလွ်ာက္ေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကၽြန္းအေနာက္ဘက္ ျခမ္းတြင္ ေနၾကၿပီး ခရီးေ၀းေ၀းေလွ်ာက္ဖို႔ ျပန္႔ျပဴးက်ယ္ေျပာေသာ သဲေသာင္မ႐ွိ။ အေ႐ွ႔ဘက္ ကမ္းတေလွ်ာက္လံုးမွာ တမိုင္ေက်ာ္ေက်ာ္႐ွည္လ်ားသည့္ သဲေသာင္ျပင္ႀကီး ႐ွိ၏။ ေသာင္ျပင္အဆံုး ေျမာက္ဖက္၌ ေသာင္ျပင္အဆံုး ေျမာက္ဖက္၌ ဂ်ယ္ရီကၽြန္းေလး႐ွိသည္။ ပင္လယ္ဘက္ ေသာင္ျပင္ အဆံုးတြင္ ျပန္႔ျပဴးေသာ ေက်ာက္သားျပင္ႀကီး ႐ွိေလသည္။ ပင္လယ္ေရျပင္သည္ ေက်ာက္ျပင္ဆံုး သဲေသာင္စပ္ထိ တက္၏။ ေရတက္ေနလ်င္ ေရေကာင္းေကာင္းကူး၍ ရေလသည္။ ထိုအေ႐ွ႔ဘက္ ေသာင္ျပင္ေပၚတြင္၊ မနက္တိုင္း ဦးျမသန္းလမ္းေလွ်ာက္ေလ့႐ွိသည္။ မနက္ (၅) နာရီထိုးသည္ႏွင့္ ဦးျမသန္း ကၽြန္ေတာ့္ကို လာႏိွဳးေလ့႐ွိ၏။ အေႏြးထည္၊ ဦးထုပ္၊ လမ္းေလွ်ာက္သည့္ တုတ္ကိုင္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ဂ်ယ္ရီထိပ္မွ ဘန္ကာေတာင္ထိ ေလွ်ာက္ၾကၿပီးေနာက္ ဘန္ကာေတာင္ေပၚ ဆက္တက္ကာ အနားယူၾက၏။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ဦးျမသန္းက သူ႔ဘ၀ ျဖတ္သန္းမႈ တစိတ္တပိုင္းကို ေျပာျပတတ္ပါသည္။
အားလပ္သည့္ ေန႔မ်ားတြင္ မနက္ပိုင္းလမ္းေလ်ာက္ၿပီး ေန႔လယ္ပိုင္းတြင္ ဦးျမသန္း စာေရးပါသည္။ စာေရးသည္ ဆိုရာ၀ယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ ႐ွိေသာ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးထားေသာ ႏိုင္ငံေရးက်မ္း မ်ားကို ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေမာ္စီတုန္းေရးေသာ 'ျပည္သူတြင္းပဋိပကၡကို မွန္ကန္စြာ ကိုင္တြယ္ေျဖ႐ွင္းနည္း'၊ 'တ႐ုတ္ျပည္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း႐ွိ လူတန္းစားမ်ားကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္း'၊ 'ယင္အန္စာေပႏွင့္ အႏုပညာမိန္႔ခြန္း'၊ 'အိုယန္ဟိုင္ေတးသံ' ၀တၳဳႀကီးကိုေရးေသာ တ႐ုတ္စာေရးဆရာ ခ်န္ခ်င္းမိုင္၏ 'အတၱကို႐ိုက္ခ်ိဳးျခင္း' (Break the self) ေဆာင္းပါး၊ စတာလင္၏ 'ဆို႐ွယ္လစ္စီးပါြးေရး ျပႆနာမ်ား' စေသာ (ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသမွ်) စာအုပ္မ်ားကို ဦးျမသန္း(ဆရာျမသန္းတင့္) ဘာသာျပန္ ခဲ့သည္။ ေျပာစမွတ္ ျပဳေလာက္သည္မွာ Anti-Duhring ဆိုေသာ ဖရက္ဒရစ္အိန္ဂ်ယ္ေရးသည့္ 'ဒူးရင္းဆန္႔က်င္ေရး' က်မ္းႀကီးကို ဘာသာျပန္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
အစပိုင္းကေတာ့ သူဘာသာသူ ေရးပါသည္။ အဂၤလိပ္စာအုပ္ကို မ်က္လံုးနားကပ္ဖတ္လိုက္၊ ျမန္မာျပန္မည့္စာအုပ္ကို မ်က္လံုးနားကပ္ေရးလိုက္ျဖင့္ ၾကာလာေသာအခါ ျမင္ေနရသည့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က သနားလာသည္။ ဦးျမသန္းသည္ ေသဆံုးသြားသည္အထိ အၿငိမ္မေန၊ အနားေနတတ္သည့္ လူစားမ်ိဳး မဟုတ္ေပ။ ေရာက္ရာေနရာ၊ က်ရာဘ၀၌ အျမဲတေစ ႐ုန္းကန္လႈပ္႐ွားေနသူ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရာက္ရာေနရာတြင္ သူစာေရးေနျခင္း ျဖစ္၏။ စာေရးျခင္း၊ စာဖတ္ျခင္းသည္ သူ႔အလုပ္ျဖစ္ သလို သူ႔အနားယူမႈလည္း ျဖစ္ေနႏိုင္ေပသည္။ စာအုပ္မ်ားကို မ်က္လံုးနားကပ္ၿပီး စာေရးေနသျဖင့္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရးေပးပါရေစ၊ ဦးျမသန္းက အဂၤလိပ္စာအုပ္ပဲ ဖတ္ၿပီး ပါးစပ္က ျမန္မာျပန္ကိုပဲ ႐ြတ္ပါဟု အတင္းေတာင္းပန္ရေလသည္။ ပထမ သူက ျငင္းေနေသးသည္။ ေနာက္မွ သူ လက္ခံသည္။ Anti-Duhring က်မ္းကို 'ဒူးရင္းဆန္႔က်င္ေရးက်မ္း'ဟု ျမန္မာလိုျပန္ၿပီး အဂၤလိပ္ဘာသာမွေန ျမန္မာ ဘာသာသို႔ ႏႈတ္တိုက္ ႐ြတ္သြားေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က တေယာက္တလွည့္စီ လိုက္ေရးၾကၿပီး တပိုဒ္ သို႔မဟုတ္ တမ်က္ႏွာ၊ ႏွစ္မ်က္ႏွာ ေရးၿပီးေသာအခါ ျမန္မာျပန္ကို ျပန္ဖတ္ခိုင္းသည္။ ျမန္မာစာ အေရးအသား မေခ်ာသည္မ်ား၊ မႀကိဳက္သည္မ်ားကို ျပန္ျပင္သည္။ လိုအပ္သည္မ်ားကို ျဖည့္သည္။ မလိုအပ္သည္မ်ားကို ျဖတ္ပစ္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရးၿပီးသည့္စာမ်ားကို သူျပန္စစ္သည္။ ျပန္ေခ်ာသည္။
ဒူးရင္းဆန္႔က်င္ေရးက်မ္းကို ဘာသာျပန္ဆိုခဲ့စဥ္က ဆရာျမသန္းတင့္သည္ သူ႔ကိုယ္ေရာ စိတ္ပါ ျမႇပ္ႏွံ၍ ဘာသာျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ က်န္းမာေရးအတြက္ႏွင့္ စိတ္ၾကည္လင္ လန္းဆန္းဖို႔အတြက္ မနက္ပိုင္း လမ္းေလွ်ာက္ထြက္သည္။ ညပိုင္းမွလြဲ၍ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ အားလပ္သည္ႏွင့္ ဘာသာျပန္ ခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိေနသည့္အခန္းမွာ Theory of Force ျဖစ္၏။ အၾကမ္းဖက္မႈအေၾကာင္း၊ လူတန္းစား ကြဲျပားမႈႏွင့္ လူတန္းစား တိုက္ပြဲအေၾကာင္း၊ ေခါင္းပံုျဖတ္ အႏိုင္က်င့္မႈႏွင့္ လက္နက္၏ အေရးပါမႈ အေၾကာင္းတို႔ကို အိန္ဂ်ယ္က ဒူးရင္းကို ေခ်ပထားသည္။ သေဘၤာေပၚတြင္ ပုန္ကန္မႈ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရာ္ဘင္ဆင္က႐ူးဆိုးကို ကၽြန္းကေလးတကၽြန္းေပၚ ထားခဲ့ၿပီး ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ခဲ့ပံု၊ ေသနတ္တလက္၊ ယမ္းမႈတထုပ္၊ က်ည္ေစ့တဆုပ္၊ ရိကၡာေျခာက္တထုပ္၊ ေပးခဲ့ပံုမ်ားကို ေရးသားထား သည္။ လူမ႐ွိသည့္ ကၽြန္းတြင္ တေယာက္တည္းေနခဲ့ရေသာ ေရာ္ဘင္ဆင္က႐ူးဆိုးမွာ လူ႐ိုင္းေလး တဦးကို ေတြ႔ ႐ွိခဲ့သည္။ လူ႐ိုင္းမ်ားေနေသာ ကၽြန္းစုမ်ားတြင္ မ်ိဳးႏြယ္စုျခင္း ေခါင္းပံုျဖတ္ၾကရာမွ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္လာသူ ျဖစ္သည္။ ပင္လယ္ခရီးကို ေလွတစင္းျဖင့္ ေလွာ္ခတ္ျဖတ္သန္းၿပီး ေရာက္႐ွိလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ေရာ္ဘင္ဆင္က႐ူးဆိုး လူ႐ိုင္းကေလးကို ဖ႐ိုက္ေဒး Friday ဟု အမည္ေပး လိုက္ေသးသည္။ ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ လူသူမ႐ွိေသာ ကၽြန္းကေလးတကၽြန္းတြင္ ပထမ လူတေယာက္၊ ေနာက္ လူႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္ထြန္းလာေသာအခါ အစားအေသာက္ႏွင့္ အ၀တ္အထည္ ပိုင္ဆိုင္မႈ႐ွိသူ ေရာ္ဘင္ဆင္က႐ူးဆိုးႏွင့္ ပိုင္ဆိုင္မႈမ႐ွိသူ ဖ႐ိုက္ေဒးတို႔ၾကားတြင္ လူတန္းစားျပႆနာ၊ ပိုင္ဆိုင္မႈ ျပႆနာ ေပၚလာသည္။ ဖ႐ိုက္ေဒးကို ခိုင္းေစရာမွ အႏိုင္က်င့္မႈ၊ ၫႇင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈမ်ား ျဖစ္လာသည္။ လူကို ေသေစႏိုင္၊ နာက်င္ေစႏိုင္သည့္ လက္နက္႐ွိေသာ လူယဥ္ေက်း ေရာ္ဘင္ဆင္က႐ူးဆိုးက ဘာမွမ႐ွိေသာ လူ႐ိုင္းေလး ဖ႐ိုက္ေဒးအေပၚ စိုးမိုးျခယ္လွယ္ခြင့္ ရ႐ွိခဲ့ေလသည္။ ဖရက္ဒရစ္အိန္ဂ်ယ္ သည္ ေပ်ာ့ကြက္ ဟာကြက္မ႐ွိေလာက္ေအာင္ ဒူးရင္းကို တခ်က္ခ်င္း ေခ်ပခဲ့သည္။ 'ဒူးရင္းဆန္႔က်င္ ေရးက်မ္း' အခန္းတခန္း ျပန္ဆိုၿပီးသည္ႏွင့္ ဆရာျမသန္းတင့္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးကို ေန႔လည္ခင္း ၌ ဖတ္ျပေလ့ ႐ွိသည္။ ေရးၿပီးသမွ် စာမူမ်ားကို ႀကိဳးျဖင့္သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ခ်ည္ေႏွာင္ၿပီးသူ႔အိပ္ရာေဘး တြင္ သိမ္းဆည္းထားေလသည္။ မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ပါေစ၊ ဒူးရင္းဆန္႔က်င္ေရးကို ဆရာျမကိုယ္တိုင္ အပင္ပန္းခံ ဘာသာျပန္ဆိုခဲ့ျခင္းကိုကား ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး သိ႐ွိခဲ့ၾကပါသည္။
ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ႏွင့္ ဆရာဒဂုန္တာရာမွာ တခုတည္းဖြားမ်ား ျဖစ္သည္။ ဆရာျမသန္းတင့္ မွာ သူတို႔ႏွစ္ဦးထက္ ဆယ္ႏွစ္ငယ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈမွာ ရင္းႏွီး ၾကသည္။ ဆရာျမက ဆရာတာရာ၊ ဆရာဗန္းေမာ္ကို ကိုတင္ေအာင္၊ ကိုေဌးၿမိဳင္ဟုေခၚၿပီး ဆရာျမကိုေတာ့ ကိုျမသန္းဟု ေခၚၾကသည္။ ဆရာတာရာႏွင့္မူ စာေပသစ္လႈပ္႐ွားမႈတုန္းက ရင္းႏွီးခဲ့ၿပီး၊ ျပည္တြင္းျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လႈပ္႐ွားမႈတြင္ အတူလက္တြဲခဲ့ၾကသည္။ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ က်င္းပရာ ဆြစ္ဇလန္ႏိုင္ငံသို႔ အတူ သြားေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုရင္းႏွီးမႈမ်ား၊ အယူအဆ တူညီမႈမ်ားက သူတို႔၏ အသက္အ႐ြယ္ကြာဟမႈကို ေပ်ာက္ျပယ္ေစခဲ့သည္။ အတန္းေဖာ္ (Classmate) အခန္းေဖာ္(Roommate) မ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာဗန္းေမာ္က ဆရာျမထက္ ေက်ာင္းသက္႐ွည္ေလသည္။ ထိုရင္းႏွီးမႈမ်ားေၾကာင့္ 'ကိုတင္ေအာင္၊ ကိုေဌးၿမိဳင္' ဟု ေခၚပံုရသည္။ စာေပအရ ရင္းႏွီးမႈေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပံုရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဆရာျမႏွင့္ ဘ၀တကၠသိုလ္မွာ ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆယ္ႏွစ္ကြာေသာ္လည္း ဆရာတပည့္ ဆက္ဆံေရးမဟုတ္။ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ဆက္ဆံေရး၊ ညီအစ္ကိုဆက္ဆံေရး၊ တူ၀ရီးဆက္ဆံေရးမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ဦးေလးဟု ေခၚၾကသည္။ ဦးျမသန္း၊ ကိုျမသန္းဟု ေခၚၾကသည္။ သူကလည္း လူငယ္မ်ားကို 'ကို' တပ္၍ ေလးေလးစားစား ေခၚေ၀ၚဆက္ဆံသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သာမန္လူအမ်ားအဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ရင္းႏွီးမႈကိုမသိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အေခၚအေ၀ၚ အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို အျမင္ေစာင္းႏိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အလြန္ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးသူမ်ား၊ အတူေန၊ အတူစား၊ အတူအိပ္၊ အတူသြားခဲ့သူမ်ား၊ ေသေဖာ္႐ွင္ဖက္မ်ား၊ အနစ္နာခံခဲ့သူမ်ား၊ ဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့သူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာျမ ကြယ္လြန္သြားျခင္းသည္ ဆရာျမကို စာေပအရ ၾကည္ညိဳေလးစားသူမ်ားအဖို႔ စာေရးဆရာတဦး ဆံုး႐ႈံး သြားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အဖို႔ အလြန္ရင္းႏွီးေသာ ရဲေဘာ္တေယာက္၊ အသက္ေပး ခ်စ္ၾကည္ခဲ့ေသာ မိတ္ေဆြတေယာက္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သူ႔မိသားစုမွ လြဲၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထက္ ေၾကကြဲပါသည္ဆိုလ်င္ မဲ့ၿပံဳးၿပံဳး႐ံုကလြဲၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမွ် မေျပာလိုပါ။

ဒုတိယပိုင္းဆက္ဖတ္ပါ။

No comments: