Sunday, February 24, 2008

ဓားေတာင္၊ မီးပင္လယ္ႏွင့္ ျမသန္းတင့္(ဒုတိယပိုင္း-ဇာတ္သိမ္း)
ေရးသူ-ထက္ျမက္

ဆရာျမသည္ ဘ၀တူခ်င္း အနစ္နာခံသူ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားၾကည္ညိဳသူမ်းထဲတြင္ သူ႔အား ပိုမိုေလးစားရသည္မွာ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားထက္ သူက ပိုမို အနစ္နာခံခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လႊဆြဲလ်င္ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ အသက္ႀကီးျခင္း၊ မ်က္မွန္ထူတပ္ၿပီး အျမင္အာ႐ံုနည္းျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ သူ႔ကို ဘာမွ်မလုပ္ဖို႔ အတင္းတားေသာ္လည္း သူလက္မခံ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ တန္းတူ လႊဆြဲသည္။ က်န္းမာေရးေကာင္းသူ ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ပိုလုပ္သည္။ သူ႔အသက္အ႐ြယ္ လူႀကီးမ်ားထက္ သူက ပိုအလုပ္လုပ္သည္ကိုကား မည္သူမွ် ျငင္းႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထမင္းစားသည့္အခါ ႏွစ္ေယာက္ကို ဟင္းတခြက္(ေ၀ျခင္းလြယ္ရေအာင္ ႏွစ္ေယာက္ တခြက္ ထည့္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္) စားၾကသည္။ တတ္ႏိုင္သမွ် ဟင္းတံုး အေသးအႀကီး မွ်ထည့္ထားသည္။ ဆရာျမသည္ ဟင္းခြက္ထဲမွဟင္းကို သူစားရမည့္ အခ်ိဳးထက္ အျမဲေလွ်ာ့စားသည္။ အတူစားသည့္ ရဲေဘာ္ကို ပိုစားေစသည္။ အတူစားသူကလည္း မစားဘဲ သူ႔ကို ဦးစားေပးပိုထည့္လွ်င္ သူ လက္မခံ။ အတင္းထည့္ေပးလွ်င္လည္း ထမင္းကို အျမန္စား၍ သူ ထသြားတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ေနခဲ့ရသည့္ ကာလတြင္ ေဆးလိပ္ (၂)လိပ္ ဆိုလ်င္လည္း သူ (၂)လိပ္ပဲ ေသာက္သည္။ ပဲေလွာ္ (၁၀)ေစ့ဆိုလ်င္လည္း ထို႔ထက္ ေလွ်ာ့စားပါသည္။ ပိုင္ဆိုင္မႈအတြက္ ဆရာျမ ေလာဘတက္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္မေတြ႔ဘူးပါ။ အသက္ငယ္ငယ္ ႀကီးႀကီး သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ ေလးေလး စားစား ဆက္ဆံသည္။ ခ်စ္စရာအေကာင္းဆံုးမွာ တဖက္သားေျပာစကားကို ေလးေလးနက္နက္ နားေထာင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူသိၿပီးသား အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္လ်င္လည္း သူ ဂ႐ုစိုက္ၿပီး နားေထာင္သည္။ စာေရးဆရာ အေတာ္မ်ားမ်ား အထူးသျဖင့္ အသက္ႀကီးေသာ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား သည္ လူငယ္မ်ားကို စကားေတာ္ေတာ္ေျပာသည္။ (အ႐ြယ္လြန္ ေရာဂါတခုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္) သူတို႔ ေမာမွ အားရမွ တဖက္လူကို စကားေျပာခြင့္ေပးသည္။ ဆရာျမသည္ ထိုသူမ်ားထဲတြင္ မပါပါ။ စကား၀ိုင္းတခုတြင္ ဘက္ညီေသာ အေဖာ္တဦး ျဖစ္သည္။ နားလည္းေထာင္သည္။ ေျပာစရာ ႐ွိသည္ကိုလည္း ေျပာသည္။စကားေျပာေလာဘမႀကီး၊ စကားအမ်ားဆံုး ေျပာျခင္းျဖင့္ ၀ိုင္းသားမ်ားကို အႏိုင္မက်င့္ေပ။ ဆရာျမကို ေလာဘမႀကီးဟု ဆိုေသာ္လည္း သူေလာဘတက္လြန္းသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ အတူေနစဥ္က ေတြ႔ခဲ႔ရသည္။ ထိုအရာမ်ားမွာ စာဖတ္ေလာဘ ႀကီးျခင္းႏွင့္ စာေရးေလာဘ ၾကီးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
သူမ်က္စိ ဘာေၾကာင့္ မႈန္ရသလဲဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမးဖူးသည္။
'စာဖတ္မ်ားလြန္းလို႔ေပါ့ဗ်၊ ဂ်ပန္ေခတ္တုန္းကဆိုရင္ ေရနံဆီမီးခြက္နဲ႔ ဖတ္တယ္။ မီးခြက္နား ကပ္ၿပီး ဖတ္ရင္းနဲ႔ မ်က္စိမႈန္လာရတာပဲ' ဟု ဆရာျမက ျပန္ေျဖခဲ့ပါသည္။ ကိုကိုးကၽြန္းသို႔ ဒုတိယအႀကိမ္ ေရာက္ခ်ိန္၌ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားမွာ ဆိုးသထက္ ဆိုးလာသည္။ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္က ကိုကိုးကၽြန္းသို႔ ပထမ အႀကိမ္ သူေရာက္သည္။ ထိုအခ်ိန္က သူ႔မ်က္လံုးမ်ား ယခုေလာက္ မဆိုးေသး။ ပထမတုန္းက သူႏွင့္ အတူေနခဲ့ရေသာ ယခု ဒုတိယအႀကိမ္တြင္လည္း အတူေနခဲ့ရေသာ ေလထီးဦးအုန္းေမာင္ႏွင့္ ဦးေဖေအာင္တို႔က ေျပာပါသည္။ မိမိတို႔၏ မိသားစုမ်ားထံ တလတႀကိမ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာေရးၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာမ်ားကို ဦးျမသန္းအား ေပးဖတ္ၾကသလို သူ႔စာမ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အား ေပးဖတ္ပါသည္။ သူ႔မ်က္စိ မႈန္လာျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သူေရးထားသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ယခုတိုင္ မွတ္မိေနပါသည္။
'ေမာင့္မ်က္လံုးေတြက မႈန္သထက္မႈန္လာတယ္။ ၾကည့္ရတာ အားမရေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကိစၥမ႐ွိ ပါဘူး။ မ်က္စိလံုး၀ မျမင္ရေတာ့လို႔ စာမေရးႏိုင္ရင္လည္း ေဘဘီတို႔ကို တေယာထိုးၿပီး ေမာင္ ေကၽြးႏိုင္ ပါတယ္'
ဆရာျမ တေယာထိုးတတ္သည္ကို သူႏွင့္ ရင္းႏွီးသူတိုင္းပင္ သိၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ္တိုင္ ျမင္ဖူးသည္။ လသာေသာ ညတည ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေဆာင္၏ ေနာက္ဘက္ လေရာင္ျဖာ က်ေနေသာ ျပတင္းေပါက္တြင္ တေယာက္တည္းထိုင္ၿပီး ဆရာျမ တေယာထိုးေနသည္။ တေယာသံ ၾကားတုန္းကေတာ့ သူမွန္းမသိ။ တေယာထိုးသင္ေနေသာ ေမာင္ျမေသာင္းတို႔လို လူမ်ား၏ လက္သံမ်ိဳး မဟုတ္။ အခၽြဲအႏြဲ႔မ်ားျဖင့္ တုန္ယင္လိႈက္လွဲစြာ ထြက္ေပၚလာေသာ တေယာသံေၾကာင့္ စာဖတ္ေနရာမွ တခ်က္တခ်က္ သီခ်င္းစာသားကိုပါ လိုက္ဆိုသံ ၾကားရသည္။ ထိုအခါက်မွ ဆရာျမမွန္းသိရၿပီး ေနာက္ဘက္သို႔ အသာေလး ကၽြန္ေတာ္ေလွ်ာက္လာခဲ့ပါသည္။ ဆရာျမ တေယာကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ထိုးတတ္မွန္း ထိုအခါက်မွ သိရသည္။
လူတေယာက္၏ ဘ၀သည္ သူျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ သမိုင္း၏ ႐ိုက္ခတ္ခ်က္ကို ခံရသည္။ ထို႐ိုက္ခတ္ခံရေသာ သမိုင္းကိုပင္ ထိုလူက ပါ၀င္ ေရးဆြဲသြားတတ္ေပသည္။ ဆရာျမသန္းတင့္က အသက္ (၁၄)ႏွစ္သားကစၿပီး ႏိုင္ငံေရးနယ္သို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့၏။ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္တြင္ အာ႐ွလူငယ္အဖြဲ႔သို႔ ဆရာျမ ၀င္ေရာက္လႈပ္႐ွားခဲ့သည္။ ကေလးသာသာအ႐ြယ္ အသက္ (၁၄) ႏွစ္၊ (၁၅) ႏွစ္ေလာက္ကပင္ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးသမားတဦး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး ေျမေအာက္ကလပ္စည္းမ်ား တြင္ ဆရာျမ တာ၀န္ယူခဲ့ေလသည္။ ေနာက္ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲတြင္ နယ္ခ်ဲ႔ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ ေရးအတြက္ အသက္ (၁၆)ႏွစ္အ႐ြယ္တြင္ ေျခစံုပစ္၍ က်ရာတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ဖက္ဆစ္မ်ားကို ေမာင္းထုတ္လိုက္ၿပီး ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ၿပီးဆံုးခဲ့ေသာ္လည္း ျဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႔သမား မ်ားသည္ သူ၏ ဘိုးဘြားပိုင္ အေမြပစၥည္းတခုအျဖစ္ သေဘာထားကာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဆက္လက္ ကၽြန္ျပဳခဲ့ျပန္သည္။ ျမန္မာေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားကလည္း ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ႏွင့္ ဖက္ဆစ္၀ါဒကို တိုက္ထုတ္ လိုက္ရၿပီးေနာက္ နယ္ခ်ဲ႔သမားကို ထပ္မံတိုက္ထုတ္ရန္၊ လြတ္လပ္ေရး ရယူရန္အတြက္ ျပင္ဆင္ခဲ့ၾက၏။ ဆရာျမသန္းတင့္သည္ အထက္ျမန္မာျပည္ ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၊ မႏၱေလးခ႐ိုင္တြင္ လည္းေကာင္း၊ မႏၱေလးခ႐ိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီတို႔တြင္ လည္းေကာင္း၊ အခ်ိန္ျပည့္ တာ၀န္ယူရင္း ျမင္းျခံခ႐ိုင္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကိုလည္း တည္ေထာင္ကာ ခ႐ိုင္ေကာ္မတီ၀င္အျဖစ္ တာ၀န္ယူခဲ့ေလသည္။ 'လယ္သမားမ်ား သီးစားခ မေပးေရးတိုက္ပြဲ၊ လက္ငုတ္လယ္ျပန္ထြန္ေရးတိုက္ပြဲ၊ ေျမ႐ွင္ႀကီးမ်ား၏ လယ္မ်ားကို အတင္း၀င္ထြန္ေရးတိုက္ပြဲ' စေသာ လယ္သမားတိုက္ပြဲမ်ားကို 'အက္ကူးသခင္သိန္းေဖ' ႏွင့္အတူ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ ျမင္းျခံခ႐ိုင္တြင္ တာ၀န္ယူေနစဥ္ ႐ွင္မေတာင္ဓားျပဂိုဏ္းႀကီး အေၾကာင္း သူ႔ကိုယ္ေတြ႔အျဖစ္အပ်က္အား ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာျပခဲ့ေလသည္။
ထိုေန႔မနက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေ႐ွ႔ဘက္ကမ္းတြင္ လမ္းမေလွ်ာက္ျဖစ္ပါ။ အိပ္ရာထ ေနာက္က်သျဖင့္ နံနက္ (၆) နာရီေလာက္မွ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ၾကပါတယ္။ နီးနီးနားနား အေနာက္ ဘက္ကမ္း၊ အလယ္႐ြာဘက္သို႔ ႏွစ္ေယာက္သား ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကေလသည္။ အေနာက္ဘက္ကမ္းသည္ အေ႐ွ႔ဘက္ကမ္းလို သဲေသာင္ျပင္ႀကီး မ႐ွိေပ။ ေတာင္ကုန္းေျမျပင္႐ွိၿပီး ကမ္းေျခမွာလည္း ေက်ာက္ စြယ္မ်ား၊ ေက်ာက္ျပင္ႀကီးမ်ားသာ ႐ွိသည္။ ေတာင္ကိုျဖတ္ၿပီး ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ ကားလမ္း ႐ွိ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ကားလမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္ခဲ့ပါသည္။ ေဘးတဘက္တြင္ ေတာင္နံရံ၊ တဘက္၌ေခ်ာက္၊ ထိုမွ လြန္လွ်င္ က်ယ္ေျပာလွေသာ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးကို ေတြ႔ရသည္။ သစ္႐ြက္မ်ား ေပၚတြင္ ႏွင္းရည္စက္ေလးမ်ား တင္က်န္ေနၿပီး၊ ေဆာင္း၀င္စျဖစ္၍ ပင္လယ္မွ ျဖတ္တိုက္လာေသာ ေလေအးေၾကာင့္ အေႏြးအက်ႌမ်ားကို ဆြဲေစ့လိုက္ၾက၏။ ေတာင္ထိပ္ သစ္ပင္ေပၚမွ ငွက္ကေလးမ်ား၏ ေတးဆိုသံကို ၾကားေနရသည္။
"ဦးျမသန္း..ဟစ္ခ်္ေကာ့ရဲ႔ တူကက္ခ်္ေအသ္ဖ္ (To Cath a Theif) ၾကည့္ဖူးလား"
"ၾကည့္ဖူးပါတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
"ဒီေနရာကေန ပင္လယ္ကို လွမ္းျမင္ရေတာ့ အဲဒီကားထဲက မြန္တီကာလို ျမင္ကြင္းနဲ႔ မတူဘူးလား လို႔"
"ဟုတ္တယ္ဗ်၊ ဒါေပမဲ့ ဒီက ပိုလွတယ္။ ပိုၿပီးလည္းသာယာတယ္။ ပိုၿပီးလည္း ေအးခ်မ္းတာေပါ့။ မြန္တီကာလိုကေတာ့ ကားလမ္းနဲ႔၊ ကမ္းစပ္မွာ သေဘၤာေတြနဲ႔ ဆိုေတာ့ ဒီေလာက္မသာယာဘူးလို႔ ေျပာတာပါ။ ေတာင္ေပၚကေန ၾကည့္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းဟာ အေပၚစီးက ၾကည့္ရေတာ့ သာမန္ထက္ လွေနတာပါပဲ။ မႏၱေလးေတာင္ေပၚက ျမင္ကြင္း၊ ပုပၸါးေတာင္က ျမင္ကြင္းေတြလည္း သူ႔ေဒသနဲ႔သူ လွေနတာေပါ့ဗ်ာ"
"ေတာင္ဆိုလို႔၊ ဦးျမသန္း တ႐ုတ္ျပည္ေရာက္ေတာ့ က်င္ကန္းေတာင္ကို သြားခဲ့ေသးလား"
"က်င္ကန္းေတာင္ေတာ့ မေရာက္ခဲ့ပါဘူး၊ ငယ္ငယ္တုန္းက ႐ွင္မေတာင္ေတာ့ ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္"
"ဗ်ာ"
"ဟုတ္တယ္၊ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဂ်ပန္က်ဴးေက်ာ္ကာလနဲ႔ ကူမင္တန္အုပ္စိုးမႈကာလေတြမွာဆိုရင္ ဓားျပေတြ အလြန္ေသာင္းက်န္းခဲ့တယ္။ လူအင္အား၊ လက္နက္အင္အား ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဓားျပ ဂိုဏ္းႀကီးေတြဟာ ႏိုင္ငံအႏွံ႔မွာလိုလို ႐ွိေနခဲ့တယ္။ အထူးသျဖင့္ ေတာေတာင္ ထူထပ္ၿပီး ပုန္းခိုလို႔ ေကာင္းတဲ့ က်င္ကန္းေတာင္လို ေနရာမ်ိဳးတ၀ိုက္မွာ ဓားျပေတြ ေသာင္းက်န္းခဲ့တာေပါ့။ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကလည္း မတည္ၿငိမ္၊ ျပည္သူေတြရဲ႔ စီးပြါးေရးကလည္း အလြန္က်ပ္တည္းေနတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ သူခိုးဓားျပေတြ မင္းမူေပါမ်ားလာတတ္တာ ဓမၼတာပဲေလ။ အဲဒီ ဓားျပေတြနဲ႔ ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးေတြကို တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ေကဒါေတြလႊတ္ၿပီး စည္း႐ံုးခဲ့တယ္ဗ်။ တခ်ိဳ႔ေကဒါေတြဆိုရင္ ဓားျပေတြကို စည္း႐ံုးရင္း ဓားျပေတြက သတ္ပစ္တာ ခံလိုက္ၾကရတယ္။ ေခါင္းမာၿပီး ဆိုးသြမ္းတဲ့ ရက္စက္လြန္းတဲ့ ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးေတြက်ေတာ့ ပါတီက တပ္နဲ႔ တိုက္ခိုက္ ေခ်မႈန္းပစ္ရတယ္။ စီးပြါးေရးစနစ္ေၾကာင့္ ဓားျပျဖစ္ရတယ္ ဆိုတဲ့အေျခခံကို နားလည္ထားေတာ့ ဓားျပဂိုဏ္းအမ်ားစုဟာ ေတာ္လွန္ေရးထဲ ပါလာၿပီး ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကတယ္။ ကူမင္တန္ေတြကို ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာလည္း ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြ ႐ွိခဲ့ၾကပါတယ္"
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္းမွ ေတာင္တဆစ္ခ်ိဳးေကြ႔႐ွိ ေက်ာက္တံုးႀကီးတတံုးေပၚတြင္ ထိုင္နားေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးျမသန္းက ပင္လယ္ဘက္ ေမွ်ာ္ေငးၾကည့္ေန၏။ သူသည္ တစံုတရာကို အမွတ္ရ ေတြးေတာေနပံုရသည္။ ပင္လယ္ျပင္မွာ ၿငိမ္သက္ၿပီး လိႈင္းၾကက္ခြပ္ကေလးမ်ားသာ ေျပးေန၏။ မနက္ခင္း ေနေရာင္ေၾကာင့္ ေရျပာျပာမွာ တလက္လက္ ေတာက္ေနသည္။ ေက်ာက္ျပင္ႀကီးေပၚတြင္ ေက်ာက္နက္တံုးႀကီးႏွစ္တံုးကို ေသတၱာႀကီးႏွစ္လံုး ေထာင္ထားသလို အထင္းသား ျမင္ေနရသည္။ ထို ေက်ာက္တံုးႀကီးႏွစ္လံုးမွာ ဆယ့္ႏွစ္ေပခန္႔ ျမင့္ၿပီး၊ တလံုးႏွင့္တလံုး ႏွစ္ေပခန္႔သာျခားကာ ေက်ာက္သားျပင္ႀကီးတြင္ ထီးထီးႀကီး တည္႐ွိေနၾကသည္။ ႏွစ္ခုစလံုး အျမင့္ တဆယ့္ႏွစ္ေပ၊ အနံေျခာက္ေပ၊ ထု သံုးေပခန္႔ ႐ွိေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေက်ာက္ညီေနာင္ဟု အမည္ေပးထားေလသည္။ ညေနတိုင္း ေက်ာက္ညီေနာင္ထိပ္သို႔ တက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဆးလိပ္ ေသာက္ၾက၊ စကားေျပာၾကသည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ကာလႏွင့္ စစ္ၿပီးကာလမ်ားတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ တည္ၿငိမ္မႈမ႐ွိျခင္း၊ စပ္ကူးမတ္ကူးအခ်ိန္ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဓားျပသူခိုး ထႂကြခဲ့သည္။ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚဘက္၌ ဖ်ာပံု၊ ေဒးဒရဲတြင္ လသာသန္းေမာင္တို႔၊ ငသိုင္းေခ်ာင္းတြင္ ဆင္ဖိုးထြန္းတို႔မွာ နာမည္ႀကီး ဓားျပမ်ား ျဖစ္သည္။ ေတာမီးေလာင္ခ်ိန္တြင္ ေတာေၾကာင္မ်ား လက္ခေမာင္း ခတ္ေနျခင္းပင္။
"႐ွင္မေတာင္ဆိုတာ ပခုကၠဴခ႐ိုင္ထဲမွာ ႐ွိတယ္ဗ်။ ခင္ဗ်ားတို႔ ၾကားဖူးတဲ့ ႐ွင္မေတာင္ သနပ္ခါးဆိုတာ အဲဒီနယ္က ထြက္တဲ့ သနပ္ခါးကို အစြဲျပဳ ေခၚတာေပါ့ေလ။ ဒီေဒသေတြမွာက သနပ္ခါး ပင္ေပၚတယ္။ သနပ္ခါးတို႔၊ သန္းတို႔၊ ဒဟတ္တို႔၊ ထေနာင္း၊ တမာတို႔ ေပါက္တဲ့ ေဒသေတြပါ။ ႐ွင္မေတာင္ဆိုတာ သိပ္ျမင့္တဲ့ ေတာင္ႀကီးတလံုး မဟုတ္ဘူး။ ခပ္နိမ္႔နိမ္႔ေတာင္ေလးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မနက္ပိုင္းတက္တဲ့ ဘန္ကာေတာင္ထက္ေတာ့ ျမင့္တာေပါ့ဗ်ာ။ ေတာင္ေျခမွာ သနပ္ခါးေတာ၊ ေတာင္ေပၚမွာလဲ သနပ္ခါးပင္ ႐ွိပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဒီေဒသမွာ ဓားျပေတြ ေပါတယ္ဗ်။ ပခုကၠဴတင္ မဟုတ္ပါဘူးေလ။ က်န္ေဒသေတြမွာလည္း ဓားျပေတြ ေသာင္းက်န္းေနတာပါပဲ။ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ေပါက္စတို႔၊ ႏြားထိုးႀကီးေမာင္ေက်ာ္တို႔၊ ႐ွင္မေတာင္ခင္ေမာင္တို႔ စတဲ့ ဓားျပဂိုဏ္းေတြဟာ အင္နဲ႔အားနဲ႔ ထႂကြေနၾကပါတယ္။ အင္အားအေကာင္းဆံုးကေတာ့ ႐ွင္မေတာင္ခင္ေမာင္ဂိုဏ္းပါ။ ဓားျပအင္အား (၁၀၀)ေက်ာ္ေလာက္ ႐ွိတယ္။ ဓားျပသူခိုးေတြ ေသာင္းက်န္းလြန္းေတာ့ ရပ္႐ြာမွာ ေနထိုင္သူေတြအဖို႔ လံုျခံဳမႈမ႐ွိေတာ့ဘူး။ လူထုအတြက္ လံုျခံဳမႈ မ႐ွိဘူးဆိုရင္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္လည္း ျပည္သူကို စည္း႐ံုးဖို႔ အခက္အခဲ ႐ွိတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဓားျပတိုက္ လုယက္တယ္ ဆိုတာဟာ အလုပ္အကိုင္မ႐ွိဘဲ စီးပြါးေရးက်ပ္တည္းလို႔ ဆိုတာကို တရားအျဖစ္လက္ခံေပမယ့္ ဓားျပလုပ္ၾက တာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခြင့္မဲပဳႏိုင္၊ အားလည္းမေပးဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဓားျပတိုက္တယ္ ဆိုတာ သူတပါးပစၥည္း၊ ေငြေၾကးဥစၥာကို အႏိုင္က်င့္ လုယက္ယူတာပဲ၊ သူတပါး လုပ္အားနဲ႔ ရထားတာ တျခား ဘာနည္းနဲ႔ ရရေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ သူတပါးရဲ႔ ပစၥည္းဥစၥာကို လက္နက္နဲ႔ ဗိုလ္က် လုယူတာမ်ိဳးကို အယူအဆအရကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဆန္႔က်င္ရမွာဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဓားျပေတြကို (တစ္) စည္း႐ံုးမယ္၊ (ႏွစ္) စည္း႐ံုးမရရင္ တိုက္ခိုက္ၿပီး ျပစ္ဒဏ္ေပးရမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။"
"ရဲေဘာ္တေယာက္ကို ႐ွင္မေတာင္ ဓားျပဂိုဏ္းစည္း႐ံုဖို႔ လႊတ္လိုက္တယ္။ ဒီရဲေဘာ္က ေက်ာင္းသားအ႐ြယ္ ခပ္ငယ္ငယ္ပဲ။ လြယ္အိပ္တလံုးနဲ႔ ဓားျပေသာင္းက်န္းတဲ့ ႐ွင္မေတာင္ဘက္ကို သူတေယာက္တည္း ထြက္ခဲ့တာေပါ့။ ဓားျပေတြကလည္း သူ႔ကိုေတြ႔ေတာ့ဖမ္းစစ္တယ္။ ဘယ္က ေကာင္လဲ၊ ဘာလာလုပ္လဲေပါ့။ သူကလည္း ခရီးသြားပါလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ပံုပန္းက လယ္သမား၊ ကိုင္းသမားနဲ႔လည္းမတူဘူး၊ ေတာ႐ုပ္လည္းမေပါက္၊ ၿမိဳ႔သားပံု ခပ္ႏုႏုလူငယ္ေလးဆို ေတာ့ မယံုသကၤာျဖစ္ၿပီး ဖမ္းလိုက္တယ္၊ ႐ွင္မေတာင္ထိပ္မွာ စခန္းခ်ထားတဲ့ ဓားျပေခါင္းေဆာင္ ႐ွိရာေခၚသြားတာေပါ့။ ဓားျပေခါင္းေဆာင္က အရပ္ေကာင္းေကာင္း၊ အလံုးအဖန္ကလည္း ခပ္ေတာင့္ ေတာင့္ဗ်၊ အသားကလည္းျဖဴတယ္။ မ်က္ႏွာက တည္တည္ၾကည္ၾကည္ပဲ။ စကားေျပာတဲ့ အခါမွာလည္း ခပ္ေအးေအးပဲ ေျပာတယ္။ ဓားျပနဲ႔မတူဘူး။ ပြဲစားႀကီးတေယာက္နဲ႔ တူတယ္။ အစကေတာ့ ဒီရဲေဘာ္ကို သတင္းေပးလား၊ လူဆိုးထိန္းလားလို႔ ထင္တာေပါ့။ ေနာက္မွ ႏိုင္ငံေရးသမားတေယာက္၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနသူ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ ဆိုတာ သိသြားေတာ့ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ျဖစ္သြားၾကတယ္။ လူဆိုးေခါင္းေဆာင္ကလည္း သူ႔အေၾကာင္းကို ေျပာျပတယ္။ အရင္ကေတာ့ အလြန္႐ိုးသားတဲ့လူ၊ ေကာင္းေရာင္း ေကာင္း၀ယ္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနရင္းက သူႀကီးအႏိုင္က်င့္ခံရ၊ ေျမ႐ွင္က အေႂကြးနဲ႔လယ္သိမ္း၊ မိန္းမက မီးတြင္းထဲမွာ ကေလးေရာအေမပါေသ။ ဒီအခါ နာက်ည္းၿပီး ဓားျပျဖစ္သြားရတာပဲ။ ဒီလိုနဲ႔ ရဲေဘာ္ေလး က ဓားျပေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ေတာင္ေပၚမွာ အတူေန၊ အတူစားၿပီး တပါတ္ေလာက္ေနခဲ့တယ္။ ဓားျပဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ ေဖ်ာင္းဖ်တယ္။ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔သမားနဲ႔ အရင္း႐ွင္စနစ္ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူေတြ ဆင္းရဲေနရတဲ့အေၾကာင္းကို ႐ွင္းျပတယ္။ ေျမ႐ွင္ပေဒသရာဇ္စနစ္ကိုသာ ေခ်မႈန္းပစ္ႏိုင္ရင္၊ နယ္ခ်ဲ႔စနစ္နဲ႔ အရင္း႐ွင္စနစ္ကို ဖယ္႐ွားပစ္ႏိုင္ရင္ ဓးျပ၊ သူခိုးစတဲ့ စီးပြါးေရးေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာရတဲ့ ဒုစ႐ိုက္ေတြ ပေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာျပတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ႐ွင္မေတာင္ဂိုဏ္းဟာ ဓားျပတိုက္တာေတြ ေလ်ာ့လာတယ္၊ ေနာက္ဆံုး ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးကို ဖ်က္လိုက္ၿပီး နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး ေတာ္လွန္ေရးသမား ေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ အကုန္လံုးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေပမဲ့ ဓားျပေခါင္းေဆာင္ဆိုရင္ ရန္သူကို ႐ြပ္႐ြပ္ခၽြံခၽြံတိုက္ရင္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးမွာ က်ဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။ ၀တၳဳေရးဖို႔ ေကာင္းတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက တ႐ုတ္ျပည္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ပါ၀င္တိုက္ခိုက္ခဲ့တဲ့ ဓားျပဂိုဏ္းေတြ ႐ွိသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာလည္း ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး၊ နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ေတာ္လွန္ေရးမွာ ဓားျပဂိုဏ္းေတြ၊ ဓားျပေတြလည္း ပါ၀င္တိုက္ခိုက္ခဲ့ဖူးတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ"
"အဲဒီ ႐ွင္မေတာင္ဓားျပဂိုဏ္းကို စည္း႐ံုးဖို႔ တာ၀န္ေပးခံရတဲ့ ရဲေဘာ္က ဘယ္သူလဲ၊ ဦးျမသန္းလား"
ကၽြန္ေတာ့္ေမးခြန္းကို ဆရာျမက မေျဖ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူ မႀကိဳက္ဘူးထင္၍ ထပ္မေမး ေတာ့။ သို႔ေသာ္ ဓားျပေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့ပံု၊ ဓားျပေခါင္းေဆာင္၏ ပံုပန္းသဏၭန္ကို အေသးစိတ္ ေျပာျပေနပံု၊ ေဆြးေႏြးၾကပံု တို႔ကို ကိုယ္တိုင္ၾကံဳရသလို ဆရာျမက ေျပာေနသျဖင့္ သူပဲဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ဘ၀တကၠသိုလ္မွ ခြဲခြါၾကသည္အထိ၊ လူ႔ဘ၀မွ ခြဲခြါသြားသည္ အထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေျပာျဖစ္ ၾကေတာ့ပါ။ ထိုေန႔မနက္က ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အလယ္႐ြာထိ လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ေတာင္အဆင္း ျပန္႔ျပဴးေသာ ေျမညီလမ္း၏ ေအာက္တြင္ အားပါးတရ စကားေျပာခဲ့ၾကသည္။ ေတာင္ေတြ၊ ကားလမ္းေတြႏွင့္ ပင္လယ္႐ႈခင္းကို ျမင္ရေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္က ႐ုပ္႐ွင္ကားထဲ႐ွိ မြန္တီကာလိုကို သတိရ႐ွိေသာ္လည္း သူက တ႐ုတ္ျပည္ေတာ္လွန္ေရး၏ ဘူမိနက္ သန္ က်င္ကန္းေတာင္တန္းကို လြမ္းဆြတ္ေနခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ၾကေသာ ေတာင္ေၾကာ၊ ေတာ၀န္း၊ သဲေသာင္ျပင္၊ အုန္းပင္တန္းတို႔ၾကားတြင္ သူ၏ႏွလံုးသဲပြတ္ျဖစ္ေသာ 'ဓားေတာင္ကိုေက်ာ္၍မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္' သည္ အျမဳေတခဲ့ပါသည္။ ထိုေဒသတြင္ သံေခ်ာင္းတို႔၊ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ သံေခ်ာင္းတို႔ အသက္စြန္႔ခဲ့ၾကသည္။ ကိုနႏၵာတို႔၊ ကိုရဲျမင့္တို႔ က်င္လည္ခဲ့ၾကသည္။ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။ ဆရာျမ၏ သံေခ်ာင္းသည္ ထိုပင္လယ္ျပင္တြင္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ယခုအခါ သူခ်စ္ေသာ သံေခ်ာင္းတို႔ႏွင့္အတူ ဆရာျမသည္လည္း စြန္႔လႊတ္သူမ်ား၏ ဘံုဗိမာန္တြင္ အတူ႐ွိေနပါလိမ့္မည္။
လြန္ခဲ့ေသာ (၂၇)ႏွစ္က ဦးျမသန္း ေျပာခဲ့ဖူးေသာ ႐ွင္မေတာင္ဓားျပဂိုဏ္းႀကီးအေၾကာင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္မွတ္ဥာဏ္ထဲတြင္ မတင္မက် က်န္ေနခဲ့ရာမွ ဦးျမသန္းကြယ္လြန္သြားသည့္အခါ ေျပာစရာ စကား ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ ပခုကၠဴသား ဆရာျမႏွင့္ ျမင္းျခံခ႐ိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ခ႐ိုင္ေကာ္မတီ၊ ႐ွင္မေတာင္ဓားျပဂိုဏ္းကို စည္း႐ံုးခဲ့သူမွာ ဆရာျမ ဟုတ္ မဟုတ္။ ပခုကၠဴခ႐ိုင္မွ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ တေယာက္က ဘာေၾကာင့္ ျမင္းျခံခ႐ိုင္သို႔ ေရာက္႐ွိသြားၿပီး ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ျဗိတိသွ် လက္ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သနည္း။ ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို ထိုအခ်ိန္က ျမင္းျခံခ႐ိုင္တြင္ ဆရာျမႏွင့္အတူ တာ၀န္ယူခဲ့ေသာ ဆရာမိႈင္းႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။
"ကိုျမသန္းက ပခုကၠဴ ၿမိဳင္ကေနကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္းျခံမွာ တာ၀န္လာယူပါတယ္။ ပခုကၠဴကေန ျမင္းျခံလာၿပီး တာ၀န္ယူရတာလည္း အဲဒီတုန္းက သူ႔ေဒသဆိုင္ရာ အေျခအေနေတြေၾကာင့္ပဲ။ တခ်ိဳ႔ဆို မႏၱေလးသြားၾက၊ မိတၴီလာသြားၾကနဲ႔ နယ္ေျမခြဲၿပီး တာ၀န္ယူၾကတာပါ။ သက္ဆိုင္ရာ ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ ပါတီေတြက သတ္မွတ္တဲ့အတိုင္း သြားၾကရတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ ေရာက္လာေတာ့ အက္တူးသခင္ အုန္းေဖရဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မႈ ေအာက္မွာ လုပ္ၾကပါတယ္။ ႐ွင္မေတာင္ဂိုဏ္းကို သခင္အုန္းေဖက ကိုျမကိုပဲ တာ၀န္ေပးၿပီး စည္း႐ံုးခိုင္းတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကိုျမသန္းက သေဘာတရား ပိုင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္းျခံခ႐ိုင္ ဆိတ္ထိန္း႐ြာမွာ ပထမဆံုးဖြင့္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး သင္တန္းမွာ သင္တန္းဆရာက ကိုျမသန္းပဲ။ အဲဒီတုန္းက သူ႔အသက္က႐ွိလွ (၁၆) ႏွစ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူက စာသိတ္ဖတ္တယ္။ ညဆိုလည္း မီးခြက္နားကပ္ၿပီး စာဖတ္တာပဲ။ မ်က္မွန္ကထူထူ၊ လူကလည္း ငယ္ငယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သူ႔ကို ဂ်ိဳ႐ွီျမသန္းလို႔ ေခၚၾကတယ္။ (ဂ်ိဳ႐ွီဆိုသည္မွာ အိႏၵိယကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ဂ်ိဳ႐ွီကို ဆိုလိုသည္) အေနအထိုင္ကလည္း သိတ္႐ိုးသားတယ္။ ႐ွိတဲ့ အ၀တ္ႏွစ္စံုေလာက္ကိုပဲ အလဲအလွယ္နဲ႔ ၀တ္တယ္။ အစားအေသာက္ က်ေတာ့ ထန္းလ်က္နဲ႔ပဲ ထမင္းစားတာဗ်။ အ၀တ္နဲ႔အစားကို အလြန္ျခိဳးျခံႏိုင္တဲ့သူပါ။ သူ သင္တန္းေပး ေတာ့ သူ႔သင္တန္းမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း တက္ခဲ့တယ္။ အိန္ဂ်ယ္ရဲ႔ အိမ္ေထာင္မႈ၊ ပုဂၢလိကပစၥည္းနဲ႔ လူတန္းစားတို႔ရဲ႔ မူလအစ Origin of Family, Private Properties and the Class ဆိုတဲ့ က်မ္းကို သူက သင္ေပးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဓားျပေတြကလည္း တိုက္လိုက္တာ တျခိမ္းျခိမ္းပဲ။ ဓားျပေတြ ဓားျပဂိုဏ္းေတြကလည္း ေပါေပါ့။ ဒီေတာ့ ဓားျပရန္ကို ထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လူထုကို စည္း႐ံုးဖို႔အတြက္ လူထုဘ၀ လံုျခံဳေရးကို ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္ရမယ္လို႔ ပါတီက ဆံုးျဖတ္တယ္။ နယ္ခ်ဲ႔သမားနဲ႔ အလိုေတာ္ရိေတြကိုလည္း ေၾကာက္ရ၊ ဓားျပကိုလည္းေၾကာက္ရ နဲ႔ က်ီးလန္႔စာစား ျဖစ္ေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ လူထုကို စည္း႐ံုးဖို႔ဆိုတာ အခက္အခဲ ေတြ႔ႏိုင္တယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲအတြက္ အင္အားလည္းတိုးေအာင္၊ လူထုဘ၀ကို လံုျခံဳေအာင္ဖန္တီးၿပီး လူထုကိုစည္း႐ံုးႏိုင္ေအာင္၊ ကိုျမသန္းလို သေဘာတရားလည္း႐ွိ၊ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စားရဲသူ လည္းျဖစ္တဲ့သူ႔ ကို တာ၀န္ေပးလိုက္တာပါပဲ။" ဟု ဆရာမိႈင္းက စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ ႐ွင္းျပပါသည္။ ဆရာျမသည္ သူ႔အေၾကာင္းကို အမႊမ္းတင္၍ ေျပာေလ့မ႐ွိပါ။ သူတပါးအေၾကာင္းကိုလည္း နာမည္ကို ေဖာ္မေျပာပါ။ ေတာ္လွန္ေရးကာလက လူမႈေရးအထင္လြဲၿပီး အခ်င္းခ်င္း အသတ္ခံရေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမား သခင္ႀကီးတဦးအေၾကာင္း သူ ေျပာဖူးသည္။ ရင္နင့္စရာ အျဖစ္အပ်က္ တခုအျဖစ္ႏွင့္သာ မွတ္သား လိုက္ရသည္။ မည္သူမည္၀ါမွန္း မသိခဲ့ပါ။ အျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေမးၾကည့္မွ မည္သူမွန္းသိရေတာ့ သည္။
ယခု ဆရာျမသန္းတင့္ မ႐ွိေတာ့ၿပီ။ လူမ႐ွိေတာ့ေသာ္လည္း သူ႔စာမ်ားကား ႐ွိေနဆဲ။ သူ႔အယူအဆ၊ သူ႔ႏိုင္ငံေရး၊ သူ႔သမိုင္း၊ သူ႔ဂုဏ္သိကၡာမ်ားက ႐ွင္သန္က်န္႐ွိေနဆဲပင္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာျမကို စာေပနယ္တြင္ စာေပအရ သိကၽြမ္းရင္းႏွီးရသည္ မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရးနယ္တြင္ ကၽြမ္း၀င္ၿပီး ဘ၀တကၠသိုလ္ႏွင့္ ကိုကိုးကၽြန္းတြင္ ရင္းႏွီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရင္းႏွီးမႈအရ သူ႔ကို 'ခင္ဗ်ား၊ ဦးျမသန္း' ဟုေခၚေ၀ၚမိသည္မ်ား႐ွိပါသည္။ သူအား ေလးစားခ်စ္ခင္ၾကေသာ စာဖတ္သူမ်ားႏွင့္ သူ႔စာေပမိတ္ေဆြမ်ားအဖို႔ ထိုအေခၚအေ၀ၚမ်ားကို နားကေလာႏိုင္ပါသည္။ ထို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္အား ခြင့္လႊတ္ၾကပါရန္ အႏူးအၫြတ္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။
ယခု ဆရာျမသန္းတင့္ မ႐ွိေတာ့ၿပီ။ လူမ႐ွိေတာ့ေသာ္လည္း ႐ွင္သန္ေနေသာ သူ႔စာမ်ား႐ွိဆဲ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူႏွင့္ ရင္းႏွီးခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေရးနယ္၊ စာေပနယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနယ္ စသည့္ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွ ရဲေဘာ္မ်ားႏွင့္ မိတ္ေဆြမ်ား၏ သူ႔အေၾကာင္းမွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းကို ယခုကဲ့သို႔ စာအုပ္ တအုပ္ ထုတ္ေ၀လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္၀မ္းသာ ဂုဏ္ယူမိပါသည္။ ယခု စာအုပ္တအုပ္ ေလာက္ႏွင့္ မေက်နပ္ၾကေသးဘဲ သူႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အထိမ္းအမွတ္၊ ဆုမ်ားကိုလည္း မျပတ္ျပဳလုပ္ ၾကဖို႔ အေလးအနက္ တိုက္တြန္းလိုပါသည္။

ထက္ျမက္
[စာပေဒသာဥယ်ဥ္မွဴးႀကီး ျမသန္းတင့္ အမွတ္တရ၊ ပ-အႀကိမ္၊ ၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္၊ ယေန႔မႏၱေလး စာအုပ္တိုက္]

No comments: