ေလယာဥ္ထြက္ဖို႔ ေစာေသးတယ္။ ေကာ္ဖီတခြက္နဲ႔ ေလဆိပ္ေကာ္ဖီဆိုင္မွာ က်ေနာ္ အခ်ိန္ျဖဳန္း ေနမိတယ္။ ျမင္ကြင္းထဲမွာ ခရီးသည္ေတြ ဥဒဟို လွဳပ္ရွားသြားလာေနတယ္။ ထို႔အတူ က်ေနာ့္ရဲ့ အေတြး ျမင္ကြင္းထဲမွာလဲ ဒီေနရာေရာက္လာတိုင္း အတိတ္ရဲ့ အရိပ္အခ်ိဳ႕က ထင္ဟပ္လာတတ္ျပန္တယ္ . . . ။
“ ဂရင္းကဒ္ ေရာက္လာရင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခရီးသြားလို႔ရၿပီ . . . အဟြတ္ . . . အဟြတ္ . . . အဟြတ္ ”
“ ဂရင္းကဒ္နဲ႔ ေလွ်ာက္ရင္ ခရီးသြားခြင့္လက္မွတ္က ၂-ႏွစ္ေတာင္ရေတာ့ ျပည္ပမွာ ၾကာၾကာ ေနလို႔လဲရတယ္”
က်ေနာ့္ရဲ့ ဂရင္းကဒ္ကို အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ၾကည့္ရင္း ဂရင္းကဒ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြကို ဆရာတင္မိုးက ဖြင့္ဟေနတယ္။ လက္ထဲက စီးကရက္က အေငြ႕တလူလူ တက္ေနတယ္။
ဂရင္းကဒ္ကို ၾကည့္ေနတဲ့အၾကည့္ မခြာဘဲ ေရွ႕မွာခ်ထားတဲ့ ေကာ္ဖီခြက္ကို ဆရာက ေကာက္ကိုင္ၿပီး တေျဖးေျဖးေသာက္ ခ်လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ စကားဆက္လာျပန္တယ္။
“ ဂရင္းကဒ္ရလို႔ ဂ်ပန္သြားျဖစ္ရင္ ဟိုမွာ ၾကာၾကာေနမယ္။ ဂ်ပန္မွတဆင့္ ယိုးဒယား သြားမယ္။ ခ်င္းမိုင္မွာ ေနမယ္။ အဲဒီ ကၿပီးေတာ့ မဲေဆာက္ဖက္ ဆင္းမယ္။ ကေလးေက်ာင္းေတြမွာ ကေလးေတြကို ျမန္မာစာ သင္ေပးမယ္။ ျမန္မာအစားအစာ နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ယိုးဒယားအစာေတြကို စားမယ္။ ပ်င္းလို႔ ျမန္မာျပည္ကို လြမ္းတဲ့အခါ မဲေဆာက္တံတားထိပ္ သြားထိုင္ၿပီး ျမ၀တီၿမိဳ႕ကို လွမ္းၾကည့္မယ္။ ဒီလိုသာ ေနရမယ္ဆိုရင္ ယိုးဒယားမွာ အနည္းဆုံး သုံးႏွစ္ေလာက္ေနႏိုင္မယ္ထင္တယ္။ ”
“ ဟား ဟား ဟား . . . ဆရာၾကီးရာ ျဖစ္ပါ့မလား ”
က်ေနာ္နဲ႔ ဆရာက အေၾကာင္းသိခ်င္းေတြ မဟုတ္လား။ ဆရာေျပာေျပာေနတဲ့ ဒါမ်ိဳးအေျပာေတြက က်ေနာ့္အဖို႔မွာ ရိုးေနၿပီ ျဖစ္လို႔ ဟာသေႏွာတဲ့ သေဘာနဲ႔ က်ယ္ေလာင္စြာပဲ က်ေနာ္ ရယ္လိုက္မိတယ္။ ဆရာက က်ေနာ့္ကို ၾကည့္ေနတယ္။
ဆရာက ကဗ်ာဆရာမို႔ ကဗ်ာဆန္ဆန္ေတြးၿပီး ကာရန္ခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြနဲ႔ ဘ၀ကို ခ်ိဳၿမိန္စြာ ျမင္တတ္ ေတြးတတ္ ပုံေဖာ္တတ္ေလ့ ရွိတယ္။ ေနရာတခုကို မေရာက္ဖူူးေသးေသာ္လဲ စိတ္ကူးနဲ႔ပုံေဖာ္ကာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနၾကည့္ေလ့ရွိပုံရတယ္။ တကယ္ လက္ေတြ႔၀ယ္ ေနရာတခုမွာ ဆရာ ၾကာၾကာ မေနႏိုင္မွန္း က်ေနာ္ တို႔ေတြအားလုံး သိတယ္။
မိုးမိုးႏွင္းတို႔ မိသားစုေလးထံမွာ ေနတာ နည္းနည္းၾကာသြားၿပီဆိုရင္ ကာလီဖိုးနီးယားက သမီး မိုးခ်ိဳသင္းတို႔ထံ ဆရာ ျပန္လာခ်င္ၿပီ။ ကာလီဖိုးနီးယားမွာ ၾကာသြားျပီဆိုရင္ ဆရာက အင္ဒီယားနားနဲ႔ နယူးေယာက္ဖက္ကို ေျခဦးလွည့္ခ်င္ျပန္ျပီ။ ထိုမွတဖန္ ဂ်ပန္၊ ယိုးဒယားကို သြားဦးမယ္ေလ။ တခါတရံ ကိုေမာင္ရစ္၊ ကိုထိန္လင္း၊ ကိုေက်ာ္ေအာင္လြင္တို႔နဲ႔ ၀ို္င္းဖြဲ႔ၿပီး စီဒီေတြ ထုတ္၊ အသံေတြလႊင့္၊ စာေတြေရးရင္း ဆန္ဖရန္စစၥကိုၿမိဳ႕မွာ တလ ကိုးသီတင္း ေနတတ္ေသးတယ္။
ကဗ်ာကို ကာရန္၊ ပုံစံ၊ အသံ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အေျပာင္းအလဲေလးေတြ ေရးဖြဲ႔တတ္သလို ဘ၀ခရီးကိုလည္း အစဥ္မၿငီးရေအာင္ တေနရာၿပီးတေနရာ ေပ်ာ္စရာျဖစ္ေအာင္ ဆရာက ေျပာင္းလဲေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ အကယ္၍ ဆရာ ေပၚမလာခဲ့ဘူးဆိုရင္လဲ ဆရာ့တပည့္ေတြက ဆရာ့ကို “ဆရာ က်ေနာ္တို႔ဆီ လာလည္ ပါအုံး”လို႔ ေခၚၾကပါတယ္။
ဂရင္းကဒ္ ရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ခရီးသြားလက္မွတ္ကို ဆရာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတာ ခုနစ္လေလာက္ ၾကာသြားတယ္။ ခရီးသြားတဲ့ လက္မွတ္ အိမ္သို႔ ေရာက္လာခ်ိန္မွာ သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ အသိုင္းအ၀န္းေလးထဲက ဆရာ ထြက္ခြာသြားခဲ့ပါၿပီ။ အျပာႏုေရာင္ ခရီးသြားလက္မွတ္ စာအုပ္ေလးဟာ ဆရာ ေနာက္ဆုံးေနသြားခဲ့တဲ့ ေလာစ့္အိန္ဂ်လိစ္ၿမိဳ႕က အိမ္မွာ ဆရာ့နဲ႔အတူ ခရီးသြား ဖို႔ရာ ေစာင့္ၾကိဳေနဆဲပင္ ျဖစ္ပါတယ္ . . . ။
အခုတေလာ ခရီးသြားရတာမ်ားေတာ့ ေလဆိပ္ကို မၾကာခဏ ေရာက္ျဖစ္တယ္။ ဟိုစဥ္ကဆို ဆရာနဲ႔က်ေနာ္ ခရီးအတူတူ သြားတတ္တယ္။ က်ေနာ္ တဦးတည္း သြားတဲ့အခါေတြမွာ ဆရာက လိုက္ပို႔တတ္သလို ဆရာတဦးတည္း သြားတဲ့အခါမ်ားမွာလည္း က်ေနာ္နဲ႔ ဆရာ့တပည့္၊ မိသားစု၀င္ေတြက လိုက္ပို႔တတ္စၿမဲမို႔ ဒီေလဆိပ္ကို ျဖတ္ေနၾကပါပဲ။
အခုေတာ့ က်ေနာ္ တေယာက္တည္းပါ။ ေနရာေဟာင္းမွာ တေယာက္တည္း ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ အရိပ္ေတြက အတိတ္တေစၦပမာ ျပန္ေပၚလာတယ္။ ထြက္ခြာရန္ အခ်ိန္နီးၿပီမို႔ ေလယာဥ္ေပၚသို႔ က်ေနာ္ ေရာက္ခဲ့ၿပီ။ ဆရာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေတြး အျမင္တို႔ကား မေပ်ာက္တတ္ခ်င္ေသး။ ဆရာေျပာျပဖူးတဲ့ သူ႔ဘ၀ အပိုင္းအစေတြ တခုၿပီးတခု ၀င္ေရာက္လာျပန္တယ္။
“ ပုံစံ”
အင္းစိန္ေထာင္ထဲသို႔ ၀င္ေရာက္လာသူအားလုံး ပုံစံဆိုတဲ့အသံကို ေထာင္အ၀က အရာရွိေပါက္စက ေအာ္လိုက္တာနဲ႔အား လုံး ထိုင္ခ်လိုက္တယ္။ ဆရာတင္မိုးလည္း ဘုမသိ ဘမသိနဲ႔ ေရာထိုင္လိုက္တယ္။
ခဏအၾကာ အေဖနာမည္နဲ႔တြဲၿပီး တဦးခ်င္းနာမည္ကို ေခၚတယ္။ အုပ္စုခြဲေပးတယ္။ ဆရာအလွည့္ ေရာက္ေတာ့ “ဘဂ်မ္း” “ အဖ . . . ” လို႔ ေခၚလိုက္ေတာ့ “ ဒီသူငယ္ကြာ . . . မယဥ္ေက်းလိုက္တာ၊ လူၾကီးကို ဦးေလး ဘာေလး တပ္ေခၚတာ မဟုတ္ဘူး ” လို႔ ေတြးမိၿပီး ဆရာ့စိတ္ထဲမွာ ကသိကေအာက္ ေလးျဖစ္သြား တယ္။
“ ၾကီးမွမိုက္တဲ့ ၾကီးမိုက္ၾကီး . . . ဒီဘက္ကိုလာ ”
ထိုလူငယ္က အသံမာမာနဲ႔ ေအာ္ေခၚလိုက္ေတာ့ ဆရာလည္း သူ႔အနားကျဖတ္ၿပီး အတြင္းဘက္ကို ၀င္လိုက္ရတယ္။ ျဖတ္သြားစဥ္မွာ “ဆရာ . . . ဒါေလးေတြ ယူသြား၊ က်ေနာ့္နာမည္ . . . ပါ၊ ေနာက္လိုရင္လဲ ေျပာပါ။ ဒါေတြက ေထာင္ထဲမွာ မရွိ မျဖစ္ လိုအပ္တယ္၊ အလုပ္သေဘာအရျဖစ္လို႔ ေအာ္ရတာ က်ေနာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ပါဆရာ။ ဂုဏ္ယူပါတယ္ဆရာ” တဲ့။
ဆရာလည္း အရာရွိေပါက္စ လူငယ္က လက္သိပ္ထိုးေပးလိုက္တဲ့ ေဆးလိပ္နဲ႔ ဆပ္ျပာခဲေတြကို ၾကည့္ရင္း အံ့ၾသေနတယ္။ ဒီလူငယ္ဟာ ဆရာ့တပည့့္ျဖစ္ဖူးခဲ့ေၾကာင္း ေနာင္ေတာ့မွ သိရတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ဆရာဆင္းရဲမွာ ေၾကာက္လို႔ ေထာင္က် သူေတြအတြက္ အသုံး၀င္တဲ့ ေဆးလိပ္နဲ႔ဆပ္ျပာကို ဆရာတဦး တည္းကိုသာပဲ တိတ္တဆိတ္ေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အဆိုးထဲက အေကာင္းေလးေတြ ျမင္ရလို႔ ဆရာတင္မိုး အားတက္သြားတယ္။ ခဏပါပဲ၊ ေထာင္ထဲမွာ ေနရမဲ့အေရးေတြးၿပီး ဆရာက မေပ်ာ္မရႊင္ျဖစ္ေနတယ္။ ေႏွးေကြးတဲ့ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ သူေနရမဲ့အေဆာင္ဘက္ဆီ ေလွ်ာက္လွမ္းေနစဥ္မွာ . . .
“ ေ၀း . . . တို႔ဆရာၾကီး လာၿပီေဟ့ ”
သံၿပိဳင္ၾကိဳဆိုတဲ့အသံ ထြက္ေပၚလာလို႔ ၾကည့္လိုက္ရာ ဆရာနဲ႔ရင္းႏွီးတဲ့ စာအုပ္ထုတ္ေ၀သူ သူေဌးေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားလူ ငယ္ေတြျဖစ္ေနတယ္။ အံ့ၾသ၀မ္းသာ အခုမွပဲ စိတ္ဓာတ္က်ေနတဲ့ ဆရာတင္မိုးလည္း ျပဳံးႏိုင္ေတာ့တယ္။
“ ဆရာ . . . ဘာမွမပူနဲ႔၊ က်ေနာ္တို႔ စားသလိုစား၊ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနပါ ”
အစိုးရဌာနက ခိုးထုတ္လာတဲ့ စကၠဴနဲ႔ဖလင္ စတဲ့ပစၥည္းေတြကို လက္ခံ၀ယ္ယူမွဳနဲ႔ အဖမ္းခံရလို႔ ယာယီေထာင္က်ေနၾကတဲ့ သူေဌးအုပ္စုျဖစ္ပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ဘဲကင္၊ ေဟာ္တယ္အစားအစာ၊ ရွန္ပိန္၊ ၀စ္စကီ၊ ငါးသုံးလုံး၊ မာဘိုလို စတဲ့ ဇိမ္ခံတဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ေထာင္က်ေနတဲ့သူေဌးေတြ ဆရာ့ကို ေကာင္းေကာင္းျပဳစုၾကတယ္။ ဆရာ ေသာက္ေနတဲ့ဖက္ၾကမ္းေဆးလိပ္ အစား စီးကရက္ကို သူတို႔က ေသာက္ခိုင္းတယ္။ ေထာင္စာေတြအစား ေဟာ္တယ္စာေတြ ဆရာ့ကို စားခိုင္းတယ္။ ေထာင္မွဴးကို ေရမ်ားမ်ား ေလာင္းထားေတာ့လည္း (ပိုက္ဆံေပးတာ) ေထာင္ထဲမွာ သူေဌးလို ေနလို႔ရတယ္။
မၾကာမီမွာ ေနာက္ပိုင္းက သူတို႔မိသားစုေတြက ေငြနဲ႔အလိုက္ေကာင္းလို႔ သူေဌးေတြ ေထာင္က ထြက္သြားၾကတယ္။ ဆရာတင္မိုးကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔အတူ ေထာင္ထဲမွာ က်န္ရစ္ခဲ့တုန္းပါ။ ေနသား က်လာၿပီျဖစ္လို႔ ဆရာ့အေနထားက ယခင္ကေလာက္ ေထာင္နဲ႔ မစိမ္းေတာ့။ ေန႔စဥ္ေထာင္ထဲမွာ ေက်ာင္းသား ေတြနဲ႔ဆရာ တပူးတြဲတြဲျဖစ္ေနတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြက ဆရာ့ကို ေရခ်ိဳးေပးတယ္။ အ၀တ္လဲေပးတယ္။ မေကာင္းေသာ္လဲ အဆင္အေျပဆုံးျဖစ္ေအာင္ ဆရာ့ အတြက္ အစားအေသာက္ကို ဖန္တီးေပးရွာတယ္။ သူတို႔ေတြရတဲ့ ေထာင္၀င္စာေတြထဲက ဆရာ့ကို ဦးဦးဖ်ားဖ်ားေကၽြးၾကတယ္။ ဆရာကလဲ သူရတဲ့ ေထာင္၀င္စာကို ကေလးေတြလက္လဲ အပ္လိုက္တာ မ်ားပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ အရာရွိၾကီးေတြ ေထာင္ထဲေရာက္တဲ့အခါ သူတို႔ေထာင္၀င္စာထဲက အျခားလူေတြကို ခြဲဖဲ့ေ၀ငွ ေကၽြးရ ေပးရမွာ စိုးရိမ္လို႔ မျမင္ကြယ္ရာမွာ တေယာက္တည္း တိတ္တိတ္ေလးသြားၿပီး စားေနတတ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဆရာကေတာ့ ေ၀ႆႏၱရာ လက္သစ္တဦးလို အတြယ္အတာမရွိဘဲ အတူတူစားဖို႔ စီစဥ္ဖို႔ကို ေက်ာင္းသားေလးေတြထံလႊဲၿပီး တာ၀န္ေပးလိုက္ပါတယ္။
အထက္တန္းေက်ာင္း မၿပီးေသးတဲ့ ၈-တန္း၊ ၉-တန္း၊ ၁၀-တန္းအရြယ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကို ေထာင္ထဲမွာပဲ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ပညာသင္ေပးဖို႔ ဆရာက စီစဥ္တိုက္တြန္းခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံေရးသမား ပညာတတ္ေတြ၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြက သူတို႔ကို အထက္တန္းပညာေတြ ကူညီသင္ၾကားေပးတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေထာင္ထြက္တဲ့အခါ ပညာေရးကို ဆက္လက္လိုက္စားခဲ့လို႔ ၁၀-တန္းေအာင္သြားတဲ့ ေထာင္ထြက္ လူငယ္ေတြ မနည္းေတာ့ပါ။
ေထာင္ထဲမွာ ဆရာတင္မုိးနဲ႔ တြဲတဲ့လူေတြဟာ အလႊာအသီးသီးကပါ။ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အမ်ားဆုံးတြဲျဖစ္တယ္။
“ ဆရာၾကီးက ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ တပူးတြဲတြဲနဲ႔ ဘာေတြလုပ္ဖို႔ ၾကံစည္ေနတာလဲ ဆရာရဲ့ ”
ေထာင္အရာရွိၾကီးတဦးက ဆရာ့ကို ေမးလာတယ္။
“ ထူးထူးျခားျခား လုပ္ဖို႔ေတာ့ မရွိပါဘူး၊ ေထာင္ထဲေရာက္တုန္းမွာ နရသိန္ မဂၢဇင္းထုတ္မလားလို႔ စဥ္းစားေနတာဗ် ”
ဆရာက ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္ေလး ေျဖလိုက္လို႔ အဲဒီအရာရွိၾကီးက ေၾကာက္လန္႔စြာ ေတာင္းပန္လာတယ္။
“ မလုပ္ပါနဲ႔ ဆရာၾကီးရယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတြ အလုပ္ျပဳတ္ကုန္ပါအုံးမယ္ ”
ဆရာတင္မိုး ကြယ္လြန္သြားေသာ္လဲ ဆရာေျပာျပသြားတဲ့ ဘ၀အစိတ္အပိုင္းေလးေတြက က်ေနာ့္ ထံမွာ ရွင္သန္ေနဆဲပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေျပာသြားတဲ့ ေထာင္တြင္းဇာတ္လမ္းသည္ပင္ ေျပာျပစရာ မ်ားစြာ အျဖစ္ ရွိေနပါေသးတယ္။
ေထာင္တြင္းမွာ ဆရာ့အတြက္ ဖတ္စရာ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ စာေစာင္၊ မဂၢဇင္း စတာေတြ ဘာမွ်မရႏိုင္ဘူး။ ဖတ္စရာလဲ မရွိ၊ ေရးစရာ စာရြက္ကလဲ နတိၳမို႔ ပ်င္းပ်င္းရွိတာနဲ႔ ေထာင္အခန္းနံရံဖက္ကို လွည့္ၿပီး ေရွးက ေထာင္က်ဖူးသူေတြ ေရးသြား တဲ့ နံရံေပၚက စာတန္းေလးေတြကို အပ်င္းေျပ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရာ . . .
ေဆးလိပ္လည္း တို
ေနလည္း ညိဳၿပီ
ငါ့ကို ျပန္ပို႔ၾကပါေလ . . . ။
ယခင္ ေထာင္က်ခဲ့သူက အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့အလြမ္းကို ဆရာ့ကဗ်ာနဲ႔ ေျဖသိမ့္ခဲ့ပုံရတယ္။ အဲသည္လူက ေထာင္ထဲမွာ ပ်င္းေန ရွာတဲ့ဆရာ့ကို ဆရာေရးခဲ့တဲ့ ဧည့္သည္ၾကီးကဗ်ာနဲ႔ ေျဖသိမ့္သြားတယ္။ ဆရာကိုယ္တိုင္ မ်က္လုံးျပဴးသြားရတယ္။
ဒါ့အျပင္ ေထာင္တြင္းက ေဗဒင္ဆရာက ဆရာတင္မိုးရဲ့ အနာဂတ္ကို နိမိတ္ဖတ္လိုက္ေသးတယ္။ ဆရာ့ကို ေဗဒင္ေဟာသူ က ေထာင္က်လာတဲ့ ရဟန္းတပါးျဖစ္ပါတယ္။
“ ဆရာက ေထာင္ကထြက္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ေနာက္ထပ္ေထာင္က်ကိန္း ရွိေနေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပူပန္စရာ သိပ္မရွိပါဘူး။ ဆရာ လက္မတင္ေလး လြတ္ေျမာက္သြားမယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာဟာ မိသားစုနဲ႔ အေ၀းၾကီးမွာ ေနရမယ္။ ”
ဆရာတင္မုိးက ေဗဒင္ကို မယုံၾကည္တတ္သူဆိုေတာ့ ဘာတခြန္းမွ် ၀င္မေမးဘူး၊ နားေထာင္ေနတယ္။
“ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဆုတံဆိပ္ေတြ ရကိန္းရွိတယ္။ ပိုက္ဆံလာဘ္လာဘေတြ ၀င္မယ္။ ၀င္မယ့္ေငြက ျမန္မာေငြ မဟုတ္ဘူး ဆရာ၊ ႏိုင္ငံျခားေငြေတြ ၀င္မွာ။ ”
ေထာင္တြင္းက ေဗဒင္ဆရာက သူသိျမင္သမွ် အတိအက် ေဟာဆိုေနေပမဲ့ ဆရာကေတာ့ အင္းမလုပ္ အဲမလုပ္နဲ႔ လက္ခံ ပုံမရဘူး။ ၀င္မယ့္ပိုက္ဆံက ႏိုင္ငံျခားေငြဆိုေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ ယုံဖို႔ေ၀းသြားတာေပါ့။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ထြက္ခြာၿပီး ႏိုင္ငံျခားမွာ ေနဖို႔ကိစၥကို ဆရာ ဘယ္တုန္းကမွ မစဥ္းစားျဖစ္ဘူး။ ျမန္မာျပည္ကို သိပ္ခ်စ္တဲ့ စာဆိုက၀ိ ပညာရွိၾကီး မဟုတ္လား။
ဒီအေၾကာင္း က်ေနာ့္ကို ေျပာျပခ်ိန္မွာ ဒီေဗဒင္ဆရာရဲ့ ေဟာေျပာခ်က္ေတြ မွန္တဲ့အေၾကာင္း ဆရာက ေထာက္ခံေျပာဆို လာတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဆရာက မယုံေသာ္လဲ ဆရာ့ဘ၀ျဖစ္စဥ္တခ်ိဳ႕နဲ႔ လုံး၀ကို တိုက္ဆိုင္ေနပါတယ္။
ဆရာတင္မုိးဟာ ေဗဒင္ကို မယုံသလို ဓာတ္ေတြ နတ္ေတြ ဥဳံဖြေတြ ယၾတာေတြကိုလည္း ယုံေလ့မရွိပါဘူး။ ဆရာ ေထာင္ က်ခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚက နာမည္ၾကီးဘုရားေတြရဲ့ ေဂါပကတခ်ိဳ႕ေငြစားမွဳနဲ႔ ေထာင္ထဲမွာ ေရာက္ေနတယ္။ စိတ္၀င္စား စရာ ဘုရားလူၾကီးမ်ားအေၾကာင္းကို အေၾကာင္းသိ ေထာင္က်ေနသူမ်ားေျပာလို႔ ဆရာလည္း သိခဲ့ရတယ္။
ေထာင္ထဲမွာ အသက္ၾကီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘုရား၀တ္ျပဳဖို႔ အခြင့္ေပးတယ္။ ဘုရားနဲ႔ဘာနဲ႔ သီးသန္႔လုပ္ ေပးထားတယ္။ ဘုရား ၀တ္ျပဳမလားလို႔ ဆရာတင္မိုးတေယာက္ အနားကိုသြားၾကည့္တယ္။ ဆီမန္း မန္းလိုက္၊ အဓိဌာန္၀င္လိုက္၊ ယၾတာေခ်လိုက္ နဲ႔ ဗ်ာမ်ားေနတဲ့ ဘုရားလူၾကီးေတြနဲ႔ ျပည့္ေနတာမို႔ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ခဲ့တယ္ ေျပာတယ္။
ဆရာက ခုတုံးလုပ္တာဆို ဘာကိုမွမၾကိဳက္ဘူး။ ကုသိုလ္ရခ်င္ရင္ ရိုးရိုးေလး ကုသိုလ္ရေအာင္လုပ္၊ တခုခုကို ေမွ်ာ္ကိုးလို႔ ကုသိုလ္ျပဳတာမ်ိဳးကို ဆရာ လက္မခံဘူး။ ကိုယ္ ေထာင္ကလြတ္ခ်င္လို႔ ဘုရားၾကည္ညိဳတာမ်ိဳး၊ ဘုရားကို ခုတုံးလုပ္တာမ်ိဳး ေတြ႔ရင္ ဆရာက ေ၀းေ၀းက ေရွာင္တယ္။ အခုလည္း ဘုရားလူၾကီးေတြ ဘုရားေရွ႕မွာ အျဖစ္သည္းျပေနတာကို အျမင္ကပ္ ပုံရတယ္။ ဆရာနဲ႔ သက္တူ ရြယ္တူေလာက္ လူၾကီးေတြပဲ။ အေ၀းမွာပဲ ဆရာ ေနလိုက္ေတာ့တယ္။
မၾကာပါဘူး၊ လြတ္ရက္မွာ မလြတ္တဲ့အတြက္ ဘုရားလူၾကီးေတြ ဘုရားကို ေဒါကန္၊ ရန္ေတြ႔ေန ၾကတယ္။ ဒီေလာက္ ဘုရားတရား ေန႔စဥ္မွန္မွန္ လုပ္တာေတာင္ ေထာင္က မလြတ္ရေကာင္းလား ေပါ့ေလ။ စိပ္ေနတဲ့ ပုတီးေတြ လႊင့္ပစ္၊ ထိုင္ငိုသူကငို နဲ႔ သူတို႔အားထုတ္ထားတဲ့ တရားေတြ ဘယ္ဆီေပ်ာက္ကုန္တယ္ မသိဘူးတဲ့။
“ ရန္ျဖစ္လို႔ ဆရာေရ . . . မနည္းကို ဆြဲလိုက္ရတယ္ ”
ေထာင္က် တပည့္တဦးက ဆရာ့ကို ေျပာလာလို႔ ဆရာက ျပန္ေမးလိုက္တယ္။
“ ဘယ္သူေတြ ရန္ျဖစ္တာလဲဗ် ”
“ မေျပာခ်င္ပါဘူးဆရာရယ္၊ ဘုရားလူၾကီးေတြေပါ့ဗ်ာ၊ အဘိဓမၼာေဆြးေႏြးရင္း ထ ရန္ျဖစ္ၾကတာ ဆရာ”
ဆရာ ေထာင္က်စဥ္က ရဟန္းေတာ္ေတြလဲ ေထာင္ထဲမွာ ရွိေနတယ္။ ဆရာတင္မိုးက ေထာင္က်ရဟန္းေတြကို အလြန္အမင္း ၾကည္ညိဳတယ္။ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေနလို႔ရေပမဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ အတြက္ အနစ္နာခံလို႔တဲ့။ ငယ္စဥ္က ပါဠိစာေပကို ရြာေက်ာင္းမွာ သင္ယူခဲ့သူဆိုေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ မ်ားနဲ႔ ဆုံတဲ့အခါ စာေပ၀ိုင္းျဖစ္ၿပီး အဖြဲ႔က်သြားေလ့ရွိတယ္။
မဂၢင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္၊ ေမဒိနီဆရာေတာ္တို႔ေတြလဲ ဆရာတင္မိုးနဲ႔အတူ ေထာင္ထဲမွာရွိေနတယ္။ ဆရာက စာသိပ္ေတာ္တဲ့ ေမဒိနီဆရာေတာ္နဲ႔ သိပ္ရင္းႏွီးတယ္။ ေမဒိနီဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း ဦးတင္မိုးကို အထူးဂရုစိုက္တယ္။ ဆရာတင္မိုးကို ေရခ်ိဳးေပးဖို႔နဲ႔ ထမင္းကို ဂရုတစိုက္ေကၽြးဖို႔ လူငယ္ေလးေတြကို ဆရာေတာ္က ႏွိဳးေဆာ္တိုက္တြန္းေပးတတ္တယ္။
“ ျမတ္ဘုရားနဲ႔ တရားသံဃာ၊ တဂိုဏ္းတည္းထားတဲ့၊ အာစရိယ ဆရာ ”
“ ကဲ ကဲ ကဲ ဘုန္းေပးလိုက္ဦးမယ္ ”
ဒီအသံက စစ္တုရင္ ကစားတဲ့ေနရာက ထြက္လာတဲ့အသံ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာတင္မိုးက အနားမွာ ထိုင္ၾကည့္ေနတယ္။ ေမဒိနီဆရာေတာ္က ကစားေနရင္းနဲ႔ အေကာင္ေလးတေကာင္ကို စားေတာ့မယ္ဆိုရင္ လကၤာေလး တပုဒ္ကို အျမဲဆိုၿပီး သူ႔ကို စစ္တုရင္ သင္ေပးတဲ့ဆရာကို ဂါရ၀ျပဳတယ္။ ဘုန္းေပးတဲ့ ရဟန္း ေတာ္မ်ား အသုံးအႏွဳံးကို စားတဲ့ေနရာမွာ သုံးပါတယ္။
ဆရာေတာ္က က်ားဘၿငိမ္းထံမွာ က်ားနဲ႔ စစ္တုရင္ပညာေတြ လက္ထပ္သင္ခဲ့တယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ့ စစ္တုရင္ပညာ ဘယ္ ေလာက္ေတာ္သလဲဆို ျမန္မာ့ခ်န္ပီယံအဆင့္ေလာက္နဲ႔ စစ္တုရင္ကစားမွ လက္ညီတယ္ လို႔ ဆရာတင္မိုးေျပာတယ္။
“ လူၾကီးမင္း စီးနင္းလိုက္ပါလာတဲ့ ေလယာဥ္ၾကီးဟာ မၾကာခင္ ဒင္းဗားေလဆိပ္ကို ဆိုက္ေရာက္ပါ ေတာ့မယ္ . . . ”
ေလယာဥ္မယ္ရဲ့ ေၾကညာသံ ထြက္ေပၚလာတယ္။ မၾကာမီ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးဟာ တကၽြီကၽြီနဲ႔ ေျပးလမ္းေပၚမွာ ေျပးလႊားေန ပါၿပီ။ တလမ္းလုံး က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ရစ္၀ဲေနေသာ ဆရာတင္မိုးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေတြးစတို႔ ရပ္တန္႔သြားတယ္။
အဆီအေငၚမတည့္ ေပၚလာတတ္တဲ့ ဆရာတင္မိုး အေၾကာင္းေတြက မ်ားစြာပါပဲ။ ဆရာကလည္း ဗဟုသုတ ဟင္းေလးအိုး ၾကီးဆိုေတာ့ စပ္မိလာတဲ့ကိစၥတိုင္းမွာ အေၾကာင္းအရာက မရွားဘူး၊ ဆရာ ေျပာျပေလ့ရွိေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို မွတ္ မိေနပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆို ဆရာ့ကို Google ၾကီးလို႔ေတာင္ တင္စားလိုက္ေသးတယ္။
ဆရာ ျမတ္ႏိုးတဲ့ ပုထိုးေစတီနဲ႔ ျမန္မာျပည္ကိုလည္းေကာင္း
ဆရာ လြမ္းတဲ့ အညာလမ္းနဲ႔ တမာတန္းကိုလည္းေကာင္း
ဆရာ ခ်စ္အပ္တဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့အေမြ စာေပကို္လည္းေကာင္း
ဆရာ က်င့္အပ္တဲ့ အက်င့္ျမတ္သိကၡာ ဘာ၀နာကိုလည္းေကာင္း
ဆရာ ရပ္တည္တဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ့ပါတီ ဒီမိုကေရစီကိုလည္းေကာင္း
သမိုင္းေၾကာင္းတေကြ႔မွာ မေမ့ႏိုင္စရာ ဘ၀မွတ္တမ္းေတြပါ ဆရာ . . . ။
တကၠသိုလ္၊ ေကာ္ဖီ္၊ လဘက္ရည္ဆိုင္နဲ႔ ေလဆိပ္၊ သည္ေနရာေဟာင္းေတြ ေရာက္တိုင္း လြယ္အိတ္တလုံးနဲ႔ ဆရာ့ပုံရိပ္ ေတြ ထင္ေနဆဲပါ ဆရာ။ ဆရာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လြမ္းေတးေတြ သီလို႔ မဆုံးႏိုင္ေသးပါ ဆရာ။
ျမန္မာျပည္နဲ႔ ျမန္မာစာေပကို အလြန္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ဆရာေရ . . . စိတ္ခ်စြာနဲ႔ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ဘ၀သစ္တခုဆီ ခရီးဆက္ပါ ဆရာ။ ဆရာ ေခါင္းခ်ခ်င္တဲ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဒီမိုကေရစီရၿပီးရင္္ ဆရာ့အရိုးျပာကို သယ္ေဆာင္သြားမွာပါ ဆရာရယ္ . . . ။
ကိုသက္
[ဥဒါန္းသစ္ တြင္ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေဆာင္းပါးးကို စာေရးသူခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္]
No comments:
Post a Comment