Saturday, March 29, 2008

ဆရာတာရာႏွင့္ဓာတ္႐ွင္ၾကည့္ျခင္း
ေရးသူ-ေအာင္ၿမိဳင္

"ဘိုေကကိုက္ၿပီး ဓာတ္႐ွင္ၾကည့္မယ္"
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္႐ြယ္စဥ္ ကာလေလာက္က သည္စကားတခြန္းကို သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း တေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေျပာခဲ့ၾကတယ္။ သည္စကား ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္ေတြ ႏႈတ္ခမ္းေပၚကို ဘယ္လို ဘယ္အခ်ိန္က ေရာက္လာတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ တိတိက်က် မသိ။ သည္စကားကို ဒုတိယကမၻာစစ္ မျဖစ္မီက သံုးႏႈန္းခဲ့တဲ့ စကားလံုးေတြမ်ားပါလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးထင္မိပါတယ္။ အေတြးအထင္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မွန္ခ်င္လည္းမွန္ မွားခ်င္လည္း မွားႏိုင္ပါတယ္။


စကားလံုး၊ ေ၀ါဟာရဆိုတာ အလုပ္လက္ေတြ႔၊ လူမႈလက္ေတြ႔ထဲက ေပါက္ဖြားလာတာ ျဖစ္လို႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဓာတ္႐ွင္ကို႐ုပ္႐ွင္၊ ဘိုေကကိုက္တယ္ဆိုတာကို ဆံပင္ၫႇပ္တယ္လို႔ ေျပာဆိုခဲ့ၾကတယ္။ ေ၀ါဟာရ အေ႐ြ႔ေပါ့။ ခုေခတ္မွာေတာ့ ပိုၿပီး ဆန္းသစ္လာလို႔ မ်ားလားမသိ။ ႐ုပ္႐ွင္အျပင္ TV, VCD, DVD ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကသလို၊ ဆံပင္ၫႇပ္တာကိုပင္ မ်ိဳးကြဲေတြနဲ႔။ ဆံပင္ အလွျပဳျပင္တယ္။ ဆံပင္ေဆးဆိုးတယ္။ တူးစတက္၊ သရီးစတက္၊ ကိုးရီးယားပံု စသျဖင့္ ျဖစ္လာတယ္။
တနဂၤေႏြတေန႔မွာ ဆံပင္ၫႇပ္ခ်င္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္အိမ္က ေစာေစာ ထြက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဆံပင္ၫႇပ္တိုင္း ဂဂ်ီဂေဂ်ာင္က်တတ္တယ္။ ဆံပင္ၫႇပ္ၿပီးတိုင္းလည္း ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္တိုင္း က်တယ္ မ႐ွိခဲ့တာမို႔ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ႀကိဳက္ ဆံပင္ၫႇပ္ဆိုင္ကို သြားဖို႔ ဘတ္စ္ကားစီး လာတယ္။ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ ထိုင္ၿငိမ့္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးေျပာင္းသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆံပင္အရင္ မၫႇပ္ခ်င္ေတာ့။ ဆံပင္မၫႇပ္ေသးဘဲ ဆရာတာရာဆီ အဦးဆံုးသြားမယ္။ ဆရာနဲ႔ မေတြ႔ရတာလဲ တလေက်ာ္ေလာက္ ႐ွိၿပီဆိုတဲ့ အေတြးက ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူးဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို တြန္းပို႔ ေနတယ္။
တကယ္ေတာ့ ထိုေန႔က ဆံပင္မၫႇပ္ျဖစ္ေတာ့။ ဆရာနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါ ဆံပင္ၫႇပ္ကိစၥက ေနာက္တန္း ေရာက္သြားတယ္။ ေရာက္လည္းေရာက္ေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းက လြန္ခဲ့တဲ့ တပါတ္ ေလာက္ ကတည္းက ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ သည္အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ သိထားေပမယ့္ သိပ္သတိမထားမိ။ ဆရာကေတာ့ စိတ္၀င္စားတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာနဲ႔ေတြ႔မွ သည္အေၾကာင္း သည္ကိစၥကို အေလး အနက္ ထားမိတာ အမွန္။
"ခင္ဗ်ား မွတ္တမ္း႐ုပ္႐ွင္ ၾကည့္ၿပီးၿပီလား"
"မၾကည့္ရေသးဘူးဆရာ"
"ဒီလိုဆို အေတာ္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ခ်င္တယ္။ မ်က္လံုးက မေကာင္းေတာ့ တေယာက္တည္း ၿမိဳ႔ထဲ ထြက္လို႔ မျဖစ္ဘူးဗ်"
"ဆရာေျပာမွ ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္႐ွင္ ၾကည့္ခ်င္လာတယ္။ သြားၾကတာေပါ့"
ဆရာ့အိမ္ကိုေရာက္ေတာ့ နံနက္ ကိုးနာရီခြဲေနၿပီ။ ဆရာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာတို႔ လမ္းအ၀င္ လက်္ာဘက္ကုန္းေပၚက လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေလးမွာ၊ ဆရာက ႏြားႏို႔၊ ကၽြန္ေတာ္က လက္ဘက္ရည္ ေသာက္ၾကၿပီး ဒီေနရာမွာတင္ မွတ္တမ္း႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္ဖို႔ ကိစၥ အတိုင္အေဖာက္ ညီသြားတယ္။
၃၇ ဘတ္စ္ကား ဆူးေလဘုရားလမ္း ေ႐ႊလမင္းလက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေရွ႔ မွတ္တိုင္မွာ ထိုးမရပ္မီ၊ ဂုဏ္႐ံု (ဟိုယခင္က ဂလုပ္႐ံု၊ ယခု ထရိတ္ဒါးေဟာ္တယ္) ဘက္ကို ကၽြန္ေတာ္ တခ်က္ငဲ့ၾကည့္မိတယ္။ ထိုစဥ္က ဂုဏ္႐ံုမွာျပေနတဲ့ အဂၤလိပ္႐ုပ္႐ွင္ကားအမည္ကို ၂၆ ႏွစ္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီမို႔ ကၽြန္ေတာ္မမွတ္မိေတာ့။ ဆရာႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ဂုဏ္႐ံုမွာ မွတ္တမ္း႐ုပ္႐ွင္ ၾကည့္ၾကမွာ ျဖစ္တယ္။ (ဟိုတုန္းကေတာ့ ဗဟို႐ုပ္႐ွင္လို႔ အသံုးမ်ားပါတယ္-မာယာ)။
ကားေပၚက ဆင္းဆင္းခ်င္း လူသြားစၾကၤန္တဘက္႐ွိ ေ႐ႊလမင္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ႏွစ္ေယာက္သား ၀င္ထိုင္ၾကတယ္။
"ဒီလက္ဖက္ရည္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ စစ္ႀကိဳေခတ္တုန္းက ေသာက္ခဲ့ရတဲ့ အရသာအတိုင္းပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်တယ္"
ဆရာ့အသံက မတိုးမက်ယ္။ ေလထုထဲမွာ႐ွိတဲ့ ၾကားခံ ေအာက္ဆီဂ်င္ကို တိုးေ၀ွ႔ကာ ကၽြန္ေတာ့္နားစည္ကို ညင္သာစြာ လာ႐ိုက္ခတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က လက္ဘက္ရည္ဆိုလွ်င္ ေ႐ႊလမင္း လက္ဖက္ရည္မွ မဟုတ္။ ထိုစဥ္က နာမည္ရ ဘားလမ္း မုတ္ဆိတ္ႏွင့္ ေ႐ႊေလွခါး လက္ဖက္ရည္ကိုပင္ အရသာ မခံစားတတ္။ ေတာမွာ ႀကီးျပင္းလို႔လည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္ ဒံုးေ၀းတာ လည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့ကို ေငးၾကည့္ေနမိတယ္။ ၿပီးမွ ဆရာၫႊန္းတဲ့ ေ႐ႊလမင္း လက္ဖက္ရည္ကို တႀကိဳက္ ႀကိဳက္ရင္း ျမရာပင္စာေပတိုက္ထုတ္ သခင္သန္းထြန္းေနာက္ဆံုးေန႔မ်ား စာအုပ္မွာပါတဲ့ ဆရာ့ပံုရိပ္ကို သတိရေနမိတယ္။ ႏႈတ္ခမ္းကို တင္းတင္းေစ့ထားရာမွ မဆိုစေလာက္ တြန္႔ေနတတ္တဲ့ ဆရာ့ႏႈတ္ခမ္း။ အတိတ္ကိုျဖစ္ျဖစ္၊ အနာဂတ္ကိုျဖစ္ျဖစ္ ျပက္ျပက္ထင္ထင္ ေ၀းေ၀းျမင္သိတဲ့ ဆရာ့အၾကည့္။ လက္႐ွိ ပစၥကၡအေျခအေနကို မယိမ္းမယိုင္ ထင္လင္း႐ွင္းျပတ္စြာ ျမင္စြမ္း ေျပာစြမ္း႐ွိတဲ့ ဆရာ့အေတြးအေခၚ။
ဆရာႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ဂုဏ္႐ံုရဲ႔ တက်ပ္ခြဲတန္းမွာ တန္းစီၾကတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္။ မူရင္းျပေနတဲ့ ဇာတ္ကားက လူမႀကိဳက္လို႔ ပဲလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ႐ံုတင္ရက္ ၾကာလို႔လားမသိ။ တန္းစီေနတဲ့လူဆိုလို႔ ဆရာနဲ႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းမွ ငါးေယာက္၊ ေျခာက္ေယာက္ေလာက္ပဲ ႐ွိမယ္။ တခ်ိဳ႔ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္က ေစာေစာကတည္းက ၀င္သြားတာလဲ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္႐ွင္၀င္ၾကည့္ရာမွာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ၫႇိႏိႈင္းခဲ့ရတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ႐ွိတယ္။ ထိုစဥ္က အေျခအေနေတြအရ ႐ုပ္႐ွင္႐ံုကို ၀င္ၿပီးလွ်င္၊ ျပန္ထြက္ခြင့္ မ႐ွိပါ။ ၿပီးေတာ့ ဆရာ့မ်က္လံုးက မႈန္လြန္းတဲ့အတြက္ ဒီစီလို၊ စေတာလို သံုးက်ပ္ခြဲတန္း၊ ႏွစ္က်ပ္ခြဲတန္းက ၾကည့္လို႔မရ။ ၾကည့္လွ်င္လည္း ပိတ္ကားေပၚက ပံုရိပ္ေတြကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္မွာမဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္က ေစတနာေတြပံုေအာၿပီး အဲဒီအထူးတန္းေတြက ၾကည့္မလားလို႔ ေမးမိတယ္။
"ေ၀းတယ္ေလဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ျမင္ရမလဲ၊ တက်ပ္ခြဲတန္း ေ႐ွ႔ဆံုး အလယ္ခံုမွာ ၾကည့္ရရင္ ေကာင္းမယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ပင္မ႐ုပ္႐ွင္ကားႀကီးကို ၾကည့္မွာ မဟုတ္ေတာ့ ဗဟို႐ုပ္႐ွင္ ၿပီးၿပီးခ်င္း ျပန္ထြက္လို႔ ရမရ ႐ံုကို ေမးၾကည့္ပါ"
ဟုတ္သားပဲ။ ဆရာေျပာမွ ဆရာ့ကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ထိုင္ေစာင့္ေနဖို႔ ေျပာၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဂလုပ္႐ံု ၀န္ထမ္းတခ်ိဳ႔နဲ႔ ေတြ႔ကာ ၫႇိႏိႈင္းခဲ့ရတယ္။ ၫႇိႏိႈင္းတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ အားလံုး အဆင္ ေျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ တက်ပ္ခြဲတန္းက တန္းစီၿပီး ၀င္တဲ့အခါ ၀န္ထမ္းတေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ေလာက္က ဆရာ့ကို ဘယ္သူဘယ္၀ါမွန္း မသိပဲ၊ ထူးထူးဆန္းဆန္း ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဆရာက ျမင္ပံုမရ၊ သိပံုမရ။ ဆရာ့အေတြး၊ ဆရာ့ဦးေခါင္းထဲမွာ ဗဟို႐ုပ္႐ွင္ကိုသာ စဥ္းစားၿပီး၊ ဆရာရင္ခုန္ေနမလားမသိ။ ဆရာက သမိုင္ျဖစ္ရပ္ေတြကို တ႐ိႈက္မက္မက္ ၀ါးေခ်စားသံုးၿပီး ကၽြန္ေတာ္ တို႔အတြက္ အႏုပညာေျမာက္စြာ ျပန္အံျပတတ္တယ္ မဟုတ္လား။
႐ုပ္႐ွင္႐ံုထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္သာ ၾကာတယ္။ ကၽြန္ေတာ့အဖို႔ ဗဟို႐ုပ္႐ွင္ ကားက ပံုရိပ္မ်ားက ပိန္႐ွည္႐ွည္၊ တခါတေလ ေဖာင္းေဖာင္းပြပြ ႀကီးေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ဆရာ့အတြက္ ကေတာ့ အေတာ္အဆင္ေျပခဲ့ပံုရတယ္။ ဆရာ့အိမ္ အျပန္လမ္းဘတ္စ္ကားေပၚမွာ ဆရာႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ စကားတခြန္းမွ မဟျဖစ္ၾက။ ကုိယ့္အေတြးႏွင့္ကိုယ္ ၿငိမ္ခ်က္သားေကာင္းစြာ ကားေပၚမွာ လိုက္ပါ လာရင္း ကားစပယ္ရာရဲ႔ "ဟာမစ္တစ္" ပါလားဆိုတဲ့ အသံၾကားမွ ကၽြန္ေတာ္ေရာ ဆရာပါ အေတြးအိပ္မက္က လန္႔ႏိုးၾကတယ္။
ဆရာနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ၾကည့္ခဲ့ၾကတဲ့ ဗဟို႐ုပ္႐ွင္က ၈၀ျပည့္ႏွစ္ (ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္မွားရင္ မွားႏိုင္ ပါတယ္) ေႏွာင္းပိုင္း ႐ုပ္႐ွင္႐ံုတခ်ိဳ႔မွာ ျပသခဲ့တဲ့ သမိုင္းမွတ္တမ္း၀င္ မွတ္တမ္း႐ုပ္႐ွင္။ ဆရာ့ကို အိမ္၀အထိ ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ပို႔ရတယ္။ အိမ္အ၀င္မွာ ဆရာတခ်က္ငဲ့ကာ ေျပာလိုက္တဲ့ စကား တခြန္းက ကၽြန္ေတာ့္ ရင္တြင္းကို ဗေလာင္ဆူ ပြက္ပြက္ညံေအာင္ ႐ိုက္ဟီးသြားေစတာ အမွန္။
"ကိုဗေဆြက ခါးမၫြတ္ပဲ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္သြားတယ္ေနာ္"
တစကၠန္႔လ်င္ ႐ိုက္ခ်က္ ရာေက်ာ္ပါတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ျပကြက္ေပါင္း ဆယ့္ငါးမိနစ္စာေလာက္ ကၽြန္ေတာ့္ အေတြးအာ႐ံုထဲမွာ စီးေမ်ာသြားတယ္။ ဒဂံုရိပ္သာ အ၀င္အ၀တြင္ ႀကိဳဆိုေနသူက ကားေပၚမွ ဆင္းလာသူ ဦးႏုကို ႀကိဳဆို၍ ရိပ္သာထဲသို႔ ၀င္လာတယ္။ ရိပ္သာဧည့္ခန္းတြင္ ဦးဗေဆြ၊ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း၊ သခင္တင္၊ သခင္စိုးႏွင့္ ဗိုလ္သက္ထြန္းတို႔က တန္းစီရပ္လ်က္။ ႀကိဳဆိုသူက ဦးႏုကို တဦးခ်င္းႏွင့္ ျပန္လည္မိတ္ဆက္ ေပးခဲ့ရာတြင္ အဓိကအားျဖင့္ ႀကိဳဆိုသူကို ႏႈတ္ဆက္လိုက္တဲ့ ဦးဗေဆြရဲ႔ဟန္ပန္ကို ဆရာတာရာေျပာလိုက္မွ သတိထား အမွတ္ရလိုက္မိေတာ့တယ္။
ထိုေန႔က ကၽြန္ေတာ္ ဆံပင္မၫႇပ္ျဖစ္ေပမယ့္ ဆရာတာရာႏွင့္အတူ ဓာတ္႐ွင္သြားၾကည့္ၿပီး လက္ဘက္ရည္ ေသာက္ခဲ့ရတဲ့ ၾကည္ႏူးမႈဟာ ဆရာေျပာခဲ့တဲ့ မွတ္ခ်က္စကားနဲ႔ တပါတည္း ယေန႔တိုင္ ေအာင္ သံမိႈစြဲသလို ခိုင္ျမဲလ်က္။

ေအာင္ၿမိဳင္
(ပိေတာက္ပြင့္သစ္မဂၢဇင္း၊ အတြဲ(၂)၊ မတ္လ ၂၀၀၆ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။)

No comments: