Wednesday, January 27, 2010

၀တၳဳတိုႏွစ္ဆယ့္ေလးပုဒ္နဲ႔ ႐ိုးသားျခင္းသ႐ုပ္သ႑ာန္ ပန္းခ်ီ၀သုန္ရဲ႔ေရးဟန္
ေရးသူ- ေဆာင္း၀င္းလတ္

သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ သံေယာဇဥ္သမားေတြဗ်။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းလည္း သံေယာဇဥ္ မကင္းသလို စကားေျပအေရးအဖြဲ႔ကိုလည္း သံေယာဇဥ္ထားတတ္ၾကတဲ့ ႏွစ္ေယာက္ပါ။ ကာတြန္းေျမဇာနဲ႔ ပန္းခ်ီအစ္ကို ၀သုန္ေပါ့ဗ်ာ။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ၀တၳဳတို အေရးအဖြဲ႔မွာ ႐ိုး႐ိုးစင္းစင္း ႐ွင္း႐ွင္းဘြင္းဘြင္း ခပ္ျပတ္ျပတ္ေရးဖြဲ႔ေလ့ ႐ွိတတ္ၾကတယ္။ အစုအေဆာင္း အထိန္းအသိမ္းလည္း ေကာင္းၿပီး စနစ္က်ေလေတာ့ အခု အစ္ကို၀သုန္ရဲ႔ ၀တၳဳတို ႏွစ္ဆယ့္ေလးပုဒ္ ေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္ေလး ထြက္လာတဲ့အခါ ၾကည့္ရတာ ၾကည္ႏူးစရာပဲ။ မ်က္ႏွာဖံုးၾကည့္ ရတာလည္း လြမ္းစရာႀကီး။ ဦးေလးဦးေအာင္စိုးရဲ႔ ပန္းခ်ီနဲ႔ေလ။ အတြင္းက်ေတာ့လည္း မဂၢဇင္းေတြမွာ ပါတုန္းက မူရင္းသ႐ုပ္ေဖာ္ပံုေတြ ျပန္ေဖာ္ျပထားေတာ့ ဦးေလးဦးေအာင္စိုး၊ ဆရာဦးစိန္၊ အစ္ကိုေမာင္ညိဳ၀င္း၊ အစ္ကိုေလး တင္လွ၀င္းထင္၊ ဦးတင္ေမာင္မ်င့္၊ ကိုသိုက္၊ ကိုေက်ာ္ေသာင္း၊ ခ်စ္ေသာဇာဇာေခၚ ကိုေျမဇာ၊ ကိုေက်ာ္ျဖဴစံ၊ ကိုယဥ္မင္းပိုက္၊ ဆံုးပါးသြား႐ွာၿပီ ျဖစ္တဲ့ ေကၿမိဳးႀကီး၊ ၿပီးေတာ့ မေမႊး၊ တူမေလး အင္ၾကင္းေအး၊ ေအာင္နဲ႔ေမာင္ ဆရာေတြ လို႔ဆိုရမယ့္ ကိုမင္းေ၀ေအာင္၊ ကိုသန္းေဌးေမာင္၊ ဆရာေဇာ္ေမာင္တို႔ လက္ရာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ ကိုစည္၊ ကိုကိုႏိုင္၊ မေမႊးနဲ႔ ကိုစိုး၀င္းၿငိမ္း၊ မ်ိဳးထြဏ္းတို႔ လက္ရာေတြကလည္း ေကာင္းပါ့။

မွတ္မိေသးပါရဲ႔။ မေဟသီ မဂၢဇင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္အလုပ္လုပ္တုန္းက တမ်က္ႏွာ ၀တၳဳတိုနဲ႔ ကဗ်ာသ႐ုပ္ေဖာ္ပံုေတြ အစ္ကို၀သုန္ကို အပ္တဲ့အခါ အဲဒီအတိုဆံုး ၀တၳဳတို စာတြဲတခ်ိဳ႔မွာ ဖေယာင္းေတာင့္နဲ႔ ေရးထားတဲ့ သမီးေလးအင္ၾကင္းေအးရဲ႔ အေတြးလက္ရာေတြပါ ေတြ႔လာခဲ့ရတယ္။
ေတာင္ဥကၠလာပက အစ္ကို၀သုန္တို႔အိမ္ ေရာက္သြားရင္ ျမင္ရတဲ့ စာတန္းေလးတခုက... 'ပန္းခ်ီေရးတဲ့ခံု' တဲ့ဗ်။ ပန္းခ်ီဆရာဟာ သူ႔ဘ၀ ပတ္၀န္းက်င္ကို ထင္ဟပ္တဲ့ ၀တၳဳတိုေလးေတြ ေရးလာလိုက္တာ ခုခါမွာ စာအုပ္ေတာင္ ျဖစ္ၿပီ။ မေဟသီ၊ စပယ္ျဖဴ၊ ရနံ႔သစ္ အပါအ၀င္ မဂၢဇင္းေတြမွာ အစံုေရးခဲ့တာကိုး။ ဒီစာအုပ္ကို ထုတ္ေ၀လိုက္တာက သီဟရတနာ စာေပတိုက္က ေမာင္သိမ္းစိုး။ အမွတ္တရပါဘဲ။
႐ုပ္႐ွင္မ်က္မွန္မဂၢဇင္းထဲမွာ အစ္ကိုေရးခဲ့တဲ့ 'အထပ္ခိုးကေလး' ၀တၳဳတိုဟာ ၿမိဳ႔ျပ လူေနမႈစနစ္လို႔ပဲ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ရန႔ံသစ္မဂၢဇင္းမွာ သူေရးခဲ့တဲ့ 'ေနရာ' ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ ပဲဗ်။ ျပည္ၿမိဳ႔ကို သူတို႔ ပန္းခ်ီဆရာတစု ေမာင္တင္ဦးတို႔ မဂၤလာေဆာင္သြားၿပီး ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ သူ႔ခမ်ာ အမူးလြန္ သတိလစ္ေမ့ေမ်ာ ေရာဂါျဖစ္ၿပီး အေရးေပၚေဆး႐ံုေျပးရတဲ့ အခန္းေရးထားတာ ယမကာသမားမ်ား သတိထား ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာ။ ဒါတကယ္ဗ်။ မေသေကာင္း မေပ်ာက္ေကာင္း သူႀကံဳရ႐ွာတာ။ အဲဒီ 'ေနရာ' ၀တၳဳဖတ္ေတာ့ သက္႐ွိဇာတ္ေကာင္ ကာတြန္းေမာင္ေမာင္ေအာင္တို႔ မခင္ျမတ္ဦးတို႔ လင္မယား လူနာတင္ကားနဲ႔ အစ္ကို၀သုန္ကို ေဆး႐ံုလိုက္ပို႔ရင္း မခင္ျမတ္ဦး ငိုတဲ့ေနရာလည္းေရာက္ေရာ ကၽြန္ေတာ္ နင့္ကနဲ ခံစားလိုက္ ရတယ္။
အဲဒီစာ ဖတ္ရင္းက ဒီလင္မယားကိုလည္း သတိရပါသဗ်ာ။ ႐ိုးသားႏိုးၾကားၿပီး စီးပြါးေရးတိုးပြါးေအာင္ ႀကိဳးစားေဆာင္႐ြက္ေနၾကတဲ့ တကယ္ခင္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ လင္မယားဗ်။
ဆံုးပါးသြား႐ွာၿပီ ျဖစ္တဲ့ မေဟသီမဂၢဇင္းအယ္ဒီတာေလး ေမာင္သန္းထိုက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကိုဆို သိပ္ခင္ၾက ခ်စ္ၾကတာ။ ကိုေမာင္ေမာင္ေအာင္ဟာ ကြမ္းသိပ္စားတယ္။ အရက္မေသာက္တတ္႐ွာဘူး။ သို႔ေသာ္.... တရက္မွာ ဘာစိတ္ကူးေပၚတယ္မသိဘူး။ မခင္ျမတ္ဦးက လက္ဘက္ကို ၾကက္သြန္ျဖဴဥႀကီး ႏိုင္ခ်င္းနဲ႔ ဆီစိမ္တယ္။ ပုဇြန္ေျခာက္ အေကာင္ႀကီးေတြကလည္း ရဲလို႔။ သူတို႔ လင္မယားက အလုပ္သမားေလးတေယာက္ကို စက္ဘီးနဲ႔ အရက္တပုလင္း သြား၀ယ္ခိုင္းၿပီး ေမာင္သန္းထိုက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဧည့္၀တ္ျပဳတယ္။ ရယ္စရာ ေျပာရဦးမယ္။ သူတို႔ဟာ အရက္ရဲ႔ သဘာ၀ကို မသိၾက႐ွာဘူး။ လက္ဘက္ရည္၀ယ္တိုက္သလို အားပါးတရ ခ်က္ခ်င္းကုန္ေအာင္ ေသာက္ေစခ်င္ၾကတယ္။ ေဘးက အားမလိုအားမရ ထိုင္ၾကည့္ေနတဲ့ မခင္ျမတ္ဦးက 'ေသာက္ၾကေလ... ၀ေအာင္ေသာက္ပါ၊ ကိုေဆာင္းရဲ႔၊ စား... လက္ဘက္စား၊ အရက္လည္း ျမန္ျမန္ကုန္ေအာင္ေသာက္' တဲ့။ တကယ့္ကို ႐ိုး႐ိုးႀကီးေတြ။
ႀကီးပြါးေရးလမ္းညႊန္ဂ်ာနယ္မွာ အစ္ကို၀သုန္ေရးခဲ့တဲ့ ေမတၱာလက္ေဆာင္စာေပ ၀တၳဳတိုကေတာ့ ရပ္ကြက္တခုရဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္လူ႔စ႐ိုက္၊ လူ႔သဘာ၀ကို လက္ေတြ႔က်က် ေရးလိုက္တာဗ်။ ဒါမ်ိဳးေတြ တကယ္ ႐ွိတာ။ စာအုပ္ငွားတဲ့ဆိုင္ရဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ လူမႈဆက္ဆံေရးေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုရင္ အငွားဆိုင္ဖြင့္တာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အိမ္နီးနားခ်င္းတခ်ိဳ႔က လာယူၾက၊ လာငွားဖတ္ၾကရင္း ဘာႀကံဳဖူးသလဲဆိုေတာ့ အိမ္တအိမ္ဗ်ာ၊ ကေလးမ်ားတဲ့အိမ္။ ေျပာရမွာလဲ အားနာပါရဲ႔။ မဂၢဇင္းမ်က္ႏွာဖံုးေတြ စုတ္ျပဲ၊ စာအုပ္ထဲက အ႐ုပ္လွလွေလးေတြ ဆုတ္ျဖဲၿပီး ျပန္လာေပးတာ ႀကံဳရဖူးတယ္။ သိပ္ေကာင္းတဲ့ စာအုပ္။ ျပန္မေပးတာလည္း ခဏခဏေပါ့။ ဒီေတာ့ အိမ္မွာ စာအုပ္မ်ားလာရင္ နီးစပ္ရာ ေဆးခန္းတို႔၊ ေဆး႐ံုတို႔ကို လူနာေတြဖတ္ဖို႔ လႉပစ္လိုက္တာပဲ။ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားသတင္းစာေတြ က်ေတာ့လည္း ဖတ္ၿပီးလို႔ မ်ားလာရင္ စီးကရက္ဖိုးရေအာင္ ေဘာ္တယ္ဆိုင္သြားၿပီး ပိႆာခ်ိန္နဲ႔ ေရာင္းပစ္လိုက္ေတာ့တယ္။
ေအာင္မယ္။ သူ႔စာအုပ္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္တာေလး တပုဒ္ ပါေသးတယ္။ 'ေျခေထာက္မ်ား' တဲ့။ မေဟသီမဂၢဇင္းထဲ သူေရးခဲ့တာ။ ပန္းခ်ီကားလာ၀ယ္တဲ့ အေ႐ွ႔တိုင္းသား တေယာက္က ေျခေထာက္က ဖိနပ္ဦးနဲ႔ ပန္းခ်ီကားကို မ႐ိုမေသျပတဲ့အခါ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈကို အေစာ္ကားမခံႏိုင္ဘဲ အဲဒီပန္းခ်ီကားကို မေရာင္း ေတာ့တဲ့အေၾကာင္းေပါ့။ ဒါမ်ိဳးေတာ့ ဘယ္ရမလဲ။ အဲ... မေဟသီထဲကပဲ၊ ငွက္ကေလးေရ ျပန္လာပါတဲ့။ ကေလးတေယာက္ရဲ႔ အေတြးကို ေရးထားတာ။ ဒါေလးဟာ ရင္ထဲထိတဲ့ ေရးခ်က္ပဲဗ်။ ၀တၳဳထဲမွာ ကေလးေလးဟာ ခ်စ္စရာေလး။
သူက ႐ိုး႐ိုးေလးနဲ႔ အေရး႐ွင္းေတာ့ ရင္ထဲ လြယ္လြယ္ေရာက္ေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီး သိပ္ႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္ႀကီးေတြ အေျခတည္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာ ခံစားလို႔ရတဲ့ တကယ့္ လူ႔၀န္းက်င္ထဲက သဘာ၀ဖြဲ႔၊ စ႐ိုက္ဖြဲ႔ေတြပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အစ္ကို၀သုန္ရဲ႔ 'သားကေလး အမည္မသိႏွင့္ အျခား၀တၳဳတိုမ်ား' ဖတ္ရတာ 'အီ' မသြားခဲ့ပါဘူး။ စာကို 'အီ' ေအာင္မေရးတာလည္း ေက်းဇူးတင္မိေၾကာင္းပါဗ်ာ။

ေဆာင္း၀င္းလတ္
၂၀၀၄၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ မဂၤလာမဂၢဇင္း။
[ ပန္းခ်ီ၀သုန္ရဲ႔ အေပါင္းအသင္းမ်ား စုေပါင္းေရးသားတဲ့ 'လူပံုပါးပါး စိတ္ဓာတ္မာမာ ေရးခ်က္ ထည္ထည္၀ါ-ပန္းခ်ီ၀သုန္' စာအုပ္၊ ပထမအႀကိမ္၊ ၂၀၀၉ ေအာက္တိုဘာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။]

No comments: