Friday, January 22, 2010

ႏွလံုးသားမွာ ကမၻာကမၸည္းထိုးတဲ့သူ
ေရးသူ- ၀င္းတင္

(၁)
ၾသဂုတ္ ၂ ရက္ (၁၉၈၂ ခု) မနက္မွာ ဦးေလးနဲ႔ ေဒၚေဒၚတို႔ ရန္ကုန္ကေန မႏၱေလးကို ျပန္ၾကပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ဘူတာႀကီးကိုေရာက္ေတာ့ ဦးေလးတို႔ ေပၚမလာၾကေသးပါဘူး။ ဆန္းပါကလားလို႔ စိတ္ထဲမွာ ထင္လိုက္မိတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဦးေလးက ထႂကြလံု႔လ သိတ္႐ွိတာ။ ေနာက္က်ဖို႔ဆိုတာ ေ၀းေရာ။ မေစာဘူးဆိုတာေတာင္ ႐ွိခဲပါဘိျခင္း။ ဘာလုပ္စရာ႐ွိ႐ွိ ဦးေလးက ေစာေစာ ေရာက္ေနတတ္တာခ်ည္းပါ။
ရထားထြက္ခါနီးမွ ဦးေလးတို႔ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ဦးေလးကို ၾကည့္ရတာ ခါတိုင္းနဲ႔ မတူပါဘူး။ ေပ်ာ့ယိုင္ယိုင္ ျဖစ္ေနသလိုပဲ။ ဦးေလး လမ္းေလွ်ာက္ပံုက ခါးက ေကာ့ကိုင္းကိုင္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ခါးကို ဆန္႔ႏိုင္သမွ် ဆန္႔ထားလို႔ ေကာ့ေယာင္ေယာင္ ျဖစ္ေနတာ ထင္ပါရဲ႔။ ဒါေပမယ့္ ကိုင္းတိုင္းတိုင္း။ ခါးကေတာ့ ကိုင္းတိုင္းတိုင္းဟာ ကိုင္းတိုင္းတိုင္းမို႔ ေကာ့ကိုင္းကိုင္း ဟန္ေပါက္ေနတာပါ။ ခါးကိုင္းေတာ့ ဦးေလး၀တ္ေနက် အနက္ေရာင္ မက်ည္းေစ့ကြက္ တိုက္ပံုအက်ႌႀကီးက ေ႐ွ႔ကို ပိုၿပီး ဖါးလ်ားက်ေနတယ္။ ေတာင့္ေတာင့္ မတ္မတ္ဆိုလို႔ ခါးေပၚက လံုခ်ည္ရဲ႔ မီးခိုးေရာင္ ကြက္တံုးႀကီးေတြပဲ ႐ွိေတာ့သေယာင္ ထင္ရပါတယ္။ ဦးေလးရဲ႔ ဗယ္ဘက္လက္မွာ ေတာင္ေ၀ွးလို တုတ္တေခ်ာင္း ကိုင္ထားတယ္။ တုတ္ကို အေတာ္ကေလး အားျပဳေနရေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္တုတ္ ကိုင္သလို မကိုင္ပဲ ေတာင္ေ၀ွးကိုင္သလို ကိုင္ထားတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေတာင္ေ၀ွးလိုတုတ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ မွတ္မိလိုက္တာပါ။


ေဒၚေဒၚက လိုက္ပို႔သူေတြကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ရထားတြဲေပၚကို ခ်က္ခ်င္း တက္သြားပါတယ္။ ဦးေလး စၾကၤန္ေပၚမွာ တာ႐ွည္ရပ္မေနပဲ ရထားတြဲေပၚ တက္ထိုင္ႏိုင္ေအာင္ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ တူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးေလးက တြဲေပၚကို ခ်က္ခ်င္းလိုက္မတက္ပါဘူး။ ဦးေလး ရထားတြဲေပၚတက္ထိုင္ၿပီး အေပၚက စကားေျပာခ်င္ ေျပာႏိုင္ေအာင္လို႔ ကၽြန္ေတာ္လဲ တြဲေဘးစၾကၤန္ အတြင္းပိုင္းအထိ ၀င္လိုက္သြားပါတယ္။ "တေန႔လံုး ထိုင္သြားရမွာပဲ ကို၀င္းတင္ရယ္၊ မတက္ေသးပါဘူး" တဲ့။ ဦးေလးက စၾကၤန္ေပၚမွာပဲ အၾကာႀကီး ရပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ စကားေျပာေနပါတယ္။ ဦးေလးက ႏိုင္ငံတကာအေရး၊ တိုင္းေရးျပည္ေရး၊ စာေရးေပေရးေတြကို ေျပာေနပါတယ္။ "လူေတြ စာဆိုးေပညံ့ေတြကိုခ်ည္း ဖတ္ေနရင္ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္ ေလးဆယ္အတြင္း နလပိန္းတုန္းေတြ ျဖစ္ကုန္ႏိုင္တယ္ ကို၀င္းတင္ေရ႔၊ ေဖေတာ့ေမာင္ေတာ့ အီးအားဒိန္းဒိုင္း စာေတြနဲ႔ပဲ လူေတြ အခ်ိန္ကုန္ေနလို႔ မျဖစ္ေသးဘူး။ စာေကာင္းေတြ ေရးဖို႔ထုတ္ဖို႔ သိတ္လိုေနၿပီ၊ စာေကာင္းေတြ ဖတ္မွ လူေကာင္းေတြ ျဖစ္မယ္၊ လူေတြေကာင္းမွ တိုင္းျပည္ေကာင္းမွာ မဟုတ္လားဗ်ာ"
ဦးေလးကို ၾကည့္ရတာ ခါတိုင္းလို ႐ႊန္း႐ႊန္းေ၀ေ၀ မ႐ွိပါဘူး။ ဦးေလးဟာ စကားေျပာရာမွာသာ ႐ႊန္း႐ႊန္းေ၀ေ၀ ႐ွိတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္သူ မဟုတ္ပါဘူး။ ၿပံဳးၾကည္တဲ့ မ်က္ႏွာ၊ ဖ်တ္လတ္တဲ့ ကု္ယ္ဟန္ေၾကာင့္ ျပဳမူလႈပ္႐ွားရာမွာလဲ ႐ႊန္း႐ႊန္းေ၀ေ၀ ႐ွိလွတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္သူ ျဖစ္ပါတယ္။
"ကို၀င္းတင္ မႏၱေလးမေရာက္တာ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ႐ွိေနၿပီလဲ"
ဦးေလးက သူ႔ေမးခြန္းကို သူေျဖၿပီး ဆက္ေျပာသြားပါတယ္။
"ငါးႏွစ္ေတာင္ ႐ွိေတာ့မွာပါလား၊ မႏၱေလးက လူေတြက ကို၀င္းတင္ကို ခင္ၾကတယ္။ ကိုယ့္ကို ခင္တဲ့သူေတြနဲ႔ သိပ္အဆက္မျပတ္ေကာင္းဘူးေလ။ ဦးေလးေရးလိုက္တဲ့စာ ရတယ္မဟုတ္လား။ ၀ါကၽြတ္ေတာ့ လာျဖစ္ေအာင္ လာခဲ့ေပါ့ ကို၀င္းတင္ရယ္"
ဦးေလးေျပာတဲ့စာက ဇြန္ ၃ ရက္ေန႔စြဲနဲ႔ ေရးလိုက္တဲ့ စာပါ။ အဲဒီစာကို မေန႔ (ၾသဂုတ္ ၁ ရက္) ကပဲ ကၽြန္ေတာ္ရပါတယ္။ ဦးေလး ေရးလိုက္တဲ့ စာလို႔ ဆိုေပမယ့္ အမွန္က ေဒၚေဒၚရဲ႔ စာပါ။ ေဒၚေဒၚရဲ႔ စာေအာက္မွာ သီတင္းကၽြတ္ ကိုသိန္းတို႔နဲ႔ အတူလာယင္ ေကာင္းမယ္လို႔ တေၾကာင္းထဲ ဦးေလး ၀င္ေရးလိုက္တဲ့ စာပါ။ ကိုသိန္းဆိုတာ ဆရာဇ၀နကို ေျပာတာပါ။ ဦးေလးဟာ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ စာအဆက္ျပတ္သူ မဟုတ္ပါဘူး။ စာျပန္ပ်င္းတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္လိုလူမ်ိဳး ဆီကိုေတာင္ မျပတ္လိုလို သတိတရ စာေရးတတ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတခါေတာ့ တယ္ၿပီး ေနေကာင္းထိုင္သာ မ႐ွိလွလို႔နဲ႔ တူပါရဲ႔။ ေဒၚေဒၚ့ ငါးမ်က္ႏွာ စာ႐ွည္ႀကီးေအာက္မွာ တေၾကာင္းေလာက္သာ ၀င္ 'တို႔' ႏိုင္ပါေတာ့တယ္။
"လာမွာေပါ့ ဦးေလးရယ္၊ ဟုတ္မွာပဲ၊ မႏၱေလးမေရာက္တာလဲ ၾကာလွၿပီပဲ" ဦးေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ကတိ ေပးလိုက္ပါတယ္။
ရထားထြက္ေတာ့ ဦးေလးက အၾကာႀကီး လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္သြားပါတယ္။ မ်က္စိေအာက္က လူလံုး ေပ်ာက္သြားတဲ့အထိ ဦးေလးက ျပဴတင္းေပါက္မွာ ေခါင္းထုတ္ၿပီး လက္တရမ္းရမ္း လႈပ္ျပသြားလို႔ အၾကာႀကီးလို႔ အမွတ္ထားလိုက္မိတာပါ။
အဲဒီေန႔က ကၽြန္ေတာ့ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းမွာ ဦးေလးေျပာခဲ့တာေတြကို ေရးမွတ္ရင္း အၿပီးသတ္မွာ "ရထားထြက္ေတာ့ ဦးေလးက အၾကာႀကီး(၂) လက္ျပႏႈတ္ဆက္သြားတယ္။ (?)" လို႔ ေရးလိုက္မိပါတယ္။ (၂) က အၾကာႀကီးဆိုတာ ေတာ္ေတာ့ကို ၾကာတဲ့ အၾကာႀကီးမွန္း မွတ္မိေအာင္လို႔ ထပ္ကိန္းနဲ႔ ေတးထားတာပါ။ (?) ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာ ထင့္ေနတဲ့ ပူပန္မႈကို ဘယ္လိုမွ ထုတ္မေရးရက္လို႔ ေမးခြန္းသေကၤတနဲ႔ မွတ္ထားတာပါ။ အဲဒီေန႔က ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာ ထင့္ကနဲ ျဖစ္လိုက္ရတဲ့ ပူပန္မႈက ဦးေလးရဲ႔ က်န္းမာေရး အေျခအေန သိပ္မ်ား ဆိုးေနၿပီလား၊ ဖြဟဲ့ လြဲပါေစ၊ ဖယ္ပါေစ၊ ဦးေလးကို ေနာက္ဆံုးေတြ႔လိုက္ရ တာမ်ား ျဖစ္ေန မလား၊ ဦးေလး အၾကာႀကီး လက္ျပႏႈတ္ဆက္သြားတာကေကာ ဘာသေဘာလဲ၊ ဦးေလး စိတ္ထဲမွာလဲ ငါတို႔ကို ေနာက္ဆံုး ေတြ႔ရတာပဲလို႔ ထင္ေနလို႔လားဆိုတဲ့ ပူပန္မႈပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ ဘူတာႀကီးက ျပန္ေတာ့ ဆရာတက္တိုးတို႔ အိမ္ကို ၀င္သြားပါတယ္။
"ဦးေလးလွေတာ့ က်န္းမာေရး အေတာ္ဆိုးေနၿပီ ထင္တာပဲ ဆရာရယ္၊ စိတ္မေကာင္းဘူး၊ အသက္မွ ႐ွည္ပါ့မလား မသိဘူး" လို႔ နမိတ္မ႐ွိ နမာမ႐ွိ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုက္မိပါတယ္။ ဆရာတက္တိုးနဲ႔ ဆရာကေတာ္ ေဒၚႏုယဥ္တို႔လဲ ဟုတ္လား၊ ဟုတ္လားနဲ႔ စုတ္တသပ္သပ္ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဆရာက သူတို႔ မဂၤလာေဆာင္တုန္း က ဦးေလးပို႔ေပးတဲ့ လက္ေဆာင္ပစၥည္းကေလးကို ထုတ္ျပပါတယ္။
"ကိုလွက သိပ္ စိတ္ေကာင္း႐ွိတဲ့လူ၊ သိတ္ ခ်စ္တတ္ ခင္တတ္တဲ့ လူကြ" ဆရာက ႏွစ္ႏွစ္လိုလို ေျပာပါတယ္။
"ေအးေပါ့ကြာ အသက္ေတြ ႀကီးလာေတာ့လဲ ေသၾကရမွာေပါ့၊ ငါ့ကိုေကာ ေသခါနီးၿပီလို႔ မင္းက ထင္ေနသလား"
"ဟာ ဆရာကလဲ မဟုတ္တာ"
"ထင္လဲ အေရးမႀကီးပါဘူး ေမာင္ရာ၊ အသက္ႀကီးတဲ့လူေတြ ဆိုတာ ႀကီးလာေလ၊ ေသရမွာ မေၾကာက္ေလပဲကြ၊ မွတ္ထား အခ်ိန္မ႐ွိေတာ့ဘူး ဆိုတာ သိေတာ့ ပို အလုပ္လုပ္တယ္၊ အလုပ္ပိုလုပ္ေတာ့ အသက္က ပို႐ွည္ျပန္ေရာကြ၊ ကိုလွ အသက္႐ွည္မွာပါကြာ၊ မပူပါနဲ႔၊ သူက တသက္လံုး သိပ္အလုပ္လုပ္တဲ့လူ၊ ခုအခ်ိန္ဆို ပိုေတာင္ အလုပ္လုပ္ေနအုန္းမွာ၊ ဒီေတာ့ ပို အသက္႐ွည္မွာ ေမာင္ေရ႔ စိတ္သာခ်"
ဆရာတက္တိုးစကားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ထင့္ေနတာ သက္သာတန္သေလာက္ သက္သာ သြားပါတယ္။
သက္သာရာ ရတယ္ဆိုေပမယ့္ ရက္ပိုင္းပါပဲ။
ၾသဂုတ္လ ၇ ရက္ မနက္ေစာေစာမွာ ဆရာဇ၀နဆီက စာတိုကေလးတေစာင္ ေရာက္လာပါတယ္။
ဦးေလး ဆံုးၿပီဆိုတဲ့ သတင္းကို ဆရာသုခက တယ္လီဖံုး ဆက္ေျပာေၾကာင္း.....
အလြန္ခိုင္ခံ့ ေတာင့္တင္းတဲ့ ဆရာဇ၀နရဲ႔ လက္ေရးနဲ႔ ေရးထားတဲ့ စာ႐ြက္ေပၚက စာလံုးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႔ မ်က္စိထဲမွာ ယိမ္းၿပိဳလာသလို ထင္ရပါတယ္။ စာလံုးေတြ ယိမ္းၿပိဳတာကို မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေနရသလိုပဲ ရင္ထဲမွာလဲ ေက်ာက္သားေတာင္ႀကီးတလံုး ၀ုန္းကနဲ ၿပိဳက်သြားတာကို ၾကည့္ျမင္ေနရသလို ခံစားလိုက္ရပါတယ္။

(၂)
ခ်က္ခ်င္းပဲ မႏၱေလးသြားဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ စီစဥ္ပါတယ္။ ဆရာဇ၀နကလဲ အတူသြားၾကမယ္၊ မႏၱေလးမွာ ရက္လည္ေအာင္ ေနၾကမယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အစီအစဥ္ ပ်က္သြားပါတယ္။ ဆရာဇ၀န သိပ္စိတ္ထိခိုက္ေနၿပီ၊ ေသြးတက္ေနၿပီ။ မႏၱေလးကို လိုက္ႏိုင္မယ့္ အေျခအေန လံုး၀ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ ေဒၚေဒၚဆီကို စာ႐ွည္ႀကီးတေစာင္ ေရးၿပီး သူ႔သားမက္ႀကီး ဆရာကိုမ်ိဳးေအာင္ကိုပဲ ကိုယ္စားလႊတ္ႏိုင္ေတာ့မယ္။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တေယာက္တည္း မႏၱေလးကို ထြက္ခဲ့ရေတာ့တယ္။ ရထားေပၚက်မွ ဦးေလးရဲ႔ မိတ္ေဆြႀကီး ဦးေအးၾကည္တို႔၊ စာေရးဆရာမ ေဒၚခင္ေဆြဦး သားအမိတို႔နဲ႔ ဆံုပါတယ္။ မႏၱေလးေရာက္မဆိုက္ပဲ လူထုတိုက္ကို တန္းသြားၾကပါတယ္။
"ကို၀င္းတင္ရယ္ ႐ွင့္ဦးေလးက ႐ွင့္ကို မႏၱေလးလာေစခ်င္တာ ဒီလာပံုမ်ိဳးနဲ႔ လာေစခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး ကို၀င္းတင္ရဲ႔" လို႔ ေဒၚေဒၚက ငိုပါတယ္။ ေဒၚေဒၚက မ်က္ရည္လည္႐ြဲနဲ႔ ေၾကကြဲတဲ့ စကားေတြကို ေျပာေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ မ်က္ရည္မက်ေအာင္ အႏိုင္ႏိုင္ ထိန္းေနရပါတယ္။ ဦးေလးရဲ႔ ႐ုပ္ကလပ္ကို ကၽြန္ေတာ္အၾကာႀကီး စိုက္ၾကည့္ေနမိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္စိကို အၾကာႀကီး မွိတ္ထားလိုက္ပါတယ္။ မွိတ္ထားတဲ့ မ်က္စိထဲမွာ ဦးေလးရဲ႔ သက္မဲ့႐ုပ္ကလပ္ကို မျမင္ပါဘူး။ ၾကည္သာ႐ႊန္းေ၀တဲ့ မ်က္ႏွာ၊ လန္းဆန္း ဖ်ပ္လတ္တဲ့ ကိုယ္ဟန္နဲ႔ သက္႐ွိလႈပ္႐ွားေနတဲ့ ဦးေလးကိုပဲ ျမင္ေယာင္ေနမိပါတယ္။ စိတ္အာ႐ံုထဲမွာလဲ ဦးေလးရဲ႔ စိတ္ေကာင္း လူေကာင္း ဂုဏ္ျဒပ္ေတြကို တေစ့ေစ့ ေတြးမွတ္ေနမိပါတယ္။
"ေဒၚေဒၚရယ္- ဦးေလးဟာ လူ႔ေလာက ေကာင္းက်ိဳးကို အမ်ားႀကီး သည္ပိုးသြားတဲ့ လူဆိုေတာ့ လူ႔ေလာကႀကီးမွာ အၾကာႀကီးေနသြားရဖို႔ ေကာင္းတာေပါ့။ အသက္ ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အထိ ေနရတယ္ဆိုတာလဲ အၾကာႀကီးပါပဲ။ ဒါထက္ ၾကာၾကာႀကီး ပိုမေနရတဲ့အတြက္ ႏွေျမာစရာေကာင္းတာ တခုပါပဲ"

(၃)
ဦးေလးအသုဘ ရက္လည္ၿပီးတဲ့ ေနာက္တေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ဖို႔ စီစဥ္ပါတယ္။ မျပန္ခင္ ေဒၚေဒၚ့ကို ႏႈတ္ဆက္ဂါရ၀ျပဳယင္း ကၽြန္ေတာ္ စကားတခြန္း ျပာခဲ့ပါတယ္။
"ဦးေလးဟာ လူေတြအမ်ားႀကီးရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကိုလဲ ျပဳခဲ့တယ္။ လူတဦးခ်င္း တေယာက္ခ်င္းစီရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကိုလဲ ျပဳခဲ့တယ္။ ဒါဟာ ဦးေလးရဲ႔ အလြန္ထူးျခားတဲ့ ဂုဏ္ျဒပ္ပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္လဲ ဦးေလးဟာ လူ႔ဘ၀မွာ ေနရက်ိဳးအနပ္ဆံုး လူတေယာက္အျဖစ္ ေနသြားခဲ့ရတာပဲ" လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
အမွန္ပါပဲ။ ဦးေလးဟာ လူ႔ဘ၀မွာ ေနရက်ိဳးအနပ္ဆံုး လူတေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ေနသြားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
အမ်ားေကာင္းက်ိဳး ေဆာင္တယ္ဆိုတာ အလြန္မြန္ျမတ္တဲ့ အလုပ္ပါ။ ငေတမာကမၻာမွာ အမ်ားေကာင္း က်ိဳးေဆာင္ဖို႔ဆိုတာ အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္႐ွိေတာင္ လက္ေတြ႔လုပ္ဖို႔ ခက္ပါတယ္။ လက္ေတြ႔လုပ္ႏိုင္ျပန္လဲ က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္း ႏွ႔ံႏွ႔ံစပ္စပ္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ အမ်ားအက်ိဳးကို က်ယ္က်ယ္ ၀န္း၀န္း ေဆာင္႐ြက္တယ္ဆိုတာက လူသားတရပ္လံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးလုပ္ငန္းေတြ၊ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးလုပ္ငန္းေတြကို ေဆာင္႐ြက္တာမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာပါ။ အမ်ားေကာင္း က်ိဳးကို ႏွ႔ံႏွ႔ံစပ္စပ္ ေဆာင္႐ြက္တယ္ဆိုတာက ဥာတိသဂၤဟ စသည္ တဦးခ်င္း တေယာက္ခ်င္းရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို လဲ မခၽြတ္မယြင္း မလစ္မဟင္း ေဆာင္႐ြက္တာမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာပါ။ အမ်ားေကာင္းက်ိဳး ေဆာင္တတ္ယင္ ၿပီးေရာေပါ့။ က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္းေတြ ႏွ႔ံႏွ႔ံစပ္စပ္ေတြ ခြဲျခမ္းေနဖို႔ မလိုပါဘူးလို႔ ဆိုခ်င္ေကာင္း ဆိုခ်င္ၾကပါ လိမ့္မယ္။ အမွန္ေတာ့ ခြဲျခမ္းဖို႔ လိုပါတယ္။ အေၾကာင္းက ဒီလို႐ွိပါတယ္။
ကမၻာ့အတိုင္းအတာနဲ႔ ၾကည့္ၾကည့္၊ တိုင္းျပည္ၿမိဳ႔႐ြာ အခ်ိဳးအဆနဲ႔ ၾကည့္ၾကည့္၊ ပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္း အေန အထားနဲ႔ ၾကည့္ၾကည့္ အမ်ားအက်ိဳး သယ္ပိုးေဆာင္႐ြက္တယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ သေဘာတေျဖာင့္တည္း မဟုတ္တာကို ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ဟာ ကမၻာနဲ႔ တိုင္းႏိုင္ငံနဲ႔ ခ်ီၿပီး လူအမ်ားႀကီးရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးတတ္တာ မွန္ပါရဲ႔။ ဒါေပမယ့္ လူတဦးခ်င္း တေယာက္ခ်င္းရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးေဆာင္႐ြက္ဖို႔ က်ေတာ့ အမႈထားရေကာင္းမွန္း မသိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေပါ့ေလ်ာ့ ပ်က္ကြက္တာကို ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ တခ်ိ႔က်ေတာ့ နီးရာစပ္ရာ လူတဦးခ်င္းတေယာက္ခ်င္းရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးဖို႔ ေစတနာ ထက္သန္ သေလာက္ ၿမိဳ႔နဲ႔ ႐ြာနဲ႔ တိုင္းနဲ႔ ကမၻာနဲ႔ ခ်ီၿပီးေတာ့ လူအမ်ားႀကီးရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို ေဆာင္႐ြက္ဖို႔ကိုေတာ့ ေႏွာင့္ေႏွး တြန္႔ဆုတ္ တတ္ၾကပါတယ္။
ဒါဟာ သစ္ေတာကိုသာျမင္ၿပီး သစ္ပင္ကို မျမင္ ဆိုတဲ့စကား၊ သစ္ပင္ကိုသာျမင္ၿပီး သစ္ေတာကို မျမင္ ဆိုတဲ့စကားေတြ အတိုင္းပဲေပါ့။ အလွမ္းက်ယ္လို႔ အလယ္လပ္တယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ၊ အႏုတ္မက္လို႔ အခြက္ပ်က္ တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာအတိုင္းပါပဲေပါ့။
ဦးေလးကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ လူတဦးတေယာက္ခ်င္း ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးရမလား၊ လာခဲ့။ လူအမ်ားစုႀကီး ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးၾကမလား၊ စိန္လိုက္ပဲ။ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို လုပ္ငန္း ႀကီးေသး၊ ေဒသ က်ဥ္းက်ယ္၊ တာ၀န္ ေပါ့ ေလး၊ အေရးထားမေနဘူး။ အျမဲထက္သန္ေနေတာ့တာပဲ။ အျမဲတက္ႂကြေနေတာ့တာပဲ၊ အျမဲႏိုးၾကားေနေတာ့တာပဲ။ ဒါဟာ ဦးေလးရဲ႔ ႏွလံုးသားထဲက လွ်ံထြက္ေနတဲ့ ပရဟိတ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ အဟုန္ႀကီးပါပဲ။ ဦးေလးဟာ ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္။ ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ရပ္ေရး ႐ြာေရး လုပ္တယ္။ ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တိုင္းရင္းသား ခ်စ္ၾကည္ေရး စတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္တယ္။ ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ လူငယ္မ်ား ႀကီးပြါးေရး၊ ဘိုးဘြားမ်ား ေစာင့္ေ႐ွာက္ေရး စတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္တယ္။ ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ စာေပယဥ္ေက်းမႈ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္တယ္။ လူတဦးတေယာက္ခ်င္း ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ဆိုရင္လဲ ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္တာပဲ။ လူသားတရပ္လံုးရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ဆိုယင္လဲ ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ပဲ လုပ္တာပါပဲ။
ဒီလို အမ်ားအက်ိဳးကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ႀကီး၊ ႏွ႔ံႏွ႔ံစပ္စပ္ႀကီး ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္စြမ္း႐ွိလို႔လဲ ဦးေလးကို စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္တို႔ ကိန္းေအာင္းရာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးအျဖစ္ ရင္းႏွီးသူတိုင္း၊ သိကၽြမ္းသူတိုင္း၊ ၾကားဖူးသူတိုင္းက ယံုၾကည္စြဲမွတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္မွာေတာ့ ဒီလို လူ႔ေလာကေကာင္းက်ိဳး လူေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို မျပတ္မလပ္၊ မပ်က္မကြက္၊ မတြန္႔မဆုတ္၊ သယ္ပိုးေဆာင္က်ဥ္းႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ လူ႔ေလာကမွာ ေနရက်ိဳး အနပ္ဆံုး လူသားတေယာက္ပဲလို႔ တထစ္ခ် သတ္မွတ္ပါတယ္။
ဦးေလးဟာ သူကိုယ္တိုင္က ပရဟိတစိတ္ဓာတ္ အဟုန္ႀကီးနဲ႔ သူတပါးေကာင္းက်ိဳး၊ လူအမ်ားေကာင္း က်ိဳးကို တရစပ္ တြန္းလုပ္ေန႐ံုနဲ႔ ေရာင့္ရဲႏိုင္ေသးတာ မဟုတ္ေသးဘူး။ သူတကာကိုလဲ သူ႔လိုပဲ အမ်ားေကာင္း က်ိဳး သယ္ပိုးေဆာင္႐ြက္ေအာင္ အျမဲေစ့ေဆာ္ တြဲေခၚေနတတ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ "ပရစိတ္ဓာတ္၊ က်င့္ေကာင္းျမတ္၊ လႊမ္းပတ္ကမၻာျခံဳေစေသာ၀္" ဆိုတဲ့ ေစတနာမ်ိဳးနဲ႔ သာသနာျပဳေနသူတဦးရယ္လို႔ ဦးေလးကို သတ္မွတ္မယ္ဆို ယင္ လြန္တန္မယ္ မထင္ရေလာက္ေအာင္ ဦးေလးဟာ အမ်ားအက်ိဳး သယ္ပိုးလိုလြန္းသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဦးေလးနဲ႔ ရင္းႏွီးဆက္ဆံသူတိုင္းဟာ တနည္းမဟုတ္တနည္း၊ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္၊ ကိုယ့္အတိုင္း ကိုယ့္အတာနဲ႔ အမ်ားေကာင္းက်ိဳး သယ္ပိုးသူေတြ ျဖစ္လာတာခ်ည္းပါပဲ။ ဦးေလးဟာ လူငယ္ လူ႐ြယ္ အားသစ္မာန္သစ္ေတြ အဖို႔ စံထားစရာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတဦးအျဖစ္ မားမားႀကီး ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တာဟာ ဦးေလးကိုယ္ႏိႈက္က အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို ထာ၀စဥ္ ေ႐ွ႔႐ႈေနလို႔၊ လူငယ္အားသစ္ေတြအပါအ၀င္ လူအမ်ားစုႀကီးရဲ႔ ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳးေတြကို အျမဲသယ္ပိုး႐ြက္ေဆာင္ေနလို႔၊ အဲဒီလို အမ်ားအက်ိဳးကို သယ္ပိုး ေနရတာကိုက ဦးေလးအဖို႔ အားသစ္မာန္သစ္ေတြ အဖန္တလဲလဲ ပြါးစည္း ဆူေ၀ေနလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးေလးနဲ႔ ရင္းႏွီးရတာဟာ အမ်ားေကာင္းက်ိဳး သယ္ပိုး႐ြက္ေဆာင္လိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္အားမာန္ေတြကိုသာ ခြဲေ၀ရ႐ွိေစတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာေပဗဟုသုတနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အသိသစ္ေတြကို ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေတြးသစ္ေတြကို ရပါတယ္။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ စည္း႐ံုးလႈပ္႐ွားေရးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အားမာန္သစ္ေတြကို ရပါတယ္။ ဦးေလးဟာ ဘာကေလးလုပ္လုပ္ တဘက္လူရဲ႔ ဆႏၵ သေဘာထားကို ေတာင္းခံ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ဘယ္ေတ့မွ ေမ့မထားဘူး။ မိမိရဲ႔ ဆႏၵကို တပါးသူ နားလည္သေဘာ ေပါက္ၿပီး ေထာက္ခံလိုက္ေလ်ာလာေအာင္ ညႇိႏိႈင္းဆက္စပ္ဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့မထားဘူး။ ဦးေလးဟာ လူေတြနဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာမွာ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းရာမွာ ေျပာဆိုနားေထာင္ရာမွာ မ်က္ႏွာအျမဲ ျပံဳးခ်ိဳတယ္။ စကားအျမဲ ႐ႊန္းေ၀တယ္။ ကိုယ္ဟန္အျမဲ ျဖတ္လတ္တယ္။ အာ႐ံု အျမဲစူးစိုက္တယ္။ စိတ္ထားအျမဲ စာနာတယ္။ သဒၶါအျမဲပို တယ္။ ဒါေတြဟာ ဦးေလးရဲ႔ ကိုယ္က်င့္ေတြပါပဲ။
ဦးေလးဟာ အဲဒီလို ေကာင္းျမတ္တဲ စိတ္ဓာတ္ေတြ၊ ေစတနာ စိတ္ထားေတြ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေတြနဲ႔ အတိၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္တဦး ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ ဒြိဟသံသယ ျဖစ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ ေကာင္းျမတ္တဲ့ စ႐ိုက္ လကၡဏာေတြဟာ ဦးေလးဆိုတဲ့ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီးကို ဖြဲ႔စည္းတဲ့ေနရာမွာ ပင္မဓာတ္ႀကီးလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဦးေလးဆိုတဲ့ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီးဟာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးနဲ႔သာမကဘဲ၊ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ ေစတနာ သဒၶါဆိုတဲ့ စိတ္ေကာင္း စိတ္ျမတ္ ႀကီးေတြနဲ႔ပါ ျဖည့္ဆည္းေပါင္းဖြဲ႔ထားတာလို ျဖစ္ေလေတာ့ ဦးေလးကို ၾကည့္ျမင္ရတာ၊ ဦးေလးနဲ႔ ဆက္ဆံ ေျပာဆိုရတာ၊ ဦးေလးနဲ႔အတူ လက္တြဲ လုပ္ကိုင္ရတာဟာ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ေစတနာ ေမတၱာ သဒၶါတရားေတြနဲ႔ ေကာင္းျမတ္တဲ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ ကိုယ္က်င့္စ႐ိုက္ လကၡဏာေတြကို ကူးဆက္မွ်ေ၀ ခံယူရသလို ႐ွိပါေတာ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဦးေလးဟာ သူနဲ႔ ေပါင္းသင္းရင္ႏွီးလက္တြဲ ဆက္ဆံလာသူေတြကို ဘ၀အဓိပၸါယ္ ႂကြယ္၀ေစတယ္။ ဘ၀အားမာန္ ျပည့္ျဖိဳးေစတယ္။ ဘ၀တာ၀န္ ေက်ပြန္ေစတယ္လို႔ ဆိုရမယ္ထင္ ပါတယ္။ ဒါဟာ ဦးေလးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္သေဘာတရားေတြ ထုတ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ေတြ႔ မ်က္ျမင္ေတြအေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ဆန္းစစ္ၿပီး သံုးသပ္ျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေတြ႔ မ်က္ျမင္ဆိုတာေတြက အမ်ားႀကီးပါ။ တခုတေလကို ထုတ္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္က ကိုယ္ေတြ႔မ်က္ျမင္ ေတြကို သာဓက ေဆာင္ခ်င္ပါတယ္။
ဦးေလးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ၁၉၆၀ ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္ဆီ ကတည္းက သတင္းစာေလာက လုပ္ငန္း ေတြမွာ အတူလက္တြဲ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကဘူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဦးေလးက မႏၱေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္က ရန္ကုန္မွာ။ လုပ္ငန္းအတူတြဲလုပ္ခဲ့ၾကတယ္ ဆိုေပမယ့္ တလတခါဆိုသလို စည္းေ၀းေဆြးေႏြးၾကတဲ့ အခါက်မွသာ လူခ်င္းေတြ႔ၾကရတာ ဆိုေတာ့ နီးနီးကပ္ကပ္႐ွိလွတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ေပဘူးေပါ့။ ၁၉၇၀ လြန္ႏွစ္မ်ား အတြင္းမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မႏၱေလးေရာက္ေန၊ မႏၱေလး ဘိုးဘြားရိပ္သာ ျဖစ္ေျမာက္ေရး လုပ္ငန္းေတြကလည္း လုပ္စရာေပၚေန ဆိုေတာ့ ဦးေလးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ ဆိုသလို အခါမလပ္ အတူေတြ႔ဆံု ေျပာဆို ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္က ဦးေလးရဲ႔ စိတ္ေကာင္း၊ သေဘာေကာင္း၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္ တပံုႀကီး ရခဲ့ပါတယ္။
ဦးေလးရဲ႔ ပရဟိတ စိတ္ဓာတ္ အဟုန္ႀကီးမားပံုကိုေတာ့ ေျပာမေနေတာ့ပါဘူး။ ဦးေလးဟာ စိတ္ဓာတ္ ေကာင္း၊ သေဘာထားေကာင္း၊ ကိုယ္က်င့္ဟန္ေကာင္းေတြသာ ႐ွိ႐ံုမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီအေကာင္းတရားေတြနဲ႔ အပ္စပ္ညီေထြတဲ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေကာင္းေတြလဲ အမ်ားႀကီး ႐ွိတယ္ဆိုတာ ထင္းထင္းႀကီး ေပၚလြင္ေနပါ တယ္။ ဦးေလးရဲ႔ လုပ္ဟန္ေကာင္းေတြဟာ ဘယ္လိုဟာေတြလဲ။
ဦးေလးဟာ သူတာ၀န္ယူထားတဲ့ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ အျမဲေတြးေတာစိတ္ကူးၿပီး အၾကံဥာဏ္ေကာင္း ေတြကို အျမဲေဖာ္ထုတ္တင္ျပတယ္။ အျမဲ ႐ႊင္ျပံဳးတက္ႂကြတယ္။ တခ်က္ကေလး ညည္းတဲ့ဟန္ မျပဘူး။ အျမဲ အခ်ိန္တိက်တယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ဗိုလ္မက်ဘူး။ ငါတေကာ မေကာဘူး။ လူတတ္မလုပ္ဘူး။ ငါ့စကားႏြားရ မေျပာဘူး။ အထက္စီးမယူဘူး။ အပိုင္အႏိုင္မယူဘူး။ ေပျဖစ္ၿပီရယ္လို႔လဲ မခံဘူး။ တူျဖစ္ၿပီရယ္လို႔လဲ မႏွံဘူး။ လက္ညိႇဳးေငါက္ေငါက္ မထိုးဘူး။ လက္သီးပုန္းလဲ မထိုးဘူး။ အေတးအမွတ္ မထားဘူး။ လက္စားမေခ်ဘူး။ ႏႈတ္မစြာဘူး။ ရန္မေထာင္ဘူး။ အထက္ပင့္ ေအာက္ဖိ မလုပ္ဘူး။ ေ႐ွ႔တမ်ိဳး ေနာက္တမ်ိဳး မက်င့္ဘူး။ ေဗာင္းေတာ္ၿငိမ့္ စိတ္ေတာ္သိ မလုပ္ဘူး။ မင္းလိုလိုက္ မင္းႀကိဳက္မေဆာင္ဘူး။ ဆင္ျဖဴမီ ၾကံမစုတ္ဘူး။ ေမ်ာက္ျပ ဆန္မေတာင္းဘူး။ ကိုယ္နဲ႔တြဲလုပ္သူတိုင္းရဲ႔ ထင္ျမင္ခ်က္၊ အၾကံဥာဏ္နဲ႔ ဆႏၵေတြကို ေတာင္းတယ္။ ကိုယ့္ထင္ျမင္ခ်က္၊ အၾကံဥာဏ္နဲ႔ ဆႏၵကို အမ်ားလိုက္ေလ်ာေအာင္ ညႇိတယ္။ ေ႐ွ႔ေမွာက္မွာေရာ ေနာက္ကြယ္မွာပါ ဘယ္သူ႔အေၾကာင္းကိုမွ မေကာင္းမေျပာဘူး။ သိကၡာမခ်ဘူး။ နာမ္မႏွိမ္ဘူး။ အပုပ္မခ်ဘူး။ အျမဲသျဖင့္ အတူတြဲလုပ္သူေတြရဲ႔ ေကာင္းေၾကာင္းကိုသာ ေျပာတယ္။ ဂုဏ္တင္တယ္။ သိကၡာဆယ္တယ္။ ဗန္းတင္တယ္။ စန္းတင္တယ္။ ဒါေတြဟာ ဦးေလးရဲ႔ အထက္တန္းက်တဲ့ အက်င့္ေကာင္း၊ လုပ္ဟန္ေကာင္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေလးရဲ႔ လုပ္ဟန္ တိက်မွန္ကန္မႈရဲ႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာ အင္မတန္ ႀကီးမားပါတယ္။
မႏၱေလး ဘိုးဘြားရိပ္သာ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းေတြ တန္းလန္းျဖစ္ေနတာ အဲဒီအခ်ိန္က ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ႐ွိေနပါၿပီ။ ဒါနဲ႔ မႏၱေလးတိုင္း ျပည္သူ႔ေကာင္စီက ဘိုးဘြားရိပ္သာ ျဖစ္ေျမာက္ေရး အဖြဲ႔တဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဥကၠဌက တိုင္းျပည္သူ႔ေကာင္စီ၀င္ ေဒၚေအာင္ၾကည္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႔၀င္ေတြအျဖစ္ ဦးေအးေမာင္၊ ဦး၀င္း၊ ဦးသာေဌး၊ ဦးစံၿငိမ္း၊ ဦးသစ္၊ လူထုဦးလွ စတဲ့ ၿမိဳ႔မိၿမိဳ႔ဖေတြ ပါ၀င္ၾကပါတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ႀကီး ေတြဟာ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းႀကီးေတြကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ဦးစီးလုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ပရဟိတ လုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္႐ြက္တဲ့ ေနရာမွာလဲ အေတြ႔အႀကံဳ ႂကြယ္လွသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္သမွ်လုပ္ငန္း ကို စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဓနဥစၥာအင္အား၊ မိတ္သဂၤဟအင္အား၊ ခန္႔ခြဲကြပ္ကဲမႈ အင္အား ႀကီးမားသူေတြလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြနဲ႔ လက္တြဲလုပ္ၾကစို႔ ဆိုေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က ဥကၠဌ ေဒၚေအာင္ၾကည္ဟာ အသက္အ႐ြယ္အားျဖင့္ေရာ၊ အေတြ႔အႀကံဳအားျဖင့္ပါ ၀ါႏုေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘိုးဘြားရိပ္သာ လုပ္ငန္းေတြဟာ ေန႔ခ်င္းညခ်င္းပဲ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ႀကီး အေကာင္အထည္ ေပၚလာခဲ့ ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိပါတယ္။ အလႉအတန္းမွာ ေမြ႔ေလ်ာ္တဲ့ ေဒသခံျပည္သူ ေတြရဲ႔ ရက္ရက္ေရာေရာ ကုသိုလ္ပါ၀င္မႈ၊ ဥကၠဌ ေဒၚေအာင္ၾကည္ရဲ႔ အသက္အ႐ြယ္ အေတြ႔အႀကံဳႏုေပမယ့္ ေ႐ွ႔ေဆာင္ေ႐ွ႔႐ြက္ ျပဳတဲ့ေနရာမွာ ထက္ျမက္ခ်က္ခ်ာမႈ၊ အဖြဲ႔၀င္လူႀကီးေတြရဲ႔ ကိုယ္ဖိရင္ဖိ ၾကည့္ၾကပ္မႈ စတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ ေအာင္ျမင္မႈရဲ႔ အရင္းခံ အေၾကာင္းေတြပါ။ အဲဒီ အရင္းခံ အေၾကာင္းေတြလိုပဲ အဓိကက်တဲ့ အရင္းခံ အေၾကာင္းတခု ႐ွိပါေသးတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုရင္ အဖြဲ႔အတြင္းမွာ ညီညီညြတ္ညြတ္ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ မႈ တည္႐ွိခဲ့ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘိုးဘြားရိပ္သာလုပ္ငန္းေတြကို ေဆာင္႐ြက္တဲ့အခါမွာ ဦးေလးရဲ႔ ေကာင္းေသာ လုပ္ဟန္းဟာ အဖြဲ႔၀င္ အားလံုးရဲ႔ အခ်င္းခ်င္းယံုၾကည္ ရင္းႏွီးမႈ၊ လိုက္ေလ်ာၾကည္ျဖဴမႈ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈေတြကို ေပါင္းစပ္ တြဲဆက္ေပးတဲ့ ေသာ့ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေလးဟာ လူေတြကို ခ်စ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ လူေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးေဆာင္႐ြက္တယ္။ သူခ်စ္တဲ့ လူေတြ အခ်င္းခ်င္းလဲ ခ်စ္ခင္ၾကည္ျဖဴမႈ ႐ွိေစခ်င္တယ္။ အျပဳအျဖစ္ အေကာင္းအမွန္ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ သင့္ျမတ္လက္တြဲ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ၾကေစခ်င္တယ္။ ဒါဟာ ဘယ္လုပ္ငန္းမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဦးေလးအျမဲက်င့္သံုးတဲ့ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ ျဖစ္ပါတယ္။
"ဦးေအးေမာင္- ကို၀င္းတင္ေရ- ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေအာင္ၾကည္ကို ၀ိုင္းကူၾကရမယ္ဗ်။ သူလုပ္ႏိုင္တယ္ဗ်၊ လုပ္လဲ လုပ္တတ္တယ္။ ေစတနာလဲ႐ွိတယ္။ မဟုတ္ဘူးလားဗ်ာ"
ဦးေလးဟာ တျခားအဖြဲ႔၀င္ေတြအေပၚမွာလဲ ဒီလိုပဲ အေကာင္းျမင္တယ္။ အေကာင္းေျပာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အဖြဲ႔အတြင္းမွာ ညီညြတ္မႈ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈကို ႐ွင္သန္ေစတယ္။ ဦးေလးက သူ႔ကိုယ္သူ 'မယားပါ မႏၱေလး သား' လို႔ ေပ်ာ္ေစ ျပက္ေစ ေျပာတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဘာ မႏၱေလးသား ရယ္လို႔မွကို ေျပာလို႔ မရတဲ့ အသည္အလာမဟုတ္တဲ့ ပ်ံက်ကပၸါးဆိုေတာ့ ဦးေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကို မႏၱေလးအေၾကာ၊ မႏၱေလးအထာ၊ ခပ္ႏိႈက္ႏိႈက္ကေလးသိေနေအာင္ အျမဲသြန္သင္ ႐ွင္းလင္းျပတတ္ပါတယ္။ ရပ္ခံဓေလ့အေၾကာင္း၊ ရပ္ခံ႐ွင္လူ အေၾကာင္းစသည္ အစံုေပါ့ေလ။
"ဦးေလး၀င္းတို႔၊ ဦးေအးေမာင္တို႔ဆိုတာ သိပ္တတ္တဲ့လူေတြ ကို၀င္းတင္ရဲ႔၊ ဦးသစ္တို႔ ဦးစံၿငိမ္းတို႔ ဆိုတာလဲ ဒီလိုလုပ္ငန္းေတြမွာ သိပ္ စိတ္သန္တာ။ ဦးသာေဌးက စကားေတာ့ သိပ္မေျပာဘူး။ ဒါေပမယ့္ လႉရတန္းရမယ္ဆိုယင္ လာခဲ့ပဲ။ သိပ္ျငင္းေနတဲ့ လူစားမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ သိပ္ရက္ေရာတဲ့ လူေတြဗ်။ ၾသဇာလဲ သိပ္႐ွိၾကတာ၊ သူတို႔ ပါေနတာကိုက တအားဗ်။"
ဦးေလးဟာ အေကာင္းကိုပဲ အျမဲေျပာႏိုင္မွာေပါ့။ ဦးေလးက အေကာင္းကိုပဲ အျမဲျမင္၊ အေကာင္းကိုပဲ အျမဲမွန္း၊ အေကာင္းကိုပဲ အျမဲလုပ္ေနတာကိုး။ ဒါဟာ လူေတြကို ခ်စ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လူေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးတဲ့ အလုပ္က ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ဦးေလးရဲ႔ လုပ္ဟန္ပါပဲ။ ဦးေလးရဲ႔ ေကာင္းတဲ့ ကိုယ္က်င့္စ႐ိုက္ပါပဲ။ အဲဒီ ေကာင္းတဲ့ လုပ္ဟန္၊ ေကာင္းတဲ့ ကိုယ္က်င့္စ႐ိုက္ေတြဟာ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြကို ေကာင္းေကာင္း ျဖစ္ထြန္းေစပါတယ္။ မႏၱေလးဘိုးဘြားရိပ္သာႀကီးဟာ သက္ေသပါပဲ။

(၅)
ဦးေလး စကားေျပာေကာင္းတယ္။ စာေရးေကာင္းတယ္။ အၾကံဥာဏ္ေပးေကာင္းတယ္။ သင္ခန္းစာေပး ေကာင္းတယ္ဆိုတာေတြကို ဦးေလးေျပာတာ ေဟာတာ ၾကားနာဖူးသူတိုင္း၊ ဦးေလးေရးတာသားတာ ဖတ္႐ႈဖူးသူ တိုင္း၊ ဦးေလးဆီ ခ်ဥ္းကပ္ ေတြ႔ဆံု ဖူးသူတိုင္း အားလံုးသိၾကၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးေလးနဲ႔ စကားေျပာတိုင္း၊ ဦးေလးစကားကို နားေထာင္တိုင္ မွတ္စရာ သားစရာ တခုခုေတာ့ ရလိုက္ တာခ်ည္းပါပဲ။ ဦးေလးရဲ႔ ဘ၀အျမင္တခုခုကို သိလိုက္ရတာ ခ်ည္းပါပဲ။ အဲဒီလို ၾကားလိုက္ မွတ္လိုက္ရတဲ့ ဦးေလးရဲ႔ ဘ၀အျမင္ေတြဟာ ၾကားမွတ္လိုက္ရသူအဖို႔ ဘ၀အားမာန္ေတြလို ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။
၁၉၆၉ တုန္းက မႏၱေလးမွာ ဟံသာ၀တီ သတင္းစာတိုက္ လာဖြင့္ပါတယ္။ တိုက္ဖြင့္ပြဲမွာ ဦးေလးလွ စာေပလုပ္သားအဖြဲ႔ ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီ၀င္အျဖစ္နဲ႔ စကားေျပာပါတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း ဦးေလးက မွတ္စရာ သားစရာေတြနဲ႔ ႐ႊန္း႐ႊန္းေ၀ေအာင္ ေျပာသြားပါတယ္။ ပံုျပင္တခုကိုလဲ ထည့္ေျပာသြားပါတယ္။ ဦးေလးေျပာ သြားတဲ့ ပံုျပင္က ဒီလိုပါ....။
တေန႔မွာ ျခေသၤ့မတေကာင္ သားေပါက္သတဲ့။ ေျမေခြးမတေကာင္က မီးေနလာေမးသတဲ့။ ျခေသၤ့မ သားေပါက္တာက တေကာင္တည္းတဲ့။ ဒီေတာ့ ေျမေခြးမက "ဟင္.. တေကာင္တည္းလား" လို႔ ခႏိုးခနဲ႔ ေမးသတဲ့။ ေျမေခြးမ်ိဳးကေတာ့ သားေပါက္ယင္ တျပံဳတမႀကီး ေပါက္တာကိုး။ ျခေသၤ့မက ဘယ္ခံမတုန္း၊ ခပ္ထယ္ထယ္ပဲ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္တဲ့။
"ေအး- ဟုတ္တယ္။ တေကာင္တည္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ ျခေသၤ့ ဟဲ့-ျခေသၤ့" လို႔တဲ့။
ဦးေလးက မႏၱေလးမွာ တေစာင္ထီးတည္း တကိုယ္ေတာ္ ေငါင္းစင္းစင္း လာဖြင့္တဲ့ ဟံသာ၀တီ သတင္းစာကို အားေပးစကား၊ အသားေပးစကား၊ ဗန္းတင္စကား၊ စန္းတင္စကား ေျပာတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သတင္းစာေလာကသားခ်င္း ႏႈတ္၏ ေစာင္မျခင္းနဲ႔ ေစာင္မတာလို႔လဲ ေျပာႏိုင္တာေပါ့။ တနည္း စဥ္းစားလိုက္ ေတာ့လဲ ဒီစကားဟာ ဦးေလးရဲ႔ ဘ၀အျမင္တခုလဲ ျဖစ္ေပတယ္လို႔ ဆိုလို႔ရလိမ့္မယ္ ထင္မိပါတယ္။
ဦးေလးဟာ လူေတြကို ခ်စ္တယ္။ လူေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို လိုလားေ႐ွ႔႐ႈတယ္။ လူေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို ေဆာင္တယ္။ ဒါျဖင့္ လူေတြအားလံုးက ဦးေလးကို ျပန္ခ်စ္ၾကေရာလား။ ဦးေလးရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို လိုလား ေ႐ွ႔႐ႈၾကေရာလား။ ဦးေလးရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို ေဆာင္ၾကေရာလား။ ဒီလိုေမးလာယင္ ဘယ္လို ေျဖရပါ့မလဲ။ အင္း အင္း အင္းနဲ႔ အင္းလိုက္ေျဖယင္လဲ အျပည့္မမွန္ႏိုင္ဘူး။ ဟင့္အင္းခ်ည္းလိုက္ၿပီး ေခါင္းပဲ ခါေနယင္လဲ အျပည့္မမွန္ႏိုင္ဘူး။ ဦးေလးက စံတခုခုကို လက္ကိုင္ထားသူ၊ တရားတခုခုကို လက္စြဲျပဳသူ ဆိုေတာ့ အဲဒီစံ၊ အဲဒီတရားဟာ ဦးေလးအဖို႔ အမွန္စံ၊ အမွန္တရားပဲ ျဖစ္ေပလိမ့္မေပါ့။ ဦးေလးဟာ လူေတြကို ခ်စ္တယ္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ၊ လူေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို လိုလားေ႐ွ႔႐ႈတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ၊ လူေတြရဲ႔ အက်ိဳးကို ေဆာင္တယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အဲဒီ အမွန္စံ၊ အဲဒီ အမွန္တရားေတြကို ရည္မွန္းခ်က္ထားၿပီး လုပ္ကိုင္သြားမွာပဲဆိုတာ ယံုမွားစရာ မ႐ွိပါဘူး။ ဒီေတာ့ အဲဒီ စံေတြ၊ အဲဒီတရားေတြကို ဆန္႔က်င္ပစ္ပယ္သူေတြဟာ (ဥပမာ ဖက္ဆစ္၀ါဒီေတြ၊ နယ္ခ်ဲ႔၀ါဒီေတြ၊ စစ္၀ါဒီေတြ) ဦးေလးကို ဘယ္ခ်စ္မလဲ။ ဦးေလးအက်ိဳးကို ဘယ္လိုလား ေ႐ွ႔႐ႈပါ့မလဲ။ ဦးေလး အက်ိဳးကို ဘယ္သယ္ပိုးပါ့မလဲ။ ဒါ သဘာ၀တရားပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ဦးေလးဘ၀မွာလဲ အဲဒီစံေတြ၊ တရားေတြကို ဆန္႔က်င္ပစ္ပယ္သူေတြ မ်ားျပားအားေကာင္းတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ႀကံဳတဲ့အခါ ႀကံဳေပလိမ့္မွာပဲလို႔။ အဲဒီလို ႀကံဳတဲ့အခါ ဦးေလးက သူ႔ပံုျပင္ထဲကလို "တေကာင္တည္းပဲေဟ့၊ ဒါေပမယ့္ ျခေသၤ့ကြ၊ ျခေသၤ့" လို႔ ႀကံဳး၀ါးေနမိမွာပဲလို႔။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဦးေလးပံုျပင္ကို ၾကားလိုက္ရၿပီး ကတည္းက ပံုျပင္ထဲက ျခေသၤ့လို ၾကံဳး၀ါးသင့္တဲ့အခါ ၾကံဳး၀ါးမိတာ အမွန္ပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဦးေလးရဲ႔ စကားေတြဟာ ဦးေလးရဲ႔ ဘ၀အျမင္တခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဦးေလးရဲ႔ ဘ၀အျမင္တခုဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ၾကားရ မွတ္ရသူေတြအဖို႔ ဘ၀အားမာန္တခုလို ျဖစ္လာတတ္တယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်မိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

(၆)
"ကမၻာ့အေျခအေနေတြကလဲ မေကာင္းဘူး ကို၀င္းတင္ေရ။ စစ္ေတြဘာေတြ ျဖစ္ယင္ လူေတြအားလံုး ဒုကၡေရာက္ကုန္မွာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၊ ကို၀င္းတင္တို႔မွာ လူေတြအတြက္ လုပ္ေပးစရာတာ၀န္ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္ဆိုတာ မေမ့နဲ႔ဗ်ိဳ႔"
ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး စၾကၤန္ေပၚမွာ ဦးေလးေနာက္ဆံုး ေျပာသြားတဲ့ စကားေတြပါ။ ဒီစကားေတြကို ေျပာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဦးေလးဟာ အသက္ ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေနၿပီ။ က်န္းမာေရးမေကာင္းေတာ့ဘူး။ ကြယ္လြန္ဖို႔ ငါးရက္ပဲ လိုေတာ့တယ္။ ဒါနဲ႔ေတာင္မွ ဦးေလးဟာ လူေတြ လူသားေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ထမ္းေဆာင္စရာ တာ၀န္ ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ပါေသးကလားဆိုတာ ျမဲျမဲႀကီး ခံယူထားဆဲပဲ ႐ွိေနပါေသးတယ္။ လူသားေတြ ခ်စ္တဲ့သူ၊ လူသားေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးု ခ်မ္းသာကို လိုလားေ႐ွ႔႐ႈတဲ့သူ ျဖစ္လို႔သာ ဒီလို ေမတၱာက႐ုဏာစကား၊ ဒီလိုတာ၀န္စကား၊ ဒီလို ေႏွာင္းလူေတြထံ တာ၀န္ဆင့္ကမ္းစကားမ်ိဳးကို ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ မေမ့မေလ်ာ့ ေျပာၾကားသြားႏိုင္ေပတာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိပါတယ္။ ဦးေလးဟာ လူသားစိတ္ တကယ္ျပင္းျပတဲ့ သူပါကလား။ လူ႔ေလာကကို တကယ္ခ်စ္တဲ့သူပါကလား။ ဧရာမ ႏွလံုးသားပိုင္႐ွင္ ပါကလား။ ဦးေလးအေၾကာင္း ကို စဥ္းစားမိတိုင္း ဒီလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ထဲမွာ ေရ႐ြတ္မိတယ္။
ကမၻာေက်ာ္ အဂၤလိပ္ကဗ်ာဆရာႀကီး ေရာဘတ္ဘေရာင္နင္က သူ႔ကဗ်ာတပုဒ္မွာ ဒီလိုေရးဖူးပါတယ္။ သူ႔ႏွလံုးသားကို ခြဲၾကည့္ပါတဲ့။ သူ႔ႏွလံုးသားထဲမွာ သူခ်စ္တဲ့ႏိုင္ငံရဲ႔ အမည္ကို ကမၸည္းထိုးထားတာ ေတြ႔ပါလိမ့္ မယ္တဲ့။
ဦးေလးရဲ႔ ႏွလံုးသားထဲမွာေရာ ဘယ္လို ကမၸည္းစာတမ္းမ်ိဳး ထိုးထားပါလိမ့္မလဲလို႔ တခါတခါ ေတြးမိတယ္။ ဒါ ကဗ်ာဆန္ဆန္ ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာဖတ္ယင္း၊ ကဗ်ာဖတ္ယင္း၊ ဆက္စပ္ၿပီး ေပၚထြက္လာတဲ့ အေတြးမ်ိဳးဆိုေတာ့ ဒီလိုပဲ ႐ွိေပမွာေပါ့။ ဦးေလးရဲ႔ ႏွလံုးသားထဲမွာ ကမၸည္းစာတန္းတခုသာ ႐ွိမယ္ဆိုယင္ ဘယ္လို ကမၸည္းစာတန္း ျဖစ္မယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ အတပ္ေျပာႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဦးေလးရဲ႔ ႏွလံုးသားထဲမွာ မုခ်ဆတ္ဆတ္ ႐ွိေနမယ့္ ကမၸည္းစာတန္းဟာ ဘယ္လိုကမၸည္းစာတန္းမ်ိဳး ျဖစ္မယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မေ၀ႏိုင္ မခြဲႏိုင္ ျဖစ္စရာအေၾကာင္း လံုး၀မ႐ွိပါဘူး။ ဦးေလးရဲ႔ ႏွလံုးသားထဲမွာ ႐ွိမယ့္ ကမၸည္းစာတန္းဟာ ေရာဘတ္ဘေရာင္းနင္းရဲ႔ ႏွလံုးသားထဲမွာ႐ွိတဲ့ ကမၸည္းစာတန္းထက္ ပိုၿပီး က်ယ္၀န္းနက္႐ႈိင္း တဲ့ သေဘာေဆာင္မွာ ေသခ်ာပါတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ လူမ်ိဳးတမ်ိဳး ေလာက္ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ က်ဥ္းက်ဥ္းတိမ္တိမ္ သေဘာေဆာင္မွာ မဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ တာပါ။
ဦးေလးဟာ လူသားစိတ္ အင္မတန္ျပင္းျပတဲ့သူ မဟုတ္လား။ လူ႔ေလာကကို သိတ္ခ်စ္တဲ့သူ မဟုတ္လား။ လူသားထု အမ်ားႀကီးကိုေရာ၊ လူတဦးခ်င္းစီကိုပါ ေမတၱာထားသူ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ဦးေလးရဲ႔ ႏွလံုးသားထဲက ကမၸည္းစာတန္းဟာ လူ႔ေလာကႀကီးတခုလံုး၊ လူသားတရပ္လံုးကို က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္းႀကီး၊ ႏွ႔ံႏွ႔ံစပ္စပ္ႀကီး၊ ရစ္သိုင္းျခံဳလႊမ္း ေမတၱာမိုးပက္ဖ်န္းမယ့္ ကမၸည္းစာတန္းသာ ျဖစ္ရေပလိမ့္မွာေပါ့။ အလြန္ေသခ်ာ တာေပါ့။
ဒီလိုဆိုယင္ အဲဒီကမၸည္းစာတန္းဟာ ဘယ္လိုေရးထိုးထားတဲ့ ကမၸည္းစာတန္း ျဖစ္ေလလိမ့္မလဲလို႔၊ အ႐ွည္အေ၀း ေတြးမေနပါနဲ႔။ ေတြးေနစရာ လိုလွမယ္ မထင္ပါဘူး။
'လူသားရပ္႐ြာ ဤကမၻာ' ဆိုတဲ့ ကမၸည္းစာတန္းပဲ ျဖစ္မွာပါ။

၀င္းတင္။
[လူထုခ်စ္သမွ်.. လူထုဦးလွ စာအုပ္၊ ပထမအႀကိမ္၊ ၁၉၈၄ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။]