Tuesday, July 13, 2010

စပ္မိစပ္ရာ စာအေၾကာင္းေပအေၾကာင္း (၂)
ေရးသူ- ေမာင္ေအး၀င္း



စပ္မိစပ္ရာဆိုေတာ့လည္း စကားက ဟိုေရာက္ဒီေရာက္။ အစီအစဥ္တက် ႐ွိခ်င္မွ ႐ွိမွာေပါ့ေလ။ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္စာေတြ ငယ္ငယ္က ဘယ္လို စြဲခဲ့တယ္ ဆိုတာကို ေရးတုန္း တန္းလန္းမွာ အိပ္ရာေဘးက ကိုယ္အစြဲအလန္းႀကီးခဲ့တဲ့ စာအုပ္ကေလးတအုပ္ကို ေကာက္ကိုင္လိုက္မိတာ ဘုန္းႏိုင္ကို ခဏခ်ထားလိုက္ ရတယ္။

ကိုယ္ခ်စ္ခင္ေလးစားၿပီး အနွစ္ ၂၀ ေလာက္ ရင္းႏွီးခဲ့တဲ့ ဆရာ......။ ေကတီဦးေက်ာ္တင့္။
ကိုယ္တို႔အေဖက အထိမ္းသိမ္းခံရၿပီး အင္းစိန္ကထြက္လာေတာ့ ၀င္ဒါမီယာမွာ ျခံကေလးတျခံ ၀ယ္ၿပီး အိမ္ကေလး တလံုး ေဆာက္ေနလို႔ ကိုယ္တို႔ ၁၀ တန္းေအာင္တဲ့ႏွစ္မွာ အဲဒီကို ေျပာင္းၾကတယ္။ ကိုယ္တို႔နဲ႔ ျခံခ်င္းကပ္လ်က္ အိမ္နီးခ်င္းက ကိုတင့္လြင္(တင့္လြင္တူး) နဲ႔ ေဒၚမာမာေအး (ယခု-အေမရိက)။ ကိုတူး တို႔ ျခံထဲမွာ သူတို႔ေနတဲ့ အိမ္ကေလးအျပင္ အိမ္အပိုကေလး တလံုး႐ွိေသးတယ္။ ကိုတူးအေဖ၊ ေဒၚမာမာေအး ေယာကၡမႀကီး ေကတီဦးေက်ာ္တင့္ဟာ ကိုကိုးကၽြန္း ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းစခန္းကေန ျပန္လြတ္လာၿပီးေတာ့ အဲဒီ အိမ္ကေလးမွာ ေနတယ္။ ကိုယ္က ဆရာေရာက္မလာခင္ ကတည္းက ကိုတူးဆီက ဆရာဘာသာျပန္တဲ့ 'တ႐ုတ္စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ႏွင့္ အဘိဓမၼာ' စာအုပ္ကို ဖတ္ရေတာ့ ၾကည္ညိဳေလးစားေနတာ။ ဆရာေရာက္လာေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းလည္း ျဖစ္လာေတာ့ ဆရာ့ဆီက ကၽြန္းအေတြ႔အႀကံဳ၊ စာအေၾကာင္းေပအေၾကာင္းေတြ နာခံရၿပီး ရင္းႏွီးလာခဲ့တယ္။ ဆရာ့လက္သံုးစကား ျဖစ္တဲ့ "Birds of a feather flock together" ေပါ့။

၁၉၇၈ ကိုယ္ ေထာင္က ထြက္လာေတာ့ ကိုယ့္မိဘေတြက ေအဒီလမ္းထဲ ေျပာင္းေနၾကၿပီ။ ဆရာတို႔ လည္း ေတာင္ဥကၠလာ ေျပာင္းသြားတယ္။ ကိုတူးကလည္း "ခ်စ္သူကေျပာတယ္လား- ေမာင့္ကိုမုန္းတယ္လား" ေတြ ဘာေတြ ေရးၿပီးေနၿပီ။

ကိုယ္က ၃၄ လမ္းထဲက ဆရာ့ရဲ႔ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္းေက်ာင္းမွာ သြားတက္တယ္။ ဆရာက Quotations ေတြ၊ Thoughts ေတြ၊ Times တို႔ News Week တို႔ ထဲက အဂၤလိပ္စာေတြကို ဘာသာျပန္ အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးတာ။

အဲဒီမွာ ဆရာ့ရဲ႔ အဘိုးတန္တဲ့ အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာနည္းေတြကို အတုယူ မွတ္သားခဲ့ရတယ္။ ကိုယ္အျမတ္တႏိုးထား စြဲလန္းႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ ဆရာေရးတဲ့ စာအုပ္တအုပ္ ႐ွိတယ္။ ကိုယ့္ေျပကိုယ္႐ြာက ထြက္ေျပးလာရေတာ့ ပါမလာပဲ၊ ေပ်ာက္ပ်က္ ဆံုး႐ႈံးသြားတာ။ ဒီေရာက္ၿပီး ၁၄- ၅ႏွစ္ ၾကာမွ အစား တအုပ္ ျပန္႐ွာရလိုက္တယ္။

"တသက္တာ အဂၤလိပ္စာေလ့လာနည္း" တဲ့။

ဆရာ့ စာအုပ္ထဲက စာအုပ္တန္ဘိုးေတြကေတာ့ ဆရာတို႔ ေခတ္အခါက တန္ဘိုးေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေန႔ေခတ္ ေငြနဲ႔ အသံုးမတည့္ေပမယ့္ ဒီစာအုပ္ေတြ၊ ဒီစာေပေတြကို ေလ့လာဖတ္႐ႈဖို႔ နည္းစနစ္ေတြက သစ္လြင္ ေခတ္မီေနတုန္းပါပဲ။ စာအုပ္ရဲ႔ အမွာစာကိုပဲ ျမည္းၾကည့္စမ္းပါအုန္း။

"စာဖတ္သူအတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူး" တဲ့။

ကၽြန္ေတာ္သည္ စာေပကို မွားယြင္းစြာ လိုက္စားခဲ့သည္။ သင့္ေလ်ာ္ေသာ စာအုပ္မ်ားပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အခ်ိန္အခါ၌ ဖတ္ခဲ့ဘူးသည္။ အလြယ္မွ အခက္သို႔ အဆင့္ဆင့္ မတက္ဘဲ အခက္မွ အစျပဳခဲ့သည္လည္း ႐ွိခဲ့၏။ မည္သည့္ စာအုပ္မ်ားကို စတင္ ဖတ္႐ႈၿပီး မည္သည့္ စာအုပ္မ်ားကို ဆက္လက္၍ ဖတ္႐ႈရမည္ကို မသိခဲ့သည္လည္း ႐ွိခဲ့သည္။ သာမန္ ဖတ္သင့္ေသာစာကို ဂ႐ုစိုက္၍ ေလ့လာေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္ကုန္လြန္းလ်က္ အရာမထင္ အက်ိဳးမ႐ွိခဲ့သည္လည္း ႐ွိခဲ့၏။ ဂ႐ုစိုက္ ေလ့လာရမည္ကို သာမန္ ေပါ့တန္စြာ ဖတ္ခဲ့သည္လည္း ႐ွိခဲ့သည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ စာဖတ္႐ႈနည္းမ်ား မွားခဲ့ဘူးသည္။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ျပဳျပင္ခဲ့သည္။ ထိုေနာက္ မွန္ခဲ့ၿပီ။ က်ယ္ျပန္႔စြာ ဖတ္ခဲ့သည္။ နက္႐ိႈင္းစြာ ဖတ္ခဲ့သည္။ ေလ့လာမႈကိုလည္း လက္မလႊတ္ခဲ့ေပ။

ဤစာအုပ္တြင္ ပါ႐ွိေသာ နည္းမ်ားကို အသံုးျပဳ၍ လက္ေတြ႔ က်င့္သံုးလွ်င္ မည္သူပင္ ျဖစ္ေစကာမူ... အေၾကာင္းေၾကာင္း ညီညြတ္လွ်င္ စာေပပညာ အရပ္ရပ္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ပင္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုမိုလွ်င္ျမန္စြာ အက်ိဳးေက်းဇူး ခံစားရမည္မွာ မလဲြႏိုင္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။

ဤစာအုပ္ေရးသူ ကၽြန္ေတာ္သည္ မွားခဲ့ဘူး၏။

ဤစာအုပ္ ဖတ္႐ႈေလ့လာ ေလ့က်င့္သူသည္ မမွားဘဲ နည္းမွန္လမ္းမွန္ကို အဆင္သင့္ ရ႐ွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

သို႔ျဖစ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ (၁၀)ႏွစ္အတြင္း ရ႐ွိေသာ တိုးတက္မႈကို ဤစာအုပ္ဖတ္၍ လိုက္နာ ေလ့က်င္သူသည္ (၉) ႏွစ္အတြင္း၌ ရ႐ွိေပမည္။ (၅) ႏွစ္အတြင္း ရ႐ွိေကာင္း ရ႐ွိေပမည္။

သို႔ေသာ္ ဤစာအုပ္ကို ဖတ္႐ႈျခင္း သက္သက္အတြက္ မရည္႐ြယ္။ လိုက္နာ ေလ့လာၾကရန္ ရည္႐ြယ္ သည္။ "ဖတ္" စာအုပ္မဟုတ္။ "လုပ္" စာအုပ္ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဤစာအုပ္ကို ပထမႏွစ္တြင္ တလလွ်င္ တႀကိမ္ ေလ့လာသင့္သည္။ ဒုတိယႏွစ္တြင္ (၂) လလွ်င္ တႀကိမ္ ေလ့လာသင့္သည္။ တတိယႏွစ္တြင္လည္း လက္မလႊတ္သင့္ေပ။

ဤသို႔လွ်င္ အထိေရာက္ဆံုး စာေပအက်ိဳးေက်းဇူးကို အတိုဆံုး အခ်ိန္ကာလအတြင္း၌ ရ႐ွိမည္မွာ မုခ်ျဖစ္သည္။ ။

ဆရာ့ဆီမွာ ကိုယ္တို႔ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္၊ အတန္းထဲမွာ ဆရာ မၾကာခဏ ေျပာတဲ့စကား႐ွိတယ္။ အခ်ိန္မ႐ွိပါဘူးကြာ။ စာမဖတ္အားပါဘူးကြာ ဆိုတဲ့ လူေတြအတြက္ ဆရာေျပာေနၾကစကား။ လူေတြဟာ တေန႔ကို အနည္းဆံုး ႏွစ္ခါေတာ့ အိမ္သာတက္ရမွာပဲ။ တခါမွာ အနည္းဆံုး ၅ မိနစ္ထားရင္ တေန႔ကို ၁၀ မိနစ္ အိမ္သာထဲမွာ ႐ွိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စာဖတ္ရင္ တေန႔ကို ၁၀ မိနစ္ အခ်ိန္ရတယ္ထား။ ၁၀ ရက္ဆိုရင္ မိနစ္ ၁၀၀ ဘဲ။ (၁၀) ရက္မွာ စာဖတ္ခ်ိန္ တနာရီ မိနစ္ေလးဆယ္ ရလိုက္ၿပီ။ ရက္ေပါင္း ၁၀၀ မွာ ၁၆ နာရီေက်ာ္ ၁၇ နာရီ နီးပါး ရသြားၿပီ။ တႏွစ္မွာ ဘယ္ေလာက္လဲ ကိုယ့္ဖာသာကို စဥ္းစား တြက္ခ်က္ၾကည့္ေပေတာ့။ ဆရာကေျပာတယ္။ ဒီေလာက္ဟာ နည္းေတာ့နည္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ မဖတ္ပဲ ေနခဲ့တဲ့အခ်ိန္ ၁ မိနစ္ ၂ မိနစ္ ကို သံုးလိုက္တာပဲ အခ်ိန္ သည္ေလာက္ သည္ေလာက္ေတာ့ ရလိုက္တယ္ေလ။ ၁၀ ႏွစ္ဆို ဘယ္ေလာက္လဲ။ အႏွစ္ ၂၀ ဆိုလွ်င္...........။

ဒီလိုပဲ တေန႔ကို အိပ္ရာ၀င္၊ အိပ္ရာထ အနည္းဆံုး ၂ ခါေတာ့ လုပ္ရမယ္။ အိပ္ရာ၀င္ ၄ မိနစ္၊ အိပ္ရာထ ၄ မိနစ္။ တေန႔ ၈ မိနစ္ ရမယ္။ ၁၀ ရက္ မိနစ္ ၈၀။ ရက္ ၁၀၀ ဆိုရင္ေတာ့ မိနစ္ ၈၀၀ ပဲ။ အိပ္ရာ၀င္၊ အိပ္ရာထ၊ အိမ္သာႏႈန္း၊ ဒီ သံုးခုေပါင္းရင္ မရဘူးဆိုတဲ့အခ်ိန္ တေန႔ ဘယ္ေလာက္ရမလဲ။ ၁၈ မိနစ္ရမယ္ေနာ္။ ၁၀ ရက္ မိနစ္ ၁၈၀။ တကယ္လုပ္ရင္ ၁၀ ရက္မွာ စာဖတ္ခ်ိန္ ၃ နာရီေလ။ ျမန္မာစာစာအုပ္ ဘယ္ႏွစ္မ်က္ႏွာ ရမလဲ။ လုပ္ၾကည့္ပါ။

ဆရာက ေတာင္ဥကၠလာမွာေနေတာ့ ၃၄ လမ္း သူ႔ေက်ာင္းကို ဘတ္စ္ကားနဲ႔ လာရတယ္။ ကားစီးရတာ ဂိတ္စ ဂိတ္ဆံုးေပါ့။ မိနစ္ ၄၀ ၾကာတယ္ ေျပာတယ္။ အသြားအျပန္ မိနစ္ ၈၀ ေလာက္ရတယ္။ ဂိတ္စ ဂိတ္ဆံုး စီးရတာဆိုေတာ့ ထိုင္စရာေနရာလဲရတယ္။ ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳရတဲ့ လူေတြအဖို႔ ကား၊ ရထားစီးခ်ိန္ဟာလည္း အသလြတ္ စာဖတ္ခ်ိန္ ရလိုက္ျပန္ၿပီ။ ဆရာေျပာတာ ဒါပဲေလ။ အခ်ိန္မရလို႔ စာမဖတ္ႏိုင္သူေတြ ဒီလို အခ်ိန္ေတြကိုပဲ စုလိုက္ တေန႔၊ တပါတ္၊ တလ၊ တႏွစ္၊ ၁၀ ႏွစ္။ ရလိုက္တဲ့ အခ်ိန္၊ ဖတ္လိုက္ရတဲ့စာအုပ္။

အေမရိက ေရာက္စက စာအုပ္တအုပ္ ေတြ႔ဖူးတယ္။ အတြဲ ေလးတြဲ ႐ွိတယ္။ American Barthroom Book တဲ့။ ဖတ္သင့္ဖတ္ထိုက္တဲ့ ကမၻာေက်ာ္ စာအုပ္ေတြ အေၾကာင္းအရာေတြ တအုပ္ကို၊ တပုဒ္ကို အိမ္သာ တခါတက္စာ တမ်က္ႏွာနဲ႔အၿပီး အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၿပီး ေရးထားတာ။ သေဘာက တခါဖတ္စာ၊ အိမ္သာထဲမွာ ထားၿပီး အိမ္သာတက္တိုင္း ဖတ္ဖို႔။ ေနာက္ CD ေတြ ေခတ္စားလာေတာ့ audio book အေနနဲ႔ CD အခ်ပ္ေတာင္ ေတြ႔လိုက္ေသးတယ္။ ခုလို ပစၥည္းကရိယာ တိုးတက္ထြန္းကားေနတဲ့ ေခတ္မွာ အင္တာနက္ကေန download လုပ္ၿပီး MP3 ထဲ ထည့္ထားရင္ အားကစားလုပ္ခ်ိန္၊ လမ္းေလွ်ာက္ခ်ိန္၊ ဟင္းခ်က္ခ်ိန္ တို႔မွာေတာင္ နားနဲ႔ ဖတ္လို႔ ရေနပါေရာလား။

တခု အမွတ္ရေနတာ ႐ွိေသးတယ္။ အဂၤလိပ္စာ၊ အဂၤလိပ္စကား သင္ၾကားေလ့လာတဲ့အခါ ေလယူေလသိမ္း အခက္ခဲေၾကာင့္ အထူးသျဖင့္ ႐ုပ္႐ွင္ၾကည့္တဲ့ အခါေပါ့ေလ။ ေလ့လာသင္ယူဖို႔ဆို သံုးမတ္တန္းက ၁၀ ခါၾကည့္၊ အပန္းေျဖအနားယူဖို႔ဆို ဒီစီ (သံုးက်ပ္ခြဲတန္း) က တခါၾကည့္တဲ့။ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါ ေစ်းႏႈန္းကို ေျပာတာ။ ေစ်းအနိမ့္ဆံုး သံုးမတ္၊ ေစ်းအျမင့္ဆံုး သံုးက်ပ္ခြဲ။ ခုေတာ့ ဒီေစ်းမရေတာ့ေပမယ့္ ဆရာ့ဆိုလိုရင္းက အႀကိမ္ေပါင္း အေခါက္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ ေစ်းအေပါဆံုးတန္းက ၾကည့္ဖို႔ ေျပာတာ။ ခုေတာ့ ဒါေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ပါၿပီ။ ဗီြဒီယိုေတြ၊ ဗြီစီဒီေတြ၊ ဒီဗြီဒီေတြ ေပၚေနမွ မ၀ယ္ျဖစ္ရင္ေတာင္၊ အငွားဆိုင္က၊ စာၾကည့္တိုက္က ငွားၿပီး ၾကည့္ခ်င္သေလာက္ ထိုင္ၾကည့္ေပေတာ့။

ကိုယ့္ကုတင္ေဘး ေခါင္းရင္းက ေကတီႀကီးရဲ႔ (က်ေနာ္တို႔ ဒီလို ခ်စ္စႏိုးေခၚၾကတယ္) စာအုပ္ကို ဆြဲယူျပန္ဖတ္ရင္း တဆက္တည္း ေခါင္းထဲေရာက္လာတဲ့ အေတြးက ဒီေန႔ေခတ္မွာ လူငယ္လူလတ္ပိုင္း အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ စာဖတ္အားနည္းၾကတာကို ေတြးမိတယ္။ တခ်ိဳ႔မ်ား ကိုယ့္အလုပ္ဟာ စာမဖတ္ရင္ (ျမန္မာစာ) မျဖစ္တဲ့အလုပ္မ်ိဳးကို လုပ္ေနၾကတာေတာင္ စာမဖတ္ၾကဘူး။ ဖတ္ရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူး။ မဖတ္တာကို ႐ွက္ရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူး။ ဂုဏ္ယူတဲ့သူေတာင္ ႐ွိေသးတယ္။ သူတို႔ရဲ႔ ဆင္ေျခက အခ်ိန္မရလို႔တဲ့။ ဒီလိုလူမ်ိဳး ဘယ္ေလာက္ေတာင္ မ်ားလို႔လဲ ေမးရင္ေတာ့ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ မ်ားပါတယ္။ တိုက္တြန္းခ်င္တာက အလုပ္အတြက္ လိုအပ္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မလိုအပ္ရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စာေတာ့ ဖတ္ၾကပါ။ စာမဖတ္တာကို ဂုဏ္မယူၾကပါနဲ႔။


No comments: