Tuesday, October 12, 2010

ဒဂုန္တာရာ[တသက္တာမွတ္တမ္းႏွင့္အေတြးအေခၚမ်ား- စာအုပ္မွ]
ေရးသူ- ေ႐ႊဥေဒါင္း




စာေရးဆရာ ဒဂုန္တာရာသည္လည္း ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိုယ္စားလွယ္တဦး အျဖစ္နွင့္ အတူ သြားၾကရ၍ ၎အား အထိုက္အေလ်ာက္ ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့သည္။ ပီကင္းသို႔ မသြားၾကမီ ေလးႏွစ္ေလာက္က ဒဂုန္တာရာသည္ ကၽြန္ပ္၏ အယူအဆမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႔မည္ပံု ေ၀ဖန္သည္ဟု ေငြဥေဒါင္းက ကၽြန္ပ္အား ေျပာျပဖူး၏။ စာေရးဆရာရန္ေအာင္သည္ ဤအတြက္ေၾကာင့္ ဒဂုန္တာရာအား ႐ိုက္မည္ျပဳေသးသည္ ဟူ၍ပင္ ေငြဥေဒါင္းက ေျပာဖူး၏။ (ဟုတ္ မဟုတ္ကား မေျပာတတ္။ ဆရာရန္ေအာင္မဟုတ္လွ်င္လည္း တေယာက္ေယာက္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ နာမည္ကိုေတာ့ ကၽြန္ပ္ ခပ္ေမ့ေမ့ ႐ွိေနသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာရန္ေအာင္ ဟူ၍ပင္ ေျပာသည္ထင္၏။)

၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ကၽြန္ပ္ သီတာလမ္း၌ ေနထိုင္လ်က္ ႐ွိစဥ္ ေငြဥေဒါင္းသည္ ကၽြန္ပ္အား သူ႔အိမ္သို႔ ထမင္းစားဖိတ္၍ ေရာက္သြားေသာအခါ ဒဂုန္တာရာကို ေတြ႔ရသျဖင့္ ကၽြန္ပ္ အံ့ၾသမိေသး၏။ ကၽြန္ပ္သည္ အသက္အ႐ြယ္အလိုက္ အကဲခတ္တတ္သူ တေယာက္ျဖစ္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ပ္၏ သားေထြး အ႐ြယ္ေလာက္မွ်႐ွိသူ တေယာက္က ကၽြန္ပ္အေၾကာင္းကို ဆရာရန္ေအာင္လို ၾကားလူတေယာက္က ၀င္၍ ႐ိုက္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ႐ႈတ္ခ်ေျပာဆိုရေခ်မည္ေလာဆိုကာ ဒဂုန္တာရာအေပၚ၌ (ေငြဥေဒါင္း၏စကားအရ) အာဃာတထားလ်က္႐ွိသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေငြဥေဒါင္းက တိုက္ေကၽြးျခင္းကိုလည္းမေသာက္၊ ဒဂုန္တာရာႏွင့္ လည္း စကားဟဟ မေျပာဘဲ ႏႈတ္ဆိတ္ဆိတ္ ေနခဲ့မိသည္။ ဒဂုန္တာရာ ကိုယ္၌ကလည္း စကားေရာ ေဖာေရာႏွင့္ ေရာတတ္သူတေယာက္ Good mixer မဟုတ္သျဖင့္ ခြက်တတနွင့္ပင္ ထမင္းစားပြဲ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့သည္။ အကယ္၍ ကၽြန္ပ္သည္ေငြဥေဒါင္း ၀ယ္ထားေသာ ရမ္အရက္ကို ေသာက္ခဲ့ပါမူ (အေသာက္သမားတို႔၏ ထံုးစံအတိုင္း) ေရာေရာေႏွာေႏွာ ေျပာမိဆိုမိ ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု ကၽြန္ပ္ သိ၏။ ထိုေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ပ္သည္ တမင္ေ႐ွာင္၍ မေသာက္ဘဲ ေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။


ပီကင္းသို႔ ေရာက္ၾက၍ တႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ စကားေျပာမိေသာ အခါ၌မူကား ဒဂုန္တာရာမွာ လူေပါင္းဆ့ံျခင္း မဆံ့ျခင္းကို အပထား၍ အရည္အခ်င္းအားျဖင့္ ေခေသာ လူငယ္တေယာက္ မဟုတ္ျခင္းကို ကၽြန္ပ္ အကဲခတ္ႏိုင္လာပါသည္။ တည့္တည့္၀န္ခံရလွ်င္ ဒဂုန္တာရာကား ကၽြန္ပ္ထင္မိသည္ထက္ ျပည့္ေသာ အရည္အခ်င္း႐ွိျခင္းကို ေတြ႔ရ၏။ အတီးအမႈတ္ အေၾကာင္းကို ေျပာၾကရာတြင္ "ကၽြန္ေတာ္ စႏၵရားတီးလွ်င္ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု အဆိုေတာ္မ်ိဳးႏွင့္ မျဖစ္ဘူး၊ ေစာျမေအးၾကည္တို႔လို အဆိုေတာ္ႀကီးမ်ိဳးနဲ႔မွ တီးခ်င္တယ္" ဟု ဒဂုန္တာရာက ေျပာလိုက္သျဖင့္ ကၽြန္ပ္ အေတာ္ မ်က္လံုးျပဴးသြား၏။ ဟုတ္ေလာက္သည္ ထင္ျခင္းကတ၀က္ (မူလအာဃာတေၾကာင့္) ႂကြားသည္ ထင္ျခင္းကတ၀က္ ျဖစ္ေန၏။

သို႔ရာတြင္ ပီကင္း၌ပင္ သူ၏ လက္သံကို ကၽြန္ပ္ နားေထာင္ခြင့္ ရေသာအခါ အာဂ လူငယ္တေယာက္ ေပတကားဟု ကၽြန္ပ္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ စာေပအေၾကာင္းမွ စ၍ ေထြရာေလးပါး အေၾကာင္းအရာမ်ား ကို ေဆြးေႏြးၾကရာတြင္ သူ၏ အရည္အခ်င္းကို အကဲခတ္မိ၍ အာဃာတစိတ္မ်ား လံုး၀ လြင့္စဥ္ သြားပါေလ ေတာ့သည္။ လူတေယာက္၌ အရည္အခ်င္းျပည့္၀ျခင္းကို ေတြ႔ရသည့္အခါ သူ၏ အျခားေသာ ခ်ိဳ႔ငဲ့ခ်က္မ်ားကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ျခင္းမွာ ကၽြန္ပ္၏ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေပေလာ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ေကာင္းျခင္းတရပ္ေပေလာ မေျပာတတ္ပါ။

အခ်ိဳ႔ကမူ လူစြမ္းေကာင္း ၾကည္ညိဳတတ္ျခင္း (Hero Worship) ဟုေခၚၾက၍ ႏူးညံ့သည္ဟု ဆိုၾကေလသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ တ႐ုတ္ျပည္ခရီးတြင္ ကၽြန္ပ္အေၾကာင္းကို ဒဂုန္တာရာက သိျခင္းထက္ ဒဂုန္တာရာအေၾကာင္းကို ကၽြန္ပ္က သိျခင္းက ပိုသည္ ထင္၏။ ဒဂုန္တာရာအေပၚ၌ ယခင္က ထားခဲ့ေသာ အာဃာတစိတ္မွာလည္း လံုး၀ ကြယ္ေပ်ာက္သြားခဲ့ပါေလၿပီ။

[၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ၊ စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိုဳ စာေပတိုက္ထုတ္၊ စဆံုးေပါင္းခ်ဳပ္ ဒုတ္ယအႀကိမ္။ စာမ်က္နွာ ၄၄၃။]

No comments: