Tuesday, October 5, 2010

စပ္မိစပ္ရာ စာအေၾကာင္းေပအေၾကာင္း (၄)
ေရးသူ- ေမာင္ေအး၀င္း



'လူထုစိန္၀င္း' ရဲ႔ 'သမိုင္းကိုဘယ္သူဖန္တီးတာလဲ(၂)' ေဆာင္းပါးကို ကိုယ္ဖတ္ဖို႔ ရဲေဘာ္ေတြက အီးေမလ္ကေန ပို႔ၾကတယ္။ ေဆာင္းပါး႐ွင္ 'လူထုဦးစိန္၀င္း' ကိုေရာ၊ ဖတ္ဖို႔ ပို႔ေပးၾကတဲ့ ရဲေဘာ္သံုးေယာက္ ကိုေရာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးဖတ္ေနစဥ္မွာ ျဖတ္ကနဲ သတိရလိုက္တာ 'ေဖဘီယန္ ဦးဘခိုင္' ရဲ႔ 'ျမန္မာျပည္ ႏိုင္ငံေရးရာဇ၀င္' စာအုပ္ပဲ။ ခ်က္ခ်င္း ေခါင္းထဲ ေျပးျမင္လိုက္တယ္။ ဒါနဲ႔ ျပန္ကိုးကားရေအာင္ ကိုယ့္ ရတနာသိုက္ထဲ တူးေဖာ္ေတာ့ ထြက္လာတယ္။ ဒါနဲ႔ ခုလို 'စပ္မိစပ္ရာ စာအေၾကာင္းေပအေၾကာင္း (၄)' ျဖစ္လာေရာ။
ဒီစာအုပ္က ပုဂံစာအုပ္တိုက္ရဲ႔ ေ႐ွးဦးပိုင္းထုတ္ စာအုပ္ေလးပါ။ အမွတ္စဥ္ (၄၆) ျဖစ္တယ္။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ က ထြက္ပါတယ္။ လက္ေဟာင္းပုဂံစာအုပ္တိုက္ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္သစ္ ပုဂံက ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ ေျပာင္းထားတယ္။ စာအုပ္မွာ တူ နဲ႔ တံဇင္ အမွတ္ ခပ္ႏွိပ္ထားၿပီး လယ္သမား၊ လုပ္သား၊ စာေပ ညီညြတ္မႈအင္အားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္...... ေဆာင္ပုဒ္ပါတဲ့ ပုဂံ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ စစ္အစိုးရရဲ႔ စာေပစိစစ္ေရးေၾကာင့္ ထင္ပါရဲ႔။ တူ တံဇင္ မပါရ႐ွာဘူး။

ဟိုတုန္းကဆို ပုဂံကထုတ္တဲ့ စာအုပ္တိုင္းမွာ သူ႔တိုက္က ထုတ္လိုက္တဲ့ စာအုပ္စာရင္း အျမဲပါတယ္။ အမွတ္ (၁) က စၿပီး လက္႐ွိ စာအုပ္အထိျပင္၊ ပုဂံတိုက္တြင္ ရႏိုင္ေသးေသာစာအုပ္၊ ေနာက္ထြက္မယ့္ စာအုပ္ စာရင္းေတြေတာင္ပါေသး။ (၁) က တမိုးေသာက္ေသာ္ (ေစာဦး)။ (၂)က နယ္လီ၀င္း(ဓူ၀ံ)........ ။

စာရင္းကို ၾကည့္ၿပီး ငါ့မွာ ဘာစာအုပ္ျဖင့္ ၀ယ္ဖို႔ က်န္ေသး။ ဘယ္ဟာကိုေတာ့ ႐ွာဖတ္ရမယ္ ဆိုတာလည္း စဥ္းစားရတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္၀ယ္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ထြက္ၿပီးသားေတြကို ျပန္စုေတာ့ ဆရာေတာ္ ႐ွင္ဥကၠဌရဲ႔ ကပၸျပႆနာ၊ ၀င္းေဇာ္ရဲ႔ အေ႐ွ႔ေတာင္အာ႐ွစစ္မီးလွ်ံမ်ား စာအုပ္ဆို အေတာ္ ႐ွာရတာ။

ဓူ၀ံ-နယ္လီ၀င္း၊ ေ႐ႊဥေဒါင္း- ပထမံဆရာသိန္း၊ ဇ၀န- ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား၊ ေမာင္သာရ- လွသည္ လြယ္သည္ သို႔ေသာ္ လည္သည္......၊ ပါရဂူ- သိဒၶတၳ တို႔က အိမ္မွာ လူႀကီးေတြ ၀ယ္ထားေတာ့ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဖတ္ဖူးရတယ္။ ေက်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္တဲ့ ေမာရစ္ကြန္ဖို႔ရဲ႔ စာအုပ္ဆိုရင္ ကိုးတန္း ေလာက္ေရာက္မွ ကေလာင္ပ်ံစာအုပ္ဆိုင္မွာ သြား၀ယ္တာ မွတ္မိေနတယ္။။ ပုဂံရဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းတာက ႏွစ္ပါတ္လည္တိုင္းမွာ အထူးထုတ္ဆိုတဲ့ အထူႀကီးေတြ ထြက္တယ္။ မင္းေက်ာ္ရဲ႔ လိႈင္၊ တေစၦ၊ ေက်ာ္ေအာင္- အေရးႀကီးၿပီေသြးစည္းၾက...... ။

ပုဂံလိုပဲ အဆင္အျပင္ ေခတ္မီမီနဲ႔ ထြက္တာ ႏွလံုးလွ....။ ကိုယ္တို႔ ငယ္ငယ္ ပုဂံစာအုပ္မတိုင္မီထဲက ေပၚေနတာ ျမန္မာျပည္စာအုပ္တိုက္။ သူ႔ဆီက မွတ္မိေနတဲ့စာအုပ္က စံုေထာက္ေမာင္စံ႐ွား အတြဲေတြနဲ႔ ၂ိ က်ပ္တန္ ၀တၳဳ ေတြ....။

ပုဂံထုတ္ စာအုပ္ေတြထဲက စာရင္းမွာ ဘာစာအုပ္ျဖင့္ ထြက္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ႀကိဳေျပာထားလို႔ ေမွ်ာ္ေတာ္ေဇာနဲ႔ ေမာရတာလည္း ႐ွိခဲ့တယ္။ ဥပမာ ျမသန္းတင့္ရဲ႔ အေ႐ွ႔တခြင္လံုးနီ... ဆိုပါေတာ့။ စာအုပ္ေတြရဲ႔ ေက်ာဘက္ အတြင္းေရခံ စာမ်က္ႏွာမွာ 'အေ႐ွ႔တခြင္လံုးနီ' ကို တခန္းတနား ေၾကာ္ျငာတာ။ 'စစ္ႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး' [၁၂-တြဲ၊ ၁၂-လ] ၃- က်ပ္စီ လို႔ေတာင္ပါလိုက္ေသး။ ဆရာျမ (ျမသန္းတင့္) ကိုကိုးကၽြန္း ေရာက္သြားလို႔ ထြက္ေနရင္းတန္းလန္းမွာ ရပ္သြားၿပီး ေထာင္က ထြက္မွ အဆံုးသတ္ ထြက္ရတယ္။

အဲဒီႏွစ္မွာပဲ ဆရာျမ (ျမသန္းတင့္) လည္း စစ္နဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စာအုပ္အတြက္ အမ်ိဳးသားစာေပဆု ရလိုက္တယ္။ အျငင္းပါြးစရာေတြေတာင္ ျဖစ္လိုက္ေသးတယ္။ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ေဖဘီယန္ ဦးဘခိုင္စာအုပ္ အေၾကာင္းပဲ ေျပာတာေကာင္းတယ္။

ဦးဘခိုင္က ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးလႈပ္႐ွားမႈမ်ားနဲ႔ အသင္းအဖြဲ႔ေတြအေၾကာင္းကို ေရးတာ။ အဲဒီမွာ တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုးနဲ႔ တည္ေထာင္သူတို႔ အေၾကာင္း ပါ ပါတယ္။ သခင္ဘေသာင္းဟာ ဆင္းရဲသား ဘံု၀ါဒအေၾကာင္းကို အသံက်ယ္က်ယ္ႏွင့္ ဟစ္ေအာ္ေျပာဆိုေသာ္လည္း လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြက ဓန႐ွင္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေရးသားထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေဒးဒရဲၿမိဳ႔က တရားေဟာရင္း သီခ်င္းဆိုဖို႔(ဒို႔ဗမာသီခ်င္း) စရိတ္ေပးၿပီး ဖိတ္ေတာ့ သခင္ဘေသာင္းနဲ႔ သခင္တင္စိန္က ပထမတန္းက တက္ေရာက္စီးနင္းၾကပီး အျခား သခင္အသင္း၀င္ ေတြကို ကုန္းပတ္က စီးေစပါတယ္။ အဲဒီမွာ သခင္အသင္း၀င္ေတြက အေတာ္ မေက်မနပ္ ျဖစ္ၾကၿပီး သခင္ဘေသာင္း ရဲ႔ ႏိုင္ရာစီး အလုပ္ကို စက္ဆုတ္ၾကလို႔ ကန္ကြက္တဲ့အေနနဲ႔ သခင္အခ်ိဳ႔ ႏႈတ္ထြက္သြားၾက ပါတယ္။

ဦးဘခိုင္က သခင္ဘေသာင္းဟာ လူေပါင္းမဆန္႔ (Superiority Complex) ေခၚ လူကို အထက္ကေန ေပါင္းျခင္းေၾကာင့္ ၎ႏွင့္ ေရ႐ွည္ဆက္ဆံသူမ်ားမွာ အျမဲတမ္းစိတ္ပ်က္သြားရေၾကာင္းကို ေရးသားထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးမွာ ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ လူငယ္တစုမွာ သခင္ဘေသာင္းနဲ႔ မသင့္မတင့္ ျဖစ္ၾကျပန္ၿပီး Youth League ေခၚ လူငယ္အဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔လိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႔ကိုု ဦးေဆာင္သူေတြက သခင္ေလးေမာင္၊ သခင္ဘစိန္၊ သခင္ထြန္းအုပ္၊ သခင္သိန္းေမာင္တို႔ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေနာက္တႀကိမ္ လူငယ္တစုနဲ႔ သခင္ဘေသာင္း ထပ္ကြဲထြက္လာေတာ့ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးမွာ သခင္ဘေသာင္းနဲ႔ လုပ္မယ့္သူမ႐ွိေတာ့တဲ့ အဆံုး လူငယ္မ်ားအဖြဲ႔က တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးအမည္ကို သိမ္းပိုက္လိုက္ၾကပါေတာ့တယ္။

အက်င့္စာရိတၱနဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံကို ဖယ္လိုက္လွ်င္ သခင္ဘေသာင္းဟာ ထိုးထြင္းဥာဏ္နဲ႔ ျပည့္စံုသူတေယာက္၊ လံု႔လ၀ရိယနဲ႔ ၾကံဖန္လုပ္ေဆာင္တတ္သူ တေယာက္ျဖစ္လို႔ သခင္အမည္ကို ရယူႏိုင္တဲ့ အျပင္ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးရယ္လို႔ ေပၚေပါက္ခဲ့ရတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးဟာ တဦးတေယာက္အေရးမဟုတ္၊ တတိုင္းျပည္လံုးအေရးျဖစ္လို႔ လူထုရဲ႔ အေရးကို တည့္တည့္မတ္မတ္ လုပ္ေနရင္ လူထုက ေထာက္ခံအားေပးေနၿပီး၊ လိမ္ေကာက္လိုက္တာနဲ႔ လူထုက အားေပးျခင္းက ရပ္စဲပစ္မည္သာမက သုတ္သင္႐ွင္းလင္းလိမ့္မယ္လို႔ ေဖဘီယန္ဦးဘခိုင္က ေကာက္ခ်က္ဆြဲျပ ထားပါတယ္။ သခင္အဖြဲ႔ သို႔မဟုတ္ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးရဲ႔ သခင္သဘြယ္ ျဖစ္တဲ့ သခင္ဘေသာင္းဟာ ေနာက္ဆံုးမွာ ေမွးမွိန္ပီး တိုင္းျပည္က ေမ့သြားတဲ့အေျခအေနကို ဆိုက္ရတဲ့ ႏိုင္ငံေရး သခၤါရ တရပ္ျဖစ္သြား ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ေရးတာပဲလို႔ ဆိုၾကတာ မဟုတ္ပါလား။ လူထုက တင္ေျမႇာက္မွသာ လူထု ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာသလို ေက်ာင္းသားထုက တင္ေျမႇာက္မွလည္း ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ ျဖစ္လာတာပါ။

ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဦးဘခိုင္က- "ဦးဥတၱမသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၏ မ်က္စိကို ဖြင့္ေပးသည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ေထာင္တန္းအက်ခံသည္၊ အနစ္နာခံသည္ဟုဆိုကာ ဦးဥတၱမက်ဴးလြန္ သည္မ်ားကို သည္းခံၾက၏...... ။ ဦးဥတၱမ လြန္သည္ထက္လြန္လာမွသာလွ်င္ ၎အား ၾကည္ညိဳကိုးစားျခင္း ရပ္စဲၾကေလသည္။....."

ေမာင္ေအး၀င္း
ေအာက္တိုဘာ ၅ ရက္၊ ၂၀၁၀ ခုနွစ္။

No comments: