Friday, June 4, 2010

ေျပာင္းျပန္ ျပန္ၾကည့္ေနတဲ့မွန္
ေရးသူ- ေမာ႐ူးဆိုး




အေပၚက ထြက္က်လာတဲ့ မိုးဥတုမွာ အတိတ္က အမွတ္အသားျပဳခဲ့တဲ့ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းတခု ပ်ံထြက္ေျပးသြားတယ္။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ႏႈတ္ဆက္လိုက္တာပါ။ သူမကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း အတိုင္းအတာတခုကိုသာ ကိုင္ဆုပ္ထားၿပီး မီးလွ်ံသီခ်င္းကို ဆိုတာ။ ေျပာေတာ့ ေျပာၾကပါရဲ႔။ "က်န္းမာေရး ေကာင္းရဲ႔လား" တဲ့။

လူတိုင္းကို ကၽြန္ေတာ္က အခ်ိန္တိုင္း ေဂါက္သီး႐ိုက္ျပရမွာလား။ အန႔ံသိပ္မေကာင္းလွတဲ့ အတြင္းက်က် ကလီစာေတြ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္သြားျပန္ၿပီ။ ေနပါဦး၊ ေမးပါရေစ။

"ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာကို အလို႐ွိတာလဲ။ ဘာကို လဲလွယ္မွာလဲ။ ဘာကို ၀ယ္မွာလဲ။ ဘာကို ျပန္ေပးမွာလဲ။ ဘာကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမွာလဲ။ မိနစ္ေတြကို စခန္းသိမ္းလိုက္ရင္ ၿပီးသြားေရာ မဟုတ္လား။ ဘက္အပ္ထဲမွာ ဘာထည့္ဦးမလို႔လဲ။ ဒီမွာ ကိုယ့္လူ။"

"ဟိုမွာေတြ႔လား။ မေဟာသဓာက ျပံဳးေနတယ္ဗ်" တႏု႔ံႏု႔ံနဲ႔ စဥ္းစားခဲ့တဲ့ အရာေတြဟာ ျဒပ္မႈန္ေတြ လိုလားမသိ။ ဒါေပမယ့္ ျဒပ္မႈန္ေတြလို ပ်က္စီးက်န္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း ဘာမွ မဟုတ္သလို။ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး လြင့္ေမ်ာေနလို႔ အခြင့္မ႐ွိဘူးလား။ သိပ္သဘာ၀က်တဲ့ သဘာ၀တရားထဲမွာ သဘာ၀မက်တာဆိုလို႔ သဘာ၀က်တာပဲ ႐ွိတယ္။ မွတ္မိၿပီလား။

"ခႏၶာငါးပါးကို ျပင္းျပစြာ စြဲလမ္းျခင္းသည္ ဥပါဒါန္ျဖစ္၏။ ယင္းဥပါဒါန္၏ အာ႐ံုျဖစ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ ဥပါဒါနိယမည္၏" (ဗုဒၶေဒသနာေတာ္ ေ၀ါဟာရအဘိဓာန္၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၇၅)

ေမတၱာေတြ ပူေလာင္ေနၾက၏။ ေတာင္းပန္ပါရေစ။ ပံုေတြ ေျပာမျပၾကပါနဲ႔ေတာ့။ ပန္းရန႔ံေတြလည္း အေရာင္မျခယ္ပါနဲ႔ေတာ့။ တိမ္မွ်င္ေတြလည္း သင္းမပ်႔ံပါနဲ႔ေတာ့။ ေလညႇင္းေလးေတြလည္း ပြင့္လန္းမျပပါနဲ႔ ေတာ့။ ဟုတ္ကဲ့။ ေတာင္းပန္ပါရေစ။ ဦးေခါင္းကို ခဏခဏ ညိတ္ပါ။ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ခဏခဏ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနပါ။ ကိုယ္ကာယကို ခဏခဏလွမ္းပါ။ အသိစိတ္ကို ခဏခဏ ေဘးမွာ ခ်ထားပါ။ တခုေတာ့ ႐ွိတယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ တီးတိုးစကားေျပာဖို႔ ခြင့္မျပဳပါပဲ ခ်စ္သူ႔စကားကို ရင္မွာသိမ္းဆည္းထားၿပီး မုန္းသူ႔စကားမ်ားကို ေျပာဖို႔ ႀကိဳးစားၾကည့္ရေအာင္လား။ စကားေျပာတတ္ခါစလို စကားေျပာၾကည့္ရေအာင္လား။

ကၽြန္ေတာ္က "ကၽြန္ပ္၏ ဒီဇင္ဘာ" ကို ဣတၳိလိင္ကို ႏွစ္သစ္ကူးလက္ေဆာင္ ေပးဖူးသည္။ ၾကည့္။ ရင္ေခါင္းထဲမွာ ေအာင့္ေနၾကတဲ့ အခ်ိဳးက် ပန္းသီးတလံုး စိတ္ကူးနဲ႔ ေညႇာ္ရန႔ံခပ္သန္႔သန္႔ လက္သုတ္ပ၀ါတထည္ အလို႐ွိလိုက္ပါတယ္။

ေသာၾကာေန႔မ်ားထဲမွာ ခုႏွစ္တန္းက ေမာ္ကြန္းတင္ အမ်ိဳးသားစိတ္။ အင္အားႀကီး ယဥ္ေက်းမႈ။ ခြင့္ (လွ်ိဳ႔၀ွက္) ဒႆန။ ေၾကာက္႐ြ႔ံတာ၊ ပူပန္တာ စိတ္မခ်မႈေၾကာင့္ပါ။ ေအးေအးေဆးေဆး မ်က္ႏွာမာမ်ား ထမင္းစားေကာင္းၾကေစ။ ေဆာင္းေငြ႔ေငြ႔ ဘယ္ႏွစ္ခါ ၿပံဳးစစ အလွၾကားမိပါစ။

ေၾသာ္.... ကိေလသာရယ္။ ရယ္ေမာ နာက်ည္းေသး။ ကဗ်ာ။ ကဗ်ာ။ ဒါဟာ ႐ွင္းျပဖြယ္ရာလား။ ႏႈတ္ခမ္းကို ခ်ဳပ္သိမ္း၍ အလံုးစံု တိတ္ဆိပ္ ေလ်ာင္းစက္၍ ေသရည္၌ ေမွ်ာ္ေမာလိုက္တဲ့အခါ ထိပ္တန္းက်ေသာ ကေလာင္တံမ်ားက ေစ့ေစ့ၾကည့္လ်က္ ဒဏ္ရာေတြက မက်က္ေသး၍ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္မ်ား အားလံုးကို ဒီလိုပဲ သေဘၤေဆးမလို၊ ေရေဆး၊ ဆီေဆး မလိုေတာ့ေခ်။

သိရပါၿပီ။ သိလိုက္ရပါၿပီ။ သိခဲ့ပါၿပီ။ က်မ္းကိုးေတြနဲ႔ ေ၀ဒနာမ်ားကို ပလုတ္က်င္း သန္႔႐ွင္း။ ညႇင္းည႔ံံညံံဓာတ္ပံု။ အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့တဲ့ စာတန္းၿပီးတဲ့ေနာက္။ ေနေရာင္ ေသာင္းေက်ာ္တန္ ဖိနပ္ရဲ႔ ေကာ္ဖီခြက္ထဲက သီးသန္႔ အခ်စ္ႏွစ္မ်ားစြာ ၾကာလို႔ ကၽြန္ပ္၏ ေျခလွမ္းမ်ားရဲ႔ ၾကံ့ခိုင္ေရးလို ေလ်ာ့ရိေလ်ာ့ရဲ။

အမာေရ။ အမာေရ။ ေအးစက္ေနၿပီလားကြယ္။ က်က္သေရ ကင္းမဲ့လွတဲ့ အသံ။ သီခ်င္းရဲ႔ ေလာ္လီျခင္းမွာ နက္နက္နစ္ျမႇဳပ္ၿပီး ထုတ္တန္းမွာ ဆြဲထားတဲ့ သစ္သီးေျခာက္လို ကံတရားရဲ႔ အေပၚမွာ မ်က္ႏွာငယ္စြာ။ စကားလံုး စာ႐ြက္ ဘာသာေဗဒရဲ႔ ၀ကၤပါ။ ဒါနဲ႔ပဲ ေၾကကြဲစရာေလးေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီ။ ေသခ်ာတယ္ေနာ္။ အဆင့္ျမင့္ စိတ္ေလွ်ာ့ၿပီး တ၀က္တပ်က္မွာ ႐ွာေဖြျဖစ္သည္။ ေပတံတခ်ပ္ေပၚက ထိုင္ခံုမွာ သံေယာဇဥ္ကို ႐ွာေဖြ ေတြ႔႐ွိခဲ့ရ၏။ မငိုခ်င္ခဲ့ရပါဘူးဗ်ာ။

ပင္လယ္ဆိုတာ ပူျပင္းလြန္းလွတဲ့ ကေလးငယ္။ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ ဂူေတြထဲကို တြားသြားေ႐ြ႔ေတာ့ မိခင္ေျမရဲ႔ အရိပ္က် ကမ္းပါးေတြကို ပြတ္တိုက္သြားတာေပါ့။ သက္ျပင္းခ်ဖို႔ တီးတိုးေျပာဖို႔ အဲ ၿပီးေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔။ ။ (အမည္မသိေ႐ွးစာဆို)

သူကေလးရဲ႔ အက်ႌကေလးကို အားနာမိတယ္။ ေလးနာရီ ထိုးခဲ့ပါၿပီ။ ၄ နာရီ ထိုးခဲ့ပါၿပီ။ မ်က္ႏွာရဲ႔ အရိပ္မ်ားဟာ အမွတ္ရျခင္း ၀တၳဳပဲ ျဖစ္သင့္တယ္။ အသည္းႏွလံုးကို ဘာသာမျပန္ၾကပါစို႔။ ေသာ့မပိတ္ခင္ အသင္ အသက္၀ေအာင္ ႐ွဴပါ။ ပံုျပမ်ဥ္းကို ဖတ္ပါ။ သမားေတာ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါ။ လႈပ္ၾကေဟ့လို႔ ေခြးျခေသၤ့က ေအာ္တယ္။ ေနခဲ့ပါရေစတဲ့။ ယုန္ကေလးက ေျပာ႐ွာတယ္။ မေန႔က ေလးတင္ပဲ ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီတဲ့။ ေၾသာ္ အနာဂတ္မွာ ေနရပ္လိပ္စာ လိုေသးတယ္ဆိုရင္ အိမ္နံပါတ္ေတာ့ မမွားေစနဲ႔ေတာ့။ အသားမ်ားမ်ား စားၿပီး ေရခ်ိဳးႏိုင္ေအာင္ ရည္႐ြယ္ပါ။ ယၾတာမ႐ွိပါ။ ေငးၾကည့္ေနရေသးတယ္။ အံ့ေလာက္ဖြယ္ လက္ခုပ္သံမ်ား။ ျမင္ေနက် ေတာအုပ္မဟုတ္။ အလ်ားလိုက္ တိမ္းေစာင္းသြားတဲ့ ၀န္႐ိုးေပၚမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခိုင္ခံ့လံုျခံဳဖို႔ ဦးစြာပထမ သတ္ပံုကို ျပင္ဆင္ထားပါ။ နာရီရဲ႔ အသံကို ျမင္တယ္။ ခပ္ေစာေစာက ႏွင္းေရာ။ ဘယ္သူမသိ ႐ွိပါ့မလဲေလ။ ဒီလိုပဲ လူၾကားထဲ ထားရစ္ခဲ့တာ။ အခုေတာ့လည္း မျမင္ခ်င္ေယာင္။ မမွတ္မိေတာ့ေယာင္ေဆာင္ၿပီး သကာလ အသက္ရဲ႔ အခ်ိန္ကာလကို မသိကိ်ဳးကၽြံဟန္လုပ္ၿပီး သည္လိုမိတ္ေဆြ ေနာက္ထပ္တဦးနဲ႔ပဲ စကားေရာ ေဖာေရာ ျပဳေနတာကို ကၽြန္ေတာ္မသိဘဲ ႐ွိပါ့မလားေလ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ သင္ေပးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြေလ။ ဟန္မလုပ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြ က်န္ပါေသးတယ္။ အဲဒီက်ရင္ေတာ့ ေမာ့ၾကည့္ရေအာင္ေနာ္။ ခုနလိုပဲေပါ့။ ခင္၀မ္းကေတာ့ 'လမ္းရဲ႔သယ္ေဆာင္ရာ ဟို အေ၀းကို၊ အေ၀းကို လြမ္းတတ္ရင္လည္း လမ္းကပဲ လြမ္းေတာ့မယ္' တဲ့။ သီခ်င္းလုပ္ဆိုတယ္။ ကိုယ့္လူကေရာ။ ျမဲျမဲကိုင္ထားေနာ္။ အ႐ွိန္ျပင္းတယ္။ အတင္းေျပာတဲ့ ဘာသာရပ္ကို မသိခဲ့႐ိုး အမွန္ပါ။ ၀န္ခံပါတယ္။ ရဲရဲသာ လက္ခံပါ။ အေနာက္ဘက္က သို႔မဟုတ္ အေ႐ွ႔ဘက္က ေတာင္ကုန္းလို မို႔မို႔ကေလး တခုမွာ ယာတဲကေလး တခု႐ွိပါတယ္။ ယာတဲကေလးရဲ႔ နေဘးမွာ မိုးမခပင္ တပင္႐ွိပါတယ္။ ပတ္ပတ္လည္မွာ စိမ္းလန္းတဲ့ ျမက္ခင္းအပါအ၀င္ စိုက္ခင္းေတြလည္း ႐ွိပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကား သို႔မဟုတ္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ႐ွိ၊ မ႐ွိ မေသခ်ာ။ ယာတဲကေလးထဲမွာ အသံဖမ္းစက္ သို႔မဟုတ္ ကြန္ျပဴတာ ႐ွိ၊ မ႐ွိ ေသခ်ာ။ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ သို႔မဟုတ္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္တဦးဦး ႐ွိ မ႐ွိ မေသခ်ာ။ သခင္နားကပ္သလို ကပ္ေနတဲ့ ေခြးကေလးတေကာင္ သို႔မဟုတ္ ေၾကာင္ကေလးတေကာင္ ႐ွိ၊ မ႐ွိ မေသခ်ာ။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အဲဒါေတြ အားလံုးရဲ႔ အေပၚမွာ က်ယ္ျပန္႔ေသာ မိုးေကာင္းကင္ႀကီး ႐ွိေနတယ္ ဆိုတာပဲ။

ဤ ကမၻာေျမႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္အေပၚမွာ ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဤကမၻာေျမႀကီး အေပၚမွာ ခြင့္လႊတ္လိုက္ပါတယ္။

အိပ္မက္ကေလးသာ ေပးပါ။

ေမာ႐ူးဆိုး
[ျမန္မာသစ္ရသစံုမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၁၄၊ ဇြန္လ၊ ၂၀၁၀ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။]

No comments: