Wednesday, July 16, 2008

ဂါရ၀တရားမွ ယိုစီးခဲ့တဲ့ ခံစားခ်က္
ေရးသူ- ေအာင္ၿမိဳင္

(၁)
ဆရာနဲ႔ ပါတ္သက္လို႔ အျပစ္တခု ျပဳခဲ့မိသလို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး အႏူးအၫြတ္ ဖြင့္ဟ ၀န္ခံေတာင္းပန္ ကန္ေတာ့ရမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႔ ဖြတ္ေမ့ ပုတတ္ေမ့ အျဖစ္အပ်က္တခုဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္လေလာက္အထိ ကၽြန္ေတာ့္သိစိတ္မွာ ဒဏ္ရာတခုအျဖစ္ စြဲထင္ေနခဲ့တာ အမွန္ ပါပဲ။ ဒီ အျဖစ္အပ်က္ကို ဖြင့္ဟေျပာျပၿပီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေနာက္တေယာက္ကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ေတာင္းပန္ ကန္ေတာ့ခ်င္ေနတာလည္း ၾကာခဲ့ၿပီ။



ေနာက္တေယာက္ ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ့္ ညီရင္း တေယာက္လို ခ်စ္ခင္ခဲ့ရတဲ့ ေမာင္မ်ိဳးသန္း။ စာေပေလာကမွာ 'ခြန္းခ' ဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္နဲ႔ ေရးခဲ့တဲ့ ေမာင္မ်ိဳးသန္း။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္သူ ေလးေထာင့္ငါးေသတၱာ ဗူးခြံေလး ေမွာက္ထားသလိုထဲမွာ ႏွစ္ေတြအမ်ားႀကီး အတူေနၾကရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္က ေမ့ေလ်ာ့ ျပဳမိမွားခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းေျပာမိတဲ့ အႀကိမ္တိုင္း ( အကိုႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့ေ႐ွ႔မွာ ဆရာ့ကို ထိုင္ကန္ေတာ့ ၿပီး ဖြင့္ဟေတာင္းပန္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ) ဆိုတဲ့ သူ႔အသံကိုလည္း ခုထိ ၾကားေနတယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ထက္ေစာၿပီး ကြန္ကရိေတာနက္ႀကီးထဲက ျပန္ေရာက္ခဲ့တယ္။ ျပဳျပင္ဖာေထးထား တဲ့ ၀င္႐ိုးေဟာင္းႀကီး လည္ပတ္ရာ ၿမိဳ႔ျပႀကီးဆီကို ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္က်ၿပီး ျပန္ေရာက္လာ ခဲ့တယ္။ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေရာက္ခ်ိန္ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ အံလံြသြားတဲ့ ကာလမွာ ခြန္းခတေယာက္ သူျမတ္ႏိုးလွတဲ့ အေတြးအေခၚေတြကို ရင္မွာ ႏွလံုးသားမွာ က်စ္က်စ္ပါ ေအာင္ ေပြ႔ပိုက္ၿပီး ဘ၀ေတြ အသက္ေတြ အျပန္အလွန္ ပံုအပ္ယံုၾကည္ ခ်စ္ခင္ခဲ့တဲ့ အတြင္း လူေတြကိုေရာ လူေတြကိုေရာ ေလာကႀကီးတခုလံုးကိုပါ အခ်ိန္မတန္ေသးဘဲ ေက်ာခိုင္းသြားခဲ့ ႐ွာတယ္။ ဆရာ့ကို ႏွစ္ေယာက္အတူ ဖြင့္ဟေတာင္းပန္ခ်င္႐ွာတဲ့ ခြန္းခဟာ အိမ္ျပန္ေနာက္က် ခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၿဂိဳဟ္ျပာႀကီးရဲ႔ 'ေရေ၀း' ကမၻာကေန တေစ့တေစာင္း အကဲခတ္ေစာင့္ၾကည့္ ေနမည္လား မသိ။

(၂)
အဆင္တန္ဆာ ဘာမွ်မ႐ွိတဲ့ ခပ္ကုပ္ကုပ္ ခပ္မိႈင္းမိႈင္း ဟိတ္ဟန္မဲ့ အိမ္ကေလးထဲ ကို ကၽြန္ေတာ္ ၀င္သြားတဲ့အခါ အိမ္အတြင္းမွာေတာ့ ထြန္းလင္းေတာက္ပေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားမိတယ္။ အိမ္ထဲကို ေရာက္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းသြားတယ္။ အခန္းဆီးကေလး ကာထားတဲ့ အတြင္းခန္းထဲမွာ ဆရာ႐ွိတယ္။ အႏုပညာ ႐ွိတယ္။ သမိုင္း႐ွိ တယ္။ သေဘာတရား႐ွိတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႐ွိတယ္။ ဆရာက သမိုင္းအေတြ႔အႀကံဳကို စာေပမီဒီယာကတဆင့္ လက္ဆင့္ကမ္းတဲ့ေနရာမွာ သေဘာတရားႏွင့္ ယွက္ႏႊယ္ၿပီး အႏုပညာ ေျမာက္ေအာင္ ေရးသားခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ ၀တၳဳေဆာင္းပါးေတြကိုပဲ ေရးေရး၊ ကဗ်ာေတြကိုပဲ သီသီ ဆရာ့ကဗ်ာ၊ ဆရာ့၀တၳဳ၊ ဆရာ့ေဆာင္းပါး၊ ဆရာ့စာေတြဟာ သမိုင္း အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ သေဘာတရားေတြနဲ႔ ရက္ေဖာက္ထားၿပီး ေခတ္ၿပိဳင္ျမင္ကြင္း၊ ေခတ္ၿပိဳင္ အခင္းအက်င္းေတြကို ထင္ဟပ္လာေအာင္ အႏုပညာ ေျမာက္လြန္းတယ္ မဟုတ္လား။ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈကို သမိုင္းနဲ႔ ျပန္ေစ့ေပးတယ္။ ေလးနက္တဲ့သေဘာတရားနဲ႔ လြန္းထိုးဆက္ ေပးတယ္။ ဆရာဟာ သတိႀကီး၊ အသိႀကီးလြန္းတဲ့ အတြက္ အႏုေဗဒ၊ သမိုင္းႏွင့္ သေဘာ တရားေတြကို အထိုးထြင္းဆံုး ႐ႈျမင္သံုးသပ္ခဲ့သည္သာမက ေသးငယ္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ကေလးေတြကိုပင္ စီစစ္ပိုင္းျခားၿပီး မွတ္ဥာဏ္ဘဏ္တိုက္ထဲမွာ မပ်က္မစီး မက်ိဳးမပဲ့ေအာင္ သိမ္းဆည္းသိုေလွာင္ ထားတတ္တယ္။
"ဦးေလး.... ကိုေအာင္ခင္လာေနတယ္"
"ေအး...ေအး... သူ႔အသံကို ဦးေလးမွတ္မိတယ္"
ကၽြန္ေတာ္တကိုယ္လံုး တုန္လႈပ္ ပူေႏြးသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အသံကို က်က္မိေနေသး တဲ့ ဆရာ့ကို ဂါရ၀တရား အျပည့္နဲ႔ ဆရာ့လက္ဖ၀ါးႏုႏုကို ကိုင္ဆုပ္ၿပီး ဆရာ့ကို ႀကိမ္ကုလား ထိုင္ေပၚမွာ ညင္ညင္သာသာကေလး ေနရာခ်ေပးလိုက္တယ္။ ဆရာႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေ၀းကြာ ခဲ့ရတဲ့ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ေတြဟာ ႐ွည္ၾကာ မ်ားျပားလြန္းတယ္။ အဲဒီ ကာလေတြအတြင္း ႀကံဳ ေတာင့္ႀကံဳခဲ ရ႐ွိခဲ့တဲ့ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာေပၚက ကေလာင္အမည္ မမွတ္မိေတာ့တဲ့ စာေရးဆရာ တေယာက္ရဲ႔ ေရးသားခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္း သတိရလိုက္တယ္။ 'ဆရာဟာ နားနဲ႔ စာဖတ္ၿပီး၊ ပါးစပ္နဲ႔ စာေရးေနတယ္' တဲ့။ ဟုတ္ပါလား။ ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ကို ခပ္၀ါး၀ါး ျမင္ရတဲ့ အၾကည့္နဲ႔ ၾကည့္ေနတယ္။ ႐ူပေဗဒ သေဘာတရားအရ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ႐ုပ္၀တၳဳ ေတြက လႊတ္ေနတဲ့ အလင္းတန္း႐ိုက္ခတ္မႈကို ဆရာ့မ်က္လံုးက လက္ခံစုတ္ယူနိုင္စြမ္း အေတာ္နည္းေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ရင္နင့္သြားတယ္။
'ကၽြန္ေတာ္ကေကာ ဘာမ်ားတတ္ႏိုင္ဦးမည္နည္း' လို႔ ဆရာ့စာေပရဲေဘာ္ႀကီး ဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ ေရးခဲ့သလိုမ်ား ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေနၿပီလား။ ဒါေပမယ့္ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္က ဆရာမ်က္လံုး ခြဲစိတ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ အၾကံျပဳစီစဥ္ခဲ့ ဖူးတယ္။ .......... ။ ဒီဘက္ပိုင္းမွာလည္း မ်က္လံုးခြဲစိတ္ဖို႔ လုပ္ခဲ့ေသးတယ္ ဗ်ဆိုတဲ့ ဆရာ့အသံေတြ။ ....... ။
ဆရာႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ထိုင္ၿပီး စကားေျပာတဲ့အခါ ဆရာက ဟိုး ယခင္ကအတိုင္း စကားေျပာမပ်က္။ ေျပာဟန္ႏွင့္ ေျပာသံ မေျပာင္းလဲ။ သမိုင္းအျဖစ္ အပ်က္ကိုပဲ ေျပာေျပာ၊ ဘယ္အေၾကာင္းအရာကိုပဲ ဆိုဆို ေျပာဆိုတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြထဲက တရားတခုကို နားေထာင္သူက မိမိဘာသာ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ႏႈတ္ရယူေပြ႔ပိုက္သြားေအာင္ ေျပာေလ့႐ွိတဲ့ ဆရာ။ ၿငိမ္းခ်မ္း လြတ္လပ္ျခင္းရဲ႔ ကိုယ္ပြါး။
အခ်ိန္ၾကာေတာ့ ဆရာေညာင္းေနေရာ့မယ္။ ထိုင္ခံုေပၚမွာ အၾကာႀကီး ထိုင္ေနရတဲ့ ဆရာ သက္ေသာင့္သက္သာမွ ႐ွိပါ့မလား။ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့ေျပာစကားကို နားေထာင္ရင္း ေန႔လည္ေန႔ခင္း ဆရာ့ကို နားနားေနေန အနားယူေစခ်င္တဲ့ အေတြး၀င္လာတယ္။ အဲ့ဒီ အခိုက္မွာပဲ 'ခြန္းခ' ေျပာခဲ့တဲ့ စကားကိုလည္း ျပန္ၾကားမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေတာ့မယ္ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္ျပဳပါအံုး။ ေျပာေျပာဆိုဆို ဆရာ့ေျခအစံုေ႐ွ႔မွာ ဆရာ့ကို ဦးသံုးၾကိမ္ခ် ကန္ေတာ့တယ္။
'ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ခြန္းခတို႔ ေမ့ေလ်ာ့ျပဳမိခဲ့တာကိုလည္း ခြင့္လႊတ္ပါဆရာ'
ကၽြန္ေတာ့္အသံလႈိင္းဟာ ကၽြန္ေတာ္ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားေပၚကို ေရာက္မလာ။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာပင္ လိႈင္းထန္ ျပည့္က်ပ္ေနခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာရဲ၊ မေျပာ၀့ံ။ ကၽြန္ေတာ့္ အျဖစ္ကို 'ခြန္းခ' က ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာကမ်ား ေစာင့္ၾကည့္ေနမလား မသိ။

(၃)
၁၉၈၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ႏွင္းေတြစိုစြတ္ေနတဲ့ တနဂၤေႏြ ေန႔တေန႔။ ကၽြန္ေတာ္အိမ္ ကို ခြန္းခ မနက္အေစာႀကီး ေရာက္လာတယ္။ ခြန္းခတေယာက္ ျမစ္ႀကီးနားမွာ ႐ွိတဲ့ အမ်ိဳးေတြ ဆီ သြားတဲ့ ခရီး႐ွည္တခုက ျပန္ေရာက္လာတာ တလေလာက္ ႐ွိၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆံုတိုင္း ဆရာ့ဆီသြားခ်င္ေျပာတယ္လို႔ တဖြဖြေျပာခဲ့တာလည္း အႀကိမ္မနည္းေတာ့။ သူက အဲ့ဒီ အခ်ိန္ ကတည္းက စာေပစင္ျမင့္ေပၚကို မေရာက္ေသးေပမယ့္ စာေပအႏုပညာကို တ႐ိႈက္မက္မက္ ျမတ္ႏိုးရင္း စာေပ၀မ္းစာ စုေဆာင္းေနတဲ့သူ။ ကဗ်ာလက္ေသြး၊ ဘာသာျပန္ လက္ေသြးေန ခဲ့တဲ့ လူငယ္တေယာက္။ ဆရာ့စာေပ အႏုပညာ သေဘာတရားေတြကို စြဲမက္ေပြ႔ပိုက္ေနခဲ့တဲ့ ေခတ္ပညာတတ္တေယာက္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ေမွာ္ဘီေစ်းမွာ ဘဲဥ ငါးလံုး၊ ေဂၚဖီတထုပ္ ၀င္၀ယ္ၿပီး ေမွာ္ဘီေဘာ္လံုးစက္က ဆရာေနထိုင္ရာ ဆရာ့တူမအိမ္ကို ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။ အိမ္မွာ ဆရာ တေယာက္တည္း။ ဆရာ့တူမ မျမင့္ျမင့္စိန္ (သင္းျမစႏၵီ) ရန္ကုန္ဘက္ သြားေနတယ္ ထင္တယ္။ ဆရာက ....
"ခင္ဗ်ားတို႔ ႏွစ္ေယာက္ပါလား။ လာၾက။ ဒီမွာ ထမင္းစား။ ထမင္းႏွင့္ဟင္းေတာ့ ျမင့္စိန္ ခ်က္ထားခဲ့တယ္"
"ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ေဂၚဖီနဲ႔ဘဲဥ ၀ယ္လာတယ္။ ဒီမွာ ေၾကာ္ခ်က္ၿပီး ဆရာနဲ႔ ထမင္း အတူ စားရင္း စကားေတြ ေျပာဖို႔ လာခဲ့ၾကတာ ဆရာ...."
"ထမင္းလည္း ထပ္ခ်က္။ အဲ့ဒါေတြကိုလဲ ေၾကာ္ ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ အခ်ိဳမႈန္႔ မစားဘူးေနာ္.... "
ဆရာ့ကို 'ဟုတ္ကဲ့' ခဲ့ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းအိုးတည္တယ္။ ခြန္းခက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႔ လက္ေထာက္ထမင္းခ်က္။ ကၽြန္ေတာ္ လိုအပ္တာကို သူက ၀ိုင္းကူတယ္။ ႏွစ္ေယာက္လံုး ခ်က္တဲ့ ျပဳတ္တဲ့အထဲမွာ စ်ာန္၀င္သြားၾကၿပီး ေနာက္ဆံုး ေဂၚဖီေၾကာ္ထဲကို ေဘးမွာ ႐ွိတဲ့ အခ်ိဳမႈန္႔ပုလင္းထဲက အခ်ိဳမႈန္႔အသင့္အတင့္ ထည့္လိုက္မိတယ္။
"ဟာ .. ဆရာက အခ်ိမႈန္႔ မစားဘူးေလ" ခြန္းခ ေျပာလိုက္မွ ကၽြန္ေတာ္ သတိရတယ္။ အခ်ိဳမႈန္႔က ေဂၚဖီေၾကာ္ထဲမွာ အရည္ေတာင္ ေပ်ာ္သြားၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထိတ္လန္႔ သြား တယ္။ မင္းက ေစာေစာကတည္းက သတိေပးေရာေပါ့ကြာလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ေမ့ေလ်ာ့မႈကို ထန္းလက္နဲ႔ကာရင္း သူ႔ကို အျပစ္တင္သလို ေလသံနဲ႔ ေျပာလိုက္တဲ့အခါ ...
"ကၽြန္ေတာ္လည္း ခ်က္တဲ့ျပဳတ္တဲ့ အလုပ္ထဲ စ်ာန္၀င္သြားလို႔"
"ေအး ... ငါလဲ အဲလိုပဲကြ"
ဘယ္လိုမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ထမင္း၀ိုင္းမွာ ဆရာ့ကို ေမာ္မၾကည့္ရဲေလာက္ေအာင္ တြန္႔ဆုတ္ေနၿပီး ေခါင္းမေဖာ္ပဲ စားေနမိခဲ့တယ္။ ခြန္းခလည္း ကၽြန္ေတာ္ ခံစားသလို ျဖစ္ေနမွာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ အေတြးနယ္ လြန္ေနမိတယ္။
"ခင္ဗ်ားတို႔ ေဂၚဖီထုတ္ေၾကာ္က တယ္ေကာင္းပါလား၊ ခ်ိဳတယ္ဗ်" ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ေျပာလိုက္တဲ့ ဆရာ့အသံ။ ႐ိုး႐ိုးေလး ေျပာလိုက္တဲ့ ဆရာ့ စကား။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ခြန္းခ ႏွစ္ေယာက္လံုး ထမင္းငံု႔စားေနရာမွ မ်က္လံုးအေၾကာင္သားနဲ႔ ဆရာ့ကို ေမာ့ၾကည့္မိတဲ့ အၾကည့္ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ တိုးလွ်ိဳးေတာင္းပန္ ေနတဲ့ အရိပ္အေယာင္ေတြ ပါေနခဲ့တယ္။ ဆရာက ၿငိမ္းခ်မ္းလြတ္လပ္တည္ၾကည္စြာနဲ႔ ၿပံဳးလ်က္။ သည္ေတာ့လည္း ....
"ဆရာ ဒဂုန္တာရာ့ကို ဒီစာနဲ႔ ထပ္မံဦးခ် ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္"။

ေအာင္ၿမိဳင္။
{ပိေတာက္ပြင့္သစ္ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၁၄) စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၀၇ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္}

[မွတ္ခ်က္။ ။ ခြန္းခအေၾကာင္း- 'ေမာင္ေအး၀င္း ရဲ႔ မပို႔လိုက္ရအသုဘ (၂)' နဲ႔ 'ထြန္း၀င္းၿငိမ္း ရဲ႔ ခြန္းခ သို႔မဟုတ္ ျမစ္ရဲ႔စကား' တြင္လည္း ႐ႈ။]

No comments: