ဦးလွကို ကၽြန္ေတာ္ လူကိုယ္တိုင္ စၿပီး ျမင္ဖူး ဆံုဖူးခဲ့တာ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္ ေဆာင္းဦးေပါက္ရာသီက ေန႔တေန႔ရဲ႔ နံနက္ခင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတုန္းကဦးလွတို႔ မိသားစုက စစ္ဒဏ္ဗံုးဒဏ္ကို ေ႐ွာင္ရင္း၊ ကပိုင္႐ြာမွာ ေနၾကစဥ္က ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးလွက ခ်စ္ေမႊးပါတယ္လို႔ ဆိုရမလား မသိဘူး။ ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း ခင္မင္ရင္းႏွီးလိုစိတ္ ၀င္မိတယ္။ အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ အသားလတ္လတ္ ဥပဓိ႐ုပ္ေကာင္းေကာင္း လူႀကီးဆန္ေပမယ့္ ၿပံဳး႐ႊင္တယ္၊ ေဖာ္ေ႐ြတယ္၊ ဖ်တ္လတ္တယ္။ ေတြ႔ၾကတဲ့ကိစၥက ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ဖို႔ ေျမေအာက္ လွ်ိဳ႔၀ွက္ စည္း႐ံုးေရး အလုပ္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥပါ။ ဦးလွအဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတြ႔ရတာ ပထဆံုးအႀကိမ္ ျဖစ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူပါတဲ့ ကိုတင္ေမာင္ (ဦးသန္းတင္ ပညာ့ဗိမာန္ စာတည္းခ်ဳပ္ ကြယ္လြန္) နဲ႔ေတာ့ ဒိအရင္က တႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ ေတြ႔ခဲ့ ဆံုခဲ့ၾက ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ခုမွေတြ႔ရတဲ့ လူသစ္၊ လူစိမ္းတေယာက္လို႔ မထင္မိခဲ့ဘူး။ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ၿပီးသား လူရင္းတေယာက္လိုပဲ ခံစားမိပါတယ္။ ဒါကလည္း ဦးလွရဲ႔ ေဖာ္ေ႐ြ ရည္မြန္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အ႐ြယ္ေလာက္မွာ ႀကီးပြါးေရးမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ကိုလွဆိုတာ အသက္ငယ္ငယ္ကေလး ႐ွိေသးတယ္။ ႐ွိလွမွ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ အစိတ္တြင္းရယ္၊ တကယ္ေတာ္တဲ့လူဗ်ာ ဆိုတာ ၾကားရၿပီးကတည္းက သူ႔ကို ေလးစားရင္းစြဲ အထင္ႀကီးရင္းစြဲ ႐ွိခဲ့လို႔လည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာၾက ေဆြးေႏြးၾကတာ တနာရီမၾကာပါဘူး။ သည္တုန္းက ဦးလွဆီက ထြက္လာၿပီး မတၱရာဘက္ ခရီးဆက္ၾကေတာ့ ဦးလွနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကိုတင္ေမာင့္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့တာ မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့တာ ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။
ပထမအခ်က္က ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရး လွ်ိဳ႔၀ွက္စည္း႐ံုး လႈပ္႐ွားၾကတဲ့ လုပ္ငန္းထဲမွာ ဦးလွ ပါ၀င္ေနတဲ့ ကိစၥျဖစ္တယ္။ ဂ်ပန္စစ္ဘီလူးရဲ႔ အုပ္စိုးမႈေအာက္မွာ သူ႔ကို (ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ကို) ျပန္ၿပီး ဆန္႔က်င္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ရတာ ဘယ္မွ်ေလာက္ အႏၱရာယ္ႀကီးေၾကာင္း ဂ်ပန္ေခတ္ ေနဖူးသူတိုင္း သိမွာပါ။ သာမန္ အရပ္သားကို မဆိုထားနဲ႔ သူနဲ႔တြဲၿပီးအတူ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔ကို တိုက္ေနတဲ့ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္လို အဖြဲ႔အစည္းမ်ိဳး၊ သူတို႔၀ါဒျဖစ္တဲ့ အေ႐ွ႔အာ႐ွ သာတူညီမွ် ေကာင္းစားေရးဆိုတာကို အေျချပဳ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ အာ႐ွလူငယ္မ်ား အစည္းအ႐ံုးမ်ိဳးကိုေတာင္ သူတို႔ စိတ္အလိုမက်ရင္ အၾကမ္းဖက္တယ္။ ပါး႐ိုက္ နား႐ိုက္ လုပ္တယ္။ ဂ်ပန္စစ္သားေတြရဲ႔ ရက္စက္မႈ၊ ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ၊ အ႐ွက္ကင္းမဲ့ၿပီး ၾကမ္းတမ္းတဲ့စ႐ိုက္ ျပည္သူ႔ပစၥည္း အဓမၼလုယက္မႈ၊ မၾကားဖူး မၾကံဳဖူးတဲ့ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္နည္းမ်ိဳးစံု စတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြဟာ ျမင္ရ ၾကားရသူတိုင္း ၾကက္သီးထစရာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို ရက္စက္ၾကမ္းတမ္းလို႔ အခ်ိန္မေ႐ြး အႏၱရာယ္က်ေရာက္ႏိုင္တဲ့ အုပ္စိုးမႈေအာက္မွာ အႏၱရာယ္ကို မသိမဟုတ္ သိလ်က္နဲ႔ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္တယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္ ခိုင္မာရင္ ဒါေတြက မဆန္းပါဘူးလို႔ ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဦးလွကို ခ်ီးက်ဴးမိတယ္။
ဒါတြင္မကေသးဘူး။ ေနာက္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ ႐ွိေသးတယ္။ အဲဒါက အဲဒီအခ်ိန္ကာလတုန္းက ျပည္သူလူထုႀကီး တခုလံုးေကာ၊ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းေနၾကတဲ့ အင္အားစုေတြ အတြင္းမွာေရာ ႏိုင္ငံေရး အျမင္မ႐ွင္းဘူး။ မၾကည္လင္ဘူး။ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေ႐ွ႔ဆက္ခ်ီတက္ရမယ့္ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေ၀၀ါးေနၾကတယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ပဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံကို ႏွစ္တရာေက်ာ္ ကၽြန္ျပဳထားခဲ့တဲ့ မူရင္းရန္သူ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔သမားကို ဂ်ပန္နဲ႔ေပါင္းၿပီး ေမာင္းထုတ္ခဲ့တာ မၾကာေသးဘူး။ ကူညီေမာင္းထုတ္ေပးတယ္ဆိုတဲ့ ဂ်ပန္ကို တမ်ိဳးသားလံုးက ေက်းဇူးတင္လို႔လည္း မဆံုးေသးဘူး အဂၤလိပ္ကို အၿပီးအတိုင္ ေမာင္းထုတ္မယ္ဆိုတဲ့ စစ္ႀကီးကလည္း မၿပီးေသးဘူး။ ဂ်ပန္ေတြ ဓါးတရမ္းရမ္းနဲ႔ ေပၚျပဴလာျဖစ္လို႔ေကာင္းတုန္း။ ဂ်ပန္စစ္သားေတြရဲ႔ ရက္စက္႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ အျပဳအမူေတြေၾကာင့္ ေနာက္လာတဲ့ေမာင္ပုလဲ ဒိုင္း၀န္ထက္ကဲေတာ့မွာလားဆိုတဲ့ သံသယနဲ႔ ႏွေခါင္းရံႈ႔သူေတြ ႐ွိေပမယ့္ ဒါ စစ္တိုက္ေနတာ၊ စစ္ေအာင္ႏိုင္ဖို႔ထက္ ဘယ္ဟာမွ အေရးမႀကီးဘူး၊ ဂ်ပန္ေတြက စစ္ေျမျပင္မွာ အေသခံ တိုက္ေနၾကတာ။ က်ဳပ္တို႔က ဒါေလာက္ကေလးမွ အနာမခံႏိုင္၊ မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္၊ သည္းမခံႏိုင္ၾကဖူးလား ဆိုတဲ့ ႏွစ္သိမ့္သလို လႈံ႔ေဆာ္သလို စကားမ်ိဳးနဲ႔ ဘာမွ မေျပာသာပဲ ႐ွိေနၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဂ်ပန္ကေပးတဲ့ လြတ္လပ္ေရးကလည္း တုတုစစ္စစ္ အေဆာင္အေယာင္အျပည့္နဲ႔ ပူပူေႏြးေႏြးပဲ ႐ွိေသးတယ္။ ဂ်ပန္အၾကံေပး ေစာင့္ၾကည့္ေနသူေတြ ႐ွိေစကာမူ ႏိုင္င့ံအႀကီးအကဲ အဓိပတိအ႐ွင္မင္းႀကီးက ျမန္မာျပည္ အခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာပိုင္ လြတ္လပ္တဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီလို႔ ကမၻာသိ ေႂကြးေၾကာ္ၿပီး အဂၤလိပ္နဲ႔ အေပါင္းအပါ မဟာမိတ္ေတြကိုေတာင္ အတိအလင္း စစ္ေၾကညာထားေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဓိပတိႀကီးက သူ႔ကိုယ္သူ အာဏာ႐ွင္လို႔ တံဆိပ္ကပ္ၿပီး တေသြး တသံ တမိန္႔ အာဏာ႐ွင္စနစ္နဲ႔ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္၊ ႀကီးပြါး တိုးတက္ ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ရဲရဲေတာက္ ေႂကြးေၾကာ္ထားေသးတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားတခုလံုးကို ၾကည့္ရင္လည္း ေအာက္ဆံုး သူႀကီးကအစ ထိပ္ဆံုး အဓိပတိႀကီးအထိ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားေတြ ခ်ည္းပဲ။ ဒီအေျခအေန ဒီျမင္ကြင္းေတြထဲမွာ အမ်ားျပည္သူ လူထုႀကီးရဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ ဘယ္လို ႐ွိေနလိမ့္မယ္ဆိုတာ ခန္႔မွန္းၾကည့္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ဒါတြင္မကေသးဘူး၊ တိုင္းျပည္လံုး၀ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေ႐ွ႔ေဆာင္ပါ၀င္ လႈပ္႐ွားေနၾကတဲ့ အင္အားစုမ်ား အတြင္းမွာလည္း ႏိုင္ငံေရးအယူအဆေတြ အေတြးေတြ ကြဲျပားေနၾက ေသးတယ္။ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္အေတာ္မ်ားမ်ားက ဂ်ပန္ကလိန္ကက်စ္လုပ္ၿပီး ႐ုပ္ေသး႐ုပ္မ်ားအျဖစ္ အသံုးခ်ခံရေတာ့မယ္ဆိုတာ သံသယနဲ႔ သိလာေပမယ့္ လက္လြန္ေနၿပီ။ ကိုယ္သိတဲ့အတိုင္း ေအာက္ေျခ အင္အားစုမ်ားကို အသိေပးၿပီး ေသနတ္ေျပာင္းကို ေနာက္ေၾကာင္း ဂ်ပန္ဖက္ ျပန္လွည့္ဖို႔ ဆိုတာလည္း မျဖစ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ခံစားခ်က္ တခုတည္းေပၚတည္ၿပီး စိတ္ထဲ႐ွိသလို လုပ္လို႔ကလည္း မျဖစ္ႏိုင္ ေသးဘူး။ အေျမႇာ္အျမင္ ႐ွိရမယ္၊ အစီအစဥ္ ႐ွိရမယ္။ ေအာင့္အီးၿပီး ျပင္ဆင္စည္း႐ံုးရအံုးမယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေအာက္ေျခ လြတ္လပ္ရးတိုက္ပြဲ၀င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မူလအစီအစဥ္အတိုင္း ဂ်ပန္နဲ႔ ဆံုးခန္းတိုင္ေပါင္းၿပီး အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔သမားကို အၿပီးတိုင္ ေခ်မႈန္းတဲ့လမ္းနဲ႔ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး အရယူမယ္လို႔ ယံုၾကည္ယူဆ ေနၾကတယ္။ အခ်ိဳ႔ေသာ အင္အားစုမ်ားကေတာ့ ဂ်ပန္လည္းမေကာင္းဘူး၊ အဂၤလိပ္လည္းမေကာင္းဘူး၊ ႏွစ္ေကာင္စလံုးကို ခ်ရမယ္လို႔ ယူဆေနၾကတယ္။ အခ်ိဳ႔ကေတာ့ ဂ်ပန္ကိုေတာ့ တိုက္ရမယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဂၤလိပ္နဲ႔ မေပါင္းႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုၾကတယ္။ အခ်ိဳ႔ကေတာ့ ဒီကိစၥေတြက အထက္က ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ဆံုးျဖတ္ရမယ့္ ကိစၥ၊ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႔ အမိန္႔ကို ေစာင့္႐ံုပဲ၊ ဒီအတြင္း လုပ္ျမဲတိုင္း ဆက္လုပ္။ ဟိုဟာဒီဟာေတြ ဘာမွ လာမ႐ႈပ္နဲ႔လို႔ ဆိုၾကသူေတြလည္း ႐ွိတယ္။
ဒါေတြကို ၾကည့္ရင္ တိုင္းျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနေတြက ဘယ္ေလာက္ ႐ႈပ္ေထြးသလဲ။ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲလမ္းစဥ္က မပီျပင္ မျပတ္သားဘူး။ ဒီအခ်ိန္မွာ တိုင္းျပည္ရဲ႔ လိုအပ္ခ်က္၊ တနည္းေျပာရရင္ အမ်ိဳးေရးလိုအပ္ခ်က္က ဘာလဲ။ လိုအပ္ခ်က္က မွန္ကန္တဲ့ လြတ္လပ္ေရး လမ္းစဥ္႐ွိေရးနဲ႔ အဲဒီမွန္ကန္တဲ့ လမ္းစဥ္ေအာက္မွာ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၀င္ အင္အားစုမ်ား စုစည္းညီညြတ္မိဖို႔နဲ႔ ဒီလမ္းစဥ္ေအာက္မွာ တမ်ိဳးသားလံုး ညီညြတ္ေရးျဖစ္တယ္။
မွန္ကန္တဲ့ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲလမ္းစဥ္ဆိုတာ ဒီအခ်ိန္ ဒီကာလတုန္းက အေျခအေနမ်ားအရ "နာဇီ ဖက္ဆစ္၀င္႐ိုးတန္း စစ္အုပ္စုဟာ ကမၻာ့တိုင္းျပည္ႀကီးငယ္မ်ားကို မတရားက်ဴးေက်ာ္တိုက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ၿပီး အဓမၼအုပ္စိုးေနတဲ့အျပင္ ကမၻာ့က်န္တဲ့ တိုင္းျပည္ႀကီးငယ္မ်ားကိုလည္း အဓမၼတိုက္ခိုက္ၿပီး ကၽြန္ျပဳဖို႔ ႀကိဳးစားလ်က္ ႐ွိေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နာဇီဖက္ဆစ္စစ္၀ါဒီအုပ္စုဟာ ယေန႔တကမၻာလံုး႐ွိ ျပည္သူမ်ားရဲ႔ အဓိက ရန္သူႀကီး ျဖစ္တယ္။ ဒီ ကမၻာ့ဘံုရန္သူကို ကမၻာ့ဒီမိုကေရစီ ျပည္သူမ်ားနဲ႔ ဒီမိုကေရစီအစိုးရမ်ားက မဟာမိတ္ဖြဲ႔ၿပီး ရင္ဆိုင္ ဆန္႔က်င္ တြန္းလွန္တိုက္ခိုက္ ေခ်မႈန္းေနၾကတယ္။ ဒီလို အခ်ိန္အခါ အေျခအေနမွာ ျမန္မာျပည္ဟာ မိမိတို႔ ဘ၀ေပးအေျခအေနအရ သက္ဆိုင္လာတဲ့ ဘံုရန္သူ စစ္အုပ္စု၀င္ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို ကမၻာ့ဒီမိုကေရစီ မဟာမိတ္အဖြဲ႔၀င္ အဂၤလိပ္တပ္မ်ား၊ ျပည္သူမ်ားနဲ႔ လက္တြဲပူးေပါင္းၿပီး ပါ၀င္ တိုက္ခိုက္ ေျခမႈန္းၾကရမယ္။ ဘံုရန္သူ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို တမ်ိဳးသားလံုး စည္း႐ံုးၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ တိုက္ခိုက္ တြန္းလွန္ ေခ်မႈန္းႏိုင္သေလာက္ ျမန္မာ့လံုး၀လြတ္လပ္ေရး အခြင့္လမ္း ပြင့္လန္းမယ္။ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို တိုက္ထုတ္ေခ်မႈန္းၿပီး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ေအာင္ပန္းကို ဆြတ္ခူးရမယ္" ဆိုတဲ့ လမ္းစဥ္ ျဖစ္တယ္။ ဒီလမ္းစဥ္ဟာ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေရး လိုအပ္ခ်က္ပဲ။ ဦးလွက ဒီအမ်ိဳးသားေရး လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းဖို႔အတြက္ ႐ွိေနတဲ့ အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာကို သိလ်က္နဲ႔ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရး လုပ္ငန္းထဲကို ပိုင္းပိုင္းျဖတ္ျဖတ္ ပါ၀င္လာခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါဟာ ဟိုတုန္းက ဦးလွနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကိုတင္ေမာင္တို႔ ေျပာဆို မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့ၾကတဲ့ ပထမအခ်က္ ျဖစ္တယ္။
ဒုတိယအေၾကာင္းအရာက ဦးလွရဲ႔ စာေပလမ္းေၾကာင္း ေ႐ြးခ်ယ္ပံုကိစၥ ျဖစ္တယ္။ ဦးလွဟာ ငယ္ငယ္ကတည္းက စာေပ၀ါသနာ ပါတယ္။ ပရဟိတ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ အလုပ္ေတြလည္း ၀ါသနာပါတယ္။ လူငယ္မ်ား ႀကီးပြါးေရးအသင္း၀င္ၿပီး လူငယ္မ်ား ဗလငါးတန္ ျပည့္၀ေရး၊ ေက်းလက္ေတာ႐ြာ ျပဳျပင္ေရး အလုပ္ေတြ လုပ္ၾကဖို႔ လႈ႔ံေဆာ္လမ္းညႊန္တဲ့ စာေတြ ေရးတယ္။ လူငယ္မ်ားကို လမ္းညႊန္သလို သူကိုယ္တိုင္လည္း လိုက္နာၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဖက္ဖက္က ျပည့္စံုေအာင္ ႀကိဳးစားတယ္။ အေျပာနဲ႔ အလုပ္ ညီေအာင္ေနတယ္။ လုပ္တယ္။ ဘ၀ရပ္တည္ဖို႔ အလုပ္အကိုင္ ရၿပီးေတာ့လည္း အလုပ္ကိုလည္း တာ၀န္ေက်ေအာင္လုပ္တယ္။ စာေရးလည္း မပ်က္တဲ့အျပင္ ႀကီးပြါးေရးမဂၢဇင္းကိုေတာင္ ကိုယ္ပိုင္အျဖစ္နဲ႔ ကိုယ္တိုင္တည္းျဖတ္ ႀကီးၾကပ္ ထုတ္ေ၀ႏိုင္တယ္။ သည္လိုႀကိဳးစားရင္း စာေပေလာကထဲ ေျခစံုပစ္၀င္ၿပီး တိုင္းျပည္သိ စာေရးဆရာ၊ စာနယ္ဇင္းဆရာဘ၀ ေရာက္တယ္။
ဒါေတြကို ၾကည့္ၿပီး ဦးလွဟာ ငယ္ကတည္းက စာေပ၀ါသနာပါၿပီး အစဥ္တစိုက္ ႀကိဳးစားခဲ့သလို ႏိုင္ငံသိ စာေရးဆရာ ျဖစ္လာတယ္လို႔ အမ်ားက မွတ္ခ်က္ျပဳၾကတယ္။ ၀ါသနာပါတယ္၊ ႀကိဳးစားတယ္၊ ေအာင္ျမင္တယ္။ ဒါက မဆန္းပါဘူး။ စာေပ၀ါသနာပါလို႔ စာေရးတယ္ဆိုရာမွာ ေရးစရာ စာေပအမ်ိဳးအစားေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိတာပဲ။ စာေပလမ္းေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိေနတာပဲ။ ဒီအထဲက ဦးလွက အမ်ိဳးသားမ်ား ေခတ္မီေရး၊ ႏိုးၾကားေရးအတြက္၊ လႈံ႔ေဆာ္နည္းျပ လမ္းညႊန္တဲ့ စာမ်ိဳးကို ေ႐ြးခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတခုမွာ ေသာ့ခ်က္က်တဲ့ လူငယ္(တက္လူ) (ယခုအေခၚ မ်ိဳးဆက္သစ္)ေတြကို ဦးတည္ၿပီး ေရးတယ္။ ေက်းလက္ ေတာ႐ြာမ်ားနဲ႔ ေက်းလက္ျပည္သူမ်ား ေခတ္မီႏိုးၾကားေရးကို ေရးတယ္။ ေခတ္ျပဳျပင္ေရးကို ေရးတယ္။ ေခတ္ကို ႏိုးၾကားေစတဲ့ စာေပမ်ိဳးကို သူကိုယ္တိုင္လည္းေရးၿပီး သူတပါးေရးၾကတာကိုလည္း အားေပးတယ္။ အဲဒါ ဦးလွရဲ႔ ထူးျခားခ်က္ပဲ။ ဒါဟာ စာေပေလာကထဲကို ေျခမခ်ခင္နဲ႔ ေျခခ်ပါၿပီဆိုကတည္းက ဦးလွဟာ အမ်ိဳးသားေရးလမ္း ေၾကာင္းေပၚကို စၿပီး တက္ခဲ့တယ္။ အမိ်ဳးသားေရးလမ္းေၾကာင္းအတိုင္ ေလွ်ာက္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ယခု (၄၃ ခုႏွစ္) ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းတဲ့ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲထဲ ပါ၀င္ေရာက္ေနခဲ့ တာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကိုတင္ေမာင္တို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့ၾကတယ္။
တတိယအခ်က္ကေတာ့ ဦးလွနဲ႔ အျခားအလားတူ စာေရးဆရာမ်ားရဲ႔ ေခတ္ျပဳျပင္ေရး အေရးအသား ေတြဟာ အမ်ိဳးသားေရးလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းျခင္း ဟုတ္-မဟုတ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ ျဖစ္တယ္။ ဒါကလည္း ႐ွင္းပါတယ္။ ဒီတုန္းက ေခတ္ျပဳျပင္ေရး အေရးအသားေတြဟာ ဒီတုန္းက ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႔ အေျခအေနအရ တကယ္လိုအပ္တဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္သူေတြက ပေဒသရာဇ္ ေျမ႐ွင္ ေျမကၽြန္စနစ္ေအာက္မွာ ႏွစ္ရာေထာင္ခ်ီၿပီး ေနခဲ့ရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ျမန္မာျပည္ကို အႏိုင္က်င့္က်ဴးေက်ာ္ အုပ္စိုးလာတဲ့ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔ အဂၤလန္ျပည္က အရင္း႐ွင္စနစ္ထိ ဖြ႔ံျဖိဳးၿပီးသားဆိုေတာ့ တေခတ္ႀကီးမ်ားေတာင္ ေနာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့တာမို႔ ျမန္မာေတြ ေခတ္ေနာက္က်ေနတယ္လို႔ ေျပာရတာေပါ့။ ေခတ္ေနာက္က်တယ္ ဆိုရာမွာလည္း က႑တခုတည္း ႏွစ္ခုတည္းမွာသာ ေနာက္က်တာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ ဘ၀ေနနည္းထိုင္နည္းကအစ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စီးပြါးေရး၊ ႏိုင္ငံေရး အဖက္ဖက္က ေထာင့္ေပါင္းစံု ေနာက္က်ေနတာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို ေနာက္က်ေနတာကို မိမိတို႔ ေ႐ွ႔တဆင့္ေရာက္ေနတဲ့ ေခတ္နဲ႔အညီ ေနတတ္ထိုင္တတ္၊ လုပ္တတ္ ကိုင္တတ္၊ ေတြးတတ္ေခၚတတ္ေအာင္ ျပဳျပင္ၾကဖို႔ ေရးသားႏိႈးေဆာ္ ညႊန္ျပျခင္းဟာ အမ်ိဳးသားေရး လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းျခင္းပဲလို႔ ျမင္တယ္။
ၿပီးေတာ့ ဦးလွဟာ ဒီလို ေခတ္ျပဳျပင္ေရးစာေပေတြ ေရးလို႔ ျပဳျပင္ေရး အလုပ္သက္သက္ကိုသာ စြဲစြဲျမဲျမဲ ဆုပ္ကိုင္ထားသူလည္း မဟုတ္ဘူး။ ျပဳျပင္ေရး အလုပ္မ်ိဳးကိုသာ ဆုပ္ကိုင္ထားသူလို႔ ဆိုၾကရင္လည္း ယခုလို ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး တိုက္ပြဲထဲမွာ ဦးလွနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆံုဆည္းမိစရာ အေၾကာင္း ႐ွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
(၂)
ဂ်ပန္တေခတ္လံုးမွာ ဦးလွနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ရည္႐ြယ္ခ်က္တူ လုပ္ငန္းစဥ္တူ လုပ္ၾကတယ္ ဆိုေပမယ့္ ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ေလာက္ လူခ်င္းခဏတျဖဳတ္ ေတြ႔ခဲ့ၾကတာက လြဲလို႔ အတူတြဲၿပီး လုပ္ခြင့္မႀကံဳခဲ့ဘူး။ သူကလည္း သူ႔တာ၀န္နဲ႔သူ၊ ကိုယ္ကလည္း ကိုယ့္တာ၀န္နဲ႔ကိုယ္ လုပ္ခဲ့ၾကရတယ္။ တကယ္တန္း လူခ်င္းတရင္း တႏွီး တပူးတြဲတြဲ လုပ္ဖို႔ အခြင့္ႀကံဳလာတာကေတာ့ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလဆန္းအစမွာ ျဖစ္တယ္။ အခြင့္ႀကံဳလာပံုကလည္း ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ မွတ္မွတ္သားသား ႐ွိလွပါတယ္။
ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ဖို႔ အခ်ိန္နီးကပ္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေက်ာက္ဆည္ခ႐ိုင္ကို ေခါင္းေဆာင္ဖို႔ တာ၀န္ က်တယ္။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ဆန္း ဇန္န၀ါရီလလယ္ေလာက္ ေရာက္ေတာ့ မူလစီစဥ္တဲ့အတိုင္း မဟုတ္ပဲ အခ်ိန္ေစာၿပီး မတ္လ (၈) ရက္ေန႔မွာ ဂ်ပန္ကို စၿပီးတိုက္ၾကဖို႔ ဆက္သားနဲ႔ ညႊန္ၾကားခ်က္ ေရာက္လာတယ္။ အားလံုးသိၾကၿပီး တဲ့အတိုင္း အဂၤလိပ္နဲ႔ မဟာမိတ္တပ္မ်ားက ေဖေဖာ္၀ါရီလထဲမွာပဲ တရၾကမ္း ထိုးစစ္ဆင္ၿပီး မံု႐ြာ၊ ပခုကၠဴ၊ ျမင္းျခံတို႔ကို ထိုးေဖာက္ တိုက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ၿပီး ေဖေဖာ္၀ါရီ (၂၈) ရက္ေန႔မွာ မိတၳီလာၿမိဳ႔ကို သိမ္းပိုက္လိုက္တယ္။ မႏၱေလး-ရန္ကုန္လမ္းမႀကီးကို ခါးလယ္က ျဖတ္ပိတ္လိုက္တယ္။ ဂ်ပန္တပ္ေတြ မႏၱေလး-ရန္ကုန္လမ္းမႀကီးကို ေက်ာ္ၿပီး ႐ွမ္းေတာင္တန္းဘက္ဆီကို အလံုးအရင္းနဲ႔ ဆုတ္ခြါထြက္ေျပးၾကတယ္။ ဗိုလ္မႉဗထူးတပ္မ်ား မႏၱေလးတ၀ိုက္ ဂ်ပန္ေတြကို သုတ္သင္ ႐ွင္းလင္းၿပီး မတ္လကုန္ခါနီးမွာ ေက်ာက္ဆည္ခ႐ိုင္၊ စဥ့္ကိုင္ၿမိဳ႔နားက ေဒြးလွ႐ြာကို ေရာက္လာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဒြးလွ႐ြာမွာပဲ ဗိုလ္မႉးဗထူးတပ္မ်ားနဲ႔ ဆံုတယ္။ ေနာက္ ၂ ရက္ အၾကာမွာ ကိုေမာင္ေမာင္(ဗိုလ္မႉးႀကီးတင္စိုး၊ ၿငိမ္း ကြယ္လြန္)၊ သခင္တင္ေ႐ႊ (ေလထီး သခင္တင္ေ႐ႊ) တို႔နဲ႔အတူ ၿဗိတိသွ်တပ္ဖြဲ႔ (၁၃၆) က ကက္ပတိန္ေဘာ္လီ ပါလာၿပီး ဗိုလ္မႉးဗထူးနဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္။ ျမန္မာ့မ်ိဳးခ်စ္တပ္မ်ားက သီးျခားစစ္ေၾကာင္းဖြင့္ၿပီး ဂ်ပန္အႂကြင္းအက်န္မ်ားကို ႐ွင္းရင္း ပင္းတယ၊ ေအာင္ပန္းဘက္သို႔ ခ်ီတက္တိုက္ခိုက္ဖို႔ သေဘာတူၾကတယ္။ အဂၤလိပ္တပ္ဆီက ဘာလက္နက္အကူအညီမွ မယူဘူး။ တပ္ခ်င္းမမွားရေအာင္ အဂၤလိပ္ စစ္ယူနီေဖာင္းအစံု (၁၀၀) ေလာက္ပဲ ယူၿပီး မတ္လကုန္ရက္မွာပဲ စစ္ေၾကာင္းစၿပီး ခ်ီတက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေ႐ွ႔တန္းခ်ီတပ္နဲ႔ လိုက္ခြင့္မရဘူး။ စစ္ေနာက္ပိုင္းတာ၀န္နဲ႔ စစ္ရိကၡာစုေဆာင္းဖို႔ ဗိုလ္မႉးက တာ၀န္ေပးခဲ့တယ္။
တပါတ္ေလာက္ၾကာေတာ့ စုေဆာင္းထားတဲ့ ရိကၡာလွည္းသံုးစီးနဲ႔ အတူ ကၽြန္ေတာ္ ေ႐ွ႔တန္းလိုက္သြား တယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ရိကၡာလွည္းသံုးစီး ၿမိဳ႔ႀကီးေရာက္ေတာ့ ၿမိဳ႔ႀကီးကို ဗိုလ္မႉးတို႔ တပ္ေတြ သိမ္းၿပီးတာ တညအိပ္ ႏွစ္ရက္ပဲ ႐ွိေသးတယ္။ တပ္စခန္းကို ေရာက္ေတာ့ ဗိုလ္မႉးရဲ႔တဲမွာ ဗိုလ္မႉးကို မေတြ႔ရဘူး။ ကိုသိမ္းေမာင္ (ဒုဗိုလ္မႉးႀကီးမ်ိဳးျမင့္- ၿငိမ္း လယ္/သစ္ ဒု၀န္ႀကီးေဟာင္း) ကိုပဲ ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္ေန႔ညေန ငါးနာရီေလာက္မွာ ဗိုလ္မႉး ေ႐ွ႔တန္းက ျပန္ေရာက္လာတယ္။
ညေနစာစား ေခတၱအနားယူၿပီးေတာ့ ကိုညြန္႔ေအာင္ ဘာကိစၥလာလဲ။ ကိစၥအထူး႐ွိလားလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဗိုလ္မႉးက ေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ရိကၡာလည္းပို႔ရင္း ကၽြန္ေတာ္လည္း ေ႐ွ႔တန္းတပ္ထဲမွာ အၿပီးေနဖို႔ လာခဲ့တာပါလို႔ ေျဖလိုက္တယ္။ ဗိုလ္မႉး ခ်က္ခ်င္း မ်က္ႏွာပ်က္သြားၿပီး "ဘာလဲဗ် ကိုညြန္႔ေအာင္၊ ခင္ဗ်ားက က်ဳပ္တပ္ကို စိတ္မခ်လို႔လား" လို႔ ေဒါသတႀကီး ေမးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပ်ာယာခတ္သြားၿပီး ဗိုလ္မႉး ကၽြန္ေတာ့္စကားကို ဘာလိုနားလည္လိုက္သလဲဆိုတာ သိလိုက္တာနဲ႔ သူ႔စကား ေ႐ွ႔မဆက္ခင္မွာပဲ "မဟုတ္ဖူးဗိုလ္မႉး၊ ကၽြန္ေတာ္ တပ္ထဲေနမယ္ဆိုတာ ဗိုလ္မႉးထင္သလို ႏိုင္ငံေရးမႉးတာ၀န္မ်ိဳးနဲ႔ ေနခ်င္တာမ်ိဳး ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႐ိုး႐ိုးတပ္သားအျဖစ္နဲ႔ ေသနတ္ကိုင္ၿပီး ေ႐ွ႔တန္းမွာ တိုက္ဖို႔ ေနခ်င္တာပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဒီအခြင့္အေရးမ်ိဳး ေစာင့္ခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ ဂ်ပန္တေခတ္လံုး ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ဖို႔ တိုက္ဖို႔ လူအမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ေဟာေျပာစည္း႐ံုး ခဲ့တယ္။ အခု တကယ္တိုက္ရမယ့္ အခ်ိန္က်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က စစ္ေျမျပင္မွာ မ႐ွိဘူး။ ေနာက္တန္းမွာပဲ ႐ွိေနရမယ္ဆိုရင္ ဒီလူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လို မ်က္ႏွာျပရမွာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ႏွာပူတယ္" စသျဖင့္ ေတာက္ေလွ်ာက္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်လိုက္တယ္။
ဒီေတာ့ ဗိုလ္မႉး မ်က္ႏွာေၾကာ ေလ်ာ့သြားၿပီး ခဏၾကာမွ "အင္း ကိုညြန္႔ေအာင္က ေသနတ္ကိုင္ တိုက္ခ်င္တာကိုး" တိုးတိုးညည္းပါတယ္။ အတန္ၾကာၿငိမ္ေနၿပီးမွ ေခါင္းျပန္ေမာ့ၿပီး စကားစေျပာတယ္။
"ကဲ အခ်ိန္လဲ မ႐ွိဘူး။ ေဒြးလွမွာတုန္းက ေအးေအးေဆးေဆး မေျပာခဲ့ရဘူး။ တိုတိုပဲ ေျပာၾကရေအာင္။ သိတဲ့အတိုင္း ဟိုတုန္းက က်ဳပ္တို႔ၾကံစည္ စီစဥ္ခဲ့ၾကသလို က်ဳပ္တို႔ဖာသာ က်ဳပ္တို႔ ဂ်ပန္ကိုတိုက္ထုတ္၊ လြတ္လပ္တဲ့ နယ္ေျမေတြ ထူေထာင္၊ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ လြတ္လပ္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြဖြဲ႔ ဆိုတဲ့နည္းမ်ိဳးနဲ႔ မတိုက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အခု အဂၤလိပ္ စစ္တပ္ေတြ ျမန္မာျပည္ ထက္၀က္နီးပါးေလာက္ သိမ္းၿပီးမွ စၿပီး တိုက္ၾကရတယ္။ တိုက္ေတာ့လည္း ခင္ဗ်ားသိတဲ့အတိုင္း သူတို႔ (အဂၤလိပ္စစ္တပ္) ဆီက က်ဳပ္တို႔ ဘာအကူအညီမွ မယူခဲ့ဘူး။ ရန္သူ႔လက္နက္ ကိုယ့္လက္နက္ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ တိုက္ေနၾကတယ္။
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ က်ဳပ္တို႔က လိုလားသည္ျဖစ္ေစ မလိုလားသည္ျဖစ္ေစ ဂ်ပန္မ႐ွိေတာ့တဲ့ေနရာမွာ အဂၤလိပ္စစ္တပ္ေတြ ေရာက္ေနၾကၿပီ။ စစ္တပ္ခ်ည္း လာတာမဟုတ္ဘူး။ စစ္တပ္ေနာက္က သူတို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရားကို ထူေထာင္ဖို႔ ကက္စဘီ CAS(B) [ျပည္သူ႔ေရးရာ၀န္ထမ္းအဖြဲ႔] ေတြပါ တပါတည္း ပါလာတယ္။ ဒီ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ လူထုႀကီးကို အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ ၀ကြက္ၿပီး အပ္ထားရေတာ့မွာလား။ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ဂ်ပန္ကို တိုက္ထုတ္ၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ နယ္ေျမေတြ ထူေထာင္၊ လြတ္လပ္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေတြ မဖြဲ႔ႏိုင္ေပမယ့္ ၿမိဳ႔ေရာေတာပါ ေဒသတိုင္းမွာ အဂၤလိပ္ၾသဇာ မေညာင္းေစဘဲ က်ဳပ္တို႔ ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး ျပည္သူ႔လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ (ဖတပလ) ရဲ႔ ၾသဇာသာ ေညာင္းေစရမယ္။ ဒါအတြက္ ေတာႀကိဳအံုၾကားမက်န္ ဖ-တ-ပ-လ- အဖြဲ႔ေတြ အျမန္ဆံုး ေပၚေပါက္လာေအာင္ စည္း႐ံုးဖြဲ႔စည္းမိဖို႔ လိုတယ္။ တႏိုင္ငံလံုး ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးအလံ (အနီေရာင္ေအာက္ခံ ၾကယ္ျဖဴအလံ) ေတြနဲ႔ အနီေရာင္ လႊမ္းသြားေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ဖက္ဆစ္ကို တိုက္ေနတယ္ ဆို႐ံုနဲ႔ မၿပီးဘူး။ လက္႐ွိအေျခအေနအရ အဂၤလိပ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ၿပီး တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေျပာၾကဆိုၾကရဦးမယ္။ လူထုက က်ဳပ္တို႔ဘက္မွာ ႐ွိေနဖို႔ လိုတယ္။ ဒါကို ခင္ဗ်ားလည္း နားလည္ၿပီးသားပဲ။
ကိုင္း တိုတိုနဲ႔ ျဖတ္ၾကစို႔။ ကိုညြန္႔ေအာင္ ေနာက္ေၾကာင္းကို ျပန္ပါ။ ျပန္ပါဆိုတာက ေက်ာက္ဆည္ကို မျပန္ပါနဲ႔။ မႏၱေလးကို သြားပါ။ မႏၱေလးက အထက္ျမန္မာျပည္အတြက္ အခ်က္အခ်ာက်တယ္။ ဆရာႀကီး (ဥၤီးရာဇတ္) တို႔ ဦးလွတို႔ကိုလည္း ေျပာျပပါ။ အဂၤလိပ္ဘက္က လက္ညိႇဳးေခါင္းၿငိမ့္မယ့္လူဆိုလို႔ တေကာင္တၿမီးမွ မက်န္ေအာင္ စည္း႐ံုးပါလို႔။ မနက္ျဖန္ မနက္ေစာေစာ ဗိုလ္ဗစိန္တို႔ ဗိုလ္ရဲဒင္တို႔ကို မႏၱေလးဘက္ လႊတ္စရာ ႐ွိတယ္။ ကိုညြန္႔ေအာင္ သူတို႔နဲ႔ လိုက္သြားပါ။ က်ဳပ္လည္း မနက္ ခရီးထြက္စရာ႐ွိတယ္။ ဒါပါပဲ"
ဒီလိုနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေ႐ွ႔တန္းတပ္ထဲလဲ မေနရ၊ ေက်ာက္ဆည္လည္း မျပန္ရေတာ့ဘဲ မႏၱေလးေရာက္ၿပီး ဦးလွနဲ႔ လက္ပြန္းတတီး အတူတြဲၿပီး လုပ္ကိုင္ရဖို႔ အခြင့္ႀကံဳလာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
(၃)
ကၽြန္ေတာ္ မႏၱေလးကို ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဧၿပီလဆန္း ၁၀ ရက္၊ ၁၁ ရက္ ျဖစ္မယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႔ ဂ်ပန္လက္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္တာ ရက္ပိုင္းပဲ ႐ွိေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မႏၱေလးသားေတြ မႏၱေလးၿမိဳ႔ေပၚ စံုစံုလင္လင္ ျပန္မေရာက္ၾကေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဖ-တ-ပ-လ အဖြဲ႔ ႐ံုးလုပ္မယ့္ ၈၄ လမ္း ေက်ာက္ေသြးတန္းက ရန္ကုန္ကိတ္မုံ႔တိုက္ေဟာင္း အေဆာက္အဦး ေရာက္ၿပီး ဆရာႀကီး (ဦးရာဇတ္) တို႔၊ ဦးလွတို႔ ကိုလွေအာင္ (ေညာင္တုန္းသခင္ထြန္းရင္) တို႔ကို ဗိုလ္မႉးမွာလိုက္တဲ့ စကားေတြနဲ႔ ေ႐ွ႔တန္းအေျခအေန ေျပာျပတယ္။ ဦးလွတို႔ကလည္း ဖ-တ-ပ-လ အဖြဲ႔မွာ ပါ၀င္သင့္တဲ့ လူႀကီးေတြ မႏၱေလး ျပန္မေရာက္ေသး။ လူမစံုေသးလို႔ ယခုထိ ဖ-တ-ပ-လ မဖြဲ႔ႏိုင္ေသး၊ ဆိုင္းဘုတ္မတင္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း၊ ယခု အေတာ္အတန္စံုၿပီး တေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ပဲ ေစာင့္စရာ က်န္ေတာ့လို႔ မၾကာမီ ရက္ပိုင္းအတြင္း ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ေတာ့မွာ ျဖစ္ေၾကာင္း။ ၿပီးေတာ့ ဖ-တ-ပ-လ ကို အထက္ျမန္မာျပည္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းဖို႔ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ေျပာျပၾကတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ဘံုရိပ္သာ႐ွိရာ ပိုက္က်ံဳးကို ေရာက္ေတာ့ မႏၱေလးခ႐ိုင္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီး တင္ၿပီးေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ မႏၱေလးကို အဂၤလိပ္တပ္ ၀င္ၿပီး တရက္ ႏွစ္ရက္ ကတည္းက တင္လိုက္တာလို႔ သိရတယ္။ ခ႐ိုင္ပါတီ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးကိုသာ တင္ထားတာ ခ႐ိုင္ပါတီေကာ္မတီက မဖြဲ႔ရေသးဘူး။ လူမစံုေသးဘူး။ ဘံုရိပ္သာမွာ ကိုစံညြန္႔ (ပါတီေခါင္းေဆာင္) ကိုလွေအာင္ (ေညာ္တုန္းသခင္ထြန္းရင္) နဲ႔ မႏၱေလးၿမိဳ႔က ေအာက္ေျခ ရဲေဘာ္ ရဲေဘာ္မ ေလး ငါး ေျခာက္ေယာက္ပဲ ေတြ႔ရတယ္။ ကိုစံညြန္႔နဲ႔ ကိုလွေအာင္တို႔က ဖြဲ႔စည္းမယ့္ ဖ-ဆ-ပ-လ အထက္ျမန္မာျပည္အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို (ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး အစား ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရးလို႔ အမည္ေျပာင္းဖို႔ ဆရာႀကီးတို႔ ဦးလွတို႔နဲ႔ သေဘာတူၿပီးသား) အတြက္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမူၾကမ္း ေရးေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္တဲ့ ဖ-ဆ-ပ-လ ဖြဲ႔စည္းေရးအလုပ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္က ဦးလွတို႔ ဆရာႀကီးတို႔နဲ႔ တြဲၿပီးလုပ္ဖို႔ တာ၀န္ေပးတယ္။ အဲဒီကတည္းက ဦးလွနဲ႔ စၿပီး လက္ပြန္းတတီး တြဲခဲ့ရတာ ပါပဲ။
ေနာက္ေန႔ ဖဆပလအဖြဲ႔႐ံုးေရာက္ေတာ့ ပထမဆံုးေတြ႔ရတဲ့ ကိစၥ ျပႆနာက သခင္သာခင္ ကိစၥပဲ။ သခင္သာခင္က ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ကသာခ႐ိုင္ ရဲ၀န္ လုပ္ေနခဲ့တယ္။ အဂၤလိပ္က ထိုးစစ္ဆင္ၿပီး ျမစ္ႀကီးနား-ကသာကို သိမ္းေတာ့ အဂၤလိပ္စစ္တပ္ စစ္ေျမျပင္လံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔ (Field Security Service = စစ္စံုေထာက္အဖြဲ႔) က သခင္သာခင္ကို ဖမ္းဆီးဖို႔ လုပ္လို႔ မႏၱေလးဘက္ ေ႐ွာင္တိမ္းလာရတယ္။ ဆရာႀကီးတို႔ ဦးလွတို႔က သခင္သာခင္ကို ဖဆပလအဖြဲ႔ ႐ံုးအေပၚထပ္ အခန္းထဲမွာ ၀ွက္ထားေပးရတယ္။ ဒီကိစၥအေၾကာင္းျပဳၿပီး ဆရာႀကီးတို႔ ဦးလွတို႔နဲ႔ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ အဂၤလိပ္က ဂ်ပန္နဲ႔ ေပါင္းၿပီး သူ႔ကို ေမာင္းထုတ္ခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ၀င္ ရဲေဘာ္ေတြကို ရန္ၿငိႇဳးထား (Black List) စာရင္းမဲလုပ္ၿပီး ဖမ္းဆီးကလဲ့စားေခ်ဖို႔ ျပင္ဆင္လာတာလည္း ႐ွိတယ္။ ဂ်ပန္ေခတ္အတြင္း အႏွိမ္ခံ အပယ္ခံ ျဖစ္ေနခဲ့ရတဲ့ အဂၤလိပ္သစၥာခံေတြက တို႔မီး႐ိႈ႔မီးလုပ္ၾကလို႔ ဖမ္းမယ္ ဆီးမယ္ လုပ္လာတာေတြလဲ ႐ွိတယ္။ ဒီအႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ႏိုင္တာက ဖဆပလ အဖြဲ႔ပဲ ႐ွိတယ္။ ဒိေတာ့ ဖဆပလ အဖြဲ႔ ျမန္ျမန္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရမယ္လို႔ တဖက္က တြက္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ တဖက္ကလည္း ဖဆပလအဖြဲ႔ကို အလ်င္စလို အေလာတႀကီးဖြဲ႔ၿပီး ဖဆပလ ဆိုင္းဘုတ္ ျမန္ျမန္တင္ႏိုင္ရင္ၿပီးေရာ လုပ္လို႔လည္း မသင့္ဘူး။ ဒီကိစၥမွာ ဦးလွရဲ႔ သေဘာထားက တကယ္ဆိုရင္ ဂ်ပန္႔လက္ေအာက္မွာ ကတည္းက တပ္မေတာ္ရယ္၊ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုပါတီရယ္၊ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရယ္ ညီညြတ္ေရးရၿပီး ဖတပလအဖြဲ႔ဆိုတာကို ဖြဲ႔ထားခဲ့ၾကၿပီပဲ။ နဂိုကတည္းက ႐ွိၿပီးသားမို႔ အဂၤလိပ္ ၀င္လာလာခ်င္း ဆိုင္းဘုတ္တင္ၿပီးမွ အျခားပါတီစံုက လူႀကီးေတြကို ခင္ဗ်ားတို႔ေတြ က်ဳပ္တို႔ ဖတပလ ထဲ ၀င္ၾကပါဆိုတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳး အေျပာမ်ိဳး မျဖစ္ခ်င္ မေျပာခ်င္ဘူး။ အျခား ႐ွိသမွ် ပါတီစံုက လူႀကီးေတြ၊ ဆိုင္ရာေဒသအလိုက္ ၾသဇာတိကၠမ ႐ွိၿပီး ေျပာေရးဆိုစ႐ွိတဲ့ လူႀကီးေတြ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် အစံုအညီပါၿပီး အားလံုး အလံုးစံုအညီ ဖဆပလအဖြဲ႔ႀကီးကို အညီအညြတ္ ဖြဲ႔စည္းလိုက္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး အျဖစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဒါမွ အားလံုး သံသယကင္းကင္းနဲ႔ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရး၊ တကယ့္ညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္ရာေရာက္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားပဲ။
ဒီသေဘာထားဟာ အမ်ိဳးညီညြတ္ေရး တည္ေဆာက္ရာမွာ အင္မတန္ ျဖဴစင္သန္႔႐ွင္းတဲ့ သေဘာထားပဲ။ ဗိုလ္မႉးဗထူးမွာလိုက္တဲ့ အဂၤလိပ္ဘက္ လက္ညိႇဳးေထာင္ ေခါင္းၿငိမ့္မယ့္လူက တေယာက္တေလမွ မက်န္ေစနဲ႔ ဆိုတဲ့စကားနဲ႔လည္း ကိုက္ညီတယ္။ ဦးလွဟာ သူ႔ရင္ထဲက သေဘာထား စိတ္ထားအတိုင္ပဲ လက္ေတြ႔လည္း ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ အလြန္အပင္ပန္းခံတယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႔ ျပန္မေရာက္ေသးတဲ့ ပါတီစံု လူႀကီးတခ်ိဳ႔ကို စာအျပည့္အစံုေရး လူလႊတ္ၿပီး အျမန္ေရာက္လာေအာင္ စည္း႐ံုးေခၚေဆာင္တယ္။ မႏၱေလးအနီးနား တ၀ိုက္ေလာက္ဆိုရင္ ကိုယ္တိုင္ မျဖစ္မေန သြားေဆြးေႏြးတယ္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး မေကာင္းေတာ့ ျမင္းလွည္းနဲ႔ စက္ဘီးနဲ႔ သူ႔စားရိတ္နဲ႔ သူသြားတယ္။ မညည္းဘူး။ ဒီအခ်ိန္မွာ ရဟန္းပ်ိဳအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ဆရာေတာ္မ်ားရဲ႔ ၾသ၀ါဒကိုလည္း သြားၿပီး ခံယူလိုက္ေသးတယ္။ ဆရာေတာ္ေတြက ဘယ္သူေတြ ပါသင့္တယ္လို႔ ၾသ၀ါဒေပးရင္ အဲဒီပုဂိၢဳလ္ကိုလည္း ေရာက္ေအာင္သြားၿပီး ေဆြးေႏြးတယ္။ ၿပီးရင္ ဆရာေတာ္ေတြဆီ ျပန္သတင္းပို႔ ျပန္အစီရင္ခံတယ္။ တကယ္ဆိုေတာ့ ပါတီစံုက လူႀကီးေတြ ဆိုတာက အသက္ ၅၀ ေက်ာ္ ၆၀ တြင္းေတြ။ သူတို႔ဘက္က ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဦးလွက လူငယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို လူငယ္ေတြဘက္က ၾကည့္ေတာ့ ဦးလွက လူႀကီး။ ဦးလွက လူႀကီးဆိုလည္းဟုတ္၊ လူငယ္ဆိုလည္းဟုတ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လူႀကီးလို႔ သတ္မွတ္ေပမယ့္ ဦးလွက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသက္ ၂၀ ၀န္းက်င္ လူငယ္အခ်ိန္ျပည့္ လုပ္သားေတြလို တန္းတူ လႈပ္႐ွားႏိုင္တယ္။ ဖ်တ္လတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ရင့္က်က္တယ္။
ဒီေလာက္ ဖဆပလအဖြဲ႔ အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေအာင္ ႀကိဳးစားလႈပ္႐ွားေနတဲ့ၾကားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ဆိုင္းဘုတ္တင္တဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဖဆပလ ဆိုင္းဘုတ္မတင္ရေသးခင္ အရင္ဦးေအာင္ တင္ရေကာင္းလားဆိုၿပီးေတာ့ ပါတီေရးဦးစားေပးတယ္လို႔ စြပ္စြဲသံ မေက်နပ္သံေတြ ၾကားလာရတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း ဦးလွတို႔ ဆရာႀကီးတို႔ကေတာ့ ဒီလို စစ္အတြင္းကာလထဲမွာပဲ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၀င္ ပါတီတခုရဲ႔ တရား၀င္ ရပ္တည္မႈကို ရေအာင္ယူကာ ဘယ္ေလာက္အေရးပါေၾကာင္း၊ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႔သမားရဲ႔ အၿငိဳးအေတးနဲ႔ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားရဲ႔ လံုျခံဳမႈအတြက္ မည္မွ် အက်ိဳးသက္ေရာက္ေၾကာင္း သိျမင္ နားလည္ေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ႀကံဳလာတိုင္း ဒီကိစၥကို ေျပေျပ လည္လည္ျဖစ္ေအာင္ ႐ွင္းျပတတ္ၾကပါတယ္။
ဖဆပလ အထက္ဗမာျပည္အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဖြဲ႔စည္းဖို႔ ပါတီစံု လူႀကီးေတြ စံုစံုလင္လင္နဲ႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီ ဆိုေတာ့ ဦးလွပဲ သတိတရနဲ႔ ဖြင့္ပြဲေန႔မွာ ဆိုင္းကေလး ဗံုကေလးလည္း ပါဦးမွေကာင္းမွာဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ မေရာက္ခင္ ကတည္းက သူနဲ႔ ကိုလွေအာင္နဲ႔ ေအ၀မ္းဆရာညႇာဆီသြား၊ သီခ်င္းမွာ ပါရမယ့္အေၾကာင္းအရာကို စာသားကို ႐ွင္းျပၿပီး 'လူထုစစ္' သီခ်င္း အစပ္ခိုင္းသတဲ့။ သဘက္ခါေလာက္ ဖြင့္ပြဲလုပ္မယ္ဆိုေတာ့ သီခ်င္းလို႔ ၿပီးမၿပီး ဆရာညႇာအိမ္ကို သြားေမးတဲ့အခါ ဦးလွနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လိုက္သြားတယ္။ ဆရာညႇာက သီခ်င္းေရးၿပီးၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၿပီး ပါးစပ္ဆိုင္းအေတာေလးနဲ႔ သီဆိုျပေတာ့ ဦးလွက သူအဓိကထားၿပီး ေျပာခဲ့တဲ့ အျမင္မွန္ မွန္ၾကဖို႔ ဆိုတဲ့သေဘာကေလး မပါလို႔ စိတ္ထဲ သိတ္ေက်နပ္ပံုမရဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကမၻာမွာ ၾကမ္းၾကဳတ္ရက္စက္တဲ့ နာဇီဖက္ဆစ္ေတြကို လူထုက ၀ိုင္းတိုက္ရမယ္ဆိုတာေလး ပါေတာ့ ေတာ္ပါေသးတယ္ ဆိုၿပီး လက္ခံခဲ့တယ္။ ဒီအေၾကာင္း မိုးဂ်ာနယ္ ၁၉၉၆ ႏို၀င္ဘာလထုတ္မွာ ကၽြန္ေတာ္အက်ယ္ ေရးခဲ့ၿပီးလို႔ အထူးမေဖာ္ျပလိုေတာ့ပါဘူး။ ဦးလွရဲ႔ အျမင္မွန္ မွန္ၾကဖို႔ဆိုတာ စကားလံုးက ခပ္ဆန္းဆန္းမို႔ ကၽြန္ေတာ့္နားထဲ ယခုထိ စြဲေနတာပါ။ ဦးလွ အေရးထားၿပီး သီခ်င္းကတဆင့္ လူထုကို ေျပာခ်င္တာက က်ဳပ္တို႔ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ကိုတိုက္ၾကတာ အဂၤလိပ္အ႐ွင္သခင္ေဟာင္းကို ျပန္ေခၚဖို႔ တိုက္ေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ကမၻာ့လူထုရဲ႔ ကမၻာ့နံပါတ္တစ္ ဘံုရန္သူႀကီးကို ကမၻာ့လူထုႀကီးရဲ႔ လြတ္ေျမာက္ေရးအေတြက္ ကမၻာ့လူထုႀကီးနဲ႔ လက္တြဲၿပီး တိုက္ေနၾကတဲ့စစ္မို႔ လူထုစစ္လို႔ ေခၚတာဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေပၚလြင္ေစခ်င္တာ ျဖစ္တယ္။
အဲသည္ေနာက္ ဖြင့္ပြဲမလုပ္ခင္တရက္ အလိုေလာက္မွာပဲ အိႏိၵယျပည္ ကိုသိန္းေဖ (ဦးသိန္းေဖျမင့္ ကြယ္လြန္) တို႔ဆီက လႊတ္လိုက္တဲ့ ကိုေက်ာ္ရင္ (ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ကြယ္လြန္)၊ ကိုလွေသာင္း (ဦးလွေသာင္း လမ္းစဥ္ပါတီသုေတသနဌာန ဌာနခြဲမႉး ကြယ္လြန္) နဲ႔ ေလထီးဆင္း ရဲေဘာ္သံုးေယာက္တို႔ ေရာက္လာၾကတယ္။ အိႏၵိယျပည္က လာၾကတာဆိုေတာ့ ကမၻာအႏွ႔ံ စစ္အေျခအေန၊ ေနာက္ဆံုးသတင္းေတြ၊ အိႏၵိယျပည္ ဆင္းမလားၿမိဳ႔မွာ အေျခစိုက္ထားတဲ့ ျမန္မာျပည္ စစ္ေျပးဘုရင္ခံအစိုးရရဲ႔ အၾကံအစည္သတင္းအားလံုး ၾကားရ သိရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဖဆပလ ဖြင့္ပြဲမွာ ကိုေက်ာ္ရင္ကို စကားေျပာဖို႔ ဦးလွတို႔က အစီအစဥ္ ထည့္ဆြဲလိုက္ၾကတယ္။
ဖဆပလ (အထက္ဗမာျပည္အဖြဲ႔ခ်ဳပ္) ဆိုင္းဘုတ္တင္ဖြင့္ပြဲ အခန္းအနားကို ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ ဧည့္ပရိသတ္ အေျမာက္အျမားနဲ႔ စည္စည္ကားကား က်င္းပႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဖြင့္ပြဲမွာ အထက္ျမန္မာျပည္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႔ အမႈေဆာင္ လူႀကီးမ်ားစာရင္းကို ေက်ညာပါတယ္။ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ား ဖြဲ႔စည္းတာ၀န္ခြဲေ၀ရာမွာ ပါတီစံုက လူႀကီးမ်ားကို အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ား၊ စည္း႐ံုးဖြဲ႔စည္းေရး၊ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး၊ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရး၊ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရး စတဲ့ ဌာနႀကီးေတြမွာ တာ၀န္ခံ ဌာနမႉးမ်ားအျဖစ္ထားၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူငယ္မ်ားက ဌာနအသီးသီးမွာ တြဲဖက္အမႈေဆာင္မ်ားအျဖစ္နဲ႔ ထားၿပီး ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ခဲ့တာလည္း ဦးလွနဲ႔ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္တို႔ရဲ႔ စစ္မွန္တဲ့ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရး တည္ေဆာက္ရာမွာ ေျဖာင့္မတ္ျဖဴစင္တဲ့ သေဘာထားကို ျပသရာေရာက္တာမို႔ ပါတီစံု လူႀကီးမ်ား သံသယကင္းကင္းနဲ႔ ေက်နပ္အားရမႈ ႐ွိခဲ့တာလည္း မွတ္သားစရာ တကြက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ ကိုေက်ာ္ရင္ ေဟာေျပာတဲ့အခါေရာက္ေတာ့ ကိုေက်ာ္ရင္က အေျပာလည္းေကာင္း၊ အာ၀ဇၨန္းကလည္း႐ႊင္၊ ကမၻာ့သတင္းေတြကလည္း စံုၿပီး လူထုစစ္ဆိုတဲ့သေဘာကိုလည္း ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္း ျမင္ေအာင္ ပီပီျပင္ျပင္ ေျပာႏို္င္ေတာ့ ဖြင့္ပြဲတက္ေရာက္ေနတဲ့ ပရိသတ္အားလံုး ေက်နပ္အားရလြန္းလို႔ လက္ခုပ္သံ တေျဖာင္းေျဖာင္းမို႔ ခန္းမတခုလံုး ဟိန္းေနေတာ့တာပါပဲ။ ကိုေက်ာ္ရင္ ေဟာေျပာၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုး ေအ၀မ္းဆရာညႇာတို႔က လူထုစစ္သီခ်င္းနဲ႔ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖ အခန္းအနား ၿပီးဆံုးပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းမွာ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို မ်ိဳးခ်စ္ေတာ္လွန္ေရးတပ္ေတြက သံႀကီးမဲႀကီး တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္းေနၾကရဆဲ၊ မႏၱေလးၿမိဳ႔ ဂ်ပန္စစ္ေျခဖေနာင့္ေအာက္က လြတ္ခဲ့တာ လသားမွ် မၾကာေသးခင္ အခ်ိန္အတြင္း ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ ပထမဆံုး တရား၀င္ ဖဆပလ အထက္ျမန္မာျပည္အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို ဖြဲ႔စည္းဖြင့္လွစ္ ႏိုင္ခဲ့ျခင္းအားျဖင့္ ဦးလွႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးအုတ္ျမစ္ကို ေအာင္ျမင္စြာ ခ်ႏိုင္ခဲ့ တာဟာ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲသမိုင္းမွာ မေမ့ေကာင္းစရာ မွတ္တိုင္တခုအျဖစ္ သတိရၿပီး ယခုတိုင္ ပီတိျဖစ္ေနမိပါေသးတယ္။
ပထမပိုင္းၿပီး။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
[မာယာစာဖတ္ပရိသတ္သို႔ ေတာင္းပန္ခ်က္- 'ဦးညြန္႔ေအာင္ရဲ႔ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရးသမားဘ၀ ဦးလွ' ေဆာင္းပါးဟာ အခန္း(၉) ခန္းနဲ႔ ေရးသားဖြဲစည္းထားတဲ့ စာမ်က္ႏွာ (၂၀) ႐ွိတဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါ၍ မာယာအေနျဖင့္ ၃ ပိုင္းခြဲၿပီး ေဖာ္ျပမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။]
{ႀကီးပြါးေရးစာအုပ္တိုက္ထုတ္ "ႏွစ္ ၉၀ ျပည့္ လူထုဦးလွ"၊ ပထမအႀကိမ္၊ ၂၀၀၀ ျပည့္ ဇြန္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။ }
No comments:
Post a Comment