Tuesday, December 8, 2009

အကန္ေတာ့ခံထိုက္တဲ့ စာေရးဆရာ
ေရးသူ- ၀င္းဦး


ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းကၽြတ္ လထဲတုန္းက ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႔ စႏၵာမဂၢဇင္းမွာ ေဒၚေဒၚ (လူထုေဒၚအမာ) ေရးသားေနတဲ့ 'အညာသူမ်ား ပင္လယ္သြား' ေဆာင္းပါး႐ွည္ရဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲနဲ႔ အဆံုးသတ္ အပိုင္းမ်ားကို ေဒၚေဒၚက ကၽြန္ေတာ့္ဆီ ႀကိဳတင္ၿပီး အၿပီးေရးပို႔တယ္။ ေဒၚေဒၚရဲ႔ ေဆာင္းပါးမ်ား ရတဲ့အခ်ိန္မွာ သီတင္းကၽြတ္ရာသီက မကုန္ေသးေတာ့ ကိုယ္က လူႀကီးေတြကို သြားဂါရ၀ျပဳ၊ လူငယ္ေတြက ကိုယ့္ဆီလာၿပီး ဂါရ၀ျပဳနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကေလး မအားမလပ္ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဆာင္းပါးရၿပီး ေလးငါးရက္ၾကာမွပဲ မႏၱေလးကို ဖံုးဆက္ျဖစ္တယ္။ ဖံုးထဲကပဲ ေနာက္ထပ္လဲ ေဒၚေဒၚေရးပါဦးလို႔ ေတာင္းပန္လိုက္တယ္။ တန္ေဆာင္တိုင္ေလာက္က်ရင္ မႏၱေလးကို ကၽြန္ေတာ္တက္လာဦးမွာမို႔ ေဒၚေဒၚ့ဆီလာခဲ့ပါမယ္လို႔လဲ ေျပာရပါတယ္။ ေဒၚေဒၚက ဆက္ဆက္၀င္ဖို႔အေၾကာင္းနဲ႔ ေနာက္ထပ္ေရးဖို႔အေၾကာင္းလဲ စဥ္းစားထားမယ္လို႔ ေျပာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္မွာ အားလပ္ခ်ိန္မ်ား ႐ွိမယ္ဆိုယင္ ဦးေလးလွ (လူထုဦးလွ)ႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္းပါးတေစာင္ ေရးေပးစမ္းပါ၊ အျခားသူမ်ားလဲ ေရးၾကမယ္။ အဲဒါေတြ စုၿပီး စာအုပ္ထုတ္မယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ တတ္ႏိုင္ယင္ ျမန္ျမန္လိုခ်င္ပါသတဲ့့။



ဒါနဲ႔ တန္ေဆာင္မုန္းလထဲမွာပဲ စာေရးဆရာ ျမသန္းတင့္ရယ္၊ ေမာင္ေန၀င္းရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ရယ္ သံုးေယာက္သား မႏၱေလးကို တက္လာျဖစ္ၾကတယ္။ မႏၱေလးကေန တခါ ေမၿမိဳ႔ကို တပတ္တန္သည္ ႏွစ္ပတ္တန္သည္ သြားေရာက္ေနထိုင္ၿပီး နားနားေနေနနဲ႔ စာကေလး ေပကေလး ေရးၾကဖို႔ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မႏၱေလးေရာက္ေတာ့ ၾကာၾကာမဆိုင္းပဲ ေမၿမိဳ႔တက္ခ်င္ၾကလို႔ ေဒၚေဒၚ့ဆီကို မ၀င္ဘူး။ တေၾကာင္းကလဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သံုးေယာက္စလံုးဟာ ဦးေလးလွအေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေတြကို အသီးသီး ေရးၾကၿပီးမွပဲ ေမၿမိဳ႔ကေန မႏၱေလး ျပန္ဆင္းလာတဲ့အခါမွာ ေဒၚေဒၚ့ဆီ၀င္ေပးရင္း ဂါရ၀ျပဳၾကမယ္လို႔ ရည္စူးထားလို႔ပါ။ ဆရာ ေမာင္ေန၀င္းတို႔၊ ျမသန္းတင့္တို႔မွာက ဦးေလးလွနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေရးစရာသားစရာေတြ ေတာ္ေတာ္ကေလး ႐ွိၾကတယ္လို႔ ဆိုတယ္၊ ေရးမယ္လို႔လဲ ေျပာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာေတာ့ မ်ားမ်ားစားစား မ႐ွိဘူး။
ဟိုး '႐ႊ႔ံႏွင့္စစ္သား' ကစၿပီး 'ဘိန္းျဖဴသမား အမွားကမၻာ' တို႔အထိ ဦးေလးလွရဲ႔ စာေပေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိေတြ႔ ရင္းႏွီးခဲ့တာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါကလဲ ကၽြန္ေတာ္မွ မဟုတ္၊ စာေပေမြ႔သူ မွန္သမွ် ဦးေလးလွရဲ႔ စာေတြနဲ႔ အနည္းနဲ႔ အမ်ားဆိုသလို ဆံုခဲ့ ႀကံဳခဲ့ၾကတာခ်ည္းမို႔ ဦးေလးလွရဲ႔ စာေပသံုးသပ္ၿပီးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေရးဖို႔က မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒါမ်ိဳးက မိတ္ေဆြရင္းေတြ၊ စာေပသုေတသီေတြရဲ႔ ကိစၥပဲလို႔ ေအာက္ေမ့ရတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ အဖို႔ရာမွာေတာ့ ဦးေလးလွနဲ႔ ေတြ႔ၾကံဳ သိကၽြမ္းခဲ့တာကေလးေတြကိုပဲ ေရးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၆၉ ခုႏွစ္ေလာက္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ စႏၵာမဂၢဇင္းကို ထုတ္ေ၀ေတာ့ စာေရးဆရာႀကီးမ်ားကို ကန္ေတာ့ပြဲ လုပ္ခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို အၾကံေကာင္း ဥာဏ္ေကာင္းေပးသူကေတာ့ စာေရးဆရာ သခင္တင္ဦးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာေတာ့ သခင္တင္ဦးကပဲ အစစအရာရာ ေဆာင္႐ြက္ ေဆာ္ၾသေပးတယ္။ မႏၱေလးကိုလဲ သခင္တင္ဦးပဲ ဆက္သြယ္ေပးၿပီး ဦးေလးလွနဲ႔ ေဒၚေဒၚတို႔ရဲ႔ တပည့္တဦး ျဖစ္တဲ့ ေမာင္စြမ္းရည္က အကူအညီေပးပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာက ကၽြန္ေတာ့္အိမ္မွာပဲ ဆရာႀကီးမ်ားကို ပင့္ဖိတ္ၿပီး ကန္ေတာ့ပါတယ္။ မႏၱေလးမွာေတာ့ ဓမၼဗိမာန္မွာ စုေ၀းၾကၿပီး ဆရာႀကီးမ်ားက အကန္ေတာ့ခံပါတယ္။ ဘယ္သူေတြ ပါၾကတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ဟိုစဥ္ကပဲ စႏၵာမဂၢဇင္းမွာ သခင္တင္ဦးက ေဆာင္းပါးေရးၿပီး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အခုေဆာင္းပါးဟာ ဦးေလးလွတို႔ ေဒၚေဒၚတို႔နဲ႔ ဘယ္လို စတင္ၿပီး ခင္မင္သိကၽြမ္းခဲ့ရတယ္ ဆိုတာကို ေဖာ္ျပတာျဖစ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ ကန္ေတာ့ပြဲအေၾကာင္းကို အက်ယ္ခ်ဲ႔ေရးဖို႔ မလိုဘူးလို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။ ဦးေလးလွနဲ႔ စာေရးဆရာ ကန္ေတာ့ပြဲ က်မွပဲ ျမင္ဖူး၊ ေတြ႔ဖူး၊ သိကၽြမ္းဖူးတယ္လို႔ပဲ ဆိုခ်င္ပါတယ္။
သခင္တင္ဦးနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး ကန္ေတာ့တဲ့ စာေရးဆရာေတြ စာရင္းျပဳစုၾကရာမွာ ကၽြန္ေတာ္က စာေပဂုဏ္ အဂၤါအရ ျပည့္၀တဲ့ ဆရာႀကီးမ်ားကို ပင့္ဖိတ္ဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါကလဲ ဒီလိုပါ။ ျမန္မာတေယာက္အေနနဲ႔က ႀကီးသူကို ငယ္သူက ဂါရ၀ျပဳျမဲပါ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အေနနဲ႔ဆိုရင္ ၀ါလကင္းလြတ္တာနဲ႔ သက္ႀကီး၀ါႀကီးမ်ားကို ကန္ေတာ့ေနက်ပါ။ ကၽြန္ေတာ္က စာေရးတဲ့ သက္ႀကီးမ်ားကို သီးသန္႔ ပင့္ဖိ္တ္ကန္ေတာ့ျခင္း ျဖစ္ေတာ့ ဂုဏ၀ုဒိၶ ၀ယ၀ုဒိၶ စာေပအရာအားျဖင့္လည္း ကန္ေတာ့ထိုက္သူ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ေတြးပါတယ္။ ဟိုစဥ္က ကန္ေတာ့ပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ကန္ေတာ့ခ်င္တဲ့ စာေရးဆရာမ်ား အကုန္အစင္ ပါ၀င္တယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ တခ်ိဳ႔လဲ မက်န္းမာလို႔၊ တခ်ိဳ႔လဲ ခရီးေ၀းေရာက္ေနၾကလို႔ မလာႏိုင္ၾကတာ ႐ွိပါတယ္။ လာျဖစ္တဲ့အထဲမွာ ဦးေလးလွတို႔၊ ေဒၚေဒၚတို႔ ပါလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ကန္ေတာ့ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။
ကန္ေတာ့ပြဲမွာ ၀ိုင္း၀န္းၿပီး ဆံုးမစကား ၾသ၀ါဒမ်ား ေျပာတဲ့အခါမွာ ဦးေလးလွကလဲ ကၽြန္ေတာ့္ကို စကားတခြန္းေျပာပါတယ္။ စႏၵာမဂၢဇင္း အျမဲ႐ွင္သန္ေနတာကို ျမင္ခ်င္ပါသတဲ့။ ခုထက္ထိ စႏၵာကို ကၽြန္ေတာ္ ထုတ္ေ၀ဆဲမို႔ ဦးေလးလွရဲ႔ ဆႏၵျပည့္၀ပါတယ္လို႔ ေခၚရပါမယ္။ စႏၵာမွာ ဦးေလးလွတို႔ ေဒၚေဒၚတို႔ စာေပအင္အားနဲ႔ ေထာက္ကူေပးၾကတာဟာ အမ်ားအျပားပါပဲ။ ဒုတိယအႀကိမ္ ဦးေလးလွနဲ႔ ေဒၚေဒၚတို႔နဲ႔ ထိေတြ႔ရတာကေတာ့ ရန္ကုန္ေရာက္တုန္းအခိုက္မွာ ကၽြန္ေတာ္က သြားေတြ႔ေတာ့ ဦးေလးလွတို႔ စာကို စကားေျပာလို ေရးတာအေပၚ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုသေဘာရသလဲလို႔ ဦးေလးလွက ေမးတယ္။ ေဒၚေဒၚကလဲ ေ႐ႊတေလးေခၚ ကာတြန္း ဦးဘကေလး အေၾကာင္းေရးထားတဲ့ စာအုပ္တအုပ္ေပးရင္း ကၽြန္ေတာ့္ ထင္ျမင္ခ်က္ကို ေတာင္းတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ မဂၢဇင္းတေစာင္ တည္ေထာင္ၿပီး တည္းျဖတ္ထုတ္ေ၀ေနသူ တေယာက္ေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္သား ကတည္းက စာေရးလာၿပီး ကိုယ့္အထြာနဲ႔ကိုယ္ေတာ့ ကိုယ့္အင္အားကေလးနဲ႔ ကိုယ္ ခုထိ ေရးဆဲ သားဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာေပဟန္၊ စာေပစနစ္တို႔နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ သံုးသပ္ဖို႔ဟာ မရဲေသးဘူး။ လူႀကီးေတြ ခြင့္ေပးတဲ့ တိုင္ေအာင္ ကိုယ္က မက်ဴးလြန္ရဲဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ဥာဏ္ သြားသမွ် စမ္းသပ္ခ်က္တရပ္ လုပ္ၾကည့္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေဒၚေဒၚေရးတဲ့ ဦးဘကေလး အတၳဳပၸတၱိထဲက ဦးဘကေလးဟာ 'ေ၀လြင္လြင္' ဇာတ္ကားကို ပင္လယ္ပိုင္းမွာ ဘယ္လိုသြားၿပီး ႐ိုက္ကူးတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ေဒၚေဒၚေရးထားတဲ့အတိုင္း တေသြမတိမ္း ဖတ္ျပျခင္းပါဘဲ။ ဖတ္ျပတယ္ဆိုတာလဲ အသံဖမ္းစက္ ေ႐ွ႔မွာပဲေပါ့။ တိပ္ႀကိဳးေခြထဲ အသံသြင္း ထည့္လိုက္တာပါ။ ေဒၚေဒၚရဲ႔ ေ၀လြင္လြင္ေဆာင္းပါးက ဖတ္လို႔ ေျပာလို႔ ေကာင္းတယ္။ ဌာန္ေရာ၊ မာန္ေရာ၊ ဟန္ပန္ေရာပါ အျပည့္ထည့္လို႔ရတယ္။ 'ေက်ာက္ကလပ္ ေလွ်ာက္ပတ္ပါတဲ့ အဏၰ၀ါ' စတဲ့ ဆရာဟန္ရဲ႔ ကဗ်ာလကၤာေတြလဲ ၾကားညႇပ္ပါတယ္။ အဲဒိေတာ့ သိပ္ၿပီး ႐ြတ္လို႔ ေကာင္းတာေပါ့။ ေကာင္းေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သံေနသံထားကလြဲလို႔ က်န္တာ ကိုယ့္ဟာေတြ ဘာမွ ေရာမထည့္ဘူး။ ေဒၚေဒၚ့စာသားအတိုင္း (စကားေျပာသလို ေရးလို႔ စကားသား လို႔ ေျပာရမလား) အဲဒီအတိုင္း အသံသြင္းလိုက္တယ္ဆိုေတာ့ နားေထာင္တဲ့သူမ်ား အရသာတမ်ိဳး ခံစားရေအာင္ေတာ့ ေနာက္ခံတီးလံုးေလး နည္းနည္းပါးပါး ေရာစပ္ေပး လိုက္တာေပါ့။ အဲဒီတိပ္ေခြကို ဦးေလးလွတို႔ ေဒၚေဒၚတို႔ မႏၱေလးအျပန္မွာ ထည့္ေပးလိုက္တယ္။ ဦးေလးလွတို႔ နီးစပ္ရာဖြင့္ျပၿပီး အၾကံဥာဏ္ယူပါလို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုက္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္က မႏၱေလးကို မၾကာမၾကာ ေရာက္သူ ျဖစ္တယ္။ ဦးေလးလွတို႔နဲ႔ အသိအကၽြမ္း ျဖစ္လာေတာ့လဲ ဦးေလးလွတို႔ရဲ႔ အိမ္ကို မႏၱေလးေရာက္တိုင္းလိုလို ၀င္ျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္တခါ ၀င္တဲ့အခါမွာ ဦးေလးလွက "ေမာင္၀င္းဦး လုပ္ေပးလိုက္တာ အေတာ့္ကို ေအာင္ျမင္ပါတယ္၊ ဦးေလးတို႔ ခရီးသြားတဲ့အခါ ယူသြားၿပီး ေဟာေျပတဲ့ေနရာေတြမွာ၊ မိတ္ေဆြေတြ ၀ိုင္းဖြဲ႔တဲ့ ေနရာေတြမွာ ဖြင့္ျပတယ္။ ေကာင္းေကာင္း လက္ခံၾကတယ္" လို႔ ေျပာတယ္။ ေဒၚေဒၚကေတာ့ သူ႔ထံုစံအတိုင္း ၿပံဳးၿပံဳးပါပဲ။ ဒါက ဦးေလးလွတို႔ ေဒၚေဒၚတို႔နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ခင္မင္ခြင့္ ရခဲ့ရာမွာ ဘ၀င္စူးၿငိတဲ့ ဆက္စပ္မႈကေလးမ်ားပါပဲ။
ေနာက္တခုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ႐ုပ္႐ွင္႐ိုက္ကူးမႈနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပဲ။ ဦးေလးလွနဲ႔ စကားစပ္မိေတာ့ တခါက ဦးေလးလွရဲ႔ ဇာတ္လိုက္ ခ်စ္သဲအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခြင့္ရလုနီးနီး ျဖစ္ခဲ့ပံုကို ေျပာျပမိတယ္။ ညြန္႔ျမန္မာ႐ုပ္႐ွင္က အဲဒီ ခ်စ္သဲ အသြင္ကို ကၽြန္ေတာ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရင္ ထူးျခားမယ္လို႔ ထင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အေၾကာင္းမညီညြတ္လို႔ မျဖစ္ေျမာက္ခဲ့ဘူးေပါ့။ အဲဒါကို သိရေတာ့ ဦးေလးလွက ဒီလိုသေဘာမ်ိဳး ေတြ ကမၻာအႏွ႔ံေရာ၊ ကိုယ့္တိုင္းျပည္အႏွ႔ံမွာေရာ ျဖစ္တတ္ေနတာပဲတဲ့။ ေမာင္၀င္းဦးလဲ စာေရးဆရာတေယာက္ပဲ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အဲသလို ဇာတ္လမ္းေတြ ဖန္တီးၿပီး ႐ိုက္ႏိုင္ယင္ ႐ိုက္ပါတဲ့။ ဒါနဲ႔ပဲ 'အတြယ္အတာ' ဆိုတဲ့ လူဆိုး သူခိုး လူသတ္သမား ဇာတ္ကားတခုကို ႐ိုက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
အတြယ္အတာကို ႐ိုက္တဲ့အခါမွာ မုသာ၀ါဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကိုယ္သိခ်င္တာေတြ အမရပူရက ဆရာေတာ္ အ႐ွင္ဇနကာဘိ၀ံသထံမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းခဲ့ဖူးတယ္။ ဆရာေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ လိုအပ္တာကို ေဟာေျပာပို႔ခ်ၿပီးတဲ့ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ သတင္းစာထဲမွာ ေၾကာ္ျငာတဲ့ ေၾကာ္ျငာတခုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၾသ၀ါဒစကားတခု မိန္႔ၾကားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္လို ေၾကာ္ျငာသလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို မန္းသၾကၤန္မွာ ေစာင့္ေ႐ွာက္ၾကတဲ့ မိဘျပည္သူ ရဟန္း႐ွင္လူမ်ားကို ေက်းဇူးအႏၱနဲ႔ ႐ွိခိုးပါတယ္ေပါ့။ ဒါကို ဆရာေတာ္က ဘုန္းႀကီးေတြ လူမႈကိစၥမွာ ပါ၀င္ေအာင္ ေရလာေျမာင္းေပး မလုပ္ေစခ်င္ဘူးတဲ့။ တကာ ၀င္းဦးက ဘုန္းႀကီးေတြကို ၾကည္ညိဳတာ ၾကည္ညိဳပါ။ လူတို႔ကိစၥမွာ ပါ၀င္ေအာင္ေတာ့ မဆြဲေဆာင္ပါနဲ႔လို႔ အမိန္႔ ႐ွိပါတယ္။ ဒါကို ႀကံဳႀကိဳက္လို႔ ဦးေလးလွကို ေျပာျပတဲ့အခါ ဆရာေတာ္ရဲ႔ အေျပာမွာ ဘ၀င္က်လွေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဇာတ္ကားကိုလည္း မႏၱေလးမွာ ျပတဲ့အခါ ၾကည့္ခ်င္သတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ္စားလွယ္နဲ႔ေတာ့ စီစဥ္ခဲ့တာပဲ။ ဦးေလးတို႔ ေဒၚေဒၚတို႔ ၾကည့္ျဖစ္ မၾကည့္ျဖစ္ကိုေတာ့ ခုထိ မသိရဘူး။
ဦးေလးလွက စာေပနယ္က မည္သူနဲ႔ေတြ႔ေတြ႔၊ ထိုသူရဲ႔ စာေပအေၾကာင္း ေမးတယ္။ သူဖတ္ထားတာ ဆိုယင္လဲ အရသာ႐ွိ႐ွိနဲ႔ သံုးသပ္ျပတတ္တယ္။ သူေရးတဲ့ စာေတြကိုလဲ ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေ၀ဖန္သံုးသပ္တာကို လိုလားတယ္။ သူက 'အရက္သမားအမွားတေထာင္' ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို ေရးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဒီေခတ္မွာ ဘိန္းျဖဴသမားေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိေနၿပီ။ ဦးေလးလွ အဲဒါကို သံုးသပ္ၾကည့္သင့္ၿပီလို႔ ေျပာတယ္။ ဦးေလးလွက သူ သတိထားမိ ၿပီးပါၿပီတဲ့၊ အကြက္ေစ့ေစ့ ေလ့လာရဦးမယ္တဲ့။ ျပည့္စံုတဲ့အခါက်ေတာ့ ေရးမွာပါလို႔ ေျပာတယ္။ တကယ္ပါ ဦးေလးလွရဲ႔ 'ဘိန္းျဖဴသမား အမွားကမၻာ' စာအုပ္ဟာ ယေန႔အထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ အခ်က္အလက္ အစံုလင္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ေတာ့ ဦးေလးလွတို႔ဆီ သိပ္မေရာက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။
စာေပ၀ိုင္းကေလးေတြေတာ့ မႏၱေလးမွာ လုပ္ၾကေနေလရဲ႔။ ေမာင္၀င္းဦး စိတ္၀င္စားရင္ ၀င္ခဲ့ေပါ့လို႔ ေျပာေပမယ့္ မေရာက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္ဘ၀ ခိုင္က်ည္ဖို႔အတြက္ တိုက္ခတ္လာတဲ့မုန္တိုင္းေတြကို ကၽြန္ေတာ့္မွာ ၾကံ့ၾကံ့ခံႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနရလို႔ပဲကိုး။
ေဟာ ဦးေလးလွ ဆံုးၿပီလို႔ ၾကားေတာ့ တယ္လီဖံုးေတာ့ ဆက္ပါရဲ႔။ ေဒၚေဒၚမွာ ကိုယ္တိုင္ ဖံုးမကိုင္ႏိုင္ ႐ွာဘူး။ တျခားဧည့္သည္မ်ားကို ဧည့္ခံရမွာလဲ ႐ွိ၊ စ်ာပနအတြက္ စီမံစရာေတြလဲ ႐ွိေပသကိုး။ မဂၢဇင္းေတြက အသီးသီး ၀မ္းနည္းေၾကာင္း ဖံုးဆက္တဲ့အထဲမွာ စႏၵာကလဲ အမွာစကား ဆင့္လိုက္ရပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ လူကိုယ္တိုင္ ေရာက္ေတာ့မွပဲ ေဒၚေဒၚ့ကို ၀မ္းနည္းစကား ကိုယ္တိုင္ ေျပာလိုက္ႏိုင္ပါတယ္။
ခု ဒီေဆာင္းပါးကေလး ကၽြန္ေတာ္ ေရးေနတဲ့ အခ်ိန္အခါဟာ သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္တိုင္ ဆီမီးေတြ ၿမိဳင္ၿပီးစ အခါပဲ ျဖစ္တယ္။ သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္တိုင္ရဲ႔ အေငြ႔အသက္ေတြ မကုန္ေသးဘူး။ ဒီလိုအခါမ်ိဳးမွာ ဒီေဆာင္းပါးကေလး ေရးျဖစ္တာ သိပ္၀မ္းသာတယ္။ ဟိုတုန္းက ဦးေလးလွကို အသက္႐ွင္စဥ္က လက္နဲ႔ ကန္ေတာ့ခဲ့ရတာ။ အခုတခါ ဦးေလးလွ ဘ၀တပါးသို႔ ေျပာင္းသြားၿပီးမွ မိမိရဲ႔ စာနဲ႔ ကန္ေတာ့ရတာ။ လူလူခ်င္း မာန္ေလွ်ာ့ၿပီး ကန္ေတာ့တာဟာ ေကာင္းျမတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ စာေရးသူ အခ်င္းခ်င္း ကန္ေတာ့တာဟာလဲ ေကာင္းျမတ္တာပဲ မဟုတ္လား။ ဦးေလးလွက စာေရးဆရာဆိုေတာ့ စာေရးဆရာေတြ ကန္ေတာ့တာ ခံထိုက္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ႐ွိလို႔ေပါ့။ စာေပအက်ိဳး သယ္ပိုးခဲ့သူ ျဖစ္လို႔ေပပဲေပါ့။ သူေရးတဲ့ စာေတြဟာ စာေပဂုဏ္ေျမာက္ ခဲ့လို႔ ေပပဲေပါ့။
ကၽြန္ေတာ့ကိုလဲ ရပ္ထဲ႐ြာထဲက တပည့္တပန္းေတြက လာလာၿပီး ကန္ေတာ့က်င့္ ႐ွိလာၾကၿပီ။ အသက္အ႐ြယ္ကလဲ ေရာက္လာၿပီကိုး။
ဒါေပမယ့္ စာေရးဆရာတေယာက္အေနနဲ႔ စာေရးသူေတြက လာၿပီး ကန္ေတာ့ရေလာက္ေအာင္ အေျခေတာ့ မေရာက္ေသးဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွ ေရာက္မယ္လို႔လဲ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ မခန္႔မွန္းတတ္ဘူး။ ဒါက ကိုယ့္လုပ္ရပ္ေပၚ တည္ပါလိမ့္မယ္။ လုပ္ရပ္ဆိုတာ ဘာလဲ။ စာေရးတာပဲ ျဖစ္တယ္။
စာေရးတဲ့သူကို တျခားစာေရးတဲ့သူက ဘာ့ေၾကာင့္ ကန္ေတာ့တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ဦးေလးလွေၾကာင့္ အခု ကၽြန္ေတာ္ သိလာပါၿပီလို႔ ဆိုပါရေစ။

၀င္းဦး
၁၃၄၅ ခု၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ (၃) ရက္။
[လူထုခ်စ္သမွ်.. လူထုဦးလွ စာအုပ္၊ ပထမအႀကိမ္၊ ၾသဂုတ္၊ ၁၉၈၄ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။]


2 comments:

Sit Mone's Mosaic Thoughts said...

Thank you for this post. I would like to call this post as a beautiful essay.
All of us already have great respect on Sayagyi Ludu U Hla.
However, legacy of late actor Win Oo, as a brilliant writer is a little known fact to the current generation of Burmese people.
I wish to read more rare collection of other writers,and thanking you again for keeping Maya alive.
regards,
Sit Mone ( blogger/once upon a time )

Anonymous said...

ဦဝင္းဦးဟာ က်ေနာ္ ငယ္စဥ္ကတည္းကႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ သရုပ္ေဆာင္ စာေရးဆရာတစ္ဦးပါ ။ သူ့ရဲ့ ေနာင္အင္းေလး ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို အေခါက္ ၂၀ ေလာက္ဖတ္ဖူးခဲ့ပါတယ္ ။ ဒီလို ေအာင္ၿမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ မဂၢဇင္းၾကီးတစ္ေစာင္ရဲ့ ထုတ္ေဝသူ အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္ရဲ့ ဂါရဝတရားကို
ေလးစားပါတယ္ဗ်ာ။ လူထုဦးလွ ရဲ့ ႏွစ္၁၀၀ ၿပည့္ေမြးေန့မွာ အမွတ္တရ စီစဥ္တင္ဆက္ေပးတဲ့ မာယာ ကုိလည္း က်ေနာ္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။
(မာယာ ၏ ပရိတ္သတ္ မားဆိုး)