Wednesday, November 4, 2009

ျပည္ေထာင္စုလမ္းသြယ္ကေဆာင္းပါး
ေရးသူ- ေမာင္ႏု


ကိုလွဟာ နာမည္ႏွင့္လိုက္ေအာင္ လွတဲ့လူတေယာက္ ျဖစ္တယ္။ လူက လွရတဲ့အထဲမွာ စိတ္ကလည္း လိုက္ၿပီး သိမ္ေမြ႔ျပန္ေသးတယ္။ သူ႔ကို ၾကည့္ရတာ လူႀကီး၊ ကေလး၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ မေ႐ြး အားနာေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။
မအမာကေတာ့ ကိုလွလို အေခ်ာစားထဲက မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္မွာလည္း နာမည္နဲ႔ လိုက္ေအာင္ မာတယ္။ ေျပာစရာ ဆိုစရာ႐ွိရင္ ေျပာမယ္၊ ဆိုမယ္။ သူမွန္တယ္ထင္ရင္ ေလွ်ာ့မေပးဘူး။ ဘယ္ေလာက္ႀကီးတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူမွန္တယ္ထင္တာကို ေျပာခ်လိုက္တာပဲ။ အဲဒီသတၱိဟာ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ အျမဲတမ္းေပၚေနတာ ကို ေတြ႔ရတယ္။




မအမာရဲ႔ သတၱိကိုေျပာလို႔ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတခုကို ေျပးၿပီး သတိရမိတယ္။ တေန႔မွာ ကိုလွဟာ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ကို ျဗဳန္းခနဲ ေရာက္လာတယ္။ သူလာတဲ့ ကိစၥကေတာ့ တျခားမဟုတ္ပါဘူး။ မအမာရဲ႔ ပံုတူကို ပန္းပုဆရာႀကီး ဦးဟန္တင္က ထုေပးတယ္။ မအမာနဲ႔ အလြန္တူတဲ့အတြက္ လူရင္းတေယာက္အေနနဲ႔ ၾကည့္ေစ ခ်င္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာဖိတ္တာ ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ မအမာကို ညီမရင္းသဖြယ္ ခ်စ္လည္း ခ်စ္ခင္တယ္။ အထင္လည္း ႀကီးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီပံုကို သိပ္ၾကည့္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တက္ရမယ့္ အစည္း အေ၀းတခုနဲ႔ အခ်ိန္ခ်င္း ကိုက္ေနတဲ့အတြက္ မတက္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ကိုလွမျပန္ခင္ အျခားစကားေတြ ေျပာၿပီးမွ-
"ကိုလွေရ တူတယ္ဆိုတာ အမာနဲ႔ တကယ္တူသလား၊ ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေျပာေနတဲ့ သတၱိဟာ သူ႔ပံုတူရဲ႔ မ်က္ႏွာမွာ အထင္းသား ေပၚမေနရင္ ဘယ္သူပဲထုထု ကၽြန္ေတာ္က ပံုတူလို႔ အသိအမွတ္ မျပဳဘူး"
"ကိုႀကီးႏု အဲဒီသတၱိဟာ အထင္းသားေပၚေနတယ္။ အဲဒါျပခ်င္လို႔ ကိုႀကီးႏုကို ကၽြန္ေတာ္ လာေခၚတာ" လို႔ ကိုလွက ေျဖတယ္။ ေနာက္မၾကာခင္ ကၽြန္ေတာ္မႏၱေလးကို ေရာက္သြားၿပီး ပံုတူကို သြားၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတဲ့ သတၱိဟာ အထင္းသား ေပၚေနတာကို ေတြ႔ရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္၀မ္းသာ တယ္။
ကိုလွနဲ႔ မအမာ ဘယ္လိုေတြ႔ၾကတာလဲ။ ဒါကို လူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား သိၿပီးကုန္ၾကၿပီ ထင္ပါရဲ႔။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာေတာ့ ထပ္ေျပာရဦးမွာပဲ။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္မွာ တကၠသိုလ္သမဂၢအသင္းက ေခါင္းေဆာင္တဲ့ တကၠသိုလ္သပိတ္ ေပၚလာတယ္။ အဲဒီသပိတ္ထဲမွာ တေန႔ေသာအခါ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္လာမယ့္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ေပၚလာတယ္။ ေက်ာင္းသူေခါင္းေဆာင္ေတြ လည္း ေပၚလာတယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းသူ ေခါင္းေဆာင္ေတြထဲမွာ မအမာလည္း ပါတယ္။
ညခ်မ္းအခ်ိန္ ေရာက္တဲ့အခါ အဲဒီ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္ရဲ႔ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚက ရာဟုေဒါင့္မွာ တရားေဟာၾကတယ္။ အဲဒီတရားပြဲေတြဟာ တေန႔တျခား ေက်ာ္ၾကားလာတဲ့ အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြသာမက ရန္ကုန္ၿမိဳ႔သူၿမိဳ႔သားေတြလည္း အေတာ္တက္ၾကတယ္။
အဲဒီ တရားပြဲေတြမွာ မအမာကို အေတာ္လူႀကိဳက္မ်ားလာတယ္။ မိန္းမသားဆိုၿပီး မအမာဟာ ပရိသတ္ကို မခို႔တ႐ို႔ အမူအရာမ်ိဳးနဲ႔ ရင္ဆိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ မ်က္ႏွာထားမွ စၿပီး၊ ကိုယ္လက္အမူအရာကို ၾကည့္ရတာ အစ္မႀကီးတေယာက္က ေမာင္ေလးေတြကို ဆံုးမေနသလိုပဲ။ ပရိသတ္ေ႐ွ႔မွာ စကားမေျပာတတ္တဲ့ သူေတြဟာ ခရားက ေရလႊတ္သလို ေျပာခ်င္တဲ့စကားကို စီကာပတ္ကုံုး သယ္မသြားႏိုင္ဘူး။ အခုေျပာၿပီးတဲ့ စကားေတြကို ၃၊ ၄ ႀကိမ္ေလာက္ အပ္ေၾကာင္းထပ္ေလ့႐ွိတယ္။ သင့္ေတာ္တဲ့ စကားလံုးကို ႐ွာမေတြ႔လို႔ ပရိသတ္ေ႐ွ႔မွာ စကားလံုးကို ဟင္ ဟာ နဲ႔ လိုက္႐ွာေနေလ့ ႐ွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေျပာတဲ့စကားေတြကလည္း အစီအစဥ္ မ႐ွိဘူး။ အခုပဲ နဖူး အေၾကာင္းေျပာၿပီး ျဗဳန္းခနဲ ဖေနာင့္ကို ေရာက္သြားတတ္တယ္။ ဖေနာင့္ၿပီး ဒူးဆစ္ကို ခုန္တက္၊ ဒူးဆစ္ကမွ ေျခမ်က္စိကို ေရာက္လိုေရာက္နဲ႔၊ ေတာင္ေရာက္ ေျမာက္ေရာက္၊ ခုန္တက္လိုက္၊ ခုန္ဆင္းလိုက္ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒီလို ဗလံုး ဗေထြး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သူတို႔ ဘာေျပာခ်င္တယ္ဆိုတာကို ပရိသတ္က နားမလည္ဘူး။
မအမာကေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ခရားေရလႊတ္သလို၊ သူေျပာခ်င္တဲ့ စကားေတြကို တခုၿပီးတခု အစီအစဥ္နဲ႔ ေျပာတတ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူဘာေျပာခ်င္တယ္ဆိုတာကို ပရိသတ္ နားလည္တယ္။
ကိုလွဟာ အဲဒီ တရားပြဲေတြကို ညတိုင္းလာတယ္။ အစပထမမွာေတာ့ မအမာဟာ စကားေျပာေကာင္း တယ္လို႔သာ ခ်ီးမြမ္းတယ္။ ေနာက္ တပြဲ ႏွစ္ပြဲ တက္ၿပီးေတာ့ မအမာရဲ႔ ေနပံုထိုင္ပံုဟာ ဣေျႏၵ႐ွိတယ္လို႔ မွတ္ခ်က္ခ်တယ္။ ေနာက္ႏွစ္ပြဲ သံုးပြဲတက္ၿပီးေတာ့ သူ႔ကို အိမ္ေထာင္ျပဳရရင္ ေကာင္းမွာပဲလို႔ မအမာေပၚမွာ ကိုလွရဲ႔ စိတ္၀င္စားမႈဟာ အဆင့္အတန္းျမင့္လာတယ္။ ေလးနက္လာတယ္။ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ပြဲ သံုးပြဲေလာက္ က်ေတာ့ ျမားနတ္ေမာင္ဟာ ဘယ္လိုမ်ား အလစ္မွာ ျမားနဲ႔ ၀င္ပစ္သြားတယ္ မေျပာတတ္ဘူး။ မအမာကို လက္ထပ္မယ္လို႔ ကိုလွ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး မအမာရဲ႔ အေဖႀကီးကို နားေဖာက္ေတာ့တာပါပဲ။
ကိုလွက ရန္ကုန္က၊ မအမာက မႏၱေလးက။ လက္ထပ္ၿပီး ေသွ်ာင္ေနာက္ဆံထံုးပါဆိုတဲ့ မူအရဆိုရင္ မအမာဟာ ကိုလွနဲ႔အတူ ရန္ကုန္မွာ ေနရမယ္။ အခုေတာ့ ဒီမူအတိုင္း မဟုတ္ဘဲ ဆံထံုးေနာက္ ေသွ်ာင္ပါဆိုတဲ့ မူအရ ကိုလွဟာ မအမာနဲ႔ အတူေနရေအာင္ မႏၱေလးကို ေျပာင္းသြားတယ္။ ရန္ကုန္က လူေတာ္လူေကာင္း တေယာက္ ဆံုး႐ႈံးသြားေပမယ့္ မႏၱေလးက လူေတာ္လူေကာင္းတေယာက္ အျမတ္ရလိုက္တဲ့အတြက္ မႏၱေလးသူ မႏၱေလးသား၊ ရန္ကုန္သူ ရန္ကုန္သားမိတ္ေဆြ သဂၤဟမ်ားစြာဟာ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးေနတုန္း အျဖစ္အပ်က္တခုကို ျဗဳန္းခနဲ ေျပးၿပီး သတိရမိတယ္။
ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီး ျဖစ္စက ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂိုဏ္း အမည္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးတပ္ေပါင္းစုတခု ေပၚလာတာကို စာဖတ္ပရိသတ္ေတြ မွတ္မိၾကပါလိမ့္ဦးမယ္။ အဲဒီအဖြဲ႔ထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြက ေဒါက္တာဗေမာ္ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ဆင္းရဲသားပါတီနဲ႔ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးတို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႔ကေတာ့ အဖြဲ႔အစည္း အေနနဲ႔ မဟုတ္ဘူး။ ကရင္ေခါင္းေဆာင္ ဦးေစာေဖသာ၊ ၂၁ ဦးေခါင္းေဆာင္ ၀တ္လံုေတာ္ရ ဦးထြန္းေအာင္၊ ပဟိုရ္စည္ ဦးဘဦး အစ႐ွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ တသီးပုဂၢလအေနနဲ႔ ပါၾကတယ္။ အဲဒီ ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းထဲမွာ လူႀကီးေတြက သခင္လူငယ္ေတြကို ေထာင့္မက်ိဳးဘူး၊ ဆက္ဆံရတာ ခက္ထန္တယ္လို႔ ယူဆတယ္။ သခင္ လူငယ္ေတြကလည္း ေလးေလးနက္နက္မ႐ွိဘူးလို႔ အထင္လြဲေနၾကတယ္။
အဲဒီအထဲမွာ ရန္ကုန္ခ႐ိုင္ ဒိ႔ုဗမာအစည္းအ႐ံုးက လူတခ်ိဳ႔ဟာ ေဒါက္တာဗေမာ္တို႔ လူစုနဲ႔ ေပါင္းတာကို မႀကိဳက္ဘူးလို႔ အေၾကာင္းျပၿပီး ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းကို ေထာင္တိုက္ေနၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဟာ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးမွာ အာဏာ႐ွင္ပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းကို ျမားဦးလွည့္ေနတဲ့ အဲဒီ ရန္ကုန္ခ႐ိုင္ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးက လူတစုရဲ႔ ပေယာဂေတြဟာ ဆရာႀကီးသခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႔ အနီးအပါးကို မကပ္ႏိုင္ေအာင္လည္း တဘက္က ၾကည့္ရေသးတယ္။ တခ်ိန္မွာဆိုရင္ ဒီလို ပေယာဂအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ၊ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းအနီးကို မကပ္ႏိုင္ေအာင္ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး သခင္ေအာင္ဆန္းဟာ ဆရာႀကီးနဲ႔ ေန႔စဥ္သြားၿပီး ေတြ႔ရမည္ဟူ၍ပင္ ဌာနခ်ဳပ္ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔က ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့ရဖူးတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီျပႆနာေတြကို ေျဖ႐ွင္းတဲ့ ေနရာမွာ စြမ္းစြမ္းတမံ ကူညီေျဖ႐ွင္းႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္တယ္။ ဒီလို အလို႐ွိတဲ့အတြက္ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးဌာနခ်ဳပ္မွာ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး သခင္ေအာင္ဆန္း၊ တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး သခင္သန္းထြန္းတို႔နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုမိတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္ကစၿပီး အခုေျပာတဲ့ ျပႆနာေတြကို ေျဖ႐ွင္းတဲ့ေနရာမွာ ကူညီေျဖ႐ွင္းႏိုင္မယ့္ ပုဂိၢဳလ္တဦးကို ကၽြန္ေတာ္ လိုခ်င္တယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ထားတယ္လို႔ စကားလိုက္တယ္။
သခင္သန္းထြန္း - အဲဒီလူဟာ ဘယ္သူလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ - ခင္ဗ်ားရဲ႔ သူငယ္ခ်င္းပဲ။
သခင္သန္းထြန္း - ဘယ္သူလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ - ႀကီးပြါးေရးဦးလွ၊ ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းထဲကို သူေရာက္လာရင္ အခုေျပာခဲ့တဲ့ ျပႆနာေတြဟာ ေျဖ႐ွင္းသြားမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။
သခင္သန္းထြန္း - ကိုလွဟာ အင္မတန္ေတာ္တဲ့ လူတေယာက္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းသိ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ စိတ္ေန စိတ္ထားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးထဲကို သူ ၀င္ခ်င္မွာ မဟုတ္ဘူး။ သိပ္ၿပီး ရန္ျဖစ္ရတဲ့ ေနရာမ်ိဳးဆိုရင္ သူ အင္မတန္ ေ႐ွာင္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ - ဒါေပမယ့္ ဒီလို ကိစၥမ်ိဳးမွာ တဘက္သတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တာထက္ ကာယကံ႐ွင္ကို ေမးၾကည့္ရရင္ ပိုေကာင္းမယ္ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အမာ့ကို ေမးၾကည့္မယ္။ ခင္ဗ်ားက ကိုလွကို တိုက္႐ိုက္ေမး....၊ မေကာင္းဘူးလား။
သခင္သန္းထြန္း - ကိုလွက ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈတို႔၊ သမိုင္းတို႔၊ ျမန္မာစာေပတို႔မွာ ေျပာင္ေျမာက္တယ္။ သူေျပာင္ေျမာက္တဲ့ဘ၀မွာပဲ သူ႔ကို ထားလိုက္ပါ။ သူ႔ကို သြားၿပီး မေႏွာင့္ယွက္ပါနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ လူတေယာက္ ေပးမယ္- လို႔ သခင္သန္းထြန္းကေျပာၿပီး၊ အဲဒီလူ နာမည္ကို ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ အဲဒီလူကို မႀကိဳက္ဘူးလို႔ ေျဖတယ္။
လူေတာ္လူေကာင္းတေယာက္ကို ႐ွာဖို႔ ေဆြးေႏြးခ်က္ဟာ ထစ္ ထစ္ ထစ္ ျဖစ္ေနတုန္း သခင္သန္းထြန္း က ဒီေနရာဟာ အေရးႀကီးတဲ့ေနရာ ျဖစ္တယ္။ ကိုလွက လုပ္ဖို႔ သေဘာတူရင္ သူနဲ႔ အင္မတန္ေတာ္မယ့္ ေနရာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ရန္ျဖစ္ရမယ့္ ေနရာမ်ိဳးဆိုရင္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ သူမလာပါဘူး။ ေသခ်ာတယ္လို႔ ေျပာၿပီး၊ ဗမာ့ထြက္ရပ္ ဂိုဏ္းက မႏၱေလးကို သြားၿပီး တရားေဟာဖို႔ စီစဥ္ေနတယ္။ ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုးရဲ႔ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္နဲ႔ သခင္စိုးနဲ႔ သခင္ႏုတို႔ လိုက္သြားႏိုင္ရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ သခင္သန္းထြန္းက အၾကံေပးလိုက္တာနဲ႔ ဒီကိစၥကို ေရာက္သြားၿပီး မူလေဆြးေႏြးခ်က္ဟာ ျပတ္သြားတယ္။
သခင္စိုးဟာ စိတ္ကလည္း အင္မတန္ၾကမ္းတယ္။ ႐ုပ္ရည္႐ူပကာကလည္း ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းပဲ။ သူ႔မ်က္ႏွာကို ၾကည့္လိုက္ရင္ မ်က္လံုးေတြက စိတ္ဆိုးေနသလို ျဖစ္ေနတာခ်ည္းပဲ ေတြ႔ရတယ္။ သခင္စိုးနဲ႔ သခင္ႏုကို ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းနဲ႔အတူ မႏၱေလးလိုက္သြားဖို႔ အေထြေထြနဲ႔ တြဲဖက္အတြင္းေရးမႉးတို႔က ခန္႔လိုက္ၿပီ ဆိုတဲ့ သတင္း ေပၚလာတဲ့အခါ အမႈေဆာင္လူႀကီးတဦးက ျဖစ္ပါ့မလား။ သခင္ႏု- မႏၱေလးမွာ သခင္စိုးနဲ႔ ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းလူႀကီးတခ်ိဳ႔ ထိုးလားႀကိတ္လား လုပ္ေနၾကရင္ ႐ွက္စရာႀကီးလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ရယ္စရာ ေျပာလိုက္တယ္။ တျခားအမႈေဆာင္ လူႀကီးတေယာက္က ဒါဟာ ပူစရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ထိုးၾကႀကိတ္ၾကရင္ က်ဳပ္တို႔ဘက္က ႏိုင္မွာပဲ။ သခင္စိုးက သိပ္လက္ျမန္တယ္လို႔ ၾကား၀င္ေျပာတယ္။
မႏၱေလးကို ေရာက္တဲ့အခါ သခင္စိုးဟာ ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းထဲမွာ လူႀကိဳက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားေနတာကို ေတြ႔ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္၀မ္းသာတယ္။ သခင္စိုးဟာ ႏိုင္ငံေရးကို အျငင္းအခုံမလုပ္ရဘူး။ မိတ္ေဆြျဖစ္ ဆက္ဆံရမယ္ဆိုရင္ ကေလးနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လူႀကီးနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အလြန္သိမ္ေမြ႔တယ္။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ရယ္စရာ ေျပာတတ္တယ္။ သူမ်ားေျပာရင္လည္း အင္မတန္ အရယ္သန္တယ္။ သူ႔မွာ စိတ္ႏွစ္မ်ိဳး ႐ွိတယ္။ ေပ်ာ့ရင္ ဖေယာင္း၊ မာၿပီဆိုရင္ေတာ့ သံေခ်ာင္းပဲ။ သူဟာ ဘယ္လို သံေခ်ာင္းျဖစ္တယ္ ဆိုတာေတာ့ တိုင္းသိျပည္သိပါပဲ။ ဘယ္လို ဖေယာင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ စကားစပ္မိလို႔ နည္းနည္းေလာက္ ေျပာရဦးမယ္။ သူဟာ တေယာထိုးေကာင္းတယ္။ သီခ်င္းႀကီးေတြ အမ်ားႀကီး ရတယ္။ အဆိုလည္းေကာင္းတယ္။ သူဆိုတဲ့ သီခ်င္းႀကီး ေတြထဲမွာ 'မန္းေတာင္လက်္ာ' ကို လူႀကိဳက္ သိပ္မ်ားတယ္။ အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတူေနၾက တုန္းက ညတိုင္း ၇ နာရီေလာက္ဆိုရင္ သခင္စိုးဟာ သီခ်င္းႀကီးေတြကိုဆို တေယာထိုးၿပီး အခန္း႐ွည္ႀကီးထဲမွာ အတူေန ရဲေဘာ္ေတြကို ဧည့္ခံေလ့႐ွိတယ္။ သိပ္ေပ်ာ္စရာႀကီးပဲ။
ေပ်ာ္စရာေတြကို ေျပာၿပီးလို႔ စိတ္ထိခိုက္စရာတခုကို ေျပာရဦးမယ္။ မေျပာရရင္ မၿပီးဘူး။ ေရာင္စံုသူပုန္ ေတြရဲ႔ ရန္ဟာ အေတာ္ကေလး ၿငိမ္သြားတဲ့ေနာက္၊ အခ်ိန္တခ်ိန္မွာ ကိုလွဟာ အေတာ္ဒုကၡေရာက္သြား႐ွာတယ္။ ဘယ္လိုဒုကၡေရာက္သြားတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ သိတဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီး ႐ွိပါတယ္။ အဲဒီလို ဒုကၡေရာက္ရတဲ့အတြက္ တရားခံနံပါတ္ ၂ ဟာ ဘယ္သူလဲဆိုတာ စၿပီး ေျပာပါေတာ့မယ္။ တရားခံနံပါတ္ ၂ ဟာ ဘယ္သူလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ပါပဲ။ တရားခံ နံပါတ္ ၂ ဆိုတာ သူမ်ားကေပးတဲ့ အဆင့္အတန္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဟာ ကၽြန္ေတာ္ ေပးထားတဲ့ အဆင့္အတန္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူမ်ားက ေပးရမယ္ဆိုရင္ နံပါတ္ ၁ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမယ္။ နံပါတ္ ၂ လို႔ ကိုယ့္ဟာကို ေပးထားတာကေတာ့ တျခားမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအမႈဟာ ကၽြန္ေတာ္က စတဲ့ အမႈ မဟုတ္ဘူး။ လူတစု ကၽြန္ေတာ့ဆီကိုလာၿပီး ဒီကိစၥ တိုင္ပင္ၾကတဲ့အခါ "ကိုလွဟာ လူေကာင္းပါ။ ဒီလိုမလုပ္ ၾကပါနဲ႔ကြာ" လို႔ ကၽြန္ေတာ္ တားမယ္ဆိုရင္ တားႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ တံုဏိွေဘာ လုပ္ေနတယ္။ ဘာမွ မေျပာဘူး။ ကိုလွဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ တခါမွ ခြန္းႀကီးခြန္းငယ္ စကားမမ်ားဖူးပါဘူး။ ကြယ္ရာမွာ သပုပ္ေလလြင့္ ေျပာတယ္ဆိုတာလည္း တခါမွ မၾကားဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ပ်က္စီးေအာင္ ဘာေတြ ဘာေတြ လုပ္တယ္ဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္ မျပႏိုင္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို အျမတ္တႏိုး ထားၿပီး ကိုလွဟာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံတယ္ ဆိုတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ျပႏိုင္တယ္၊ သူလည္းျပႏိုင္တယ္၊ သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သိတဲ့ မိတ္ေဆြသဂၤဟ အေပါင္းအသင္းေတြ လည္း ျပႏိုင္တယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္ရဲ႔သားနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ တံုဏိေဘာလုပ္ေနလိုက္တယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ့္ဟာ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေတြးလို႔ မရဘူး။ အေတာ္ႀကီး ထူးဆန္းတာပဲ။
ေနာက္အေတာ္ကေလးၾကာေတာ့ ဒီဒုကၡေတြက ကိုလွ လြတ္ေျမာက္သြားတယ္။ အဲဒီလို လြတ္ေျမာက္ ၿပီး မၾကာခင္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္ မႏၱေလးကို ေရာက္သြားတယ္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေခတၱေလာက္ ေတြ႔ပါရေစဆိုတဲ့ ကိုလွရဲ႔ စာတေစာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ ရတယ္။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ သူ႔ကိုေတြ႔ရမွာ ကၽြန္ေတာ္ အင္မတန္ မ်က္ႏွာပူေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတြ႔ဖို႔ဆံုးျဖတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ကိုလွနဲ႔ ေတြ႔တယ္။ သူလာရင္ "ကိုႀကီးႏု၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဒုကၡေရာက္ေအာင္ လုပ္တာ ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းနည္းပါတယ္" ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးကို ေျပာလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ တြက္ထားတယ္။ အဲဒီလို သူက ေျပာတဲ့အခါ၊ "ကၽြန္ေတာ္ အမ်ားႀကီး ၀မ္းနည္းပါတယ္ ကိုလွေရ" လို႔ အစခ်ီၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုလွဟာ ေရာက္လာၿပီး ျပန္သာသြားေရာ သူဒုကၡေရာက္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး ဘာတခြန္းမွ မေျပာဘူး။ ကိုႀကီးႏု ေနေကာင္းလား၊ မမရီေကာ ေနေကာင္းရဲ႔လား၊ ဘာျဖစ္လို႔ လိုက္မလာသလဲ၊ မႏၱေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ေပးႏိုင္တာ႐ွိရင္ ဘာမဆို ခိုင္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေဆာင္႐ြက္ေပးပါရေစ အစ႐ွိတဲ့ စကားေတြေလာက္ကိုသာ ေျပာၿပီး ျပန္သြားတယ္။ သူ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းကို တခြန္းတပါဒမွ ေျပာမသြားဘူး။ ဒီအေၾကာင္းကို ကိုလွက ဘာမွ မေျပာတဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ကစၿပီး ေျပာရမွာေတာင္ သတၱိေၾကာင္ေနတယ္။
ကိုလွ ျပန္သြားတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္တေယာက္တည္း ထိုင္ရင္း "ကိုလွကို ငါသြားလုပ္မိတာ အင္မတန္မွား တယ္။ ကာလ၀ိဘတ္ ေနာက္ပိုးတက္တယ္" ဆိုတာလို ဒီကိစၥဟာ ဒီလိုနဲ႔ ၿပီးမွာ မဟုတ္ဘူး။ တနည္းနည္းနဲ႔ ငါ ျပန္ခံရလိမ့္မယ္။ သံသရာဆိုတာ အင္မတန္ ႐ွည္တယ္။ ဒီဘ၀မဟုတ္ရင္ ေနာက္ဘ၀ တခုခုေပါ့ကြယ္ ဆိုတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္ေတြးေနတယ္။ အဲဒီလိုေတြးရင္း ကၽြန္ေတာ္ဟာ ၀ဋ္ဆင္းရဲေတြရဲ႔ ေဘးကို ျမင္လာၿပီး အေၾကာက္ႀကီး သိပ္ေၾကာက္ေနတယ္။ အခုလို ေၾကာက္ၿပီး၊ ေနာက္တခါဆို ကိုလွနဲ႔ေတြ႔ရင္ ဒီေႂကြးကို သူက ေတာင္းေတာင္း၊ မေတာင္းေတာင္း ငါ အတင္းဆပ္ဆပ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္တယ္။
ေနာက္တႀကိမ္ ကၽြန္ေတာ္ မႏၱေလးေရာက္တဲ့ အခါမွာလည္း ကိုလွ လာေတြ႔တယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာမွာကို ၾကည့္ရတာ ေဒါသကို မ်ိဳသိပ္ထားရတဲ့ သ႑ာန္မ်ိဳး ဆံျခည္ဆယ္စိတ္စိတ္ တစိတ္တေလေလာက္မွ မေတြ႔ရဘူး။ သူ႔ရဲ႔ နဂိုၾကည္လင္တဲ့ မ်က္ႏွာထားနဲ႔ "ကိုႀကီးႏုေရ မႏၱေလးရဲ႔ ေႏြရာသီဟာ အင္မတန္ၾကမ္းတယ္။ ေရခ်ိဳးမမွားေစ နဲ႔ေနာ္။ မမရီေကာ မပါဘူးလား၊ မႏၱေလးအစားအေသာက္ေတြက အင္မတန္ ဆန္းၾကယ္တယ္၊ သတိထားပါ ကိုႀကီးႏု" အစ႐ွိတဲ့ စကားေတြပဲ ေျပာၿပီး ျပန္သြားတယ္။ သူက စ မေျပာတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ္လို႔ စိတ္ကူးထားတာေတြကို တလံုးမွ မေျပာလိုက္ရဘူး၊ သတၱိေၾကာင္ေနျပန္တယ္။
ကိုလွလာရင္ ေျပာဖို႔ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ဒီလို စိတ္ကူးထားတယ္။ "ကိုလွေရ ကိုလွ ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ အျပစ္ဟာ မေသးပါဘူး။ အင္မတန္ ႀကီးမားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္၀မ္းနည္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းပန္ပါတယ္ အစ႐ွိတဲ့ စကားေတြကို ေျပာ႐ံုမွ်နဲ႔ ေက်ေအးႏိုင္ေလာက္တဲ့ အျပစ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုလွဟာ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ႀကီးရင္ ကၽြန္ေတာ္က ကိုလွကို ထိုင္ၿပီး ႐ွိခိုးေတာင္းပန္ရမယ့္ အျဖစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္ပါရေစ။ အျပစ္ေတြ ႐ွိသမွ် ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးပါ။ သံသရာႀကီးဟာ အင္မတန္ ႐ွည္လ်ားပါတယ္။ သိန္းနဲ႔ သန္းနဲ႔ ကုေဋနဲ႔ခ်ီၿပီး မ်ားျပားလွတဲ့ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာမွာလည္း အခုလိုပဲ ကိုလွအေပၚ က်ဴးလြန္ေစာ္ကားမိတဲ့ အျပစ္ေတြ အေျမာက္အျပား ကၽြန္ေတာ့္မွာ ႐ွိပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအျပစ္ေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ ေပးပါ။ ဒီသံသရာႀကီးတေလွ်ာက္မွာ ကိုလွက ကၽြန္ေတာ့္အေပၚမွာ က်ဴးလြန္ခဲ့မိတဲ့ အျပစ္ေတြ ႐ွိရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္က ကိုလွကို ခြင့္လႊတ္ပါတယ္။ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးပါတယ္။ ကိုလွဟာ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ေတြကို လ်င္ျမန္စြာ ရၿပီး အိုနာေသကြဲ အစ႐ွိတဲ့ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲတို႔ရဲ႔ ခ်ဳပ္ရာ ၿငိမ္းရာ ကုန္ရာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကို လ်င္ျမန္စြာ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါေစ" ဆိုတဲ့ စကားေတြကို ကိုလွနဲ႔ ေနာက္တခါေတြ႔ရင္ ေျပာဖို႔ ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္စိတ္ကူးထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ သတၱိေၾကာင္ေနတဲ့အတြက္ တခါမွ ေျပာမထြက္ျဖစ္ဘူး။ ၾကာလာေတာ့ ဒီစကားေတြကို ကၽြန္ေတာ္ အလြတ္ရတဲ့အထိ ျဖစ္လာတယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ကုန္လာလိုက္တာ ကိုလွ အနိစၥမေရာက္ခင္ တလ ႏွစ္လ ေလာက္အလိုမွာ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မႏၱေလးကို တေခါက္ေရာက္သြားျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ျပန္မယ့္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို လိုက္ပို႔ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြေတြကို ႏႈတ္ဆက္ရင္း မီးရထားဘူတာ႐ံုရဲ႔ ေထာင့္တေထာင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ကိုလွ ရပ္ေနတာကို ဖ်ပ္ခနဲ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ အဲဒီလို ေတြ႔ရတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ဒီကေန႔ေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုလွအေႂကြးကို အတင္းဆပ္ရမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ကိုလွဆီကို ကၽြန္ေတာ္ ခပ္သုတ္သုတ္ ေလွ်ာက္သြားတယ္။ အနားေရာက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ အထက္နားက ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ စကားေတြကို တလံုးၿပီးတလံုး အထစ္အေငါ့မ႐ွိပဲ ကိုလွရဲ႔ အေႂကြးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ အတင္းျပန္ဆပ္တာပဲ။ ကိုလွလည္း စခါစေတာ့ အံ့အားသင့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္ေနတယ္။ ေနာက္မွ သတိရၿပီး၊ "ကၽြန္ေတာ္ သင္ပုန္းေခ်ၿပီးပါၿပီး ကိုႀကီးႏု၊ ဒါေတြကို ေျပာမေနပါနဲ႔ ကိုႀကီးႏု၊ ကၽြန္ေတာ္ခြင့္လႊတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္းခံပါတယ္။ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့ ကိုႀကီးႏု" အစ႐ွိတဲ့ ျပတ္ေတာင္း ျပတ္ေတာင္း ထြက္လာတဲ့ စကားျပတ္ေလးေတြကို ေျပာရင္း ေနာက္ကို တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း စကားမျဖတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးထားတဲ့ စကားေတြကို အတင္းလိုက္ေျပာတာပဲ။ ကိုလွဟာ တျဖည္းျဖည္းေနာက္ဆုတ္ရင္း မီးရထားဘူတာရဲ႔ လူျပတ္တဲ့ေနရာတခုက လူစည္တဲ့ ေနရာတခုနားဆီ ေရာက္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာေနတာ တ၀က္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္နားက လူတေယာက္က "ကိုႀကီးႏု မီးရထားထြက္ေတာ့မယ္။ မီးရထားေပၚ ျမန္ျမန္တက္ပါ" လို႔ ေအာ္ၿပီး သတိေပးတာကို ၾကားရတဲ့အခါ သူ႔ကို လွည့္မၾကည့္ပဲ စိတ္တိုတိုနဲ႔ "ထြက္ ထြက္" လို႔ လက္ရမ္းျပလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေျပာခ်င္တဲ့စကား ကို အားရပါးရ ေျပာေနလိုက္တာ ေျပာခ်င္သမွ်ကို ေျပာၿပီးမွပဲ ရပ္ႏိုင္ေတာ့တယ္။ ေျပာၿပီးတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ကိုလွကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္၊ တျခားမိတ္ေဆြေတြကို လက္ျပၿပီး ထြက္စျပဳေနတဲ့့ မီးရထားအေပၚ ေျပးတက္သြား ပါတယ္။
မိတ္ေဆြႀကီး ကိုလွဟာ မဂ္ဥာဏ္ ဖိလ္ဥာဏ္ေတြကို ေကာင္းစြာ ထူးျခားစြာ ရ႐ွိၿပီး အို နာ ေသ ကြဲ အစ႐ွိေသာ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲတို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ ကုန္ရာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္ကို လ်င္ျမန္စြာ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါေစ။


ေမာင္ႏု
၉- ၁- ၈၅။
[ႏွစ္ ၉၀ ျပည့္ လူထုဦးလွ၊ ပထမအႀကိမ္၊ ၂၀၀၀ျပည့္၊ ဇြန္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္]

No comments: