Tuesday, November 24, 2009

စာေပေဟာေျပာပြဲ
ေရးသူ- ေမာင္ေအး၀င္း

ဒီေန႔ ကိုယ္ေနတဲ့ ၿမိဳ႔ကေလးမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲ လုပ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ျပည္၊ ကယ္လိီဖိုးနီးယား ျပည္နယ္၊ ေလာ့စ္အိန္ဂ်ယ္လိစ္ၿမိဳ႔မွာပါ။ စာေပေဟာေျပာပြဲ မနားေထာင္ရတာ အႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ ႐ွိေရာေပါ့။ အဆိုအက အႏုပညာ ၀ါသနာပါသူမ်ားဟာ ဆိုင္းသံဗံုသံၾကားရင္ လက္လႈပ္ေျခလႈပ္ ျဖစ္ခ်င္လာတယ္။ မဆို မက ရရင္ေတာင္ အနည္းဆံုး ေပါင္ကို လက္ကေလးနဲ႔ ပုပ္ၿပီး စည္း၀ါးလိုက္ ေနမိတတ္ၾကတာ။
ကိုယ္က စာေပ၀ါသနာအိုး။ စာေပ ေဟာေျပာပြဲဆိုတဲ့ အသံၾကားမိရင္ ရင္ထဲမွာ လႈပ္႐ွားမႈ တခု ျဖစ္လာသလိုလို။ အေမရိကမွာ ဗမာျပည္က စာေရးဆရာေတြ ေဟာေျပာတဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲ ဆိုတာလဲ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဦးတင္မိုး ေရာက္လာၿပီးမွ သူ႔ရဲ႔ တိုက္တြန္းလႈံ႔ေဆာ္မႈေၾကာင့္ စာေပေဟာေျပာပြဲ မ်က္စိနား ပြင့္လာတယ္ ထင္တာပဲ။ (ဒိအရင္က ႐ွိခဲ့ဖူးရင္ က်ေနာ့ရဲ႔ အမွတ္မွားမႈကို ေထာက္ျပေပးၾကပါဗ်ာ)။



ဗမာစာေရးဆရာေတြ စာတမ္းဖတ္တာေတြေတာ့ ႐ွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကိုယ္ႀကံဳဖူးတာက Getty Museum ရဲ႔ ဖိတ္ၾကားမႈနဲ႔ စာေရးဆရာမ 'ဂ်ဴး' လာတုန္းက Villa Aurora မွာလုပ္တဲ့ စာတမ္း ဖတ္ပြဲပါ။ ဒါလဲ ဗမာလို ေဟာ၊ ဗမာလို ေျပာၿပီး ဗမာပရိသတ္ေတြ နားေထာင္တဲ့ ပြဲေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ခန္းမငယ္ေလးတခုစာ ပရိသတ္ေတြ လာနားေထာင္တဲ့ စာတမ္းဖတ္ပြဲေလးေပါ့ေလ။
ဒီတခါ ေဟာေျပာပြဲက အယ္လ္ေအေအာ္ဂႏိုက္ဆာက စည္း႐ံုးလႈံ႔ေဆာ္ၿပီး ကမကထ လုပ္တဲ့ပြဲပါ။ ဂီတအႏုပညာ႐ွင္ႀကီး ေဒၚမာမာေအး၊ ကဗ်ာဆရာ 'ေအာင္ေ၀း'၊ ကဗ်ာဆရာမ၊ ၀တၳဳေရးဆရာမ 'ေမၿငိမ္း' (ကေလာင္နာမည္မွာ ဦး၊ ေဒၚ မတပ္တာ ခြင့္လႊတ္ပါဗ်ာ) တို႔ ပြဲျဖစ္ပါတယ္။
အရင္တုန္းကလဲ ကိုယ္တို႔ ၿမိဳ႔ကို စာေရးဆရာေတြ လာဘူးတယ္။ 'ေအာင္ဗလ'၊ '၀င္းေဖ'၊ 'ေမာင္သာရ'၊ 'ေစာလူ'၊ 'ေမာင္သစ္ဆင္း' 'တင္ေမာင္သန္း'တို႔ ေဟာေျပာၾကတယ္။ အိမ္ခံ ကဗ်ာဆရာႀကီး 'တင္မိုး' လဲ ပါတာေပါ့။ အေမရိကမွာ ဗမာ့ပြဲလမ္းသဘင္လုပ္တာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အမ်ားသူငါ အလုပ္နား၊ အလုပ္အားတဲ့ တနဂၤေႏြေန႔မွာပါ။ ကံဆိုးသူ က်ေနာ္ေမာင္႐ွင္က တနဂၤေႏြမွာ အလုပ္လုပ္ရၿပီး ေသာၾကာေန႔၊ စေနေန႔ နားတာမို႔ တခါမွ မဆံုလိုက္ရပါ။ ေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ေ႐ွ႔နားက ထိုင္ၿပီး လက္ခုပ္နာနာ မတီးရတာ ၾကာပါေပါ့။
ျပည္တြင္းမွာ စစ္အစိုးရရဲ႔ ေအာက္မွာ ပညာသားပါပါ အေႏွာင့္အသြား မလြတ္တာေတြကို နားေထာင္ၿပီး၊ ပီတိ ျဖစ္ခဲ့ရတာ။ ဒါေတြကို ေ႐ွ႔ေခတ္ေဟာင္း ေအာက္ေမ့ဘြယ္ မွတ္မိသမွ် ေရးျပခ်င္ပါတယ္။
ေထာင္ကထြက္လာၿပီး ၇၈ ခုႏွစ္ ကေန၊ ၈၉ ခုႏွစ္ ျပည္တြင္းက ထြက္ေျပးလာရတဲ့အထိ ၁၀ ႏွစ္တာ အတြင္း စာေပေဟာေျပာပြဲ တခါပဲ နားေထာင္ရပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္း ပုတီးကုန္းစိန္၀င္းက ရင္ခုန္စရာေကာင္းတဲ့ သူရဲ႔ ပြဲကို လာနားေထာင္ေပးပါ။ စင္ေပၚကေန က်ေနာ္တို႔ မ်က္ႏွာေတြ ျမင္ေနရင္ သူ အားတက္ေနမယ္ဆိုလို႔။ ဟုတ္တယ္ေလ ဒီ စက္မႈမွာ အရင့္အရင္ေတြက သူတို႔နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ စင္ေအာက္ကေန လက္ခုတ္အတူ တီးခဲ့တာ။ ဒီတခ်ီမွာ သူက စင္ေပၚက ျဖစ္ေတာ့ ရင္ခုန္သံ ျမန္ေနမွာ။ အဲဒီမွာ သူက သူ႔ရဲ႔ 'အရိႏၵမာသိပါေစ' ကဗ်ာကို ႐ြတ္သြားတယ္။ ေနာက္ အဲဒီ ကဗ်ာကို အေျခခံတဲ့ လံုးခ်င္းတပုဒ္ ထြက္လာတယ္။
ေထာင္ထဲမ၀င္ခင္ တလအလိုမွာ နားေထာင္ရတဲ့ပြဲက မွတ္မွတ္ရရပါပဲ။ ကိုယ္တို႔ ဓါတုအင္ဂ်င္နီယာ အသင္းက လုပ္တဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲ။ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္၊ 'မင္းေက်ာ္'၊ 'သခင္ျမသန္း' တို႔ပြဲ။ ဆရာသခင္ျမသန္း ေဟာသြားတဲ့အထဲမွာ စကားတလံုးဟာ မိႈင္းရာျပည့္ပြဲ ျဖစ္လို႔ ေက်ာင္းမပိတ္ခင္ အခ်ိန္အထိ ေက်ာင္းသားေတြ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစား က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ "...႐ုတ္.. ႐ုတ္၊ ႐ုတ္.. ႐ုတ္မလုပ္နဲ႔၊ ႐ုတ္.. ႐ုတ္ ႐ုတ္.. ႐ုတ္ လုပ္ရင္၊ ဂုတ္ ဂုတ္၊ ဂုတ္ ဂုတ္ ျဖစ္သြားမယ္...."
စာေပေဟာေျပာပြဲေတြကို တကၠသိုလ္မွာ အမ်ားဆံုးနားေထာင္ရတာ။ အထူးသျဖင့္ စက္မႈတကၠသိုလ္ မွာ။ လက္ခုပ္ေတြ နာနာတီးရတာ ႐ွိသလို၊ တ၀ါး၀ါး ရီေနရတာလဲ ႐ွိတယ္။ ပ်င္းစရာ ေကာင္းတာလဲ ႐ွိပါတယ္။ စေနေန႔ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ စက္မႈတကၠသိုလ္မွာ ေဟာေျပာပြဲေတြ လုပ္ေလ့လုပ္ထ႐ွိတယ္။ စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ အသင္း၊ လွ်ပ္စစ္ အင္ဂ်င္နီယာအသင္း၊ ၿမိဳ႔ျပအင္ဂ်င္နီယာအသင္း၊ စက္မႈတကၠသိုလ္ အႏုပညာအသင္း။ အသင္းႀကီးေတြက တသင္းနဲ႔ တသင္း အၿပိဳင္အဆိုင္။ ဖိတ္ၾကားတယ္။ စာေရးဆရာေတြကလဲ တႏွစ္အတြင္းမွာ မထပ္ေအာင္ စီစဥ္ၾကတာ။
ဆရာေအာင္ဗလ ေျပာတဲ့အေခါက္တုန္းကဆို လက္ခုပ္တီးရလြန္းလို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ လက္ဖ၀ါး ေတြ ႀကိမ္းစပ္ၿပီး နာေနတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႔ လက္ခုတ္သံဟာ ေျပာေနရင္း ေျပာေနရင္းမွာ ဆရာ့စကား ေတြကို ေျပာင္ေျမာက္သထက္ ေျပာင္ေျမာက္လာေစလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဆရာေျပာသြားတာ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္၊ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ ပါးစပ္က ေအာ္ေနလို႔ မရဘူး။ လြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ တိုက္ယူမွ ရတာတဲ့။ ဆရာက သူ႔ကိုယ္သူ သတင္းစာသမား၊ သတင္းေထာက္တေယာက္ အေနမ်ိဳး ေျပာသြားတာ။ သတင္းေထာက္ေတြဟာ အမ်ားတကာထက္ အရင္ဦး သိရ၊ ၾကားရ၊ ျမင္ရတာခ်ည္းပဲတဲ့။ ေဖာ္ကာဖရင္း႐ွစ္ ေလယဥ္ပ်ံေတြကို အစိုးရက ၀ယ္ေတာ့ ခရီးစဥ္ မေျပးဆြဲခင္၊ သတင္းေထာက္ေတြကို အေကၽြးအေမြးေတြနဲ႔ ဧည့္ခံၿပီး ေလယာဥ္ပ်ံကို အရင္ စီးေစခဲ့တာတဲ့။ ဒါေပမယ့္ တေလာတုန္းက ႏိုင္ငံျခားက တင္သြင္းလာတဲ့ အသုဘတင္ ယာဥ္ႀကီးကိုေတာ့ စစ္ဗိုလ္ႀကီးတေယာက္ အရင္စီးသြားတယ္တဲ့။ ႐ုပ္႐ွင္မင္းသမီး ခင္သန္းႏုက ႐ုပ္႐ွင္တကား႐ိုက္ဖို႔ အတြက္ ကန္ေတာ့ပြဲေပးတာကို သြားစားၿပီး ျပန္လာေတာ့၊ အေရျပားေရာဂါသည္ေတြ ကေလးေတြကို ဖမ္းၿပီး သူေတာင္းစားလုပ္ခိုင္းတယ္လို႔ လူေတြၾကားမွာ ေကာလဟလ ျဖစ္ေနတာကို သတင္းစာက ေျဖ႐ွင္းေပးဖို႔ သတင္းစာတိုက္ေ႐ွ႔မွာ အုံနဲ႔ က်င္းနဲ႔ အေရျပားေရာဂါသည္ေတြ လာေစာင့္ေနတာကိုလဲ ခံလိုက္ရေၾကာင္း။ ေတာင္သူလယ္သမားေဆြးေႏြးပြဲ တခုမွာ အဖြင့္မိန္႔ခြန္း ေခၽြဖို႔ ဗိုလ္မႉးႀကီးတဦးဟာ စင္ျမင့္ေပၚ တက္လာသတဲ့။ ဂိုက္နဲ႔ ဆိုက္နဲ႔ အိတ္ထဲက စာၾကည့္မ်က္မွန္ကို ထုတ္၊ ယူလာတဲ့ စာ႐ြက္ကို ျဖန္႔ၿပီး မိန္႔ခြန္းေခၽြေတာ့ 'သဘာပတိႀကီးခင္ဗ်ာ.. သဘာပတိႀကီးခင္ဗ်ာ.. ဟာ ... ငါလိုးမသား ႏွစ္ခါထပ္ ႐ိုက္ထားတယ္' လို႔ စပီကာကေန အပီအသႀကီး ေပၚထြက္လာတယ္။ သူကေတာ့ အဲဒီလို အေျပာသမားမ်ိဳး မဟုတ္ရပါဘူးဆိုၿပီး ဟာသလုပ္သြားတာ။ အမွတ္ရေနတယ္ ဆရာေရ.......။
ေနာက္တေယာက္က 'ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ'။ စင္ျမင့္ေပၚမွာ သတၱဳေရေႏြးၾကမ္းခရားထဲ အရက္ျဖဴထည့္ၿပီး၊ ေရေႏြးၾကမ္းပန္းကန္နဲ႔ တခြက္ခ်လိုက္ ေဟာလိုက္ လုပ္တာ သူတေယာက္တည္း ၃ နာရီေလာက္ၾကာသြားတယ္။ ဒါေတာင္ ပြဲစီစဥ္သူေတြက ေနာက္ေဟာမယ့္ ဆရာေတြလည္း ႐ွိပါေသးတယ္ ဆိုၿပီး တားလို႔။ အၿပီးသတ္မွာ ေနာက္တခါ သူတေယာက္ထဲ ဖိတ္၊ ငါးနာရီ ေျခာက္နာရီ မနားတမ္း ေဟာႏိုင္တယ္တဲ့။ အဖြင့္ မိန္႔ခြန္းကို မွတ္မိ ေနပါတယ္။ စကားေျပာခြက္ေ႐ွ႔ကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလို႔ တစာစာေအာ္ေနၿပီး ဗီယက္နမ္စစ္ေျမျပင္မွာ အျပစ္မဲ့ ျပည္သူေတြကို မီးေလာင္တိုက္သြင္းေနတဲ့ အေမရိကန္ အစိုးရတဲ့။ ၀ါး႐ံုပင္ၾကား မွာ၊ ၀ါးျမစ္စားၿပီး၊ ၀က္လိုေသမယ္ဆိုတဲ့ စိုးႀကီး၊ ခုေတာ့ ၀ီစကီေသာက္၊ ၀က္ဂြန္စီးၿပီး၊ ၀န္ႀကီးရာထူး လိုခ်င္ေနၿပီ တဲ့။ ဒီစကားေတြနဲ႔ ဖြင့္ေတာ့၊ လက္ခုတ္သံေတြက ၀က္၀က္ကြဲေပါ့။
ေနာက္တေယာက္က 'အီၾကာေကြး'။ 'အာရဒါးနား' ကုလား႐ုပ္႐ွင္ထဲက က်ပ္လိယာ... အိုး... က်ပ္လိယာ သီခ်င္းကို ဆိုၿပီး စင္ေပၚတက္လာတယ္။ စာေပအႏွစ္သာရ ဘာတခုမွ မပါတဲ့ ခ်က္ေအာက္ ျပက္လံုးေတြနဲ႔ ပရိသတ္ကို ပြဲက်ေစၿပီး အၾကာႀကီး ေဟာသြားတာ။ သူ က်ပ္လိယာ သီခ်င္း ဆိုၿပီး တက္လာရတာကလဲ သူ႔ေ႐ွ႔က ေဟာတဲ့ 'ယု၀တီခင္စိန္လိႈင္' က သူေရးခဲ့တဲ့ တိုင္းရင္းသား ၀တၳဳေတြအေၾကာင္း ေျပာတာ၊ ၀တၳဳတပုဒ္အေၾကာင္း ေျပာၿပီးတိုင္း အဲဒီ တိုင္းရင္းသားသီခ်င္းကို တပုဒ္စီဆိုျပတာ၊ ၀တၳဳ ေလးငါးေျခာက္ပုဒ္မွာ သီခ်င္း ေလးငါး ေျခာက္ပုဒ္ ဆိုသြားတယ္။ ဒါကို 'ဆရာႀကီးေကြး' က အားက်မခံ ငါလဲဆိုမွပဲလို႔ ေႂကြးေၾကာ္ၿပီး ကုလားသီခ်င္းေတြ ဆိုသြားတာ။
တခါတေလ ကိုယ့္ စက္မႈတကၠသိုလ္မွာတင္ အားမရလို႔ ၀ိဇၨာသိပၸံ၊ စီးပြါးေရးတကၠသိုလ္၊ ပညာေရး တကၠသိုလ္ တို႔မွာေတာင္ သြားနားေထာင္ေသးတာ။ 'ေမာင္သာရ' ေဟာတုန္းက သူ႔ကို လူမျမင္ရဘူး။ စပြဲတလံုး ေပၚေထာင္ထားတဲ့ ေဆာင္းေဘာက္ႀကီးကို ၾကည့္နားေထာင္ရတာ။ အမရေဆာင္ေနာက္က တခန္းနဲ႔တခန္း က်ဴထရံကာ ျခားထားတဲ့ က်ဴတိုရီရယ္ အခန္းေတြမွာလုပ္တယ္။ ဘယ္ႏွစ္ခန္းလဲေတာ့ မမွတ္မိဘူး။ အခန္းတိုင္းက ထိုင္စရာခံုေတြမွာ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ အျပည့္။ 'ေမာင္သာရ' ကေတာ့ တခန္းခန္းကေန ေျပာေနပံုရတယ္။ သူေရးတဲ့ 'ေမာင္သိန္းလြင္ရဲ႔ မစန္းစန္း၀င့္' ကေန 'အသနက္မေအာင္လံႀကီးထူ' အထိ၊ ၀တၳဳေတြအေၾကာင္း ေျပာသြားတာ။ (အသနက္မေအာင္လံႀကီးထူ (၁၉၇၁) စာအုပ္က သူေျပာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာက္ဆံုးထြက္ထားတာ)။ သူေဟာတာ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း မပါဘူး၊ ရယ္စရာမပါဘူး၊ သူ႔စာေတြပဲ ေျပာသြား တယ္။ ဒါေပမယ့္ နားေထာင္လို႔ ေကာင္းလိုက္တာမွာ တခ်က္မွ မပ်င္းရဘူး။ 'ေမာင္သာရ' ေရးစက စာေတြက ေ႐ွးစာေတြထဲက အႏုအလွေတြကို ကူးထည့္ တန္ဆာဆင္ထားတာ၊ လူငယ္ေတြအေပၚ ဘယ္ေလာက္လႊမ္းမိုး သက္ေရာက္ခဲ့သလဲဆိုရင္ ေမာင္သာရရဲ႔ ညီမရည္းစားစာ အေပးခံရတာ သူ႔ရဲ႔ 'အသည္းညြန္႔မွာ ကြန္႔ျမဴးတဲ့ လိပ္ျပာ' စာအုပ္ထဲကတဲ့။
က်ေနာ္တို႔မွာ ၀င္ေၾကးမေပးရတဲ့ ေဟာေျပာပြဲေတြ မကဘူး။ ေမာင္သာရ ဦးေဆာင္စီစဥ္တဲ့ ၀င္ေၾကး ၃ က်ပ္ ေပးရတဲ့ ၀ိုင္အမ္စီေအမွာ လုပ္တဲ့ပြဲလဲ အပတ္တိုင္းလိုလို သြားနားေထာင္ျဖစ္တယ္။ စီစဥ္သူကေတာ့ ေလေဘးရံပံုေငြ အတြက္လို႔ ေျပာတာပဲ။ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့ စာေရးဆရာေကာ၊ ကိုယ္မုန္းတဲ့ စာေရးဆရာေကာ ၃ က်ပ္ အကုန္ခံၿပီး နားေထာင္ခဲ့ရတာ။ 'အေထာက္ေတာ္လွေအာင္' ဆို သူဘာေတြ ေျပာမလဲ သိခ်င္လို႔၊ မုန္းေပမယ့္ ၃က်ပ္ အရင္းအႏွီး ေပးခဲ့ရတယ္။ ဒါေတာင္ အဲဒီက ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကို အသံသြင္းထားတဲ့ တိတ္ေခြကေန ကူးၿပီး စာအုပ္ထုတ္တာကိုလဲ ၀ယ္သိမ္းရေသးတာ။
ကိုယ္ငယ္ငယ္က ပန္းဘဲတန္းၿမိဳ႔နယ္၊ မဂိုလမ္းမွာ ေနတာ။ ကိုယ့္အိမ္နားက ဟိုေခတ္အေခၚ ငါးဦးေကာ္မတီလား ဘာလား အေခၚအေ၀ၚကို သိတ္ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ရပ္ကြက္လူႀကီး ဆိုပါေတာ့။ သူက စာေရးဆရာ ေ႐ႊတည္ေလ်ာင္။ မဂိုလမ္းအလယ္လမ္းမွာက စာေရးဆရာ 'ၾကဴေမႊး' ေနတယ္။ တလမ္းနဲ႔ တလမ္းက အၿပိဳင္။ ဘာလုပ္လုပ္ အၿပိဳင္။ စာေပ ေဟာေျပာပြဲဆိုလဲ တလမ္းက လုပ္တာနဲ႔ တလမ္းကလဲ အားက်မခံ လိုက္လုပ္တာ။ ဘယ္သူေတြ လာေဟာသလဲေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ 'ၾကဴေမႊး' က စာေရးတာသာ ရီရတာ၊ အေဟာအေျပာ မေကာင္း႐ွာဘူး။
မွတ္မိတာက ၂၈ လမ္းလား၊ ၂၇ လမ္းလားမသိဘူး။ စာေပေဟာေျပာပြဲလုပ္တယ္။ လာေျပာတဲ့အထဲမွာ မွတ္မိေနတာ 'ျမတ္ေလး'။ သူေျပာတဲ့အထဲမွာ လူငယ္ေလးေတြ တီးတာမႈတ္တာ ေတာ္ခ်င္သားနဲ႔ အဖြဲ႔နာမည္ေပး ထားတာ အေမရိကန္က ဖာေခါင္းသာသာေလာက္႐ွိတဲ့လူ ထုတ္တဲ့ မဂၢဇင္းနာမည္၊ 'ပေလးဘြိဳင္' တဲ့။ ဟုတ္ပ။ အဲဒီတုန္းက ပေလးဘြိဳင္ ေပၚစ။ သူကေတာ့ ႐ုပ္႐ွင္ထဲကအတိုင္း ပခံုးကေလးတြန္႔၊ မ်က္စကေလး ခ်ီေပါ့။
နားေထာင္ယံုမက တခါေတာ့ ေဟာေျပာပြဲ ခရီးထြက္တာ အေပ်ာ္လိုက္သြားဖူးတယ္။ ဆရာႀကီး 'တင့္ဆန္း'၊ 'ျမင့္ေမာင္ေမာင္'၊ 'ေမာင္သိန္းဆိုင္'၊ 'လြင္စန္းယဥ္' တို႔နဲ႔ ပုသိန္ခ႐ိုင္၊ ငပုေတာနဲ႔ ျပင္ခ႐ိုင္ ကို လိုက္သြားဖူးတယ္။ ခုေတာ့ ဒီဆရာေတြ မ႐ွိၾကေတာ့ဘူး။ ေနာက္ဆံုး ကြယ္လြန္သြားတာ 'လြင္စန္းယဥ္'။ လမ္းတေလွ်ာက္ ယမကာေတြ အလွ်ံပယ္ေပါ့။ ဆရာဦးတင့္ဆန္းက 'ဒီေကာင္ေတြနဲ႔ လိုက္ရတာကြာ အရက္ကို ေသာက္ရတယ္ မွမ႐ွိဘဲ။ ေျဖေနရတာနဲ႔ မဆံုးေတာ့ဘူးတဲ့.....'။ ဦးတင့္ဆန္းနဲ႔ ေမာင္သိန္းဆိုင္က သားအဖ။
အခု ကိုယ္တို႔ေနတဲ့ LA မွာ စာေပေဟာေျပာပြဲ လာလုပ္ေတာ့ အလုပ္မအားလို႔ ေဟာေျပာတဲ့ ေန႔မွာ သြားေရာက္ မနားေထာင္လိုက္ရေပမယ့္ စာေရးဆရာေတြနဲ႔ တရက္ခြဲေလာက္ ေျပာၾကဆိုၾက ရယ္ၾကေမာၾကတာ၊ ေနာက္တေန႔ ကိုယ့္အလုပ္ထဲ ျပန္ေရာက္တာေတာင္ လိပ္ျပာက သူတို႔ဆီ က်န္ခဲ့လို႔ မနည္း ကိုယ့္လိပ္ျပာကိုယ္ ျပန္ေခၚလိုက္ ရတယ္။

ေမာင္ေအး၀င္း။
၁၁၊ ၂၂၊ ၀၉။ (LA စာေပေဟာေျပာပြဲေန႔)


1 comment:

Anonymous said...

I miss those days too.