"သစ္႐ြက္ကေလးေတြ ေခၽြလို႔ေခၽြလို႔ ေရထဲပစ္ကာ ကစားလာပံု၊ ေလွနီထက္ေပၚ ဆက္ေလွာ္၊ ေလွာ္သြားၾက ေျမာက္ေတာင္ ဟိုဒီစုန္၊ ေ႐ႊတိဂံု ဦးဆီမွန္းကာမွန္းကာ ေလွထဲက သစၥာဆုကိုျခံဳ"
အင္းယားကန္ေရျပင္၀ယ္ ေလွစီးရင္း ေပ်ာ္ေနၾကေသာ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး၏ သြင္ျပင္ကို ျမင္ေယာင္လာရသည္။ သစ္႐ြက္ကေလးေတြ ေခၽြၿပီး ေရထဲပစ္ခ်ကာ ေဆာ့ကစားေနၾကပံု၊ ေလွကေလးကို ေ႐ႊတိဂံုေစတီေတာ္ျမတ္႐ွိရာဆီသို႔ ဦးတည္မွန္းဆ ေလွာ္ခတ္ၾကရင္း သစၥာဆိုၾက၊ ဆုေတာင္းၾကပံု။
အင္မတန္လွပေသာ ပန္းခ်ီကားကေလး ျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ႐ွိပါေသးသည္။
"ေရစပ္မွာ ပုစဥ္းမ်ား ပ်ံေျပးသြားတဲ့အလားအလာပံု ေငြခ်ပ္လႊာအင္းယားကန္ နေဘးနားရဲ႔ ကမ္းပါးမွာဆံု၊ ေမျမတ္ရတနာယမင္းစကားသံေလးမ်ားနဲ႔ သနားစရာသာပံု" နားထဲမွာ စြဲသြားသည့္ နေဘထပ္အဖြဲ႔ကေလးမ်ား။ သံၿပိဳင္သီဆိုရသည့္ အပိုဒ္ကေလးျဖစ္၍ ျမဴးႂကြသြက္လက္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က စြဲမက္ခဲ့ရေသာ သီခ်င္းကေလးျဖစ္သည္။ သီခ်င္းနာမည္က 'အင္းယားအမွာေတာ္ပံု' ေရးသူက ဂီတစာဆိုကိုျမတ္ေလး၊ သီဆိုသူက......
ကိုျမတ္ေလး ကြယ္လြန္ခါနီး ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ သိကၽြမ္းခင္မင္ခြင့္ ၾကံဳရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဆီ စာေပကိစၥတခုအတြက္ ေရာက္လာၿပီး စကားေျပာၾကသည္။ သူ႔ျပန္ခါနီးမွာ "ဆရာ့ အင္းယားအမွာေတာ္ပံုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိတ္စြဲခဲ့တာပါ၊ ျပန္ေဖာ္ဖို႔ အစီအစဥ္ မ႐ွိဘူးလားဆရာ" ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမးေသာအခါ "စႏၵယားခ်စ္ေဆြ ျပန္ဆိုမွာပါ၊ မၾကာခင္ ၾကားရပါလိမ့္မယ္" ဟု ေျပာသြားသည္။
စႏၵယားကိုခ်စ္ေဆြ ျပန္ဆိုျဖစ္သလား၊ မဆိုျဖစ္သလား မသိရပါ။ စႏၵယားခ်စ္ေဆြ အသက္ (၇၀)ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ အႏုပညာ႐ွင္မ်ား ဂုဏ္ျပဳသီဆိုၾကေသာ သီခ်င္းေခြ ထဲမွာ ပါေလမလားဟု ေမွ်ာ္လင့္မိေသာ္လည္း မပါပါ။ ကိုျမတ္ေလး ေျပာခဲ့သည့္အတိုင္း အင္းယားအမွာေတာ္ပံုကို ကိုခ်စ္ေဆြ၏အသံျဖင့္ ျပန္နားေထာင္ခ်င္စိတ္က ပို၍ပို၍ ထက္သန္ လာရပါသည္။
'အင္းယားအမွာေတာ္ပံု' ႏွင့္အတူ ကိုခ်စ္ေဆြ သီခ်င္းအားလံုးကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ႏွစ္သက္ စြဲလန္းခဲ့ရပါသည္။
မွတ္မွတ္ရရ ကိုခ်စ္ေဆြဆိုေသာ အဆိုေတာ္၏ နာမည္ကို သူ၏ အေစာဆံုး သီခ်င္းတပုဒ္ ျဖစ္ဖြယ္႐ွိေသာ သီခ်င္းႏွင့္အတူ ပထမဆံုး ၾကားဖူးသည့္အခ်ိန္မွာ ၁၉၅၀ ေက်ာ္ကာလ ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ့္မွာ မနက္မိုးလင္း၍ ေရဒီယိုအစီအစဥ္ ေၾကညာသူက "ေသာတ႐ွင္မ်ားက်န္းမာေတာ္မူၾကပါေစ႐ွင္" ဟု စတင္ႏႈတ္ခြန္းဆက္သည့္ စကားကစၿပီး ညပိုင္းအစီအစဥ္အၿပီးမွာ "ေသာတ႐ွင္မ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာ ေတာ္မူၾကပါေစ႐ွင္" ဟု ႏႈတ္ဆက္ေသာ စကားအထိ ေရဒီယိုနားက မခြါတမ္း ေနေလ့႐ွိပါ သည္။ အထူးသျဖင့္ ညပိုင္းအသံလႊင့္ေသာ တူရိယာအဖြဲ႔မ်ား၏ သီခ်င္းသစ္မ်ားကို စိတ္၀င္စား သည္။ 'ခ်ိဳေတး႐ွင္' တူရိယာအဖြဲ႔ လာၿပီဆိုလွ်င္ အဆိုေတာ္ကိုခင္လတ္၊ ကိုခင္ေလး၊ ကိုခင္ေထြး၊ ကိုခင္ေမာင္ ၿပီးေတာ့ မတင္တင္တို႔ သဇင္ၾကဴတို႔၏ သီခ်င္းမ်ားကို သေဘာက် သည့္အတြက္ မလြတ္စတမ္း နားေထာင္သည္။ တညတြင္ ၾကားေနက် မဟုတ္ေသာ နာမည္တခုကို ၾကားလိုက္ရသည္။ ကိုခ်စ္ေဆြ သီဆိုမဲ့သီခ်င္းကေတာ့ 'အျပံဳးနိဒါန္းဆင့္' ျဖစ္ပါတယ္႐ွင္တဲ့။ သီခ်င္းကို အာ႐ံုစိုက္မိသည္ႏွင့္ နေဘထပ္ အဖြဲ႔ကေလးမ်ားက နားထဲသို႔ သာယာေျပျပစ္စြာ ၀င္လာပါေတာ့သည္။
'အသဲလႊာ ပထမအခ်ပ္မွာ 'ျပံဳး' လို႔ ကမၺည္းထိုးထား အမွာဆင့္ခ်င္၊ အမုန္းဆိုတီးတိုး စကားမ႐ွာႏွင့္ခင္၊ ခ်စ္ကမၻာတံတားႀကိဳးအျမန္ဆက္ေလွ်ာက္မည္ခင္၊ အျပစ္အနာစကားမ်ိဳး မဖန္နဲ႔ ေဖ်ာက္ဤတြင္'
ခ်စ္သူကို အမုန္းနိဂံုးခ်ဳပ္ၿပီး အျပံဳးနိဒါန္းဆင့္ဖို႔ ေခ်ာ့ေမာ့သံကေလး ျဖစ္ပါသည္။ ထို သီခ်င္းဆိုခ်ိန္က ကိုခ်စ္ေဆြမွာ အသက္ႏွစ္ဆယ္၀န္းက်င္၊ ပ်ိဳ႐ြယ္သည့္ ပ်ိဳ႐ြယ္သည့္ အဆိုေတာ္ကေလး ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းမိသည္။ ေနာက္တခါ သတိျပဳမိသည္ကေတာ့ 'စိတ္တိုင္းက်ျဖစ္ရေစ့မယ္' သီခ်င္း။ နေဘထပ္အဖြဲ႔ကေလးမ်ားက အလြန္လွသည္။ "အနာဂတ္ရဲ႔ ေသာကပူေဆြးစရာသာကြယ္၊ လာရပ္လ်က္ သေဘာက် ကူေဖးမွာပါကယ္၊ အလႊာခ်ပ္ရဲ႔ ေခ်ာႏွမၾကဴေမႊးမာလာရယ္" တဲ့။
သည့္ေနာက္မွာေတာ့ ကိုခ်စ္ေဆြ၏ သီခ်င္းေတြႏွင့္ ပို၍ပို၍ ရင္းႏွီးလာရသည္။ ၾကားဖူးစက ကိုခ်စ္ေဆြဟု ၾကားရေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ စႏၵယားခ်စ္ေဆြဟု အမည္တြင္ လာပါသည္။ ထင္႐ွားေသာ သူ႔သီခ်င္းေတြကို ႏွစ္ပုဒ္စီတြဲၿပီး မွတ္မိေနသည္။
ပထမႏွစ္ပုဒ္တြဲက "ခ်စ္ေရးခက္ခက္" ႏွင့္ "ခက္ခက္ကိုမွလိုခ်င္တယ္" ေသာတ႐ွင္လို ရာ အခန္းမွာ အေတာင္းအမ်ားဆံုး သီခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ 'ခက္' 'ခက္' ဆိုေသာ အသံမ်ားကို အာေခါင္ထဲကထုတ္ေသာ အသံျဖင့္ ပီပီသသႀကီး ဆိုလိုက္ပံုကို သေဘာက် သည္။ ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ တကၠသိုလ္ေရာက္စ ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသမီးမိတ္ေဆြအခ်ိဳ႔ ခင္ခက္ခက္တို႔ ခက္ခက္ခိုင္တို႔ နာမည္ေတြ ေျပာင္းၾကသည္။ ခက္ခက္၏ အ႐ွိန္အ၀ါက မေသးပါ။
ေနာက္ႏွစ္ပုဒ္တြဲက "ခ်စ္အားငယ္ရသူမယ္" ႏွင့္ "ခ်စ္သူေ၀းေ၀းသြားပါနဲ႔လား" ျဖစ္သည္။ "ကိုခ်စ္ေဆြရဲ႔ အသံက ရင္ထဲကလာတဲ့ အသံဗ်၊ အသံျဖစ္တဲ့ဌာန္အရ ေျပာရရင္ ေတာ့ ဥရဌာန္ဆိုတဲ့ ရင္ေခါင္းဌာန္ေပါ့ဗ်ာ" ဟု ျမန္မာစာသမား မိတ္ေဆြတေယာက္မွ မွတ္ခ်က္ ခ်သည္ကို သတိရေသးသည္။ 'ခ်စ္အားငယ္ရသူမယ္' မွ ခ်စ္စကားမက်တက် အလွအပေတြလည္း ေ႐ြးၿပီးေျပာခဲ့တယ္ ဆိုေသာ စာသားကေလးကို သေဘာက်သလို 'ခ်စ္သူေ၀းေ၀းမသြားပါနဲ႔လား' မွ 'သြားပါနဲ႔လားကြယ္' ဆိုေသာ စာသားကေလးကို ဂီတအသံ မထည့္ပဲ ရင္ထဲကထြက္လာေသာ စကားေျပာအသံကေလးအျဖစ္ ေျပာသြားသည္ကိုလည္း သေဘာက်သည္။ "သာယာေသာဤအေကြ႔" တို႔၊ "စိန္ပန္းျပာ" တို႔လည္းပါေတာ့ တကၠသိုလ္ အေငြ႔အသက္ ႐ွဴ႐ႈိက္ေနရသလို ခံစားရသည္။
ထိုစဥ္က ေက်ာင္းသားေတြ၏ ပြဲမ်ားမွာ ကိုခ်စ္ေဆြတို႔အဖြဲ႔ ေရပန္းစားသည္။ အတူေန ေက်ာင္းသူတစု စိတ္အခန္႔မသင့္ၾကရာမွ အေရးၾကံဳလာသျဖင့္ ျပန္တည့္သြားၾကပံုကို ကိုခ်စ္ေဆြ၏ "ေမတၱာအသည္းကေလးမ်ား" သီခ်င္းသ႐ုပ္ေဖာ္အျဖစ္ တင္ဆက္ၾကသည္ကို သေဘာက်သည္။ 'လြင္ဖြနားခို၀ဲ၊ သင္ျပထားသလိုပဲ၊ ေမတၱာအသည္းစကားေတြ ေျပာၾက႐ွာ ေသးတယ္' ဆိုေသာအဖြဲ႔ကေလးက ႏွစ္သက္စရာေကာင္းသည္။ 'လြင္ဖြနားခို၀ဲ' ဆိုေသာ အတြဲ အစပ္ကေလးက ဆန္းသစ္သည္။ 'ခ်စ္သူ၀ိဥာဥ္' ကို ၾကားရေတာ့ ခ်စ္သူ၏ အုတ္ဂူနားမွာ ငိုေႂကြးေနသူႏွင့္ အတူလိုက္ၿပီး ေၾကကြဲရသည္။ တညလံုး ပြဲၾကည့္စဥ္ မနက္အာ႐ံုတက္ခါနီးမွာ ေ၀ေ၀စည္စည္ ေပၚထြက္လာေသာ ကိုခ်စ္ေဆြ၏ စႏၵယားလက္သံေၾကာင့္ ပြဲခင္းထဲက ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ႏိုးႏိုးၾကားၾကား လန္းဆန္းလာၾကသည္ကို သတိရေနပါေသးသည္။
စံုတြဲသီခ်င္း ႏွစ္ပုဒ္တြဲကို အမွတ္တရ ျဖစ္ရပါသည္။ ျမန္မာ့အသံႏွစ္ပတ္လည္ ပြဲတပြဲမွာ ေဖ်ာ္ေျဖေသာ အစီအစဥ္တြင္ ကိုခ်စ္ေဆြႏွင့္ထားတို႔ စံုတြဲဆိုသည့္ 'မုန္းဆက္ဆက္မ႐ြယ္' သီခ်င္းကို ပထမနားေထာင္ရသည္။ တိုက္႐ိုက္ထုတ္လႊင့္သည္ဆို၍ ေရဒီယိုက အသံကို နားေထာင္ရင္း မျမင္ရသည့္ ႐ုပ္သြင္မ်ားကိုပင္ မွန္းၿပီး ျမင္ေယာင္မိသည္။ ေမာင္ႏွင့္ေမတို႔ တလွည့္စီ အေပးအယူ လုပ္သြားၾကပံုကေလးက အလြန္လွသည္။ ႐ုပ္႐ွင္သီခ်င္းအျဖစ္ ဆိုသြားေသာ 'မုန္းစိတ္မရည္႐ြယ္' ကို ဆက္ၿပီး ၾကားရသည္။
စႏၵယားခ်စ္ေဆြမွာ အဆိုေတာ္ေတးသံ႐ွင္ျဖစ္သလို ဂီတစာဆိုလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိလာရေတာ့ ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားမိသည္။ တခါတြင္ ေရဒီယိုမွ ဂီတစာဆိုတဦးအျဖစ္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းလုပ္သည္။ ကိုခင္ေမာင္လြင္ သီဆိုထားေသာ 'သဇင္ႏွစ္ခက္ၿပိဳင္' သီခ်င္းကို ဘာရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ ေရးပါသလဲဟု ေမးသူက ေမးေသာအခါ ရည္႐ြယ္ခ်က္ အေထြအထူး မ႐ွိပါဘူး၊ သဇင္ပန္းႏွစ္ခက္ၿပိဳင္ေနတဲ့ အေၾကာင္းကို ေရးခ်င္လို႔ ေရးလိုက္တာပဲ ဟု ကိုခ်စ္ေဆြက ျပန္ေျဖသည္။ 'ဟိုမွာလဲခ်စ္စရာတခိုင္' 'သည္မွာလဲမပစ္ပါႏိုင္' ျဖစ္တာ သဇင္ႏွစ္ခက္ၾကားတြင္ ေ၀ခြဲမရ ျဖစ္ေနပံုကို ဖြဲ႔ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ငယ္ငယ္က သေဘာက်ခဲ့ေသာ 'ႏြဲ႔ေလး' ၏ 'ခ်စ္ရင္လဲျပံဳးပါကြယ္'၊ ပ်ဥ္းမနားကိုျမင့္၏ 'ၾကယ္ပြင့္ကေလးမ်ားမခ်စ္၀့ံၿပီ' ကိုတင္လိႈင္၏ 'ခ်စ္သံသယစိတ္၀င္မိတယ္' ထား၏ 'တေန႔ေတာ့ေမာင္ျပန္လာမည္' တို႔မွသည္ ယခုထိ ၾကားေနရေသာ ကိုမင္းေနာင္၏ 'တကမၻာျခားလဲခ်စ္ေနမယ္' အထိ အားလံုး ကိုခ်စ္ေဆြ၏ လက္ရာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ယခုမွ သတိျပဳမိပါသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာစုမွ ေကာင္းႏိုးရာရာ ကဗ်ာပိုဒ္မ်ားကို ေ႐ြးထုတ္ၿပီး သံစဥ္ထည့္ထားေသာ 'ေဗဒါရဲ႔ေဗဒါလမ္း' သီခ်င္းကို ခင္ၫြန္႔ရည္၏ အသံျဖင့္ နားေထာင္ရသည္။ ကဗ်ာအရသာကို ဂီတအရသာ ထပ္ေလာင္းေပးသည့္အတြက္ တမူထူးျခား ေနပါသည္။ ကိုခ်စ္ေဆြ၏ ဖန္တီးမႈဟု သိရပါသည္။
႐ုပ္ျမင္သံၾကားက လႊင့္ထုတ္ေသာ လက္ဆင့္ကမ္း ေတးအစီအစဥ္မွာ ဖခင္ျဖစ္သူ စႏၵယားခ်စ္ေဆြက သားျဖစ္သူ စႏၵယားခ်စ္ေအာင္ေဆြကို စႏၵယားအတီးပညာ လက္ဆင့္ကမ္း ေပးပံုကို နားေထာင္ရေတာ့ ပီတိျဖစ္ရသည္။ အေဖတေက်ာ့ သားတေက်ာ့ တီးကြက္လွလွ ကေလးမ်ား တီးသြားပံုမွာ အသက္၀င္လွသည္။ ကိုခ်စ္ေဆြသည္ သားကို ဂီတအေမြေပးသလို တပည့္မ်ားကိုလည္း အေမြေပးခဲ့ေပလိမ့္မည္ဟု ေတြးမိပါသည္။
စႏၵယားခ်စ္ေဆြမည္ေသာ ဂီတပညာ႐ွင္သည္ ရာစုတ၀က္၊ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေက်ာ္ တိုင္တိုင္ ေတးဂီတျဖင့္ ေလာကကို အလွဆင္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ေျပာင္ေျမာက္ေသာ ေတးသီခ်င္း မ်ားကို သီဆို၍တမ်ိဳး၊ ေရးဖြဲ႔၍တမ်ိဳး အလွဆင္ကာ ေသာတ႐ွင္တို႔၏ ႏွလံုးသားထဲသို႔ ခ်ိဳၿမိန္ေသာ ဂီတအဟာရမ်ား သြန္းေလာင္းေပးခဲ့သည္။ သူေပးေ၀ေသာ ေတးဂီတ အရသာကို ခံစားရင္း ခ်စ္စိတ္၊ သနားစိတ္၊ အ့ံၾသစိတ္၊ တက္ႂကြစိတ္၊ ေပ်ာ္႐ႊင္ၾကည္ႏူးစိတ္၊ စသည့္ မြန္ျမတ္သန္႔စင္သည့္ စိတ္မ်ားႏိုးၾကားခဲ့ရသည္။
သူမ႐ွိေတာ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔ေတးမ်ားက ေလာကကို ဆက္လက္၍ အလွဆင္ ေနပါလိမ့္ဦးမည္။
ေမာင္ခင္မင္ (ဓႏုျဖဴ)
{႐ုပ္႐ွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း အတြဲ(၂၄) အမွတ္ (၆)၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇြန္လထုတ္မွ ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။}
No comments:
Post a Comment