ဒီေန႔ဆိုရင္ ဂ်ဴမံုတို႔၊ ခ်န္ဂင္တို႔၊ အြန္ေစာ တို႔ရဲ႔ ေ႐ွး ဂ်ိဳေဆာင္ နယ္ေျမ၊ 'ကုန' လို႔ သူတို႔ အတိုေကာက္ ေခၚတဲ့ (KNUA)၊ ကိုးရီးယား အႏုပညာတကၠသိုလ္ကို ေရာက္တာ၊ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္တဲ့ ေန႔ေပါ့။ အခု အခန္းထဲက breakfast စားတဲ့ ေနရာကေန လွမ္းၾကည့္ လိုက္ရင္၊ လက္တကမ္းမွာ စိမ္းျမေနတဲ့ သစ္ပင္အုပ္ေတြကို လွမ္းျမင္ေနရတယ္။ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ကမွ စၿပီး တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္တဲ့ .....။ အရာရာမွာ ၿပီးျပည့္စံုၿပီး ႏိုင္ငံရဲ႔ နံမည္အႀကီးဆံုး အႏုပညာတကၠသိုလ္တဲ့ .....။ ဒီေလာက္အခ်ိန္ေလး အတြင္းမွာ တကၠသိုလ္ဟာ စိမ္းျမေနတဲ့ ေတာအုပ္ထဲမွာ၊ .... ေတာအုပ္ထဲမွာ.....။ ရင္ထဲမွာ နာက်င္ရျပန္ၿပီ....။ စိန္ရတုေက်ာ္လြန္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္မတို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က စိမ္းျမတဲ့ ကံ့ေကာ္ေတာ ကေတာ့ မ႐ွိေတာ့ဖူးေနာ္ ....။ ေမ (၃) ရက္ မနက္ခင္းကို မစဥ္းစားပါရေစနဲ႔။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေလခၽြန္သံ၊ တခါမွ မျမင္ဖူးခဲ့တဲ့ တုန္လႈပ္ဖြယ္ သစ္ပင္ေတြရဲ႔ ယိမ္းႏြဲ႔မႈ ..။ ဘယ္ေတာ့မွ မၾကားခ်င္ေတာ့တဲ့ သြပ္ျပားခ်င္း ႐ိုက္ခတ္သံ၊ လူမ်ားစြာရဲ႔ အထိတ္တလန္႔ ေအာ္ဟစ္သံ၊ ကေလးေတြရဲ႔ သနားစဖြယ္ ငိုေႂကြးသံ..။ နာက်င္စရာေတြ ... မ်ားစြာ ..၊ မ်ားစြာ ...၊ မ်ားစြာ ....။
ကၽြန္မ ေနထိုင္ရာ တကၠသိုလ္ ဆရာမ်ားရဲ႔ အခန္းေလးက နဲနဲ ေလ၀င္သက္သာတဲ့ မီးဖိုခန္းေလးထဲမွာ၊ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္..၊ ည ဆယ့္ႏွစ္နာရီကေန၊ ေနာက္ေန႔ ဆယ္ႏွစ္နာရီထိ 'ပု' ေနခဲ့ရတာ..။ အေမွာင္ထုႀကီးထဲမွာ၊ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီးေလး တလက္ကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ရင္းေပါ့။
မနက္လင္းအားႀကီးမွာ ေၾကာက္စရာ အသံႀကီး တသံနဲ႔အတူ၊ ကၽြန္မတို႔ အေဆာက္ အဦႀကီး ၿပိဳက်ၿပီလို႔ ထင္လိုက္တာ..။ 'တိုက္ၿပိဳၿပီ'လို႔ ကၽြန္မ ေအာ္လိုက္မိတယ္။ ကၽြန္မ ခင္ပြန္းက 'သတိထား...၊ သတိထား..၊ မေၾကာက္နဲ႔' တဲ့။ ၿပီးေတာ့ လင္းေရာင္ ပ်ပ်မွာ အရိပ္မဲႀကီးတခု ကၽြန္မတို႔ကို ဖံုးလႊမ္းသြားသလိုပဲ....။
ကၽြန္မတို႔ အေဆာက္အဦးရဲ႔ အမိုးႀကီး အခ်ပ္လိုက္ ကြာက်လာတာ..။ ႀကီးမားလွတဲ့ အဲဒီ အမိုးႀကီးက ေက်ာင္းဆရာေတြရဲ႔ ကားစုတ္ကေလးေတြေပၚကို ႐ိုက္ခတ္ ဖံုးအုပ္ လိုက္ေတာ့တာ..။
အမိုးမ႐ွိေတာ့တဲ့ အေပၚဆံုးထပ္က အခန္းေတြထဲကို မိုးေတြ ေလေတြ၊ ဒလေဟာ ၀င္လာခဲ့တာေပါ့။ အသက္လုၿပီး ေအာက္ထပ္အခန္းေတြကို ဆင္းေျပးၾကရတဲ့ ပါေမာကၡေတြ၊ ကထိကေတြ၊ မိသားစုေတြ.....။
၁၁' x ၄၅' အက်ယ္အ၀န္း႐ွိတဲ့ အခန္း႐ွည္ေမ်ာေမ်ာေလးေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ တကၠသိုလ္ဆရာမ်ားရဲ႔ ေလးထပ္တိုက္ အေဆာက္အဦး နီနီေတြကို တခုေသာ စာေပေဟာ ေျပာပြဲကအျပန္ အကိုႀကီး ကိုသုေမာင္က အထုပ္ဆြဲ လိုက္ပို႔ရင္း 'ဒါ တကၠသိုလ္ ဆရာမ်ားရိပ္ သာလား.... ေရခဲတိုက္ေတြနဲ႔ တူတယ္' လို႔ ေနာက္ေျပာင္ခဲ့ဖူးတယ္။ ရယ္ေမာရင္း၊ ႏႈတ္လွန္ထိုးရင္းက ၀မ္းနည္းနာက်င္ခဲ့ဖူးတယ္။
ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့လို႔ ရမွာမဟုတ္တဲ့ ဒီအိပ္မက္ဆိုး မုန္တိုင္းႀကီးနဲ႔အတူ တကိုယ္ ေကာင္းဆန္သူေတြ၊ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံသူေတြ၊ လူလူခ်င္း စာနာေထာက္ထားမႈ ဆိုတာကို အံ့ၾသစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ မ်က္ကြယ္ျပဳႏိုင္သူေတြ၊ ႐ွိသမွ်ေလးကို ခြဲေ၀ေကၽြးၿပီး ႐ိုင္းပင္းကူညီၾကသူေတြကို ကၽြန္မ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။
နာဂစ္ကေျပာျပတဲ့ ရင္နာစရာ ဇာတ္လမ္းေပါင္းမ်ားစြာ၊ တေထာင့္တညကို ဘယ္လို မ်ား ေရးရက္ပါ့မလဲ...။ နားေတာင္မွ မေထာင္ရဲခဲ့ဘူး။ တြံေတး၊ ကြမ္းျခံကုန္း၊ ေဒးဒရဲ သြားလမ္းမႀကီး၀ဲယာက လူတန္း႐ွည္ႀကီးေတြ၊ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာေတြ၊ ကၽြန္မတို႔ လူမ်ိဳးေတြ....၊ ဒုကၡသည္ခ်င္းအတူတူ၊ ႐ွိသမွ်ေလးထဲက ခြဲေ၀ေကၽြးႏိုင္တာ၊ မ႐ွိတဲ့ ၾကားထဲက လွဴဒါန္းရဲတာလဲ ကၽြန္မတို႔ လူမ်ိဳးေတြပါ။ ကၽြန္မတို႔ ရင္ထဲမွာ ႐ွိေနႏိုင္ေသးတဲ့ ဒီစိတ္ဓာတ္ ကေလးဟာ ျမန္မာဆိုတာ ႐ွိေနေသးသေရြ႔၊ ႐ွိေနႏိုင္ပါရေစ၊ ဘယ္ေတာ့မွ ေပ်ာက္ကြယ္ မသြားရ ပါေစနဲ႔....။ ေရနစ္သူေတြကို ၀ါးကူထိုးခဲ့တဲ့ နာဂစ္ေရ...၊ တို႔ တိုင္းျပည္ေလးကို ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မလာပါနဲ႔ေတာ့ေနာ္.....။
ေနာက္ဆံတငင္ငင္နဲ႔ ထြက္လာရတဲ့ ဒီခရီးဟာ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မကို ဖိတ္တဲ့ရက္ ထက္ ဆယ္ရက္ေက်ာ္ ေနာက္က်ေနခဲ့ပါၿပီ...။ e-mail ဘယ္ေတာ့မွ မသံုးတဲ့ ကၽြန္မ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္း ကိုးရီးယားကဗ်ာဆရာဟာ သိပ္ စိတ္ပူေန႐ွာပါၿပီ။ အႏုပညာသမားတို႔ရဲ႔ အမူအက်င့္ အားလံုး႐ွိတဲ့ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းဟာ သူတို႔ႏိုင္ငံရဲ႔ နံမည္အႀကီးဆံုး ဒီအႏုပညာတကၠသိုလ္ရဲ႔ (President) ပါ။ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ႀကီးေပါ့ေလ.....။ အ့ံၾသစရာ မေကာင္းဘူးလား....။ 'မင္း ဒီလိုေနရာမွာ ႐ွိေနတာ ငါဘယ္လိုမွ စဥ္းစားလို႔ မရဘူး' လို႔ ကၽြန္မက ေျပာေတာ့ သူလဲ ဘယ္လုပ္ခ်င္ပါ့မလဲတဲ့...။ ဒါေပမယ့္ အႏုပညာတကၠသိုလ္ရဲ႔ (Prisedent) ဟာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ အႏုပညာ႐ွင္တေယာက္ပဲ ျဖစ္သင့္တယ္ဆိုၿပီး သမတက တာ၀န္ေပးအပ္ျခင္းကို ခံရတာတဲ့ေလ..။ "မင္းသိသားပဲ၊ ငါ ကဗ်ာပဲ ေရးခ်င္တာ၊ တာ၀န္ေတြနဲ႔ မေနခ်င္ပါဘူး..၊ ငါရတဲ့ လစာ ၀မ္ သိန္းသံုးရာေက်ာ္ မမက္ဖူး" တဲ့...။
ကၽြန္မနဲ႔ သူနဲ႔က ၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္၊ IWPI, U.S မွာ၊ အိုင္အို၀ါ IOWA တကၠသိုလ္မွာ ေပါ့...။ အဲဒီမွာ ဆံုၾကၿပီး ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။ ႏိုင္ငံတကာ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ျပဇာတ္ဆရာေတြ ဆယ့္ခြန္ႏွစ္ယာက္မွာ ထံုးစံအတိုင္း တူရာ၊ တူရာ တြဲၾကေတာ့ ကၽြန္မရယ္၊ အမ်ိဳးသမီးသတင္းစာဆရာမ ဗီယက္နမ္မေလးရယ္၊ ကိုးရီးယား ကဗ်ာဆရာရယ္၊ အိႏၵိယ ျပဇာတ္ဆရာရယ္ တြဲမိၾကၿပီး၊ ေမာင္ႏွမေတြလို ျဖစ္သြားၾကေတာ့တာ။ အိုင္အို၀ါက (Hawkeye) အေဆာင္မွာ မေထာ္မႏွမ္းေတြ ျဖစ္ေနက်။ ကၽြန္မနဲ႔ ဗီယက္နမ္မေလး ဗိုသီဟိုတို႔ ကို ကိုးရီးယားသူငယ္ခ်င္း ဟြမ္ (Hwong) က အျမဲအကူအညီ ေပးခဲ့တာ။ ေတာကတက္လာတဲ့ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ဟာ (911) ရဲ႔ ဖံုးနံပါတ္ကို မွားႏွိပ္လို႔ ရဲေရာက္လာတာလဲ ႐ွိတယ္။ အခန္းထဲမွာ အာ႐ွဟင္းေတြ ခ်က္မိလို႔ Smoke Alarm ထျမည္ တာလဲ အႀကိမ္ႀကိမ္...။
တကယ္ေတာ့ e-mail ဆိုတာကို ဘယ္လိုဟာလဲ ဆိုတာ ကၽြန္မနဲ႔ 'ဟို' ကို သင္ေပးခဲ့သူဟာ KNUA ပါေမာကၡခ်ဳပ္ႀကီးေပါ့...။ ဒါေပမယ့္ အထင္ေတာ့ မႀကီးလိုက္ပါနဲ႔။ အိုင္အို၀ါ တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္ အေပၚထပ္မွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ကိုးရီးယားတေယာက္ကို သြားေခၚလာၿပီး သင္ေပးခဲ့တာပါ...။ သူကေတာ့ ခုခ်ိန္ထိ..၊ e-mail လိပ္စာ ႐ွိေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွ မသံုး...။ အိုင္အို၀ါ တကၠသိုလ္တခြင္မွာ သူ၀ါသနာပါတဲ့ ဓာတ္ပံု ႐ိုက္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္ဖို႔ ကင္မရာႀကီးတလြယ္လြယ္နဲ႔ ေလွ်ာက္သြားေနတာ..။ ကၽြန္မနဲ႔ 'ဟို' က ဓာတ္ပံုေမာ္ဒယ္ေတြေပါ့..။ လြမ္းစရာပါ။ ဒါေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႐ွစ္ႏွစ္ကေပါ့ေလ၊ ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ဒီလို ျပန္ဆံုၾကလိမ့္မယ္လို႔လဲ တခါမွ မေတြးခဲ့မိပါဘူး...။
ခ်စ္သူငယ္ခ်င္း စီစဥ္ထားတဲ့ ကၽြန္မအခန္းဟာ (KNUA) ရဲ႔ အေဆာင္ ေျမညီထပ္မွာ ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္... အခန္းကို ေတြ႔တာနဲ႔ ကၽြန္မ သိပ္အံ့ၾသသြားမိတာပဲ။ အခန္းက အက်ယ္ႀကီး၊ ကၽြန္မစိတ္ထင္ ေပအစိတ္ပတ္လည္ေလာက္ ႐ွိမယ္။ အခန္းထဲမွာ မီးဖိုေခ်ာင္ေလးလဲ ပါတယ္။ အိုးခြက္ပန္းကန္ အျပည့္အစုံ၊ လွ်ပ္စစ္ေရေႏြးအိုး၊ မိုက္က႐ိုေ၀့ဖ္၊ ေရခဲေသတၱာ၊ ႏွစ္လံုးတြဲ ဂက္စ္မီးဖို၊ တကယ့္ကို လိုေလေသးမ႐ွိတဲ့ မီးဖိုေခ်ာင္ေလးပဲ။ ကြန္ျပဴတာ၊ တယ္လီဖံုး၊ တီဗြီ၊ ဒီဗြီဒီစက္၊ အဲယားကြန္း၊ ေရခ်ိဳးခန္းထဲမွာ သီးသန္႔အခန္းေလးနဲ႔ အ၀တ္ေလွ်ာ္စက္လဲ ႐ွိတယ္။ စတိုခန္းေလးေတာင္ ပါလိုက္ေသးတယ္။ အဲဒီထဲေလးမွာ ေစာင္အပို၊ ေခါင္းအံုးအပိုေတြနဲ႔ ဖံုစုတ္စက္ကေလး ႐ွိတယ္။ အခန္းထဲစီးဖို႔ ဖိနပ္ႏွစ္ရံေတာင္ အဆင္သင့္ ႐ွိၿပီးသား။ ေဆာင္းတြင္းအတြက္ အေႏြးဓာတ္ေပးတဲ့ Heater လဲ ႐ွိတယ္။ စက္မႈထြန္းကားတဲ့ ႏိုင္ငံမို႔လား မေျပာတတ္ပါဖူး.....။
ကၽြန္မသြားခဲ့ဖူးတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ အစီအစဥ္ေတြမွာ ေနခဲ့ဖူးတဲ့ အခန္းေတြထဲမွာ ဒီေလာက္ေကာင္းတာမ်ိဳး မေတြ႔ခဲ့ဖူးဘူး။ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းက ကၽြန္မမို႔လို႔ စီစသ္ေပးတာ မဟုတ္ဖူး။ တကၠသိုလ္ အေဆာင္ရဲ႔ ေျမညီထပ္မွာ ဒီလိုအခန္းမ်ိဳး ခြန္ႏွစ္ခန္းခန္႔ ႐ွိတယ္။ ႏိုင္ငံတကာက ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ အႏုပညာ႐ွင္၊ အႏုပညာနဲ႔ ပါတ္သက္တဲ့ ပညာ႐ွင္ေတြ အတြက္ သီးသန္႔ အထူးခန္းတဲ့...။
အေဆာင္အေပၚထပ္က အခန္းေတြမွာေတာ့ ႏိုင္ငံတကာက ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ေတြရဲ႔ ေလးေယာက္ခန္းေလးေတြ ႐ွိတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ အေဆာင္လခ၊ တလ ေဒၚလာ (၁၅၀) ေပးေနရတယ္။ ဒါေတာင္မွ ေနခ်င္တဲ့သူတိုင္း ေနလို႔ မရဖူး၊ စာေမးပြဲရမွတ္ (၉၀) ေက်ာ္တဲ့ သူမွ ေနခြင့္ရတာတဲ့။ အေဆာင္မွာ ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီ ဖြင့္ေပးထားတဲ့ စက္ထဲကေန ေကာ္ဖီတို႔၊ ေခါက္ဆြဲျပဳတ္တို႔ကို ၀ယ္လို႔ရတယ္။ ခ်က္စားခ်င္ရင္လဲ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြအတြက္ ဘံုမီးဖိုခန္း ႐ွိတယ္။ ဘံုအ၀တ္ေလွ်ာ္စက္ေတြလဲ ႐ွိတာေပါ့။ အားလံုးဟာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေပမဲ့ စည္းကမ္းေတာ့ ႐ွိတယ္။ အေဆာင္အ၀င္အထြက္ တံခါးကို လက္ေဗြနဲ႔ ဖြင့္မွ ၀င္လို႔ရတယ္။ ညႏွစ္နာရီဆို တံခါးကို လံုး၀မဖြင့္ေပးေတာ့ဖူး။ အေဆာင္႐ံုးခန္းနဲ႔ ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီ အေစာင့္လဲ ႐ွိတယ္။
အေဆာင္႐ံုးခန္းေရွ႔မွာ တကၠသိုလ္ရဲ႔ လႈပ္႐ွားမႈ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းေတြ၊ အပတ္စဥ္ထုတ္၊ လစဥ္ထုတ္ေတြကို ေတြ႔ေတာ့ ကၽြန္မ ေကာက္ၾကည့္မိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အ႐ုပ္ၾကည့္႐ံုပဲ၊ အားလံုးဟာ ကိုးရီးယား စာေတြနဲ႔ေလ......။
ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းရဲ႔ ဒီ (KNUA) 'ကုန' မွာလဲ အႏုပညာဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ားအားလံုး ကို ကိုးရီးယားလိုပဲ သင္တယ္။ ဒီတကၠသိုလကို္ တက္ခ်င္ရင္ ၀င္ခြင့္ရလို႔ ေရာက္လာရင္ေတာင္ ကိုးရီးယားစကားကို ေျခာက္လ အျပင္းအထန္ သင္ရတယ္။ ၿပီးရင္ ၀င္ခြင့္စာေမးပြဲကို ကိုးရီးယားလို ေျဖရသတဲ့...။ အဲဒီ စာေမးပြဲေအာင္မွ ဆက္တက္ခြင့္ ရတာတဲ့၊ က်ရင္ေတာ့ ျပန္ေပေတာ့ေပါ့....။ အဲဒီတခုကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ မသိပါဖူး၊ ဂ်ပန္လဲ အဲဒီလိုပဲေလ၊ ကိုယ့္ဘာသာစကားကို ျပန္႔ပြါးေအာင္ ျမႇင့္တင္ၾကတဲ့ သေဘာေပါ့။ ျမႇင့္တင္ႏိုင္ၾကလို႔လဲ ျမႇင့္တင္ၾကတာပါ။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို တျခား ႏိုင္ငံတကာက အထင္ႀကီးၿပီကိုး။ ဒီႏိုင္ငံမွာ ေက်ာင္းတက္ခ်င္ၾကၿပီ၊ ဒီႏိုင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ခ်င္ၾကၿပီ၊ ဒီႏိုင္ငံမွာ Training ဆင္းခ်င္ၾကၿပီ ဆိုမွေတာ့ လုပ္လို႔ ရၿပီေလ။ တို႔ဘာသာစကားနဲ႔ပဲ သင္ေပးႏိုင္မယ္ေပါ့...။
ကၽြန္မတို႔ အစီအစဥ္မွာေတာင္မွ ကိုးရီးယားဘာသာစကား အေပ်ာ္ထမ္းသင္ၾကားေရး ပါေသးတယ္။ သူငယ္ခ်င္းကိုေတာင္ ေျပာရေသးတယ္...။ 'အညာေဆး႐ိုး' တို႔၊ 'ဂန္ဆန္းမီသာ' တို႔၊ 'မီဟာနယ္' တို႔ေလာက္ေတာ့ ငါရတယ္လို႔....။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ ဘာသာစကားဟာ အေကာင္းဆံုး၊ အထိေရာက္ဆံုးေသာ စည္း႐ံုးေရးလမ္းေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ကိုးရီးယား႐ုပ္႐ွင္ ေတြက တဆင့္ ႏိုင္ငံတကာကို ေရာက္ၿပီးသားပါ။ ကၽြန္မတို႔ဆီမွ ဆယ္ေက်ာ္သက္ကစၿပီး လူငယ္လူ႐ြယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုးရီးယား႐ုပ္႐ွင္ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြေၾကာင့္ ကိုးရီးယားစကားကို အေတာ္အသင့္ နားလည္ေနၾကတာပဲ။ ကိုးရီးယားမင္းသား မင္းသမီးေတြ ကို အ႐ူးအမူး ျဖစ္ေနတဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ အမ်ားႀကီး၊ လူႀကီးပိုင္းေတြလဲ ဇာတ္လမ္းေတြ ကို အ႐ူးအမူး ျဖစ္ၾကတာပဲ....။ တကယ္လဲ သူတို႔ေကာင္းပါတယ္။ ကၽြန္မ ၀န္ခံရမွာပါ။ ႐ုပ္႐ွင္ crazy ကၽြန္မတေယာက္ ဘယ္တုန္႔ကမွ ေခါင္းထဲ မ႐ွိခဲ့ဖူးတဲ့ ကိုးရီးယား႐ုပ္႐ွင္ဆိုတာကို စၿပီး ၾကည့္မိတဲ့အခါ အ့ံအားသင့္ခဲ့ရတယ္။ ႏိုင္ငံတကာကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီပဲေလ။ အားက် အတုယူစရာေတြပါပဲ။ ဒီမွာ ဥပေဒပါရဂူဘြဲ႔ လာတက္ေနတဲ့ ညီမငယ္ မီမီေလးက ေမး႐ွာတယ္။ ကၽြန္မကို ပါတီတခုမွာ ကိုးရီးယားပါေမာကၡ ဆရာမႀကီးတေယာက္က ေျပာတယ္။ (၁၉၅၈-၅၉) ခုႏွစ္ေတြတုန္းက ကိုးရီးယားေတြက ျမန္မာျပည္ကို Traning လာဆင္းရတာတဲ့...။ ဟုတ္လား ဟင္ မမ လို႔ ေမး႐ွာတယ္။ ကၽြန္မ မသိႏိုင္ဖူးေလ..၊ ကၽြန္မ တႏွစ္သမီးအ႐ြယ္က၊ လြန္ေလၿပီး ေသာ ကာလက အျဖစ္အပ်က္ေတြကိုး။
ကၽြန္မရဲ႔ သက္ျပင္းခ်သံကို အိပ္ရာေဘးမွာ ေထာင္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုေလးထဲက ေျမးအဖိုးႏွစ္ေယာက္ ၾကားသြားတယ္ ထင္ပါရဲ႔...။ ျပံဳးစပ္စပ္နဲ႔ ေျမးကေလးက ဘာျဖစ္လို႔လဲ အဖြားတဲ့..။ ေျမးကေလးေရ..... တီးမစ္ထုပ္ေတြ ေမ့လာခဲ့လို႔ အဖြားသိတ္မႀကိဳက္တဲ့ ေကာ္ဖီကို အင္တာနက္က ျမန္မာသီခ်င္းသံေလးနဲ႔ ေမွ်ာခ်ေနရတယ္။
မနက္တိုင္ ေသာက္ေနက် အဖိုးေဖ်ာ္တဲ့ အိမ္လက္ဘက္ရည္ကို လြမ္းလိုက္တာ....။
'xx အေဖာ္မပါဘဲနဲ႔ကြယ္xx ပင္လယ္ျဖတ္xx ကမၻာကိုပတ္ကာx- သြားတတ္သူရယ္xx' တဲ့။ ခ်စ္တဲ့သူ အျမဲဆိုတတ္တဲ့ သီခ်င္းေလးေပါ့..။ ဟုတ္ပါရဲ႔ေလ၊ ကၽြန္မက ခဏခဏ ခြဲခါြ သြားတတ္သူကို...။ ဘယ္ေနရာသြားသြား၊ တပါတ္ေနရင္ အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့ ကၽြန္မအေၾကာင္း ကို သိတဲ့ သူက မွာေတာ့ မွာလိုက္႐ွာပါတယ္...။ 'you are not child' တဲ့..။ ကေလးမဆန္ပါနဲ႔တဲ့။ ကေလးမဟုတ္ဖူးတဲ့။ ခက္တာပဲ...။ ကၽြန္မက မေန႔ကေတာင္ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္း(our president) ကို ေစ်းဆစ္ၾကည့္ၿပီးၿပီ...။ ကဗ်ာဆရာက နားလည္စြာ တဟားဟား ရယ္ေပမယ့္.. မရဖူးတဲ့။ ကၽြန္မ ေျခာက္လႀကီးေတာင္ ဒီမွာေနရမွာ...။
ေျမးကေလးေရ.... ၾကည့္ေနရင္းက မိုး႐ြာလာျပန္ၿပီ..။
ကၽြန္မ ဒီကိုေရာက္ေရာက္ခ်င္း သိတာနဲ႔ ေျပးလာ႐ွာတဲ့၊ ေမြးစားသား 'ေဘာေက်ာ္ကေလး' က မေန႔ညက ကၽြန္မဓါတ္ပံုေတြကို e-mail ကေန ပို႔ေပး႐ွာတာ သီခ်င္းေလးတပုဒ္ပါ၊ ပါလာတယ္ေလ။ အာဇာနည္ရဲ႔ သီခ်င္းေလးက၊ ေကာင္းလိုက္တာ၊ ဒီသီခ်င္းေလးကို ကၽြန္မ မၾကားခဲ့ဖူးပါလား...။
"xx သူစိမ္းေတြၾကားမွာxx လႈပ္႐ွားရင္းပဲသာxx ဒို႔ႏွစ္ဦး ရည္မွန္းတာxx ေမွ်ာ္လင့္ဆဲပါ"
"..ျပန္ဆံုႏိုင္မဲ့.. ေန႔ရက္ေလးေတြ မေရာက္ေသးခင္..."
"..လြမ္းရက္ေတြကို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔... ျဖတ္ေက်ာ္မွာ..." တဲ့။
ႏုႏုရည္-အင္း၀
၂၀ - ၆ - ၂၀၀၈။
KNUA (Korea)
No comments:
Post a Comment