Sunday, July 20, 2008

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔မ်ားစြာ ဒီလိုနဲ႔ပဲ မအိုခ်င္ခဲ့ၾက
ေရးသူ - ၿငိမ္းေအးအိမ္


ဒီလိုနဲ႔ပဲ ခုေနခါ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အသက္တစံုတရာ ရခဲ့ၿပီ။
ဆိုရရင္ အိုခဲ့ၿပီ။
ငယ္ဘ၀လည္း လြန္ခဲ့ ...။ ႐ြယ္ဘ၀လည္း ကၽြံခဲ့။
ကၽြန္ေတာ္က ျဖစ္ခ့ဲတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ သားသမီးေတြေသာ္မွ အေတာင္အလက္ စံုၾကေတာ့ မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ထိ ေရာက္ခဲ့ပါသလဲ။ ဘယ္ခရီး ေပါက္ခဲ့ပါသလဲ။ ဘယ္လမ္းက ေလွ်ာက္ခဲ့မိပါသလဲ။
အခု တင္ဆက္ေနတဲ့ အေရးအသားေတြဟာ ကဗ်ာတပုဒ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္လာ ခဲ့တဲ့ ခံစားမႈကေန ကိုယ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးတဲ့ ႏွစ္သကၠရာဇ္နဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ တခ်ိဳ႔တေလ အေၾကာင္း ေရးဖြဲ႔မိတာပါလို႔ ႀကိဳတင္၀န္ခံထား လိုပါတယ္။
ကိုယ့္ဘ၀ကို ေရာက္ရာေနရာက လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ေနမိျခင္းမွာ အေမာေတြ ပါတယ္။ ေျခစံု ရပ္မိထားတဲ့ ရက္စြဲေတြရဲ႔ အေ႐ွ႔ကိုပဲ ေမွ်ာ္ေမွ်ာ္၊ အေနာက္ကိုပဲ ေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ေပါ့။ ယံုပါ မိတ္ေဆြ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္မွာ အေမာေတြ ႐ြာေနတယ္။ သည္းသည္းခက္ခက္နဲ႔ ရက္ရက္ စက္စက္ႀကီးကို ႐ြာက်ေနတာပါ။


တၿပိဳင္နက္မွာပဲ ဖားဖိုလို ဒီရင္အံုႀကီးထဲမွာ ေနထိန္ထိန္သာ လင္းလက္ပူက်က္ေနတဲ့ ခံစားမႈတမ်ိဳးလည္း ပါ႐ွိေနျပန္ေသးတယ္။ အဲဒီ ခံစားမႈကေတာ့ ကိုယ္ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးတဲ့ ဒါမွ မဟုတ္ ကိုယ္ေ႐ြးခ်ယ္မိခဲ့ဖူးတဲ့ ကိုယ့္သမိုင္းအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာင္တမရျခင္း။ ဘြာ မခတ္ျခင္းပါပဲ။
ကိုယ္ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့မႈကို ဘယ္ေတာ့မွ ေနာင္တမရခဲ့ျခင္းေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္မွာ တလက္လက္ လင္းဆဲ။ မီးျပင္း ပန္းပဲဖိုတခုက မီးခဲ မီးလွ်ံမ်ားလို တဖ်စ္ဖ်စ္ျမည္ ေလာင္ကၽြမ္း ဆဲ။ မင္းမွားခဲ့တယ္ေဟ့လို႔ ေျပာမယ့္ပါးစပ္နဲ႔ ၾကည့္မယ့္ မ်က္လံုးေတြကို ေဒါသမပါပဲ ေအးစက္စက္ မာေက်ာေက်ာ ျပန္ၾကည့္တတ္ျမဲ။
လြန္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ သကၠရာဇ္ႏွစ္မ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေဘာ္႐ွီဗစ္ တေယာက္အျဖစ္၊ ကြန္ျမဴနစ္ တေယာက္အျဖစ္၊ ဆာရီယယ္လစ္အျဖစ္၊ ဟ်ဴမင္နစ္ဇင္အျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ လစ္ဘရယ္အစ္ဇင္တေယာက္အျဖစ္ တစံုတခု ေ႐ြးခ်ယ္မိေကာင္း ေ႐ြးခ်ယ္ျဖစ္ခဲ့ပါ လိမ့္မယ္။ ဘယ္အက်ႌ၊ ဘယ္တံဆိပ္ကိုပဲ ၀တ္ဆင္ခဲ့ ၀တ္ဆင္ခဲ့ ဒီအခ်ိန္ ဒီကာလမွာ ဒီလို ၀တ္ဆင္ခဲ့မိေလျခင္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေနာင္တ မရခဲ့ပါ။ ငယ္ငယ္တုန္းကမွ ကြန္ျမဴနစ္ မျဖစ္ခဲ့ဘူး ရင္ သူရဲေဘာေၾကာင္သူ၊ အသက္ေလးဆယ္ ေက်ာ္လို႔မွ ကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္ေနေသးရင္ေတာ့ အေတာ္တံုးအ, သူဆိုသလား အူေၾကာင္က်ား စကားတခြန္းကိုလည္း ၾကားဖူးခဲ့။ လက္ခံသင့္တဲ့ အေျပာင္းအလဲကို လက္ခံ၀ံ့တဲ့ အသိဥာဏ္နဲ႔ ကိုယ့္တည္႐ွိခဲ့မႈကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေက်ေက်နပ္နပ္ သိမွတ္ျပဳရဲတဲ့ ယံုၾကည္ျခင္းမ်ားအေၾကာင္း သင္ခန္းစာသစ္ တခု ျပင္ဆင္ၿပီး သင္ၾကားေပးရမွာလား။ တခ်ိဳ႔ ပါးစပ္ေတြဟာ သူတို႔ ခံတြင္းေတြ အနံ႔အသက္ မေကာင္းေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္မသိလိုက္ၾက။ "မင္းယံုၾကည္ခဲ့တဲ့ စနစ္ႀကီး က်ဆံုးသြားၿပီကြ" လို႔ အာလုပ္သံႀကီးနဲ႔ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ေလွာင္ရယ္ ရယ္ခဲ့သူေတြနဲ႔လည္း ဆံုခဲ့ဖူးရဲ႔။ အေလွာင္ အေျပာင္လည္း ခံခဲ့ရဖူးပါရဲ႔။ သူတို႔ ၫႊန္းဆိုတဲ့ စနစ္ႀကီးဟာ သားသတ္လက္နက္ မဟုတ္ ေၾကာင္း၊ ကမၻာဖ်က္ဗံုးတလံုး မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဓါးစားခံ အျပည့္တင္ေဆာင္၊ ဆီအျပည့္ျဖည့္ ထားၿပီး ဒဗလ်ဴတီစီကို ၀င္တိုက္ခဲ့တဲ့ ေလယာဥ္တစီးလည္း မဟုတ္ေၾကာင္း ေလွာင္ေျပာင္သူ ေတြ သတိမမူမိခဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ သူ႔ေ႐ွ႔ေမွာက္မွာ အသက္႐ွင္လ်က္ ႐ွိေနေသးတာကို ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့။ စႀက္ာတံဆိပ္တခုရဲ႔ ရက္စက္မႈ၊ ကင္ဒိုဓါးတေခ်ာင္းရဲ႔ ရန္လိုမႈေတြနဲ႔ စပါးတားကပ္စ္ေခတ္က ကၽြန္ျပဳသူေတြရဲ႔ ၾကာပြတ္သြားကို အသက္ေသြးေပး ဆန္႔က်င္ခဲ့သူေတြရဲ႔ ၀ိဥာဥ္ေတြမွာ ေနာင္တ မပါခဲ့ဘူးဆိုတာ ဘယ္သူ႔ကို ဘယ္လို ေျပာျပရပါ့မလဲ။ ခက္တာက ေစာင္းသမားေတြဟာ သူ႔ တူရိယာကို ဘယ္နားမွာသာ တီးခတ္သင့္ေၾကာင္း သိေနၾကတာပါပဲ။
တခ်ိဳ႔က နည္းနည္းေ၀းတယ္။ တခ်ိဳ႔က ေ၀းခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ၾကတယ္။ ေလးျဖဴရဲ႔ ပါ၀ါျပည့္ျပည့္ အသံႀကီးကို သိပ္သေဘာက်တာပဲ။ ႐ူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္မေနနဲ႔ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းက သူ႔အသံနဲ႔ သိပ္လိုက္ဖက္တယ္။
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မအိုခ်င္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ အိုခဲ့ၿပီ။ အိုၿပီဆိုတာ ကိုယ္ေလွ်ာက္ဖူးတဲ့ ငယ္ဘ၀က လမ္းေတြကို ျပန္ငဲ့ၾကည့္မိတယ္။ ကိုယ္နဲ႔အတူ ပခံုးယွဥ္ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ လူေတြကို လည္း ျပန္အမွတ္ရတယ္။ အနာဂါတ္ကို သြက္သြက္လက္လက္ မလွမ္းႏိုင္ေတာ့တဲ့အခါ တက္တက္ႂကြႂကြ ေျခလွမ္းခ်ဖူးခဲ့တဲ့ အတိတ္ရက္ေတြကို မ်က္ေစ့တဆံုး လွမ္းၾကည့္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွ်ာက္ခဲ့ ေရာက္ခဲ့ ၿပီးသမွ်လမ္းဟာ အမွန္ခ်ည္းလားဆိုတာ မဟုတ္။ တက္ႂကြမႈေတြနဲ႔ခ်ည့္လား ဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္။ ပ်င္းရိျခင္းေတြနဲ႔ ေလးတိေလးကန္လား ဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္။ ဘ၀အခ်ိဳရည္ကို တခ်ိန္လံုး အာသာရမၼက္ျပင္းခဲ့ၾကသလား ဆိုျပန္ေတာ့ မမွန္။ အားလံုးဟာ အခ်ိန္အခါအလိုက္၊ အေျခအေနအလိုက္၊ စိတ္ခံစားမႈအလိုက္ မိုးဦးတိမ္ေတြလို ေျပာင္းလြယ္ ေ႐ြ႔လြယ္ ခဲ့ဖူးတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ (လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးသူမ်ားကိုယ္တိုင္) အဲသလို ျပန္ၾကည့္မိ႐ံု မက၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ငယ္႐ြယ္သူ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ျပန္ၾကည့္ေနရတာ ေတြ႔ရျပန္တယ္။ သူတို႔ဟာ ေ႐ွ႔ဆက္ေလွ်ာက္ၾကည့္မယ့္ (ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္း မဟုတ္တဲ့) လမ္းေတြကို ၾကည့္ေမွ်ာ္ေနၾကသလို၊ သူတို႔ေနာင္ေတာ္ေတြ ေလွ်ာက္ဖူးတဲ့ လမ္းကိုလည္း လွမ္းၾကည့္ေနျပန္တယ္။ ဒီအၾကည့္ေတြမွာ သံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔လား။ သံသယနဲ႔ ၾကည့္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလူႀကီးေတြ လမ္းမွန္ ကမ္းမွန္မွ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကရဲ႔လား ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။ ဒီလူႀကီးေတြ ငါတို႔ ဆက္ေလွ်ာက္မယ့္ လမ္းကို ေကာင္းေကာင္းကန္းကန္း မွန္မွန္ကန္ကန္ ေဖာက္ေပးခဲ့ၾကရဲ႔လားဆိုတ့ဲ အေတြးမ်ိဳး ေတြ နဲ႔ေပါ့။
အဲဒီလိုမိ်ဳး ခံစားခ်က္ကို ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ထုတ္၊ ဇူလိုင္လထုတ္ "ပိေတာက္ပြင့္သစ္" မဂၢဇင္းထဲက 'လႊမ္း႐ံု' ရဲ႔ "ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုပဲ အိုေတာ့မယ္" ကဗ်ာမွာ သြားေတြ႔လိုက္မိပါတယ္။
ဒီကဗ်ာဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတာ္ေတာ္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထိမွန္ခဲ့တယ္။ ကိုယ္လံုးတီး ခၽြတ္ထားတဲ့ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ကို မွန္ထဲမွာ အတိုင္းသားႀကီး ျပန္ျမင္လိုက္ရသလိုပါပဲ။
ဆရာ 'လႊမ္း႐ံု'ရဲ႔ ကဗ်ာေပၚမွာ ခံစားရတာေတြကို မေျပာခင္ သူ႔ကဗ်ာကို အရသာမပ်က္ အရင္းတိုင္းေလး ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ အနက္၀ွက္ မပါ၊ ပံုဖ်က္ထားျခင္းမ႐ွိတဲ့ ကဗ်ာေလးမို႔ အလြယ္နားလည္ ခံစားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
တစိမ့္စိမ့္ ေတြးယူတဲ့အခါ တဦးနဲ႔တဦး အသက္အ႐ြယ္ ကြာျခားမႈ၊ ေ႐ြးေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ လမ္း ကြာဟမႈေတြ အရပဲ 'အို' သြားၾကေတာ့မလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ ညက္ညက္ ကေလးနဲ႔ နက္နက္ထိုးစိုက္၀င္ေရာက္လာတဲ့ ဓါးခ်က္ပါပဲ။
အသက္သံုးဆယ္အ႐ြယ္ ကဗ်ာဆရာဟာ ဘ၀ရဲ႔ ၾကားဘူတာ တည့္တည့္ေလာက္မွာ ရပ္ၿပီး သူ႔ခရီးရဲ႔ ေ႐ွ႔ေနာက္ကို ဆင္ျခင္ေနပံုပါပဲ။

ခင္ဗ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုပဲ အိုေတာ့မယ္

ဒီလိုပဲ
ခင္ဗ်ားတို႔ ေတြးခဲ့ေခၚခဲ့သလိုပဲ
ခင္ဗ်ားတို႔ ထူးဆန္းခဲ့သလိုပဲ
ခင္ဗ်ားတို႔ ႐ိုးအီခဲ့သလိုပဲ
အီရတ္ဆီ အေပ်ာ္ခရီးထြက္ဖို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ မစဥ္းစားခဲ့သလိုပဲ
ပိုက္ဆံမ႐ွိတဲ့ရက္မွာ အႏုပဋိေလာမကို
အတည္ေပါက္႐ြတ္ခဲ့သလိုပဲ
ခင္ဗ်ားငိုခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ္ရယ္ခဲ့ဖူးသလိုပဲ
အသည္းအသန္လုစီးရတဲ့ ဘတ္စ္ေပၚ
(၇၀)ေက်ာ္အဖြားႀကီးလည္း
မညည္းေတာ့သလိုပဲ
မိန္းမတေယာက္႐ွိဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း
ေသြးသားက ေတာင္းဆိုခဲ့သလိုပဲ
နတ္ပြဲလည္းႀကိဳက္ ခ်ဥ္ငန္စပ္လည္းႀကိဳက္
မ႐ွက္တ႐ွက္ေလး ေဖာ္ရမွာႀကိဳက္တဲ့
ေခတ္ေပၚမိန္းမမ်ားရဲ႔ လူရာ၀င္သေလာက္ပါပဲ
ေျခတဖက္ျပတ္သြားတဲ့
ကေလးတေယာက္ရဲ႔ အနာဂတ္ကို
ကမၻာႀကီး စဥ္းစားမေပးသလိုပဲ
ခင္ဗ်ားေနခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ္မေသခ်င္ေသးသလိုပဲ
ဘယ္လိုေနေန အျပစ္မလြတ္တဲ့
ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႔ ခ်ံဳးပြဲခ်ဟာသေတြလိုပဲ
ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ ႐ြံ႔မွာေၾကာက္ၿပီး
ကိုယ့္အေၾကာင္းမေရာက္ေအာင္ေတြးခ့ဲသလိုပဲ
ခင္ဗ်ားလည္း ထမင္းဆာေနသလို
ကၽြန္ေတာ္လည္း ကားခိုးစီးခဲ့သလိုပဲ
ဒီလိုပဲ
ခင္ဗ်ားေျပာခဲ့သလိုပဲ
ခင္ဗ်ားေလွ်ာက္ခဲ့သလိုပဲ
ခင္ဗ်ားေကာက္က်စ္ခဲ့သလိုပဲ
ခင္ဗ်ားပန္းပြင့္ခဲ့သလိုပဲ
ခင္ဗ်ားေန၀င္ခဲ့သလိုပဲ
ခင္ဗ်ားမိုးမလင္းခဲ့သလိုပဲ
ဘ၀ကို ေပ်ာ္သလိုၾကာခိုခဲ့တဲ့
အႏွစ္(၃၀)
ဒီလိုပဲ
ခင္ဗ်ားထင္တဲ့အတိုင္းပဲ
ဟိုေရာက္ဒီေရာက္နဲ႔
ဘယ္မွမေရာက္ခဲ့တာလည္း
အတူတူပဲ။

လႊမ္း႐ံု

ကဗ်ာဖတ္ၿပီး သြားတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ ေျပာခ်င္တာေတြ ျမစ္တစင္းမက စီးဆင္းခဲ့ ေပမယ့္၊ ေျပာလို႔မျဖစ္တာ၊ ေျပာလို႔ မထြက္တာေတြလည္း ေတာင္တန္းတခုမက ျမင့္ပံုေနခဲ့ တယ္။
ကဗ်ာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ၾကားမွာ (ကဗ်ာဆရာရဲ႔ ႏွလံုးသားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ခံစားမႈမ်ား ၾကားမွာလည္း ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္) အသံထြက္ ေဖာ္ျပလို႔မရတဲ့ စကားေတြ တၿမိဳ႔စာမက တည္ခဲ့တယ္။
အ႐ြယ္ေရာက္စ ကာလေတြ ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ တခုခုကို ေတြးေခၚတာ အမွန္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ စမ္းတ၀ါး၀ါးနဲ႔ လမ္း႐ွာေနၾကတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ တုန္းကေတာ့ ေတြ႔ျမင္သမွ်၊ ကိုယ္မသိေသးသမွ် အားလံုးဟာလည္း အထူးအဆန္းေတြ ျဖစ္ခဲ့တာပဲ။ ဘာမဆို အလြယ္တကူ စုပ္ယူမ်ိဳခ်လက္ခံလိုက္ဖို႔ အသင့္ျဖစ္ေနခဲ့တဲ့ ငယ္ဘ၀ေတြပါပဲ။ ကိုယ့္ဘက္က အမွန္တရားလို႔ ထင္တဲ့ဟာနဲ႔ အရာရာကို ပစ္လဲလိုက္ဖို႔ နည္းနည္းမွ ၀န္မေလးခဲ့တဲ့ လြမ္းစရာ အခ်ိန္ေလးေတြေပါ့။
သစ္ျခင္းလို႔ ကိုယ္ယူဆခဲ့တာ မွန္သမွ်နဲ႔ လင္ကိုယ္မယားလို ႏွစ္႐ွည္လမ်ား ေပါင္းဖက္ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ေနာက္ အဲဒီ အသစ္ေတြဟာ မသစ္ျပန္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္က ႐ိုးအီလြယ္ခဲ့ၾကသလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံထား႐ွိမႈေတြ ကိုယ္၌က ပ်င္းရိစရာ ေကာင္းလြန္းေအာင္ ေခါက္႐ိုးေၾကေနခဲ့ၾကတာလား။
တခ်ိဳ႔တေလက ငယ္ႏုစိတ္တခုတည္းနဲ႔ (ဘာကိုမွ တိတိက်က် မယ္မယ္ရရ မဆုပ္ကိုင္ လိုက္ႏိုင္ေသးခင္) "ႀကိဳးၾကာငွက္တို႔ရဲ႔ မိုင္ေထာင္ခ်ီခရီးစဥ္" ဆိုတဲ့ သံစဥ္ စာသားေလးအတိုင္း အၿပိဳင္းၿပိဳင္း ထပ်ံၾကတယ္။
အမ်ားစုကေတာ့ ေသပန္းေတြ ပြင့္ေနတဲ့ ပူ႐ွ႐ွ ေန႔လည္ခင္း တခုဆီကို ယဥ္တစီးစီးနဲ႔ အခမဲ့ ပို႔ေပးပါ့မယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ အဲဒီမွာျဖင့္ သစ္ဆန္းမွာပဲ ဆိုၿပီး သြားၾကည့္ခ်င္စိတ္ မ႐ွိခဲ့ၾကပါဘူး။ ေျခမ ခလုပ္တိုက္ရင္ေတာင္ 'အေမ' တၿပီး နာတတ္ၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ ဟာ က်ည္ဆံမွန္ရင္ အေတာ္နာက်င္မွာပဲလို႔ေတာ့ ေတြးေတာမိတတ္ၾကပါတယ္။ အဲသလို ေနရာမ်ိဳးဆီ အေပ်ာ္ခရီးထြက္ဖို႔ ျငင္းဆန္ခဲ့တတ္တာပါပဲ။
ဘ၀အိုးထဲမွာ အတၱနဲ႔ပရ ဘယ္အခ်ိဳးနဲ႔ ေရာေမႊ စပ္ဟပ္ ခဲ့ပါသလဲ။
ဒါေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႐ြယ္စဥ္တုန္းက စိတ္အေျခအေနပါ။ ကဗ်ာဆရာက(... သလိုပဲ) ေတြ ထပ္ထပ္သံုးျပသြားေတာ့ သူတို႔အေျခအေန (ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ရဲ႔ အေျခအေန) ကလည္း ထူးမျခားနားပါလားလို႔ သတိထားမိတယ္။ ႏွစ္ကာလေတြဟာ အ႐ွိန္နဲ႔ ေ႐ြ႔လ်ားသြားေပမယ့္ အေျခအေနႀကီးကေတာ့ ၾကပ္ခဲႀကီး ျဖစ္က်န္ေနတာလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြးခဲ့သလို သူတို႔ ဘာလို႔ ေတြးေတာၾကတာလဲ။ တခုေတာ့ ႐ွိပါတယ္။ ဒီေန႔မွာေတာ့ ဘယ္လူငယ္မွ အႏုပဋိေလာမကို ႐ြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ မေနေလာက္ေတာ့ဘူး ထင္ပါရဲ႔။ ဒါဟာလည္း အႏုပဋိေလာမႀကီး မွားေနလို႔ေတာ့ မျဖစ္တန္ပါ။ ေခတ္လိႈင္းဟာ အဲဒီ တံတိုင္းႀကီးကို ေက်ာ္လႊားဖံုးလႊမ္းသြားလိုက္တာပဲလို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။
ကဗ်ာဆရာ သံုးျပသြားတာေလးကေတာ့ လွလြန္းတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ဘ၀ ၾကားေနက် 'ပစၥည္းမဲ့လူတန္းစား'၊ 'အႏုပဋိေလာမ' ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရေတြဟာ ေကာ္ေကာင္း ေကာင္းနဲ႔ အကပ္ခံထားရတဲ့ စာလံုးေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ဥမမယ္စာမေျမာက္ ပညာတတ္ ေပါက္စေလးေတြထဲမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆံုး႐ႈံးစရာဆိုလို႔ ေႏွာင္ႀကိဳးကလြဲရင္ ဘာမွမ႐ွိတဲ့ တကယ့္ပစၥည္းမဲ့ေတြလို ထင္ၿပီး အတည္ေပါက္နဲ႔ အႏုပဋိေလာမဂါထာကို ႐ြတ္ခဲ့ဖူးသူေတြ မ်ားၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီေခတ္ အဲဒီအေျခအေနက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သူလွမ္းျမင္ ၾကည့္ၿပီး ေျပာသြားတာေလးကေတာ့

ပိုက္ဆံမ႐ွိတဲ့ရက္မွာ အႏုပဋိေလာမကို
အတည္ေပါက္႐ြတ္ခဲ့သလိုပဲ

'ပိုက္ဆံမ႐ွိတဲ့ရက္မွာ' ဆိုတာ ဆင္းရဲစဥ္က အေျခအေနကို ေျပာတာေနမွာ။ အဲဒီတုန္းက အႏုပဋိေလာမကို အတည္ေပါက္႐ြတ္ခဲ့ၾကသူေတြဟာ၊ ႏွစ္ေတြ အေတာ္ၾကာ ၿပီးေနာက္၊ အေျပာင္းလဲေတြေအာက္ ေရာက္သြားၾကၿပီးေနာက္ ပိုက္ဆံေတြ (သို႔မဟုတ္) ရာထူးရာခံ အခြင့္အလမ္းေတြ ရ႐ွိသြားတဲ့ ေနာက္မ်ားမွာ။
(အဲဒီ ၀ါက်ကို ေရးေနမိတုန္းမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာၿမိဳ႔ေလးေတြမွာ ေတြ႔ရတတ္တဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ေၾကာ္ျငာ လွည္းကေလးဆီက အသံကို ၾကားေယာင္လာမိပါတယ္။ ေငြေရာင္ပိတ္ကား ေပၚမွာ ဆက္လက္႐ႈစားၾကပါခင္ဗ်ား ဆိုတဲ့အသံပါ)
ငိုၾက၊ ရယ္ၾက၊ ၾကည္ႏူးၾက၊ ေၾကကြဲၾက၊ ေဒါသျဖစ္ၾက၊ သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့ၾကနဲ႔ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ ဘ၀လြင္ျပင္ထဲ သူသူငါငါလို ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ ျဖတ္သန္းသြားလာေနၾကတဲ့ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္ ေတြကို "ခင္ဗ်ားငိုခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ္ရယ္ခဲ့ဖူးသလိုပဲ" ဆိုတာကေလးနဲ႔ ကားဆက္ေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ "အသည္းအသန္လုစီးရတဲ့ ဘတ္စ္ေပၚ (၇၀) ေက်ာ္အဘြားႀကီးလည္း မညည္း ေတာ့ သလိုပဲ" လို႔ ဘ၀တနံတလ်ားကို ဇြန္းေအာက္ (Zoom Out) လုပ္ၿပီး၊ အေ၀းျမင္နဲ႔ လွစ္ကနဲ တခ်က္ျပသလိုက္တဲ့အခါ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ထဲမွာ (ႏွစ္ေပါင္း ၇၀) (အသည္းအသန္ လုစီးရတဲ့ ဘတ္စ္ကား) (မညည္းညဴတတ္ေတာ့္တဲ့၊ ညည္းညဴျခင္းေ၀ါဟာရမ်ားကို ေမ့ေလ်ာ့ ေနတဲ့ႏႈတ္ခမ္း) (ေန႔မ်ား) (ညမ်ား) (ေျခာက္ေသြ႔ ပူျပင္း စြတ္စိုရာသီမ်ား) (ကိုယ္နံ႔မ်ား) (ဆူေငါက္သံ ေအာ္သံမ်ား) (ဘယ္ေငးေနမွန္းမသိတဲ့ ဆံုခ်က္မဲ့ ရီေ၀ေ၀ မ်က္လံုးမ်ား) (စစ္ႀကိဳေခတ္ အင္ဂ်င္ေဟာင္းတလံုးဆီက မခ်ိမဆန္႔ေအာ္႐ုန္းသံ) (တြန္႔ေၾကေနေသာ အ၀တ္ အထည္မ်ား) (လိုရာအခ်ိန္မီ ေရာက္လိုစိတ္နဲ႔ နာရီခဏခဏ ၾကည့္တတ္သူမ်ား) စသျဖင့္ ျဖတ္ပိုင္းျဖတ္စေတြဟာ တလက္လက္ ေပၚလာတယ္။ စပ္ထည္စေတြနဲ႔ ခ်ဳပ္လုပ္ျပသတဲ့ ဘ၀ အမည္ရ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ကို ရပ္ၾကည့္ေနရသလိုပဲ။
ငယ္စဥ္ကေန ႐ြယ္စဥ္ဘ၀ကို ကူးေျပာင္းတဲ့အခိုက္မွာ ဘာေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါသလဲ။
တကယ့္ ရက္စြဲခါးခါးေတြကို စားသံုးခဲ့ရတဲ့၊ ျပတင္းေပါက္က်ဥ္းက်ဥ္းက ေပ်ာ္က်လာတဲ့ လေရာင္ကို လက္ခုပ္နဲ႔ ခံေသာက္ၾကရတဲ့ ၁၉၇၀ ေက်ာ္ကာလတ၀ိုက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုးလိုလိုဟာ အသက္ (၂၀) မျပည့္ေသးသူနဲ႔ ေက်ာ္႐ံုေလးသာ ႐ွိေသးသူေတြ ျဖစ္ၾက တယ္။ အဲဒီကေန (၈၀) ဆီ စြန္းစမွာ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ လက္တြဲေဖာ္ေတြနဲ႔ ျဖစ္သြားၾကတယ္။ ခ်စ္ျခင္းက ေတာင္းဆိုခဲ့တာလား၊ ေသြးသားက မ်က္စိေမွာက္ခဲ့တာလား၊ သုေတသနျပဳဖို႔ေတာ့ မလြယ္ကူလွပါ။ အဲဒီေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႔ ဘ၀ေတြဟာ လူႀကီး ျဖစ္သြားခဲ့ၾကသလား။ လူရာ၀င္ခဲ့ၾကသလား။ ကိုယ္မျမင္တဲ့၊ ကိုယ္မခ်ႏိုင္တဲ့ မွတ္ခ်က္ကို ကဗ်ာဆရာက ေဟာသလို ေျပာခဲ့တယ္။

"မိန္းမတေယာက္႐ွိဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း
ေသြးသားက ေတာင္းဆိုခဲ့သလိုပဲ
နတ္ပြဲလည္းႀကိဳက္ ခ်ဥ္ငန္စပ္လည္းႀကိဳက္
မ႐ွက္တ႐ွက္ေလး ေဖာ္ရမွာႀကိဳက္တဲ့
ေခတ္ေပၚမိန္းကေလးမ်ားရဲ႔ လူရာ၀င္သေလာက္ပါပဲ"

လံုေလာက္ပါရဲ႔။ သူမွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့သလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ေထာင္ရက္သား က်ၿပီးေနာက္ လူရာ၀င္မႈဟာလည္း ဒိထက္ နည္းနည္းေလးမွ် ပိုခဲ့မယ္ မထင္ပါ။ ဒီေလာက္ပါပဲ လူရာ၀င္ခဲ့ၾကပံုက။
အဲဒီေနာက္ သူဆက္ေရးတဲ့ ေဟာဒီအပိုဒ္ဟာ အိမ္ေထာင္ရက္သား က်ျခင္းနဲ႔ ဆက္စပ္လိုက္ေလသလား။ သီးျခားေျပာလိုတဲ့ အခ်က္တခုေပလား။ မေသခ်ာေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တုန္းကေတာ့ ပ်ံသန္းမယ့္ငွက္အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႔ ေတာင္ပံေတြဟာ အိမ္ေထာင္ ေရးျမႇားမွန္ၿပီး အပိုင္းပိုင္းက်ိဳးခဲ့တာ ျမင္ခဲ့ရတယ္။

"ေျခတဖက္ျပတ္သြားတဲ့
ကေလးတေယာက္ရဲ႔ အနာဂတ္ကို
ကမၻာႀကီး စဥ္းစားမေပးသလိုပဲ"

တကယ္ေတာ့ ကမၻာႀကီးက ဘယ္သူ႔အတြက္မွ မစဥ္းစားေပးပါ။ (၂၄)နာရီ စည္းခ်က္ ထဲမွာ တိတိက်က်၀င္ေအာင္ ခ်ိန္မွတ္၊ သူ႔တိမ္မွ်င္ ဂါ၀န္ႀကီးေတြကို ကားကနဲျဖစ္ေအာင္ ေ၀ွ႔ယမ္းျပရင္း၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ကခုန္ေနတာပါပဲ။ သူ႔အလုပ္ သူလုပ္၊ သူ႔အထုပ္နဲ႔သူ ဟုတ္ေနတာပါ။
ကမၻာႀကီးေပၚမွာ ေနထိုင္ရင္း ႐ုန္းကန္ေနၾကတဲ့ လူသားဆိုတဲ့ သတၱ၀ါေတြမွာသာ လူ႔မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ စဥ္းစားေနၾက၊ စဥ္းစားပံုမတူ၊ အားထုတ္ပံုမတူ၊ ညီၫြတ္ျခင္းမတူ၊ စနစ္မတူမႈ ၾကားမွာ မတူတဲ့အေျဖေတြ ထြက္ထြက္လာေနၾကတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အခ်ိဳတလုပ္ စားရရင္လည္း အဲဒါကို ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြးခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမ်ိဳးနြယ္ေတြ ေၾကာင့္ပါပဲ။ အခါးတခြက္ ေသာက္ခဲ့ရရင္လည္း သူတို႔ေၾကာင့္ပါပဲ။ တခုေတာ့ ႐ွိပါတယ္။ အဲဒီ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံစားေနရတဲ့ ရလဒ္အားလံုးဟာ ကိုယ္အပါအ၀င္ ကိုယ္နဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ လူသားအားလံုးရဲ႔အစြမ္းအစ အားလံုးနဲ႔ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္းေတြလည္း ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာ မေမ့သင့္ဘူး ထင္ပါရဲ႔။
နတ္သုဒၶါ တခြက္ စားခ်င္ရင္ေတာ့ အဲသဟာ ႐ွိရာ အရပ္ကို မေလွ်ာ့ေသာဇြဲနဲ႔ အေၾကာက္တရားမဲ့စြာ ေရာက္ေအာင္သြားတတ္ဖို႔ေတာ့ လိုပါလိမ့္မယ္။

"ခင္ဗ်ားေနခဲ့သလို ကၽြန္ေတာ္မေသခ်င္ေသးသလိုပဲ
ဘယ္လိုေနေန အျပစ္ကမလြတ္တဲ့
ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႔ ခ်ဳန္းပြဲခ် ဟာသေတြလိုပဲ
ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ ႐ြံမွာေၾကာက္ၿပီး
ကိုယ့္အေၾကာင္းမေရာက္ေအာင္ေတြးခဲ့သလို"

ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဒီဒြႏၵရာႀကီးအလယ္မွာ ကိုယ့္႐ွင္သန္မႈ ကိုယ့္တည္႐ွိမႈ တခုတည္း အတြက္ကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး ရက္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီးၿပီလဲ။ ၀ပ္က်င္းေတြ ဘယ္ေလာက္ခိုင္ခိုင္ တည္ေဆာက္ၿပီးခဲ့ ၾကပါၿပီလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ ေနခ်င္ခဲ့တာလဲ ဘ၀ကို ခင္တြယ္လို႔ပါပဲ။ ခင္ဗ်ားမေသခ်င္တာလဲ ဘ၀ကို ခင္တြယ္လြန္းလို႔ပါပဲ။ အဲဒီ ခင္တြယ္စိတ္၊ ခ်စ္တဲ့စိတ္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ဘ၀ေတြကေရာ ဘယ္ေလာက္ ဟန္က်ေနခဲ့ၿပီလဲ။ ဘယ္ေလာက္ အျပစ္ကင္းစင္ ေနခဲ့ပါသလဲ။ တခါတရံေပါင္း မ်ားစြာမက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပိုင္ဆိုင္ေနတဲ့ ဘ၀ေတြကိုေရာ၊ ကိုယ့္စိတ္ရဲ႔ ဟိုးအတြင္းပိုင္းကိုပါ ပက္ပက္စက္စက္ ႐ြံမုန္းခဲ့ရ တာေတြ ႀကံဳဖူးမွာပါ။ ကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ႐ြံမုန္းမွာေၾကာက္ၿပီး ပုန္းခိုရာက်င္းအျဖစ္ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္ျပန္မေတြးမိတဲ့ ရက္ေတြကို အမွတ္ထင္ထင္ ဖြဲ႔ျပခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာကို ကၽြန္ေတာ္က လွမ္းၿပံဳးျပလိုက္မိပါတယ္။
စာေၾကာင္းေရ (၄၀)ကို ပုဒ္ျဖတ္၊ ပုဒ္မ မတပ္ပဲ တဆက္တည္း ေရးျပထားတဲ့ ကဗ်ာရဲ႔ ေနာက္ဆံုး စာေၾကာင္းေတြမွာေတာ့ ကဗ်ာဆရာ (သူနဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္ေတြကို ကိုယ္စားျပဳထားတာ လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္) ရဲ႔ ဘ၀ဟာ ေ႐ွးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘ၀နဲ႔ ထူးၿပီးျခားနားမေနေတာ့ပါ။ စက္မႈစနစ္ ခ်ိဳ႔ယြင္းလို႔ ဒီနားတင္ပဲ တ၀ဲ၀ဲလည္ၿပီး ဒီအသံေတြခ်ည္း ထပ္ထပ္ထြက္ေနတဲ့ စီဒီတခ်ပ္လို ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ ကဗ်ာဆရာက တအံုတေႏြးေႏြး တအီလည္လည္ သူ႔ကိုယ္သူ စိတ္ပ်က္ျခင္းေတြ ႐ြာလည္ရင္း ဒီလိုေျပာခ်ခဲ့တယ္။

"ဘ၀ကို ေပ်ာ္သလို ၾကာခိုခဲ့တဲ့
အႏွစ္ (၃၀)
ဒီလိုပဲ
ခင္ဗ်ာထင္တဲ့အတိုင္းပဲ
ဟိုေရာက္ဒီေရာက္နဲ႔
ဘယ္မွမေရာက္ခဲ့တာလည္း
အတူတူပဲ"

ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေမြးဖြားလာကတည္းက ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဘ၀ကိုက မေလွ်ာက္လို႔မွ မျဖစ္တာကိုး။ ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ေတြ ၾကာခဲ့တယ္။ ဘယေရာက္ခဲ့ ဘယ္ထိေပါက္ခဲ့ ပါသလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို စနစ္တက် ေျဖဆိုဖို႔ရာမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖ၀ါးေတြေအာက္က မရပ္မနား ေလွ်ာက္ေနရတဲ့ လမ္းမႀကီးကို အရင္ငံု႔ၾကည့္ရပါလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလမ္းမႀကီးရဲ႔ ေခၚေဆာင္သြားရာ မိုးကုပ္စက္၀ိုင္းဆီ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရပါဦးမယ္။ သာမန္မ်က္လံုးနဲ႔ လွမ္းမျမင္ ႏိုင္တဲ့ လမ္းနဲ႔ ျပန္ဆက္ထားတဲ့စက္၀ိုင္းရဲ႔ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ....။ ကဗ်ာဆရာေရ ဒီလိုပံုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆက္လက္အိုမင္း ေနရပါဦးေတာ့မယ္။
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖစ္ျဖစ္ ခင္ဗ်ားတို႔ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုနဲ႔ပဲေတာ့ အိုခ်င္ခဲ့ၾကမွာ မဟုတ္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္ ခုေရးခဲ့တာဟာ ကိုယ္ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ကို ဂုဏ္ျပဳေဖာ္ထုတ္ ခ်ီးက်ဴးတဲ့ အေရးအသား မဟုတ္ပါ။ ႐ွင္းေနတဲ့ ကဗ်ာႀကီးကိုက ဘာသာျပန္တာ၊ ဖတ္ၫႊန္း ေရးတာလည္း မဟုတ္။ ကဗ်ာေ၀ဖန္ေရးက ပိုမဟုတ္ေသး။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ ေရာက္လာတဲ့ ဒီကဗ်ာရဲ႔ ႐ိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရတာေတြကို ခ်ေရးလိုက္တဲ့ ကဗ်ာဖတ္သူတဦးရဲ႔ ခံစားမႈသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတခါမွာ ကၽြန္ေတာ့္ခံစားမႈေတြဟာ ကဗ်ာဆရာရဲ႔ မူလဆိုလိုရင္းနဲ႔ လြဲရင္လည္း လြဲေခ်ာ္ေနမယ္။ ပြတ္တိုက္ ထိပါးမိတာ၊ တိုက္႐ိုက္၀င္သြားခဲ့တာလည္း ႐ွိေကာင္း ႐ွိမယ္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ကိစၥမ႐ွိပါ။ ကဗ်ာတပုဒ္ကို ကဗ်ာဆရာက ေရးထုတ္တယ္။ ေဖာ္ျပတယ္။ ဖတ္သူက ဖတ္ရတယ္။ ခံစားရတယ္။ ဒီကဗ်ာတပုဒ္ထဲကို ဖတ္လိုက္ရသူ အားလံုးရဲ႔ ခံစားမႈက ထပ္တူမက်ႏိုင္တာ အေသအခ်ာပါပဲ၊ ေရးဖြဲ႔ျဖင္း၊ ေဖာ္ထုတ္ျပျခင္း၊ ဖတ္႐ႈခံစားျခင္းဆိုတဲ့ အဲဒီ ျဖစ္စဥ္ ၿပီးေျမာက္တဲ့အခါ ကဗ်ာရဲ႔ အလုပ္ျပီးေျမာက္ပါတယ္။
ကဗ်ာတပုဒ္ဟာ သူ႔အလုပ္ ၿပီးေျမာက္ေပမယ့္ အဲဒီ ၿပီးေျမာက္မႈေနာက္က ရလာတဲ့ ရလဒ္ဟာ တူညီမႈ မ႐ွိႏိုင္တာေလးကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတိျပဳမိၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ မတူညီတဲ့ ရလဒ္ေပါင္း မ်ားစြာထဲက တခုဟာ အခုေရးမိခဲ့တဲ့ ေဟာဒီအေရးအသားပါပဲ။
ကဗ်ာဆရာ "လႊမ္း႐ံု" က်န္းမာ႐ႊင္လန္းစြာ အိုမင္းႏိုင္ပါေစ။

ၿငိမ္းေအးအိမ္
ပိေတာက္ပြင့္သစ္မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၉) ႏို၀င္ဘာ ၂၀၀၆ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။

No comments: