Sunday, November 2, 2008

အယ္ဒီတာႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ ယဥ္ေက်းမႈ
ေရးသူ- ဒဂုန္တာရာ


(က)
အယ္ဒီတာႏွင့္ လက္ဖက္ရည္
ဆိုင္ခ်င္မွ ဆိုင္မည္။ အယ္တီတာသည္ သူ႔အိမ္တြင္လည္း လက္ဖက္ရည္ေဖ်ာ္၍ ေသာက္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အယ္ဒီတာဘ၀ႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေတာ့ ဆိုင္ကို ဆိုင္သည္။ အယ္ဒီတာဘ၀ဆိုသည္မွာ အယ္ဒီတာဘ၀၏ စား၀တ္ေနေရးကို ဆိုလိုရင္းမဟုတ္။
သတင္းစာ၊ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ၏ ဘ၀ကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ လႈပ္႐ွားေနေသာ အယ္ဒီတာဘ၀။ အယ္ဒီတာစားပြဲတြင္ ထိုင္ကာ ၿငိမ္သက္ေန၍ မျဖစ္။ အယ္ဒီတာသည္ လူအမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ရမည္။ လူအမ်ား၏ ခံစားမႈကို သိရမည္။ စာေရး ဆရာမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ရမည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုသည္မွာ လူအမ်ား လြယ္လြယ္ကူကူ ထိေတြ႔ဆံုစည္းရာ ေနရာတခု။



ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္ အသက္ ၂၀ မတိုင္မီ ေက်ာင္းသားဘ၀က စာကေလး ေပကေလး ေတာက္တိုမယ္ရ ေရးရင္းက အယ္ဒီတာမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ခဲ့ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ စစ္ကိုင္းေက်ာင္းေဆာင္မွ ျဖတ္ကာ သထံုေက်ာင္းေဆာင္ေ႐ွ႔႐ွိ နဂါး ဘတ္စ္ကားကို စီးကာ ဆူးေလဘုရားလမ္းတြင္ ဆင္းလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဆူးေလဘုရား လမ္း႐ွိ ၀ိတိုရိယဘုရင္မ ပန္းျခံေ႐ွ႔ ဒဂုန္မဂၢဇင္းတိုက္သို႔ ၀င္သြားသည္။ ထပ္ခိုးေလးသို႔ တက္လိုက္ရသည္။ ထိုထပ္ခိုးေလးတြင္ အယ္ဒီတာ၏ အခန္း။ အယ္ဒီတာစားပြဲတြင္ ၾကာၾကာ ထိုင္ခ်င္မွ ထိုင္မည္။ ထိုအခါက ဒဂုန္မဂၢဇင္း အမႈေဆာင္အယ္ဒီတာမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ကိုလွဘူး၊ ကိုစန္းေငြ၊ ကိုခ်င္းစိန္(ေ႐ႊညာေမာင္) တို႔ႏွင့္ ေအာက္သို႔ဆင္းကာ ဆူးေလဘုရားလမ္း မွ ေကြ႔လိုက္ၿပီး ၃၂ လမ္းထိပ္႐ွိ သဟာယလက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔ အတူသြားၾကသည္။ သူတို႔ကေတာ့ လက္ဖက္ရည္မွာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မရင္းႏွီးခင္က လက္ဖက္ရည္ မွာသည္။ တငံုႏွစ္ငံုသာ ေသာက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က လက္ဖက္ရည္ သိပ္ေသာက္တတ္သူ မဟုတ္။
ေနာက္ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္း သိသြားေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဗီတာမို၊ ကိုကိုး စသည္တို႔ မွာတတ္သည္။ သူတို႔က နားလည္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္လာလွ်င္ ကိုခ်င္းစိန္က လက္ဖက္ရည္တိုက္ဗ်ာဟုေခၚၿပီး ေအာက္သို႔ ဆင္းတတ္သည္။ ကိုခ်င္းစိန္က ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ ႀကီးမည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္၍ စကားေကာင္းေနၾကစဥ္ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုေလး၊ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုဘရင္ႀကီးတို႔လည္း ေရာက္လာတတ္သည္။ သူတို႔ႏွင့္ ၀ိုင္းဖြဲ႔ၾကျပန္သည္။

(ခ)
၁၉၄၆ တြင္ ကၽြန္ေတာ္ တာရာမဂၢဇင္းထုတ္ေ၀ခဲ့ရာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ႏွင့္ မကင္းပဲ ျဖစ္ရျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ထံသို႔ လာၾကေသာ စာေရးဆရာမ်ားကို ခဏတျဖဳတ္ စကားေျပာၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔ ေခၚသြားတတ္သည္။ တာရာမဂၢဇင္းတည္ရာ ၁၄ လမ္း႐ွိ အခန္းသည္ က်ဥ္းသည္။ အိမ္တြင္လုပ္ထားေသာ အခန္းျဖစ္၍ အလုပ္မဆန္ပဲ အိမ္ဆန္ေနသည္။ ဧည့္သည္မ်ားကလည္း ဤအခန္းက်ဥ္းေလးတြင္ ၾကာ႐ွည္ စကားေျပာရန္ ဆႏၵ႐ွိခ်င္မွ ႐ွိမည္။ ကၽြန္ေတာ့္ထံတြင္ ေရးသားၾကေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ားကို ၁၄ လမ္းႏွင့္ကပ္ လ်က္ ေ႐ႊေတာင္တန္းထိပ္႐ွိ အီေကာ္ေနာမစ္ကဖီးသို႔ ေခၚသြားေလ့႐ွိသည္။
သည္ဆိုင္က ေကာ္ဖီေကာင္းသည္။ ေကာ္ဖီခပ္ခါးခါး ေဖ်ာ္တတ္သည္။ အိမ္မွာ စကားေျပာရသည္က သိပ္မလြတ္လပ္သလို ခံစားရသည္။ ျမင္ကြင္းကေတာ့ စိမ္းေနတတ္ သည္။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေတာ့ ျမင္ကြင္းက မစိမ္း။ လူအမ်ား ၀င္ထြက္ေနၾကသည္။ တစိမ္းမဆန္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ရသည္မွာ အရသာ႐ွိသည္ဟု ထင္မိသည္။
ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္၏ တာရာမဂၢဇင္းစာပံုႏွိပ္တိုက္မွာ ကိုင္းတန္းသို႔ ေ႐ႊ႔ေျပာင္းသြား ရာ ယင္းကိုင္းတန္းထိပ္တြင္လည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ႐ွိသည္။ ဤလက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔ လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားတတ္သည္။
ကိုင္းတန္းထိပ္တြင္ ေစတီတဆူ ႐ွိသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ရင္း ယင္းေစတီမွ ဆည္းလည္းသံ ၾကားရသည့္အခါ တမ်ိဳးခံစားရသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ေရာက္သြားေသာ အခါ လြတ္လပ္သြား၍ မိမိခံစားမႈကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာခ်င္လာသည္။ ကိုယ့္၀ိုင္းႏွင့္ ကိုယ္ အျခားသူမ်ားကိုလဲ ဂ႐ုစိုက္စရာမလို။ အိမ္တြင္က်ေတာ့ တမ်ိဳး။ အိမ္မွာေတာ့ အိမ္သူ အိမ္သားမ်ား ႐ွိေန၍ မလြတ္မလပ္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။
တာရာမဂၢဇင္းမွာ ၁၉၅၀တြင္ ရပ္စဲသြား၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၏ လင္းယုန္ဂ်ာနယ္၀ိုင္းသို႔ ေရာက္သြားျပန္သည္။ လင္းယုန္ဂ်ာနယ္မွာ လမ္း ၄၀ တ၀ိုက္႐ွိ စစ္အတြင္းက ဗံုးက်ထား၍ ျပန္မေဆာက္ႏိုင္ေသာ တိုက္ၿပိဳတိုက္ပ်က္ နံရံမ်ားၾကား ေျမစိုက္ဓနိမိုး ၀ါးကာအိမ္ကေလးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ လင္းယုန္ဂ်ာနယ္အခန္းမွာ သိပ္က်ယ္ က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔မ႐ွိ။ စာစီခံုမ်ားႏွင့္ ျပည့္က်ပ္ေနသည္။ ထိုင္စရာ ကုလားထိုင္မ်ားကလည္း သိပ္မမ်ား။ လူမ်ားလာလ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အနီးအနား႐ွိ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔ သြားၾကသည္။
ကိုတင္ေအာင္ထိုင္တတ္ေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ မဟာဗႏၶဳလလမ္းေပၚ႐ွိ ပလက္ေဖာင္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ျဖစ္သည္။ ကိုတင္ေအာင္က သူ႔အႀကိဳက္ ေ႐ြးထားေသာ ဆိုင္ ျဖစ္သည္။ သူက လက္ဖက္ရည္ႀကိဳက္သူ။ သူက ဧည့္သည္ဘယ္ႏွစ္ေယာက္လာလာ ဧည့္သည္ကို လက္ဖက္ရည္တိုက္ရင္း ေသာက္ေလ့႐ွိသည္ကို ကၽြန္ေတာ္က အံ့ၾသမိသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း လက္ဖက္ရည္ေသာက္သူမဟုတ္။ ေကာ္ဖီ သို႔မဟုတ္ လွ်င္ ႏို႔ဘာညာ မွာတတ္သည္။
တခါက ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အသက္ ၁၅ႏွစ္ အႏွစ္၂၀ ခန္႔ႀကီးေသာ စာေရးဆရာႀကီး တဦးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေ၀ဖန္ဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဓန႐ွင္ဆန္သတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ဘာမွ် မတတ္ႏိုင္။ ကၽြန္ေတာ့္အႀကိဳက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ေသာက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
'သူမ်ားကေတာ့ လက္ဖက္ရည္ေသာက္တယ္။ သူကေတာ့ ေဟာလစ္ေသာက္တယ္ ဗ်ား' ဟု ရယ္ေမာကာ ေျပာေလသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ရသည္ကို ကၽြန္ေတာ္က ႀကိဳက္သည္။ လူစံုသည္။ ေဆြးေႏြးရသည္။ ျငင္းခုန္ၾကရသည္။ အျငင္းအခုန္ထဲမွ ေခတ္ေပၚခံစားမႈ ရလာတတ္သည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သည္ အခမ္းအနားမပါ။ ခမ္းမေဆာင္ ေတာက္ေျပာင္မႈ မ႐ွိ။ စကားအေျခက်ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းကြပ္ကဲေသာ သဘာပတိ မ႐ွိ။ ထိုေၾကာင့္လည္း ေခတ္ေပၚစာေပ ေရစီးေၾကာင္းသည္ လက္ဖက္ရည္စားပြဲမွ စီးဆင္းတတ္ျမဲ ျဖစ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္က သေဘာက်သည္။
ေနာက္ပိုင္းတြင္ လမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ား ေခတ္စားလာသည္။ အိမ္ခန္းမ်ား ကလည္း စရိတ္ႀကီးလွသည္။ အေပ်ာက္ႀကီးလွသည္။ အိမ္ခန္းမ်ားမငွားႏိုင္။ ထိုအခါ လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ ေခြးေျခတို ေခြးေျခပုကေလးမ်ားျဖင့္ ဆိုင္ဖြင့္ထား တတ္ၾက သည္။ ပလက္ေဖာင္းေဘးဟု အထင္ေသး၍မရ။ လက္ဖက္ရည္ အရည္အေသြးက ေကာင္း သည္။ ေစ်းကလည္း သိတ္ေသးသည္မဟုတ္။ လမ္းေဘး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားတြင္ စာေပသမားမ်ားသာမဟုတ္။ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာ၊ ဗီြဒီယိုဆရာ စေသာ အႏုပညာ႐ွင္ မ်ား၏ ဗဟိုအျဖစ္လည္း ဆံုရာ၊ ထိေတြ႔ရာေနရာ ျဖစ္သည္ကို ကၽြန္ေတာ္က ႀကိဳက္သည္။
စာေရးဆရာ အယ္ဒီတာဆိုသည္မွာ လူထုႏွင့္ ကင္းကြာ၍ မျဖစ္၊ ျပည္သူ႔ဘ၀ႏွင့္ ကင္းကြာ၍ မျဖစ္။ ျပည္သူ႔ဘ၀ႏွင့္ ကင္းကြာလွ်င္ လူထုခံစားမႈကို သိမည္မဟုတ္။ ျပည္သူ႔ဘ၀ႏွင့္ ကင္းကြာလွ်င္ ေခတ္ေပၚစာေပကို ဖြဲ႔ႏိုင္မည္မဟုတ္ဟု ကၽြန္ေတာ္က ထင္ေနသည္။

(ဂ)
ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္ ၅-၆ ႏွစ္သား အ႐ြယ္က ျဖစ္မည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၆၀- ၇၀ ႏွစ္ခန္႔က ျဖစ္မည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္ ကိုင္းတန္းတြင္ ေနဖူးသည္။ ကမ္းနားလမ္းႏွင့္ ကိုင္းတန္းလမ္းထိပ္ တအိမ္ေက်ာ္ ေထာင့္အိမ္ႏွင့္ လမ္းၾကားတခုသာ ျခားသည္။ အိမ္ေပၚမွေန၍ ကုလားလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို ျမင္ေနရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္တြင္ စပါးလုပ္ငန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေဖက ဆက္စပ္ေန၍ သူတို႔က လက္ဖက္ရည္ မျပတ္မွာ ေသာက္ေနၾကသည္။ အိမ္ေပၚမွေန၍ ႀကိဳင္းေရးျပားလားဟု ေအာ္လိုက္လွ်င္ ကုလားက လက္ဖက္ရည္တခြက္ လာပို႔သည္ကို မွတ္မိေနေသးသည္။
ထိုေခတ္က ကုလားစကားျဖင့္ ေျပာ၍ လက္ဖက္ရည္ကို မွာၾကားရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လက္ဖက္ရည္ကို ျမည္းၾကည့္ဖူးသည္။ လက္ဖက္ရည္ေပၚတြင္ ႏို႔မလိုင္မ်ားက ေပၚေနသည္။ တခါတရံ ႏို႔မလိုင္ဖတ္မွာ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္ ပန္းကြက္ေပၚတြင္ တင္၍ေနေသးသည္။ ထိုေခတ္က ကုလားမ်ားသာလွ်င္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ဖြင့္ၾကသည္။ ကုလားဗမာ အဓိက႐ုဏ္းမ်ား ေပၚထြန္းလာေသာအခါ ျမန္မာလက္ဖက္ရည္ဆိုင္ အနည္းအက်ဥ္း ေပၚထြက္ လာသည္။ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ကား ျမန္မာလက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ား အေတာ္ေပၚလာသည္။
စစ္ၿပီးေခတ္တြင္ မဂၢဇင္း ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ အခန္းမ်ားသို႔ ေရာက္ေသာအခါ စာစီသမားမ်ားက ႏို႔ဆီခြက္ျဖင့္ လက္ဖက္ရည္ မွာေသာက္သည္ကို ေတြ႔ေနၾကသည္။ ပံုႏွိပ္စက္အလုပ္သမား စာစီသမားမ်ားက လက္ဖက္ရည္ အေတာ္ႀကိဳက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔စာမ်ား စီေနသည့္အခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လက္ဖက္ရည္တိုက္လွ်င္ သူတို႔က ႐ႊင္ျပေနၾကသည္။
၁၉၅၃ တ၀ိုက္က ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုသို႔ သြားရာလမ္းခရီး ေလယဥ္ေပၚတြင္ လက္ဖက္ရည္ တိုက္သည္။ ႐ု႐ွားလက္ဖက္ရည္ ပံုစံကတမ်ိဳး။ ေငြေရာင္ ပန္းကႏုတ္ကြက္ေဖာ္ထားေသာ လက္ကိုင္ေအာက္တြင္ ဖန္ခြက္၊ ယင္းဖန္ခြက္ထဲတြင္ လက္ဖက္ရည္ သၾကားႏွင့္ေဖ်ာ္သည္ကို သံပုရာ ညႇစ္ထားသည္။ ႐ု႐ွားတို႔ကလည္း လက္ဖက္ရည္ကို ခ်ိဳင္းဟု ေခၚၾကသည္။ တ႐ုတ္ျပည္ေရာက္ေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ လက္ဖက္ရည္ လာခ်သည္။ လက္ဖက္ရည္စိမ္း။ စိမ္း၀ါႏုေရာင္ထဲတြင္ လက္ဖက္႐ြက္ စိမ္းဖတ္မ်ားက လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ကဲ့သို႔ ေတြ႔ေနရသည္။ လက္ဖက္ရည္နက္ ဆိုတာလည္း ႐ွိေသးသည္။ သူကေတာ့ ေဆးနံ႔လို ခပ္ေမႊးေတးေတး။ တ႐ုတ္လက္ဖက္ရည္တြင္ စံပယ္နံ႔၊ ႏွင္းဆီန႔ံမ်ား သင္းေနတတ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္လည္း လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းကို ႐ိုးရာအခင္းအက်င္းတမ်ိဳးအျဖစ္ ေတြ႔ႏိုင္သည္။ ႐ွမ္းျပည္ေရာက္ေတာ့ ေလွာ္ထားေသာ လက္ဖက္ရည္နံ႔ကလည္း တမ်ိဳး။ ၁၉၃၀ က လား႐ႈိးတြင္ ပထမ ခံစားရျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔ကေတာ့ အခါးရည္ဟု ေခၚသည္။
ေခတ္မ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းရင္း လက္ဖက္ရည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ထိေတြ႔ေနရသည္။
ယေန႔ေခတ္တြင္ကား လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းေတြမွာ ေခြးေျခပုေလးႏွင့္ လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္မ်ားကို ေတြ႔ေနရသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဒါကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ယဥ္ေက်းမႈ ဟု ေခၚလိုက္ခ်င္သည္။ သူ႔ေခတ္ႏွင့္ သူ။
ကၽြန္ေတာ့္ စာေပမိတ္ေဆြထဲတြင္ လက္ဖက္ရည္ႀကိဳက္သူမွာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္။ သူကေတာ့ တေန႔ကို ဘယ္ႏွစ္ခြက္ ေသာက္ရမလဲ၊ ေသာက္ႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။ သူ႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားကို ေရာက္ခဲ့ရသည္။ သူအႀကိဳက္ဆံုးက ေ႐ႊေလွကား လက္ဖက္ရည္။ အျခားဆိုင္ဆိုလွ်င္ သိတ္မသြားခ်င္။ မေသာက္။ သူ၏ ေဒါက္တာေရခ်မ္း ၀တၳဳထဲတြင္ သူ႔ဇာတ္လိုက္သည္ မေသခင္ကေလးတြင္ပင္ လက္ဖက္ရည္ခါးခါးတခြက္ ေတာင့္တသည္ကို ဖတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ ၀တၳဳဖတ္ပရိသတ္ကလည္း ၀တၳဳထဲက ဇာတ္ေကာင္၏ အတိုင္း လက္ဖက္ရည္ကို စြဲလန္းသည္ဟု ၾကားဖူးရသည္။
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုသည္မွာ လူစံုသည္မွာ သဘာ၀။ တခ်ိဳ႔က လူစံုသည့္အတြက္ မႀကိဳက္။ လူစံုေတာ့ အယူအဆစံု ခံစားမႈအစံု ၾကားရသည္။ မတူေသာ ခံစားမႈလည္း ပါခ်င္ပါမည္။
ကိစၥမ႐ွိပါ။ ဒါက သဘာ၀တရား။ ယင္းသို႔ မတူေသာ အယူမဆ႐ွိသူမ်ား တ၀ိုင္းတည္းတြင္ အတူၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ႐ွိေနျခင္းက ေကာင္းသည့္သေဘာ။ မတူသည္ကို အတင္းအဓမၼ တူေအာင္လုပ္ေစျခင္းက သဘာ၀တရားမဟုတ္။ မႀကိဳက္တာခ်င္း တူခ်င္မွ တူမည္။ အႀကိဳက္ခ်င္းတူမည္။ ကိစၥမ႐ွိ။
ယေန႔ေခတ္သည္ ဗဟု၀ါဒေခတ္။ ယေန႔ လူငယ္အယ္ဒီတာ (လူလတ္ပိုင္းလည္းျဖစ္ႏိုင္ သည္။) တို႔၏ ခံစားမႈ၊ သူတို႔၏သမိုင္းကို ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားအရ သိေနၾကသည္။
ေခတ္ၿပိဳင္ ခံစားမႈ ဆိုသည္ကလည္း ဗဟု၀ါဒ။

ဒဂုန္တာရာ။
စံပယ္ျဖဴမ၈ၢဇင္း၊ အမွတ္ (၇)၊ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၀၁။

No comments: