စာၾကည့္တိုက္ႀကီးေတြမ်ားမ်ားနဲ႔ ေကာင္းေကာင္းမ႐ွိတဲ့ ဗမာျပည္၊ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ကို အလူးအလဲခံခဲ့ရတဲ့ ဗမာျပည္မွာ သတင္းစာအေဟာင္းေတြ၊ ဂ်ာနယ္အေဟာင္းေတြကို မေပ်ာက္မပ်က္ သိမ္းထားႏိုင္တဲ့ လူေတြ ႐ွိေသးတယ္ဆိုတာ နဲနဲေနာေနာ ၀မ္းသာဘို႔ေကာင္း တာ မဟုတ္ဘူး။ 'လိုရေစႀကိဳးႏွယ္ေခြ' ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ပိုးမထိုး ျခမကိုက္ေအာင္ သိမ္းၾကရမွာဘဲ။ ေ႐ွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္တဲ့အခါ ဒါေတြက သိပ္အသံုးက်တာ မဟုတ္လား။ အေၾကာင္းအရာ တစံုတခုကို ကိုယ္က ေျပာခ်င္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး၊ ဘယ္ေန႔ထုတ္ ဘယ္သတင္းစာက ဘယ္လိုေရးသား ေဖာ္ျပတယ္ဆိုတာကိုမ်ား ဆြဲထုတ္ပီး ကိုးကား ျပႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ေျပာလိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာက အပံုႀကီး ခိုင္မာ ေတာင့္တင္းသြားေတာ့တာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ တတ္ႏိုင္ရင္ သတင္းစာေဟာင္း၊ ဂ်ာနယ္ေဟာင္း၊ မဂၢဇင္းေဟာင္းေတြကို သိမ္းၾကရတယ္။ ပိုးမထိုး ျခမကိုက္ေအာင္လဲ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေစာင့္ေ႐ွာက္ေနၾကပါတယ္။
ဒီလိုအဖိုးတန္ အသံုး၀င္ရာမွာ တခုေတာ့ သတိထားရပါတယ္။ ကိုယ္သံုးတဲ့ သတင္းပါတဲ့ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္ မဂၢဇင္းဟာ ဘယ္လိုအမ်ိဳဒအစားထဲက ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကလဲ သတိထားဘို႔ လိုတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္ကျပန္ပီး အသံုးခ်မယ္၊ အကိုးအကားျပဳမယ္ ဆိုရင္ေပါ့။ ဒါမွလဲ ကိုယ့္အကိုးအကားဟာ ေလးနက္မႈ ႐ွိပါတယ္။
ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ဒီ စာနယ္ဇင္း အေဟာင္းဟာ ဘယ္အရည္အေသြး ႐ွိတယ္ဆိုတာ မသိဘဲ သံုးရင္ ကိုယ့္စာဟာ တန္ဘိုးတက္သင့္သေလာက္ မတက္ဘူး။ သိေတာ့သိတယ္ ဒါေပမယ့္ မေဖာ္ျပဘဲ သံုးတယ္ဆိုရင္လဲ ႐ိုးသားမႈ မ႐ွိတဲ့ အေနအထားမို႔ မလုပ္သင့္ မလုပ္အပ္ဘူး။ ဒီစကားကို ႐ွင္းပါအုံးမယ္။
ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခၚတဲ့ အရင္း႐ွင္ဒီမိုကေရစီေခတ္၊ ၿဗိတိသွ်ကၽြန္ဘ၀ေခတ္ေတြ တုန္းက သတင္းစာေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြ ဆိုတာ အေသြးအေရာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ထုတ္ေ၀ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီက အလုပ္သမား လယ္သမားေတြကို တကယ္ကိုယ္စားျပဳတဲ့ လက္၀ဲပါတီမ်ိဳးကို တရား၀င္ ရပ္တည္ခြင့္ မေပးေပမဲ့၊ အရင္း႐ွင္ ကိုယ္စားျပဳ၊ ေျမ႐ွင္ကိုယ္စားျပဳ ပါတီေတြကိုေတာ့ ဆိုင္းဘုတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဘယ္ႏွစ္ပါတီဖြဲ႔ဖြဲ႔၊ ဘယႏွစ္မ်ိဳးဘဲ ေပၚေပၚ ထြက္ေပၚ ရပ္တည္ခြင့္ ေပးပါတယ္။ ဒါေတြအတြက္ ၀ါဒျဖန္႔စရာလဲ စာနယ္ဇင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို လြတ္လပ္စြာ ေရးသားထုတ္ေ၀ခြင့္ ႐ွိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သတင္းစာဆိုရင္လဲ အေစာင္ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ၊ ဂ်နယ္ဆိုရင္လဲ အမ်ိဳး အမည္ အမ်ားႀကီး၊ မဂၢဇင္းဆိုရင္လဲ စံုေစ့ေအာင္၊ ေရတြက္လို႔ မလြယ္ေလာက္ေအာင္ အမ်ားႀကီး ထြက္ေပၚခဲ့တယ္။ ႏို႔ေပမဲ့ ထြက္တဲ့ စာနယ္ဇင္းတိုင္း ေစာင္ေရေတြ အမ်ားႀကီး ႐ိုက္ႏွိပ္ၾကရသလား ဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ စာဖတ္ပရိသတ္ ျပည္သူလူထုအေပၚ ၾသဇာ႐ွိသလား ဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သတင္းစာတေစာင္ဘဲ၊ ဂ်ာနယ္တေစာင္ဘဲဆိုေပမဲ့ မည္ကာမတၱဘဲ ျပည္သူလူထုအေပၚ ၾသဇာမ႐ွိပါဘူး။ လူေတြရဲ႔ အျမင္ကို လွည့္စားဖ်က္ဆီးဘို႔ အတြက္ ႀကိဳးပမ္းထားတာေတြဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အျဖဴေပၚ အမဲထင္ပီး စာနဲ႔ေရးထားတာဆိုရင္ မွန္လိမ့္မယ္လို႔ ႐ိုးအ,ေသးတဲ့လူေတြက ထင္ၾကေလရဲ႔ ဆိုၿပီး ျပည္သူကို မိႈင္းတိုက္ဘို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကမႈေတြပါ။ ဒါမ်ိဳးကိုဘဲ တေနရာကေနပီး ကိုးကားရာမွလဲ အသံုးက်တယ္ မႈတ္လား။ ဥပမာဆိုပါေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔မွာ ကုလားဗမာ႐ိုက္ပြဲႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီ႐ိုက္ပြဲနဲ႔ ပါတ္သက္ပီး ကုလားေငြနဲ႔ ထုတ္ေ၀ေနတဲ့ ေစာင္ေရ (၁၀၀၀-၉၀၀)မွ မ႐ွိတဲ့ သတင္းစာေလးတေစာင္က ဒီအဓိက႐ုဏ္းနဲ႔ ပါတ္သက္လို႔ ဘယ္လိုေရးတယ္လို႔ အိႏၵိယသတင္းစာအခ်ိဳ႔က ကိုးကားရင္ ကမၻာမွာလဲ ဒီအာေဘာ္က ျပန္႔လြင့္ႏိုင္တယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒီလို အသံုးခ်ရေအာင္၊ ဒီလို နာမည္ခံသတင္းစာေလးေတြ ထုတ္ေ၀ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဟိုေခတ္ကဆိုရင္ သတင္းစာတခ်ိဳ႔က ထြက္ေနတယ္ဆို႐ံု သတင္းစာတေစာင္လို႔သာ ဆိုရတယ္၊ တေန႔မွ ေစာင္ေရ ၃၀၀ နဲ႔ ၅၀၀ ၾကားသာ ႐ိုက္ႏွိပ္ေနတာမ်ိဳးလဲ ႐ွိတယ္။
ဒီေလာက္ေစာင္ေရနဲ႔ဟာ စီပြါးေရးအရ ရပ္တည္ႏိုင္သလားလို႔ အဲဒီေခတ္ကို အသိမီ လိုက္သူမ်ားက ေမးခ်င္လိမ့္မယ္။ အံ့ၾသေနလိမ့္မယ္။ ရပ္တည္ေနခဲ့ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔မ်ား အဲဒီ ေစာင္ေရမ်ိဳးနဲ႔ ၁၅ ႏွစ္၊ ႏွစ္ ၂၀ၾကာေအာင္ ထုတ္ေ၀ေနတာေတာင္ ႐ွိပါတယ္လို႔ ေျဖၾကား ပါမယ္။
သူတို႔ ရပ္တည္ပံုက အစိုးရကျဖစ္ေစ၊ တျခား ေငြေၾကးေပးကမ္းႏိုင္သူေတြက ျဖစ္ေစ၊ တိုက္စရိတ္ ကာမိတဲ့အျပင္ တိုက္႐ွင္မ်ား စားသံုးႏိုင္ေလာက္တဲ့ ေငြေၾကးမ်ိဳးထိ ရ႐ွိေစႏိုင္တဲ့ ေၾကာ္ျငာမ်ား ထည့္ေပးထားပါတယ္။ အဲဒီေငြေၾကးနဲ႔ဘဲ ဒီသတင္းစာမ်ိဳးက ထုတ္ေ၀ထြက္ေပၚ ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔မွာ သတင္းစာဆိုေပမဲ့ သတင္းစံုစံုလင္လင္မပါဘူး။ သတင္းေထာက္ ေတြ ဘာေတြကို ေငြကုန္ေၾကးက်ခံပီးခန္႔မထား၊ သတင္း၀ယ္ယူမႈ မျပဳဘဲကိုး။ သတင္းသာ စံုစံုေစာေစာစီးစီး မပါသလား။ ေဆာင္ပါးေတာ့ ဖတ္ခ်င့္စဖြယ္ အပါသား မဟုတ္လားလို႔လဲ မေမးေစခ်င္ဘူး။ လူ႐ိုေသ ႐ွင္႐ိုေသ ကေလာင္မ်ိဳးက ဒီလိုသတင္းစာမ်ိဳးမွာ ၀င္မေရးလိုဘူး။ ေငြေၾကးရမွေရးတဲ့ ကေလာင္ေကာင္းေတြကလဲ ေငြေၾကးမေပးလို႔ မေရးၾကဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကေလာင္နာမည္တလံုး ျဖစ္မလာေသးလို႔ နာမည္ရခ်င္တဲ့ ကေလာင္႐ွင္ရဲ႔ ေဆာင္းပါးမ်ိဳး၊ အဆင့္အတန္းမမီလို႔ ဘယ္ကမွ လက္မခံတဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ိဳးဘဲ ပါပါတယ္။
အဲဒီလို သတင္းစာမ်ိဳးေတြ မႏၱေလးမွာလဲ ႐ွိခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္မွာလဲ ႐ွိခဲ့တယ္။ ဒီသတင္းစာဟာ ႐ွင္း႐ွင္းဆိုရရင္ ကိုလိုနီသမားရဲ႔ အလိုေတာ္ရိ သတင္းစာသက္သက္ဘဲ၊ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ၾသဇာ ျပည္သူၾကားမွာ ဘာမွမ႐ွိဘူး။ သူတို႔ ဘာေရးေနေန ဘယ္သူကမွ အေရးယူ အခ်ိန္ကုန္ခံပီး ဖတ္မေနၾကဘူး။
သူတို႔ စီပြါးေရးအတြက္ လုပ္စားေနၾကတဲ့ ေၾကးစားသတင္းစာလို႔ဘဲ လူေတြက နားလည္ထားၾကတယ္။ ဒါက တမ်ိဳးပါ။
တခ်ိဳ႔ သတင္းစာဂ်ာနယ္မ်ားကေတာ့၊ သတင္းစာတေစာင္၊ ဂ်ာနယ္တေစာင္ မျဖစ္မေန ထုတ္ေ၀မယ္ဆိုပီး၊ စိတ္အားထက္ထက္သန္သန္နဲ႔ စတင္ထုတ္ေ၀တာေတာ့ မွန္ရဲ႔။ ႏို႔ေပမဲ့ ေငြေရးေၾကးေရးေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ အေရးအသားေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ ဒီသတင္းစာ၊ ဒီဂ်ာနယ္ကို သက္ဇိုး႐ွည္ေအာင္ မတတ္ႏိုင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ထြက္လာပီး ၃ လနဲ႔ ပိတ္လိုက္ရ၊ ၆ လနဲ႔ ပိတ္လိုက္ရ၊ တႏွစ္ေလာက္ခံတယ္ ပ်က္သြားေရာ ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ကုန္လို႔ သတင္းစာတေစာင္၊ ဂ်ာနယ္တေစာင္ဆိုတဲ့နာမည္၊ မွတ္ပံုတင္တခုေတာ့ျဖင့္ က်န္ရစ္ပါရဲ႔၊ ျပည္သူ႔ၾကားမွာ ၾကာၾကာၾသဇာသက္ေရာက္မႈ ႐ွိမသြား ရလို႔ ေမ့ေပ်ာက္သြားၾကတယ္။
တခ်ိဳ႕ ဂ်ာနယ္၊ တခ်ိဳ႕ သတင္းစာကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးတေကြ႔မွာ တခုေသာ အရင္း႐ွင္ႏိုင္ငံ ေရးပါတီတရပ္က သူတို႔အတြက္ ၀ါဒျဖန္႔ဘို႔ သက္သက္ရည္႐ြယ္ပီး ထုတ္ေ၀တဲ့ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္ျဖစ္တယ္။ ဒါမ်ိဳးကလဲ သက္ဇိုးမ႐ွည္တတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံေရး ေနာက္တေကြ႔ မေရာက္ခင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္တယ္။ ဒီသတင္းစာမ်ိဳးကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးရာသီအလိုက္ေပါက္တဲ့ မိႈ သတင္းစာမ်ိဳးေပါ့။
အခ်ိဳ႕ သတင္းစာက်ေတာ့ သက္တမ္း႐ွည္တယ္။။ လူၾကားမွာလဲ ၾသဇာတိကၠမႀကီး တယ္။ ႏို႔ေပမယ့္ ဒီသတင္းစာမ်ိဳးထဲကကိုဘဲ သတင္းစာရဲ႕ ေပၚလစီဟာ ထြက္ကတဲကစပီး ေနာက္ဆံုးအထိ တသမတ္ထဲ ႐ွိခ်င္မွ ႐ွိတတ္တယ္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးအမိ်ဳးေၾကာင့္ အေျပာင္းအလဲေတြ ႐ွိတယ္။ ဥပမာ ဆိုပါေတာ့ သူရိယသတင္းစာႀကီး။ သက္တမ္းဟာ အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ ၄၀ နီးပါး႐ွည္ခဲ့တယ္။ ျပည္သူၾကားမွာ ၾသဇာႀကီးခဲ့တယ္။ ႏို႔ေပမယ့္ သူရိယ သတင္းစာထဲမွာ ပါတဲ့ သတင္းကိုျဖစ္ေစ၊ ေခါင္းႀကီးကို ျဖစ္ေစ၊ ေဆာင္းပါးကို ျဖစ္ေစ ကိုးကား ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ကိုသာမက သူရိယသတင္းစာက ဘယ္ေပၚလစီကို ကိုင္စြဲေနခ်ိန္မွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုပါ ေဖာ္ျပထိုက္ပါတယ္။
သူရိယသတင္းစာဟာ ၁၉၁၁ ခုက စထြက္တယ္။ ၁၀ ႏွစ္ ၁၁ ႏွစ္ၾကာ ၀ိုင္အမ္ဘီေအ၊ ဂ်ီစီဘီေအ တို႔ရဲ႔ ၀ါဒ အမိ်ဳးသားလြတ္လပ္ေရးကို ကိုင္စြဲတယ္။ တိုင္းရင္းသားပညာတတ္ လူတန္းစားရဲ႕ အျမင္ကို ထင္ဟပ္တယ္။ ေနာက္ ဂ်ီစီဘီေအ ႏွစ္ျခမ္းကြဲပီး ၂၁ ဦး ဒိုင္အာခီကို လက္ခံတဲ့အခ်ိန္၊ သူရိယကို အုပ္စီးတဲ့ ဦးဘေဖ၊ ဦးလွေဖ၊ ဦးဘကေလးတို႔ ၂၁ ဦးေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ျဖစ္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူရိယဟာ ၿဗိတိသွ် ကိုလိုနီသမားနဲ႔ လက္တြဲေရး 'ပူးသတ္' ၀ါဒကို ကိုင္စြဲခဲ့တယ္။ ဂ်ီစီဘီေအတျခမ္းကို ဆန္႔က်င္တယ္။ ၁၉၃၀ ခုႏွစ္လြန္ေတာ့ ဦးဘေဖႀကီးက ေသြးသစ္ေလာင္းပါေသာ္ေကာလို႔ ဦးေစာကို လက္သပ္ေမြး လာတယ္။ အၾကံႀကီးလွတဲ့ ဦးေစာက ဦးဘေဖရဲ႔ ေျမႇာက္စားခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ဦးဘေဖႀကီးကို ျငမ္းသဖြယ္ အသံုးခ်တယ္။ သူရိယကို အပိုင္စီးတယ္။ သူအာဏာရေရး အတြက္ လံုးလံုးအသံုးခ်တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ သူရိယဟာ တိုးတက္တဲ့ လူငယ္မ်ား ဆန္႔က်င္ေရးသတင္းစာ လံုးလံုးျဖစ္လာတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သတင္းစာတေစာင္ေတာင္မွ အခ်ိန္အခါလိုက္ ထား႐ွိတဲ့ ေပၚလစီအေျပာင္း အလဲေတြ ႐ွိေနတာမို႔ ေနာက္လူေတြက ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီပြါးေရးအတြက္ သတင္းစာ ေဟာင္းေတြကို ျပန္လည္ကိုးကားေဖာ္ျပတယ္ဆိုရင္ အဲဒီသတင္းစာဟာ ဘယ္သူေတြက ဦးစီးထုတ္ေ၀တဲ့ ဘာေပၚလစီ႐ွိတဲ့ သတင္းစာ၊ ျပည္သူၾကားမွာ ၾသဇာတိကၠမ ဘယ္ေလာက္႐ွိ တဲ့ သတင္းစာကိုပါ သိမွ ကိုးကားသင့္တယ္။ ကိုးကားရာမွာလဲ အဲဒီသတင္းစာရဲ႕ အေရအေရာင္ကို ေဖာ္ျပသင့္တယ္။
ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ သာမန္ဆြဲသံုးရင္ေတာ့ အက်ိဳးထက္ အျပစ္ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သိရက္နဲ႔ လုပ္ရင္လဲ မ႐ိုးသားမႈ ႀကီးလြန္းတယ္လို႔ဘဲ ဆိုရလိမ့္မယ္။
သတင္းစာေတြရဲ႕ ထိပ္မွာ 'မေၾကာက္မညႇာ မွန္ရာေရးမည္' ဆိုတဲ့ စာတန္းမ်ိဳး၊ 'မည္သည့္ပါတီ၊ မည္သည့္ဂိုဏ္းဂဏႏွင့္မွ် မဆိုင္' ဆိုတဲ့ စာတန္းမ်ိဳး၊ 'အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္' ဆိုတဲ့ စာတန္းမ်ိဳး ထဲ့တတ္ၾကတယ္။ ဒီလို ထဲ့တာဟာ အဓိပါယ္တစံုတရာ အေလးအနက္ မ႐ွိပါဘူး။ ဖတ္တဲ့လူေတြ ယံုေအာင္ ထဲ့တာပါ။ ဘာဆိုင္းဘုတ္ႀကီး တပ္ထားထား၊ သတင္းစာမွန္ရင္ ကိုယ္ရပ္တည္တဲ့ လူတန္းစားဘက္ကေန ေရးတာ၊ ဘက္လိုက္တာပါဘဲ။ ေခါင္းႀကီးပိုင္းမွာမွ ဘက္လိုက္မႈက ႐ွိတာမဟုတ္ဘူး။ သတင္းေရးရာ၊ ေခါင္းစဥ္တပ္ရာ၊ ေနရာေပးရာ အစခပ္သိမ္း၊ ကိုယ္မလိုရင္ မလိုသလို၊ လိုရင္ လိုသလို ဘက္လိုက္ပီး ေဖာ္ျပတာခ်ည္းပါဘဲ။ ေဆာင္းပါးက်ေတာ့ သာဆိုးပါတယ္။ သတင္းစာရဲ႔ ေပၚလစီနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ိဳး လံုး၀ထဲ့မေပးဘူး။ သတင္းစာရဲ႕ ေပၚလစီနဲ႔ ေဘာင္၀င္မွာ ထဲ့တယ္။ 'ေဆာင္းပါး႐ွင္ရဲ႕ အာေဘာ္ျဖစ္သည္' ဆိုေပမဲ့ သတင္းစာရဲ႕ မူလေပၚလစီကို မဆန္႔က်င္ၾကဘူး။
ဒါေၾကာင့္ သတင္းစာသမိုင္းကို ေရးၾကဘို႔ ႀကိဳးစားမယ္၊ ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္မယ္ ဆိုတဲ့ အခါမွာလဲ ဘယ္သတင္းစာက ဘယ္ႏိုင္ငံေရးပါတီအတြက္ ဘယ္သူေထာက္ပံ့တဲ့ ေငြေၾကးနဲ႔ ထြက္ေပၚလာတာ၊ ဘယ္၀ါဒအတြက္ ေရးထားတာဆိုတဲ့ သတင္းစာရဲ႕ ႐ွင္သန္ရာ အသက္ ေသြးေၾကာကိုလဲ တိတိက်က်ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။
စစ္ႀကီးမျဖစ္ခင္ ၿဗိတိသွ်ကၽြန္ဘ၀တုန္းကဆိုရင္ ဘယ္သတင္းစာဟာ ဘယ္သူ႔ေငြနဲ႔ ထုတ္တာ၊ ဘယ္ဘက္က ေရးေပးဘို႔ ထုတ္တာ ဆိုတာေတြ သိတဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ဖံုးကြယ္လို႔ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေ႐ွးမီ ေနာက္မီ လူႀကီးေတြဆီက ေမးျမန္းမွတ္သားတာ၊ သတင္းစာတေစာင္အတြက္ ဒီသတင္းစာရဲ႔ အာေဘာ္ကို ကာလအမ်ိဳးအမိ်ဳးမွာ ဖမ္းယူတာမ်ိဳး လဲ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။
ခြဲေရးတြဲေရးေခတ္မွာ ကုလားေငြနဲ႔ ထုတ္တဲ့ သတင္းစာက ဘယ္ဟာဘယ္ဟာ၊ ဘယ္သတင္းစာက ဘယ္ကုန္တိုက္ႀကီးေတြရဲ႔ ေၾကာ္ျငာနဲ႔ တသက္လံုး ဘယ္လိုရပ္တည္ ခဲ့တယ္ ဆိုတာေတြ ေျပာျပႏိုင္သူေတြ ႐ွိပါေသးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္အေဟာင္းကို ေဖာ္ထုတ္ကိုးကားတဲ့အခါ အဲဒီ စာနယ္ဇင္းဟာ ဘယ္လူတန္းစားက ဘာအတြက္ ထုတ္ေ၀တာ ဆိုတာကိုပါ ေဖာ္ျပ ကိုးကားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါစို႔။
အမာ။
{ ဦး၀င္းတင္ စီစဥ္တည္းျဖတ္တဲ့၊ ဟံသာ၀တီတိုက္ထုတ္၊ "ျပည္သူတို႔၏စကားျပန္" စာအုပ္၊ ပထမအႀကိမ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၇၄ မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။ }
No comments:
Post a Comment