၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ မတ္ ၂၃
ကိုဟိုဒင္းေရ-
စိုင္းထီးဆိုင္တေယာက္ ဆံုး႐ွာျပန္ပါေရာ့လားဗ်ာ။ တေန႔ကပဲ က်ေနာ္နဲ႔ မိတ္ေဆြတေယာက္နဲ႔ အီးေမလ္အျပန္အလွန္ ေရးၾကရင္း တကယ့္ဂီတ အႏုပညာသည္ စစ္စစ္ျဖစ္တဲ့သူက-ဂီတလုလင္ ေမာင္ကိုကို ဆံုးသြားတာ ဘယ္သူမွ ဂုဏ္ျပဳစာမေရးၾကဘူး။ ျပည္တြင္းမွာလည္း မေရးၾကဘူးလို႔ ၀မ္းနည္းေဒါသနဲ႔ ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း သူ႔ခံစားမႈကို ကိုယ္ခ်င္းစာတာနဲ႔ ငိုင္က်သြားမိတယ္။ ဟုတ္တယ္ဗ်ာ။ သူနဲ႔ မတိမ္းမယိမ္း ကြယ္လြန္ၾကတဲ့၊ ေအ၀မ္းစိုးျမင့္၊ ကိုေလးၫြန္႔ စသျဖင့္ အစားထိုးမရတဲ့ ပညာ႐ွင္ေတြ ကြယ္လြန္တာဟာလည္း တကယ္ကို ၀မ္းနည္းစရာပဲ။ က်ေနာ္ ေခါင္းထဲမွာ (ရင္ထဲမွာလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္) သူတို႔ကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးတေစာင္ေလာက္ ေရးခ်င္လိုက္တာလို႔ ေပၚပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္က သူတို႔အေၾကာင္းကို သူမ်ားတကာထက္ ပိုသိတာလည္းမဟုတ္၊ သူတို႔ ပညာကိုလည္း လိုက္မီတာ မဟုတ္ပဲနဲ႔၊ ေရးလိုက္ပါမွ ေယာအတြင္း၀န္ ဦးဘိုးလိႈင္ရဲ႔စာကို ငတာက ခ်ီးက်ဴးတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနမွာစိုးလို႔ မေရးခဲ့ဘူးလို႔ အဲဒီမိတ္ေဆြကို ျပန္ေျပာ လိုက္မိပါတယ္။ အခုေတာ့ သူတို႔ေနာက္ကို ထက္ျမက္တဲ့ ဂီတပညာ႐ွင္တေယာက္ လိုက္သြားျပန္ပါ ေကာလားဗ်ာ။
သူကြယ္လြန္တဲ့ သတင္းကို ေက်ညာၿပီးေနာက္ ေရဒီယိုကေန သူ႔ရဲ႔ "ေနရစ္ေတာ့ကြယ္၊ သြားေတာ့မယ္" ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလး ဖြင့္ေပးေတာ့ က်ေနာ္ျဖင့္ မ်က္ရည္က်လုတဲတဲ ေငးေနမိ၊ ျပန္သတိ ရေနမိတယ္။ သတိရဆို က်ေနာ့္ဘ၀ရဲ႔ အႀကီးမားဆံုး အေျပာင္းအလဲႀကီးတခု ျဖစ္ေပၚေနတုန္းမွာ က်ေနာ့္ရဲ႔ဘ၀အတြင္း ၀င္ေရာက္လာတဲ့ သီခ်င္းမ်ားနဲ႔ ေတးသံ႐ွင္ေပကိုး။ ဘယ္လိုမွ ေမ့မရတဲ့ ေန႔ရက္မ်ားနဲ႔ ေမ့မရတဲ့ သီခ်င္းမ်ားေလ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္က။
ခင္ဗ်ားလည္း သိတဲ့အတိုင္းပဲ က်ေနာ့္ လူငယ္ဘ၀ဟာ သာမန္လူ႔ေလာကမွာ တယ္ၿပီးေနရ တာမွ မဟုတ္တာ။ ေထာင္ထဲနဲ႔ ေတာထဲမွာ ျဖတ္သန္းရတဲ့ ကာလက ပိုမ်ားတဲ့ ဥစၥာ။ ဒီလိုနဲ႔ တခါေတာ့ ခင္ဗ်ာတို႔ သိၾကတဲ့အတိုင္း ပစၥႏၱရစ္အရပ္မွာ က်ေနာ္ ကာလတခု သြားေနလိုက္ရတယ္။ အဲဒီက ျပန္ေရာက္လာေတာ့ အင္းစိန္ေထာင္ထဲ ေရာက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ေခတ္ေပၚစတီရီယို ေတးေတြကို ၾကားရတာကိုးဗ်။ ေထာင္ျပင္ကေန လြင့္ပ်ံလာတဲ့ ေလာ္သံေတြကေပါ့။ က်ေနာ္ျဖင့္ ဟာ- ငါ့နားမ်ား မွားတာလား။ ဘာသာျခားသီခ်င္းေတြ လႊင့္ေနတာလား။ ဂီတကလည္း ဆန္းခ်င္တို္င္းဆန္း၊ စာသား ေတြကလည္း မပီပဲကိုးဗ်။ ယဥ္ေက်းမႈခ်င္းေဆာင့္မိတာလို႔ ဆိုရမလားမသိပါဘူး။ ေခါင္းကို ခ်ာလ ပတ္လည္ ရမ္းသြားတာပဲ။ အဲဒီေနာက္ အိမ္ျပန္ေရာက္မွ ႏွမနဲ႔ ညီကို ေမးၾကည့္ၿပီး သူတို႔ေျပာျပလို႔ သိရတယ္။ ေအာ္- ဒါစတီရီယိုေတး ဆိုတာတဲ့လားေပါ့။ ႏို႔ေပမဲ့ ကိုယ့္နားနဲ႔ စိမ္းလြန္းလို႔ က်ေနာ္ေနာ္က အလွမ္းေ၀းေ၀းမွာပဲ ေနလိုက္မိတယ္။ တပုဒ္မွ စိတ္မ၀င္စားခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအထဲမွာ ထူးထူးျခားျခား ခၽြန္ထြက္ေနတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကိုေတာ့ သတိထားလိုက္မိတယ္။ အဲဒါက မနက္ကေန ေန၀င္အထိ ဆိုရမေလာက္နီးပါး ၾကားေနရတဲ့ သီခ်င္းက "မႏၱေလးေရာက္႐ွမ္းတေယာက္" ဆိုတဲ့သီခ်င္း။
အဲဒီေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္အိမ္ကို စြန္႔ခြါရေရာ။ မိဘေမာင္ႏွမနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးမိတ္ေဆြေတြကို ခြဲရေရာ။ ႐ွမ္းျပည္နယ္က ေတာင္တန္းေတြေပၚ ေရာက္သြားတယ္။ ႐ွမ္း၊ ပအို႔၊ ေတာင္သူ၊ လီေ႐ွာ၊ အင္းသား၊ ဓႏု စတာေတြ ေနထိုင္တဲ့ ေတာင္တန္းေတြ၊ လြင္ျပင္ေတြမွာေပါ့။ အိုးစည္သံ၊ လင္ကြင္းသံ ေတြ ၿမိဳင္လွတဲ့၊ အဲ - မဟုတ္ဘူးဗ်။ အိုးစည္သံ လင္ကြင္းသံဆိုတာက ပြဲလမ္းက်မွ ၾကားရတာ။ ၀ါတြင္း ဆြမ္းကပ္ဖို႔ အဖိတ္ေန႔မွာလည္း ၾကားရတယ္။ က်န္တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ အမ်ားဆံုး ၾကားရတာဟာ စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔ စိုင္းဆိုင္ေမာ္၀္တို႔ရဲ႔ သီခ်င္းေတြပဲဗ်ိဳ႔။ ဘယ္ေနရာ ေရာက္ေရာက္၊ ဘယ္လူမ်ိဳးေတြ အၾကားေရာက္ေရာက္ ကာလသား၊ ကာလသမီးေတြဟာ ကက္ဆက္ပါလာသူကို စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔ စိုင္းဆိုင္ေမာ္၀္တို႔ သီခ်င္းေတြ ဖြင့္ခိုင္းၾကတာခ်ည္းပဲ။ လား႐ႈိးသိန္းေအာင္တို႔ ဘာတို႔လည္း ႀကိဳက္ၾကပါရဲ႔၊ ဒါေပမယ့္ ဒီႏွစ္ေယာက္၊ စိုင္းထီးဆိုင္ေလာက္ ေပၚျပဴလာျဖစ္တာ ဘယ္သူ႔မွ မေတြ႔ရ ေပါင္ဗ်ာ။
ပအို႔ အမ်ိဳးသားေတြမွာ အပ်ိဳလည္တယ္ဆိုတဲ့ ဓေလ့ ႐ွိတာကိုးဗ်။ အပ်ိဳလည္တယ္ဆိုတာ ထူးထူးျခားျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တေန႔လံုး သနပ္ဖက္ျခံ၊ ၾကက္သြန္ခင္းထဲမွာ အလုပ္လုပ္ၾကၿပီး ေနာက္ ညမွာ အပ်ိဳေလးေတြ႐ွိတဲ့ အိမ္ေတြကိုသြားၿပီး မီးဖိုေ႐ွ႔မွာထိုင္၊ ေလကန္ၾကတာကိုးဗ်။ မီးဖိုဆိုတာက အိမ္ရဲ႔ အဓိက အခန္း၊ ဧည့္ခန္းႀကီးထဲမွာ ႐ွိတာပါ။ ေနာက္ၿပီး ကာလသားနဲ႔ ကာလသမီး တေယာက္ခ်င္း စကားေျပာတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္႐ွင္အပ်ိဳက လာသမွ် ကာလသားကို ဧည့္ခံ စကား ေျပာရတာပါ။ ေျပာတာက တဖက္က အလုပ္လုပ္ရင္း တဖက္က ေျပာတာပါ။ ဥပမာ ၾကက္သြန္ ခ်ိန္ဆိုရင္ ၾကက္သြန္မ်ိဳးေတြကို စိုက္ဖို႔အတြက္ ဥေတြကေန အေျမႇာင္းေတြအျဖစ္ ေခၽြၾကရတယ္။ အိမ္႐ွင္မိန္းကေလးက သူ႔အိမ္က မ်ိဳးေတြကို ေခၽြ၊ လာတဲ့ကာလသားကလည္း ကိုယ္ယူလာတဲ့ ကိုယ့္အိမ္က ၾကက္သြန္မ်ိဳးေတြကိုေခၽြ၊ အဲဒီလို ေလကန္ၾကတာပဲဗ်။
အဲ၊ ထူးျခားတဲ့ ထံုးစံတခုက ကာလသားေတြက ေကာင္မေလးေတြကို နင္ငါ့ကို ႀကိဳက္သလား ေမးရင္ ႀကိဳက္တယ္လို႔ ျပန္ေျဖရတယ္။ မႀကိဳက္ဘူးလို႔ မေျဖရဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို စကား၀ိုင္းမွာ ေျပာတာကို ဘယ္သူမွ အတည္မယူရဘူးေလ။ သူတို႔ ထံုးစံပဲ။ ခုနကေျပာေနတာ ျပန္ဆက္ရရင္ အဲဒီလို အပ်ိဳလည္ၾကရာမွာ တတ္ႏိုင္တဲ့ ကာလသားမ်ားက ကက္ဆက္ကေလးေတြ သယ္သြားၾကတာကိုးဗ်။ ၿပီးမွ အပ်ိဳေ႐ွ႔မွာ ဖြင့္ျပ၊ နားေထာင္ၾက၊ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးၾကေပါ့ေလ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႔ ၾကက္သြန္ ထည့္တဲ့ ပလိုင္းေတြထဲမွာ ကက္ဆက္ေခြေတြနဲ႔ ဓာတ္ခဲအသစ္အေဟာင္း၊ တပါတ္ရစ္၊ ဓာတ္ခဲမ်ိဳးစံု ပါလာတတ္သဗ်၊ လက္တဖက္မွာေတာ့ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးေပါ့ဗ်ာ။ မိုး႐ြာ႐ြာ၊ ႏွင္းက်က် အဲဒီစတိုင္က မပ်က္ဘူးဗ်။ အဲဒီလို ညေတြမွာ ဖြင့္တဲ့သီခ်င္းေတြကေတာ့ စိုင္းထီးဆိုင္ စိုင္းဆိုင္ေမာ္၀္တို႔ရဲ႔ ဟာေတြေပါ့ ဗ်။
က်ေနာ္က အဲဒီတုန္းက တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔တဖြဲ႔နဲ႔ အတူေန၊ အတူစား၊ အတူလႈပ္႐ွားေနတာ ဆိုေတာ့ ႐ြာတကာလွည့္ၿပီး၊ ၿမိဳ႔နယ္အလုပ္ေတြ လုပ္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ က်ေနာ္တို႔ရဲ႔ အဖြဲ႔မွာ ေသနတ္လိုပဲ မပါမျဖစ္ ပါေလ့႐ွိတာက ကက္ဆက္နဲ႔ ကက္ဆက္ေခြေတြပဲဗ်။ သူတို႔က ေဒသခံလူထု၊ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ပိုင္းေတြနဲ႔ စကားေျပာၿပီးရင္၊ ကက္ဆက္ေလးဖြင့္ ေထြရာ ေလးပါး ေျပာၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီအခါမွာ ကာလသားေတြက ဘာသီခ်င္း႐ွိသလား၊ ဘယ္သီခ်င္းေလး ဖြင့္ပါအုန္း စသျဖင့္ ေျပာၾက ေတာင္းဆိုၾကတာ စိုင္းထီးဆိုင္နဲ႔ ဆိုင္ေမာ္၀္တို႔ရဲ သီခ်င္းေတြ ခ်ည္းပဲ။ ေနာက္ၿပီး က်ေနာ္တို႔တေတြ တေတာင္ကေန တေတာင္၊ တ႐ြာကေန တ႐ြာ၊ သြားၾကေတာ့လည္း လက္ထဲပါလာတဲ့ ကက္ဆက္က သူတို႔ သီခ်င္းေတြပဲ ထြက္ေနတာကိုးဗ်။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္အဖို႔ ႐ွမ္းျပည္နယ္က ဒီေတာ ဒီေတာင္ ဒီေျမာင္ ဒီစမ္းေတြနဲ႔ ဒီသီခ်င္းေတြဟာ ခြဲလို႔ မရဘူး ျဖစ္သြားတယ္။ ေလွစီးရင္း ျမင္းစီးရင္း ဒီသီခ်င္းေတြနဲ႔ လြင့္ေမ်ာခဲ့ရတဲ့ ေန႔ရက္ေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး။ တခါတေလ ကိုယ္က သူတို႔ စကားနားမလည္လို႔ ကိုယ့္ကို ႐ြာထဲက အိမ္တအိမ္မွာ ေသနတ္တလက္ ကက္ဆက္တလံုးနဲ႔ ထားခဲ့တာမ်ိဳးေတြလည္း ႐ွိတယ္။ ကက္ဆက္နဲ႔ ထားခဲ့တယ္ဆိုတာထက္ ထီးဆိုင္တို႔ ဆိုင္ေမာ္၀္တို႔နဲ႔ ထားခဲ့တယ္ဆိုရင္ ပိုမွန္မယ္ထင္ပါတယ္ဗ်ာ။
က်ေနာ္ အဲဒီေနရာေတြကို ခါြရတဲ့အခါမွာ သူတို႔ သီခ်င္းေတြ ေခါင္းထဲ ရင္ထဲမွာ စြဲကပ္ၿပီး ပါလာတာေပါ့။ အဲဒါလည္း ၾကာသြားၿပီ။
အခုေတာ့ က်ေနာ့္လက္ထဲမွ ေသနတ္မ႐ွိေတာ့ဘူး။ ရင္ထဲမွာ စိုင္းထီဆိုင္ရဲ႔ သီခ်င္းေတြေတာ့ ႐ွိေနတယ္။
ယာေတာကသာေဗ်ာ။
No comments:
Post a Comment