Friday, April 11, 2008

ဘ၀ကင္းဗတ္ေပၚကသံမဏိစုတ္ခ်က္ၾကမ္း (အပိုင္း ၂)
ဖိုးသံစိမ္း-ေရးသည္။

ရထားျပတင္း ပိတ္ကားေပၚက ႐ုပ္႐ွင္ကားက မေျပာင္းေသးပါဘူး။ ေက်းလက္ေနာက္ခံ သ႐ုပ္မွန္ ဇာတ္လမ္းကို ျပေနတုန္းပဲ။ မြန္းတိမ္းကာနီးၿပီမို႔ ကာဘြန္ေခ်ာင္း အသစ္လဲလိုက္သလို ျမင္ကြင္းက ပိုၿပီး စူးရဲေတာက္ပေနတယ္။ လယ္ကြက္ေတြ၊ ခင္တန္းကေလးေတြ၊ စိုးစိုး၊ ကိုသိန္းတန္နဲ႔ မိုးမိုးတို႔ရဲ႔ မိတ္ေဆြေတြကို တခါတခါမွာ လွမ္းျမင္ရတယ္။ စိုးစိုးနဲ႔ မိုးမိုးေနရာမွာ ေဟမာေန၀င္းနဲ႔ ေမဆြိတို႔ ေရာက္ေနၾကၿပီလား။

လက္ပံတန္းက တက္လိုက္လာတဲ့ စီးကရက္နဲ႔ေဆးလိပ္ ဗန္းလြယ္ထားသူ ကေလးက သူတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနတာလား။ တြဲမွားတက္မိတဲ့အတြက္ ယူၾကံဳးမရ ျဖစ္ေနတာ လား မသိ။ မ႐ႊင္ျပ လွဘူး။ ပါးေစာင္ထဲမွာ ဗမာေဆး႐ြက္ႀကီး ငံုထားတဲ့ ပဲခူးက ေဂါပကလူႀကီးက မ်က္ေတာင္ ပုတ္ခတ္ ပုတ္ခတ္လုပ္ရင္း ဂါထာတခုကို ႐ြတ္လိုက္လာတယ္။ ဆရာ၀န္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သရက္ေထာင္ပို႔ရင္ ေကာင္းမယ္။ ေအာင္လံမွာ ကၽြန္ေတာ့္ အမ်ိဳးေတြ ႐ွိသတဲ့။ ရထားက တလႈပ္လႈပ္နဲ႔။ ပုခက္ထဲထည့္ၿပီး သူတို႔ကို ေခ်ာ့သိပ္ေနသလိုပဲ။ ေတးသြားကေတာ့ စထြက္ကတည္းက ေတးသြား။ မယ္လိုဒီက ဂ်ဳန္းဂ်ဳန္း။ ဟာမိုနီက ဂ်က္ဂ်က္ေလ။ မဇၩိမတိုင္းေရာ၊ အယုဒၵယတိုင္းကပါ ျပန္လာတဲ့ စံုေတာၿမိဳင္ ေက်ာင္းသားေလးက ေဆးတကၠသိုလ္က မ်က္မွန္တပ္ ေက်ာင္းသားကေလးနဲ႔ ရယ္စရာေတြ ေျပာရင္း တျပံဳးျပံဳး႐ွိေနၾကတယ္။ အပူအပင္ဆိုတာ ဂ်ိဳနဲ႔လား။
အလံုသစ္စက္ကလူနဲ႔ သူ႔အမႈတြဲက ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး ေဆးလိပ္ကို တလွည့္စီ ဖြာေနၾကတယ္။ လက္ထဲမွာလဲ ေဆးလိပ္စြပ္ က်ည္ေေတာက္ကို ျမဲျမဲဆုပ္ထားတယ္။ ေနက နည္းနည္းေစာင္းစ ျပဳလာၿပီ။ ျမင္ကြင္းကေတာ့ သူတို႔ ခ်စ္တဲ့ လယ္ကြင္းေတြပဲ။ ခင္တန္းကေလးေတြက ဟိုနားတစု၊ ဒီနားတစု။ သူတို႔က စိမ္းျမတာကို ျမတ္ႏိုးတယ္။ လယ္သမားေတြကို ေလးစားၾကတယ္။ သူတို႔ ဘ၀ကို တန္ဘိုးထားၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီျမင္ကြင္းကို သူတို႔ ဘယ္ႏွစ္ရက္ပဲ ထိုင္ၾကည့္ၾကည့္ မ႐ိုးႏိုင္တဲ့ ျမင္ကြင္းေပါ့။ ေဟာဒီ လယ္ယာ႐ႈခင္းေတြကေန သူတို႔အတြက္ လက္ရာေျမာက္ ပန္းခ်ီကားေတြ၊ ပီျပင္တဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ေတြ၊ ခံစားရမယ့္ ကဗ်ာေတြ၊ ဂႏၳ၀င္ေတးေတြ၊ လက္ကမခ်ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ေကာင္းတဲ့ ၀တၳဳေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ ေဟာ ရထားက ေႏွးသြားျပန္ၿပီ။ လက္နက္ကိုင္ ပုလိပ္တေယာက္က နတၱလင္းေရာက္ေတာ့မယ္တဲ့။ နတၱလင္းဆိုရင္ ဗိုလ္ျဗဴးရဲ႔ နတၱလင္းေပါ့။
ဘူတာက ခရီးသည္ေတြနဲ႔ စည္ကားေနတယ္။ ဗိုလ္ျဗဴးရဲ႔ မိဘေတြဆီ အေၾကာင္းၾကားခိုင္းသံ ၾကားရတယ္။ ျမန္ျမန္သြားေျပာေပးပါဗ်ာ ဆိုတာကို လူငယ္သံုးေယာက္က သံၿပိဳင္နီးပါး မွာေနၾကတယ္။ အင္းစိန္မွာပဲ ႐ွိေနတယ္ အမွတ္နဲ႔ ေထာင္၀င္စာ သြားေတြ႔ေနရင္ လူပမ္း၊ ေငြကုန္မယ့္ လြဲေခ်ာ္မႈ တခု မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူကေရာ ကိုယ့္မိဘနဲ႔ မေတြ႔ခ်င္တဲ့သူ ႐ွိပါ့မလဲ။ စကၠန္႔ေတြ မိနစ္ေတြက အကုန္ျမန္လွတယ္။ ဗိုလ္ျဗဴးအိမ္က တေယာက္မွ ေရာက္မလာဘူး။ သံေလွာင္အိမ္ထဲကလူေတြ လည္ပင္း႐ွည္ေနၾကၿပီ။ ဟိုဟာ ဗိုလ္ျဗဴးအေဖလား။ ဟိုဟာကေတာ့ ဗိုလ္ျဗဴးအကိုလား။ အသက္ အေတာ္အသင့္ရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးျမင္ရင္ ဗိုလ္ျဗဴးအေမလို႔ ထင္မိၾကတယ္။ မဟုတ္ဘူး။ တေယာက္မွ မဟုတ္ဘူး။ ဂါတ္ဗိုလ္ရဲ႔ ခရာသံ ၾကားလိုက္ရတယ္။ ရထားထြက္ေတာ့မယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ ခုမွေတာ့ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ တနည္းပဲ ႐ွိေတာ့တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေတြ႔တဲ့ လူတေယာက္ကို လွမ္းမွာတဲ့နည္းပဲ။
သူ႔အေဖရဲ႔ ဆန္စက္လိပ္စာနဲ႔ သူ႔သားေထာင္ေျပာင္းသြားၿပီ။ အေရးႀကီးတယ္၊ သြားေျပာေပး ပါတဲ့။ နားေထာင္ေနတဲ့သူက ႐ိုး႐ိုးသားသား ကူညီခ်င္စိတ္ ႐ွိပံုရတယ္။ ရထားက စထြက္ၿပီ။ နတၱလင္းမွာ ဘုရားပြဲႀကီးတခု က်င္းပေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒံၶ၊ ဓမၼံ၊ သံဃံ ထြန္းျမင့္ေအာင္ ဘဲဥမု႔ံသိုင္းျခံဳသည္၊ အနႏၱေမတၱာ ေဒၚမွည့္ႀကီး အေၾကာ္ဆိုင္၊ ပဥၥဂုဏံ ေ႐ႊမန္းကဖီး စတဲ့ ဆယ့္ႏွစ္ပြဲ ေစ်းဆိုင္ကေလးေတြ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ဒီဘုရားပြဲမွာ ဘာဇာတ္အဖြဲ႔ လာကေနသလဲ။ ဖ်ာတခ်ပ္ ဘယ္ေစ်းလဲ။ ႐ံု၀င္ခေရာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီလဲ။ သူက ၿမိဳ႔ေတာ္ကိုယဥ္ေအာင္နဲ႔ ဆရာ၀င္းစည္သူတို႔ကို ျဖတ္ခနဲ သတိရလိုက္တယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ ေနထိုင္လို႔မွ ေကာင္းၾကရဲ႔လား။ ဘာနဲ႔ ၀မ္းေက်ာင္းေနၾကသလဲ။
ရထားက ဘူတာက ထြက္ၿပီး မီတာႏွစ္ရာေလာက္ ေရာက္ေတာ့ ဘရိတ္ဖမ္းသံေတြ တဂ်ီဂ်ီနဲ႔ ၾကားလိုက္ရတယ္။ ဘာမ်ား ျဖစ္ျပန္ ၿပီလဲ။ ဘရိတ္ဖမ္းေပမယ့္လည္း ရထားက ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မရပ္ဘူး။ ေဟာ ရပ္သြားၿပီ။ ရပ္ၿပီးေတာ့ ေ႐ွ႔ဆက္မသြား။ ေနာက္ကို ျပန္ခုတ္ေနတယ္။ ဆယ့္ႏွစ္ပြဲေစ်းသည္ေတြ ေရာ၊ ကတၱရာလမ္းေပၚက ဘုရားပြဲေစ်း ေလွ်ာက္သူေတြပါ ေနာက္ျပန္ခုတ္ေနတဲ့ ရထားကို ၾကည့္ေနၾက တယ္။ သူတို႔လည္း ႐ုပ္႐ွင္ဖလင္ကို ေနာက္ျပန္ရစ္ျပေနတာ ၾကည့္ေနရသလိုပဲ။ လြဲေခ်ာ္မႈတခုေတာ့ ျဖစ္ျပန္ၿပီ။ ရထားက ေႏွးရာက ရပ္သြားတယ္။ တြဲေတြက ပထမ ရပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ေနရာမွာ ကြက္တိ ရပ္ေနပါလား။
ပလက္ေဖာင္းေပၚက လူတခ်ိဳ႔ သံေလွာင္အိမ္ႏွစ္ခုကို ဂ႐ုစိုက္ ၾကည့္ေနၾကတယ္။ က်, ေနေၾကာင့္ သံေလွာင္အိမ္ေတြက နည္းနည္းေတာ့ ပိုလင္းသလို အ႐ွိသား။ အေမ..... အေမ......။ ဗိုလ္ျဗဴးရဲ႔အသံ။ နဖူးမွာ၊ နသယ္မွာ၊ ႏႈတ္ခမ္းအထက္မွာ၊ ေမးေစ့မွာ ေခၽြးစိုေနတဲ့အေမ။ အေမရဲ႔ ၀မ္းသာသြားတဲ့ မ်က္ႏွာကေလးက ဘယ္သ႐ုပ္ေဆာင္မွ တုမရတဲ့ မ်က္ႏွာ။ နေဘးမွာ ဗိုလ္ျဗဴးရဲ႔ အမ်ိဳးေတြ။ သံေလွာင္အိမ္ထဲက တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေလးတေယာက္နဲ႔ ရင္တုန္ ပန္းတုန္ႏွလံုးခုန္ ေနၾကတဲ့ ေဆြမ်ိဳးတစု အထက္ေအာက္ စကားေျပာေနၾကတယ္။ သူတို႔က ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ေလ။ သားအမိ စကားေျပာေနပံုကို ၾကည့္ၿပီး ပရိသတ္က ရင္ထဲမွာ မခ်ိတင္ကဲ ခံစားေနၾကရတယ္။ သံဇကာေတြကို အစြမ္းကုန္ ဆြဲျဖဲပစ္၊ သံေျခခ်င္းေတြကို ႐ိုက္ခ်ိဳးလႊင့္ပစ္ၿပီး သားျဖစ္သူကို သူ႔အေမရင္ခြင္ထဲ ထည့္ထားခဲ့ခ်င္တယ္။
အေမက ပလက္ေဖာင္းေပၚက။ သားက သံေလွာင္ခ်ိဳင့္ထဲက။ နံေဘးက ကေလးေတြက မ်က္ေတာင္ေတြ ပုတ္ခတ္၊ ပုတ္ခတ္နဲ႔ ။ မက်ေစခ်င္တဲ့ မ်က္ရည္ေတြ ေကာ္ထုတ္ေနၾကသလိုလို။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတာင္မွ ဒီျမင္ကြင္းကို ဆက္မၾကည့္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ မ်က္လံုးေတြကို ရထားၾကမ္းျပင္ဆီ ေ႐ႊ႔ထားေတာ္မူ႐ွာတယ္။ သံဇကာနားကပ္ေနတဲ့ ေျမာင္းျမသားကို နေဘးလူေတြက ၀ိုင္းအံုဖိထားလို႔ သူ႔နဖူးမွာ သံဇကာအရာ ထင္သြားတယ္။ မိနစ္ေတြက တကယ္ကို ကုန္လြယ္လြန္းလွတယ္။ သားအမိ ေျပာလက္စ မသတ္ရေသးဘူး။ ရထားက ျပန္ထြက္ၿပီ။ အေမက ရထားနဲ႔ ယွဥ္လို႔ ေျခလွမ္း ခြန္ႏွစ္လွမ္း၊ ႐ွစ္လွမ္း လိုက္လာခဲ့ေသးတယ္။ ခရီးဆံုးထိေအာင္ လိုက္ႏိုင္ရင္ ေျပးလိုက္မယ့္ အေမ။ အခုေတာ့ အေမ က်န္ရစ္ၿပီ။ ဗိုလ္ျဗဴးရဲ႔ ညီလို႔ ထင္ရသူကေလးက ရထားျပတင္းေဘာင္ကို တြဲလြဲခိုရင္း စကားေတြ ေျပာေနျပန္တယ္။ သူ႔ခမ်ာ ခုနက မေျပာရ႐ွာပဲကိုး။ သံေလွာင္အိမ္ထဲက လူေတြက ေနရစ္ခဲ့ဖို႔ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ ၀ိုင္းေျပာတယ္။ ရထားက အ႐ွိန္ရစ ျပဳေနၿပီ။ ခက္ေတာ့ ခက္ေနၿပီ။ လူငယ္ေလးကို ထပ္ေျပာၾကရတယ္။ ဒီေတာ့မွ အသာ ခုန္ဆင္းေနရစ္ခဲ့တယ္။ ဒီတခါ လြဲေခ်ာ္မႈကေတာ့ သံေလွာင္အိမ္ ထဲက လူေတြကိုသာမက ဘူတာမွာ ႐ွိတဲ့ လူေတြကိုပါ ေ၀ဒနာေတြ ေပးလိုက္တယ္။ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္းလည္း စကားမေျပာျဖစ္ၾက။ ဘုရားပြဲေစ်းတန္း၊ ကားလမ္းနဲ႔သစ္ပင္ေတြကို သူတို႔ သတိမရၾကေတာ့ဘူး။ လွမ္းၾကည့္မိျပန္ေတာ့ ျမင္ကြင္းက မသဲမကြဲ ေ၀၀ါးေနတယ္။ ဗိုလ္ျဗဴးက လက္ဖမိုးနဲ႔ သူ႔မ်က္လံုးေတြကို ပြတ္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သြားတက္ကေလးေပၚေအာင္ တခ်က္ႀကိဳးစား ၿပီး ျပံဳးျပတယ္။ သူ႔အျပံဳးကို ျမင္ရတဲ့ သူေတြကလည္း မခ်ိသြားၿဖဲ ျဖစ္သြားၾကတယ္။
စလင္းက ဥယ်ဥ္ျခံစိုက္ပ်ိဳးသူနဲ႔ စက္မႈလယ္ယာမွာ အမႈထမ္းသူက ဘယ္သူမွ မသိေစခ်င္တဲ့ စကားေတြ ေျပာေနသလိုမ်ိဳး။ သူကေတာ့ အေ၀းမွာ႐ွိတဲ့ ဇနီးသည္ဆီ စိတ္ေရာက္ေနတယ္။ ဆိတ္သိုးတေကာင္ ၀င္စားထားတဲ့ ေလွကားထစ္ေတာင္ယာလို ဆံပင္မ်ိဳးနဲ႔ ပေဒသာသံေျခခ်င္း ၀တ္လ်က္ သူ႔ပံုကို ဇနီးသည္ ျမင္ေစခ်င္တယ္။ ဒီအေတြးကေရာ ပံုမွန္ဟုတ္ရဲ႔လား။ ရင္တုန္တတ္တဲ့ ဇနီးကို ေနာက္ ရင္မတုန္ေအာင္လို႔ ေကာ္ဖီျပင္းျပင္းတခြက္ တိုက္သလိုမ်ိဳးလို႔ သူ ထင္ေနမိတယ္။
"လူေတြနဲ႔ ေ၀းေ၀းxx ေ၀းတဲ့နယ္ေျမxx အတူတူသြားသြား..သြားၾကမယ္ေလxx နက္႐ိႈင္းတဲ့ ေတာရဲ႔ရင္ခြင္မွာေပ်ာ္ေန သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ေတြ"
တြဲရဲ႔ ေဒါင့္ဆီက သီခ်င္းသံ ထြက္ေပၚလာတယ္။
"ဒီကမၻာမွာ စစ္ စစ္ စစ္ မျဖစ္ရာေျမxx တေနရာ ႐ွိ ႐ွိ ႐ွိ ရမယ္ေလ ထာ၀ရ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ႐ွာကာ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနxx သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ေတြ"
အစက တေယာက္တည္း အသံ။ ေနာက္ေတာ့ နေဘးက လိုက္ဆိုၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႔ မ်က္ႏွာမွာ အၿပံဳးတဖူး ဖူးေနတယ္။
"ပိုင္ဆိုင္တာ အားလံုး စြန္႔ကာေလxx မနာလိုစရာ လည္းပဲ မ႐ွိေတာ့ေပxx ဘယ္သူမဆို အားလံုးတန္းတူေပxx ညီအကိုလို ၾကင္နာမႈနဲ႔ေလxx ေလာကသစ္တခု တည္ေန"
သံၿပိဳင္ဆိုတဲ့သူေတြ ပိုမ်ားလာတယ္။ သူက ဒီသီခ်င္းကို အစအဆံုးမရ။ ရတဲ့အပိုဒ္ေတြပဲ လိုက္ဆိုမိတယ္။ သူ႔မွာ လွည့္ပတ္ေနတဲ့ ေသြးေတြ ေႏြးရာက ၾကက္သီးဖ်န္းကနဲ ထသြားတယ္။ ဘယ္လို ျဖစ္ၾကတာလဲ။
လူေတြ၊ အသက္ေတြ၊ ျဖတ္သန္းတဲ့ဘ၀ေတြ၊ အေတြ႔အၾကံဳေတြ မတူၾကပဲနဲ႔ စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ႔ သီခ်င္းက်ေတာ့ သံၿပိဳင္ဆိုေနၾကပါလား။ ခံစားေနၾကရပါလား။ သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲ။ ဆင္မလိုက္က မွဲ႔ပါတဲ့၊ ဥတၱရၿမိဳင္က ျပန္လာတဲ့ အိုက္ကတြတ္ဂ်ာရဲ႔ ဆိုသံက စူးထြက္ ေနတယ္။ သူတို႔ အားလံုး သီဆိုႏိုင္တဲ့ သီခ်င္းေတြ ေရးတဲ့ စိုင္းခမ္းလိတ္ကို ေက်းဇူးတင္ေနမိတယ္။
အခုဆိုရင္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ တရက္ည။ လမင္း ၀ိုင္း၀ိုင္းစက္စက္ႀကီးက ပဲခူး႐ိုးမ ေပၚက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တိုးထြက္လာေနေရာ့မယ္။ သူက စိတ္ကူးနဲ႔ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ ေရးေနမိတယ္။ နက္ျပာျပာ ညခ်မ္း၊ ျမစိမ္းျပာ အလယ္႐ိုးမ၊ ေဘာ္ေငြေရာင္လမင္း တပိုင္းတစ၊ ၿပီးေတာ့ တိမ္မွ်င္ပါးပါး ေလး ဟိုတစ ဒီတစ။ သူတို႔ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ ေငြလမင္း၊ အလယ္႐ိုးတို႔ကို မျမင္ၾကရဘူး။ သံထူျပားႀကီးက ကာဆီးေနတယ္။ ေၾသာ္...ေငြလမင္း၊ အလယ္႐ိုးနဲ႔ သဘာ၀ရဲ႔ ရင္ေသြးငယ္ေတြပါလား။ သီခ်င္းက ေနာက္တပုဒ္ ေျပာင္းသြားတယ္။ ေမွာင္ပိန္းေနတဲ့ သံေလွာင္အိမ္ႀကီးထဲမွာ အာ႐ံုခံစားစရာဆိုလို႔ နားေသာတ အာ႐ံုပဲ ႐ွိေတာ့တယ္။ "နံရံ မုန္းတီးသူမ်ား ေျပးထြက္ခဲ့ေဟ့ ကၽြန္ေတာ္ေနတဲ့ တဲငယ္ေလး၊ ျမက္ခင္းစိမ္းနဲ႔ တဲငယ္ေလး၊ မိုးမခေတာထဲက တဲငယ္ေလး" သူ႔နားထဲကို "နံရံမုန္းတီးသူမ်ား" ဆိုတဲ့ စကားက ပဲ့တင္ထပ္ေနတယ္။ စိတ္ကူးထဲမွာ မိုးမခေတာ စိမ္းျမျမေလးနဲ႔ ညိဳမိႈင္းမိႈင္း သစ္လံုးတဲ ကေလး တလံုး ပံုေဖာ္ၾကည့္ေနမိတယ္။ မ်က္လံုးကို ေမွးစင္းထားရာက ျပန္ဖြင့္လိုက္တယ္။
ဘယ္ေနရာၾကည့္ၾကည့္ အနက္နဲ႔ အေမွာင္ခ်ည္း။ ၾကယ္ကေလးတလံုးတေလကိုမွ မျမင္ရ။ တခုခုကို ျမင္ရလို ျမင္ရျငား သူက ျပတင္းေပါက္ကို ေငးေနတယ္။ ျပည္၀င္ခါ နီးၿပီတဲ့။ ျပည္ေဆာင္းက ေအးျမဖို႔ အ႐ွိန္ယူေနတယ္။ ရထားကလည္း ေဇာင္းထဲျပန္၀င္ အစာစားရေတာမယ့့္ ျမင္းတေကာင္လို ေျခကုန္သုတ္ေနတယ္။ ေဆးလိပ္မီးေတြလည္း က်ဲပါးေနၿပီ။ ႐ုပ္ျပကာတြန္းဆရာတေယာက္ ဆီကပဲ ေဆးလိပ္မီးရဲရဲေလး ေတြ႔ရရဲ႔။ ေခ်ာင္းျဖတ္တံတားေလးတခု ရထားျဖတ္ေတာ့ မယ္လိုဒီေရာ၊ ဟာမိုနီေရာ ပိုက်ယ္သြားတယ္။ ခဏေန ဟိုမွာ ျပည္ၿမိဳ႔။ ျပည္ေ႐ႊဆံေတာ္ကို မီးေရာင္ေတြၾကားမွာ ေ႐ႊေရာင္တ၀င္း၀င္းနဲ႔ လွမ္းဖူးရတယ္။ ရထားလမ္းဆံုး ျပည္ကို ေရာက္ေတာ့မယ္။ သူတို႔ ျပည္မွာ ေနရမွာလား။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ျပည္ေထာင္က 'ဂ' အဆင့္ေထာင္လို႔ ၾကားဖူးတယ္။ ကိုင္းႀကီးႀကီး နားသူေတြကို ထားလို႔ မရဘူး။ ဒါျဖင့္ရင္ ဘယ္ေထာင္ပို႔မွာလဲ။
ဒီဇယ္မီးခြက္ မွိတ္တုတ္တုတ္နဲ႔ တဲငယ္ေလးတခ်ိဳ႔ ဟိုတစု။ ဒီတစု။ ဘာလုပ္စားၾကတဲ့ မိသားစု ေတြလဲ။ လယ္သမားေတြလား။ တံငါေတြလား။ မီးရထားလမ္း အလုပ္သမားေတြလား။ ဆီးႏွင္းေတြ ကာေနတာေၾကာင့္ လေရာင္က လင္းသင့္သေလာက္ မလင္းဘူး။ ေလးေပမီးေခ်ာင္း၊ ေမာ္ေတာ္ကားမီး၊ မာက်ဴရီမီး၊ တိုက္တာ အေဆာက္အဦး။ ၿမိဳ႔ျပ အမွတ္အသားတခ်ိဳ႔ ျမင္ေနရၿပီ။ ဘူတာနားက တန္းလ်ားေတြကေတာ့ ေမွာင္နဲ႔ မဲမဲေလးေတြ။ ဒိျပင္ၿမိဳ႔ေတြကလို မီးရထားအလုပ္သမား တန္းလ်ားေတြ လို႔ သူ ထင္တယ္။ ျပည္ဆိုျပန္ေတာ့လည္း သူ႔ မိတ္ေဆြ သီဟတင္ထြဋ္ခင္ကို သတိရျပန္ေရာ။ သူ႔မိတ္ေဆြက အင္းစိန္ သံုးေဆာင္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီ။
ရထားက ေလာ္ကယ္ရထားပီပီ မ်က္ႏွာမြဲမြဲ ေခ်ာင္က်က် ခပ္ေမွာင္ေမွာင္ တေနရာမွာ သြားရပ္ တယ္။ သူတို႔ုတြဲေအာက္ကို စမ္းတ၀ါး၀ါးနဲ႔ ဆင္းၾကရတယ္။ လိုက္ပို႔တဲ့ ၾကယ္ပြင့္ေတြက "ေရအိုးေတြ ပါေအာင္ ယူခဲ့ၾကေဟ့။ ေနာက္တေန႔ ခရီးဆက္ရအံုးမယ္" ခရီးဆက္ရအံုးမယ္ ဆိုပါလား။ ျပည္ၿမိဳ႔ရဲ႔ အထက္မွာ ႐ွိတဲ့ သရက္ေထာင္၊ ပခုကၠဴေထာင္ တို႔ကို ေျပးၿပီးသတိရမိတယ္။ အခ်ိန္က ႐ွစ္နာရီေက်ာ္ ေလာက္ ႐ွိၿပီထင္ရဲ႔။ ျပည္ဘူတာမွာ သူတို႔ ကိုးဆယ့္ကိုးေယာက္ရဲ႔ ေျခခ်င္းသံေတြက ညံေနတယ္။
ရန္ကုန္ အျမန္ရထားစီးၾကမယ့္ ခရီးသည္ေတြနဲ႔ လိုက္ပို႔သူေတြ ဘူတာမွာ ျပည့္ေနတယ္။ ဒီထဲမွာ သူတို႔ အသိမိတ္ေဆြမ်ား ပါေလမလားလို႔ ႐ွာၾကည့္ေသးတယ္။ တေယာက္မွ မေတြ႔ၾကဘူး။ ဘူတာအျပင္မွာ ကားႏွစ္စီးက အသင့္ေစာင့္ေနတယ္။ တစီးက အခ်ဳပ္ကား။ တစီးက အမိုးမပါတဲ့ ဘီအမ္ကား။ ခရာသံ တတြီတီြနဲ႔ လမ္းေၾကာင္း႐ွင္းရင္း ကားေတြ အျမန္ေမာင္းထြက္လာၾကတယ္။ ျပည္ေ႐ႊဆံေတာ္ဘုရားပြဲ႐ွိတဲ့ ျပည္ၿမိဳ႔က စည္ေနတယ္။ ဒီႏွစ္ စြယ္ေတာ္လွည့္တဲ့ႏွစ္တဲ့။ ပြဲေစ်းသြား သူေတြ၊ တည္းခိုခန္းေတြ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ထုတို႔ တရိပ္ရိပ္နဲ႔ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီ။ သူတို႔က ၿမိဳ႔လယ္မွာ႐ွိတဲ့ ေထာင္ေ႐ွ႔ ေရာက္ေနၾကပါေပါ့လား။
ျပည္ေထာင္က လူေတြက သူတို႔ကို သစ္သားတန္းေတြၾကားက မသိမသာ လွမ္းၾကည့္ေန ၾကတယ္။ ေထာင္၀င္းထဲက ေစတီေတာ္ကေလးနားက ျဖတ္ၿပီး ေဆး႐ံုေဆာင္မွာ ေနရာခ်ထားေပး တယ္။ အေပၚထပ္မွာ အမ်ားစု၊ တခ်ိဳ႔က ေအာက္ထပ္မွာ။ သူက ေအာက္ထပ္မွာ အိပ္ရတယ္။ ျပည္ေထာင္ ေငြတေထာင္ပါရင္ မိန္းမေတာင္ မလြမ္းဘူးဆိုတဲ့ ဆို႐ိုးစကား ၾကားဘူးတယ္။ ေအာက္ထပ္မွာ စစ္တုရင္ ခံု႐ွိတယ္။ ေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)နဲ႔ မိုမို (ေဆးတကၠသိုလ္) တို႔ကို ေတြ႔ခဲ့ တယ္။ အင္းစိန္မွာ လကို မျမင္ရတာ ၾကာခဲ့သူေတြ ျပည္မွာ သာတဲ့လကို ခံစားရတဲ့ ညေပါ့။ လမင္းက ၀ိုင္းစက္စက္။ တခ်ပ္ေပၚတခ်ပ္ ဆင့္ထားတဲ့ အုတ္ခဲေတြေပၚက တေ႐ြ႔ေ႐ြ႔ျမင့္တက္လာေနၿပီ။ အဟူဂ်ာ ဓါတ္ပံုတိုက္က ႐ိုက္ထားတဲ့ ေခတ္ေဟာင္း မႏၱေလးမဟာမုနိပံုေတာ္ကို အဲဒီအထဲမွာ သူဖူးခဲ့ရေသး တယ္။ အဲဒီတုန္းက မဟာမုနိကိုယ္ေတာ္က ကိုယ္လံုးေတာ္ ခပ္သြယ္သြယ္ပဲ ႐ွိေသးတယ္။
ေနာက္တေန႔ ႏွစ္ဆယ္သံုးႏို၀င္ဘာ မနက္အေစာႀကီးမွာ အိပ္ရာက ထၾကရတယ္။ ထမင္းထုပ္ ေတြ ေ၀တယ္။ လံုျခံဳေရးယူသူေတြက သံေျခခ်င္းကို စနစ္တက် စစ္တယ္။ ငါး၊ ေျခာက္၊ ခြန္နစ္၊ ႐ွစ္.... အမွတ္စဥ္ေအာ္ၿပီး အျပင္ဘက္ ထြက္ၾကရတယ္။ အျပင္မွာ အခ်ဳပ္ကား အဆင္သင့္ ေစာင့္ေနၿပီးသား။ ကားေပၚကို တ၀က္ေလာက္ ေရာက္ၿပီးမွ အားလံုးျပန္ဆင္းခိုင္းၿပီး ေထာင္ထဲ ျပန္ထည့္လိုက္တယ္။ ဒီတခါ လြဲေခ်ာ္မႈကေတာ့ သေဘၤာေရာက္မလာတဲ့ လြဲေခ်ာ္မႈတဲ့။ သေဘၤာဆိုပါလား။ ေရလမ္းခရီး က်န္ေသးတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာပဲ။ ျပည္မွာတရက္ ထပ္ၿပီး ေနရတယ္။ ျပည္ေထာင္က သူတို႔ကို ထမင္း သံုးနပ္ ေကၽြးလိုက္ရတဲ့ ေန႔ေပါ့။
ႏွစ္ဆယ့္ေလး ႏို၀င္ဘာမွ ျပည္ေထာင္ အမွန္တကယ္အစစ္ ထြက္ခြါလာၾကရတယ္။ မေန႔က လိုပဲ အေစာႀကီးထရ၊ ထမင္းထုပ္ေတြ ယူၾကရတယ္။ ထမင္းထုပ္ထဲမွာ မေန႔ကလိုပဲ ဘဲဥေတြ ပါလာ တယ္။ အာ႐ုဏ္ေတာင္ မပ်ိဳးေသးဘူး။ သူတို႔ ဆိပ္ကမ္းကို ေရာက္ေနၿပီ။
ျပည္ၿမိဳ႔က ေက်ာက္ပံုဆိပ္ကမ္းဆိုတာ ဒီဟာထင္ရဲ႔။ ေရက်ခ်ိန္မို႔ ကမ္းပါးက ေတာ္ေတာ္ေစာက္ တယ္။ သေဘၤာေပၚမွာပဲ မီးေတြလင္းေနတယ္။ ပါတ္၀န္းက်င္က ေမွာင္လို႔။ သူ႔မိတ္ေဆြ ကြန္ျပဴတာ ဆရာက ျပံဳးျပႏႈတ္ဆက္ရင္း မေန႔က အိပ္လို႔ ေပ်ာ္ၾကရဲ႔လားလို႔ ေမးေနတယ္။ ေထာင္ေျပာင္း ကိုးဆယ့္ကိုးေယာက္မွာ အရင္ဆံုးလြတ္မယ့္ လြတ္ခါနီး ပ်ဥ္းမနားမ်ိဳးဆက္ေလးက ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႔ အိပ္ရာလိပ္ကို ကူညီသယ္ေပးေနတယ္။ သေဘၤာေပၚအတက္မွာ ထန္းေခါက္ေတာင္ထဲ ပိုးလိုးပက္ လက္လန္ေနတဲ့ နတ္႐ုပ္ေတြက သူတို႔ကို ဆီးႀကိဳေနၾကတယ္။ မဂၤလာမနက္ပါ ကိုႀကီးေက်ာ္။
အေပၚထပ္ အေနာက္ဖက္ျခမ္းမွာ သူတို႔အားလံုး တန္းစီေနရာယူၾကရတယ္။ အေ႐ွ႔ဆီက ေရာင္နီ ပ်ိဳးလာၿပီ။ ျပည္ေဆာင္းကလဲ အေပြ႔အဖက္ ၾကမ္းတာပါပဲလား။ သေဘၤာရဲ႔ ကုန္ပတ္ေပၚ အသက္ကယ္ေဘာမွာ 'တမန္' လို႔ ေရးထားတယ္။ ေၾသာ္...'တမန္' တဲ့လား။ ဘယ္သူေတြကို ေစမယ့္ 'တမန္' လဲ။ ႀကိဳးၾကာေတြကိုလား။ ဘယ္ကို ေစမယ့္ 'တမန္' လဲ။ ေရေျမတဆံုး ေစခ်င္ရာေစေတာ့ 'တမန္' ေရ။
သူ႔ေရစီးသံေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကို အေႏွာက္ယွက္ျဖစ္မွာ စိုးေနပံုရတယ္။ ျမစ္မင္းဧရာက အသံတိတ္ ဧကစာရီက်င့္ေနတယ္။ တယ္လဲ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ဧရာ၀တီပါလား။ ဒီျမစ္ေရေတြက သူတို႔ ၿမိဳ႔ကို ျဖတ္စီးခဲ့တဲ့ ျမစ္ေရေတြ။ သူ႔မိတ္ေဆြ ကဗ်ာဆရာ၊ ဆံသဆရာ ယုထင္ ဆင္းဆင္းၿပီး ေရခ်ိဳးခဲ့တဲ့ ျမစ္ႀကီးေပါ့။ သူ႔ရဲေဘာ္ ကိုေက်ာ့ေမာင္ေနတဲ့ ဂင္ဂဲကို ျဖတ္စီးခဲ့တယ္။ ကဗ်ာဆရာ (ကို)ေလးေမာင္ရဲ႔ ျမင္းျခံ၊ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းေနခဲ့တဲ့ ျမင္းျခံကို ျဖတ္စီးခဲ့တယ္။ သူက မႏၱေလးေထာင္ထဲ မွာ႐ွိေနတဲ့ ေအာင္ေက်ာ္ဆန္းကို သတိရေနတယ္။ ကိုယ့္လူ အလကားေနမယ့္ သူေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဘ၀ တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းအတြက္ အလုပ္တခုခု လုပ္ေနမယ့္လူ။

အပိုင္း(၂)ၿပီး။

No comments: