Thursday, April 3, 2008

ဘ၀ကင္းဗတ္ေပၚကသံမဏိစုတ္ခ်က္ၾကမ္း (အပိုင္း ၁)
ဖိုးသံစိမ္း-ေရးသည္။





၁၉၉၁ ႏို၀င္ဘာ ရန္ကုန္ေဆာင္းက ခါတိုင္းႏွစ္ေတြထက္ ပိုေအးတဲ့ႏွစ္။ ရန္ကုန္သူ ရန္ကုန္ သားေတြ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေနၾကမယ့္ အခ်ိန္။ မနက္ သံုးနာရီ။ အင္းစိန္မွာ ေဆာင္းမုန္တိုင္းၾကမ္း တခု အၾကမ္းပတမ္း တိုက္ခတ္ေနတယ္။ ညဥ့္ငွက္ဆိုးေတြရဲ႔ ေအာ္သံေတြ။ မဟုတ္ေသးဘူး။ ညဥ့္ငွက္ ဆိုး ထိုးသံေတြထက္ ပိုဆိုးတဲ့ အသံေတြ ဆက္တိုက္ေပၚထြက္ေနတယ္။ ဆီထည့္မထားတဲ့ သံတံခါးဖြင့္ သံေတြက ႀကိဳးတိုက္က ႀကိဳးသမားေတြကို ႀကိဳးေပးဖို႔ ဖြင့္ေနတဲ့ အသံေတြလား။ ေဆာင္းမုန္တိုင္းရဲ႔ မိုးႀကိဳးထစ္သံေတြလို႔ ထင္ရရဲ႔။ အသံေတြက တျဖည္းျဖည္းနီးလာတယ္။ ႀကိဳးတိုက္က မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာသြားၿပီ။ ေထာင္၀င္နံပါတ္၊ အမည္၊ အဘအမည္ ေခၚသံေတြ ဆက္တိုက္ ေအာ္ေခၚေနတယ္။


ေဟာ... သူ႔နာမည္ပါလား။ အိပ္ရာက လူးလဲ အျမန္ထလိုက္တယ္။ ကိုယ့္ပစၥည္းကိုမွ စံုေအာင္ သယ္ခြင့္ မရလိုက္ဘူး။ ဇြတ္အတင္း ဆြဲေခၚသြားၾကတယ္။ အသတ္အပုတ္ၾကမ္းတဲ့ ဆူမိုေဆာင္း နပန္းသမားရဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးေအာက္မွာ အေႏြးထည္မပါဘဲ တန္းစီ၊ ေခါင္းငံု႔၊ ထိုင္ေနၾကရတယ္။ မေန႔ညကတင္ ေထာင္အျပင္က ကထိန္တခုမွာ ဧည့္ခံေနတဲ့ ျမန္မာဆိုင္း၀ိုင္းတခုရဲ႔ တီးလံုးသံ ၾကားမိေသးတယ္။ အခုေတာ့ ေျခခ်င္းခတ္သံေတြ ညံလို႔။ ဘာေတြ ျဖစ္ေနၾကတာလဲ။ ေျပာင္းေ႐ႊ႔မႈ တခုနဲ႔ ႀကံဳရေတာ့မယ္ ထင္တယ္။
သံေယာဇဥ္ေတြ၊ အံ့ၾသမႈေတြ၊ ခ်မ္းစီးမႈေတြ ၿပိဳင္တူခံစားေနရခ်ိန္မွာ သူ႔ေခါင္းေပၚကို သံထည္ပစၥည္းတခု လာထိေတြ႔တယ္။ ေအးျမရမယ့္ သံထည္က ပူေႏြးလို႔ပါလား။ မာရသြန္ခရီးကို ေျပးလာရတဲ့ စက္ကတ္ေၾကးတလက္ေပါ့။ သူ႕ရဲ႔ ခပ္တိုတို ဆံပင္ေမႊးေတြကို စက္ကပ္ေၾကးက ခပ္သြက္သြက္ ဇိုးဇိုးဇတ္ဇတ္ ဆြဲႏႈတ္ေနတယ္။ ေခါင္းေပၚမွာ စက္ကတ္ေၾကး။ ေျခေထာက္မွာ သံေျခခ်င္း။ ဆံပင္ၫႇပ္တာေရာ၊ သံေျခခ်င္းခတ္တာေရာ၊ တမိနစ္အတြင္း ၿပီးသြားတယ္။ ေနာက္တေယာက္တဲ့.......။
ဘယ္သူက စေျပာလိုက္တယ္ မသိဘူး။ မႏၱေလး၊ မႏၱေလးကိုတဲ့။ မႏၱေလးကို ခ်စ္ခင္သူေတြက စိတ္ထဲမွာ ႀကိတ္ၿပီး ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ သူတို႔ (၃) ေဆာင္ကေတာ့ လူေပါင္း ႏွစ္ဆယ္။ ဟိုလူေတြက (၄)ေဆာင္က။ ဟိုဘက္ကလူေတြက (၅) ေဆာင္က။ ၿပီးေတာ့ တိုက္ေတြ ဘက္ကလည္း လူေတြ ထြက္လာၾကတယ္။ ရိကၡာဂိုေဒါင္ေ႐ွ႔က ကြက္လပ္မွာ ထမင္းထုပ္ကိုယ္စီနဲ႔ လူေတြေဖြးေဖြးလႈပ္ေနၿပီ။ မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း၊ အမႈတြဲေတြကို လွမ္းႏႈတ္ဆက္ၾက။ ဘယ္သူေတြ ပါလို႔ ဘယ္သူေတြ က်န္ရစ္ခဲ့ သလဲ။ အပိုင္သား ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ပါလဲ။ အေပါင္းအသင္း ပါ-မပါ။ မပါလည္း ကိစၥ မ႐ွိဘူး။ သူတို႔ စိတ္ထဲမွာ တေကာင္တည္းပဲ - ဒါေပမယ့္ ျခေသၤ့ဆိုတဲ့ ျခေသၤ့စိတ္ဓါတ္ ကိုယ္စီနဲ႔။ ခဲသတၱဳၾကယ္ပြင့္ ေတြကေတာ့ ပိုၿပီးေခ်ာင္ခ်ိ လြတ္လပ္တဲ့ ေနရာေကာင္းကို ပို႔ေပးမယ္လို႔တဲ့။ သူက ေတးေရးဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ႔ "စာေခ်ာက္႐ုပ္" သီခ်င္းကို သတိရမိတယ္။ ပိုၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ ေထာင္ရယ္လို႔ ဒီေခတ္မွာ ႐ွိသတဲ့လား။
သူတို႔ တန္းစီၿပီး ထြက္လာၾကတယ္။ ဗူးတံခါး ဖြင့္လိုက္ၿပီ။ သူတို႔ကို ကားစိမ္းႀကီးေတြက ဖင္ထိုးထားၿပီး အဆင္သင့္ ေစာင့္ေနတယ္။ ဗူး၀နဲ႔ ကားဖင္နဲ႔ ေတ့လ်က္သားေလ။
အမ်ားျပည္သူ ႐ွဴတဲ့ေလ။ ေအာက္ဆီဂ်င္ အျပည့္ပါတဲ့ေလ။ လတ္ဆတ္တဲ့ေလေတြ အဆုတ္ထဲကို အားရပါးရ ႐ွဴသြင္းလိုက္တယ္။ အရသာ႐ွိလွပါကလား။ မနက္ ေနျခည္ႏု၊ သစ္ရိပ္ႏု၊ နီညိဳေရာင္စက္ဘီး။ ဖလန္နယ္ အနီကြက္၀တ္ ကေလးငယ္။ က်စ္ဆံၿမီး မည္းမည္း ႐ွည္႐ွည္ တုတ္တုတ္၊ ေက်ာင္းသူမေလးရဲ႔ ဖဲႀကိဳးျပာ၊ ဆြမ္းခံထြက္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးရဲ႔ ၀ါထိန္တဲ့ သကၤန္း၊ နက္ေမွာင္ေနတဲ့ သပိတ္ေပၚမွာ ေ႐ႊနီငွက္ေပ်ာဖီး။ အျဖဴေရာင္ မဟုတ္တဲ့ အေရာင္ေတြ သူ ခ်က္ခ်င္းခံ စား လိုက္တယ္။ သူတို႔ကားရဲ႔ ေ႐ွ႔မွာလည္း ကားတစင္းရပ္ထားလို႔။ ကားေပၚမွာ သူ႔မိတ္ေဆြေတြ ပါလာၾကတယ္။ တြဲဘက္ေထာင္ကို အျပစ္ဒဏ္နဲ႔ ပို႔ထားတဲ့ သူ႔မိတ္ေဆြေတြေပါ့။ ကားေတြ စ, ထြက္ၿပီ။
ဘယ္ေနရာ ၾကည့္ၾကည့္ အသစ္အဆန္းေတြခ်ည္း။ ၾကည့္လို႔ မ၀ႏိုင္ဘူး။ လူေတြျပည့္ၾကပ္ ေနတဲ့ ဘတ္စ္ကားေတြ၊ မီးခိုးျပာ၀တ္စံုနဲ႔ လုပ္သားေတြ၊ ေက်ာင္း၀တ္စံုနဲ႔ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ၊ လက္ေပြ႔ေစ်းသည္ေတြ၊ ေစ်းသြားမယ့္ အိမ္႐ွင္မေတြ၊ ဆိုက္ကားဆရာေတြ သူတို႔ကို ၾကည့္ေနၾက တယ္။ ဒီျမင္ကြင္းဟာ အခ်ိဳ႔အတြက္ေတာ့ ဘာမွ မထူးဆန္းသလိုဘဲ။ ေထာင္သားေတြ၊ ရဲဘက္ေတြ ကားသံုးစီးတိုက္နဲ႔ တေနရာရာကို သြားၿပီး ျပစ္မႈေႂကြး ေခၽြးနဲ႔ဆပ္ၾကမလို႔။ မဟုတ္ဘူး။ လံုး၀ မဟုတ္ဘူး။ ဘာျပစ္မႈေႂကြးလဲ။ ဘာလို႔ ေခၽြးနဲ႔ ဆပ္ရမွာလဲ။ ဘယ္သူ႔ကို ဆပ္ရမွာလဲ။ သူတို႔ ႐ွင္းျပေနၾကတယ္။ အနားက လူေတြက သူတို႔ ႐ွင္းျပတာကို မၾကားၾက၊ မျမင္ၾကဘူး။ ျမင္တဲ့ လူကလည္း ခပ္ေ၀းေ၀းမွာ။ မၾကားႏိုင္ဘူး။ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ သူတို႔နဲ႔ လြဲေခ်ာ္မႈတခု ျဖစ္ေနၿပီ။
ကားေတြက ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးကို ဦးမတည္ဘဲ အင္းစိန္ဘူတာေ႐ွ႔မွာ ထိုးရပ္လိုက္တယ္။ မႏၱေလးကို ဆိုတာ ဟုတ္ပါ့မလား။ မႏၱေလး မဟုတ္ရင္ ဘယ္ကို ပို႔မွာလဲ။ မေရရာမႈေတြက သံကုန္ဟစ္ ေနၾကတယ္။ သံသယေတြက ပြက္ေလာညံလို႔။ မိတ္ေဆြ အသစ္ေတြ မိနစ္နဲ႔အမွ် တိုးေနတယ္။ နာမည္၊ လူပံုသ႑န္၊ ၿမိဳ႔နယ္၊ ပုဒ္မ၊ က်တဲ့ႏွစ္၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြကို ဦးေႏွာက္ထဲမွာ လက္ေရးတိုနဲ႔ လိုက္မွတ္ေနရတယ္။ တခ်ိဳ႔က ပုဒ္မ ႏွစ္ခု၊ သံုးခု။ က်တဲ့ႏွစ္ကလည္း မနည္း။ ကိစၥမ႐ွိ။ ကိုယ္ထမ္းထား ရတာမွတ္လို႔ဆိုတဲ့ စတိုင္နဲ႔။ အမ်ားစုက ႏွစ္ႀကီးႀကီး။ ကိုင္းႀကီးႀကီး နားသူေတြ။
ေဟာ..... အခ်က္အလက္ေတြ၊ မွတ္စရာေတြ ဆက္တိုက္၊ ဒလေဟာ ၀င္ေနရာက ခ်က္ခ်င္း ရပ္တန္႔သြားတယ္။ စကားသံေတြေတာင္ တိတ္လို႔။ သူတို႔ မ်က္ႏွာေတြ အားလံုး ၀င္းပသြားၾကတယ္။ ေတးေရးဆရာ ကိုေမာင္ေမာင္ရဲ႔ သီခ်င္းတပုဒ္ ဘူတာ႐ံု လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထဲက ပ်ံ႔လြင့္လာတယ္။ ေတးသံ႐ွင္က ကိုခင္ေမာင္တိုး ေလ။ အားလံုးရဲ႔ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေသြးလွည့္ပတ္မႈေတြက ပိုျမန္လာ ၾကတယ္။ အခုမွ မိတ္ေဆြျဖစ္ၾကရတဲ့ လူေတြကလည္း ဒီသီခ်င္းသံေၾကာင့္ ပိုပိုၿပီး ေသြးနီးလာၾကတယ္။
"မိုးဦး၀င္ေရာက္ လာတဲ့အခါxx ႐ိုးမေပၚ ျဖတ္ပ်ံရင္းxx ေျမာက္ဖက္ကို ဦးတည္လွည့္ကာxx သားေပါက္ရာ အရပ္ဆီ မိုင္ေထာင္ခ်ီ ပ်ံေလၿပီxx ႀကိဳးၾကာငွက္တို႔ရဲ႔ မိုင္ေထာင္ခ်ီ ခရီးစဥ္...."
ပူေႏြးတဲ့ လက္ဖ၀ါးတခု သူ႔လက္ေကာက္၀တ္ကို လာဖ်စ္တယ္။ လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေျမာင္းျမသား ပုသိမ္ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားကေလး ျဖစ္ေနတယ္။
"မ်ိဳးဆက္ရဲ႔ အားမာန္တခုပါxx လမ္းေၾကာင္းမွန္ ေ႐ြးခ်ယ္ရင္းxx အမ်ားနည္းတူ သက္လံု မေကာင္းရင္......"
'ႀကိဳးၾကာသံ' သီခ်င္းကို ဒိျပင္လူေတြထက္ ပိုၿပီးခံစားေနၾကသူေတြ၊ ပိုၿပီး ခံစားႏိုင္စြမ္း႐ွိတဲ့ သူေတြ၊ စာရင္းခ်ဳပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ စုစုေပါင္း ကိုးဆယ့္ကိုးေယာက္။ ေၾသာ္.... ႀကိဳးၾကာ ကိုးဆယ့္ကိုး ေကာင္ပါလား။
"ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တခုခ်မယ္xx အ႐ႈံးနဲ႔ ေအာင္ျမင္ျခင္းဟာxx ႐ွိသင့္တဲ့ အားနဲ႔မာန္xx ခံႏိုင္မွ...."
မေတာ္တဆလား၊ တိုက္ဆိုင္မႈတခုလား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုေမာင္ေမာင္နဲ႔ ကိုခင္ေမာင္တိုးကို သူတို႔အားလံုး ေက်းဇူးတင္ေနၾကတယ္။
ရထားက မလာေသးဘူး။ 'ႀကိဳးၾကာသံ' သီခ်င္းက လႈပ္႐ွားေနတဲ့ သူတို႔ စိတ္ကို ခဏေလး အတြင္းမွာ ၿငိမ္သက္ ေအးခ်မ္းသြားေအာင္ လုပ္ႏိုင္စြမ္း႐ွိတယ္။ အႏၱရာယ္ မလြယ္ႏိုင္သူတို႔က ရထားသံလမ္းနဲ႔ ပလက္ေဖာင္းေဘးမွာ ျဖစ္သလို သြားလိုက္ၾကတယ္။ ေျခခ်င္းနဲ႔ သူတို႔နဲ႔ အသားမက် ေသးဘူး။ သူတို႔ရဲ႔ ပေဒသာေျခခ်င္းကို ဆီးစက္တခ်ိဳ႔ စင္ကုန္တယ္။ ေနာက္ထပ္ ဘာအႏၱရာယ္ေတြ လာဦးမွာမွန္းမသိခင္ အႏၱရာယ္အေသးစားေလးကို ႐ွင္းႏွင့္တဲ့ သေဘာပါ။
ဘူတာမွာ လူက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ စည္စျပဳေနၿပီ။ စတစ္ေကာ္လာနဲ႔ လူေတြ၊ ပန္းပြါးလြယ္အိပ္ နဲ႔ လူေတြ၊ မိေခ်ာင္းအိုႀကီးေတြ တခ်ိဳ႔က ဟိုနားတေကာင္၊ ဒီနားတေကာင္။ တခ်ိဳ႔က အၿမီးခ်င္းလိမ္လို႔။ သူတို႔ အားလံုးက ဘူတာမွာ အသိမိတ္ေဆြေတြ ဘယ္သူ႔ကို ေတြ႔မလဲလို႔ စူးစမ္းေနၾကတယ္။ ဘယ္ကို ေ႐ႊ႔ရမယ္ဆိုတာေတာ့ မသိ။ တေနရာရာကိုေတာ့ ေ႐ႊ႔သြားၿပီလို႔၊ မိဘ ေဆြမ်ိဳး မိတ္ေဆြေတြကို အသိေပးခဲ့ ခ်င္တယ္။ မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း၊ အသိ၊ မ်က္မွန္းတမ္းမိသူ တေယာက္ေယာက္ ဘယ္မလဲ။ လာပါ။ က်ား၊ မ တေယာက္ေယာက္ေပါ့။ မဟုတ္မဟတ္ေတြ လုပ္ရင္ အသိေတြက ေတြ႔တတ္ၿပီ။
ခက္ၿပီ။ ရထားတစင္းက ေတာင္ဘက္က လာေနၿပီ။ မႏၱေလး မျဖစ္ႏိုင္တာ ေသခ်ာသြားၿပီ။ လြဲေခ်ာ္သြားၿပီ။ ႀကိဳးၾကာေတြနဲ႔ သိရတဲ့လူက တေယာက္မွ ေပၚမလာဘူး။ ရထားေပၚမွာ ခရီးသည္ေတြ ပါလာၾကတယ္။ တခ်ိဳ႔က လွလွပပ ၀တ္စားထားတယ္။ အမ်ားစုက ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း။ ရထားက အျမန္ရထား ဟုတ္ပံု မေပၚဘူး။ ေလာ္ကယ္ရထား ျဖစ္ဖို႔ မ်ားတယ္။ ဒီရထားက ဘယ္ကို သြားရတဲ့ ရထားလဲ။ သူတို႔ထဲက လူငယ္တေယာက္က ခရီးသည္မေလးကို လွမ္းေမးလိုက္တယ္။ ခရီးသည္မေလးက သိပ္အံ့ၾသ ထိတ္လန္႔သြားပံုရတယ္။ မ်က္ႏွာပ်က္သြားတယ္။ ဘာမွ ျပန္မေျပာဘူး။ မတူမတန္သလိုလို။ ရာဇ၀င္လူဆိုးႀကီးလို႔ ထင္သြားဟန္တူရဲ႔။ လြဲေခ်ာ္ရျပန္ၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြပါ။ မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔က လက္ဘက္ရည္ေဖ်ာ္ရင္း တကၠသိုလ္ တက္ေနသူရဲ႔ အသံ ၾကားလိုက္ရတယ္။ ဒီတခါ အေျပာခံရသူေလးက ႏႈတ္လွန္ထိုးလိုက္တယ္။ အံမယ္ ဒီ႐ုပ္ေတြကမ်ားတဲ့။ လူငယ္ေတြက ဒီကေလးမေလးကို ေကာင္စီျပဳတ္တေယာက္ရဲ႔ သမီး။ ဒါမွမဟုတ္ ရ၀တရဲ႔ သမီးလို႔ တြက္ဆလိုက္ၾကတယ္။ ကေလးမေလးကိုလဲ အျပစ္မဆိုသာဘူး။ သူတို႔ရဲ႔ ဆံပင္ေတြက ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ေတြ မဟုတ္လား။ မ,စိတ္မႊန္ေနတဲ့ ဆိတ္သိုးတေကာင္ စားထားတဲ့ ေလွကားထစ္ ျမက္ခင္းနဲ႔ တူေနတယ္။ မ်က္ႏွာမသစ္ၾကရလို႔ အဆီျပန္ေနၾကတယ္။ မ်က္ေခ်းဗရပ်စ္နဲ႔။ ၀တ္ထားတာကလည္း အထက္ကအျဖဴ၊ ေအာက္ကအျဖဴ။
သူတို႔ သံေျခခ်င္းကို တဖက္ကဆြဲ၊ အိပ္ရာလိပ္ကို တဖက္ကသယ္ၿပီး တြဲ႐ွိရာကို ေလွ်ာက္သြား ၾကတယ္။ အင္းစိန္ဘူတာတခုလံုး သံေျခခ်င္းသံေတြ ညံေနတယ္။ တြဲဆီေရာက္ၿပီ။ တြဲကို ၾကည့္ၿပီး သူတို႔ မွင္တက္မိေနၾကတယ္။ တြဲက လူစီးတြဲ မဟုတ္ဘူး။ သီးသန္႔တြဲ၊ အခ်ဳပ္တြဲ၊ လူစီးတြဲကို ဖိႏွိပ္ကရိယာတခုျဖစ္ဖို႔ ရထားစက္႐ံုတခုမွာ အထူးျပဳျပင္ထားတဲ့ တြဲပါ။ တဖက္က သံျပားေတြနဲ႔ အလံု ပိတ္ထားတယ္။ တဖက္မွာပဲ ျပတင္းေပါက္ပါတယ္။ ေလွ်ာက္လမ္းခ်န္ထားၿပီး သံဆန္ကာနဲ႔ အထဲမွာ အကန္႔တကန္႔ ကန္႔ထားတယ္။ သံေျခခ်င္းေတြနဲ႔ တြဲေပၚတက္ရတာ မလြယ္ဘူး။
ရဲေဘာ္တို႔ေရ.... ဒါ, အစပဲ ႐ွိေသးတယ္။ ေနာင္မွာ ဘယ္လို အခက္အခဲေတြ၊ ဒုကၡေတြ၊ ဆင္းရဲ ပင္ပမ္းမႈေတြ ၾကံဳရဦးမယ္ မသိဘူး။ တက္ထားၾက။ ဒိထက္ ခက္ခဲတဲ့ ေတာင္ထြတ္ေတြကို တက္ၾကရ ဦးမယ့္ ေတာင္တက္သမားေတြ မဟုတ္လား။ ဒုကၡဆင္းရဲေတြကို ဖ၀ါးေအာက္မွာ ထားမယ့္ ေတာင္တက္သမား ကိုးဆယ့္ကိုးေယာက္ လာၿပီေဟ့။
သူတို႔ကို တြဲႏွစ္တြဲမွာ မွ်ထည့္လိုက္တယ္။ ေထာင္၀န္ထမ္းေတြ၊ လံုျခံဳေရးလိုက္မယ့္ ရဲေတြလည္း မွ်ၿပီးေတာ့ ေနရာယူလိုက္ၾကတယ္။ "မင္းတို႔ ေျပးရဲတဲ့သူ ေျပးၾကည့္။ ငါတို႔မွာ ပစ္၀ရမ္းပါတယ္၊ မင္းတို႔ရဲ႔ အေလာင္းကို ေကာက္ၿပီး ခရီးဆက္ရမွာပဲ" တဲ့။ ႀကိဳးၾကာငွက္ေတြကို ေသနတ္နဲ႔ ျခိမ္းေျခာက္ေနပါကလား။ ႀကိဳးၾကာငွက္ေတြကေတာ့ ရယ္လိုက္ရတာ ဖတ္ဖတ္ေမာ၊ ရင္ဘတ္ ေနာက္ကေက်ာေပါ့။ တြဲထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ ေမွာင္ေနတယ္။ သူ႔မ်က္စိက က်င့္သား မရေသးဘူး။ သံဆန္ကာထဲကို ျမန္ျမန္၀င္ဖို႔ ေျပာသံၾကားရတယ္။ ၀က္တိုးေပါက္ကေလးထဲ ေခါင္းငံု႔ၿပီး တိုး၀င္ၾကရတယ္။ မ်က္စိက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ က်င့္သားရလာတယ္။ တြဲရဲ႔ အလယ္မွာ အိမ္သာ႐ွိတယ္။ တံခါးမပါဘူး။ လူတထိုင္စာပဲ ကာထားတယ္။ ၾကမ္းျပင္တခ်ိဳ႔က ေဆြးေျမ့ေနတဲ့ တြဲႀကီး။ စကၠဴစုတ္၊ ပလတ္စတစ္စ၊ ေဆးလိပ္တို၊ သစ္႐ြက္ေျခာက္၊ အမိႈက္ေတြ ဗရပြနဲ႔။
မဂၢင္ဆရာေတာ္ႀကီးကို တြဲရဲ႔ ထိပ္တေနရာမွာ သီးသန္႔တေနရာ သူတို႔ စီစဥ္ေပးၾကတယ္။ အိပ္ရာလိပ္ေတြ ဆင့္ထပ္ထားတဲ့ အေပၚမွာ ထိုင္ဖို႔ ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ ဆရာေတာ္က ျငင္းတယ္။ အျမင့္မွာ မထိုင္ဘူး။ သူတို႔လိုပဲ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ထိုင္လိုက္တယ္။ အင္းစိန္ကို ေက်ာေပးသြားမယ့္ တူ႐ူကို မ်က္ႏွာမူလို႔။ ထမင္းထုပ္ေတြကို တေနရာမွာ သပ္သပ္ပံုၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႔ ဆြမ္းထုပ္နဲ႔ ဒိျပင္ ဦးဇင္းေတြရဲ႔ ဆြမ္းထုပ္ေတြကို ေရစႀကိဳက ဦးဇင္းက ယူလာၿပီး သူတို႔ ထမင္းထုပ္ေတြနဲ႔ ေရာၿပီး စုပံုလိုက္တယ္။
ရထားဘီးက တလိမ့္ခ်င္း စ,လွိမ့္ေနၿပီ။ လိုက္ပို႔သူမဲ့ေနတဲ့ ခရီးသည္ ကိုးဆယ့္ကိုးေယာက္ရဲ႔ ဘယ္ကိုမွန္း မသိတဲ့ ခရီးလည္း စ, ၿပီ။ ေနရစ္ေတာ့ စုတ္ပဲ့တဲ့ အင္းစိန္ယဥ္ေက်းမႈေဟာင္း။ ေထာင္စာမ်က္ႏွာသစ္တခုကို သူတို႔ စလွန္လိုက္ၾကၿပီ။

xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx

ရထားရဲ႔ ျပတင္းေပါက္မွာ ေပၚလာတဲ့ ႐ႈခင္းေတြကို ႐ုပ္႐ွင္ကားတကားလို ၾကည့္ေနၾကတယ္။ အလုပ္႐ံုသြားမယ့္ အလုပ္သမားေတြ၊ ကိုရင္ေလးေတြ၊ ေစ်းသည္ေတြ၊ အုံးပင္ေတြ၊ ဆိုက္ကားေပၚထိုင္ ေနတဲ့ ဆိုက္ကားသမားေတြ၊ သာမန္လက္လုပ္လက္စားေတြက ဒီဇာတ္ကားမွာ သဘာ၀က်က် သ႐ုပ္ေဆာင္ေနၾကတယ္။ ရထားက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အ႐ွိန္ရလာတယ္။ ျမင္ကြင္းကလည္း တရိပ္ရိပ္နဲ႔ ေျပာင္းလဲေနတယ္။ ၿမိဳ႔ျပကြက္ေတြကေန ေက်းလက္ျပကြက္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အင္းစိန္ကတည္းက ၀မ္းကိုက္လာတဲ့ ပုစြန္ေတာင္ဘက္က လူက ပထမဆံုး မိလႅာစတက္ၿပီေပါ့။
စပါးေတြက စ, သိမ္းေနၿပီ။ ယု၊ ေအာင္ေဘာ္ နဲ႔ ဘခက္တို႔ရဲ႔ မိတ္ေဆြေတြ အလုပ္မ်ားတဲ့ အခ်ိန္။ စပါးရိတ္ေနရာက တေ႐ြ႔ေ႐ြ႔ သြားေနတဲ့ သံၾကက္ျခင္း ႏွစ္ျခင္းကို လွမ္းၾကည့္ေနၾကတယ္။ လယ္ကြင္းေတြထဲမွာ ၿမိဳ႔သစ္ဆိုၿပီး အကြက္သစ္ေတြ ခ်ထားတာ လွမ္းေတြ႔ေနၾကတယ္။ ယုရဲ႔ မိတ္ေဆြေတြ ေနာင္ႏွစ္က်ရင္ ဒီေနရာမွာ စပါးရိတ္ဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာသြားလုပ္ ၾကမလဲ။ ဘယ္ကဖြင့္တဲ့ အသံခ်ဲ႔စက္ မွန္းမသိဘူး။ "အမိန္႔ေတာ္ပါတယ္၊ အမိန္႔ေတာ္ပါတယ္" တဲ့။
သူက မဂၢင္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႔ ေျခအစံုကို လွမ္းၾကည့္မိတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမွာ ဖိနပ္မပါဘူး။ သူလိုပဲ ဆရာေတာ္ႀကီးက ပေဒသာေျခခ်င္းနဲ႔။ သူက ေျခခ်င္းရဲ႔တဆိပ္ကို စူးစမ္းေနမိတယ္။ ႏြားတံဆိပ္လား၊ ဂ်ိဳးသိန္းတံဆိပ္လား၊ အၫြန္႔တလူလူနဲ႔ အနာဂတ္မွာ အလားအလာေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေလးရဲ႔ ေျခေထာက္မွာ သံေျခခ်င္းအိုႀကီးခတ္ထားလို႔ပါလား။ ဒီေျခခ်င္းကို ဘယ္သူနဲ႔ စၿပီး ေစ်းဦးေဖာက္တာလဲ။ အဲဒီလူက ဘာပုဒ္မလဲ။ ေထာင္ဘယ္ႏွႏွစ္ က်သြားသလဲ။ တကယ္ေရာ သူ အျပစ္က်ဴးလြန္ခဲ့သလား။ ေငြနည္းလို႔ တရား႐ႈံးသြားသူလား။ အခု အဲဒီလူ ဘယ္မွာလဲ။ အသက္႐ွင္လ်က္ပဲလား။ သန္သန္မာမာပဲလား။ ဇာတိေျမကို ျပန္ေရာက္ရဲ႔လား။ သူ႔မိသားစုနဲ႔ ျပန္ေတြ႔ရရဲ႔လား။ ဒီေျခခ်င္းကို လူဘယ္ႏွေယာက္ ၀တ္သြားၿပီးၿပီလဲ။ အဲဒီလူေတြရဲ႔ ဘ၀ကို သိခြင့္ရရင္ သူသိခ်င္တယ္။ ေျခခ်င္းေတြကို သူ စကားသင္ေပးခ်င္တယ္။ ေျခခ်င္းေတြသာ စကားတတ္ ရင္ ..... ။ သူေတြးေနရာက ပါတ္၀န္းက်င္ကို ျပန္ၿပီး သတိထားမိတယ္။
ဒီတြဲထဲမွာ ဧရာ၀တီျမစ္ ကမ္းနံေဘးက၊ စစ္ေတာင္းျမစ္ ကမ္းနေဘးက၊ ၿပီးေတာ့ သံလြင္ျမစ္ ကမ္းနေဘးက၊ ခ်င္းတြင္း၊ စလင္းေခ်ာင္း၊ ပင္းေခ်ာင္း၊ ယင္းေခ်ာင္း နံေဘးက သူ႔ရဲေဘာ္ေတြကို ျမင္ေယာင္ေနတယ္။ ျမစ္ေတြ ေခ်ာင္းေတြ ေပါင္းစုၿပီးဘယ္သူမွ မဟန္႔တားႏိုင္တဲ့ ေရစီးမ်ိဳးနဲ႔ ဒိုက္၊ သ႐ိုက္၊ အမိႈက္ေတြကို တိုက္စားေနပံုကို သူ စိတ္ကူးပံုေဖာ္ၾကည့္တယ္။ ဧရာမ ေရစီးေၾကာင္းႀကီး ပါလား။
ရထားက အ႐ွိန္ေလွ်ာ့လာတယ္။ ဘူတာငယ္ကေလးတခုကို ၀င္ေတာ့မလို႔ ထင္ရဲ႔။ အသက္ႏွင့္ မမွ်ေအာင္ မ်က္မွန္ထူထူ တပ္ထားတဲ့ အထက ေက်ာင္းသားကေလးက တြဲထဲမွာ လူးလာေခါက္ျပန္ သြားၿပီး မိတ္ေဆြသစ္၊ မိတ္ေဆြေဟာင္းေတြကို ႏႈတ္ဆက္ေနတယ္။ ဘာလိုလိုနဲ႔ စက္႐ံုၿမိဳ႔ကေလးနား တျဖည္းျဖည္းနီး လာေနၿပီ။ သူက စက္႐ံုၿမိဳ႔ကေလးက အလုပ္သမားေတြရဲ႔ ဘ၀ကို စဥ္းစားေနမိတယ္။ သူ႔ၿမိဳ႔မွာ႐ွိတဲ့ မီးျခစ္စက္၊ ဗ်စ္စက္၊ ေစာင္စက္၊ သစ္စက္က သူ႔မိတ္ေဆြ အလုပ္သမားေတြဆီ စိတ္က ေရာက္သြားျပန္ေရာ။ သူ႔မိတ္ေဆြ အလုပ္သမားေတြနဲ႔ ဒီစက္႐ံုၿမိဳ႔က အလုပ္သမားေတြ ဘာကြာျခားေန သလဲ။ စက္႐ံုၿမိဳ႔ကေလးမွာေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာႀကီးကို တဆက္တည္း သတိရလိုက္မိတယ္။ ဆရာႀကီး ေနတဲ့ အိမ္ကေလးက ဘယ္ဟာေလးလဲ။ ကဗ်ာဆရာႀကီး ႐ွိမယ့္ေနရာကို သူ မမွန္းဆတတ္ဘူး။ ကားလမ္းကေန တေခါက္ပဲ သူေရာက္ဖူးတာ မဟုတ္လား။ ရထားက ဘူတာ႐ံုမွာ ခဏပဲ ရပ္တယ္။ ၿပီးေတာ ဆက္ထြက္ခြါလာတယ္။
သူက ပထ၀ီ၀င္ ဂုဏ္ထူးတန္းေက်ာင္းသားနဲ႔ စကားေဖာင္ဖြဲ႔ေနမိတယ္။ ဒီ ေက်ာင္းသားရဲ႔ ေက်းဇူးက သူတို႔လို လူေတြအေပၚမွာ ႐ွိတတ္ၾကတယ္ေလ။ ပံုစံေဆာင္၊ ပံုစံခန္းေတြမွာ သားေရပတ္ သံေတြ တ႐ႊမ္း႐ႊမ္း၊ ၀ါးရင္း တုတ္ေတြ တ၀ဲ၀ဲျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ဒီေက်ာင္းသားေလးက အႏၱရာယ္မ႐ွိ၊ ေဘးမထိေအာင္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ ကာကြယ္တတ္တယ္။ ကာကြယ္ေလ့ ႐ွိတယ္။
သူတို႔ကို ရထားက ဘယ္အထိ သယ္ေဆာင္သြားမလဲ မသိ။ နာမည္ႀကီးတဲ့ သာယာ၀တီကို လား။ သာယာ၀တီဆိုတာနဲ႔ သူက 'ေတာင္ဆင္း၀' ကိုပါ တြဲလ်က္ သတိရေနမိတယ္။ ပဲခူးတိုင္း ေက်ာင္းသားလက္ေ႐ြးစင္ ေဘာလံုးသမားေလးက ေျခခ်င္းႏွစ္ေခ်ာင္းဆံုရာအရပ္ကို ၫႊန္ရင္း အခုမွပဲ ေဘာသမားအစစ္ ျဖစ္ေတာ့တယ္တဲ့။ သာယာ၀တီ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာသြားၿပီ။ ဒါျဖင့္ရင္ သူတို႔ကို ဘယ္ပို႔မလဲ။ ျပည္ကိုလား။ ေထာင္႐ွိတဲ့ ၿမိဳ႔ေတြ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ရထားက ရပ္ျပန္ၿပီ။ အေစာင့္လိုက္လာသူကို ဘာဘူတာလဲလို႔ ေမးၾကည့္တယ္။ အေစာင့္က တြဲျပင္ ေခါင္းထြက္ၾကည့္ၿပီး ဘာဘူတာမွ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ကုကၠိဳပင္ႏွစ္ပင္နဲ႔ ထန္းပင္ႏွစ္ပင္ကို လွမ္းေတြ႔ရတယ္။ တေယာက္ေယာက္က ရထားကို တားၿပီး စီးတာ ထင္ပါရဲ႔။ ဒီတခါ ရပ္မယ့္ဘူတာက တိုက္ႀကီးဘူတာ။
တိုက္ႀကီး ဘူတာေရာက္ေတာ့ လူတေယာက္ကို လွမ္းၿပီး ေခၚသံၾကားတယ္။ "ကိုသက္ဦးကို ေခၚေပးပါ၊ ဒီမွာ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ပါလာတယ္" လို႔ ေျပာသံ ၾကားလိုက္တယ္။ ဟိုလူခ်ာကနဲ လွည့္သြားတယ္။ ဘူတာက ခပ္ေသးေသးကေလး။ စာအုပ္အငွားဆိုင္မွာ စူပါတန္း၀င္ စာေရးဆရာ တခ်ိဳ႔ရဲ႔ နာမည္၊ သူတို႔ရဲ႔ စာအုပ္ေၾကာ္ျငာေတြကို ေျမျဖဴနဲ႔ ေရးထားတယ္။
ကိုသက္ဦးဆိုတဲ့ လူငယ္က ေမာႀကီးပန္းႀကီးနဲ႔ ေရာက္ခ်လာတယ္။ သူက အလင္းထဲကမို႔ တြဲထဲက လူေတြကို ေနေရာင္ကာၿပီး ၾကည့္ေနတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းေတြကို ႐ုတ္တရက္ မွတ္မိပံု မေပၚဘူး။ ႐ုပ္ေတြကလည္း မွတ္မိႏိုင္စရာ မ႐ွိဘူး မဟုတ္လား။ ေနာက္ေတာ့ ေညာင္ေလးပင္က ဓာတ္ပံုဆရာကို သူ မွတ္မိသြားတယ္။ အထဲနဲ႔အျပင္ စကားအလုအယက္ေျပာသံေတြ ညံသြားတယ္။ စကားေျပာေနရင္းက ကိုသက္ဦးရဲ႔ ပါးျပင္မွာ မ်က္ရည္ေတြ စီးက်လာတယ္။ ၀မ္းသာလို႔လား၊ ၀မ္းနည္းလို႔လား။ ႏွစ္ခုစလံုးေၾကာင့္ထင္ရဲ႔။ တြဲျပတင္းေဘာင္ကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ နာနာဆုပ္ကိုင္ရင္း လက္ဖမိုးေပၚကို သူ႔မ်က္ႏွာ အပ္ခ်လိုက္တယ္။ လူေတြၾကားမွာ၊ ခရီးသြားေတြ ၾကားမွာ ေယာက်္ားသား တေယာက္ ႐ိႈက္ႀကီးတငင္နဲ႔ ငိုေနပါလား။ သူ႔အငိုက တြဲေပၚကလူေတြကိုပါ ကူးစက္လုလု။ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ၾကရတယ္။ "ေဟ့လူ၊ ငိုမေနနဲ႔ေလဗ်ာ။ လုပ္စရာ႐ွိတာ လုပ္ဦး။ က်ဳပ္တို႔ ေဆးလိပ္ သိပ္ေသာက္ခ်င္ေနတယ္" အသံတသံပဲ။ ေနာက္တသံက "လြယ္တာပဲလုပ္ဗ်ာ" တဲ့။ ကိုသက္ဦးက နီးရာ ဆိုင္တဆိုင္က ေဆးလိပ္ေတြ၊ မံု႔ေတြ မ,ခ်လာတယ္။ သူပိုင္ ဆိုင္က ယူလာတဲ့ ဟန္ပန္နဲ႔။ မ်က္ရည္စက္လက္နဲ႔ ကိုသက္ဦးကို ဆိုင္႐ွင္က အံ့ၾသတဲ့ အၾကည့္နဲ႔ ၾကည့္ေနတယ္။ ဘာမွ မေျပာဘူး။ တကယ္လည္း ဘူတာ႐ံုကေလးမွာ ဒါမွမဟုတ္ တိုက္ႀကီး တၿမိဳ႔လံုးမွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ တိုက္ႀကီး တနယ္လံုး မွာ ကိုသက္ဦးကို ျငဴစူမယ့္လူ ႐ွိပံု မေပၚဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ကိုသက္ဦးဟာ ႐ွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ ပံုႀကီးမွာ တိုက္ႀကီးရဲ႔ တိုက္ပြဲ၀င္ ေခါင္းေဆာင္၊ ၿပီးေတာ့ သရက္ေတာက လြတ္လာတာ မၾကာေသးဘူး။
မီးခိုးနဲ႔ ေ၀းေနတဲ့ အဆုပ္ေတြ၊ ေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ေနတဲ့ ပါးစပ္ေျခာက္ေျခာက္ေတြ အလုပ္ရ သြားၿပီ။ ဂတ္ဗိုလ္ဆီက ခရာတြတ္သံ ၾကားလိုက္ရတယ္။ ႏႈတ္ဆက္သံေတြ ညံသြားတယ္။ ခါးက ပုဆိုးနဲ႔ မ်က္ရည္စေတြကို သုတ္၊ ပုဆိုးကို တိုတိုျပင္၀တ္လိုက္တဲ့ တိုက္ႀကီးသားတေယာက္ ေန႔ခင္းႀကီးမွာ ရင္နာစရာ ျပဇာတ္တပုဒ္ ၾကည့္လိုက္ရသလို၊ ကိုယ္တိုင္လည္း ၀င္သ႐ုပ္ေဆာင္လိုက္ရ ေသးတယ္။ ျပဇာတ္နာမည္က 'ေန႔ခင္းအိပ္မက္' တဲ့။
ေဆးလိပ္ငတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဆးလိပ္ေသာက္ရတာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အရသာ႐ွိတယ္ ဆိုတာ ေဆးလိပ္ငတ္ဖူးသူတိုင္း သိၾကတယ္။ ေက်းဇူးသိပ္တင္ပါတယ္ ကိုသက္ဦးရယ္။
ကေလးၿမိဳ႔နယ္ နတ္ေျမာင္း႐ြာက ဦးဇင္းေလးက တိုင္းရင္းသားဖြံ႔ၿဖိဳးေရးသိပၸံဆင္း တခြါးတေယာက္ နဲ႔ စကားလက္ဆံု က်ေနတယ္။
"၀က္လွကေလး၊ ဆတ္ဖား႐ိုး၊ ကိုင္းပင္ႀကီး၊ ဥဒို၊ ဖားေလးကြင္း တို႔မွာ ကၽြန္ေတာ့္အမ်ိဳးေတြ ႐ွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဆင္ကူးက" တခြါးရဲ႔ အသံက ခပ္၀ဲ၀ဲ။ ရထားခုတ္သံနဲ႔ ေရာေနတယ္။ ဦးဇင္းက နားစိုက္ေထာင္ေနရတယ္။
"အမ်ိဳးေတြဆီ ျပန္လာတာကို ဖမ္းၿပီး ေထာင္ခ်တာဗ်"
"ဘယ္ႏွခုႏွစ္ကလဲ"
"၈၃ က"
"ဘယ္ႏွေယာက္တုန္း"
"၆၃ ေယာက္ေလ"
"ဘယ္ကေန ျပန္လာတာလဲ"
"မာနယ္ပေလာက" တဲ့။
၄/၈၉ နဲ႔ ေသဒဏ္ကေန တသက္တကၽြန္း ေျပာင္းသြားသတဲ့။ ဗိုက္ဆာရာမွာ သူမ်ားထက္ထူး ၿပီး ေစာေစာဆာတတ္သူက ဦးဇင္းကို အ႐ႊန္းေဖာက္ေနျပန္ၿပီ။
ရထားက ဥကၠံ၊ သံုးဆယ္၊ သာယာ၀တီ တို႔ကို ျဖတ္ခဲ့ၿပီ။ ရထားရဲ႔ ျပတင္းေပါက္မွာ လယ္ကြင္းေတြ အျပည့္ေရးထားတဲ့ အ၀ါေရာင္ဗရဗ်စ္နဲ႔ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ လာကပ္ထားတယ္။ ငိုက္ ျမည္းေနတဲ့ စပါးကလည္း အ၀ါ၊ ကတံုးတံုးထားတဲ့ ႐ိုးျပတ္ကလည္း အ၀ါ၊ ျမင္ျမင္သမွ် အ၀ါခ်ည္းပဲ။ ငွက္ေတာ္ကေလးပဲ အနက္ေရာင္။ ငွက္ေတာ္ကေလးေတြ၊ ပုစဥ္းထိုး ငွက္ကေလးေတြ တဂ်ံဳးဂ်ဳံးနဲ႔ ဆူညံေအာ္ဟစ္ေနတဲ့ ရထားႀကီးကို အေၾကာက္အလန္႔မ႐ွိ ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဒီေန႔မွ ထူးထူးျခားျခား ပါလာတဲ့ သံေလွာင္အိမ္ ႏွစ္ခုကို သူတို႔ ၾကည့္ၾကရင္း အေျဖထုတ္ေနၾကတယ္။ သံေလွာင္အိမ္ေတြ ထဲမွာ ဘယ္သူေတြ ပါလာၾကသလဲ။
ငွက္ေတာ္ကေလးတို႔ေရ......။
ပုစဥ္းထိုးငွက္ကေလးတို႔ေရ.....။
ငါတို႔ အင္းစိန္က လာၾကတာကြဲ႔။ အားလံုး ကိုးဆယ့္ကိုးေယာက္ေပါ့။ တို႔ကို ဘယ္ပို႔မွာမွန္း မသိဘူး။ ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ ငါတို႔ ဘ၀က မင္းတို႔ေလးေတြလို မဟုတ္ဘူးကြဲ႔။ ငါတို႔ ခ်စ္တဲ့ မိဘေတြ၊ ငါတို႔ခ်စ္တဲ့ အိမ္သူသက္ထားေတြ၊ ေဆြမ်ိဳးမိတ္သဂၤဟေတြနဲ႔ ေ၀းတဲ့ဆီကို ပို႔ေတာ့မလို႔။ ငါတို႔ အသိုင္းအ၀ိုင္းအားလံုး ဆင္းရဲဒုကၡနဲ႔ ၾကံဳေတြ႔ေနရေအာင္၊ ႏိုင္ငံေရး မလုပ္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ စိတ္ဓါတ္ က်ေစဖို႔ကြဲ႔။ သူတို႔ ျဖစ္ေစခ်င္သလို ျဖစ္မတဲ့လား။ စမ္းၾကည့္လိုက္ေလ။
ငွက္ေတာ္ေလးေမာင္ႏွံက သူေျပာလိုက္တာကို ၾကားသြားတယ္ ထင္ပါရဲ႔။ အၿမီးကေလး ေျမႇာက္လိုက္ၾကၿပီး ေစြ႔ခနဲ ပ်ံသြားၾကတယ္။ ပုစဥ္းထိုး ငွက္ကေလးပါ လိုက္ပ်ံသြားတယ္။ ငွက္ေတာ္ ကေလးက ပုစဥ္းထိုး ငွက္ကေလးကို ႐ွင္းျပေနတယ္။ ပုစဥ္းထိုးငွက္ကေလးကလည္း စကားေတြ သိပ္ေျပာတဲ့ ဆက္ရက္ကေလးကို ထပ္႐ွင္းျပတယ္။ ဆက္ရက္ကေလးကေန စာ၀ါေလး။ ေနာက္ စာ၀ါကေလးကေန ဂ်ိဳးလည္ေပ်ာက္ေလး။ ဂ်ိဳးလည္ေပ်ာက္ေလးကေန.......။
သူ႔ဇနီး ေထာင္၀င္စာ လာေတြ႔ရင္ ငွက္ကေလးတေကာင္ကမ်ား ဒီအေၾကာင္း လာေျပာေသး လားလို႔ ေမးရဦးမယ္။
လက္ပံတန္းဘူတာေရာက္ေတာ့ ေန ေတာ္ေတာ္ျမင့္ေနၿပီ။ ဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ေတာင္ ပံုစံဆြမ္း ဘုဥ္းေပးလို႔ ၿပီးကာနီးလုၿပီ။ ဦးဇင္းေတြ ဘဲဥအစိမ္းနဲ႔ ပံုစံငပိ ေရာနယ္ၿပီး ျဖစ္သလို ဘုဥ္းေပးေန ၾကရ႐ွာတယ္။ ဆရာေတာ္မ်ား ဒီေန႔ ဆြမ္းစားနည္းမယ္ ထင္တာ။ မနည္းၾကဘူး။ ခါတိုင္းလိုပဲ ဘုဥ္းေပးေနၾကတယ္။ တဖက္သံလမ္းမွာ ရပ္ထားတဲ့တြဲက ကုန္စိမ္းသည္က သူတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး စိတ္ကူးရလာတယ္ထင္တယ္။ နံနံပင္ေတြ တေပြ႔ႀကီး လက္ေဆာင္လာေပးတယ္။ ေပေရနံေစာ္ေနတဲ့ သံေလွာင္အိမ္ထဲမွာ ဗမာနံနံနံ႔က ေမႊးႀကိဳင္သင္းသြားတယ္။ တယ္လဲ ထြားႀကိဳင္းလွတဲ့ ဗမာနံနံေတြ ပါလား။ ဆရာေတာ္တို႔ကို ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ကပ္လိုက္ရတယ္။ ေရစႀကိဳနယ္ ကၽြန္းဖိုပင္႐ြာသား ဦးဇင္းပိန္ကေလးက နံနံပင္ေတြကို ပလုပ္ပေလာင္း ဘုဥ္းေပးလိုက္တယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကုန္စိမ္းသည္ႀကီးေရ.........။

ဖိုးသံစိမ္း
ဘ၀ကင္းဗတ္ေပၚက သံမဏိစုတ္ခ်က္ၾကမ္း- အပိုင္း (၁) ၿပီး။
၂၀၀၃ ခု၊ ႏို၀င္ဘာ ၂၇ ထုတ္၊ မာယာမဂၢဇင္း မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

No comments: